Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Osallistu keskusteluihin kirjautumalla palveluun.
Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnuksia?
Rekisteröidy
Keskustelu24
profiilit
scrg
scrg
scrg
Liittynyt 10v sitten
180
aloitusta ·
20327
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Muistan ärsyyntyneeni asiasta ja erehdyksestäni. Käytän silloin tällöin hakukonetta tarkistaakseni, mitä jostakin asiasta on jopa vuosia sitten sanottu ja mitä itse olen sanonut ja tuohon tarkoitukseen ässeeärgee on oikein hyvä nimimerkki koska ei sekaannu mihinkään ja olen käyttänyt sitä ties miten pitkään.
Pudottelen kaiken palturin ohella joskus ihan tottakin siteeksi juttuihin ja näistä kokoamalla saa tietenkin rakennettua profiilin, mutta olin luottanut siihen että laiskuus ja mielenkiinnon puute estää sen. Mutta sitten yht'äkkiä muutama toimija onkin tehnyt tämän ihan pyytämättä. Sellainen harras pyyntö tulla unohdetuksi ei enää ole mahdollinen.
Yhdistäminen reaalimaailman hahmoonkin ehkä voisi onnistua, mutta vaatisi varmaan käytännössä pääsyn googlen tai microsoftin tietoihin.
29.08.2026 11:22
Entäs Suomi? Ei meillä taida olla kuin Siiri Angerkoski, joka joskus vähän näytti habaa ja käytti kaulinta astalona.
https://elonetplus.fi/_next/image?url=https://dvcf59enpgt5y.cloudfront.net/image/image_gallery?img_id=266946882&w=1080&q=100
28.08.2026 15:12
Ai niin, ne treffikutsut. Joo, tosi vaikeaa aina päättää mihin suostuu ja mistä kieltäytyy ja millä verukkeella ja miten saa kaikki mahtumaan kalenteriin. Nopat kannattaa olla aina mukana ja parilla kutosella jatkoon, ihan sama miltä näyttää.
28.08.2026 15:02
No myönnän että en ymmärrä mitä tuo "annetaan ihmiselle mahdollisuus" käytännössä tarkoittaa. Että miten oma käytökseni näissä tapauksessa eroaa? Menenkö kättelemään ja kertomaan että "kuule sinä ihminen, minä tässä annan sinulle nyt mahdollisuuden. Miten mahdat käyttää sen?" Ja jos en mene, niin enkö ole antanut mahdollisuutta? Ja mihin?
28.08.2026 12:04
Niin. Eli mitään uutisarvoa ilmoituksellasi ei ole. Vaaleissa on kaikkein tavallisinta että äänestäjä äänestää juuri kuten on aiemminkin äänestänyt. Joko ei haluta muutosta mikä on ok tai sitten halutaan muutosta niin, että joku muu äänestäisi kuten minä. Mikä tietysti olisi se paras vaihtoehto, koska minä olen siihen niin vakuuttavat perustelut esittänyt.
28.08.2026 10:46
Ymmärrän komiikkaa mielestäni oikein hyvin.
28.08.2026 10:39
Miten tämä käy yhteen sen kanssa että joka käänteessä olet muistuttamassa miten pinnallisuus on huono juttu ja ulkonäöllä ei oikeastaan ole väliä, koska kaikki on niin hienoja ihmisiä.
28.08.2026 10:10
Esimerkkini oli yli 100 vuoden takaa ja olen aikakauteen jonkin verran tutustunut ajan lehtiä lukemalla. Aika ei mitenkään ristiriidatonta ollut mutta pääsääntöisesti vallitsi paljon optimistisempi tunnelma. Lapsia ei pelätty ja edellisen nälänhädän jälkeen taloudessa oli otettu sellaisia ratkaisevia askelua, että tiedettiin ja uskottiin että useammatkin lapset pystyttiin hoitamaan. Ei lapsen kuolema vielä silti mikään tavaton asia ollut. Mutta innokkaasti rakennettin ja mm. kansakouluja joihin sitten lapset "pakotettiin" sen lisäksi että näillä varmaan oli myös työvelvoitteita. Mutta ei lapsen syntymä ollut mikään katastrofi, vaikka vanhemmilla ei ollutkaan kaikkea sellaista mikä nykyään vasta "pätevöittää" vanhemmaksi.
28.08.2026 10:04
Ajan eroina on kyllä se, että aineellisesta köyhyydestä huolimatta noiden yli sata vuotta sitten eläneiden ei tarvinnut elää sillä tavalla epävarmuudessa, etteikö tulevaisuudella ollut suuntaa. Lapsi oli sitä tulevaisuutta, ei jotakin jolle olisi aikaa ehkä sitten koulutuksen, kokemuksien ja monien muiden asioiden jälkeen.
27.08.2026 22:55
Tietty se 19-vuotias voi olla aika lapsi. Mutta eihän lapsenhoito ole mitään rakettitiedettä joten lapsikin pystyy siihen. Pienellä tukiverkostolla nuo nuoret ihmiset yli sata vuotta sitten onnistuivat kasvattamaan ihan täyspäisiä ja pystyviä lapsia. Tämä on asioita, joissa tuottavuus on laskenut jatkuvasti. On verkosto korkeakoulutettuja ammattilaisia ja silti moniongelmaisten ja nuppivikaisten kakaroiden määrä on suurempi kuin koskaan.
27.08.2026 22:41
Olen kuullut. Mutta minäkin puusilmä olen yleensä huomannut jonkun olevan raskaana kuukausia ennen synnytystä. Joskus tosin olen epäillyt jonkun olevan raskaana vaikka on vaan kehopositiivistunut.
Ja ajan ilmiö on että 19-vuotias olisi jotenkin lapsi. Kaikki isoisoäitini ovat saaneet ensimmäisen lapsensa suunnilleen tuossa iässä. Lasten isät ovat olleet saman ikäisiä tai vähän vanhempia.
27.08.2026 22:16
Minäkin olen luullut että kuukautiset ovat varma merkki. Eikä taatusti olisi minkäänlaista asiantuntemusta erottaa verisistä vuodoista ovatko ne oikeita vai jotain valekuukautisia. Joten miksi joku 19 vuotias tietäisi tuon.
27.08.2026 22:05
Juuh. Ei saa hekumoida neidosta tai neidoista liikaa. Mutta se mitä totesin, oli vaan maantieteellinen fakta niille joille Suomen kartta ei ole niin tuttu, että Jyväskylä, tuo Päijänteen pohjoisrannan metropoli, sijaitsee kartalla noin ikäneidon nännien välissä.
27.08.2026 19:21
Jos et otsikossa mainitsisi hauiksia, niin ainakaan minä en olisi kiinnittänyt niihin mitään huomiota.
27.08.2026 18:59
Otan muutaman kerran vuodessa tasapainon pettämisen vuoksi kontaktia lumen ja jään kanssa ja veteenkin olen pudonnut "alukselta" viimeksi muutama viikko sitten. Mutta kiitos vaan rollaattorista, voisin senkin kanssa kokeilla syöksylaskua. On tuossa kodin edessä sopiva 7% asfaltoitu rinne.
27.08.2026 16:10
"karsastaa"
" naista, jos naisella on lihaksia ja lihaksikas keho? "
Kaikilla ihmisillä on lihaksia. Toisaalta hyvin harvalla naisella on huomattavan lihaksikas keho. Naiset tuppaavat olemaan miehiin (tai ainakin itseeni) verrattuna pehmeitä silloinkin, kun heissä ei ole merkittävästi tai ehkä yhtään ylipainoa. Voin olla väärässäkin, mutta olen aina olettanut että jos nainen olisi huomattavan lihaksikas hän haluaa kohtuullisen rotevan miehen rinnalleen ettei näytä kovin isolta. Naisilla on usein tapana katsoa itseään ikään kuin ulkopuolisen silmin ja arvioida miltä hän tai he näyttävät. Ehkä miehetkin tekevät sitä.
Joten, ehkä.
"Lyhyet hiukset? "
Ei suuremmin merkitystä. Ehkä jollekin sopii lyhyemmät ja jollekin pidemmät. Kai naiset itse tietävät tuon paremmin. Kengät ratkaisevat enemmän ja hiuksilla saattaa olla korrelaatio kenkiin. Tuskin olen myöskään erityisen hyvä huomaamaan tai muistamaan ihmisten hiustyylejä.
Jokin hiustyyli voi olla näyttävä, ja se voi jonkun vaan ei minun mielestäni olla vaivan arvoinen. Itsellänikin on ollut erilaista hiuspituutta, enkä silti yhtään eri ihminen ole ollut niiden kanssa.
Taas voin olla väärässä, mutta jokin lyhyeksi kynitty aatetukka sitten luultavasti korreloi vahvasti hankalan luonteen tai asenteen kanssa.
Joten, ehkä.
"Meikitön? "
Meikitön on oikein hyvä. Tämä on käytännöllisyyskysymys. On mainiota, johonkin voi lähteä melkein heti ilman sen miettimistä millainen naama milloinkin pitäisi kasvoille maalata.
27.08.2026 15:39
Aiemmin äänestänyt "oikeistoa; kokoomusta, persuja, KD"?
Yllättävää.
27.08.2026 12:50
"Nainen taas haluaa vakaan parisuhteen lisääntymistä varten. "
Tuo on yksi asia, mitä nainen voi haluta. Tyypillistä on, että nainen haluaa eri elämänvaiheissa erilaisia asioita ja myöskin erilaisia miehiä erilaisiin käyttötarkoituksiin. Ja ilmeisesti tuo aiheuttaa jotain harmia, että vakaata parisuhdetta ei olekaan tarjolla siinä vaiheessa, kun se naisen suunnitelmiin optimaalisesti kävisi.
27.08.2026 12:46
Toisinsanoen, tälläkin hetkellä sinkkuna vaeltelevat naiset tuppaa olemaan aika huonon elämänhallinnan omaavaa sakkia. Talousasiat kurallla ja mielenterveys kehnoa. Ei siis kovin houkuttelevaa "mutsimatskua".
27.08.2026 12:33
Pitäisikö jonkun uskoa, että olisit joskus aiemmin äänestänyt? Jos et, niin ei tällä ilmoituksella ole mitään uutisarvoa. Vaaleilla liipaistavat muutokset saavat aikaan ne ihmiset, jotka
- äänestävät eri tavalla kuin edellisellä kerralla
- äänestävät nyt, mutta eivät viimeksi (nuoret, äänioikeuden saaneet ja entiset nukkuvat)
- eivät äänestä nyt, vaikka viimeksi äänestivät (kuolleet ja nukkuviin siirtyneet)
27.08.2026 10:12
6 / 1017