Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Meidät+tavikset+kuvataan+usein+tuollaisksi+vähän+muunnellen.
https://www.youtube.com/watch?v=9Kv77VmRtxg
02.01.2017 11:07
Olen+osani+tehnyt,+nyt+ansaitulla+eläkkeellä.
En+muuta+minnekään.
02.01.2017 10:27
Sanoi+juuri+sen+mitä+itsekin+ajattelin.+
En+usko+olevani+kumpaakaan,+miksi+en+saa+vain+olla+mikä+olen?+
En+pidä+kovinkaan+älykkäänä+henkilöä+joka+haukkuu+muita+kirjoittajia+ty6hmäksi.
01.01.2017 18:16
En+kumpaakaan.+Ihan+normaalin+ihmisen.
01.01.2017 12:21
Sanat+oma+nimi,+en+silti+saanut+omaa+nimeäni.
Mitäs+tuosta+jos+en+olekaan+välkky,+sen+olen+tiennyt+kauan.
31.12.2016 17:09
Kysyn+vaan,+miltä+tuntuisi+jos+esim.+sairaalassa,+oikeudessa,+verotoimistossa+jne.+ei+ymmärrettäisikään+äidinkieltäsi??+Hoitovirheiden+riski+kasvaa+huomattavasti,+jos+ei+kieli+ole+hallussa+kunnolla<<<
Ei+meidän+suomenkielisten+auta+valittaa+vaikka+lääkärit+ovat+Virosta+tai+Venäjältä.+Monesti+en+ymmärrä+mitään+heidän+ns.+suomenkielestään.+
Pitääkö+suomenkielisten+opetella+vielä+Venäjääkin+ruotsin+lisäksi+että+saa+kunnon+palvelua+ja+tulee+ymmärretyksi.+
Itä-Suomessa+venäjänkielen+opiskelusta+olisi+jotain+hyötyäkin+palveluammateissa.
31.12.2016 14:13
Ei+ainakaan+toistaiseksi+tee+mieli+lentää.
Kuljen+mökin+ja+keskustan+väliä+kesät+talvet,+se+on+nykyisin+riittänyt+vaihteluksi.+
Lähden+jonnekin+jos+mieli+alkaa+tehdä.
Kotona+on+hyvä+olla,+reissaaminekin+on+väsyttävää.+Kiva+on+lähteä+mutta+vielä+kivempi+on+tulla+kotiin+takaisin.
31.12.2016 14:03
Eiköhän+tuohon+farssiin+ole+uhrattu+tarpeeksi+yhteiskunnan+varoja.
30.12.2016 18:15
Kunhan+googletin.+Olen+seurannut+myös+Seinäjoen+ja+Vaasan+välistä+riittää++terveydenhuollosta.+Ei+ne+ruotsinkielisetkään+luota+siihen+että+pakkoruotsin+oppimäärän+suorittaneet+pystyisivät+palvelemaan+heitä.+Mielestäni+vapaaehtoisesti+opiskelevat+oppivat+kieltä+myös+kunnolla.+Joten+turhalta+tuhlaukselta+tuntuu+koko+opetus.+Jos+jollekin+on+pakkoruotsista+ollut+hyötyä+niin+hyvä.+
Olen+kuunnellut+hurreja+pienestä+asti,+jotain+on+jäänyt+päähänkin+kouluruotsin+lisäksi.
30.12.2016 13:42
http://www.pakkoruotsi.net/kustannukset.shtml+
Tässäkin+on+yksi.
30.12.2016 13:08
Olen+ajatellut+joulunaikaan+poisnukkuneita.
Äiti+lähti+luotamme+äskettäin.+
Äiti+oli+"prinsessa",+erilainen+äiti,+mutta+meidän+ainoa+äitimme+ja+oli+rakas.+Voin+hyvin+kuvitella+hänet+näytelmän+äidiksi.+
Mitenkähän+sattuikin+kuvaus+tästä+näytelmästä+silmiini.+
Se+kosketti+kovasti,+ei+ehkä+muita+samalla+lailla,+minulle+asia+on+niin+lähellä.+Äiti+oli+niin+kaunis+maatessaan+valkeassa+puvussa+kukkia+rinnallaan.
"A.+Järnefeltin+näytelmä+Kuolema.+Äiti+makaa+sairasvuoteella+alkovissa+taustalla.+Hän+kertoo+pojalleen+että+ei+uskalla+nukahtaa+kun+kun+on+nähnyt+pelottavan+unen.+Hän+on+nuori+ja+menossa+tanssiaisiin,+joissa+sitten+soitto+lakkaa,+nuoret+häipyvät+ja+hän+jää+yksin+keskelle+tanssisalia.+
Silloin+hän+yhtäkkiä+näkee+kuoleman.
Poika+rauhoittaa+häntä+ja+lupaa+olla+vierellä+koko+yön.+
Poika+vetää+alkoviverhot+eteen+ja+käy+lattialle+sängyn+viereen.
Alkaa+hämärtyä+ja+hiljainen+musiikki+Valse+triste+alkaa+soida.+Alkoviverhot+avautuvat,+äiti+astuu+tanssiaispuvussa+nuorena+esiin.+Nuoria+pareja+tulee+ja+hän+osallistuu.+Se+on+hyvin+kaunista.+Soitto+loppuu+äkkiä,+hän+jää+yksin.+Näemme+kuoleman+tulevan+valkopukuisena+viikate+mukanaan.+Yhdessä+he+poistuvat.+
Poika+herää,+näkee+äitinsä+nukkuvan.+Hän+vetää+kaihtimen+ylös+ja+poistaa+liinan+lintuhäkin+päältä.Kananrialinnut+alkavat+riemukkaasti+viserrellä.+Poika+näkee+että+äiti+on+kuollut."
27.12.2016 21:07
Onhan+ne+sitäkin.+Minullakaan+ei+ole+enää+kuin+yksi+lapsi.
Kasvatuksesta+on+apua+mutta+lapset+ovat+erilaisia,+samasta+kodista+voi+lähteä+hankala+tapaus+ja+toinen+voi+olla+ihan+erilainen.
Murrosikä+oli+vaikeaa+molemmilla.+Sitten+on+välit+olleet+hyvät.+
En+laske+yksin+omaksi+ansiokseni+että+heistä+tuli+kunnon+ihmisiä.+Rakkaudessa+ei+pidä+nuukailla,+se+auttaa+paljon+eteenpäin.
27.12.2016 20:42
Katsoin+äskettäin+ohjelmaa+jossa+pelargonioita+neuvottiin+käyttämään+ruokiin+ja+leivontaan+mausteeksi.+On+monta+lajiketta,+eri+makuisia.
Minä+olen+luullut+että+pelakuu+on+myrkyllinen.+
Voi+kun+pysyisi+terveenä+ja+elossa+uuteen+kevääseen.+Mikään+ei+ole+sen+ihanampaa+kuin+seurata+luonnon+heräämistä+ja+lintujen+touhukkuutta.+
Se+aika+on+niin+lyhyt+että+on+otettava+kaikki+irti.+Olen+päivät+pitkät+ulkona+mökillä,+touhuan+kaikenlaista,+kumma+kyllä+ihan+väsymättä.
27.12.2016 20:16
En+aseta+ehtoja+rakkaudelle+lapsiani+kohtaan.+
Kun+on+saanut+heidät+omaan+elämäänsä+niin+olen+kiitollinen+että+pärjäävät.
En+odota+kiitosta,+jokainen+vanhempi+huolehtii+lapsistaan+odottamatta+vastapalvelusta.+
Nuoremman+sukupolven+käsitys+käytöstavoista+saattaa+poiketa+omistamme.+Ainahan+erimielisyyttä+tulee,+mutta+ne+sovitaan.+
Toivon+aloittajalle+jaksamista+vakavan+sairauden+kanssa.
27.12.2016 20:11
Voihan+se+on+noinkin,+tai+sitten+ei.+
Huomisesta+lähtien+en+enää+ole+palstalla+kuin+satunnaisesti.+Nyt+on+ollut+aikaa+enemmän+kuin+normaalisti.+Tyttären+poikakaan+ei+päässyt,+tulevat+vasta+loppiaisena.+
Jospa+se+auttaa+dementian+ehkäisyyn+kun+joutuu+pähkäilemään+jotain+parempaa+sanottavaa+kuin+toiset.+
Ei+ole+varaa+mitellä+älykkyyden+säilää,+olen+vain+mikä+olen.+
Mistä+viisaan+erottaisi+jos+ei+olisi+lainkaan+tyhmiä?
27.12.2016 19:42
Voi+sentään,+sulla+menee+huonosti.
Oikeasti+noinkin+voi+olla,+mutta+tyttären+nimittely+ei+ole+sopivaa.
27.12.2016 19:35
Mitä+kenkkämäs+tarkoittaa.+Osaan+etelä-pohjalaista+ja+pohjois-karjalaista+murretta+ja+vähän+ruottiakin,+muutta+en+tätä,+onkohan+turusta+päin.
27.12.2016 18:52
Eihän+nää+palstat+niin+tärkeitä+ole+että+kannattaa+ottaa+itseensä.+
Ei+muiden+mielipidettä+pysty+niin+vain+muuttamaan,+eikä+tarvitsekaan.+
Jos+kaikki+olisivat+samaa+mieltä+niin+palsta+olisi+aika+tylsä.
27.12.2016 18:49
En+säilytä+enää+Pelargonioita+talven+yli.+Ostan+keväällä+uudet.+
Hortensian+olen+yrittänyt+pitää+hengissä+ja+kaktukset.+Lisäksi+on+pari+palmun+näköistä,+ne+voi+oikein+hyvin.
27.12.2016 14:07
Just+noin.+
Tämä+normaali+arkikin+on+mukavaa.+Sen+huomaa+kun+on+paljon+pyhiä.
Yhtä+juhlaa+elämä+on+eläkeläisellä.+Pitkät+kiireettömät+aamut+ja+päivän+ohjelma+ihan+omassa+vallassa.
27.12.2016 12:48
141 / 165