Vapaa kuvaus

Lieksan yhteislyseo, Joensuun lyseon lukio, korkeakoulu, eläkeläinen

Aloituksia

109

Kommenttia

2154

1. Ehkä+joku+vanhempi+40-luvulla+syntynyt+ikäiseni+henkilö+saattaa+pohtia+henkilöllisyyttäni.+Esi-isäni+ovat+vaikuttaneet+Venäjällä+ja+sukunimeni+muuttui+jo+40-luvulla+suomalaisempaan+muotoon.+Muutin+Lieksaan+40-luvulla+ja+Lieksasta+lähdin+lukion+jälkeen+60-luvun+puolivälin+jälkeen+opin+tielle.+Piipahdin+joitakin+kertoja+työharjoittelun+merkeissä+Lieksassa+60-luvun+lopulla.+Niistä+olen+myös+kertonut.+Kansainvälisen+yhtiön+palveluksessa+häärin+sekä+kotimaassa+että+ulkomailla+usean+vuosikymmenen+ajan.+Vanhuuseläkettä+olen+saanut+nauttia+jo+toista+vuosikymmentä.+Siinäpä+profiilini+lyhykäisyydessään.+Nämä+tietoni+olen+kertonut+tällä+palstalla+monessa+eri+keskusteluketjussa.
  2. Kaiken+kiireeni+keskellä+tulen+piipahtamaan+illan+häsyssä+ja+varaan+kaikille+osallistujille+juuri+valmistuneen+viimeisimmän+väitöskirjani+"Roskapuheesta+pötypuheeseen,+eli+onko+huuhaa+vilppiä+vai+petosta".+Voimme+yhdessä+tarkastella+muutamia+kirjani+ajankohtaisia+kohtia+näin+eduskuntavaalien+alla.Ehdotan+pohdittaviksi+kohtia+"vippaskonsti",+"metku+ja+"juonittelu".