Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Oldie
profiilit
Oldie
Oldie
Vapaa kuvaus
Järjen ääni.
Aloituksia
5
Kommenttia
2205
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onkohan+sinulla+liian+vahva+side+äitiisi+ja+"ymmärtääköhän"+äitisi+sinua+liian+paljon?+Onko+sinut+kasvatettu+pumpulissa+äidin+helmoissa+ja+suojeltu+ihan+kaikilta+elämän+kolhuilta?
Jos+äitisi+"ymmärtää"+sinua+pelkästään+siten,+että+hän+antaa+sinun+lähteä+peräänsä,+antaa+sinun+olla+poissa+koulusta+ja+pitää+tilannettasi+normaalina+ja+on+hankkimatta+sinulle+minkäänlaista+ulkopuolista+apua,+niin+todellisuudessa+äitisi+laiminlyö+sinua.+Hän+pyrkii+olemaan+lapsensa+kaveri,+ei+vanhempi+ja+se+on+yksi+pahimpia+virheitä,+mitä+vanhemmat+voivat+tehdä.
Tarvitsisit+ulkopuolista+apua,+jonkinlaista+terapiaa+ehkä.+Jo+se,+miten+vähättelevästi+ja+loukkaavasti+puhut+meille+muille+parhaasta+kaveristasi,+kertoo,+että+sinun+olisi+hyvä+selvitellä+tuota+ongelmaa+ihan+ammattilaisen+avulla.
17.12.2017 15:29
No+voi+herranjestas+taas+(ei+pahalla)...+
Ongelmasi+ovat+avun+hakemisen+arvoisia,+jos+itse+koet+tarvitsevasi+apua+niihin.+Ei+tämä+mitään+rakettitiedettä+ole.+En+usko,+että+tänne+huviksesi+kirjoitat+lyhyen+novellin+pituisen+vuodatuksen+ja+puhut+ONGELMISTA.
Seuraavassa+ongelmanratkaisun+lyhyt+oppimäärä:
1.+Tunnista+ja+myönnä+ongelma.
2.+Tee+asialle+jotain.
Esim.+puhelinsoitto+ei+paljoa+vaadi.
Ja+et+viitsisi+käydä+heittämässä+tuota+teinisuhdekommenttiasi+tähän+ketjuun:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15091330/outo-ihastus-ongelma----(#comment-92149747
:D
15.12.2017 01:12
Ai+niin,+jäi+sanomatta:+homo+saatat+nimimerkkisi+mukaisesti+olla+-+eikä+siinä+mitään+väärää+ole+-+tai+jopa+"petboy",+mutta+neljätoista+et+ole,+etkä+edes+teini.+Jos+nyt+ihmeen+kaupalla+sattuisit+olemaan,+niin+tekstisi+perusteella+olet+sielultasi+melkein+yhtä+vanha,+kuin+minä,
15.12.2017 00:54
Minulta+ei+silloin+dinosaurusten+aikaan+mennyt+pilalle+yhtään+suhdetta,+koska+siihen+aikaan+ei+tullut+mieleenkään+yrittää+sellaista.+Jos+olisi+tullut,+niin+viimeistään+vanhemmat+olisivat+palauttaneet+maan+pinnalle.+Silloin+dinosaurusten+aikaan+vanhemmat+vielä+kasvattivat+lapsiaan+ja+valvoivat+heidän+tekemisiään.
Ja+kuten+sinulle+jo+kerrottiinkin:+Minä+en+aja+täällä+omaa+agendaani,+koska+minä+en+hyödy+siitä+mitään,+vaikka+joku++neuvojani+noudattaisikin.+Minä+en+aja+täällä+omaa+etuani,+vaan+-+uskokaa+tai+älkää+lapsoset+-+TEIDÄN+etuanne.
15.12.2017 00:49
Jälleen+loistava+-+mutta+tietysti+ikävä+-+esimerkki+teinisuhteiden+järjettömyydestä...+Teiniaivot+eivät+vaan+ole+vielä+valmiita+sellaiseen+asiaan,+kuin+vakaa+parisuhde.
Ammattiapua+on+olemassa+muunkinlaista,+kuin+se,+mitä+koulu+tarjoaa.+Voisit+aloittaa+vaikka+"etänä",+eli+soittaa+lasten+ja+nuorten+puhelimeen+taimennä+MLL:n+chattiin.
Sinä+tarvitsisit+muutakin+apua,+kuin+pelkkää+olkapäätä.+Ymmärrän+kyllä,+että+ammattiavun+hakeminen+on+kynnyksen+takana,+mutta+jos+et+selviä+hakemaan+sitä,+niin....+Ehkäpä+ne+ongelmasi+eivät+sitten+olleetkaan+niin+vakavia+ja+avun+hakemisen+arvoisia...
Usko+tällaista+vanhempaa+ihmistä.+Tee+jotain,+koska+emme+me+muut+voi+sitä+puolestasi+tehdä.
13.12.2017 00:19
No+vaikka+näin+kävisikin,niin+miten+tilanne+sen+jälkeen+poikkeaisi+nykytilanteesta?
Yrittämättä+saa+harvoin+mitään+aikaan.
12.12.2017 16:29
On+olemassa+muunkinlaista+ammattiapua,+kuin+kuraattori.+Ja+juuri+ammattiapua+sinulle+suosittelen.
Vertaistuki+on+ihan+jees,+mutta+harvoin+sillä+tilannetta+oikeasti+parannetaan.+Joskus+se+jopa+pahentaa+tilannetta,+koska+isommassa+porukassa+on+rattoisampaa+masennella...
11.12.2017 21:18
Jaahas,+taas+yksi+näistä+teiniin+kohdistuvista+piiskaus/alistamisprovoista+tai+jopa+fantasioista...
Vai+kuinka+moni+oikeasti+uskoo,+että+aloittajan+specsit+tapahtumista+ovat+totta?
Haistan+piiskausfetissiä+ilmassa.
11.12.2017 13:35
Etpä+tietenkään+otsaketta+edes+katsonut,+vaikka+se+näkyy+tälläkin+sivulla+sekä+ylä-+että+alareunoissa...
Se,+että+olet+eksynyt+tänne+keskustelu-alueen+"yleisfeedistä"+-+(jossa+on+todella+harvoin+MITÄÄN+nuortenpalstan+juttuja)+on+suunnilleen+yhtä+todennäköistä+kuin+se,+että+15-vuotiaana+päätyy+kestävään+parisuhteeseen.+Onnittelut+siitä,+olet+selkeästi+syntynyt+onnekkaaksi+ihmiseksi!+Valtaosa+nuorista+ei+kuitenkaan+tuossa+suhteessa+ole...
Se,+että+katsot+LASTEN+olevan+aina+kykeneviä+tekemään+kypsiä+päätöksiä+seurustelu-+ja+seksisuhteiden+aloittamisen+suhteen+tekee+sinusta+vastuuttoman+aikuisen.+Toivottavasti+olet+ainoastaan+sitä,+etkä+ole+yksi+niistä+oman+agendansa+ajajista,+jotka+ovat+valmiita+vaarantamaan+lasten+ja+nuorten+hyvinvointia+omia+mielihaluja+tyydyttääkseen.
Se+ei+ole+vastuuntuntoista+aikuisuutta,+että+asiaan+suhtaudutaan+"kyllä+ne+lapset+keskenään+pärjää"+-+asenteella.+Vanhempien+tehtävä+on+ne+rajat+asettaa,+eikä+vaan+olla+kullannuppunsa+kavereita.
09.12.2017 21:12
Ja+miksi+vanhemmat+ei+saisi+tietää?
Iästäsi+ja+kehitysasteestasi+riippuen+voi.+Voit+kieltää+terveystietojesi+luovuttamisen+vanhemmillesi,+mutta+lääkäri+voi+kävellä+päätöksesi+yli,+jos+hän+katsoo+sinun+olevan+vielä+liian+kypsymätön+pärjätäksesi+sairautesi+kanssa+yksin.
07.12.2017 22:53
Älä+ole+kermaperse.+Älä+yritä+mennä+siitä,+mistä+aita+on+matalin.+Inhottaviakin+asioita+on+elämässä+kestettävä.
07.12.2017 00:14
En+enää+muista,+miten+pitkä+olin+ennen+murrosikää.+Sinun+iässäsi+olin+suunnilleen+sinun+pituisesi+ja+kasvaminen+pysähtyi+parikymppisenä.+Kasvoin+muistaakseni+armeijassakin+vielä+pari+senttiä.+Aikuisena+mitta+on+näyttänyt+177-179.
Sinullekin+on+varmaan+laadittu+pituusennuste,+sitä+voi+kysyä+vanhemmilta+tai+terkkarista.+Lisäksi+saat+osviittaa+arvauksiisi+vanhempiesi+pituuksista.
Ja+vaikka+et+kasvaisi+enää+yhtään,+niin+et+siltikään+olisi+mikään+"pätkä".
05.12.2017 17:10
Ja+tietysti+piti+kirjoittaa+väärin...
Tarkoitin+tietysti:+...minulla+EI+olisi+mitään+edellytyksiä...
My+bad.
05.12.2017 00:04
Se+on+aikasta+jännää,+että+pedofiilikorttia+aletaan+heilutella+aina+silloin,+kun+nuorisoa+yrittää+puolustaa,+esimerkiksi+hätistelemällä+fetissiprovoilijoita+pois+täältä+tai+sitten+varoittelemalla++liian+aikaisin+aloitetuista+parisuhdeleikeistä...
ihaStunut15v,+kommenttisi+haisee+oman+agendan+ajamiselta+-+tai+sitten+vaihtoehtoisesti+olet+vähän+yksinkertainen+ihminen.+Jos+oikeasti+olet+15,+niin+pistetään+nuoruuden+kokemattomuuden+piikkiin.
Kulkisiko+pedofiili+-+tai+efebofiilikö+se+nyt+oli+-+täällä+julistelemassa+siitä,+että+älkää+nuoret+aloitelko+seksisuhteitanne+liian+nuorena+älkääkä+kuvitelko+olevanne+kypsiä+parisuhteeseen?+
Sen+sokean+Reetankin+pitäisi+nähdä+se,+että+sanon+täällä+suoraan+asioita,+joiden+vuoksi+minulla+olisi+mitään+edellytyksiä+päästä+minkäänlaisiin+sokeriväleihin+nuorten+kanssa.
Kenenkähän+intresseissä+on+yrittää+hätistellä+kaltaiseni+"nuorisoseksin"+ja+"teiniseurustelujen"+kriitikko+pois+täältä?+Ehkä+todellakin+närkästyneen+teinin+-+vaiko+kenties+kuitenkin+tekoteinimäisesti+kirjoittavan+omia+tarkoitusperiään+ajavan+aikuisen.+Kyllä,+se+kaikki+löytyy+tuolta:+nimimerkki,+jossa+ilmoitetaan+nuori+ikä,+kysymysmerkkien+liikakäyttö+ja+sellainen+teksti,+joka+on+jotenkin+tekonuorekas...+Tosin+voinhan+olla+vaan+huono+tulkitsijakin.
Mutta+älähän+huoli,+olitpa+sitten+oikea+teini+tai+aikuinen:+En+ole+menossa+minnekään,+vaikka+kuinka+pedofiiliksi+yritetään+leimata.
05.12.2017 00:02
Kyllä+kiinnostaa.+Olen+saanut+kunnian+syntyä+Kuopiossa,+Kallaveden+kainalossa.
Ja+minulla+on+onneksi+jo+töitä,+mutta+kiitos+huolenpidosta.
04.12.2017 23:32
Tottakai+sen+sähköpostin+sinne+profiilikuvaukseen+VOI+laittaa,+mutta+samalla+ottaa+riskin+siitä,+että+ylläpito+piilottaa+profiilin.
Minä+luulin+aikoinaan+samalla+tavalla,+kuin+sinä.+Lopputuloksena+oli+se,+että+profiilikuvauksessani+lukee:+"Profiilisi+on+piilotettu.+Syy:+yhteystietoja+näkyvillä."+Ja+ei+palaudu+näkyviin,+vaikka+olen+yhteystiedot+poistanut...
04.12.2017 23:29
Voit+olla+jopa+huikaisevan+kaunis.
Kuten+jo+tuossa+todettiinkin:+Harva+ihminen+valitsee+sosiaaliset+kontaktinsa+pelkästäänulkonäön+perusteella.
03.12.2017 13:56
Onkohan+tämä+nuortenpalsta+nyt+ihan+paras+paikka+etsiä+seuraa...?
FYI:+pitämällä+sähköpostiosoitteen+näkyvillä+profiilissasi+saat+profiilisi+piilotetuksi+muilta+käyttäjiltä.+Ai+mistäkö+tiedän?+Klikkaappa+profiiliani,+niin+näet...
03.12.2017 13:52
Oletko+harkinnut+sitä+vaihtoehtoa,+että+olisit+hiljaa...?
02.12.2017 13:28
Visa+Electron+tarkistaa+aina+maksutapahtuman+yhteudessä,+että+tilillä+on+katetta.+Tästä+syystä+Electron+vaatii+toimiakseen+reaaliaikaisen+verkkoyhteyden+maksupäätteen+ja+pankkisi+välillä.+Toisaalta+tämä+on+suojatekijä,+koska+tiliä+ei+voi+ostella+miinukselle,+mutta+toisaalta+joissain+tilanteissa+ja+ostopaikoissa+Electron+ei+sitten+toimi.+Osa+verkkokaupoistakaan+ei+hyväksy+sitä.
Debit+on+puolestaan+tavallinen+"pankkikortti",+sillä+voi+jopa+vetää+tilinsä+tilapäisesti+miinukselle.+Debit+kelpaa+kaikkialla,+missä+nyt+kortti+ylipäätään+kelpaa.
Jos+olet+vastuullinen+rahankäyttäjä+ja+vanhempasi+siihen+suostuvat,+niin+ota+debit.+Noin+nuorena+et+vielä+saa+kumpaakaan+ilman+vanhempiesi+lupaa.
02.12.2017 13:26
46 / 111