Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Oldie
profiilit
Oldie
Oldie
Vapaa kuvaus
Järjen ääni.
Aloituksia
5
Kommenttia
2205
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kenet+sitten+valitsetkin,+niin+suosittelen+valitsemaan+joko+sinulle+läheisen+ja+turvallisen+tai+sitten+vain+muutoin+asiaan+vihkiytyneen+aikuisen.
Ei+ole+toisten+lasten+ja+nuorten+homma+kantaa+ikätovereidensa+murheita.+Siihen+heidän+hartiansa+ovat+vielä+liian+kapeat.
03.08.2017 15:50
Suuntautumistaan+EI+voi+valita,+mutta+sen+kyllä+täyspäinen+ihminen+voi+valita,+että+toteuttaako+niitä+mielihalujaan+vai+ei.
Pedofiili+ei+voi+mitään+pedofiiliydelleen,+mutta+hän+kyllä+voi+valita+sen,+että+tuleeko+hänestä+rikollinen+eli+lasten+hyväksikäyttäjä.+Jotkut+pedofiilit+kärsivät+pedofiiliydestään+todella+paljon,+koska+he+eivät+koskaan+haluaisi+hyväksikäyttää+lasta.
Homolla+ei+ole+mielestäni+mitään+syytä+vältellä+mielihalujensa+ja+suuntautumisensa+"toteuttamista",+koska+eihän+hän+tee+ketään+toista+kohtaan+mitään+väärää.
03.08.2017 15:42
Itse+olen+sitä+mieltä,+että+homous+on+ensisijassa+synnynnäinen+ominaisuus.
Kyllä+homoillakin+voi+olla+vaimo+ja+lapsia.+Ihmisistä+itsestäänhän+se+on+kiinni,+millaista+perhe-elämää+halutaan+viettää.
Älä+kuitenkaan+pidä+itseäsi+kieroutuneena,+vaikka+pojista+tykkäisitkin.+Seksuaalista+suuntautumistaan+kun+ei+voi+itse+valita.
01.08.2017 19:03
Vihjaa+lähistöllä+asuville+naapureille+/+tutuille+/+sukulaisille+mopo-+ja+säästöhaaveistasi+ja+tee+samalla+selväksi,+että+olet+halukas+tekemään+töitä+-+siis+kirjaimellisesti+-+haaveesi+saavuttamiseksi.+Ja+jos+joku+sinut+töihin+ottaa,+niin+tee+työsi+hyvin,+ole+ahkera+ja+muutenkin+reipas+nuorukainen,+niin+sana+hyvästä+työntekijästä+voi+alkaa+kiertämään.+Ja+muista+myös+säästää+ne+palkkarahat.
Minulla+on+ollut+ikäisesi+sukulaispoika+apumiehenä+ihan+tavallisissa+hommissa,+mitä+nyt+maaseudulla+olevassa+talossa+on.+Ne+hommat,+mitä+ei+ole+osannut,+olen+opettanut+ja+hyvin+on+työnsä+hoitanut.+Jos+olet+yhtä+hyvä+työmies,+kuin+hän,+niin+pärjäät+varmasti.+99%+siitä+pärjäämisestä+on+kiinni+asenteesta.
29.07.2017 16:53
Insesti+on+aika+iso+tabu,+mutta+niin+kauan,+kuin+osapuolet+ovat+varmasti+tasavertaisia,+eikä+ketään+hyväksikäytetä+(eikä+myöskään+tehdä+lapsia),+niin+mikäpä+minä+olen+moralisoimaan+kahden+toisistaan+tykkäävän+ihmisen+välistä+hauskanpitoa.
Aina+minunkaan+oikea+ja+väärä+eivät+kulje+käsi+kädessä+lainsäätäjän+tahdon+kanssa.+:D
Ja+jos+joku+siis+ei+vielä+tiennyt,+niin+sukupuoliyhteys+lähisukulaisen+kanssa+on+kriminalisoitu.+Siis+pelkästään+sukupuoliyhteys,+ei+muut+seksuaaliset+teot,+jos+minkään+muun+rikoksen+tunnusmerkistö+ei+samalla+täyty.
28.07.2017 15:15
Just...+Ei+näin.+Ei+todellakaan+näin.+10-+ja+70-vuotiaat+just+joo...
28.07.2017 00:53
"+-+-+joka+on+omiaan+vahingoittamaan+tämän+kehitystä+-+-"
Huomaa+tuo+termi+"on+omiaan".+Se+on+se+asia,+joka+monelta+jää+huomaamatta+ja+myös+ymmärtämättä.+Lakitekstissä+sillä+ilmaistaan+jonkin+asian+aiheuttamaa+"abstraktia+vaaraa".+
Lainaan+erästä+oikeustieteen+opetusmateriaalia,+koska+en+jaksa+plagioida+tekstiä+tänne+itse:
"Abstraktinen+vaarantaminen+on+käsillä+kun+teko+on+vaarallinen+ja+seurauksen+mahdollisuus+jää+sattuman+varaan.+Jos+maantiellä+auto+lähtee+ohittamaan+näkyvyyden+ollessa+olematon,+on+sattuman+varaista+vaarantuuko+jonkun+henki.+Tällainen+on+teko+”on+omiaan+aiheuttamaan”+vaaraa+toisen+turvallisuudelle."
Tässä+ketjun+tapauksessa+tuo+"on+omiaan"+tarkoittaa+siis+sitä,+että+kehityksen+vaarantumista+peilataan+kehen+tahansa+keskivertoon+15-vuotiaaseen+henkilöön,+jolle+yli+5+vuotta+vanhempi+kumppani+tekee+sen+seksuaalisen+teon.+Tällaisessa+tapauksessa+on+sattumanvaraista,+vaarantuuko+sen+keskiverron+henkilön+kehitys+ja+se+vanhempi+osapuoli+-+eikä+aina+edes++itse+se+nuorempikaan+-+ei+voi+ennalta+tietää+sen+seksuaalisen+teon+lopputulosta.
Nämä+jutut+ovat+sellaisia,+joissa+osapuolten+mielipiteet+teon+haitallisuudesta+ja+hyväksyttävyydestä+saattavat+muuttua+hyvinkin+pitkän+ajan+kuluttua.+Lainsäätäjä+on+ottanut+tämän+huomioon+säätämällä+lapsen+seksuaalisen+hyväksikäytön+vanhenemisajaksi+10+vuotta+siitä,+kun+asianomistaja+täyttää+18+vuotta.+Ketjun+21-vuotias+joutuu+siis+elämään+Damokleen+miekka+päänsä+päällä+vielä+about+13+vuotta.
27.07.2017 01:58
No+lain+kannalta+se,+mitä+teette,+on+lähes+sataprosenttisen+varmasti+väärin.+En+usko,+että+yksikään+tuomioistuin+on+valmis+katsomaan,+että+yli+viiden+vuoden+ikäero+-+eli+yli+kolmasosa+elinvuosistasi+-+täyttäisi+laissa+olevan+rajoitussäännöksen+"iässä+ei+suurta+eroa"+edellytykset.
Kyllä+sukupuoliyhteys+voi+pahentaa+tilannetta.+Sukupuoliyhteys+alle+16-vuotiaan+kanssa+katsotaan+aina+lapsen+seksuaalisen+hyväksikäytön+törkeäksi+tekomuodoksi,+jos+tuomioistuin+päätyy+siihen+tulokseen,+että+teko+on+myös+kokonaisuutena+arvostellen+törkeä.+Minun+on+mahdotonta+sanoa,+katsottaisiinko+tämä+tapaus+kokonaisuutena+arvostellen+törkeäksi+esimewrkiksi+siksi,+että+ikäeronne+on+noinkin+suuri+ja+sosiaalialalla+töitä+tehneenä+pojan+olisi+pitänyt+tietää+vastuunsa.
Kyllä,+sosiaalialan+työkokemus+on+mielestäni+pojan+suhteen+vähän+raskauttava+asianhaara.+Pojan+olisi+pitänyt+tietää,+millaisia+negatiivisia+vaikutuksia+tuollaisella+"jutulla"+voi+olla.+Hänen+olisi+pitänyt+tietää+vastuunsa.+Mielestäni+hän+ei+ole+riittävän+kypsä,+koska+hän+ei+näköjään+pysty+kantamaan+sitä+vastuuta,+jota+sosiaalialalla+työskentely+edellyttäisi.
26.07.2017 19:21
Minulla+on+sinulle+uutinen:+tuo,+mitä+kuvailit,+ON+seksiä.+Se+ei+ehkä+ole+yhdyntää,+mutta++kyllä+eksiä+se+on.
Rikoslaissa+käytetään+sukupuoliyhteydestä+seuraavaa+määritelmää:+"
Sukupuoliyhteydellä+tarkoitetaan+tässä+laissa+sukupuolielimellä+tehtävää+taikka+sukupuolielimeen+tai+peräaukkoon+kohdistuvaa+seksuaalista+tunkeutumista+toisen+kehoon+taikka+toisen+sukupuolielimen+ottamista+omaan+kehoon."+
Eli+myös+toisen+"sormettaminen"+ja+"suihinotto"+katsotaan+sukupuoliyhdynnäksi.+Tässä+tapauksessa+sillä+ei+kuitenkaan+ole+juuri+merkitystä,+koska+lapsen+seksuaalisen+hyväksikäytön+kohdalla+puhutaan+seksuaalisista+teoista.+Sukupuoliyhteys+voidaan+tosin+katsoa+törkeäksi+lapsen+seksuaaliseksi+hyväksikäytöksi,+mutta+tällöin+teon+pitäisi+olla+myös+kokonaisuutena+arvostellen+törkeä.
Tehtyä+ei+saa+tekemättömäksi,+mutta+pitäisin+kuitenkin+tätä+aika+hyvänä+nyrkkisääntönä+vähän+asiassa+kuin+asiassa:+jos+joku+asia+tuntuu+väärältä,+niin+silloin+siitä+asiasta+kannattaa+pyrkiä+eroon,+ainakin+väliaikaisesti.
Juridisesti+asia+on+aika+päivänselvä:+Jos+jotain+sanomista+tulee,+niin+poika+vastaa+kaikesta.+Hän+on+myös+se+osapuoli,+jonka+olisi+pitänyt+osata+sanoa+siinä+vaiheessa,+kun+seksuaalissävyinen+puuhastelu+tuli+puheisiin+mukaan,+että:+"Ei+vielä+kultaseni."
26.07.2017 14:07
Ikäeronne+on+sitä+luokkaa,+että+rikostuomio+pojalle+on+aika+todennäköinen,+vaikka+kaikki+"koskettelu"+olisikin+tapahtunut+suostumuksellasi.
Seurustelu+ei+ole+sama+asia,+kuin+seksi+tai+edes+seksuaaliset+teot.+Jos+tämä+poika+ei+malta+pitää+näppejään+erossa+sinusta+siihen+saakka,+kunnes+täytät+16,+niin+en+usko,+että+hän+olisi+silloin+tavoittelemisen+arvoinen.+Tällöinhän+hänen+motivaationsa+näyttäisi+olevan+seksi,+etkä+niinkään+sinä+ihmisenä.
Valitettavasti+pelkkä+seurustelunnekaan+ei+ole+kovin+todennäköinen+onnistumistarina.+Teinisuhteiden+pitkäaikaisuus+on+kuitenkin+melko+harvinaista,+eikä+noin+suuri+ikäero+tuossa+elämänvaiheessa+yleensä+ainakaan+helpota+suhteen+kasassa+pysymistä.
Tunteet+eivät+aina+kuitenkaan+seuraa+järkeä...+Odottakaa+kuitenkin+seksin+ja+enemmän+koskettelun+kanssa+siihen+saakka,+kun+täytät+16.+Sen+jälkeen+suhteenne+olisi+turvallisemmalla+pohjalla.
25.07.2017 22:28
Uusi+harrastus?
Paikallinen+nuorisotalo/-tila/-kahvila+tai+vastaava+paikka?
Netissä+ainakin+www.randomi.fi+:n+"seuralista"+on+paikka,+jossa+ihmiset+hakevat+vähän+kaikenlaista+seuraa.+Uskon,+että+sieltä+voi+seksi-+ja+parisuhdeseuran+hakijoiden+joukosta+löytää+ihan+asiallista+kaveriseuraakin,+kun+vaan+muistaa+alkuun+sen,+että+kaikki+eivät+välttämättä+ole+niitä,+joita+he+esittävät+olevansa...
25.07.2017 16:06
Kyllä,+ihmisten+hätä+ja+huonot+elinolot+ovat+perseestä.+Varsinkin+lasten+ja+nuorten+hätä,+he+kun+eivät+voi+suojella+itseään+niin+hyvin.
Valtaosa+välimeren+yli+tulijoista+on+kuitenkin+terveitä+ja+hyvinvoivia+nuoria+miehiä.+Eli+juuri+heitä,+joiden+tulisi+olla+pistämässä+sen+kotimaan+asioita+kuntoon.+Sotimalla+vaikka,+jos+tarvis.
Ei+suurin+osa+tulijoista+suinkaan+pakene+henkilökohtaista+vainoa.+He+pakenevat+huonoja+elinoloja+ja+etsivät+parempaa+elämää.+Ei+heitä+tästä+voi+syyttää,+mutta+ei+se+myöskään+ole+poliittisen+turvapaikan+peruste.+Ko.+kulttuureissa+ihmiselämän+"arvo"+on+myös+erilainen.+Paremman+elämän+toivossa+ollaan+valmiita+riskeeraamaan+ja+se+riski+koetaan+pienemmäksi,+kuin+länsimaissa.
Jo+Afrikan+väestönkasvuluvut+kertovat,+että++siellä+Välimeren+eteläpuolella+kyllä+riittää+näitä+tulijoita+tulevaisuudessakin...
Ainoa+kestävä+ratkaisu+on+auttaa+näitä+ihmisiä+siellä+paikanpäällä.
23.07.2017 20:05
Muuta+jonkun+sukulaisen+(tms)+turvallisen+ihmisen+luo,+jos+sinulla+joku+sellainen+on.
Toinen+vaihtoehto+on+ottaa+yhteyttä+sossuun+ja+pyytää+sijoitusta+pois+kotoa.
Ja+voi+kai+niille+vanhemmille+koettaa+puhua+tunteistasi+-+silloin,+kun+pää+on+selvä.
23.07.2017 11:25
Lääkäriin->
23.07.2017 11:19
Kerran+et+sitä+itse+tajua,+niin+kerron+sen+sinulle:+Ikäero+tulee+suhteuttaa+IKÄKAUTEEN.
Neljän+vuoden+ikäero+10+ja+14-vuotiaiden+välillä+on+täysin+eri+asia,+kun+aikuisikäisten+välillä.
Jos+et+minua+usko,+niin+lue+rikoslaista.
22.07.2017 11:03
Ei+fetissejään+voi+valita.+Ymmärrän+kyllä+tuollaiset+ajatukset,+mutta+sinullakin+on+oikeus+nauttia+kehostasi,+niin+kuin+muillakin,+ethän+sinä+satuta+ketään.
Ei+sinun+fetissisi+ole+sen+kyseenalaisempi,+kuin+vaikkapa+valkoiset+tennissukat+tai+paljaat+jalat.
21.07.2017 14:55
Toivottavasti+tämä+on+provotrolli...
Se,+että+saat+stondiksia+"riehuessa"+on+asia,+johon+et+voi+itse+vaikuttaa.+Se+ei+ole+mitään+likaista,+eikä+se+tee+sinua+sairaaksi.+Se+on+vaan+asia,+jonka+kanssa+sinun+on+tultava+toimeen.
Paneminen+on+kuitenkin+kokonaan+toinen+juttu.+Se+olisi+väärin.+Paitsi+että+hän+on+siskosi,+niin+hän+on+myös+aivan+liian+nuori+ja+ikäeronne+on+aivan+liian+suuri.
Jos+niin+kuitenkin+tapahtuu,+niin+tällöin+syyllinen+olet+sinä.+Jo+viestisi+kertoo+sen,+että+tajuat+tekeväsi+väärin.
Eihän+nyt+miehetkään+herraisä+paneskele+kaikkia,+joista+ne+saa+stondiksen!+Mieti+siis+tarkkaan+mitä+teet,+koska+teidän+molempien+tulevaisuus+on+siitä+kiinni.
21.07.2017 14:45
Hei+haloo+herätys+tyttönen!!!+Tulevaisuuden+bileisiin+pääsemisen+pitäisi+olla+nyt+huolenaiheistasi+pienin!+Sisälläsi+kasvaa+ihmiselämä.
Kerro+vanhemmillesi+tai+ainakin+jollekin+muulle+luotettavalle+aikuiselle.+Heti!+Tulet+tarvitsemaan+apua+ja+tukea+niissä+päätöksissä,+joita+on+tulossa+(esim.+mahdollinen+abortti+jne)+ja+vähän+hankalaa+asia+olisi+muutoinkin+salata.
21.07.2017 14:36
Eikö+paremminkin+"teen+baby"?+:D
Okei+sori,+en+voinut+vastustaa+kiusausta.
Ja+se+sinun+"juttusi"+on+ihan+yhtä+okei,+kun+kaikki+muutkin+jutut,+joissa+ei+vahingoiteta+muita.+Ei+sitä+ehkä+vielä+kannata+hirveästi+mainostaa,+koska+kaikki+ei+välttämättä+ymmärrä...
17.07.2017 22:15
Jos+näin+on,+niin+se+johtunee+siitä,+että+poikien+mieleen+on+vielä+iskostuneena+se+vanha+tabu,+että+tyttöjä+vastaan+ei+tapella,+eikä+niitä+lyödä.
Olen+kuitenkin+edelleen+sitä+mieltä,+että+koko+ketju+on+trollaamista.
17.07.2017 13:30
54 / 111