Tutkimuksissa on ilmennyt, että suuri osa naisista saa raiskauksen aikana orgasmin. Juuri tämä ilmiö on naisten mielestä ollut raiskauksessa traumaattisinta: oma keho tekee ihan mitä sitä huvittaa.
Orgasmin tarkoitus on kiistatta sekä miehellä että naisella edistää lapsien tekemistä. Molemmilla sukupuolilla orgasmi edesauttaa sukusolujen päätymistä yhteen. Koska nainen siis saa orgasmin myös raiskauksen yhteydessä, naisen keho ei selvästikään välitä tippaakaan naisen halusta. Keho vain toteaa, että nyt näköjään yritetään tehdä vauvoja -- ja toimii sen mukaisesti.
Koska nainen ei voi tahdonvaraisesti lyödä miehen edestä luukkuja kiinni, naisen mieltymyksillä ei luonnontilassa ole mitään merkitystä. Keskivertomies on keskivertonaista niin paljon vahvempi, että saa kyllä halutessaan homman hoidettua. Jos mies siis päättää ruveta ähkimään naisen päällä, nainen ei voi sitä estää. Nainen ei myöskään kykene kyseisessä tilanteessa tahdonvaraisesti kontrolloimaan omaa orgasmiaan, vaan ainoastaan naisen mielipide erottaa yhteisesti sovitun seksin raiskauksesta.
Lisääntymisen kannalta naisen mieltymyksillä ei siis ole mitään merkitystä, koska luonnontilassa naisella ei ole minkäänlaista mahdollisuutta vaikuttaa tilanteeseen. Niinpä evoluutioon löyhästi pohjaavat ad hoc -selitykset naisten mieltymyksille ovat täysin irrelevantteja. Luonnontilassa nainen ei valitse mitään. Nainen on fysiologisesti rakennettu niin, että hänen valinnallaan ei ole merkitystä.
Evolutiiviset selitykset parinvalinnasta harhaisia
106
<50
Vastaukset
- NoNiin_
Laitappa tähän se tutkimus tuloksineen.
Tämä käy asiaa läpi:
http://www.popsci.com/science/article/2013-05/science-arousal-during-rape
Teksti viittaa 2004 julkaistuun tutkimukseen, mutta linkki oli johonkin epämääräiseen pdf-tiedostoon, joka on sittemmin poistettu. Kyseinen tutkimus löytyy tutkimustietokannoista, mm:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15261004- NäinMeillä
HC-ätmel kirjoitti:
Tämä käy asiaa läpi:
http://www.popsci.com/science/article/2013-05/science-arousal-during-rape
Teksti viittaa 2004 julkaistuun tutkimukseen, mutta linkki oli johonkin epämääräiseen pdf-tiedostoon, joka on sittemmin poistettu. Kyseinen tutkimus löytyy tutkimustietokannoista, mm:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15261004Tuossa ei käy ilmi ollenkaan sitä, kuinka yleistä tuo kiihottuminen todella oli, vain että sellaista havaittiin tapahtuvan. On aika iso ero, esiintyykö sitä 2 prosentilla vai 70 prosentilla naisista.
NäinMeillä kirjoitti:
Tuossa ei käy ilmi ollenkaan sitä, kuinka yleistä tuo kiihottuminen todella oli, vain että sellaista havaittiin tapahtuvan. On aika iso ero, esiintyykö sitä 2 prosentilla vai 70 prosentilla naisista.
Aihe on tabu, eikä sitä ole juuri tutkittu.
- NäinMeillä
HC-ätmel kirjoitti:
Aihe on tabu, eikä sitä ole juuri tutkittu.
Juurihan tuossa oli tutkimus mutta lyhennelmästä ei löytynyt mitään prosentteja.
Ja tahaton kiihottuminen on myös tavallista myös miehillä. Esim. murrosikäinen voi saada stondiksen vaikka kesken koulun uskonnollisen aamunavauksen eikä sillä ole mitään tekemistä tapahtuman sisällön kanssa. NäinMeillä kirjoitti:
Juurihan tuossa oli tutkimus mutta lyhennelmästä ei löytynyt mitään prosentteja.
Ja tahaton kiihottuminen on myös tavallista myös miehillä. Esim. murrosikäinen voi saada stondiksen vaikka kesken koulun uskonnollisen aamunavauksen eikä sillä ole mitään tekemistä tapahtuman sisällön kanssa.Joo, yksi tutkimus kymmenen vuoden takaa.
- NäinMeillä
HC-ätmel kirjoitti:
Joo, yksi tutkimus kymmenen vuoden takaa.
No oliko sitten joku varsinainen syy miksi tuota pitäisi laajasti tutkia? Paitsi että joitain tällä palstalla kiinnostaa.
NäinMeillä kirjoitti:
No oliko sitten joku varsinainen syy miksi tuota pitäisi laajasti tutkia? Paitsi että joitain tällä palstalla kiinnostaa.
Onki joku varsinainen syy, miksi sitä ei saisi tutkia?
- Ex------------PUA
HC-ätmel kirjoitti:
Ei saa tutkia, koska totuus sattuu ja feministien herkät tunteet ja valheet vaurioituvat sellaisesta. :(
- NäinMeillä
HC-ätmel kirjoitti:
"Onki joku varsinainen syy, miksi sitä ei saisi tutkia?"
Ei, onko joku väittänyt niin? Kaikkia asioita nyt vain ei ole tutkittu, mitä mistäkin syystä. Tuon tutkimusaiheen kohdalla voisi esimerkiksi olettaa että sen tutkiminen ei ole kovinkaan helppoa. Itse tapahtumaan ei pääse mukaan tutkimaan ja uhrien haastattelu taas sisältää niin eettisiä kuin tutkimusmetodillisia ongelmia.
- epic_fail
Ad hocia on vain sinun heikkotasoinen teoriasi, jolla yrität puolustella omaa ätmiyttäsi. Fakta on kuitenkin se, että luonnonvalinta kärsii tuollaiset hc-ätmelit pois geenipoolista ja kaikille parempi niin.
- 279
super-atm kirjoitti:
"Fakta on kuitenkin se"
Mihin "factasi" perustuu?Käytännön kokemuksiin perustuu, kuten meillä muillakin.
- Ex------------PUA
279 kirjoitti:
Käytännön kokemuksiin perustuu, kuten meillä muillakin.
Ensiksi käytit itte oot-defenssin, seuraavaksi tuli taas tuo "vain minun kokemuksillani on väliä".
Tällöin esim. joudut myöntämään että raportit joita esiintyy palstalla on 100% todistusvoimaisia ja yleistettävissä.
Tämä sen lisäksi, ettet voinut kumota aloitusta. ;)
- 26w46ty
Jos ei naisen mieltymyksillä ole merkitystä parinvalinnassa, niin miksei ätmeillä ole sitten naista? Ihan ihmeellinen sepustus tuo aloitus.
- NäinMeillä
Ihmisen lajinomaiseen käytökseen kuuluu se että ihminen kehittää "kultttuuria" ja yleisiä käytösmalleja. Myös muilla laumaeläimillä esiintyy "laumakulttuuria" joka estää pidäkkeettömän käyttäytymisen.
- 3626t23w6
HC-ätmel kirjoitti:
Kulttuurisista syistä, ei "evolutiivisista".
Aika hiustenhalkomista. Onhan eläimilläkin oma "kulttuurinsa" eli lajityypillinen käyttäytymismallinsa, omat sääntönsä miten käyttäytyvät.
3626t23w6 kirjoitti:
Aika hiustenhalkomista. Onhan eläimilläkin oma "kulttuurinsa" eli lajityypillinen käyttäytymismallinsa, omat sääntönsä miten käyttäytyvät.
Ei lainkaan. Evoluutio pelaa geeneillä. Kulttuuri taas on eräänlainen kollektiivinen päätös.
- NäinMeillä
HC-ätmel kirjoitti:
Ei lainkaan. Evoluutio pelaa geeneillä. Kulttuuri taas on eräänlainen kollektiivinen päätös.
"Ei lainkaan. Evoluutio pelaa geeneillä. Kulttuuri taas on eräänlainen kollektiivinen päätös."
Kulttuuri vaikuttaa lisääntymiskumppanin valintaan ja sitä kautta geenien vaihtoon. Tämä taas aiheuttaa evoluution. Ei ihmisen osalta kulttuuria voi erottaa biologiasta kun puhutaan evoluutiosta.
Ei evoluutio ole mikään irrallinen muusta riippumaton asia vaan evoluutio syntyy kaikista lisääntymiseen ja henkiinjäämiseen liittyvistä seikoista, siis myös kulttuurista. NäinMeillä kirjoitti:
"Ei lainkaan. Evoluutio pelaa geeneillä. Kulttuuri taas on eräänlainen kollektiivinen päätös."
Kulttuuri vaikuttaa lisääntymiskumppanin valintaan ja sitä kautta geenien vaihtoon. Tämä taas aiheuttaa evoluution. Ei ihmisen osalta kulttuuria voi erottaa biologiasta kun puhutaan evoluutiosta.
Ei evoluutio ole mikään irrallinen muusta riippumaton asia vaan evoluutio syntyy kaikista lisääntymiseen ja henkiinjäämiseen liittyvistä seikoista, siis myös kulttuurista.On ollut tapauksia, joissa naista on pidetty vankina vuositolkulla, pakotettu seksiin ja synnyttämään lapsia. Se ei ole kulttuurimme mukaista, mutta selvästi kuitenkin validi lisääntymisstrategia. Geenejä ei voi samalla tavalla kiertää, ne ovat mitä ovat.
- NäinMeillä
HC-ätmel kirjoitti:
On ollut tapauksia, joissa naista on pidetty vankina vuositolkulla, pakotettu seksiin ja synnyttämään lapsia. Se ei ole kulttuurimme mukaista, mutta selvästi kuitenkin validi lisääntymisstrategia. Geenejä ei voi samalla tavalla kiertää, ne ovat mitä ovat.
Tuollaisten tapausten merkitys koko lajien geeniperimän muodostumisessa on täysin mitätön. Kulttuurin taas hyvin merkityksellinen. Esim. iso osa maailmaa elää järjestettyjen avioliittojen aikaa. Tämä muuttaa parinvalinnan täysin siitä mitä se olisi puhtaasti biologisesti.
- 34566
Mmmm.. no sen raiskauksen suorittajalle voi käydä sellaisessa luonnontilassa aika kylmästi - kalmoksi voi laittaa sukulaiset, puoliso, klaani.. samoin voipi käydä jälkeläiselle.
On kyllä mahdollista, että naisen raiskausorgasmi on evoluution luoma kehoa suojaava puolustuskeino tilanteen väkivallan tuottavia, jopa kuolettavia, vammoja vastaan. Eli ehkä siellä muinaishistoriassa on raiskailtu oikein olan takaa.- Mies3210
Tuskin - jos raiskaaja omasta laumasta, niin hänellä oli siihen mitä ilmeisimmin lauman pillunkäyttölautakunnan valtuutus (yleensä paksuin hauis), jos vieraasta laumasta, niin vieraat olivat ilmeisesti työntäneet potentiaaliset kostajat suohon.
- 9876987
Mies3210 kirjoitti:
Tuskin - jos raiskaaja omasta laumasta, niin hänellä oli siihen mitä ilmeisimmin lauman pillunkäyttölautakunnan valtuutus (yleensä paksuin hauis), jos vieraasta laumasta, niin vieraat olivat ilmeisesti työntäneet potentiaaliset kostajat suohon.
Juu, eli mikään kivikauden ätmi ja nysvääjä se raiskaaja ei tuollaisessa skenaariossa ihan helpolla voi olla :D
Jatketaan provokatiivisella kysymyksellä:
Kostuuko pimppi raiskauksen aikana vai ennen sitä?Orgasmista en tiedä, mutta fyysinen kiihottuminen raiskauksessa on tunnetusti vain suojakeino fyysisiä vammoja vastaan, kuten jo todettiin. Naisilla on taipumus hankkiutua raiskaajan siemenistä eroon ; mm. likaisuuden tunne ja siihen liittyvä peseytyminen liittyy evoluutiopsykologian teorian mukaan tähän.
- Ex------------PUA
Tuo on yhtä järkevä selitys, kuin se että jännämiehen kanssa yhteenmuuttaminen on suojakeino samaan tilaan sellaisen kanssa joutumista vastaan. :D
- tanan.taukki
Ex------------PUA kirjoitti:
Tuo on yhtä järkevä selitys, kuin se että jännämiehen kanssa yhteenmuuttaminen on suojakeino samaan tilaan sellaisen kanssa joutumista vastaan. :D
Älä sitten muuta jännämiesten kanssa enää yhteen. Problem solved.
- että.silleen
"Nainen on fysiologisesti rakennettu niin, että hänen valinnallaan ei ole merkitystä."
Kuulehan muruseni, se olis SE fyysisesti voimakkaampi aika varmasti pian;
ajasta-ikuisuuteen poistuvien joukossa, jotta saattaa olla paljonkin merkitystä!
Tuskin haen tuomioistuimen ratkaisua: sakkoa ja ehdonalaisuutta kahdelle m*lk*lle!
Se pienempi näet on tavallaan, sen isomman käskyn alainen kun sattuu elään symbioosissa siihen Täysm*lkk**n!
Mulla ei tule suru puseroon kun tasaan tilit. Piekkari ja susihaulit hoitaa homman!
Niin kauan kun ylinopeussakot ovat suuremmat miehillä jotka ansaitsevat rahaa, kuin saman miehen raiskauksesta saama rangaistus... kun niitä vertaillaan toisiinsa.
Istun ihan tyyneesti hetken kivensisässä... ensikertalaisena ja mieleltäni järkkyneenä!
Joskus laki ei ole kaikille sama ... joskus lakia ei ole, jos rikos koskee naisen vapautta valita. Silloin se korvaus on hankittava itse, ja korkoa korolle tulee mukaan. Pamm!
Enkä minä tosiaankaan kannata väkivaltaa,mutta jos se on ainoa ratkaisu sortoon.- EräsErämies
Heh:) Ennenkun sä alat leveilemään joillain "piekkari ja susihaulit" lauseilla niin opettele muruseni aselajit ihan ensin:) Menee lopullinenkin uskottavuus tuolta sinun vuodatukseltasi.
- NussiNussiNussi
Kiehut ja pierit ripulissa yksiössäsi hahahhahahah
Onko dildi pillussa kokopäivän hahahah - Hajuilia
Vai ootko joku maatalon emäntä jolla ripuline. Läskine perse
Joo, kuule jos tappohommiin ruvetaan, niin ihan noviisinakin suosittelen hirvikivääriä. Nuo armeijan yleisemmin käyttämät aseetkin on suunniteltu ensisijaisesti tekemään toinen toimintakyvyttömäksi. Ison nisäkkään tappaminen kertalaakilla on oma temppunsa. Tietysti jos on tarkoitus samalla kiduttaa, niin NAL osaa varmaan antaa parhaiten vinkkejä.
- että.silleen
scrg kirjoitti:
Joo, kuule jos tappohommiin ruvetaan, niin ihan noviisinakin suosittelen hirvikivääriä. Nuo armeijan yleisemmin käyttämät aseetkin on suunniteltu ensisijaisesti tekemään toinen toimintakyvyttömäksi. Ison nisäkkään tappaminen kertalaakilla on oma temppunsa. Tietysti jos on tarkoitus samalla kiduttaa, niin NAL osaa varmaan antaa parhaiten vinkkejä.
Totta puhut, hirvikivääri on tehokkaampi ja tappaa varmasti HETI. Mutta kun kivääri ja haulikko; saamari potkii niin ett olkapää on kipee. Olen kyllä kokeillut, en tykkää.
Linnustan ja jänisjahdissa käyn, piekkari on tarkka eikä potki kuin hevonen.
Suurihauliset susihaulit tekevät kyllä tuhoaan 10 metristä ihmiseenkin tarpeksi. Navan yläpuolelle ja rintalstan alareunaan kun lastin laskee... siinä menee kaikki elintärkeät sisäelimet ja verenhukka sellainen ettei taatusti hengitä kauvaa.
Toinen asia onkin...pystyisinkö tosiaan tappamaan ihmistä?
Hengenpuolustukseksi ehkä, mutt kostoksi murhaaminen...jää ehkä kuitenkin pelkäksi ajatukseksi...sillä hetkellä kun pitäisi laukaista.
Toivottavasti en koskaan joudu siihen tilanteeseen.
EräsErämies. Ihan yks hailee mitä sinä uskot, tuskin joudat metsälle kanssani tai edes pelkällä ilmakiväärillä tarkkuuta pilkkaan ampumaan. Jos nyt edes ymmärrät mistä edes on kyse. Naiselle kun tämä on erikoinen harraste ja taito. - EräsErämies
että.silleen kirjoitti:
Totta puhut, hirvikivääri on tehokkaampi ja tappaa varmasti HETI. Mutta kun kivääri ja haulikko; saamari potkii niin ett olkapää on kipee. Olen kyllä kokeillut, en tykkää.
Linnustan ja jänisjahdissa käyn, piekkari on tarkka eikä potki kuin hevonen.
Suurihauliset susihaulit tekevät kyllä tuhoaan 10 metristä ihmiseenkin tarpeksi. Navan yläpuolelle ja rintalstan alareunaan kun lastin laskee... siinä menee kaikki elintärkeät sisäelimet ja verenhukka sellainen ettei taatusti hengitä kauvaa.
Toinen asia onkin...pystyisinkö tosiaan tappamaan ihmistä?
Hengenpuolustukseksi ehkä, mutt kostoksi murhaaminen...jää ehkä kuitenkin pelkäksi ajatukseksi...sillä hetkellä kun pitäisi laukaista.
Toivottavasti en koskaan joudu siihen tilanteeseen.
EräsErämies. Ihan yks hailee mitä sinä uskot, tuskin joudat metsälle kanssani tai edes pelkällä ilmakiväärillä tarkkuuta pilkkaan ampumaan. Jos nyt edes ymmärrät mistä edes on kyse. Naiselle kun tämä on erikoinen harraste ja taito.Joudan jos joudan. Käytän 10.8-29.2 välisen ajan melko tarkkaan niin pien kuin suurriista metillä (kyyhkysistä hirviin ja karhuihin) että kiirusta pitää mutta joudan välillä jopa muuallekin kuin jahtiin:)
En voi silti olla puuttumatta hieman hmmm epämääräisiin lausuntoihisi joita väität faktana puhuvan. Perus pulliaista ei suuri kaliiberiset kiväärit kuin haulikotkaan juuri potki. Potku on sitä ihme iänikuista pelottelua jolla kiusataan lähinnä ensikertalaisia. Itse tunnen useita pienikokoisiakin naisia jotka metsästelevät metsästyksen ilosta ei potkujen pelosta. Ja tänä keväänä innostutin kummipoikani 11v ampumaan savikiekkoja. Jätkä intoutu täysin ja on myytyä miestä. Kysyin että potkiko. Ei kuulemma liikaa ja ampui kokeeksi pahviin ihan 53g magnum paukuillakin.
Jos kerran olet harrastuksen parissa tietäisit millätavalla haulikon ja kiväärin potkut saisi minimoitua jos se todellakin olisi ongelma ja pääsisit ilman piekkariakin jahtiin. Ja kuule kun puhut mitä tekee "susihaulit" kymmenestä metristä kohteeseen niin täysin saman tekee tuolta matkalta kevyin mahdollinen savikiekko paukkukin. Kymmenen metriä on kaikille haulikon panoksille niin lyhyt matka että haulit lentää tuon matkan vielä nyrkin kokoisessa nipussa piipunsuun lähtönopeudella että on sama vaikka siinä olisi kiekkopaukku ja karhu vastassa niin karhulle tulisi uni. Mitä pidät sitten susihauleina kun kokoja on parista millistä slugiin niin välille mahtuu vaikka mitä. Turvaudut näemmä yleisen puhekielen slouganeihin. - että.silleen
EräsErämies kirjoitti:
Joudan jos joudan. Käytän 10.8-29.2 välisen ajan melko tarkkaan niin pien kuin suurriista metillä (kyyhkysistä hirviin ja karhuihin) että kiirusta pitää mutta joudan välillä jopa muuallekin kuin jahtiin:)
En voi silti olla puuttumatta hieman hmmm epämääräisiin lausuntoihisi joita väität faktana puhuvan. Perus pulliaista ei suuri kaliiberiset kiväärit kuin haulikotkaan juuri potki. Potku on sitä ihme iänikuista pelottelua jolla kiusataan lähinnä ensikertalaisia. Itse tunnen useita pienikokoisiakin naisia jotka metsästelevät metsästyksen ilosta ei potkujen pelosta. Ja tänä keväänä innostutin kummipoikani 11v ampumaan savikiekkoja. Jätkä intoutu täysin ja on myytyä miestä. Kysyin että potkiko. Ei kuulemma liikaa ja ampui kokeeksi pahviin ihan 53g magnum paukuillakin.
Jos kerran olet harrastuksen parissa tietäisit millätavalla haulikon ja kiväärin potkut saisi minimoitua jos se todellakin olisi ongelma ja pääsisit ilman piekkariakin jahtiin. Ja kuule kun puhut mitä tekee "susihaulit" kymmenestä metristä kohteeseen niin täysin saman tekee tuolta matkalta kevyin mahdollinen savikiekko paukkukin. Kymmenen metriä on kaikille haulikon panoksille niin lyhyt matka että haulit lentää tuon matkan vielä nyrkin kokoisessa nipussa piipunsuun lähtönopeudella että on sama vaikka siinä olisi kiekkopaukku ja karhu vastassa niin karhulle tulisi uni. Mitä pidät sitten susihauleina kun kokoja on parista millistä slugiin niin välille mahtuu vaikka mitä. Turvaudut näemmä yleisen puhekielen slouganeihin.Kyllä mä tiedän et tukin pitää olla tukevasti olkapäätä vasten, aina se vaan ei ihan tarpeeksi tukevasti ole... ja eri aseillakin on eri potkuvoima. Olen sen verran montaa kokeillut; suvun äijillä kun on varmaan kaikilla ainakin haulikko. Sorsastus.
Piekkarikaan ei ole minun, mutt saan lainata sitä,siihen minulla on rinnakkaislupa.
Jos kerran metsästät niin tiedät myös varmaan mikä se on.
Mulle riittää piekkari koska mä pääasiassa ammun jäniksiä, rusakoita ja lintuja.
Niin ja supin jos tulee mansikkavarkaisiin.
Haulikolla olen jäniksen jauhelihaksi ampunut, liian likeltä... ett siinä on sekin puoli.
Piekkari riittää minun tarpeisiini ja siihen mulla on lupa. Miksi sä muuten luulisit mun sanoneen ampuvani 10 metristä? Tietenkin siksi et jälki on taattua.
Toinen asia onkin...pystyisinkö tosiaan tappamaan ihmistä? Tuskin,se olis murha!
Jos minä otan vaikka veljeni haulikon ja posautan sillä...sotken silloin hänetkin samaan asiaan... en koskaan sotkisi ulkopuolisia omiin ongelmiini.
En tiedä ymmärrätkö sinä edes mun kantaani...minähän olen nainen.
PS. Minä vihaan kaikenlaista kipua, olen joutunut kestämään sitä kyllä mutt koskaan en ole siihen tottunut! Enkä aio totutellakkaan...suosiolla!
Ja nyt tämä myöhäinen ajankohta johtuu siitä, ett palailin tanssimasta Klubilta. - että.silleen
EräsErämies kirjoitti:
Joudan jos joudan. Käytän 10.8-29.2 välisen ajan melko tarkkaan niin pien kuin suurriista metillä (kyyhkysistä hirviin ja karhuihin) että kiirusta pitää mutta joudan välillä jopa muuallekin kuin jahtiin:)
Jos kerran olet harrastuksen parissa tietäisit millätavalla haulikon ja kiväärin potkut saisi minimoitua jos se todellakin olisi ongelma ja pääsisit ilman piekkariakin jahtiin. Ja kuule kun puhut mitä tekee "susihaulit" kymmenestä metristä kohteeseen niin täysin saman tekee tuolta matkalta kevyin mahdollinen savikiekko paukkukin. Kymmenen metriä on kaikille haulikon panoksille niin lyhyt matka että haulit lentää tuon matkan vielä nyrkin kokoisessa nipussa piipunsuun lähtönopeudella että on sama vaikka siinä olisi kiekkopaukku ja karhu vastassa niin karhulle tulisi uni. Mitä pidät sitten susihauleina kun kokoja on parista millistä slugiin niin välille mahtuu vaikka mitä. Turvaudut näemmä yleisen puhekielen slouganeihin.Taidat muuten olla se yliopistolla duunis oleva kaveri... tulipa mieleeni yllättäin.
- EräsErämies
että.silleen kirjoitti:
Taidat muuten olla se yliopistolla duunis oleva kaveri... tulipa mieleeni yllättäin.
"yliopistolla duunis" öööööö tuota suomessa on 300 000 metsästäjää että eiköhän meitä mahdu vähän joka kansanosaan ja maakuntiin.
Itse käytän piekkaria vain harjoitusaseena ja räksien pudotteluun mutta en metsästykseen. Kun kerran olet perillä asioista niin kerrohan nyt mitä lintuja saat ampua laillisesti lailliseen aikaan pienarilla? Jänis jahdissakin kiirettä pietää piekkarin pyytäjällä. Itse metsästän ajokoiralla ja harvoin jänis missään paikallaan silloin kyhjöttää vaan juoksuun se ammutaan. Piekkari pyytäjä saa melko tarkka olla silloin ja rusakkojahdeissa maaseutu ympäristössä on piekkarilla vielä oleellinen kimmoke vaara lähiympäristön asukkaille. "Haulikolla olen jäniksen jauhelihaksi ampunut, liian likeltä... ett siinä on sekin puoli." Ei sillä niin vaan saa jauhelihaa aikaan. Tuokin yleistä luulopuhetta. Olen muutaman sata jänistä ja rusakkoa elämäni aikana ampunut matkojen ollessa viidestä metristä viiteenkymmeneen ja aina on lihat olleet syömäkelpoisia. Jos jotkut vereentyy niin jäniksen onnettomat etulavat sitten.
Minä en mitään murhia ajattele. On armeija käytynä joten se on toinen asia jos liikekannalle pano tulee ja sotilasvalaa vastaan on mentävä mutta se ja metsästys on kaukana toisistaan.
Aikainen ajankohta siksi kun en ollut sekoittamassa alkoholilla päätäni vaan lähden riistapolku ammuntoihin. - että.silleen
EräsErämies kirjoitti:
"yliopistolla duunis" öööööö tuota suomessa on 300 000 metsästäjää että eiköhän meitä mahdu vähän joka kansanosaan ja maakuntiin.
Itse käytän piekkaria vain harjoitusaseena ja räksien pudotteluun mutta en metsästykseen. Kun kerran olet perillä asioista niin kerrohan nyt mitä lintuja saat ampua laillisesti lailliseen aikaan pienarilla? Jänis jahdissakin kiirettä pietää piekkarin pyytäjällä. Itse metsästän ajokoiralla ja harvoin jänis missään paikallaan silloin kyhjöttää vaan juoksuun se ammutaan. Piekkari pyytäjä saa melko tarkka olla silloin ja rusakkojahdeissa maaseutu ympäristössä on piekkarilla vielä oleellinen kimmoke vaara lähiympäristön asukkaille. "Haulikolla olen jäniksen jauhelihaksi ampunut, liian likeltä... ett siinä on sekin puoli." Ei sillä niin vaan saa jauhelihaa aikaan. Tuokin yleistä luulopuhetta. Olen muutaman sata jänistä ja rusakkoa elämäni aikana ampunut matkojen ollessa viidestä metristä viiteenkymmeneen ja aina on lihat olleet syömäkelpoisia. Jos jotkut vereentyy niin jäniksen onnettomat etulavat sitten.
Minä en mitään murhia ajattele. On armeija käytynä joten se on toinen asia jos liikekannalle pano tulee ja sotilasvalaa vastaan on mentävä mutta se ja metsästys on kaukana toisistaan.
Aikainen ajankohta siksi kun en ollut sekoittamassa alkoholilla päätäni vaan lähden riistapolku ammuntoihin."Aikainen ajankohta siksi kun en ollut sekoittamassa alkoholilla päätäni vaan lähden riistapolku ammuntoihin."
-Hah hah,,,,Minä olin tanssimassa, yks mun intohimojani myös ja ihan sama mitä tanssitaan: lattareista, rytkyjenkkaan, polkkaan, swingiin, diskoa, jne...
2 lasillista valkaria ja kivennäisvettä janoon, kuka se viinahöyryissä tanssia jaksaa?
Menitkös harjoitteleen ammuntaa riistapolulle vai toimitsijaksi?
Se on melkein metsästys kausi ohi... villikania saan vielä metsästää. Ei rusakkoa tai jänistä tarvitse aina juoksusta ampua! Niillä on vakio paikkoja joista olen pudottanut säänöllisesti syksyisin muutaman loikkijan. (viljapellon laidasta) En minä joka kerta kun metsällä käyn, näe edes mitään saalista.
Ajatuksiani minä siellä usein selvittelen, omassa rauhassani...terapioin itseäni oikeastaan. Saalis ei ole pääasia mun metsällä käyntiini, vaikka hiton kiva lisä kaikkeen muuhun hyvään...liikuntaan ja raittiiseen ilmaan, rentouttamiseen, kuntoiluun. Monta kärpästä yhdellä iskulla. =)
Niin linnut... (peltopyy,fasaani, harvoin) ja metsäkyyhky useimmiten ammun sen puusta jos lähtee lentoon läheltä saatan ampua sen myös lennosta, tai jos lentää suoraan tarpeeksi läheltä n.50m. Kyllähän aseen kantomatka on puolet pidempi, mut osumatarkkuuteni ei lentävään lintuun ole mielestäni enää hyvä pidemmällä matkalla...joten lentäkööt ehjänä mieluummin kuin siipirikkona. Vaikka kyllä pöllö sen pian korjaa kitumasta.
Villisikoja täällä on muutamia, yhden ison karjukin olen nähnyt ja toivoin ettei se koskaan tule metsässä vastaan. Niitä olis lupa vielä metsästää tähänkin aikaan vuodesta...vaan mua ei houkuttele ajatuskaan. Vaikka tarhatun villisian lihaa olen kyllä syönyt.
Ps. Ammu jänis viistosti sen persuksen takaa loikassa, niin näet mitä mössöä siitä tulee... Mä kuljen metsällä ilman koiraa ja istuskelen välillä ihaillen pikkulintuja tai pilviäkin toisinaan...
- Riiiiiiiiiiii
Lisääntymisbiologian johtava asiantuntija Hc-Ätmel.
Kun kerran palsta on omistettu yleistyksille, niin pelaan mukana. Olen aina ihmetellyt miten monilla miehillä on ihan käsittämätön itseluottamus niissäkin asioissa, joista heillä ei ole mitään käsitystä tiedollisesti. Koomista ja toisaalta hieman rasittavaa. - Ansem
Mieskin on periaatteessa mahdollista raiskata saamalla tälle erektio vasten tahtoaan, joten en oikein näe miten vastentahtoinen orgasmi nyt on mitenkään erityisen olennainen puhuttaessa naisten mieltymysten ja valintojen merkityksestä "luonnontilassa". Me olemme sitä paitsi laji, jonka piirissä seksistä on muodostunut ensisijaisesti sosiaalinen toiminto ja se suvun jatkaminen tapahtuu sitten siinä ohessa. Mikäli seksin ensisijainen funktio olisi ihmisillä lisääntyminen, näiden ei tarvitsisi olla kellon ja vuoden ympäri seksuaalisesti viriilissä tilassa.
- 6ty4346
Ätmien selitykset parinvalinnasta harhaisia.
- 12121212
96% naisista haluaa miehen dominoivan seksissä.
75% naisista haluaa miehen alistavan seksissä.
Naisten suosituin - kyllä, suosituin - seksuaalinen fantasia on raiskaus.
Suojamekanismi voi selittää kostumisen, muttei fantasiointia.
Psykologien mukaan vahvan miehen suorittama raiskaus kiihottaa naisia koska se kielii miehen voimasta, statuksesta heimossa ja pysäyttämättömästä himosta naista kohtaan.- Selittäkää
Minäkin mietin samaa. Ensin fantasioidaan raiskauksesta ja kun kohdalle sattuu niin saadaan orgasmeja. Jokin ei nyt täsmää palstanaisten selityksissä.
- notgoodenough
Lähde?
- darkpulla
DarkFearin raivokohtaukset ei ole enää mitään verrattuna ex-pullan autistisiin purkauksiin.
- Missää
Niinpä eikä se edes itse älyä sitä.
- darkpulla
Missää kirjoitti:
Niinpä eikä se edes itse älyä sitä.
Ei tajunnut Darkkiskaan juttujensa koomisuutta. Taitaa olla tyypillistä aspergereille.
- Kantapää
Jaahas! Ne ExPUAn raiskausten puolustelut sitten hävisivät tästä ketjusta. Toimii se ylläpito näköjään tällä sivustolla vielä edes jossain määrin..
- Ex------------PUA
Awww menikkkö se kurppa kantelemaan ylläpidolle. :D
"Yhyyy toi ilkeä Ex PUA voitti mut väittelyssä ja mulla meni hiekkaa onkaloon!!! Poistakaa se koska mun tunteisiin sattuuu!!!"
Noh, jälleen todiste siitä, miten kurpat suojelevat femakkojen tavoin valeheita joko yrittämällä häpäistä totuudenpuhujan hiljaiseksi, tai sitten vain yrittämällä sensuroida.
Tämän parempaa osoitusta - tietysti väittelyn voiton lisäksi - ei voi olla siitä että olin oikeassa: ei ole mitään syytä pitää raiskausta rikoksena - kukaan ei pysty perustelemaan sitä, miksi miestä pitäiösi rankaista siitä, että nainen täyttää hänen avullaan seksifantasiansa. - 1plus15
"Yhyyy toi ilkeä Ex PUA voitti mut väittelyssä ja mulla meni hiekkaa onkaloon!!! Poistakaa se koska mun tunteisiin sattuuu!!!"
Noh, jälleen todiste siitä, miten kurpat suojelevat femakkojen tavoin valeheita joko yrittämällä häpäistä totuudenpuhujan hiljaiseksi, tai sitten vain yrittämällä sensuroida.
Tämän parempaa osoitusta - tietysti väittelyn voiton lisäksi - ei voi olla siitä että olin oikeassa: ei ole mitään syytä pitää raiskausta rikoksena - kukaan ei pysty perustelemaan sitä, miksi miestä pitäiösi rankaista siitä, että nainen täyttää hänen avullaan seksifantasiansa.Ainahan täällä femakot menee itkemään ylläpidolle. Ovat kuin lapsia joita toinen kiusaa. "äiti äiti tuo kiusaa" Sillä erotuksella että harvoin kenelläkään miehellä täällä on tarvetta tuosta miesvihasta mennä valittamaan vaikka välillä julkaisukelvotonta onkin. Katsos kun me miehet kestetään enemmän ja ollaan opittu kestämään:)
- Kantapää
Tämän parempaa osoitusta - tietysti väittelyn voiton lisäksi - ei voi olla siitä että olin oikeassa: ei ole mitään syytä pitää raiskausta rikoksena - kukaan ei pysty perustelemaan sitä, miksi miestä pitäiösi rankaista siitä, että nainen täyttää hänen avullaan seksifantasiansa."Awww menikkkö se kurppa kantelemaan ylläpidolle. :D"
En edelleenkään tiedä miten tuon kurppa-termin olet keskenäsi määritellyt, mutta näin alta kolmekymppisenä mieshenkilönä en kyllä oikein tunnista itseäni siitä. Ja kyllä, minä kantelin sinusta ylläpidolle, koska viestiesi sisältö tässä ketjussa alkoi täyttää kansanryhmää vastaan kiihottamisen kriteerit ja niissä osoittamasi asenne oli vähintäänkin äärimmäisen törkeää, piittaamatonta ja asiatonta jokaista sellaista lukijaa tai kommentoijaa kohtaan, joka on itse koskaan joutunut seksuaalisen ahdistelun tai hyväksikäytön uhriksi..
""Yhyyy toi ilkeä Ex PUA voitti mut väittelyssä ja mulla meni hiekkaa onkaloon!!! Poistakaa se koska mun tunteisiin sattuuu!!!""
Jos seuraat oikeasti yhtään kenelle vastaat (ja mikäli et seuraa, niin se ei varmaan tässä vaiheessa yllätä ketään) sinun pitäisi tietää, etten ole väitellyt kanssasi kertaakaan tässä ketjussa. Ainoa kommenttini tässä ketjussa (ennen tätä johon nyt vastasit) katosi sinun viestiesi poistamisen myötä ja siinä pähkäilin, että jokohan se niissä viesteissä harrastamasi törkeyksien levittely täyttäisi rikosnimikkeen kriteerit..
"Noh, jälleen todiste siitä, miten kurpat suojelevat femakkojen tavoin valeheita joko yrittämällä häpäistä totuudenpuhujan hiljaiseksi, tai sitten vain yrittämällä sensuroida."
Juupase juu; "happamia ovat" sanoi kettu pihlajanmarjoista ja sitä rataa.. Jos puhumme nyt ihan suoraan ExPUA, niin sinä et juuri muuta näy tällä palstalla tekevänkään, kuin harrastavan perusteetonta paskanjauhantaa muista ihmisistä ja käyttäytyvän törkeästi jokaista kohtaan, joka on avoimesti kanssasi eri mieltä ja jos välttämättä haluat sellaiseen aikaasi käyttää, niin kaippa sinulla on oikeus siihen, mutta tajua myös että jos viestisi asiattomuudessaan ylittävät tietyn pisteen ja sisältävät laitonta uhkailua ja/tai rikokseen yllyttämistä, sinä itse olet vastuussa niiden sanomasta.. Minä pyysin ainoastaan viestisi poistoon, mutta olisin voinut pyytää niistä myös poliisitutkintaa; pidä se mielessäsi seuraavan kerran kun mielesi tekee laukoa tökeryyksiä seksuaalisen hyväksikäytön uhreista, tai rustailla raiskaukseen yllyttäviä kommentteja....
"Tämän parempaa osoitusta - tietysti väittelyn voiton lisäksi - ei voi olla siitä että olin oikeassa"
Sano tuo siinä vaiheessa, jos oikeasti väittelet minua vastaan ja edes jollain kriteereillä onnistut voittamaan; ottaen huomioon ettemme ole tässä ketjussa edes väitelleet, tuo minun voittamiseni julistaminen kuulostaa lähinnä pateettiselta..
"ei ole mitään syytä pitää raiskausta rikoksena - kukaan ei pysty perustelemaan sitä, miksi miestä pitäiösi rankaista siitä, että nainen täyttää hänen avullaan seksifantasiansa.""
Huomaa mitä sanoin tuolla ylempänä poliisitutkinnasta? Ovatko nämä omat lapsellisissa nettiperseilyissä saavuttamasi "voitot" ihan aikuisten oikeasti mielestäsi sen riskin väärtejä.... - Kantapää
1plus15 kirjoitti:
Ainahan täällä femakot menee itkemään ylläpidolle. Ovat kuin lapsia joita toinen kiusaa. "äiti äiti tuo kiusaa" Sillä erotuksella että harvoin kenelläkään miehellä täällä on tarvetta tuosta miesvihasta mennä valittamaan vaikka välillä julkaisukelvotonta onkin. Katsos kun me miehet kestetään enemmän ja ollaan opittu kestämään:)
"Sillä erotuksella että harvoin kenelläkään miehellä täällä on tarvetta tuosta miesvihasta mennä valittamaan vaikka välillä julkaisukelvotonta onkin. Katsos kun me miehet kestetään enemmän ja ollaan opittu kestämään:)"
Oman kokemukseni mukaan tosimiehen tunnistaa kyllä nimenomaan siitä, ettei tämä koe tarvetta julistella omaa miehisyyttään, koska moinen julistelu on lähinnä merkki jonkin omaa mies-identiteettiä kalvavan puutteen kompensoimisesta..
- niitti333
Orgasmilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että tuleeko nainen raskaaksi vai ei. Raskaaksi voi tulla vaikkei saa orgasmia, ja raskaaksi tulee esim keinohedelmöityksen yhteydessä. Mitä oikeastaan haluat kirjoituksellasi sanoa?
Ei orgasmilla ole mitään tekemistä lajinsäilymisen kannalta. Sukupuolivietillä, himolla, sensijaan on. Se vie uroksia ja naaraita vääjäämättä toistena luo. Ja jos katsotaan eläimiä niin naarailla on siinä pelissä valta. Naaraat ovat väkivaltaisia silloin kun parittelu ei niille sovi. Urokset tottelevat ja perääntyvät.
Näin on myös ihmisten suhteen. Miehet eivät harrasta raiskauksia, vain pieni osa tekee sitä. Raiskaus ei ole ihmisellekään ''lajityypillistä'' käytöstä. Eikä raiskauksesta ole kiinni lajin säilyminen, vaan seksi perustuu molemminpuoliseen sopimukseen.
Miksi näin? Koska lapsista huolehtimiseen tarvitaan sekä isä että äiti. ''Pennut'' tarvitsevat menestyäkseen perhettä. Jos ''pennut'' saisivat aina alkunsa raiskauksesta, perheenmuodostus ei olisi mahdollista. Tämä pätee ihmisiin ja eläimiin.
Miksi siis linkität yhteen raiskauksen, orgasmin, ja ''vauvojen teon''? Kysyn uudestaan: Mitä haluat kirjoituksellasi sanoa?
Ajattelusi tuntuu tarkoitushakuiselta.... - Kakkossmiess
Voitko täsmentää mihin tutkimuksiin viittaat?
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 594703
- 653808
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2133241- 1143061
- 482894
- 232558
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192216Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2482003- 1081872
- 361865