Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Oldie
profiilit
Oldie
Oldie
Vapaa kuvaus
Järjen ääni.
Aloituksia
5
Kommenttia
2205
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olet+ollut+harvinaisen+kypsä+ja+laskelmoiva+ihminen,+jos+jo+silloin+nuorena+poikana+olet+miettinyt+CV:täsi+valitessasi+siviilipalveluksen.+Varmaan+tiesit+valintahetkellä+senkin,+mihin+paikkaan+menet+ja+että+voit+siellä+tehdä+ne+harjoittelut+ja+kesätyötkin.
Totuus+taisi+kuitenkin+jo+vilahtaa+tuossa:+sinua+ei+vaan+"kiinnostanut"+mennä+armeijaan.+Sen+jälkeen+sinulla+kävi+tuuri+sen+suhteen,+että+sivaripaikkasi+auttoi+sinua+työelämässä+ja+niinpä+sait+siitä+CV:stäsi+jälkikäteen+salonkikelpoisen+selityksen+siihen,+että+päädyit+sivariin.
Kyllä,+jossain+vaiheessa+täytyy+ajatella+vain+ja+ainoastaan+itseään.+Siitä+voidaankin+olla+sitten+montaa+mieltä,+että+tarvitseeko+sen+hetken+olla+juuri+varusmiespalveluksen+kohdalla.+Homman+virallinen+nimihän+on+"asevelvollisuus",+eikä+sen+ole+edes+tarkoitus+olla+vapaaehtoista,+mutta+ehkä+muiden+velvollisuudet+ovat+omiasi+tärkeämpiä.
Koska+siviilipalvelus+on+tarkoitettu+suoritettavaksi+nimenomaan+vakaumuksellisista+syistä,+niin+työnantaja+ei+saa+käyttää+suorittamatonta+varusmiespalvelusta+työnhakijaa+vastaan.+Muutoinhan+työnantaja+syrjisi+henkilöä+tämän+vakaumuksen+takia.
Suuryrityksillä+on+ainoastaan+yksi+ainoa+perusvelvollisuus:+tuottaa+voittoa+omistajilleen.+Myöskään+siitä+syystä+työnhakijan+kansalaisvelvollisuuksien+suorittaminen+ei+juurikaan+firmoja+kiinnosta,+pääasia+on+uuden+mahdollisimman+tuottavan+työntekijän+saaminen+kapitalismin+rattaisiin.
Kuuden+kuukauden+uhraaminen+CV:stään+isänmaansa+hyväksi+ei+ole+mikään+kohtuuton+vaatimus.+Moni+on+uhrannut+paljon+enemmänkin+ja+heidän+ansiostaan+emme+itsenäistyneet+uudelleen+90-luvulla+yhdessä+Viron+kanssa.
Kuten+jo+sanoin,+en+kyseenalaista+sivaria+sinänsä,+ainoastaan+itsekkäät+motiivisi.
28.12.2019 21:14
Oletko+seurannut+keskustelua+siitä,+miten+suomalaisten+nuorten+-+ja+varsinkin+poikien++kirjoitustaito+on+romahtanut?+Esim.+poliisiammattikorkeakoulu+joutui+muuttamaan+äidinkielen+kokeen+karsivaksi,+koska+hakijajoukossa+alkoi+olla+liikaa+ihmisiä,+jotka+eivät+pysty+tuottamaan+ymmärrettävää+tekstiä.
Pointti+tässä+on+se,+että+kirjoittamaan+opitaan+lukemalla,+ei+kuuntelemalla.
Toki+marinani+on+turhaa,+jos+vedät+äidinkielestä+hyviä+arvosanoja+ja+kirjoitat+aikanaan+siitä+ällän.+Sitä+ennen+suosittelen+lukemaan+ja+muutenkin+tekemään+niitä+asioita,+jotka+eivät+"kiinnosta".
28.12.2019 15:35
Jos+olet+alaikäinen,+niin+sinulla+ei+välttämättä+ole+oikeutta+tehdä+tuollaista+muutosta.
Siellä+verkkopankissa+on+varmaan+pankin+yhteystiedot+ja+varmaan+jopa+joku+viestinlähetystoiminto+asiakaspalveluun.+Mitäpä+jos+laittaisit+sinne+viestiä.+Jokainen+pankki+ja+verkkopankki+kun+ovat+erilaisia.
28.12.2019 15:26
Maanpuolustusvelvollisuuden+täyttäminen+ei+siis+"kiinnostanut"+sinua+ja+"minä"+oli+tärkeämpi,+kuin+"me".+Palveluksesta+pitäisi+olla+mahdollisimman+suuri+hyöty+omalle+CV:lle,+Suomen+saamalla+hyödyllä+ei+ole+niin+väliä.
Tuolta+sait+sanomasi+kuulostamaan.+
Ei+tuosta+oikeastaan+puuttunut+kuin+nykyään+muodikas+itku+siitä,+että+et+halunnut+mennä+armeijaan,+koska+naistenkaan+ei+tarvitse+mennä.
En+kritisoi+sivarin+suorittamista,+ainoastaan+noita+motiivejasi.+Siviilipalvelus+kun+on+nimenomaan+tarkoitettu+siihen,+että+se+suoritetaan+ideologisista+ja+vakaumuksellisista+syistä.+Sivaria+ei+ole+tarkoitettu+siihen,+että+se+suoritetaan,+koska+ei+vaan+jaksa+"juosta+metsässä",+kun+siitä+ei+ole+itselle+mitään+hyötyä.
28.12.2019 15:21
Se,+että+kaverit+ovat+olleet+ilkeitä,+on+heidän+häpeänsä.
Sitä+ei+kuitenkaan+voi+tai+edes+pidä+väheksyä,+että+varusmiespalvelus+voi+yhdistää+ihmisiä+ja+luoda+jonkinlaista+yhteenkuuluvuuden+tunnetta.+Suomalaisessa+yhteiskunnassa+"intti"+on+ollut+melkeinpä+ainoa+asia,+jossa+ihmiset+ovat+lähdössä+samalla+viivalla.+Toki+armeijassakin+on+arvojärjestyksensä+-+ja+vieläpä+tiukka+sellainen+-+mutta+alussa+on+aivan+sama,+oletko+herra+vai+narri.+Ihmiset+ovat+myös+erittäin+tasavertaisia+omassa+ryhmässään+(miehistö,+aliupseerit).
Sivarilla+ei+pysty+saavuttamaan+samaa.+Sivari+on+hyvin+pitkälti+yksilösuoritus,+ei+tiimityötä.
28.12.2019 15:00
Vaippojen+käyttämisen+kokemus+riippuu+ihmisestä,+eikä+toisten+tunteet+asiaa+kohtaan+ole+välttämättä+lainkaan+samanlaiset,+kuin+sinun.+Siksi+niiden+vaippakokemusten+kyseleminen+on+turhaa+ja+se+saa+asian+näyttämään+siltä,+että+haluat+keskustella+juuri+vaipoista,+etkä+yökasteluongelmasta.
26.12.2019 20:59
No+pistä+juttuseuranhakuilmoitus+randomiin+tai+johonkin+muuhun+vastaavaan+palveluun.+Täällä+on+vaikeaa+etsiä+kavereita,+koska+botti+poistaa+yhteystiedot+vilauksessa.
Ilmoitukseen+ei+kannata+laittaa+kavereiden+ja+tuttujen+tiedossa+olevia+yhteystietoja,+jos+ei+ole+jo+tullut+kokonaan+pois+kaapista.
26.12.2019 15:49
Sanon+tästä+sivusta+vaan+sen+verran,+että+"eniten"+ei+tarkoita+välttämättä+"paljon".
Ilmastonmuutokseen+vaikuttavat+päätökset+tehdään+ihan+jossain+muualla,+kuin+Suomessa,+koska+Suomen+hiilidioksidipäästöillä+ei+ole+maailman+mittakaavassa+mitään+merkitystä.+Meille+ainoa+vaihtoehto+on+sopeutua.
26.12.2019 15:39
Osaatko+sanoa,+että+mistä+se+itsesi+vähättely+johtuu?
Teini-iässä+on+ihan+yleistä+kokea+epävarmuutta+omasta+itsestä+ja+siitä,+että+"oonko+mä+okei".+Lisäksi+mielialat+vaihtelee+mm.+murrosiän+takia.+Sinun+ei+tarvitse+vielä+olla+"valmis",+koska+olet+vielä+kasvava+ja+kehittyvä+nuori.+Sinulla+on+oikeus+olla+epävarma+ja+meidän+aikuisten+homma+olisi+tukea+sinua.
Tämä+juttu+ei+nykyään+ole+oikein+muodissa,+mutta+ihminen+jaksaa+uskomattoman+paljon,+kun+on+edes+jonkinlainen+pakko.+Armeijassa+on.+Toki+sieltä+pääsee+aina+pois,+mutta+siihen+maitojunalla+kotiin+lähtemiseen+on+kuitenkin+jonkinlainen+kynnys.
25.12.2019 21:41
Lyhyin+varusmiespalvelusaika+on+alle+puoli+vuotta.
Itse+suosittelisin,+että+otat+armeijan+haasteena+ja+ainakin+yrität+käydä+sen+läpi.+Elämässä+kun+ei+läheskään+aina+pysty+tekemään+vain+niitä+asioita,+jotka+ovat+mukavia.+Armeijassa+oppii+sietämään+epämukavuutta,+toimimaan+ryhmässä+ja+käyttämään+myös+omia+aivojaan.
Kyllä+se+palvelus+itseänikin+kypsytti+monena+päivänä+-+ja+varsinkin+aamuna.+Siellä+se+kuitenkin+kypsyttää+jokaista.
Sinun+ei+kannata+vielä+tässä+vaiheessa+stressata+asian+kanssa,+koska+palveluksesi+olisi+vasta+noin+neljän+vuoden+päästä+ja+siihen+mennessä+ehdit+kasvaa+sekä+henkisesti+että+fyysisesti.
25.12.2019 18:48
Jos+nettijepari+puhuisi+asioista+samalla+tavalla,+kuin+minä,+niin+sitä+mielensä+pahoittamista+riittäisi+ja+saattaisi+sen+myötä+tulla+pomoilta+sanomista.+:D
Mutta+kiitos+luottamuksesta+kuitenkin.
25.12.2019 04:15
Ketä+täällä+on+pervoksi+haukuttu?+Paitsi+vihjailemalla+minun+olevan+sellainen.
Minäkin+suosittelen+Poikien+Puhelinta.+Videoiden+katsomisen+lisäksi+sinne+voi+myös+soittaa.
On+kaksi+eri+asiaa+puhua+kehosta+ja+seksuaalisuudesta+asiapitoisesti,+kuin+käydä+"pikkutuhmaa"+chattia+esimerkiksi+kyselemällä+toiselta,+että+onko+hänellä+paljon+karvoja,+jos+se+karvojen+määrä+ei+liity+mitenkään+itse+asiaan.
Jos+tuohon+viattomaan+seksuaalissävytteiseen+ylimääräiseen+kyselyyn+liitetään+vielä+kiltteys+ja+yleinen+kohteliaisuus,+niin+lopputulos+on+juuri+sellainen,+jota+lasten+hyväksikäyttäjät+käyttävät+"groomatessaan"+itselleen+mahdollista+hyväksikäytettävää+poikaa+tai+tyttöä.+Tottakai+se+kyselijä+voi+olla+ihan+tavallinen+viaton+nuorikin.+Tai+sitten+ei.+Täällä+sitä+ei+voi+ikinä+tietää,+kuka+ja+miksi+asioita+kyselee.
Kannattaa+tutustua+käsitteeseen+"grooming"+esimerkkisi+täällä:
https://www.vaestoliitto.fi/nuoret/turvallisuus/media/grooming/
Hyvin+pieni+osa+nettirandomeista+on+pahoja+ihmisiä,+mutta+sen+pienen+osan+takia+kannattaa+olla+varovainen+ja+vähän+miettiä+sitä,+mikä+on+sopivaa+ja+mikä+ei.
Ettei+tästä+nyt+jäisi+ihan+väärä+kuva,+niin+sanon+vielä,+että+itsetyydytys+on+iloinen+asia,+eikä+siinä+ole+mitään+hävettävää.+Jokaisella+on+lupa+nauttia+siitä.
24.12.2019 16:42
Anonyymi+tyyppi+koettaa+tuossa+vihjata,+että+koska+olen+vastannut+joskus+lasten+ja+nuorten+kysymyksiin+myös+omasta+kehostaan+-+kuten+mm.+sinun+kysymykseesi+siellä+toisessa+ketjussa+-+niin+se+tekee+minusta+hänen+mielestään+muka+epäilyttävän.
Ne+asiat,+joista+minä+olen+puhunut+täällä,+ovat+tarkoituksella+näkyvissä+tuolla+minun+profiilissani.+Jokainen+voi+ihan+itse+päättää,+että+millainen+tyyppi+hänen+mielestään+olen.
Anonyymille+tyypille+sanoisin,+että+jos+nuori+kysyy+asiallista+tietoa+"pippeliasioista",+niin+kenen+niitä+täällä+pitäisi+kommentoida?+Toisten+lasten+ja+nuortenko?+Mistä+he+välttämättä+tietävät+asiat+sen+paremmin,+kuin+se+alkuperäinen+kysyjäkään?
Sitä,+että+olen+aikuisena+osallistunut+myös+seksuaalisia+asioita+käsitelleisiin+keskusteluihin,+on+useampaankin+kertaan+yritetty+käyttää+minua+vastaan.
Toivottavasti+tämä+selvensi+asioita.+Jos+joku+asia+vielä+mietityttää,+niin+kysy.
24.12.2019 16:25
Eihän+sinun+sitä+tarvitse+täällä+yleisellä+foorumilla+kenellekään+todistaa.+Se+riittää,+että+tiedostat+sen+asian,+että+täällä+kuka+tahansa+voi+uskotella+olevansa+ihan+mitä+haluaa.
Sitten+jos+päädyt+joskus+juttelemaan+ihmisten+kanssa+kahden+kesken+kannattaa+miettiä+sitä,+että+miten+todella+varmistat+sen,+että+juttukaveri+on+esimerkiksi+sen+ikäinen,+kuin+väittää+olevansa.
24.12.2019 16:02
Koska+kyselet+asiaa+täältä+nuorten+palstalta,+niin+oletan,+että+toivoisit+nuorten+vastauksia.+Täällä+et+kuitenkaan+ikinä+tiedä,+onko+vastaaja+oikeasti+nuori+vai+tällainen+minun+kaltaiseni+vanha+"setä".
Koska+tämä+on+anonyymi+foorumi,+niin+kukaan+ei+myöskään+tiedä,+oletko+oikeasti+se+10-vuotias+poika,+joka+sanot+olevasi.
Internet+kyllä+kertoo+sinulle+aiheesta+kaiken,+minkä+vaan+jaksat+sieltä+etsiä.+Hakusanakin+tuntuu+olevan+jo+tiedossa.
23.12.2019 18:02
Ehkäpä+"poikaystäväsi"+tietää+sen,+että+ne+you+know+-+jutut+EIVÄT+vielä+kuuluisi+teidän+ikäisten+elämään.+Sen+aika+on+vasta+myöhemmin.
23.12.2019 17:51
Se+on+aivan+normaalia.+Ei+näissä+jutuissa+muutenkaan+ole+olemassa+epänormaaleja+ihmisiä.+On+vain+yksilöitä.
Sinun+ei+tarvitse+kertoa+kenellekään,+että+onko+sinulla+karvoja+vai+ei.+Muutoinkin+tuollaiseen+ilman+syytä+tapahtuvaan+seksuaalisten+asioiden+uteluun+kannattaa+suhtautua+varoen,+vaikka+kysyjä+tuntuisi+olevan+kuinka+kiva.
23.12.2019 17:45
Se+ei+ole+homon+merkki,+jos+karvat+on+ajeltu+pois.
Usko+pois,+mutta+et+ole+ainoa+ikäisesi,+joka+haaveilee+vanhemmasta+tai+jopa+aikuisesta+seurasta.+Haaveissasi+ei+ole+mitään+väärää,+koska+niitä+ei+itse+voi+valita.
En+kuitenkaan+suosittele+etsimään+sitä+aikuista+seuraa.+Kuten+itsekin+sanoit,+se+aikuinen+tekisi+rikoksen+alkamalla+puuhastelemaan+seksijuttuja+kanssasi.+Tällainen+ihminen+saattaa+olla+arvaamaton,+koska+hän+ei+halua+paljastua.+Toisaalta+suhteenne+saattaisi+paljastua,+jolloin+asiasta+tulisi+rikostutkinta+ja+sinusta+sen+rikoksen+asianomistaja,+eli+"uhri".+Sinuakin+kuulusteltaisiin+tutkinnan+aikana.+En+usko,+että+olisi+kovin+miellyttävä+kokemus.
Toisekseen+et+voi+ennalta+tietää+sitä,+että+miltä+sinusta+tuntuisi+vaikka+viiden+vuoden+päästä+se,+että+olet+harrastanut+seksuaalisia+touhuja+aikuisen+kanssa+13-vuotiaana.
Sinulla+on+koko+elämä+vielä+edessä+ja+vuosikaudet+aikaa+kokeilla+noita+juttuja.+Ei+sillä+asialla+tarvitse+olla+mikään+kiire.+Odota+ainakin+siihen,+että+täytät+16.+Jos+et+malta+odottaa,+niin+pitäydy+omanikäisessä+seurassa.
23.12.2019 01:18
Kyllä,+sinulla+on+klassiset+alkavan+syömishäiriön+oireet.+Se+oire,+mikä+sinulta+(onneksi)+kai+puuttuu,+on+ongelman+kieltäminen.
Voit+itse+etsiä+tietoa+anoreksiasta+ja+todeta+itse,+miten+moni+oireistasi+sopii+kuvaan.
Kavereidesi+ei+kai+välttämättä+tarvitse+tietää+asiasta,+mutta+vanhempien+kyllä.+Kerro+heille+suoraan,+että+sinulla+on+alkava+syömishäiriö+ja+luettele+vaikka+oireesi:
*Pidät+itseäsi+läskinä,+vaikka+olet+normaalipainoinen
*Skippaat+aterioita
*Lavastat+syömistä
*Pyrit+oksentamaan+tahallaan+(tämä+on+oireistasi+selkein+ja+melkeinpä+pahin)
*Olet+lisännyt+liikuntaa+laihtuaksesi,+vaikka+olet+normaalipainoinen
Jos+vanhemmille+puhuminen+on+vaikeaa,+niin+puhu+kenelle+tahansa+aikuiselle,+johon+luotat.
23.12.2019 01:03
Jos+asut+maalla+tai+edes+kohtuullisen+matkan+päästä+maaseudusta,+niin+liity+metsästys-+tai+kalastusseuraan.+Niissä+kaivataan+nuorta+verta+ja+sieltä+saattaisit+löytää+myös+ikäistäsi+samanhenkistä+seuraa.
23.12.2019 00:46
11 / 111