- Miten voi olla mahdollista, että eksyy porukasta aikana, jolloin suunnilleen jokaisella on viestiväline taskussa?
En itse jaksaisi käyttää kovinkaan paljon energiaa kolmestakymmenestä minuutista valittamiseen. - Ikäeronne on melko pieni, mutta se ole ainoa asia, joka vaikuttaa asiaan.
Seurustelu alle 16-vuotiaan kanssa ei ole rikos, mutta seksi ja seksuaaliset teot lähtökohtaisesti ovat. Se, että saatko käryn käydessä käteesi vapaudut vankilasta - kortin riippuu siitä, ovatko iän lisäksi myös ruumiillinen ja henkinen kypsyytenne riittävän lähellä toisiaan.
Asiassa kannattaa ottaa huomioon myös se vaihtoehto, että asiat eivät loppujen lopuksi menekään tytön kanssa hyvin. Jos hän jostain syystä suuttuu sinulle esimerkiksi suhteen päättymisen johdosta, niin hän saa sinut halutessaan helposti suuriin vaikeuksiin, jos olet muhinoinut alle 16-vuotiaan kanssa. Näistä tilanteista on esimerkkejä.
Tyttö itse voi myös muuttaa myöhemmin mieltään sen suhteen, että oliko hän sittenkään valmis seksiin ja tehdä asiasta "jutun" jälkikäteen ja hänellä on tämä mahdollisuus siihen asti, kun hän täyttää 28(!) vuotta.
Myös tytön vanhemmat voivat nostaa asiasta metelin. Hän on virallisesti vielä lapsi - kuten sinäkin - ja hänen asioistaan päättävät hyvin pitkälti vanhemmat.
Loppujen lopuksi kyse on siitä, että haluatko ottaa riskin. Em. syiden ja teinisuhteiden surkean onnistumisprosentin vuoksi suosittelen, että unohdat ainakin kaikenlaisen seksuaalisen puuhastelun alle 16-vuotiaiden kanssa. - Menehän jonne takaisin sinne Ylilaudalle huutistelemaan ja vastailemaan puoli vuotta vanhoihin viesteihin.
AP saattaa olla lyhyt, mutta ainakin järjessä ja kypsyydessä hän voittaa sinut 10-0. - Mistä tiedät syöväsi "oikeita määriä" ruokaa?
Se, miten hyvin ruoka "tarttuu" kroppaan on jossain määrin perinnöllistä. Itse esimerkiksi olen tapellut painoni kanssa koko ikäni. On kuitenkin fysiikan laki, että jos kulutat energiaa enemmän kuin saat, niin laihdut.
Liikunta on laihdutuskeinona tehoton. Jos ruokavaliosi onkin pielessä, niin todennäköisesti et pysty sitä pelkällä liikunnalla korjaamaan. - Ehkä niitä itsevarmoja kulisseja voisi raottaa vähäsen ja antaa itsellesi hengähdystauko omien vaatimustesi puristuksesta?
Juttele asioista jonkun sellaisen kanssa, jonka tunnet. Siitä saa ihan erilaisen avun, kun täältä kasvottomasta netistä.
Ja et varmasti ole ainoa. - Saatat syödä terveellisesti, mutta se ei tarkoita vielä sitä, että syöt oikean määrän. Monissa terveellisissäkin ruuissa on paljon energiaa.
Lihas painaa suhteessa enemmän, kuin läski. Jos olet hyvässä kunnossa, niin sekin saattaa selittää painoasi. Kun katsot peiliin, niin mitä näet: pulleron vai lihaskimpun?
Olet omasta mielestäsi ylipainoinen, mutta onko kukaan muu ollut koskaan samaa mieltä? - Ovatko vanhempasi kertoneet syytä asiaan?
Valtionpäämiehet, yritysjohtajat, diplomaatit ja muut, joilla on kuljettaja istuvat lähes aina takapenkillä. Ei sinulla kyllä tuossa seurassa mitään hävettävää ole. - Jos et odota siltä mitään parisuhdetta, niin ainahan kaverin voi ulos pyytää. Jos etsit vaan parisuhdetta, niin sinun iässäsi sellaisen pitemmän tähtäimen onnistumismahdollisuudet ovat äärettömän pienet.
Mutta ei reilu kymmenen kilometriä olisi polkupyörällä kovin paha matka. - Kannattaako parhaalle ystävälle lähettää runoa, joka paljastuu helposti Googlen avulla netistä kopioiduksi?
Jos runoilu tuntuu vaikealta, niin älä runoile, vaan keksi jotain muuta. "Mä välitän susta tosi paljon" tai jotain vastaavaa ei jätä mitään epäselväksi. - Tottakai se on mahdollista. Oikeinkirjoituksessasi olisi kuitenkin vähän parannettavaa ennen jatko-opintoja.
Kannattaa hankkia käytännön työkokemusta ennen niiden inssiopintojen aloittamista. Se tekee sinusta paremman insinöörin. - Se on täysin normaalia.
- Ei sitä mikään kiellä, mutta voihan se vähän vääränlaista huomiota herättää...
- Kerran osaat rassata niitä autoja ja pärriä ja viihdyt niiden kanssa, niin et ole paska kaikessa.
Ei kaikkia ole luotu jäälle tai altaaseen. - "Death grip" eli liika puristus ei ole hyväksi. Se voi johtaa herkkyyden vähentymiseen ja aristamiseen.
Aristamiseen auttaa usein jonkinlaisen liukasteen käyttö. - Läheisyyttä - niin henkistä kuin fyysistäkin - voi kuitenkin kokea myös ihan hyvän kaverinkin kanssa. Ei sen pitäisi enää vuonna 2020 olla mikään ihmeellinen asia.
Toivottavasti olet itsekin vielä sitä mieltä, että olette liian nuoria seksiin.
Minäkin olen ollut tulenpalavasti ihastunut sinun iässäsi - ja jopa nuorempana - mutta mitkään seurusteluhommat ei kyllä tullut mieleenkään.
Kuulostat kyllä ihan fiksulta ja kivalta tyypiltä. Helppo uskoa, että ko. tyttö pitää sinusta. - Jos ajatellaan sitä, että mitä seurustelu oikeasti tarkoittaa ja mikä sen tavoitteena oikeasti on, niin olette.
Kaksi ihmistä seurustelee siksi, että heidän toiveenaan on aloittaa parisuhde ja todennäköisesti harrastaa myös seksiä ja perustaa jossain vaiheessa yhteinen elämä ja perhe.
Useat nuoret ovat väittäneet minulle, että mikään noista ei ole edellytys seurustelulle, mutta ei se kyllä silloin enää mitään seurustelua ole. Se on vain hyvää kaveruutta "bestisten" välillä ja sitä kutsutaan seurusteluksi.
Ihmisestä voi tykätä monella tavalla ja hyvinkin paljon. Mitä seurustelu sinulle itsellesi tarkoittaa? - Sinulla on häviävän pieni pätkä nuoruutta jäljellä, joten en stressaisi sen takia hirveästi, vaan kääntäisin katseen kohti aikuisuutta. Kaveripiiri vaihtuisi muutenkin, jos muutat toiselle paikkakunnalle töihin.
Yksi keino löytää niitä uusia kavereita olisi aloittaa joku harrastus. Toki ei näissäkään piireissä ole pienellä paikkakunnalla valinnanvaraa loputtomasti, ainakaan omassa ikäryhmässä. Toki jos yksinäisyys meinaa vaivata, niin kannattaa miettiä myös jotain vähän vanhemman väen harrastusporukkaa, josta voi saada seuraa. Ala vaikka metsästämään.
Toinen keino on etsiä kavereita netistä. Ne tahtoo vaan jäädä lyhyiksi viestittelyiksi, mutta joskus voi olla onnea. - Postiennakko tarkoittaa sitä, että ostaja maksaa ostamansa tuotteen ja mahdolliset lähetyskulut postin palvelupisteessä pakettia hakiessaan ja posti tilittää rahat lähettäjälle.
Kyseessä on maksullinen palvelu. - Me ollaan kaikki yksilöitä ja erot finneissä(kin) johtuu siitä. Itse olin teininä melkoinen pitsanaama.
Googlella löydät varmaan vinkkejä siihen, miten ongelman kanssa voi koettaa tulla toimeen.
Ne oikeat parisuhteet luodaan vasta siinä iässä, kun finnikausi on jo ohi. Siinä mielessä on ihan sama, mitä pojat ajattelee finneistä. - Jos puhe ei tehoa, niin katkaise niiden nettiyhteys. Uskoisin, että puhe alkaa tehoamaan.
Ja vastaus kysymykseesi on, että koska he voivat tehdä niin ilman mitään epämiellyttäviä seurauksia ja muuttaaksesi tilannetta sinun on oltava valmis antamaan niitä epämiellyttäviä seurauksia. Vanhempana voi harvoin olla lapsensa paras kaveri, jos meinaa hoitaa homman kunnialla.