Koetko sinä elämäsi näin?

Anonyymi-ap

Kokeeko kukaan muu palstalla samalla tavalla kuin minä, että elämä on lähinnä päivästä toiseen samaa kaavaa toistavaa ilotonta selviämistä seuraavaan päivään, jossa pääosaa näyttelee lähinnä elämän kannalta aivan välttämättömien rutiinien läpivimieminen minimibudjetilla, kaiken muun jäädessä joko voimattomuuden tai muiden haasteiden jalkoihin?

41

541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

En sitä toki kansanedustajat yrittää jos joka päivä on samanlainen ni silloin onnitse tehny jotain väärin mä ny ole lähinnä yrittäny kun saada ajan kulumaan

• Anonyymi00002

Vaan kun tietäis mitä on väärin mennyt tekemään?

• Anonyymi00028

Opettele edes kirjoittamaan ajankuluksesi.

• Anonyymi00003

Pääosin näin, onneksi nuo pari kolme harrastusta tuovat vähän kipinää elämään. Mitä nyt talvet ovat käyneet sielun päälle viime vuosina vähän turhan kovasti...hengissä ollaan :)

• Anonyymi00004

En todellakaan. Kaksi samanlaista päivää vois jopa olla kivaa.

Työt vie aikaa jonkinverran...48 h/vko.

Sit vapaa-ajan työt söisi vaikka kaiken vapaa-ajan.

Haasteita käyttää päivä optimaalisesti muuttujien kanssa ja vielä muistaa omat tarpeet.

En ymmärrä miksi joillakin voi elämä olla tylsää? En vaan ymmärrä...

• Anonyymi00008

Onko se Salatut Elämät vai kymppiuutiset, jotka sun elämästä noin rikkaan ja täyteläisen tekee?

• Anonyymi00008 kirjoitti:

Onko se Salatut Elämät vai kymppiuutiset, jotka sun elämästä noin rikkaan ja täyteläisen tekee?

No mulla nää ruotsin nelosen uutiset, jotka juuri on menossa.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

No lue...

Touhuilua riittää jokapäivälle.

Jos elämässään ei haasta itseään missään, eikä ota projekteja, niin varmaan saa murehtia tylsää elämää ja etsiä elämää muualta. Vaikka salkkareista tai sdiskasta, tai kyylätä tosi tv-sarjoja.

• Anonyymi00005

Päiväni murmelina

• Anonyymi00013

Sitä samaa rataa.

lissukka vaan

• Anonyymi00006

Sellaistahan se. Köyhän ihmisen elämää. Erillaista se on vain herroilla ja rikkailla.

• Juu ja näin myös laihan ihmisen elämä. Ei voi syödä, vaikka rahaa ois.

• Anonyymi00014
        JeroP kirjoitti:

Juu ja näin myös laihan ihmisen elämä. Ei voi syödä, vaikka rahaa ois.

Miksi et voi syödä?

• Anonyymi00014 kirjoitti:

Miksi et voi syödä?

Ei oo mahaa, tai varmaan se siellä jossain, mutta kutistunnu.

• Anonyymi00030
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

Ei oo mahaa, tai varmaan se siellä jossain, mutta kutistunnu.

Syö vähän enemmän, pikkuisen liikaa niin venyy?

• Anonyymi00007

En koe sitä noin! Tykkään omasta hiljaisesta elämästäni ja siitä, että saan elää rauhassa! Mutta rauhaa ei valitettavasti ole ollut tässä talossakaan moneen vuoteen, kun pakkomielteisen ihmisen avustajat ovat häirinneet asumisrauhaa!

• Minulla on kaikin puolin hyvä elämä. Mutta ongelma olen minä itse. Olen autismikirjolla ja mielenterveys on mitä on, mutta pyrin olemaan silti tyytyväinen. Välillä se onnistuu paremmin ja välillä huonommin.

• Anonyymi00009

Guau! Sun täytyy olla sitten jotenkin erikoislahjakas jossain? Ootko superhyvä esim. matikassa vai onko sulla täydellinen sävelkorva, kenties valokuvamuisti? Vai mikä?

• Anonyymi00009 kirjoitti:

Guau! Sun täytyy olla sitten jotenkin erikoislahjakas jossain? Ootko superhyvä esim. matikassa vai onko sulla täydellinen sävelkorva, kenties valokuvamuisti? Vai mikä?

Ei minulla ole mitään superlahjaa. Mutta voisin antaa esim. yhden esimerkin, miten se näkyy minussa:

Olen huomannut, että tapani ajatella poikkeaa muista. Joissakin asioissa olen paljon etevämpi kuin muut, toisissa olen taas ihan idiootti. Esim. kirjoittamattomat sosiaaliset säännöt ovat minulle vieraita. Sitten taas hahmotan joitakin kokonaisuuksia paremmin kuin muut ja minua turhauttaa kun muut eivät hahmota näitä kokonaisuuksia ja tekevät asiat tehottomasti. Sitten muut eivät taas ymmärrä tapaani ajatella ja tehostaa prosesseja, vaan ajattelevat minun olevan idiootti kun edes ehdotan että asiat voisi tehdä toisin. Ehkä rikon siinä jotain näkymätöntä sosiaalista sääntöä, mutta en vain tajua sitä.

• Anonyymi00015
        Palstakamu kirjoitti:

Ei minulla ole mitään superlahjaa. Mutta voisin antaa esim. yhden esimerkin, miten se näkyy minussa:

Olen huomannut, että tapani ajatella poikkeaa muista. Joissakin asioissa olen paljon etevämpi kuin muut, toisissa olen taas ihan idiootti. Esim. kirjoittamattomat sosiaaliset säännöt ovat minulle vieraita. Sitten taas hahmotan joitakin kokonaisuuksia paremmin kuin muut ja minua turhauttaa kun muut eivät hahmota näitä kokonaisuuksia ja tekevät asiat tehottomasti. Sitten muut eivät taas ymmärrä tapaani ajatella ja tehostaa prosesseja, vaan ajattelevat minun olevan idiootti kun edes ehdotan että asiat voisi tehdä toisin. Ehkä rikon siinä jotain näkymätöntä sosiaalista sääntöä, mutta en vain tajua sitä.

Se sosiaalinen sääntö on; "koska näin kuuluu tehdä! ja näin on aina ennenkin tehty"...
        Ihmiset on aivan täysiä idiootteja ja pässejä, tai olisikin edes pässejä mutta kun ovat tyhmiä lampaita mitkä kulkee jonossa vaikka teuraaksi.

• Anonyymi00020

Tyytyväisyys on ISO juttu. Monilla on kaikenlaisia mielenterveyshaasteista, ei niistä kannata välittää paitsi välttämätön, huolehtii jotakuinkin hyvinvoinnistaan vaikka voisi pahoinkin.

• Anonyymi00020 kirjoitti:

Tyytyväisyys on ISO juttu. Monilla on kaikenlaisia mielenterveyshaasteista, ei niistä kannata välittää paitsi välttämätön, huolehtii jotakuinkin hyvinvoinnistaan vaikka voisi pahoinkin.

Usein masentuneille sanotaan, että ole iloisempi. Niin pahalta kuin se tuntuukin, se on toimiva lääke. Oma asenne ratkaisee paljon. Jos päättää vain vajota synkkyyteen, sinne sitä sitten jääkin. Eli olen harjoitellut positiivista elämänasennetta. Se toimii.

• Palstakamu kirjoitti:

Mutta on tossa jotakin. Siis siihen sademieheen verrattavaa. Ootko nähny sen leffan?

• JeroP kirjoitti:

Mutta on tossa jotakin. Siis siihen sademieheen verrattavaa. Ootko nähny sen leffan?

Olen, mutta minä olen ihan normaali jamppa. Minusta ei huomaa mitään päälle päin, eikä kukaan ole aavistellut diagnoosiani, ellen ole itse siitä kertonut. Tosin joudun maskaamaan paljon ja se on aika uuvuttavaa. Usein vain raahaudun kotiin ja haluan olla yksin, kun olen ensin esittänyt päivän neurotyypillistä.

• No en. Hyvin vähän on ainakaan enää mitään selviämistä. Mitään ei ole paklo ja toisaalta en halua tai himoitse tai toivo oikein mitään.

Niin sanotusti, mikäs tässä valmiissa maailmassa.

• Anonyymi00011

Okei! Eli sulla ei ainoana jännityksen ja mielenkiinnon kohteena elämässä ole, että lähteekö Nissani aamulla käyntiin vai ei, etkä salaa toivo, että joku kaunis aamu se ei oikeasti lähtisikään käymään, jotta elämääsi tulisi edes pientä vaihtelua ja voisit virallisesti pistää koko päivän ohjelman uusiksi? Jos näin on, että on siis muutakin kuin pohtia Nissanin käyntiin lähtöä ja voit toivoa muutakin kuin että se ei käynnisty niin onhan sulla sitten elämässä virikkeitä kuin virikekanalla kanalassa konsanaan!

• Anonyymi00016

Minulle on aina iloinen yllätys, jos herään aamulla. Vielä tulee se viimeinenkin aamu.

>Simiti<

• Anonyymi00017

Aika kylmäävästi sanottu vaikka noinhan se on jokaisella.
        Toivottavasti meillä kaikilla on vielä monta heräämisaamua.

Suoraa puhetta, suoraan sydämestä ja suoraselkäiseltä ihmiseltä. Peukku sille 👍🏼

• Anonyymi00019

Onneksi sitä ei tiedä.

• Anonyymi00021

Aatteleppa sitä aamua kun heräät kuolleena niin silloin saattaapi alkaa harmittamaan. Harmistumiseen auttaa kun lähtee kylille kummittelemaan. Kaupassakin kaikki tavarat ovat ilmaisia jolloin ei enään harmitakkaan.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Aatteleppa sitä aamua kun heräät kuolleena niin silloin saattaapi alkaa harmittamaan. Harmistumiseen auttaa kun lähtee kylille kummittelemaan. Kaupassakin kaikki tavarat ovat ilmaisia jolloin ei enään harmitakkaan.

Ihmettelevät kaupassa, kun kaljahyllyllä tölkit tyhjenee itsestään.

>Simiti<

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Ihmettelevät kaupassa, kun kaljahyllyllä tölkit tyhjenee itsestään.

>Simiti<

Siinä käy kuitenkin niin jotta pshihahtavan juoman kun yrittää juoda niin se lorahtaa lattialle lätäköksi siksi kun haamulla ei ole kehoa. Sitten alkaa taas harmittamaan.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Siinä käy kuitenkin niin jotta pshihahtavan juoman kun yrittää juoda niin se lorahtaa lattialle lätäköksi siksi kun haamulla ei ole kehoa. Sitten alkaa taas harmittamaan.

Ai niin silloin pitää mennä kotiin nukkumaan odoittaen seuraavaa aamua jos silloin olisi taas elossa.

• Anonyymi00017 kirjoitti:

Aika kylmäävästi sanottu vaikka noinhan se on jokaisella.
        Toivottavasti meillä kaikilla on vielä monta heräämisaamua.

Suoraa puhetta, suoraan sydämestä ja suoraselkäiseltä ihmiseltä. Peukku sille 👍🏼

Jokainen päivä on voitto.

Nyt oon tytyväinen kun oon saanu pitää kaks näyttelyä. Ensmäinen meni vähän harjotellen, tää toinen on jo parempi. Ja sit oisin ikionnellinen, kun sais pitää vielä kolmannen. Ja hiois sen täydelliseksi. Ja kirsikkana kakuksi vielä sais julkistaa kirjan siinä samalla. Aika sitten näyttää kestääkö tää niin pitkälle, vaiko on jo kuollut.

• Anonyymi00018

En todellakaan koe noin. Jokainen päivä on ihan erilainen, niin töissä kuin vapaa-aikana. Oikeastaan olisi huojentavaa pari päivää ihan samalla kaavalla.

• Töissä kuitenkin ollaan suurin osa valveilla olo ajasta. Niin on tärkeetä, että on vaihteleva työ. Tietenki ois joskus kiva tietää minne on seuraavana päivänä menossa. Mutta ynmärrän, ylempään keskusteluun viitaten, niin enhän sitä voi työnantajalta vaatia, kun en voi itekään luvata, että oonko elossa.

• Anonyymi00022

Taloustilanne asettaa rajoituksia, mutten koe sisäisen kokemukseni luovan samaa kaavaa vaan konkreettisesti toistuvat tapahtumat.

Sitä en tiedä miksi nämä mulkvistit haluavat leikkiä leikkiään, mutta teen parhaani, jottei minun tarvitsisi suostua samaiseen leikkiin.
      Kuspäitä mitä kuspäitä. Tiedän kuitenkin mitä haluan ja tämä paska, jota kohtaan, on kaukana haluamastani. Harmaahapset ja naiset saavat siis edelleen pysytellä kaukana minusta.

• Anonyymi00026

En koe elämää noin. Elämään mahtuu paljon kaikenlaista, myös niitä rutiineja, mutta päivään mahtuu paljon hetkiä, jotka tekevät elämästä elämisen arvoisen. Olen aika tunnerikas ihminen ja jo sen takia en tavallaan edes osaa nähdä elämää vain jonkinlaisena kaavamaisena rutiinien työmaana.

Tänäänkin olen kokenut vaikka mitä. Iloa, turhautumista, innostumista, jännittämistä, ylpeyttä.. Ei tässä liikaa rutinoitua ehdi 😊

Aletheias

• Anonyymi00027

Sellaista se elämä on. Luulen että nuo nykyiset metsästäjä-keräilijät ei mieti tässä ajassa että miksi pitää joka päivä herätä keräämään marjoja ja metsästämään ja että elämä olisi jotenkin tylsää.
      Se on vain kun roikut netissä päivät pitkät ja katsot kun muut tekevät feikkisomeillaan jotain hauskaa muka joka päivä vaikka oikeasti makaavat sohvalla suurimman osan päivästä.
      Heitä se älykänny metsään ja lopetat murehtimisen.

• Anonyymi00029
      UUSI

" Elämä on laiffii ", vai miten se menikään.

• Anonyymi00031
      UUSI

Valtio noussut evankelioivia vastustamaan laajasti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      132
      3043
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      72
      2092
    3. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      136
      1793
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      22
      1672
    5. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      119
      1646
    6. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      138
      1335
    7. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      1109
    8. Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?

Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka
      Ikävä
      144
      1035
    9. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      47
      995
    10. Yhä pyörit mielessä,

ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa
      Ikävä
      29
      917
    Aihe