Vapaa kuvaus

Purjeveneilijä.

Aloituksia

51

Kommenttia

2593

  1. Ei+shakinpeluussa+mitään+erityistä+järkeä+olekaan,+vaikka+itsekin+pelaan.++Mutta+pelaan+siksi,+että+se+sattuu+juuri+silloin+huvittamaan,+en+kehittääkseni+itseäni+millään+tavalla.+Viestisi+loppuosan+itkusta+totean+vain,+että+koska+kuulun+tutkitusti+väestön+älykkäimpään+kymmenykseen,+en+näe+syytä+piitata+roskasakin+mielipiteistä.
  2. Minun+oman+kaukaisen+aloituskokemukseni+ja+myöhemmin+aloittajien+veneitä+katsastaessa+kuultujen+mielipiteiden+perusteella+taas+nimenomaan+uudet+veneilijät+ovat+iloisia+siitä,+että+heidän+kanssaan+käytetään+aikaa+ja+vene+sekä+sen+varusteet+tsekataan+perusteellisesti.++Heille+katsastuksesta+on+suurin+hyöty,+koska+se+on+oppimistilanne.++Heiltä+myös+tulee+eniten+kysymyksiä+säädöksistä,+varustelusta+jne.Minun+näkemykseni+on,+että+systeemi+toimii+järkevästi+juuri+siksi,+että+kokeneiden+veneilijöiden+kunnossaoleviksi+vahvoin+perustein+(aiempien+katsastusten+yms.+nojalla)+oletettuihin+veneisiin+ei+tuhlata+aikaa.++Ainoa+ongelma+on+siinä,+että+joskus+se+"pärstäkerroin"+voi+indikoida+väärin+eli+leimataan+vene,+joka+ei+olekaan+kunnossa.++Mutta+uskallan+väittää,+että+ainakin+meidän+seuramme+kokoisessa+(parisataa+venettä)+seurassa+porukka+vielä+tuntee+toisensa+sen+verran+hyvin,+että+huomataan,+jos+joltain+alkaa+ote+lipsua+eikä+kalustoa+enää+jaksa/välitä+pitää+turvallisessa+kunnossa.+Kuten+jo+kirjoitin:+minusta+tämän+joustavuuden+voisi+kyllä+virallistaa.++MUTTA+eriävä+mielipiteeni+liittyy+lähinnä+siihen,+että+mikään+"live-havainto"+ei+tue+oletusta,+että+seurojen+jäsenistöllä+olisi+toiveita+siihen.++Olen+tylysti+myös+sitä+mieltä,+että+yhdistyselämässä+pätee+"jos+ei+enemmistön+hyväksymä+malli+kelpaa,+ei+tarvitse+olla+jäsen".++Kyllä+niitä+venepaikkoja+Stadissakin+riittää,+LIV:lla+on+tuhansia+ruutuja+omassa+suorassa+hallinnassaan+hyvillä+paikoilla.++Seurasatamien+edut+eivät+yleensä+liity+niinkään+sijaintiin+vaan+seurojen+omaan+aktiivisuuteen+(vartiointi,+kalusto+jne.)
  3. Toisaalta:+vaikuttaa+edelleenkin+siltä,+että+valtaosa+seurojen+jäsenistä+on+tyytyväisiä+nykyiseen+menoon.++Siitä+taas+seuraa,+ettei+seuroilla+ole+mitään+syytä+muuttaa+käytäntöä.