Joulunjälkeisiä tunnelmia

Paloma.se.co

10

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole tarvetta muuttaa traditioitamme.

"On aika syntyä uuden vuoden
      jatkua vanhan rakkauden.

Aika kasvaa uskon toivon
      vahvistua lemmen-valojen.

Taakse haihtuvat taiat vanhat
      Uuden alun keralla syntyvät paremmat."

H.

• Uudistuminen on elämän ehto.
      Katso video, ei se maailmaasi kaada, mutta antaa ehkä uuden kuvakulman joulun ja uudenvuoden traditioihin "jossain muualla" jonne et näe parvekkeeltasi.

• Hollannissa joka keväinen kukkakarnevaali on vastaava show. Kulkue on kilometrien pituinen ja kulkuneuvot on päällystetty kukkakoristein. Orkestereita ja tanssioita, joten tuttua juttua ainakin minulle. No pääsen ehkä salsa-tunnelmiin ensi keväänä, katsotaan mitä kaikkea matkamme tuo tullessaan.

• Cartagena de Indias juhlii karnevaalejaan sysksyllä jotentietääkseni keväälle ei ole mitään erityistä, mutta katsottavaa teidän lyhyen maissakäyntinne ajaksi on varmaan riittävää. Osta ihana puuvillalangasta tehty riippumatto mökillesi sieltä :)

• Paloma.se.co kirjoitti:

Cartagena de Indias juhlii karnevaalejaan sysksyllä jotentietääkseni keväälle ei ole mitään erityistä, mutta katsottavaa teidän lyhyen maissakäyntinne ajaksi on varmaan riittävää. Osta ihana puuvillalangasta tehty riippumatto mökillesi sieltä :)

Tosi hyvä idea se riippumatto, esikoiseni rakkain paikka mökillä on löhötä riippukeinussa, siinä vanhassa keinussamme, josta pelkään koko ajan kiinnitys narujen katkeavan tai pohjan hajoavan vaikka solakka poika esikoinen toki on ; )

• Juhannusta.odotellessa

Nii kun olis joulu ainainen.
      Ha ha hahhaa ha.

• Siilimuorikka3

Haukotus. Johan tämä oli jo ainakin yli puolisadas joulu joka tuli ja meni. ilman mitään uusia mullistavia yllätyksiä. Keväälläkään e ole tulossa mitään erityisempää, samanlainen taitaa tulla kuin aiempinakin vuosina, jos ei mitään ylläripylläreitä tule puun takaa.

• Aikas-monta-joulua

Minulla on näppituntuma ja ajatustuntuma, että juuri vilahti ohi 2016:sta joulu.

• Siilimuorikka3
        Aikas-monta-joulua kirjoitti:

Minulla on näppituntuma ja ajatustuntuma, että juuri vilahti ohi 2016:sta joulu.

Juu tota, mut mie en ole niitä kaikkia ollu näkemässä ;D.

• Olen ajatellut joulunaikaan poisnukkuneita.
      Äiti lähti luotamme äskettäin.
      Äiti oli "prinsessa", erilainen äiti, mutta meidän ainoa äitimme ja oli rakas. Voin hyvin kuvitella hänet näytelmän äidiksi.
      Mitenkähän sattuikin kuvaus tästä näytelmästä silmiini.
      Se kosketti kovasti, ei ehkä muita samalla lailla, minulle asia on niin lähellä. Äiti oli niin kaunis maatessaan valkeassa puvussa kukkia rinnallaan.

"A. Järnefeltin näytelmä Kuolema. Äiti makaa sairasvuoteella alkovissa taustalla. Hän kertoo pojalleen että ei uskalla nukahtaa kun kun on nähnyt pelottavan unen. Hän on nuori ja menossa tanssiaisiin, joissa sitten soitto lakkaa, nuoret häipyvät ja hän jää yksin keskelle tanssisalia.
      Silloin hän yhtäkkiä näkee kuoleman.
      Poika rauhoittaa häntä ja lupaa olla vierellä koko yön.
      Poika vetää alkoviverhot eteen ja käy lattialle sängyn viereen.
      Alkaa hämärtyä ja hiljainen musiikki Valse triste alkaa soida. Alkoviverhot avautuvat, äiti astuu tanssiaispuvussa nuorena esiin. Nuoria pareja tulee ja hän osallistuu. Se on hyvin kaunista. Soitto loppuu äkkiä, hän jää yksin. Näemme kuoleman tulevan valkopukuisena viikate mukanaan. Yhdessä he poistuvat.
      Poika herää, näkee äitinsä nukkuvan. Hän vetää kaihtimen ylös ja poistaa liinan lintuhäkin päältä.Kananrialinnut alkavat riemukkaasti viserrellä. Poika näkee että äiti on kuollut."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      171
      1111
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      539
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      295
      533
    7. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      531
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      472
    Aihe