Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
profiilit
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
136
Kommenttia
15336
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
On varmaan hölmöilyäkin, mutta mielestäni on selvää että globalisaatio ja tuottavuus on tehnyt monien hyödykkeiden valmistamisesta suhteellisesti halvempaa, joten asuntojen valmistaminen ja asumisen muutkin kulut on tulleet suhteellisesti kalliimmaksi ja kalliimmaksi.
Toinen juttu kokonaan sitten on, että hyvin harva kulutushyödyke on yleensä lainan vakuutena ja siten niiden kirjanpidollisella arvolla ei ole juurikaan väliä, mutta jos asuntojen arvoa pitäisi alaskirjata, romahduttaisi se koko systeemin. Siksi meitä opetetaan vertailemaan asuntojen ja vuokrien hintoja palkkatasoon, mutta sen sikaan vaikkapa autojen hintoja vertaillaan siihen mitä autot ovat ennen maksaneet, mitä autot muualla maksavat jne.
17.03.2016 11:21
Katsoin tyypillisen 70-luvun neukkukuution perheasunnon pyyntihintoja koko maassa. Mediaani oli siellä 1000€/m2 paikkeilla. Se ei ehkä kuulosta paljolta, mutta on se siihen nähden että kyseinen asunto ei ole uutenakaan maksanut yhtä paljon ja talo on hyvinkin lähestymässä alkuperäistä suunniteltua teknistä käyttöikäänsä. Uutta vastaavaa ei saa eikä pystyttäisi rakentamaan tilalle lähellekään samalla hinnalla. Missä teknologinen kehitys ja tuottavuuden kasvu?
16.03.2016 17:32
Minulla on tosi vilkas mielikuvitus. Minä aina fantasioin vaaleanpunaisista virtahevoista raiskaamassa feministejä. Joskus virtahevon tilalla voi olla näkymätön yksisarvinenkin.
16.03.2016 17:23
Helsingistä katsoen voi näyttää, että missä tahansa muualla Suomessa asunnot on halpoja. Mutta maakunnissakin on isoja eroja hinnoissa keskuskaupunkien ja pikkukaupunkien välillä ja toisaalta saman kokoisten kaupunkien välilläkin. Asumiskustannus sitten tietenkään ei vaihtele yhtä paljon, koska niin omakotitalon kuin asoy-muotoisen asumisen tai vuokra-asuntoyhtiön kulurakenteet ei suuremmin poikkea eri osissa maata.
Mutta ei muualla maassa Helsinkiä lukuun ottamatta myöskään ole ikuista työvoimapulaa eikä asuntopulaa eikä tonttipulaa. Joten kyllä Helsingin asunnosta kannattaa maksaa mitä vaan, koska nehän ovat vielä halvempia kuin asunnot Tukholmassa, Lontoossa, Pariisissa tai New Yorkissa ja toisaalta tulevaisuudessa on vielä kalliimpaa joten kannattaa asua Helsingissä kun siihen vielä on varaa. :D
16.03.2016 16:53
Minulla on varmaan jokin perversio, kun en tiedä edes mitä nuo kaikki tarkoittaa. Joten jos nuo olisi toiselle jotain sydämen asioita, niin saisi varmaan etsiä jonkun asiaan vihkiytyneen.
16.03.2016 14:30
Mielenkiintoista, että Axl pyytää anteeksi, vaikka ei kai ollut mielestään edes tehnyt mitään väärää. Pyytääkö hän anteeksi, että tieten tahtoen rikkoi lakia? Vai pyytääkö hän anteeksi, että ei ollut tutustunut asiaa koskevaan lakiin? Vai kenties jopa sitä että jäi kiinni asiasta ja sitä kautta rikos paljastui uhreille?
Onko teillä tapana pyydellä asioita anteeksi ihan vaan huviksenne?
16.03.2016 13:12
Ei roiku ei. Tiukassa kunnossa on istumalihakset. Luultavasti siis palstan toiseksi paras perse heti atännän kuuluisuuden jälkeen.
16.03.2016 12:46
"Itse muutin omaan vuokrakämppään siinä 16-vuotiaana, ... "
Ilmeisesti töitä sitten jossain on tarjolla. Itse muistelen että aikanaan oli aika vaikeaa löytää edes kesäksi kunnolla palkattua duunia. Vuokrat oli onneksi siihen aikaan edullisia, kunhan tarpeeksi tinki asumisväljyydestä.
16.03.2016 12:39
"Täällä on ollut lukemattomia tekstejä, joissa vanha haaskaa väittää kysynnän kasvaneen huippuvuosista tai ainakin ettei se ole laskenut tippaakaan ja nuoria adoniksia tulee muna ojossa ovista ja ikkunoista, en rupea sinulle nyt linkkejä kaivamaan, etsi itse löydät kyllä jos haluat. "
Olen huomannut saman. Mutta yhdessä kaiken sen muun kanssa mitä tiedämme maailmasta tuo informaatio kertoo vain sen, että naiset eivät halua edes nimimerkin suojassa "ainakaan millään vitun ätmipalstalla" myöntää mitään päinvastaista.
16.03.2016 12:31
Olen samaa mieltä että "Nainen_28v" on tehnyt vähintään yhden tyhmän siirron, mutta siitä huolimatta tuollainen henkilökohtainen nimittely on asiatonta.
16.03.2016 12:25
Minä olen käynyt yliopistolla syömässä. Ei ollut kummoista ruokaa.
16.03.2016 11:24
Voi sanoa, että tavallinen mies päätyi ennen jonkun kanssa naimisiin ja päätyy ehkä tulevaisuudessakin. Siitä huolimatta Suomessa yksinelävien osuus väestöstä on lisääntynyt ja lisääntyy joissain ikäryhmissä tahdilla 1 prosenttiyksikkö / vuosi. Ei tuollainen trendinomainen muutos tapahdu sattumalta.
16.03.2016 11:17
Kävin muuten lukemassa testin kommenttiosiota. Kinaaminen kävi sen ympärillä onko valkoinen väri ja minkä väristä suola on tai voi olla. Ketään ei juuri kiinnostanut miten ihmisen ajatukset voidaan johdattaa väärään vastaukseen.
Mutta joo, jako idiootit vs petolliset on häiritsevä. Ehkä testin tekijän ajatus kulkee jotenkin reittiä, että se joka ei ole manipuloitavissa on itse potentiaalinen manipuloija.
16.03.2016 10:59
Joo, kuule jos tappohommiin ruvetaan, niin ihan noviisinakin suosittelen hirvikivääriä. Nuo armeijan yleisemmin käyttämät aseetkin on suunniteltu ensisijaisesti tekemään toinen toimintakyvyttömäksi. Ison nisäkkään tappaminen kertalaakilla on oma temppunsa. Tietysti jos on tarkoitus samalla kiduttaa, niin NAL osaa varmaan antaa parhaiten vinkkejä.
16.03.2016 10:08
No sorry. Vähän konkretiaa vaan lisäsin. Jos joskus vielä kerrostaloon muutan, niin katson hyvin tarkkaan että samassa rapussa ei taatusti ole yhtään "omilleen muuttajalle" sopivaa asuntoa. Voivat perustaa bordellinsa ja huumeluolansa muualle mutta NIMBY. Ja oman kämpän vuokraan aina vaikka n**kerille ennen kuin jollekin kakaralle. (En ole siis rasisti, ikärasisti korkeintaan.)
16.03.2016 10:00
Niin, mutta miehet ja naiset on luullakseni vähän erilaisia siten, että naiset lopulta odottaa suhteelta enemmän kuin miehet. Koska naiset jahtaa sitä itselleen täydellistä niin naisten aloitteellisuus on paljon valikoivempaa ja miehet ottaa vastaan mitä tarjotaan, on sitten kyseessä uusi pillu tai "ihan ok" suhde.
16.03.2016 09:46
Tiettyjä hiljaisia signaaleja Suomessakin on siitä että asumisen hintaa saataisiin alas.
http://www.finanssivalvonta.fi/fi/Tiedotteet/valtari/Pages/Pankkisektori_311215.aspx
"Kotitalouksien asuntoluottojen lainanhoitojoustosaamiset kasvoivat 700 milj. eurolla 2,3 mrd. euroon. Lainanhoitojoustosaamisten osuus luottokannasta oli vuoden lopussa 1,7 % (2014: 1,5 %). Lainanhoitojoustosaamisilla tarkoitetaan lainoja, joissa lainaehtoja on kevennetty asiakkaan taloudellisten vaikeuksien perusteella. "
Tämä siitä huolimatta että pankit "hyvää hyvyyttään" myönsivät lyhennysvapaita kaikille halukkaille vuosi sitten.
16.03.2016 09:35
Ei tieteenkään nainen halua olla "ihan ok", mutta idea on siinä että naisen koskaan tarvitse tietää olevansa "ihan ok":)
16.03.2016 08:49
On tuo "omillaan" olo aika jännää. Tyypillisesti omilleen muuttavalle sähkö tulee töpselistä, lämpö tulee putkista, vesi tulee putkista, paska menee putkiin, netin asentaa joku, posti tulee luukusta, meteli tulee naapurista, meteli menee naapuriin, lumityöt tekee huoltoyhtiö, vuokran maksussa auttaa yhteiskunta ja vanhemmat, mutta kun jääkaapissa homehtuu valon seurana vain omia ruokia ja aamuyön tunteina kämppään voi roudata panokaverin kenenkään huomaamatta niin ollaan omillaan.
16.03.2016 08:14
Tasoihin luokittelu tapahtuu helpoiten vain havainnoimalla "kuka saa ja kenelle annetaan" tai vielä oikeammin kuka saisi ja keneltä. Paljon paljon vaikeampaa tosiaan on sitten eritellä syitä miksi.
Niin vain on päässyt käymään, että kun ihmiset aiemmin "150 hengen yhteisöissä" päätyivät pakosti ilmeisen "huonoihin suhteisiin", niin nyt kun teknologian avittamina mahdollisuukisa on miltei rajattomasti niin yleensä päädytään tilanteisiin, että vain toista sytyttää.
Naisten suurempi aktiivisuus muuttaisi tilannetta siten, että helpommin päädyttäisiin suhteisiin, jotka naisen mielestä on "hyviä" ja miehen mielestä "ihan ok".
16.03.2016 07:51
737 / 767