Vapaa kuvaus

Purjeveneilijä.

Aloituksia

51

Kommenttia

2593

1. Kuten+jo+sanottu:1)+ensinnäkin+sinun+väitteesi,+että+SINULLA+olisi+mitään+henkilökohtaista+realistista+näkymää+asiaan+perustuu+vain+omaan+nimettömään+heittoosi+ilman+todisteita,+joten+sitä+on+lähtökohtaisesti+pidettävä+valheena.2)+toiseksi+et+ole+edes+yrittänyt+esittää+minkäänlaista+numerofaktaa+sen+väitteesi+tueksi,+että+venevero+tuhoaisi+5000-10+000+työpaikkaa.++Mikä+ei+yllätä,+koska+väite+on+rankasti+yliampuva+eikä+sellaisia+faktoja+siksi+voi+olla.++Vaikka+vero+lopettaisi+Suomesta+huviveneilyn+täysin,+ei+siitä+seuraisi+tuollaisiin+numeroihin+yltävää+työpaikkakatoa.Minä+en+vastusta+veneveroa+sinänsä+kuten+en+verotusta+muutenkaan,+verotus+on+se,+jolla+suomalainen+yhteiskuntamalli+pidetään+pyörimässä.++Venevero+ärsyttää+minua+siksi,+että+se+selvästi+perustuu+täysin+virheellisiin+kuvitelmiin+veneilystä+ja+veneiden+arvosta.++Mieluummin+näkisin,+että+ylimmän+tuloveroluokan+(johon+itsekin+kuulun,+uskoit+sitä+tai+et)+marginaaliveroa+kohotettaisiin+vaikkapa+prosenttiyksilöllä.Periaatteesta+on+kyse+minullakin:+halveksin+lähtökohtaisesti+kaikkia+verotuksesta+kitisijöitä.
  2. Ainakin+Stadissa+kaupunki+perii+laitureista+seuroilta+samaa+hintaa+kuin+Liikuntaviraston+sivuilla+olevat+venepaikkahinnat.++Sisältää+myös+sen,+että+vieraspaikkakuntalaisten+käytössä+olevista+paikoista+peritään+sama+50%+korotus+kuin+LIV:n+itsensä+hallinnoimissa+laitureissa.Sen+ohella+kaupunki+perii+sitten+vielä+erikseen+vuokraa+seurojen+käytössä+olevasta+maa-alueesta+yms.Eri+seuroilla+on+tässä+eri+systeemejä.++Jotkut+maksavat+vuokraa+vain+maa-alueesta+ja+laiturinpito-oikeudesta+mutta+ovat+itse+ostaneet+laiturit.++Joillain+(esim.+meidän+seuralla)+on+myös+laiturit+vuokrattu+kaupungilta+mutta+poijut,+sähköt,+vedet+yms.+ovat+seuran+toteuttamia.++En+tiedä,+olisiko+jokin+seura+vuokrannut+vielä+nekin+kaupungilta.Pursiseuran+satama+tulee+kaupungille+tietysti+hieman+halvemmaksi+kuin+LIV:n+hallinnoima+laituri,+koska+seura+hoitaa+venepaikkojen+jaon+yms.++Euromääräistä+vaikutusta+en+rupea+arvailemaan,+mutta+muistaakseni+Stadin+venepaikoista+on+n.+2/3+seuroille+vuokrattuja+eli+periaatteessa+LIV:n+työmäärä+kai+suurin+piirtein+kolminkertaistuisi+joidenkin+tehtävien+osalta,+jos+LIV+hoitaisi+ne+kaikki+suoraan.