Ketju oikeasti roboteista

Anonyymi-ap

Koska tuo yksi aiempi ketju, jossa piti puhua roboteista, keskittyy ainoastaan naisiin, niin haluaisin tässä nyt puhua niistä roboteista.

Millainen robokumppani, roboapuri, robokaveri olisi sinusta kiva? Millaisia toimintoja sellaisella olisi hyvä olla? Millaisen robon voisit hankkiakin, vai eikö minkäänlaista? Olisiko mukavaa, jos robo näyttäisi selkeästi robotilta, vai tykkäisitkö enemmän ihmisen näköisestä vai millaisesta? Haluaisitko robotin, jonka kanssa voi keskustella, vai mielummin ihan mykän tyypin? Kuulostaako robo ehkä ajatuksena ihan kivalta, mutta et sitten kuitenkaan usko, että käytännössä jaksaisit sellaista kauaa? Olisiko robo ehkä kuitenkin sinulle kuin entisaikojen leipäkone - käytössä hetken ja sitten unohtuu nurkkaan? Millaisia muita ajatuksia nämä robotit sinussa herättävät? Tuleeko mieleen vaikka joku uusi innovaatio mihin tarpeeseen kehittäisit robotin.

P.S. Naiset on tosi tylsä ja loppuunkaluttu aihe, joten voisko sen pls jättää tonne toiseen "roboketjuun".

102

448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Itsehän kaipaisin ihan vain sellaista "perinteistä" kotityörobottia. Sellaista, joka pystyisi mahdollisimman monipuolisesti esim. siivoamaan, tiskaamaan, hoitamaan pyykit ja miksei laittamaan ruokaakin. Sen ei todellakaan tarvitsisi näyttää ihmiseltä.En ymmärrä mitä hyötyä siitä ominaisuudesta olisi. Päinvastoin sen pitäisi olla mahdollisimman pieni tai pieneksi itsensä kokoon taittava. Vaikka jollain teleskooppisilla osilla varustettu, jolle voisi hakutessaa osoittaa ja maalata esim. laserosoittimella kaikki kattolistat ja sanoa, että putsaa nuo. Se hoitaisi työnsä ja menisi sitten piiloon telakka-asrmalleen hioltamaan itsensä. Sellainen olisi kätevä ja sellaisesta voisin vähän maksaakin. Itse en varsinaisesti kaipaa mitään seuranpitorobottia, mutta vousi kai tuossa joku keskustelutoimintokin olla, ainakin vanhuksia varten tai muita keskusteluseuraa kaipaavia.

• Anonyymi00002

Ai niin ja mitään varsinaista "ihmissuhdetta" en robotin kanssa kaipaa. Vaikka onhan minulla jo nyt "robolemmikki". Siis se on robottipölynimuri, jolle on liimattu silmät ja korvat. Se on ihan söpö.

• Anonyymi00003

Robottiauto olisi ihan kiva. Sellainen, joka veisi minut töihin ja meni sitten itsekin päiväksi tienaamaan vähän bensarahaa ja hakisi lopuksi minut töistä. Se voisi myös itse hoitaa vientinsä huoltoon, pesuun, renkaidenvaihtoon jne. Mä tosin kyllä tykkään ajamisesta, joten pitäisi siinä olla mahdollisuus myös ajaa itse.

• Anonyymi00004

Tuota voisi ehkä laajentaa muihinkin koneisiin ja laitteisiin. Voisiko robottiruohonleikkuri käydä vähän itsekseen tienaamassa tai esim. tuo mun yllä kuvaamani kodinkonerobotti? Varmaan myös sellainen seksirobo voisi hankkia itsekseen lisätienestiä. Roboauto täyteen muita robotteja ja ei kun tienaamaan. 😛

• Pari sovelluskohdetta olisi heti. Yksi olisi ohjelmistorobotti, joka hoitaisi esim. pankkiasiani niin että jokaisen laskun kohdalla ilmoittaisi oleelliset asiat ja kysyisi haluanko maksaa ja sitten hoitaisi asian. Samalla saisi hoitaa myös veroilmoituksen. Toinen olisi siivousrobotti, joka poistaisi pölyt ja tahrat pinnoilta ja siirtäisi myös jätteet eli kierrätysmateriaalin sinne mihin ne kuuluvat. Aika sama miltä ne näyttäisi: ensimmäinen voisi toimia ihan vaan kuten jokin puhelimen navigaattori ja jälkimmäinen saisi asua siivouskomerossa ja toimia niin, että en koskaan edes näkisi sitä.

• Anonyymi00006

Tuota minäkin kodinkonerobotilta toivoisin. Se asuisi komerossa ja pysyisi poissa silmistäni, mutta hoitaisi kotityöt.

Tarkoittaako tuo ensimmäinen käytännössä ihan vain jotain aplikaatiota, joka hoitaisi nuo, vai jotain fyysistä robottia?

• Anonyymi00006 kirjoitti:

Tuota minäkin kodinkonerobotilta toivoisin. Se asuisi komerossa ja pysyisi poissa silmistäni, mutta hoitaisi kotityöt.

Tarkoittaako tuo ensimmäinen käytännössä ihan vain jotain aplikaatiota, joka hoitaisi nuo, vai jotain fyysistä robottia?

Ensimmäinen tarkoittaa vain toimisto- tai ohjelmistorobottia, jota ajetaan pc:llä tai pilvessä. Tällaiset ovat työpaikoilla arkipäivää. Mutta henkilökohtaiseen käyttöön tuo vaatisi tunnistuksen pankkitilin käyttöön, josta ollaan ymmärrettävästi aika tarkkoja. Mutta tämä ohjelmistorobotti voisi noin esimerkkinä ilmoittaa että "As Oy Kyylänpesä halua sinun maksavan 305 euroa vastiketta ja 15 euroa autopaikan vuokraa, sekä 27 euroa vesimaksua. Kulutus on ollut 100 litaa enemmän kuin edellisellä jaksolla, mutta 10 litraa vähemmän kuin viime vuonna samaan aikaan. Maksetaankö käyttötililtä? Käyttötilille jää tämä jälkeen 150 euroa". Ja sitten vaan kuittaisin että joo, tai näyttäisin sormenjälkeä.

• Anonyymi00020

En kyllä luottaisi robottiin etenkään laskujen maksussa enkä muissakaan rahaan liittyvissä asioissa.

- Sheena

• Anonyymi00020 kirjoitti:

En kyllä luottaisi robottiin etenkään laskujen maksussa enkä muissakaan rahaan liittyvissä asioissa.

- Sheena

Mitä kohtaa epäilet? Että robotti pahantahtoisen toimijan pyynnöstä vaihtaisi saajan tilinumeron? Senkin asian voisi ratkaista sillä että kaksi toisistaan riippumatonta robottia tutkisivat asian. Toinen esittäisi raha-asian hoitamista ja toinen tarkistaisi transaktion ja pyytäisi ihmiseltä hyväksyntää.

• Anonyymi00005

Eikös niistä ole tehty jo vaikka kuinka monta elokuvaa. Miesten pitäis katsoa ensin ne ja sitten vasta tulla onanoimaan palstalle tolla aiheella. Ihan pilvestä temmattu koko juttu. 🤧

• Anonyymi00035

Ja tähän asti päästiin sukupuolineutraalisti, aina ensimmäiseen naisen kommenttiin asti.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Ja tähän asti päästiin sukupuolineutraalisti, aina ensimmäiseen naisen kommenttiin asti.

Aloittaja on nainen, eli ei ollut ensimmäinen naisen kommentti.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Aloittaja on nainen, eli ei ollut ensimmäinen naisen kommentti.

Oho! en olisi uskonut tuota. Että joku nainen olisi yhtään kiinnostunut roboteista millään tavoin, ihan uutta minulle.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Oho! en olisi uskonut tuota. Että joku nainen olisi yhtään kiinnostunut roboteista millään tavoin, ihan uutta minulle.

Näin nyt kuitenkin pääsi käymään.

• Anonyymi00062

Taidanpa olla.

• Anonyymi00063
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Taidanpa olla.

Hah, viestini poistettiin kun kysyin että oletko in-si -nöö-ri-nai-nen..... ilmeisesti sana oli kiellettyjen listalla... meneekö jo ehkä hiukan liian pitkälle tämä sensuuri, eh?

• Anonyymi00064
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Hah, viestini poistettiin kun kysyin että oletko in-si -nöö-ri-nai-nen..... ilmeisesti sana oli kiellettyjen listalla... meneekö jo ehkä hiukan liian pitkälle tämä sensuuri, eh?

Ehkä noita sanoja ei saa täällä yhdistää toisiinsa.

Lähinnä tuo poistelu on arvaamatonta. Monissa asioissa poistetaan turhaan ja toisissa taas ei poisteta, vaikka hyvin voisi. Se nyt kuitenkin on tämän palstan tapa.

• Anonyymi00065
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Lähinnä tuo poistelu on arvaamatonta. Monissa asioissa poistetaan turhaan ja toisissa taas ei poisteta, vaikka hyvin voisi. Se nyt kuitenkin on tämän palstan tapa.

Naureskelinkin tuossa hetki sitten, että ketjusta ei ollut vielä poistettu kuin yksi viesti. Sekin oli omani.😂

• Anonyymi00066
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Insinööriksi haukkuminen on varmaan pahin loukkaus mitä naiselle voi sanoa.... Joku floristi olisi varmaan sovelias haukkumanimike...

• Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Insinööriksi haukkuminen on varmaan pahin loukkaus mitä naiselle voi sanoa.... Joku floristi olisi varmaan sovelias haukkumanimike...

Outo olettama. Eiköhän diplomi-insinööri ole vielä "pahempi".

• Anonyymi00068
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Outo olettama. Eiköhän diplomi-insinööri ole vielä "pahempi".

Ja siis tämä taitaa päteä ihan sukupuolesta riippumatta.

• Anonyymi00008

Sellainen robo olisi kiva joka pyllistää ensin ja lypsää minut suullaan sitten täysin tyhjäksi viimeistä tippaa myöten ja kävelee sitten itse omin jaloin kiltisti kaappiin ja sulkee itse kaapin ovet kiinni.

• Anonyymi00009

Olisko kuitenkin hyvä, että se jotenkin putsaisikin itsensä? Kuvauksestasi päätelleen sillä pitäisi sitten olla pylly ja suu ja jalat. Siinä välissä ei tarvitse olla mitään?

• Anonyymi00011

Ai niin ja kutsuisitko sinä sen paikalle vai tulisko se ihan itse itseään tarjoamaan. Kuinka usein? Tasaisin väliajoin? Satunnaisesti milloin sattuu?

• Anonyymi00030
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Olisko kuitenkin hyvä, että se jotenkin putsaisikin itsensä? Kuvauksestasi päätelleen sillä pitäisi sitten olla pylly ja suu ja jalat. Siinä välissä ei tarvitse olla mitään?

Tyyppi itsekin vetää 24/7 huomiotyövaatetuksessa, niin mitä luulet mitä välittää mistään puhtaudesta mitään...??

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Tyyppi itsekin vetää 24/7 huomiotyövaatetuksessa, niin mitä luulet mitä välittää mistään puhtaudesta mitään...??

Voihan niitäkin olla useampi vaatekerta.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Voihan niitäkin olla useampi vaatekerta.

Joillain ei ole...

• Anonyymi00036
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Joillain ei ole...

Tiedät yllättävän paljon jostain satunnaisesta kirjoittelijasta.

• Anonyymi00010

Remonttirobottikinnolisi kiva olemassa. Sen voisin kuitenkin mielelläni vaikka vuokrata. Mun ei tarvitsisi omistaa sitä. Sellanen, joka osaa rakentaa terassin ja maalata seinät, laatottaa, asentaa erilaisia lattiamateriaaleja jne. Se ei varmaan yksinään kantamaan huonekaluja, joten se tarvitsisi varmaan kaverikseen kantoapurobotin tai jotain.

• Anonyymi00012

Tulevaisuudessa tekoäly kysyy tekoäly roboteilta millaisia ihmisiä ne haluaisivat?
      Kehitys kehittyy.

AV

• Anonyymi00013

Saahan sitä kysyä.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Saahan sitä kysyä.

Hyvin nopeasti nopealla aikataululla kysyvätkin.
        Jopa nyt?

AV

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Hyvin nopeasti nopealla aikataululla kysyvätkin.
        Jopa nyt?

AV

En ole oikeastaan suuremmin kiinnostunut tuosta puolesta, mutta ehkä sun pitää kysyä tuota tekoälyltä.

• Anonyymi00015

No mä voisin hankkiakin, jos se tekoäly siinä oikeasti muistaisi asioita ja siihen saisi vähän "persoonallisuutta".

No se mun täytyy sanoa, että toivoisin siitä naisen näköisen...ehkä jopa vähän sexyn sellaisen...😜

Mutta se olisi kuitenkin osa mun kotia. Ja osais pitää seuraakin. Toki se saisi tehdä kotitöitä ja hoitaa muitakin muistijuttuja, mitä mä en muistais... siis apulainen... (kyllä saa sähkönsä eteen tehdäkin jotain)

Kaikki tunteethan se stimulois...ei sillä niitä oikeasti ole. Mutta sais stimuloida. Ja jos tulisi sopivia päivityspaketteja, niin yhdessä funtsittais sit mikä ois kohtuullista hommata. 😁

Kyllä mä tykkäisin, jos oikeasti ois toimiva ja reilulla muistilla varustettu.

• Anonyymi00017

Eli sinä haluaisit jonkinlaisen "ihmissuhteen" sen kanssa?

• Anonyymi00025
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Eli sinä haluaisit jonkinlaisen "ihmissuhteen" sen kanssa?

En oikeastaan, kun tiedän mitä tekniikka on...

Mutta osaan tuntea koneitakin kohtaan fiiliksiä muutenkin. 😁

Eipä ne ole itse elävää, mutta silti mä pidän oikeasti joistain koneistakin paljon. Vaikea ehkä selittää. 🙂

• Anonyymi00029
        Anonyymi00025 kirjoitti:

En oikeastaan, kun tiedän mitä tekniikka on...

Mutta osaan tuntea koneitakin kohtaan fiiliksiä muutenkin. 😁

Eipä ne ole itse elävää, mutta silti mä pidän oikeasti joistain koneistakin paljon. Vaikea ehkä selittää. 🙂

Ok. Kyllä kai koneisiinkin kiintyy, jollain tasolla. Tai no itselläni kyse lienee aina enemmän muutosvastarinnasta. Jokin muuttuu kuitenkin ja aina tarvitsee opetella hieman joku uusi juttu. Se ärsyttää.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Ok. Kyllä kai koneisiinkin kiintyy, jollain tasolla. Tai no itselläni kyse lienee aina enemmän muutosvastarinnasta. Jokin muuttuu kuitenkin ja aina tarvitsee opetella hieman joku uusi juttu. Se ärsyttää.

Okei... No mä taas opettelisin sen kanssa mielellään kaikkija juttuja, mitä se pystyis tekemään. Vois kilpailluttaa vakuutukset, pankit ehkä?
        Sähköt jne...

Tekis verojutut...

Sit vois spekuloida lätkämatseista sen kaa... tulis datat jostain vs mun silmäarvostelu...

Se kertois mistä kannattais hommata mitäkin mihinkin ja edullisimmin...

Voi jehna.... mä haluun tuollasen! 😁

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Okei... No mä taas opettelisin sen kanssa mielellään kaikkija juttuja, mitä se pystyis tekemään. Vois kilpailluttaa vakuutukset, pankit ehkä?
        Sähköt jne...

Tekis verojutut...

Sit vois spekuloida lätkämatseista sen kaa... tulis datat jostain vs mun silmäarvostelu...

Se kertois mistä kannattais hommata mitäkin mihinkin ja edullisimmin...

Voi jehna.... mä haluun tuollasen! 😁

Jokaisella on omat kiinnostuksen kohteensa 🙂

• Anonyymi00038
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Jokaisella on omat kiinnostuksen kohteensa 🙂

No vastasin jo siihen ekaankin...

Tuollainen maksaisi ainakin uuden henkilöauton verran, kun tuollaisia alkais tulemaan, joten ei kiitos siitä puolesta...😁

Ja ekat mallit ois lapsenvikoja täynnä... tuskin enää vanhans pieruna olisin yhtä kiinnostunut enää kikkailla vehkeiden kanssa...😁

• Anonyymi00043
        Anonyymi00038 kirjoitti:

No vastasin jo siihen ekaankin...

Tuollainen maksaisi ainakin uuden henkilöauton verran, kun tuollaisia alkais tulemaan, joten ei kiitos siitä puolesta...😁

Ja ekat mallit ois lapsenvikoja täynnä... tuskin enää vanhans pieruna olisin yhtä kiinnostunut enää kikkailla vehkeiden kanssa...😁

En vain ole ennen nähnyt ihmistä, joka innostuu veroista. Ei siinä mitään pahaa ole. Se oli yllättävää.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00043 kirjoitti:

En vain ole ennen nähnyt ihmistä, joka innostuu veroista. Ei siinä mitään pahaa ole. Se oli yllättävää.

No jos sellainen robotti tekoälyineen saa minut maksamaan vährmpi veroja, niin totta helkatissa...

Täällä ois vaikka mitä, mihin perehtymällä vois säästää rahaa ja energiaa muuhun, mutta ei jaksa itse kaikkea hoitaa, eikä kiinnosta.

Mutta jos jollain robotilla/tekoälyllä vois teetättää ne ja säästää, niin miksi ei? 😁

• Anonyymi00048
        Anonyymi00047 kirjoitti:

No jos sellainen robotti tekoälyineen saa minut maksamaan vährmpi veroja, niin totta helkatissa...

Täällä ois vaikka mitä, mihin perehtymällä vois säästää rahaa ja energiaa muuhun, mutta ei jaksa itse kaikkea hoitaa, eikä kiinnosta.

Mutta jos jollain robotilla/tekoälyllä vois teetättää ne ja säästää, niin miksi ei? 😁

En korvais robolla juuri mitään, mutta helpottaisin ja toisin mukavuutta jne...

• Anonyymi00050
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Saahan kaikenlaista optimoitua, jos haluaa. Minä maksan veroni ihan mielelläni, ei haittaa.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Saahan kaikenlaista optimoitua, jos haluaa. Minä maksan veroni ihan mielelläni, ei haittaa.

Minäkin... ne mitä tarvitsee.... mutta mitä ei tarvitsisi, mutta lsiskuuttani maksan, voisin skipata, jos joku muu katsois jutut läpi. 😃

• En kestäisi minkäänlaisen robotin seuraa. Kokisin sellaisen sosiaalisesti liian raskaaksi. Ja sitten kun komentaisin sitä olemaan hiljaa, minusta tuntuisi että loukkaan sen tunteita. Mutta varmaan jos sen läsnäolokin rasittaisi minua. En kuitenkaan osaisi sitä kohdella koneena, vaan suhtautuisin kuin elävään olentoon. En usko että sillä oikeasti olisi tunteita, mutta ajatus kalvaisi kuitenkin mieltäni ja yrittäisin olla sille kohtelias.

• Anonyymi00018

Naisten seksuaalinen valta jokatapauksessa heikkenee kun miehet ostavat seksirobotin.

• Anonyymi00021

Puhutko jostain tietynlaisesta robotista, vai ihan mistä tahansa robotista? Esimerkiksi robopölynimuri olisi sinulle liian sosiaalinen?

• Anonyymi00021 kirjoitti:

Puhutko jostain tietynlaisesta robotista, vai ihan mistä tahansa robotista? Esimerkiksi robopölynimuri olisi sinulle liian sosiaalinen?

Sellaisesta jossa olisi tekoäly sisällä ja osaisi vuorovaikuttaa. Ihan sama minkälainen pölynimuri olisi.

• Anonyymi00026
        Palstakamu kirjoitti:

Sellaisesta jossa olisi tekoäly sisällä ja osaisi vuorovaikuttaa. Ihan sama minkälainen pölynimuri olisi.

Ok. Ei vuorovaikutteinen siis kävisi? Vai onko se ylipäänsä ikävä, jos siellä on jokin tekoäly? Toisaalta tekoälyhän on jo kohta kahvinkeittimessäkin.

• Anonyymi00042

No olet todellinen erakko. Kannattaa hommata erämökki sen robotin sijaan, saattaa tulla halvemmaksikin.

• Anonyymi00042 kirjoitti:

No olet todellinen erakko. Kannattaa hommata erämökki sen robotin sijaan, saattaa tulla halvemmaksikin.

Olen autismikirjolla, Asperger.

• Anonyymi00051
        Palstakamu kirjoitti:

Ei mutta ihan oikeasti, haittaako sinua vaikkapa se, että kännykässä on tekoälyä? Vai onko kyse lähinnä siitä, että se ei saa yrittää jutella sinulle?

• Anonyymi00051 kirjoitti:

Ei mutta ihan oikeasti, haittaako sinua vaikkapa se, että kännykässä on tekoälyä? Vai onko kyse lähinnä siitä, että se ei saa yrittää jutella sinulle?

Olen laittanut sen pois päältä. En tykkää siitä että se "juttelee" takaisin :D

• Anonyymi00052
        Palstakamu kirjoitti:

Olen laittanut sen pois päältä. En tykkää siitä että se "juttelee" takaisin :D

Ok. Eli olemassaolo ei sinällään haittaa. No aika vaikeaahan elo nykyhetkessä oikeastaan olisikin, jos erittäisi kaikkea tuollaista vältellä.

• Anonyymi00056
        Palstakamu kirjoitti:

Eikait se mökkeilyä estä kuitenkaan, vai?

• Itse kaipaisin juuri nyt robottia, joka järjestelee verstaan ja autotallin tavarat järkevään järjestykseen, mutta epäilen ettei edes tekoäly selviäisi siitä, sillä tilaa on tuolle tavaramäärälle liian vähän.

• Anonyymi00023

Tuossa onkin melkoinen haaste. Ehkä se tekoäly ottaisi ja hankkisikin sulle jonkun vuokravaraston.

• Anonyymi00023 kirjoitti:

Tuossa onkin melkoinen haaste. Ehkä se tekoäly ottaisi ja hankkisikin sulle jonkun vuokravaraston.

Ehkä kuitenkin mieluummin pistäisin sen rakentamaan hiukan lisätilaa.

• Anonyymi00027
        buddy-love kirjoitti:

Ehkä kuitenkin mieluummin pistäisin sen rakentamaan hiukan lisätilaa.

Antaisitko muuten tekoälylle vapaat kädet määritellä sen järkevän järjestyksen, jos tila riittäisi?

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Antaisitko muuten tekoälylle vapaat kädet määritellä sen järkevän järjestyksen, jos tila riittäisi?

Vai vaatisitko sitä ehkä perustelemaan valintansa?

• Anonyymi00028 kirjoitti:

Vai vaatisitko sitä ehkä perustelemaan valintansa?

Tuskin se kerralla sopivaan vaihtoehtoon päätyisi, sillä asiassa pitää ottaa huomioon esimerkiksi syttymättömyys ja kipinöiden kesto. Eli ei voi laittaa muoviesineitä lähelle, jos samassa kohdassa myös hiotaan metallia. Tai sitten on päätettävä, ettei joidenkin asioiden ulkonäöllä ole väliä.

• Anonyymi00040
        buddy-love kirjoitti:

Tuskin se kerralla sopivaan vaihtoehtoon päätyisi, sillä asiassa pitää ottaa huomioon esimerkiksi syttymättömyys ja kipinöiden kesto. Eli ei voi laittaa muoviesineitä lähelle, jos samassa kohdassa myös hiotaan metallia. Tai sitten on päätettävä, ettei joidenkin asioiden ulkonäöllä ole väliä.

Et luota, että osaisit kerralla antaa kaiken kattavat ohjeet?

• Anonyymi00040 kirjoitti:

Et luota, että osaisit kerralla antaa kaiken kattavat ohjeet?

Oheet voivat olla lähes täydelliset, mutta niiden tulkinta voi olla ontuvaa, eikä tekoälyn käyttämä lähtöaineisto välttämättä edes sisällä kaikkia mahdollisia ongelmakohtia.

• Anonyymi00060
        buddy-love kirjoitti:

Oheet voivat olla lähes täydelliset, mutta niiden tulkinta voi olla ontuvaa, eikä tekoälyn käyttämä lähtöaineisto välttämättä edes sisällä kaikkia mahdollisia ongelmakohtia.

Tuokin on kyllä ihan totta. Periaatteessa iteroimalla pääsee helpommalla, kuin itse kouluttamalla. Ainakin, jos ihan kertaluontoisesti vain tarvitsee.

• Anonyymi00019

Sellainen monitoimimiesrobotti olisi kiva tilata jostain tarvittaessa. Yleensä tavaroiden kantamiseen, nostamiseen, verhojen ripustukseen ja ikkunan pesussakin olisi hyvin käytännöllinen (vai olisiko...).

- Sheena

• Anonyymi00022

Uskaltaisikohan sen antaa pestä ikkunoita? Rikkoisi kuitenkin. 😉

• Anonyymi00024

Mietin tuossa tuon kotityörobottini kanssa tuot ikkunanpesua. Ehkä, jos sillä olisi sellainen erillinen irtoava osa, joka sitten itsenäisesti pesisi ikkunat. Se voisi toimia ainakin omassa asunnossani paremmin.

Pitäisikö sen sinun robottisi muuten olla juuri miesrobotti, jotenkin tunnistettavasti? Vai voisiko se olla täysin androgyyni, kunhan on nimeltään vaikkapa Martti?

• Anonyymi00044
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Mietin tuossa tuon kotityörobottini kanssa tuot ikkunanpesua. Ehkä, jos sillä olisi sellainen erillinen irtoava osa, joka sitten itsenäisesti pesisi ikkunat. Se voisi toimia ainakin omassa asunnossani paremmin.

Pitäisikö sen sinun robottisi muuten olla juuri miesrobotti, jotenkin tunnistettavasti? Vai voisiko se olla täysin androgyyni, kunhan on nimeltään vaikkapa Martti?

Jos se on androgyyni niin nimikin pitää olla sukupuolineutraali.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Jos se on androgyyni niin nimikin pitää olla sukupuolineutraali.

Miksi pitäisi? Sitäpaitsi Namibiassa on naisiakin, joiden nimi on Martti.

• Anonyymi00061

Miksi se pitää olla miesrobotti, kun tekee töitä vai? Miksei sukupuolineutraali robotti riitä sinulle?

• Anonyymi00069
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Miksi se pitää olla miesrobotti, kun tekee töitä vai? Miksei sukupuolineutraali robotti riitä sinulle?

No jos toisille pitää kerta olla niin anatomisesti oikeanlainen robotti, että sen kanssa voi harrastaa seksiä, niin miksi toisille sitten pitäisi riittää kokonaan sukupuoleton robotti? Kai sitä monitoimimiesrobottiakin saa vaikka silmänilokseen katsella?

• Anonyymi00070
        Anonyymi00069 kirjoitti:

No jos toisille pitää kerta olla niin anatomisesti oikeanlainen robotti, että sen kanssa voi harrastaa seksiä, niin miksi toisille sitten pitäisi riittää kokonaan sukupuoleton robotti? Kai sitä monitoimimiesrobottiakin saa vaikka silmänilokseen katsella?

Siis haluat käyttää sitä monitoimimiesrobottiasi myös makuuhuoneen puolella työhommiin?

Miksi et sitten osallistunut tuohon toiseen robottikumppanikeskusteluun ja kertonut siinä haluavasi robottikumppanin?

• Anonyymi00071
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Siis haluat käyttää sitä monitoimimiesrobottiasi myös makuuhuoneen puolella työhommiin?

Miksi et sitten osallistunut tuohon toiseen robottikumppanikeskusteluun ja kertonut siinä haluavasi robottikumppanin?

Missä niin sanottiin? Etkö tiedä mitä sana silmänilo tarkoittaa? Ei kaikkea mitä on kiva katsella tarvitse panna. Ja ei, en halua mitään robottikumppania. En ylipäänsä halua mitään kumppania. Onko myös robottien katseleminen kiellettyä vai? Tuskin ne siitä hirveästi kuitenkaan loukkaantuvat.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Missä niin sanottiin? Etkö tiedä mitä sana silmänilo tarkoittaa? Ei kaikkea mitä on kiva katsella tarvitse panna. Ja ei, en halua mitään robottikumppania. En ylipäänsä halua mitään kumppania. Onko myös robottien katseleminen kiellettyä vai? Tuskin ne siitä hirveästi kuitenkaan loukkaantuvat.

No sitten en edes tiedä mistä me keskustelemme. Jatkuvasti tulee vastaan se tosiasia että naisten ja miesten on aivan turha edes keskustella mistään kun näkemykset ovat niin erilaisia kaikissa asioissa ettei edes pysty ymmärtämään mitä toinen sanoo tai tarkoittaa.

• Anonyymi00076
        Anonyymi00073 kirjoitti:

No sitten en edes tiedä mistä me keskustelemme. Jatkuvasti tulee vastaan se tosiasia että naisten ja miesten on aivan turha edes keskustella mistään kun näkemykset ovat niin erilaisia kaikissa asioissa ettei edes pysty ymmärtämään mitä toinen sanoo tai tarkoittaa.

Kai sinä tuon aloituksen osaat lukea, kun kerta osaat kirjoittaakin? En minä ole nähnyt tässä keskustelussa kenelläkään muulla miehellä mitään isompaa vaikeutta keskustella tai kovin radikaalisti poikkeavia näkemyksiä. Ei sinullakaan näkynyt hirveitä ongelmia olevan, ennen kun nyt juuri tässä kohtaa.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00071 kirjoitti:

"Onko myös robottien katseleminen kiellettyä vai? Tuskin ne siitä hirveästi kuitenkaan loukkaantuvat."

Ei kai nyt sentään. Teollisuusrobottejakin usein tuijotellaan päivät pitkät. Eivät ne tunnu siitä mitenkään häiriintyvän. Itse kävin myös vastikään tuijottelemassa dinorobotteja ja ihan tyytyväisiltä nekin vaikuttivat, vaikka tuijottelijoita oli tosi paljon.

• Ihan perus cnc, joka tekis kaikki tavarat mitä tarvin. Ettei mitään tarttis tilata kiinasta tai muistakaan epäselvistä maista.

• Anonyymi00037

Aika iso investointi, jos ihan vaan omaan käyttöön ajattelit.

• Anonyymi00039

Onko sulla sitten paljon tollasia tarpeita?

• Anonyymi00045

Entäs 3D- printteri mikä tekee esineitä metallista? Sellaisen saisi jollain 100 000 eurolla... järkevä hankinta, eikö?

• Anonyymi00045 kirjoitti:

Entäs 3D- printteri mikä tekee esineitä metallista? Sellaisen saisi jollain 100 000 eurolla... järkevä hankinta, eikö?

Tuo olisi hyvä sijoitus. Voisi esim. tulostaa täsmälleen oikean muotoisen hammaspaikan metalliseoksesta joka olisi ihan tajuttoman kovaa. Taisi olla esim. jotain titaani-kultaseoksia.

Tuollainen kun olisi niin kyllä oikein odottaisi että joskus tulisi reikä hampaisiin.

• Anonyymi00049
        scrg kirjoitti:

Tuo olisi hyvä sijoitus. Voisi esim. tulostaa täsmälleen oikean muotoisen hammaspaikan metalliseoksesta joka olisi ihan tajuttoman kovaa. Taisi olla esim. jotain titaani-kultaseoksia.

Tuollainen kun olisi niin kyllä oikein odottaisi että joskus tulisi reikä hampaisiin.

Ehkä kuitenkin kannattaisi valmistaa erillaisia koneiden osia, ja myydä niitä, voisi 5-10 vuodessa saada koneen hinnan kuoletettua jos valmistaisi varaosia erikoiskoneisiin.

• Anonyymi00037 kirjoitti:

Aika iso investointi, jos ihan vaan omaan käyttöön ajattelit.

Juu, mutta järki investointi.

Parempi kun joku pesukone tai hella.

• Anonyymi00039 kirjoitti:

Onko sulla sitten paljon tollasia tarpeita?

Ei, mutta tulee. Kun tulee poikkeustila.

• Anonyymi00053
        JeroP kirjoitti:

Juu, mutta järki investointi.

Parempi kun joku pesukone tai hella.

Jos sinulla olisi oikeasti käyttöä sille, niin mikäs siinä.

• Anonyymi00049 kirjoitti:

Ehkä kuitenkin kannattaisi valmistaa erillaisia koneiden osia, ja myydä niitä, voisi 5-10 vuodessa saada koneen hinnan kuoletettua jos valmistaisi varaosia erikoiskoneisiin.

Ja niitä tulevaisuudesa tarvitaan. Niin ku huomataan, että järkirobotti saa enempi kommentteja kun seksirobotti.

• Anonyymi00055
        JeroP kirjoitti:

Ei, mutta tulee. Kun tulee poikkeustila.

Aseiden osia?

cnc on varmaan hyvä siinä hommassa

• Anonyymi00072

Joku robottiapuri varmaan voisi olla ihan hyödyllinen. Monesti on hommia, joissa oma pituus ei riitä eikä jakkaraa tai tikkaita ole tarjolla tai jonkun painavan nostamisessa tarvitsisi apua jne. En minä kuitenkaan mitään kallista robottia vain tuon takia ostamaan alkaisi. Seuran, jutustelun tai muunkaan sellaisen takia en minäkään mitään robottia tarvitse. Siihen hommaan ihminen tai ei sitten mitään.

• Anonyymi00074

Mutta ihan tavallinen mies ei tietenkään kelpaa... se hoitaisi kaikki muut paitsi sen jutustelun.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Mutta ihan tavallinen mies ei tietenkään kelpaa... se hoitaisi kaikki muut paitsi sen jutustelun.

Eivät ne tavalliset miehetkään ole 24/7 kotona. Eikä niillä tavallisilla miehillä myöskään usein ole pituutta juuri sen enempää. Eikä parisuhdetta sentään pelkästän kurottelun ja nostelun varaan rakenneta. Haluaisitko sinä todellakin olla parisuhteessasi kurottelija ja nostelija, etkä mitään muuta?

• Anonyymi00077
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Ketjun aihe on keskustella nimenomaan roboteista ja siitä millaisiin asioihin ja tarpeisiin keskustelijat kokevat, että robotti voisi olla hyvä olemassa.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Ketjun aihe on keskustella nimenomaan roboteista ja siitä millaisiin asioihin ja tarpeisiin keskustelijat kokevat, että robotti voisi olla hyvä olemassa.

Siis robotti olisi kätevä korvaamaan mies parisuhteessa.

• Anonyymi00084
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Voi sen noin ajatella, jos haluaa olettaa jotakin korvattavan. Kai se autokin on sitten hevosen korvike ja jokainen oikeasti haluaisi hevosen.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Mä myös luulen, että aika moni heteromieskin hankkisi tuollaisen kurottelijan ja nostelijan, jos se olisi aidosti toimiva, eikä liian hintava. Olishan se nyt kätevä, kun maalaisi esim. talon julkisivun, eikä tarvisi kiipeillä itse telineille tai putsaisi hämähäkinseitit katton nurkista, vaikka olisi tosi iso huonekorkeus. Tietysti se myös kykenisi nostamaan paljon enemmän kuin yksikään normaali ihminen.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Voi sen noin ajatella, jos haluaa olettaa jotakin korvattavan. Kai se autokin on sitten hevosen korvike ja jokainen oikeasti haluaisi hevosen.

Hevosista puheenollen ... robottihevonen, se vois olla kiva. Oikeeseen polleen mulla ei monestakin syystä olis mahdollisuutta,mutta robottipolle olis helpompi pitää. Sinällään toki heikko korvike elävälle hevoselle, mutta kiva kuitenkin.

• Anonyymi00087
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Hevosista puheenollen ... robottihevonen, se vois olla kiva. Oikeeseen polleen mulla ei monestakin syystä olis mahdollisuutta,mutta robottipolle olis helpompi pitää. Sinällään toki heikko korvike elävälle hevoselle, mutta kiva kuitenkin.

Robottihevonen 💖. Sellasen minä haluan. Kulkisin sillä ihan kaikkialle ainakin näin kesäkeleillä. Sen vois vain parkkeerata pihavarastoon. Ei se nyt tietenkään olis likikään oikeeta hevosta, mutta ei mullakaan ole mahdollisuutta pitää oikeeta hevosta.

• Anonyymi00079

No siis noin ajatuksena robomies kuulostaa hyvältä. Sehän olis tietenki kaikin tavoin täydellinen, paisti joscse menee rikki ja tietysti hankintahinnaltaan. Tosin oikeakin mies on niin hiton kallis ylläpidettävä, että tuo hintapuoli ei ole se suurin ongelma. Jos kuitenkin olen rehellinen, niin en minä jaksaisi mitään robptinrohjaketta kauaa katsella. Veisi tilaa ja olisi loppupeleissä täysin turha.

• Anonyymi00080

Olen miettinyt vähän samoin. Tollasen alussa kuvaamani kotityörobotin voisi ehkä vielä realistisesti hankkiakin. Se tosiaan auisi siellä siivouskomerossa näkymättömissä ja tekisi työnsä huomaamatta. Sitten taas tollanen ihan robottikumppani kuullostaa todella tilaavievältä ja turhalta, sekä fyysisesti, että henkisesti. Kyllä minä pitäydyn ihmisessä tai sitten ilman kumppania.

• Anonyymi00081

Kotityörobotti olisi kiva - imuroi, pesee lattiat, tamppaa matot ja pyyhkii pölyt. Tiskikoneen ja käsitiskit voisi hoitaa myös. Mitään muita funktioita en tarvitsisi, eli en kaipaa robotista seuraa tai vastaavaa.

• Anonyymi00082

Olisko sinustakin siis hyvä tollanen mitä scrg ehdotti, että "saisi asua siivouskomerossa ja toimia niin, että en koskaan edes näkisi sitä"? Eli vähän siis kuin vanhanajan hyvä kotiapulainen, jonka olemassaolon huomaa vain, jos hän ei ole ollut paikalla.

• Anonyymi00088
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Olisko sinustakin siis hyvä tollanen mitä scrg ehdotti, että "saisi asua siivouskomerossa ja toimia niin, että en koskaan edes näkisi sitä"? Eli vähän siis kuin vanhanajan hyvä kotiapulainen, jonka olemassaolon huomaa vain, jos hän ei ole ollut paikalla.

Juu, sellainen kuulostaisi hyvältä. Sen voisi kenties ohjelmoida tekemään kotityöt aina silloin kun on itse pois kotoa, niin ei välttämättä tarvitsisi nähdä koko robottia.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      132
      3043
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      72
      2092
    3. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      136
      1793
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      22
      1672
    5. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      119
      1646
    6. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      138
      1335
    7. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      1109
    8. Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?

Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka
      Ikävä
      144
      1035
    9. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      47
      995
    10. Yhä pyörit mielessä,

ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa
      Ikävä
      29
      917
    Aihe