Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Joo+tää+anonyymi+pelkuri+kirjoittaa+valheita.+Mua+ei+ole+ympärileikattu,+en+ole+koskaan+väittänyt+olevani+ympärileikattu,+muuta+kuin+sydämen+ympärileikkauksella,+enkä+ole+aikeissa+ottaa+ympärileikkausta.
03.04.2021 14:14
Ota+huomioon+konteksti.+Kun+Paavali+kirjoittaa,+että+syökää+mitä+eteenne+pannaan,+kyse+on+selvästi+epäjumalille+uhratusta+lihasta.+Siitä+ei+ollut+korinttolaisten+seurakunnassa+mitään+keskustelua,+mitä+eläimiä+saa+tai+ei+saa+syödä.
03.04.2021 14:12
Paavali+sanoo+kyllin+selvästi,+että+älköön+se,+joka+on+kutsuttu+ympärileikkaamattomana+ympärileikkauttako+itseään,+joten+mä+seuraan+Paavalin+opetusta.
Kerro+missä+kohtaa+Raamattua+helluntaiseurakunnan+oikeaoppinen+aikuisten+upotuskaste+asetetaan+pelastuksen+ehdoksi?
03.04.2021 14:11
Keskustelua+epäpuhtain+käsin+ruokailusta+ei+käyty+joskus+aiemmin+muinaisuudessa,+vaan+juuri+ennen+tätä+pätkää+minkä+siteeraat.+Koko+konteksti+on+epäpuhtain+käsin+ruokailussa+ja+Jeesuksen+opetuksen+koko+pointti+on,+että+epäpuhtain+käsin+ruokailu+ei+saastuta+ihmistä.
Jeesus+moitti+fariseuksia+siitä,+että+nämä+kumoavat+Jumalan+käskyn+perinteellään.+Jeesusko+sitten+itse+kumoaisi+Tooran+suoran+käskyn+puhtaista+ja+saastaisista+eläimistä?
03.04.2021 14:09
Raamatun+kirjoittajat+eivät+tienneet+genetiikasta+mitään,+se+on+totta.+Siksi+on+ihmeellistä,+että+Raamattu+kertoo+Nooan+ottaneen+puhtaita+eläimiä+seitsemän+paria.+Pienemmän+pullonkaulaefektin+vuoksi+täten+puhtaat+lajit+ovat+todellakin+geneettisesti+puhtaampia+kuin+saastaiset.+Ei+Nooa+niitä+kaikkia+uhrannut.
03.04.2021 14:07
Miksi+Jesaja+sanoo,+että+niistä+tulee+loppu,+jotka+syövät+sianlihaa+ja+muuta+saastaista?+Eikö+tämä+profetia+koske+lopun+aikoja,+joita+elämme+jo+nyt?+Tahdotko+sinä+olla+siinä+joukossa,+josta+Jumala+tekee+lopun?
03.04.2021 14:06
"jotka+syövät+sianlihaa+ja+muuta+inhottavaa+sekä+hiiriä,+niistä+kaikista+tulee+loppu,+sanoo+Herra."+(Jes.+66:17)
Jos+haluat+tietää+totuuden+epäpuhtaista+eläimistä+ja+saako+niitä+syödä,+lue+tämä:
http://kristitty.net/blog/nain-han-sanoi-kaikki-ruuat-puhtaiksi/
03.04.2021 10:13
Ota+konteksti+huomioon.+Fariseukset+syyttivät+opetuslapsia+epäpuhtain+käsin+ruokailusta,+siitä+ei+ollut+mitään+puhetta,+mitä+eläimiä+saa+syödä.
03.04.2021 10:12
"Oot+kyllä+hullumpi+kun+hullut."
"Mutta+minä+sanon+teille:+jokainen,+joka+vihastuu+veljeensä,+on+ansainnut+oikeuden+tuomion;+ja+joka+sanoo+veljelleen:+'Sinä+tyhjänpäiväinen',+on+ansainnut+suuren+neuvoston+tuomion;+ja+joka+sanoo:+'Sinä+hullu',+on+ansainnut+helvetin+tulen."+(Mt.+5:22)
03.04.2021 10:10
Kerrotko+missä+kohtaa+Raamattua+annetaan+tämä+Kristuksen+laki?+Missä+kohtaa+Raamattua+profeetat+kertovat+jostakin+uudesta+laista,+joka+tulee+syrjäyttämään+Mooseksen+lain?+Miksi+Jeremia+sanoo,+että+uudessa+liitossa+Toora+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme?+(Jer.+31:33)
03.04.2021 10:07
Mitä+ihmettä+oikein+selität?+Rakkauden+kaksoiskäsky+on+suoraan+Toorasta,+joka+sun+mukaan+on+uudessa+liitossa+pois+voimasta.
"Ja+rakasta+Herraa,+sinun+Jumalaasi,+kaikesta+sydämestäsi+ja+kaikesta+sielustasi+ja+kaikesta+voimastasi."+(5.+Moos.+6:5)
"Älä+kosta+äläkä+pidä+vihaa+kansasi+lapsia+vastaan,+vaan+rakasta+lähimmäistäsi+niinkuin+itseäsi.+Minä+olen+Jehova."+(3.+Moos.+19:18)
03.04.2021 10:06
Ei+Mooseksen+lakia+uuden+liiton+uskoville?+Kuten+kymmentä+käskyä+ja+rakkauden+kaksoiskäskyä?
02.04.2021 11:01
Lue+Raamatusta,+miten+pitkääperjantaita+ja+ylösnousemus+sunnuntaita+tulee+juhlia.+Eikö+löydy?+Siinä+tapauksessa+lue+3.+Moos.+23+miten+Herran+juhlapyhiä+tulee+viettää.
02.04.2021 10:21
"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa."+(Mt.+5:17-19)
Kuulostaako+tää+siltä,+että+laki+on+loppu?
02.04.2021 09:44
Miksi+Jumala+käski+israelilaisten+ympärileikata+lapsensa+kahdeksantena+päivänä?+Eihän+lapsi+voi+sanoa+siihen+juuta+eikä+jaata,+ei+usko,+ei+ymmärrä,+silti+hänet+ympärileikattiin.+Samoin+on+lapsikasteen+kanssa.+Se+on+silkkaa+Jumalan+armoa,+lapsi+ei+siitä+mitään+ymmärrä,+eikä+hänen+tarvitsekaan+ymmärtää.+Hellarit+haluaa+omin+teoin+kivuta+taivaaseen+ja+teoillaan+ansaita+Jumalan+armon,+joka+on+ilmainen+lahja+jokaiselle.
02.04.2021 09:41
Kerro+missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+oikeaoppisen+helluntailaisten+upotuskasteen+saa+suorittaa+ainoastaan+helluntaikirkon+oikeaoppinen+pastori?
01.04.2021 11:53
Haluaisiko+aloittaja+kertoa,+missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+Jeesus+kumosi+sapatin,+siis+kumosi+yhden+käskyn+kymmenestä+käskystä?
01.04.2021 10:16
Selitä+miksi+Jumala+siunasi+ja+pyhitti+sapatinpäivän+jo+luomisviikolla,+jos+ei+pyhilleen+antanut+siitä+mitään+käskyä?
01.04.2021 09:49
Ei+ole+todisteita+siitä,+että+kymmentä+käskyä+olisi+tunnettu+sellaisenaan+ennen+Egyptiä.+Mutta+Aabrahamista+luemme,+että+hän+noudatti+Jumalan+käskyjä+ja+säädöksiä.+Mitkä+säädökset+Aabraham+tunsi?+On+selvää,+että+Jumalan+laki+oli+jossakin+muodossa+olemassa+jo+ennen+Moosesta.
01.04.2021 09:48
Sapatti+on+ollut+pyhä+luomisesta+alkaen.+Siksi+se+ei+ole+vain+juutalaisille.+Jesaja+kirjoittaa,+että+lopun+aikoina+kaikki+liha+tulee+kumartamaan+Herraa+sapattina+(Jes.+66:23).+Täten+sapatti+on+pyhä+ikuisesti.
01.04.2021 09:46
15 / 845