Vapaa kuvaus

Puolison mielestä täysi pässi.

Aloituksia

2

Kommenttia

239

1. Perversio yleisessä puheessa tulkitaan joksikin kielteiseksi tai likaiseksi asiaksi. Pervesioon liitetään pakkomielle johonkin seksuaaliseen toimintaan, jota ilman ei saa seksuaalista tyydytystä. Väittäisin että lähes kaikilla, jotka pitävät ylipainoisista tai lihavista naisista, tämä ei toteudu. Useimmat lihavista naisista pitävät myös muunlaisista naisista.

Asetat normaalimiehen määritelmän omien mieltymyksiesi mukaan. Minä taas väitän että on paljonkin normaalimiehiä, jotka eivät koe laihojen treenattujen naisten olevan seksuaalisesti erityisen haluttavia. Minä kuulun siihen ryhmään. En pidä valtavan lihavista naisista, enkä siitä jos naisen maha on valtava. Mutta seksuaalisesti kiihottavalla naisella on pulleat reidet ja lihava pyöreä takapuoli. Vatsassa saa olla pyöreyttä kunhan naisen muodot ovat yhä naiselliset niin että takapuoli on selkeästi uumaa leveämpi. Pienet määrät selluliittia eivät vähennä naisen kiinnostavuutta ollenkaan.

Nyt ajattelet itseksesi: Ei, tuo ei ole normaalia, koska minun mielestäni se on inhottavaa. Monen muun mielestä taas kysymyksessä on ihana asia. Ihmisen seksuaalisuus liittyy lisääntymiseen ja silloin mies luontaisesti kokee kaikkia hedelmällisyyden merkkejä omaavan naisen kiihottavaksi. Evoluutio on kehittänyt miehelle taidon nähdä hedelmällisyyden merkkejä - miehet jotka rakastelevat hedelmättömän naisen kanssa eivät saa jälkeläisiä. Selkeimpiä merkkejä ovat sopiva ylipaino jolloin naisella riittää vararavintoa raskausaikaan ja imettämiseen, sopiva ikä ja myös naisen kehon mittasuhteilla on myös merkitystä (olen jonkin tiedelehden artikkelista lukenut naisen hedelmällisyyden ja kehon mittasuhteiden yhteydestä, mutta empä tähän hätään muista mitä se on).

En minä pahoita mieltäni, enkä koe kenenkään seksuaalisia mielihaluja vääräksi niin kauan kuin seksiä harrastetaan omasta ja partnerin halusta, eikä toinen osapuoli ole alaikäinen. Aikaisemmasta kirjoittamastani poiketen on olemassa suuri joukko ihmisiä, jotka haluavat seksiä mikä ei voi johtaa lisääntymiseen. Jotkut pitävät rakastelusta hyvin iäkkäiden ihmisten kanssa, jotkut samaa sukuolta olevien kanssa esimerkkeinä. Mikä on perversion tai epänormaaliuden raja, se ei kiinnosta minua. Ihmiset saavat toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan juuri niin kuin haluavat, kunhan eivät tee toiselle mitään väärää.
  2. En tiedä kirjoituksesi omakohtaisuuden todenperäisyyttä. Tarina ei kuitenkaan ole aivan tavaton, vaikkei se edustakaan parisuhteen normidynamiikkaa.

Minun mielestäni on harmillista, ettei useimpien parisuhteiden seksuaalisuus toimi. Vain hyvin pienessä osassa parit haluavat seksiltä samoja asioita ja varsinkin seksin määrältä. Seksin niukkuudesta kärsii yleensä parisuhteessa mies - muistaakseni 80% tapauksista. On kuitenkin todellisuutta, että myös seksittömyydestä parisuhteessa kärsiviä naisia löytyy iso määrä. Minäkin tunnen jokusen.

Todellisuutta on, että mies haluaisi yhtyä mahdollisimman monen naisen kanssa, mutaa kun se ei ole mahdollista, niin hän tyytyy/on tyytyväinen seksiin yhden naisen kanssa. Asiaa voi jokainen kuvailla omasta mielestään sopivimmalla käsitteellä; rakkaus, moraali, yhteisön asettama paine, tms.

Miksi sitten mies on parisuhteessa se pihtaava osapuoli. Osalla voi ollakin syynä "leipääntyminen" saman naisen kanssa rakasteluun. Luulen kuitenkin että aivan perimmäisenä syynä se on harvoissa tapuksissa. Jokainen mies kokee vuosien kuluessa saman naisen kanssa rakastelun hieman tylsänä ja saattaa haaveilla muista naisista. Tämä on aivan normaalia. Useimmat miehet haluavat kuitenkin säännöllistä seksiä ja sitä jonkinlaisella todennäköisyydellä saa kuitenkin siltä omalta puolisolta. Useimmat miehet jopa pitävät vaimonsa vanhenevaa kehoa yhä seksuaalisesti houkuttelevana.

Näissä tapauksissa joissa mies jo kieltäytyy harrastamasta seksiä naisensa kanssa on todennäköisesti ongelma parisuhteen dynamiikassa. Jotkut naiset saattavatkin haluta paljon seksiä - paljon enemmän kuin miehensä. Mies saattaa kokea roolinsa tällaisissa tapauksissa vääräksi ja ei haluakaan omaa puolisoaan -- ehkäpä.

On myös tapauksia joissa parisuhde toimii täysin naisten sääntöjen mukaan. Miehellä saattaa olla tämän vuoksi "munaton" olo ja hän saattaa siksi kokea haluttomuutta naistaan kohtaan. Suoranaisesta rangaistuksesta tai kaupankäynnistä miehen pihtaamisessa on käsittääkseni harvoin kysymys.

Kirjoitit että haet eroa miehestäsi, elikä koet ettei teidän suhdettanne voi enää pelastaa. Ratkaisusi saattaa olla aivan oikea, sillä kiistat parisuhteen seksielämässä saavat harvoin kumpaakin osapuolta tyydyttävän ratkaisun.

Kaikki kirjoittamani on henkilökohtaista näkemystä, eikä edusta mistään parisuhteen oppikirjasta napattua tietoa. Siksipä kirjoitustani saa kritisoidakin, kunhan se tapahtuu oikeilla argumenteilla.

Kaikille pareille toivon rauhaisaa yhteiseloa ja kumpaakin osapuolta tyydyttävää seksielämää! Toivottavasti monelle puolisolle pukki tuo kivan henkilökohtaisen yllärin! Hyvää Joulua!
  3. Hyvä nimimerkki "Höpöhöpö!

Vain psykopaatit toteuttavat kaikkia mielihalujaan. Muut joutuvat tekemään kompromisseja omien tarpeidensa kanssa.

Ei ole olemassa yhtä ainutta moraalia, joka määräisi maailman kaikkien ihmisten oikeaa toimintaa. Homogeenisella, kulttuuriltaan yhtenevällä ihmisryhmällä voi olla hyvinkin selkeä yhteneväinen moraali. Tällaisessa ihmisryhmässä poikkeavat moraalinäkemykset oikaistaan muun ryhmän toimesta tehokkaasti.

Useimmille yhteneväiset moraalisäännöt tuovat elämään selkeyttä ja turvallisuutta. On helppo toimia "oikein" kun selkänojana on moraali. Monella onkin vaikeuksia sopeutua elämään omaan kulttuuriinsa kuulumattomien moraalikäsitysten kanssa. Suomalaisten mielestä on aivan itsestäänselvää, että miehellä ja naisella on kerrallaan vain yksi kumppani. Maailmassa on kuitenkin yhä kulttuureita missä mies voi naida useamman vaimon ja joitakin kulttureita missä naisella voi olla useita miehiä.

Jos sinä "Höpöhöpö" et näe viettien ohjausta ihmisen käytöksen pohjana, niin olet minun mielestäni sokea. Kukaan ei toimi pelkästään järkensä ohjaamana - mikä olisi yleensäkin elämän mielekkyys pelkästään järjen ohjaamana? Tottakai ihminen voi toimia monin tavoin väärin: Vastoin lakia ja vastoin yhteisiä moraaliarvoja. Ihminen voi loukata toista ihmistä verisestikin rikkomatta ainuttakaan lakia ja rikkomatta edes yhteiskunnan normeja.

En yhäkään pysty yhdistämään kaikesta toistostasi huolimatta ihmisten toimintaa eläinkuntaan - ihmisenä se vain tuntuu mahdottomalta. Ihmisyydestä vain löytyy piilotettuja puolia, joista sinä näet selkeästi vain prostituution. Tiedätkö että kaikkeen ihmisen lisääntymiseen liittyy nimenomaan vietit? Ilman niitä ihmiskunta lakkaisi olemasta.
  4. Oletko aloittaja? Nimimerkki on sama, mutta viestin sisältö on muuttunut oleellisesti. Aloituksessa vedottiin ihmisten häpeäntunteisiin, mutta tämä viesti epäili prostituoitujen olevan säälittäviä.

Yhteiskunnan syrjäytyneet ehkäpä ansaitsevat säälisi. Nyt kuitenkin yhdistit kaikki prostituoidut samaan ryhmään, yhteiskunnan vähäosaisuuteen, päihteiden väärinkäyttämiseen ja heikkoon itsetuntoon. Mitä muuten tarkoitat prostuution ja hyväksikäytön yhteenvedolla?

Kyllä minä olisin huolissani jos minun tyttäreni toimisi prostituoituna, mutta en häpeäisi omaa tytärtäni. Sääli - tuntisinko sitä? En usko että se liittyisi oleellisesti hänen ammatinvalintaansa. Minua harmittaa kaikkien erotiikka-alalla työskentelevien naisten puolesta heihin lyödyn stigman vuoksi. Tyttärestäni olisin varmasti huolissani.
  5. Kommenttisi on puhtaasti naisen näkökulmasta. Siksipä esitän asian hieman eri suunnasta.

Oletko kuullut totuudesta naisen ja miehen suhteessa? Kun mies ja nainen aloittelevat suhdetta, nainen toivoo että mies muuttuisi, vaikka tämä ei tule koskaan muuttumaan ja mies toivoo ettei nainen muuttuisi, mutta tämä tulee muuttumaan väistämättä.

Olet aivan oikeassa, että eivät miehet pihtarien kanssa avioidu. Mies mielellään pitäisi sen seksipedon johon aikanaan tutustui, mutta se ei toteudu todellisessa elämässä koskaan. Naisen näkökulmasta mies toimii jollakin tavalla väärin ja siksi seksi ei "kiinnosta" naista. Miehen näkökulmasta seksiä on koko ajan vähemmän ja vähemmän ja sitäkin saadakseen täytyy toteuttaa nimenomaan naisen toiveita. Miehen näkökulmasta kyse on kaupankäynnistä.

Esittämäni näkemys on yleistetty, eikä koske tietenkään kaikkia parisuhteita. Kuitenkin suurin osa parisuhteessa eläneistä miehistä käsittää oikein hyvin mistä puhun.

Näkökulmien jyrkästä eroavaisuudesta johtuen ratkaisua parin seksuaalielämän ongelmien ratkaisuun löytyy harvoin. Useimmat soputuvat vuosien saatossa parisuhteen seksittömyyteen. Hulluinta on että seksiä ja läheisyyttä olisi saatavana kotona kummallekin, mutta monet hakevat sitä suhteen ulkopuolelta. Tämä ei koske pelkästään miehiä, sillä miehet ja naiset pettävät kumppaneitaan yhtä usein.

Satuin lukemaan aihetta koskevan blogin. "Mitä kapakala kaipaa? Eli mitä seksiä ostava heteromies hakee huoralta." Kirjoittaja on nainen.

http://margaretablafield.puheenvuoro.uusisuomi.fi/153607-mita-kapakala-kaipaa-eli-mita-seksia-ostava-heteromies-hakee-huoralta