Mihin kellonaikaan Jeesus kuoli?

VoikoSitäEdesTietää

Hei!
Jeesus kuoli ristillä pitkänä perjantaina. Mutta mihin kellonaikaan? (meidän ajassa)
Vai voiko tällaista edes kysyä...

131

2984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus ei kuollut perjantaina. Jeesushan sanoi, että hän olisi haudassa kolme päivää ja kolme yötä. Miten perjantaista sunnuntaihin on muka kolme yötä? Tiedämme Raamatun perusteella, että sunnuntaina, viikon ensimmäisenä päivänä, Kristus oli ylösnoussut, mutta Raamattu ei kerro minä viikonpäivänä Jeesus ristiinnaulattiin. Joudumme siis laskemaan sunnuntaista taaksepäin kolme päivää ja kolme yötä, joka ei todellakaan ole perjantai.

      • Raamattu kertoo, että se oli suuren sapatin valmistuspäivä eli torstai.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Raamattu kertoo, että se oli suuren sapatin valmistuspäivä eli torstai.

        Raamattu ei sano että se päivä oli torstai.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Raamattu ei sano että se päivä oli torstai.

        Mutta tiedämme, että sapatin aatto eli valmistuspäivä on torstai. Etkös sinäkin tiedä sen?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mutta tiedämme, että sapatin aatto eli valmistuspäivä on torstai. Etkös sinäkin tiedä sen?

        Viikottainen sapatti alkaa perjantaina auringonlaskun aikaan. Viikottainen valmistuspäivä on siis perjantai. Mistä revit tuon torstain? Jeesus ristiinnaulittiin Nisan kuun 14. päivä ja 15.päivä oli sapatti, ei viikkosapatti vaan happamattomanleivän juhlan ensimmäinen päivä. Missään kohtaa Raamattua ei sanota monesko viikonpäivä tuo päivä oli.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Viikottainen sapatti alkaa perjantaina auringonlaskun aikaan. Viikottainen valmistuspäivä on siis perjantai. Mistä revit tuon torstain? Jeesus ristiinnaulittiin Nisan kuun 14. päivä ja 15.päivä oli sapatti, ei viikkosapatti vaan happamattomanleivän juhlan ensimmäinen päivä. Missään kohtaa Raamattua ei sanota monesko viikonpäivä tuo päivä oli.

        Kyllä se aatto ja valmistupäivä on torstai. Mutta pidä sinä vain omat päiväsi tässäkin :D


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kyllä se aatto ja valmistupäivä on torstai. Mutta pidä sinä vain omat päiväsi tässäkin :D

        Väitätkö että juutalaiset viettävät viikottaisen sapatin valmistuspäivää torstaina? Vai tarkoitatko että valmistuspäivä oli torstaina kun Jeesus ristiinnaulattiin?


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Väitätkö että juutalaiset viettävät viikottaisen sapatin valmistuspäivää torstaina? Vai tarkoitatko että valmistuspäivä oli torstaina kun Jeesus ristiinnaulattiin?

        Palaappa siihen mistä lähdimme, SUUREN sapatin valmistuspäivä. Tiedäthän, että juutalaiset viettivät tuolloin pesachia eli Pääsiäistä?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Palaappa siihen mistä lähdimme, SUUREN sapatin valmistuspäivä. Tiedäthän, että juutalaiset viettivät tuolloin pesachia eli Pääsiäistä?

        Joo tiedän hyvin. Mutta Raamatussa ei sanota, että valmistuspäivä oli torstai.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Joo tiedän hyvin. Mutta Raamatussa ei sanota, että valmistuspäivä oli torstai.

        Missä järkesi on?
        Jos se oli päivää ennen sapattia se oli torstai.
        Viikonpäivien nimiä ei tosin silloin olllut, kai sen tiesti?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Missä järkesi on?
        Jos se oli päivää ennen sapattia se oli torstai.
        Viikonpäivien nimiä ei tosin silloin olllut, kai sen tiesti?

        Eli SUURI sapatti oli siis perjantai? Missäs kohtaa Raamattua niin sanotaan? Oma veikkaukseni on että valmistuspäivä oli keskiviikko, torstai oli suuri sapatti. Tästä enemmän keskustelua ja järkiargumentteja alempana.

        Mihin Raamatun kohtaan perustat väitteesi, että valmistuspäivä oli torstai?


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Eli SUURI sapatti oli siis perjantai? Missäs kohtaa Raamattua niin sanotaan? Oma veikkaukseni on että valmistuspäivä oli keskiviikko, torstai oli suuri sapatti. Tästä enemmän keskustelua ja järkiargumentteja alempana.

        Mihin Raamatun kohtaan perustat väitteesi, että valmistuspäivä oli torstai?

        Ei vaan Pääsiäisperjantai. Mikä sinua vaivaa kun mikään ei tunnu menevän kaaliisi?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei vaan Pääsiäisperjantai. Mikä sinua vaivaa kun mikään ei tunnu menevän kaaliisi?

        Niin siis tuo pääsiäisperjantai on kristillistä perimätietoa ja traditiota. Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että Jeesus kuoli perjantaina. Kerrotaan ainoastaan, että viikon ensimmäisenä päivänä, eli sunnuntaina hauta oli tyhjä. Jeesus sanoo itse olevansa maan povessa kolme päivää ja kolme yötä. Laske sunnuntaista taaksepäin kolme päivää ja kolme yötä, ei taida olla perjantai?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei vaan Pääsiäisperjantai. Mikä sinua vaivaa kun mikään ei tunnu menevän kaaliisi?

        "Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä. " Mt. 12:40


      • Anonyymi

        No hei, älkäähän nyt panetelko toisianne Jeesuksen muistopäivästä. Muistellaan sovussa OK?


      • Anonyymi

        Raamatussa Lk. 24:21 sanotaan "Tänään on jo kolmas päivä siitä kun se tapahtui." Eli sunnuntai lasketaan kolmanneksi. Pejantaina Jeesus kuoli (1. päivä), lauantaina Jeesus oli kuollut (2. päivä) ja sunnuntaina Jeesus nousi kuolleista (3. päivä). Lopuksi illalla kun opetuslapset ovat koolla aterioimassa Jeesus ilmestyy heillekkin.


      • Anonyymi

        Pääasia: Jeesus on kuollut ja ylösnoussut! Siihen uskomalla pelastumme!
        "Pääasia on, ettei pää ole lasia" 🥰


      • Anonyymi

        KIIRASTORSTAI SAPATIN AATTO PÄÄSIÄINEN.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Raamattu ei sano että se päivä oli torstai.

        Sapatin aatto päivä . Valmistumispäivä.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Viikottainen sapatti alkaa perjantaina auringonlaskun aikaan. Viikottainen valmistuspäivä on siis perjantai. Mistä revit tuon torstain? Jeesus ristiinnaulittiin Nisan kuun 14. päivä ja 15.päivä oli sapatti, ei viikkosapatti vaan happamattomanleivän juhlan ensimmäinen päivä. Missään kohtaa Raamattua ei sanota monesko viikonpäivä tuo päivä oli.

        Suuri sapatti on pääsiäinen ja sen AATTO ON TORSTAI.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Väitätkö että juutalaiset viettävät viikottaisen sapatin valmistuspäivää torstaina? Vai tarkoitatko että valmistuspäivä oli torstaina kun Jeesus ristiinnaulattiin?

        Miksi synagoga jankutat . Kun et usko niin et usko . Peite ei usko. Onko juutalaisilla joka viikko pääsiäinen ??? Ota lääkkeesi.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Joo tiedän hyvin. Mutta Raamatussa ei sanota, että valmistuspäivä oli torstai.

        Oot kyllä hullumpi kun hullut.


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Niin siis tuo pääsiäisperjantai on kristillistä perimätietoa ja traditiota. Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että Jeesus kuoli perjantaina. Kerrotaan ainoastaan, että viikon ensimmäisenä päivänä, eli sunnuntaina hauta oli tyhjä. Jeesus sanoo itse olevansa maan povessa kolme päivää ja kolme yötä. Laske sunnuntaista taaksepäin kolme päivää ja kolme yötä, ei taida olla perjantai?

        Nousee kuolleista KOLMANTENA päivänä . Kellonajat on evankeliumissa kuudes hetki kolmas hetki yhdeksäs heti .


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        "Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä. " Mt. 12:40

        Mistä se Joonas tiesi, että oli kolme yötä ja päivää valaskalan mahassa?
        Oliko hänellä aurinkokello kädessä, vai kysyikö heti ensimmäiseltä vastaan tulijalta paljonko on kello?
        Ottamatta kantaa siihen mitenkä paljon Joonas oli jo sulanut valaan mahassa, voisi kuvitella miehen käyneen pesulla.
        Nämä valaan mahasta syntymiset ovat tosi harvinaisia tapahtumia, samoin neitseestä tulleet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oot kyllä hullumpi kun hullut.

        "Oot kyllä hullumpi kun hullut."

        "Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." (Mt. 5:22)


    • ei.tarkkaa.aikaa

      Tarkkaa aikaa ei ole, mutta Jeesus kuoli siis torstaina, jos ja kun lasketaan taaksepäin sunnuntaista !

      Raamattu sanoo, että oli kiire saattaa Jeesus hautaan ennen sapattia, siis silloin oli ns. tuplapyhä !

      Siis sapatti alkaa perjantai illasta auringon laskusta ja loppuu lauantai iltaan auringon laskuun !

      Tuplapyhän ollessa kyseessä, siis siten torstaina ennen auringonlaskua Jeesus piti saada hautaan ja hautaajien ehtiä koteihinsa, joten Jeesus kuoli to iltapäivänä, näin ollen !

      Joh. 19:31 Koska silloin oli valmistuspäivä, niin-etteivät ruumiit jäisi ristille sapatiksi, sillä se sapatinpäivä oli suuri-juutalaiset pyysivät Pilatukselta, että ristiinnaulittujen sääriluut rikottaisiin ja ruumiit otettaisiin alas.

      Kolmantena päivänä, viikon esimmäisen päivän aamuna, eli sunnuntaina siis, Jeesus ei omien sanojensa mukaan ollut vielä noussut ylös taivaaseen !

      Joh. 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

      Siis Maria ei saanut Häneen koskea, koska Hän ei ollut vielä ylösnouseemus ruumiissaan !

      Mutta illalla kun Jeesus tapasi opetuslapset, Hän ei enää kieltänyt opetuslapsia koskemasta Häneen ja samalla Jeesus puhaltaen heidän päälleen antoi heille Pyhän Hengen !

      Johannes 20
      19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
      20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
      21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
      22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
      23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

      Tämä osaltaan todistaa sen, että Jeesus nousi ylös Taivaaseen siis aamun ja illan välissä, viikon ensimmäisenä päivänä, eli sunnuntaina, siis juutalaisten ajan laskun mukaan, kuten Raamattu on kirjoitetty sen mukaan !

      Eli siis päivällä/iltapäivällä Jeesus siis kuoli ja samoin siis täyttyi 3 vrk, kuten Joona oli "kuvana" 3 päivää ja 3 yötä, eli 3 vrk kalan vatsassa !

      Joona 1:17 (2:1) Mutta Herra toimitti suuren kalan nielaisemaan Joonan. Ja Joona oli kalan sisässä kolme päivää ja kolme yötä

      Matt. 12:40 Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.

      • Aamen. Tai sitten Jeesus ristiinnaulittiin jo keskiviikkona, vietti torstaina 15. Nisan kuun happamattomanleivän juhlan ensimmäisen sapatin haudassa, perjantaina opetuslapset valmistivat voiteita, lauantai oli viikkosapatti ja sunnuntaina Jeesus nousi haudasta.

        En myöskään usko, että Jeesus olisi viettänyt viimeisenä aterianaan pääsiäisaterian, joka nautittiin Nisan kuun 14 päivä, sillä tuolloin Jeesus olisi ristiinnaulittu 15. Nisan kuuta, joka oli sapatti. Fariseukset olisivat rikkoneet useammalla tavalla sapattia ristiinnaulitessaan Jeesuksen sapattina. Roomalaisethan sen toimittivat, mutta en usko hurskaiden fariseusten millään ryhtyneen teloitushommiin sapattina. Olen kirjoittanut enemmän aiheesta tässä: http://kristitty.net/blog/jeesus-ristiinnaulittiin-perjantaina/


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Aamen. Tai sitten Jeesus ristiinnaulittiin jo keskiviikkona, vietti torstaina 15. Nisan kuun happamattomanleivän juhlan ensimmäisen sapatin haudassa, perjantaina opetuslapset valmistivat voiteita, lauantai oli viikkosapatti ja sunnuntaina Jeesus nousi haudasta.

        En myöskään usko, että Jeesus olisi viettänyt viimeisenä aterianaan pääsiäisaterian, joka nautittiin Nisan kuun 14 päivä, sillä tuolloin Jeesus olisi ristiinnaulittu 15. Nisan kuuta, joka oli sapatti. Fariseukset olisivat rikkoneet useammalla tavalla sapattia ristiinnaulitessaan Jeesuksen sapattina. Roomalaisethan sen toimittivat, mutta en usko hurskaiden fariseusten millään ryhtyneen teloitushommiin sapattina. Olen kirjoittanut enemmän aiheesta tässä: http://kristitty.net/blog/jeesus-ristiinnaulittiin-perjantaina/

        Jos Jeesus olisi viettänyt pääsiäisaterian viimeisenä aterianaan ja ristiinnaulittu 15. Nisan kuuta, miksi olisi kiirehditty ottamaan ruumista ristiltä ennen sapattia, jos kerran oli jo sapatti?


      • ei.tarkkaa.aikaa
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jos Jeesus olisi viettänyt pääsiäisaterian viimeisenä aterianaan ja ristiinnaulittu 15. Nisan kuuta, miksi olisi kiirehditty ottamaan ruumista ristiltä ennen sapattia, jos kerran oli jo sapatti?

        Tämä asia on aivan selvä, jos tutkimme aikajanaa !

        Sunnuntai iltapäivänä oli kulunut siis 3 päivää ja 3 yötä, eli 3vrk !!!

        Siis taaksepäin lauantai iltapäivä 2 päivä 2 yö !

        Siis taaksepäin perjantai iltapäivä 1 päivä 1 yö !

        Siis taaksepäin torstai iltapäivä ristiinaulitseminen !

        Huomaa se vielä, mitä Jeesus siis sanoi Marialle sunnuntai aamuna !!!

        Joh. 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Ja illalla siis sai jo koskea ja Henki vuodatettiin lupauksen mukaan:

        Joh. 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

        Joh. 15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.

        Siis ISÄN TYKÖÄ, eli Taivaasta siis !

        Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.


      • Anonyymi
        ei.tarkkaa.aikaa kirjoitti:

        Tämä asia on aivan selvä, jos tutkimme aikajanaa !

        Sunnuntai iltapäivänä oli kulunut siis 3 päivää ja 3 yötä, eli 3vrk !!!

        Siis taaksepäin lauantai iltapäivä 2 päivä 2 yö !

        Siis taaksepäin perjantai iltapäivä 1 päivä 1 yö !

        Siis taaksepäin torstai iltapäivä ristiinaulitseminen !

        Huomaa se vielä, mitä Jeesus siis sanoi Marialle sunnuntai aamuna !!!

        Joh. 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Ja illalla siis sai jo koskea ja Henki vuodatettiin lupauksen mukaan:

        Joh. 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

        Joh. 15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.

        Siis ISÄN TYKÖÄ, eli Taivaasta siis !

        Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

        Juutalaisen tavan mukaan vuorokausi vaihtuu illasta kun on pimeää.

        Näin..

        (vk. 5. päivä)
        Keskiviikko yö
        Torstai päivä

        (vk. 6. päivä)
        Torstai yö
        Perjantai päivä

        (vk. 7. päivä / sapatti)
        Perjantai yö
        Lauantai päivä

        (vk. 1. päivä)
        Lauantai yö
        Sunnuntai päivä

        (vk. 2. päivä)
        Sunnuntai yö
        Maanantai päivä


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jos Jeesus olisi viettänyt pääsiäisaterian viimeisenä aterianaan ja ristiinnaulittu 15. Nisan kuuta, miksi olisi kiirehditty ottamaan ruumista ristiltä ennen sapattia, jos kerran oli jo sapatti?

        Just sen takia ettei jää ristille . Juutalaisilla oli tapana ristiin naulita ja JALKAPUU on myös juutalaisen Jesaja 29


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisen tavan mukaan vuorokausi vaihtuu illasta kun on pimeää.

        Näin..

        (vk. 5. päivä)
        Keskiviikko yö
        Torstai päivä

        (vk. 6. päivä)
        Torstai yö
        Perjantai päivä

        (vk. 7. päivä / sapatti)
        Perjantai yö
        Lauantai päivä

        (vk. 1. päivä)
        Lauantai yö
        Sunnuntai päivä

        (vk. 2. päivä)
        Sunnuntai yö
        Maanantai päivä

        Voi olla että maapallolla vaihtuu vuorokausi nykyään kellon mukaan mutta myös auringon nousun ja laskun mukaan .


    • 14-15

      Aivan, Jeesuksen kuolinaika oli 14-15 välillä, ei sen tarkempaa voi päätetää Raamatun teksteistä.

      • juttututtu

        Markuksen mukaan ristiinnaulitseminen tapahtui kolmannella tunnilla, siis noin 8-9 ja kuolema yhdeksännellä tunnilla kello 14-15. Johannes kirjoittaa Pilatuksen antaneen tuomion puolenpäivän aikaan, joten kysymyksessä olisi Jeesuksen kolmelmesta viimeisestä tunnista. Markuksen aikataulun mukaan seitsemästä viimeisestä tunnista.


    • PitkänPitkäPerjantai

      Lain kirjoissa sanotaan että pääsiäisen ateria tulee nauttia ensimmäisen kuun 14. päivän iltana ja vuorokauden katsottiin alkavan auringon laskettua. Perinteen mukaan Jeesus nautti pääsiäisen sader -ateriaa torstai iltana 14. nisan -kuuta, pidätettiin torstai yönä 14. nisan kuuta, tuomittiin perjantai aamuna 14. nisankuuta, ristiinnaulittiin perjantain kolmannella tunnilla 14. nisan -kuuta, lopulta Jeesus antoi henkensä perjantain yhdeksännellä tunnilla ja haudattiin kiireellä ennen sapattia nisan -kuun 14. päivän aikana.

      Nisan -kuun 14. päivän aikataulu:
      Klo 18.00-23.00 ateria yläsalissa
      Noin Klo 00.00 Pidätys puutarhassa
      Noin Klo 06.00 Tuomitaan ristille
      Noin Klo 09.00 Ristiinnaulitaan
      Noin Klo 12.00 Lankesi pimeys
      Noin Klo 15.00 Antoi henkensä
      Noin klo 18.00 Alkoi sapatti

      Nisan -kuun 14. päivä osuu perjantaille ainoastaan lähimpänä vuonna 33, mutta fundamentalistiset liikkeet kiistä tämän tutkijoiden yleisesti hyväksymän vuoden sillä monet fundamentalisteista Raamatun tulkitsijoista ottaa "kolme yötä ja kolme päivää" kirjaimellisesti todesta.

      • PitkänPitkäPerjantai

        Lisäys: Jeesuksen tuomitsi luovutettavaksi juutalainen sanhedrin eli suuri neuvosto. Neuvosto oli päätösvaltainen jos 23 sen 71 jäsenestä oli paikalla. Tutkijat ovat päätelleet evankeliumien tekstien perusteella että farisealaiset jättäytyivät pois neuvostosta, eivätkä osallistuneet tuomioon. Sen sijaan saddukealaiset olivat prakmaatikkoja, eikä Mooseksen laki, joka myös kieltää syytetyn luovuttamisen vihollisen käsiin, ollut mikään ongelma. Lähteiden perusteella onkin arvioitu että koolla olivat vain saddukealaiset ja kansan vanhimmat. Sanhedrin teki siis päätöksensä ja luovutti Jeesuksen prefekti Pontiukselle. Pontius Pilatus taas oli julma despootti, vaika toisaalta maine myös liioittelee miehen juulmuutta. Pontius ei kuitenkaan aikaillut vaan kuulustelun jälkeen järjesti istunnon ja tuomitsi Rooman suomin valtuuksin Jeesuksen ristiinnaulittavaksi kapinallisena. On väärin silti väittää että Jeesuksen ristiinnaulitsivat juutalaiset.


      • Huomaa että juutalaisessa ajattelussa päivä alkaa auringonlaskusta. Jos Jeesus olisi viettänyt viimeisenä aterianaan pääsiäsaterian Nisan kuun 14 päivä, hänet olisi ristiinnaulittu 15. päivä, happamattomanleivän juhlan ensimmäisenä päivänä, joka on sapatti. Juutalaiset olisivat rikkoneet monin tavoin sapattia ristiinnaulitessaan Jeesuksen sapattina. En pidä tätä ollenkaan mahdollisena. Joosef arimatialainen kiiruhti saadakseen Jeesuksen ruumiin ristiltä ennen sapattia, miksi kiirehtiä, jos olisi jo ollut sapatti?


      • ei.tarkkaa.aikaa

        Joopa joo, eli taas vedettiin "fundamentalisti kortti" esiin ! :)

        Eli se on siis fundamentalisti, joka uskoo sen, mitä Raamatussa on selvästi sanottu ! :)

        On tämä niin kovasti hauskaa, kun tavalla tai toisella on jonkun pakko olla aina itse oikeassa ja muita aletaan heti haukkumaan, vaikkapa fundamentaleiksi !


      • PitkänPitkäPerjantai
        Kristitty.net kirjoitti:

        Huomaa että juutalaisessa ajattelussa päivä alkaa auringonlaskusta. Jos Jeesus olisi viettänyt viimeisenä aterianaan pääsiäsaterian Nisan kuun 14 päivä, hänet olisi ristiinnaulittu 15. päivä, happamattomanleivän juhlan ensimmäisenä päivänä, joka on sapatti. Juutalaiset olisivat rikkoneet monin tavoin sapattia ristiinnaulitessaan Jeesuksen sapattina. En pidä tätä ollenkaan mahdollisena. Joosef arimatialainen kiiruhti saadakseen Jeesuksen ruumiin ristiltä ennen sapattia, miksi kiirehtiä, jos olisi jo ollut sapatti?

        "Jos Jeesus olisi viettänyt viimeisenä aterianaan pääsiäsaterian Nisan kuun 14 päivä, hänet olisi ristiinnaulittu 15. päivä, happamattomanleivän juhlan ensimmäisenä päivänä, joka on sapatti."

        Otappas huomioon että nisan -kuun 14. päivä alkoi torstai iltana, silloin Jeesus kokoontui nauttimaan seder ateriaa kuten lain kirjoissa on määrätty. Pääsiäis lammas oli syötävä 14. päivän iltana, eikä aamuksi saanut jättää lihan murustakan. Nisan -päivä jatkui aina perjantai iltaan, jolloin Jeesus oli jo kiiresti siirretty ristiltä haudanlepoon. Juutalaisten vuorokausi ei vaihdu keskiyöllä, joten torstai ilta ja perjantai aamu ovat yhtä ja samaa päivää.


      • PitkänPitkäPerjantai kirjoitti:

        "Jos Jeesus olisi viettänyt viimeisenä aterianaan pääsiäsaterian Nisan kuun 14 päivä, hänet olisi ristiinnaulittu 15. päivä, happamattomanleivän juhlan ensimmäisenä päivänä, joka on sapatti."

        Otappas huomioon että nisan -kuun 14. päivä alkoi torstai iltana, silloin Jeesus kokoontui nauttimaan seder ateriaa kuten lain kirjoissa on määrätty. Pääsiäis lammas oli syötävä 14. päivän iltana, eikä aamuksi saanut jättää lihan murustakan. Nisan -päivä jatkui aina perjantai iltaan, jolloin Jeesus oli jo kiiresti siirretty ristiltä haudanlepoon. Juutalaisten vuorokausi ei vaihdu keskiyöllä, joten torstai ilta ja perjantai aamu ovat yhtä ja samaa päivää.

        Juuri noin!


      • PitkänPitkäPerjantai
        usko.vainen kirjoitti:

        Juuri noin!

        Mikä siis on ongelma? Johan ilmoitin nisan -kuun 14. päivän aikataulun seuraavasti:
        Klo 18.00-23.00 ateria yläsalissa
        Noin Klo 00.00 Pidätys puutarhassa
        Noin Klo 06.00 Tuomitaan ristille
        Noin Klo 09.00 Ristiinnaulitaan
        Noin Klo 12.00 Lankesi pimeys
        Noin Klo 15.00 Antoi henkensä
        Noin klo 18.00 Alkoi sapatti

        Kaikki tämä siis tapahtui 14. päivän aikana aina torstai illasta perjantai iltapäivään. Juhla- ja viikkosapatti puolestaan osuvat samalle päivälle joka alkoi perjantai illasta ja kesti aina lauantai iltapäivään.


      • PitkänPitkäPerjantai kirjoitti:

        Mikä siis on ongelma? Johan ilmoitin nisan -kuun 14. päivän aikataulun seuraavasti:
        Klo 18.00-23.00 ateria yläsalissa
        Noin Klo 00.00 Pidätys puutarhassa
        Noin Klo 06.00 Tuomitaan ristille
        Noin Klo 09.00 Ristiinnaulitaan
        Noin Klo 12.00 Lankesi pimeys
        Noin Klo 15.00 Antoi henkensä
        Noin klo 18.00 Alkoi sapatti

        Kaikki tämä siis tapahtui 14. päivän aikana aina torstai illasta perjantai iltapäivään. Juhla- ja viikkosapatti puolestaan osuvat samalle päivälle joka alkoi perjantai illasta ja kesti aina lauantai iltapäivään.

        Minulle ei mikään tuossa ole ongelma. Minähän sanoin sinulle, etttä juuri noin 🤗


      • PitkänPitkäPerjantai
        usko.vainen kirjoitti:

        Minulle ei mikään tuossa ole ongelma. Minähän sanoin sinulle, etttä juuri noin 🤗

        Tiesitkös muuten että jos Jeesus nautti seder ateriaa torstai iltana nisan -kuun 14. päivänä, niin temppelin puhdistaminen osuu silloin nisan -kuun 10. päivään jolloin lain kirjoissa käsketään valitsemaan virheetö karitsa pääsiäiseksi 😉


      • PitkänPitkäPerjantai kirjoitti:

        Tiesitkös muuten että jos Jeesus nautti seder ateriaa torstai iltana nisan -kuun 14. päivänä, niin temppelin puhdistaminen osuu silloin nisan -kuun 10. päivään jolloin lain kirjoissa käsketään valitsemaan virheetö karitsa pääsiäiseksi 😉

        En nyt ihan tarkkaan muista päiviä mutta olen lukenut aiheesta Risto Santalan kirjan "Messiaan ateria "


      • "monet fundamentalisteista Raamatun tulkitsijoista ottaa "kolme yötä ja kolme päivää" kirjaimellisesti todesta."

        - Ei Jeesus todellakaan valehdellut, ollut tyhmä tai tietämätön, kun sanoi olevansa haudassa kolme yötä ja kolme päivää. Jeesus todellakin oli kolme päivää ja kolme yötä haudassa. Raamattu ei valehtele.


      • VoihanNakki
        George_L kirjoitti:

        "monet fundamentalisteista Raamatun tulkitsijoista ottaa "kolme yötä ja kolme päivää" kirjaimellisesti todesta."

        - Ei Jeesus todellakaan valehdellut, ollut tyhmä tai tietämätön, kun sanoi olevansa haudassa kolme yötä ja kolme päivää. Jeesus todellakin oli kolme päivää ja kolme yötä haudassa. Raamattu ei valehtele.

        Mutta mitä tarkoittaa 'kolme yötä ja kolme päivää'? Kun Jeesus käski sanoa Herodekselle, jota kutsui ketuksi eli varkaaksi: 'Menkää ja sanokaa sille ketulle: Tänään ja huomenna minä ajan ihmisistä pahoja henkiä ja parannan sairaita, ja kolmantena päivänä saan työni päätökseen.' niin tarkoittiko tuo, että Jeesuksen julkinen toiminta kesti vain kolme päivää, vai että kolme päivää on vertauskuvallinen ilmaisu? Rabbiinisissa lähteissä 'kolme yötä ja kolme päivää' tarkoittaa Jumalan puuttumista tapahtumien kulkuun.


      • VoihanNakki kirjoitti:

        Mutta mitä tarkoittaa 'kolme yötä ja kolme päivää'? Kun Jeesus käski sanoa Herodekselle, jota kutsui ketuksi eli varkaaksi: 'Menkää ja sanokaa sille ketulle: Tänään ja huomenna minä ajan ihmisistä pahoja henkiä ja parannan sairaita, ja kolmantena päivänä saan työni päätökseen.' niin tarkoittiko tuo, että Jeesuksen julkinen toiminta kesti vain kolme päivää, vai että kolme päivää on vertauskuvallinen ilmaisu? Rabbiinisissa lähteissä 'kolme yötä ja kolme päivää' tarkoittaa Jumalan puuttumista tapahtumien kulkuun.

        "niin tarkoittiko tuo, että Jeesuksen julkinen toiminta kesti vain kolme päivää, vai että kolme päivää on vertauskuvallinen ilmaisu?"

        Ei? Mistä lie edes saat tuollaisen tulkinnan, että tuossa on jotain vertauskuvallista. Jeesus vain puhuu vaeltamisesta ja sen kestosta ja päämäärään, Jerusalemiin pääsystä: "Niin Hän sanoi heille: "Menkää ja sanokaa sille ketulle: 'Katso, Minä ajan ulos riivaajia ja parannan sairaita tänään ja huomenna, ja kolmantena päivänä Minä pääsen määräni päähän'. Kuitenkin Minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa. " Jeesus ei sano tuossakaan muuta kuin että vaeltaa tänään, huomenna ja ylihuomenna, jolloin myös pääsee määränsä päähän perille, eli Jerusalemiin.

        Ja miksi otat jonkun muun asian tähän asiayhteyteen? Miten tuo asia liittyy siihen että kauanko Jeesus oli maanpovessa? - No ei mitenkään. Mutta liberaalikristillisyys ilmeisesti vaatii pitämään kaikkea mitä Raamattu sanoo vertauskuvallisena ja satuna.

        Ymmärrätkö Joonan merkin? Jeesus täytti sen.

        "Rabbiinisissa lähteissä 'kolme yötä ja kolme päivää' tarkoittaa Jumalan puuttumista tapahtumien kulkuun."

        - Jumala puuttui, ja Hän herätti Jeesuksen kuolleista ja ylösnousemus tapahtui tuon ajan jälkeen.


      • VoihanNakki
        George_L kirjoitti:

        "niin tarkoittiko tuo, että Jeesuksen julkinen toiminta kesti vain kolme päivää, vai että kolme päivää on vertauskuvallinen ilmaisu?"

        Ei? Mistä lie edes saat tuollaisen tulkinnan, että tuossa on jotain vertauskuvallista. Jeesus vain puhuu vaeltamisesta ja sen kestosta ja päämäärään, Jerusalemiin pääsystä: "Niin Hän sanoi heille: "Menkää ja sanokaa sille ketulle: 'Katso, Minä ajan ulos riivaajia ja parannan sairaita tänään ja huomenna, ja kolmantena päivänä Minä pääsen määräni päähän'. Kuitenkin Minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa. " Jeesus ei sano tuossakaan muuta kuin että vaeltaa tänään, huomenna ja ylihuomenna, jolloin myös pääsee määränsä päähän perille, eli Jerusalemiin.

        Ja miksi otat jonkun muun asian tähän asiayhteyteen? Miten tuo asia liittyy siihen että kauanko Jeesus oli maanpovessa? - No ei mitenkään. Mutta liberaalikristillisyys ilmeisesti vaatii pitämään kaikkea mitä Raamattu sanoo vertauskuvallisena ja satuna.

        Ymmärrätkö Joonan merkin? Jeesus täytti sen.

        "Rabbiinisissa lähteissä 'kolme yötä ja kolme päivää' tarkoittaa Jumalan puuttumista tapahtumien kulkuun."

        - Jumala puuttui, ja Hän herätti Jeesuksen kuolleista ja ylösnousemus tapahtui tuon ajan jälkeen.

        Joonaan merkki on se että ei ole mitään merkkiä. Etkö ole lukenut Joonan kirjaa? Joona meni Niniveen kuten Herra, odotti odottamistaan Herran merkkiä, mutta mitään ei tapahtunut. Niimpä Ninive pelastui. Samaa lupaa Jeesuskin niille jotka kysyivät merkkiä, mitään merkkiä Messiaan tulosta he eivät tule saamaan.


      • VoihanNakki kirjoitti:

        Joonaan merkki on se että ei ole mitään merkkiä. Etkö ole lukenut Joonan kirjaa? Joona meni Niniveen kuten Herra, odotti odottamistaan Herran merkkiä, mutta mitään ei tapahtunut. Niimpä Ninive pelastui. Samaa lupaa Jeesuskin niille jotka kysyivät merkkiä, mitään merkkiä Messiaan tulosta he eivät tule saamaan.

        "Joonaan merkki on se että ei ole mitään merkkiä. "

        Väärin! :D :O


      • VoihanNakki
        George_L kirjoitti:

        "Joonaan merkki on se että ei ole mitään merkkiä. "

        Väärin! :D :O

        Kuten sanoin, Joona meni Niniveen ja odotti odottamistan. Mitään merkkiä ei kuitenkaan kuulunut. Lue vaikka itse tuo Joonan kirja jos et usko.


      • VoihanNakki kirjoitti:

        Kuten sanoin, Joona meni Niniveen ja odotti odottamistan. Mitään merkkiä ei kuitenkaan kuulunut. Lue vaikka itse tuo Joonan kirja jos et usko.

        Mutta kun Joonan 'odottaminen odottamistaan' ei ole Joonan merkki!


      • VoihanNakki
        George_L kirjoitti:

        Mutta kun Joonan 'odottaminen odottamistaan' ei ole Joonan merkki!

        Herra lupasi Joonalle tuhota Niniven, mutta ei tuhonnutkaan. Joona odotti odottamistaan merkkiä, mutta merkkiä ei tullut. Lopulta Joona suuttui.


      • Anonyymi

        Siitä asti kristyllä on ollut ikuinen sapatti sielussa joka päivä . The end.


      • Anonyymi
        PitkänPitkäPerjantai kirjoitti:

        Lisäys: Jeesuksen tuomitsi luovutettavaksi juutalainen sanhedrin eli suuri neuvosto. Neuvosto oli päätösvaltainen jos 23 sen 71 jäsenestä oli paikalla. Tutkijat ovat päätelleet evankeliumien tekstien perusteella että farisealaiset jättäytyivät pois neuvostosta, eivätkä osallistuneet tuomioon. Sen sijaan saddukealaiset olivat prakmaatikkoja, eikä Mooseksen laki, joka myös kieltää syytetyn luovuttamisen vihollisen käsiin, ollut mikään ongelma. Lähteiden perusteella onkin arvioitu että koolla olivat vain saddukealaiset ja kansan vanhimmat. Sanhedrin teki siis päätöksensä ja luovutti Jeesuksen prefekti Pontiukselle. Pontius Pilatus taas oli julma despootti, vaika toisaalta maine myös liioittelee miehen juulmuutta. Pontius ei kuitenkaan aikaillut vaan kuulustelun jälkeen järjesti istunnon ja tuomitsi Rooman suomin valtuuksin Jeesuksen ristiinnaulittavaksi kapinallisena. On väärin silti väittää että Jeesuksen ristiinnaulitsivat juutalaiset.

        Neuvosto liitto neuvosto Eurooppa neuvosto . Tän takia juutalaisia vihataan kun ne vihaa muita kieltää Jeesuksen ja pilkkaa niitä jotka uskoo ja väärentää kaiken .


      • Anonyymi
        PitkänPitkäPerjantai kirjoitti:

        Tiesitkös muuten että jos Jeesus nautti seder ateriaa torstai iltana nisan -kuun 14. päivänä, niin temppelin puhdistaminen osuu silloin nisan -kuun 10. päivään jolloin lain kirjoissa käsketään valitsemaan virheetö karitsa pääsiäiseksi 😉

        Juutalaiset lauloi Jeesukselle hoosiannaa kun se ratsasti Jerusalemiin sitten ne tappoi sen. ( Jouluna ei tarvi laulaa hoosiannaa .).


      • Anonyymi
        VoihanNakki kirjoitti:

        Mutta mitä tarkoittaa 'kolme yötä ja kolme päivää'? Kun Jeesus käski sanoa Herodekselle, jota kutsui ketuksi eli varkaaksi: 'Menkää ja sanokaa sille ketulle: Tänään ja huomenna minä ajan ihmisistä pahoja henkiä ja parannan sairaita, ja kolmantena päivänä saan työni päätökseen.' niin tarkoittiko tuo, että Jeesuksen julkinen toiminta kesti vain kolme päivää, vai että kolme päivää on vertauskuvallinen ilmaisu? Rabbiinisissa lähteissä 'kolme yötä ja kolme päivää' tarkoittaa Jumalan puuttumista tapahtumien kulkuun.

        Herodes oli arabi. Temppeli vuorella istuu arabit.


      • Anonyymi
        VoihanNakki kirjoitti:

        Joonaan merkki on se että ei ole mitään merkkiä. Etkö ole lukenut Joonan kirjaa? Joona meni Niniveen kuten Herra, odotti odottamistaan Herran merkkiä, mutta mitään ei tapahtunut. Niimpä Ninive pelastui. Samaa lupaa Jeesuskin niille jotka kysyivät merkkiä, mitään merkkiä Messiaan tulosta he eivät tule saamaan.

        Niinive kyllä tuhottiin kuitenkin.


      • Anonyymi
        VoihanNakki kirjoitti:

        Herra lupasi Joonalle tuhota Niniven, mutta ei tuhonnutkaan. Joona odotti odottamistaan merkkiä, mutta merkkiä ei tullut. Lopulta Joona suuttui.

        Sitten luet eteenpäin niinive tuhottiin. Kyse on siitä että ihminen on syntinen jumala luoja joka päättää . Ihmisen poika on merkki.


      • Anonyymi
        PitkänPitkäPerjantai kirjoitti:

        Mikä siis on ongelma? Johan ilmoitin nisan -kuun 14. päivän aikataulun seuraavasti:
        Klo 18.00-23.00 ateria yläsalissa
        Noin Klo 00.00 Pidätys puutarhassa
        Noin Klo 06.00 Tuomitaan ristille
        Noin Klo 09.00 Ristiinnaulitaan
        Noin Klo 12.00 Lankesi pimeys
        Noin Klo 15.00 Antoi henkensä
        Noin klo 18.00 Alkoi sapatti

        Kaikki tämä siis tapahtui 14. päivän aikana aina torstai illasta perjantai iltapäivään. Juhla- ja viikkosapatti puolestaan osuvat samalle päivälle joka alkoi perjantai illasta ja kesti aina lauantai iltapäivään.

        Raamatun mainitsemalla miehellä oli omituinen tapa viettää pääsiäistä.
        Sanompahan vaan.


    • rikex

      Jeshua kuoli ydeksännellä hetkellä eli noin klo 15.00 ,koska sabbatti oli tulossa ja kova kiire saada Jeshua hautaan ennen sabbattia.

    • MontaTuntiaAikaa

      Joka pääsiäinen Jerusalemin temppelissä teurastettiin noin 30 000 karitsaa pelkästään seder -ateriaa varten. Kerralla pappien esipihalla pystyi teurastamaan 24 karitsaa kerralla ja jokaosta karitsaa teurasti kolme pappia. Yksi papeista viilsi karitsan kurkun auki, toinen otti veret talteen ja kolmas nylki lampaan valmiiksi. Kaikkeen tähän meni noin 20-30 minuuttia. Jotta jokainen lammas ehdittiin teurastaa pääsiäisen iltana, kului tähän tähän veriseen teurastus seremoniaan kokonaiset 625 tuntia yhteen putkeen. Jossain tuon ajan sisällä Jeesus ristiinnaulittiin pääsiäisenä apostoli Johanneksen mukaan. Näiden lisäksi pappien oli suoritettava samalla jokapäiväine aamu-, päivä- ja iltauhri Jumalan käskyjen mukaan.

    • Jabin

      Raamattu puhuu monesti kolmesta ja puolesta ajan määreenä. Jeesus kuoli keskiviikkona ehtoouhrin aikaan. Herra Jeesus nousi kuolleista viikkosapatin päätyttyä siis lauantai-iltana heti kun aurinko oli laskenut. Jeesus on esikoinen, ensimmäinen, uutislyhde.
      Puhu israelilaisille ja sano heille: Kun te tulette siihen maahan, jonka minä teille annan, ja leikkaatte sen viljaa, niin viekää papille viljastanne uutislyhde...sapatin jälkeisenä päivänä pappi toimittakoon sen heilutuksen. Sapatin jälkeinen päivä alkoi meidän ajan mukaan lauantai-iltana noin kuuden aikoihin.
      Raamatussa ikerrotaan Jeesuksen ilmestyneen opetuslapsilleen meidän ajan mukaan myöhään lauantai-iltana. Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"

      • lueppa.tarkemmin

        Mitä tässä sanotaan ?

        1 Mutta VIIKON ENSIMMÄISENÄ PÄIVÄN Maria Magdaleena meni varhain, kun VIELÄ OLI PIMEÄ, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.

        Eli sunnutai aamuna !!!


        16 Jeesus sanoi hänelle: "Maria!" Tämä kääntyi ja sanoi hänelle hebreankielellä: "Rabbuuni!" se on: opettaja.
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä EN OLE VIELÄ MENNYT YLÖS ISÄNI TYKÖ; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        En vielä ole noussut ylös !!!

        Mutta illalla taas oli kun sitten siis puhalsi Pyhän Hengen opetuslapsille lupauksen mukaan !

        Siis tarkkuutta kiitos !


      • Japin
        lueppa.tarkemmin kirjoitti:

        Mitä tässä sanotaan ?

        1 Mutta VIIKON ENSIMMÄISENÄ PÄIVÄN Maria Magdaleena meni varhain, kun VIELÄ OLI PIMEÄ, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.

        Eli sunnutai aamuna !!!


        16 Jeesus sanoi hänelle: "Maria!" Tämä kääntyi ja sanoi hänelle hebreankielellä: "Rabbuuni!" se on: opettaja.
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä EN OLE VIELÄ MENNYT YLÖS ISÄNI TYKÖ; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        En vielä ole noussut ylös !!!

        Mutta illalla taas oli kun sitten siis puhalsi Pyhän Hengen opetuslapsille lupauksen mukaan !

        Siis tarkkuutta kiitos !

        Luepa itse tarkemmin. Tuossa ensimmäisessäsi lainauksessa ei puhuta mitään aamusta, eikä sunnuntaista. Viikon ensimmäinen päivä alkoi meidän ajan mukaan lauantai-iltana kuuden maissa. Niin kuin Mooseksen kirjassa sanotaan: Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
        Monelle näyttää olevat ihan mahdotonta käsittää, että päivä vaihtui illalla, auringon laskiessa. Siis varhain oli heti auringon laskettua.
        Vielä uudelleen: Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        Viikon ensimmäisen päivän myöhäinen ilta oli meidän ajan mukaan lauantai-ilta.
        Siis tarkkuutta kiitos !


      • Japin kirjoitti:

        Luepa itse tarkemmin. Tuossa ensimmäisessäsi lainauksessa ei puhuta mitään aamusta, eikä sunnuntaista. Viikon ensimmäinen päivä alkoi meidän ajan mukaan lauantai-iltana kuuden maissa. Niin kuin Mooseksen kirjassa sanotaan: Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
        Monelle näyttää olevat ihan mahdotonta käsittää, että päivä vaihtui illalla, auringon laskiessa. Siis varhain oli heti auringon laskettua.
        Vielä uudelleen: Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        Viikon ensimmäisen päivän myöhäinen ilta oli meidän ajan mukaan lauantai-ilta.
        Siis tarkkuutta kiitos !

        Monilla on vaikea käsittää tätä. Käsittävätkö edes Joonan merkkiä, jonka Jeesus täytti?


      • Anonyymi
        Japin kirjoitti:

        Luepa itse tarkemmin. Tuossa ensimmäisessäsi lainauksessa ei puhuta mitään aamusta, eikä sunnuntaista. Viikon ensimmäinen päivä alkoi meidän ajan mukaan lauantai-iltana kuuden maissa. Niin kuin Mooseksen kirjassa sanotaan: Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
        Monelle näyttää olevat ihan mahdotonta käsittää, että päivä vaihtui illalla, auringon laskiessa. Siis varhain oli heti auringon laskettua.
        Vielä uudelleen: Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        Viikon ensimmäisen päivän myöhäinen ilta oli meidän ajan mukaan lauantai-ilta.
        Siis tarkkuutta kiitos !

        Syvää sokeutta sinulta !

        Lue ITSE tarkemmin !

        Markus 16
        1 Ja kun sapatti oli ohi, ostivat Maria Magdaleena ja Maria, Jaakobin äiti, ja Salome hyvänhajuisia yrttejä mennäkseen voitelemaan häntä.
        2 Ja viikon ensimmäisenä päivänä he tulivat haudalle ani varhain, AURINGON NOUSTESSA.
        3 Ja he sanoivat toisilleen: "Kuka meille vierittää kiven hautakammion ovelta?"
        4 Ja katsahtaessaan ylös he näkivät kiven poisvieritetyksi; se oli näet hyvin suuri.

        Kolmantena päivänä, viikon esimmäisen päivän aamuna, eli sunnuntaina siis, Jeesus ei omien sanojensa mukaan ollut vielä noussut ylös taivaaseen !

        Joh. 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Siis Maria ei saanut Häneen koskea, koska Hän ei ollut vielä ylösnouseemus ruumiissaan !

        Mutta illalla kun Jeesus tapasi opetuslapset, Hän ei enää kieltänyt opetuslapsia koskemasta Häneen ja samalla Jeesus puhaltaen heidän päälleen antoi heille Pyhän Hengen !

        Johannes 20
        19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
        21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

        Tämä osaltaan todistaa sen, että Jeesus nousi ylös Taivaaseen siis aamun ja illan välissä, viikon ensimmäisenä päivänä, eli sunnuntaina, siis juutalaisten ajan laskun mukaan, kuten Raamattu on kirjoitetty sen mukaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syvää sokeutta sinulta !

        Lue ITSE tarkemmin !

        Markus 16
        1 Ja kun sapatti oli ohi, ostivat Maria Magdaleena ja Maria, Jaakobin äiti, ja Salome hyvänhajuisia yrttejä mennäkseen voitelemaan häntä.
        2 Ja viikon ensimmäisenä päivänä he tulivat haudalle ani varhain, AURINGON NOUSTESSA.
        3 Ja he sanoivat toisilleen: "Kuka meille vierittää kiven hautakammion ovelta?"
        4 Ja katsahtaessaan ylös he näkivät kiven poisvieritetyksi; se oli näet hyvin suuri.

        Kolmantena päivänä, viikon esimmäisen päivän aamuna, eli sunnuntaina siis, Jeesus ei omien sanojensa mukaan ollut vielä noussut ylös taivaaseen !

        Joh. 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Siis Maria ei saanut Häneen koskea, koska Hän ei ollut vielä ylösnouseemus ruumiissaan !

        Mutta illalla kun Jeesus tapasi opetuslapset, Hän ei enää kieltänyt opetuslapsia koskemasta Häneen ja samalla Jeesus puhaltaen heidän päälleen antoi heille Pyhän Hengen !

        Johannes 20
        19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
        21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

        Tämä osaltaan todistaa sen, että Jeesus nousi ylös Taivaaseen siis aamun ja illan välissä, viikon ensimmäisenä päivänä, eli sunnuntaina, siis juutalaisten ajan laskun mukaan, kuten Raamattu on kirjoitetty sen mukaan !

        YouTube thirth Day.


    • Jeesus EI kuollut ns. pitkänäperjantaina, eikä torstainakaan.

      Jeesus kuoli keskiviikkona TASAN kolmelta, jolloin samaan aikaan pääsiäislampailtakin leikkattiin kurkut auki.

      On huomioitava että Jeesuksen kuolinviikolla oli kaksi sapattia, suuri erityissapatti (Joh. 19:31) ja viikottainen sapatti. Juutalainen pääsiänen alkaa yhdellä erityisellä sapatinpäivällä, joka voi olla mikä viikonpäivä tahansa, mille se sattuu nyt kalenterissa osumaan. Jeesus oli siis haudattava keskiviikkona ennen kuin erityissapatti alkoi klo 18.

      • Ja jos Jeesus kuoli samaan aikaan kun pääsiäislampaatkin teurastettiin, ateria jonka Jeesus nautti viimeisenä aterianaan ei voinut olla pääsiäisateria.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Ja jos Jeesus kuoli samaan aikaan kun pääsiäislampaatkin teurastettiin, ateria jonka Jeesus nautti viimeisenä aterianaan ei voinut olla pääsiäisateria.

        Juutalaisessa ajattelussa päivä alkaa auringonlaskusta. Nisan kuun 14. päivän lopulla, ennen auringonlaskua, syötiin pääsiäisateria. Auringon laskettua 15. päivän koittaessa alkaa sapatti, happamattoman leivän juhlan ensimmäinen päivä.

        Jos Jeesus olisi nauttinut pääsiäisaterian viimeisenä aterianaan, silloin Jeesus olisi ristiinnaulittu tuona mainittuna erityssapattina, mikä ei ole ollenkaan todennäköistä. Juutalaiset eivät varmasti olisi ristiinnaulinneet ketään sapattina. Joosef arimatialainen ei olisi kiirehtinyt saada Jeesuksen ruumista haudattua ennen sapattia, jos kerta jo oli sapatti.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Juutalaisessa ajattelussa päivä alkaa auringonlaskusta. Nisan kuun 14. päivän lopulla, ennen auringonlaskua, syötiin pääsiäisateria. Auringon laskettua 15. päivän koittaessa alkaa sapatti, happamattoman leivän juhlan ensimmäinen päivä.

        Jos Jeesus olisi nauttinut pääsiäisaterian viimeisenä aterianaan, silloin Jeesus olisi ristiinnaulittu tuona mainittuna erityssapattina, mikä ei ole ollenkaan todennäköistä. Juutalaiset eivät varmasti olisi ristiinnaulinneet ketään sapattina. Joosef arimatialainen ei olisi kiirehtinyt saada Jeesuksen ruumista haudattua ennen sapattia, jos kerta jo oli sapatti.

        "Juutalaisessa ajattelussa päivä alkaa auringonlaskusta. "

        - Tiedän asian varsin hyvin. Torstai ja suuri sapatti alkoi siis meidän keskiviikko iltanamme auringon laskiessa n. klo 18.

        Jeesus kuoli keskiviikkona, siinä ei ole mitään vastaan napisemista, ellei halua väittää että Raamattu on epätarkka ja valehtelee.

        Jeesus oli haudassa kolme päivää ja kolme yötä.


      • VoihanNakki
        Kristitty.net kirjoitti:

        Juutalaisessa ajattelussa päivä alkaa auringonlaskusta. Nisan kuun 14. päivän lopulla, ennen auringonlaskua, syötiin pääsiäisateria. Auringon laskettua 15. päivän koittaessa alkaa sapatti, happamattoman leivän juhlan ensimmäinen päivä.

        Jos Jeesus olisi nauttinut pääsiäisaterian viimeisenä aterianaan, silloin Jeesus olisi ristiinnaulittu tuona mainittuna erityssapattina, mikä ei ole ollenkaan todennäköistä. Juutalaiset eivät varmasti olisi ristiinnaulinneet ketään sapattina. Joosef arimatialainen ei olisi kiirehtinyt saada Jeesuksen ruumista haudattua ennen sapattia, jos kerta jo oli sapatti.

        Nisan -kuun 14. päivä ei ollut sapatti! Happamattomanleivän juhlan sapatti oli vasta 15. päivänä. Jeesus söi opetuslastensa kanssa seder -ateriaa torstai iltana nisan -kuun 14. päivänä kuten lain kirjoissa käsketään tehdä. Lammas tuli teurastaa iltahämärässä nisan kuun 14. päivä ja syödä saman päivän yönä eikä aamuksi saanut jättää lihan murustakaan. Sama nisan -kuun 14. päivä jatkui vielä kun Jeesus oli syönyt ja poistunut puolenyön maissa Getsemanen puutarhaan, samoin oli silloin kun Pontius Pilatus tuomitsi aamulla ennen kolmatya tuntia Jeesuksen ristiinnaulittavaksi. Ristiinnaulitseminen tapahtui kolmannella tunnilla, pimeys tuli kuudennella tunnilla ja Jeesus antoi henkensä yhdeksännellä tunnilla nisan -kuun 14. päivänä, meidän perjantainamme.


      • VoihanNakki kirjoitti:

        Nisan -kuun 14. päivä ei ollut sapatti! Happamattomanleivän juhlan sapatti oli vasta 15. päivänä. Jeesus söi opetuslastensa kanssa seder -ateriaa torstai iltana nisan -kuun 14. päivänä kuten lain kirjoissa käsketään tehdä. Lammas tuli teurastaa iltahämärässä nisan kuun 14. päivä ja syödä saman päivän yönä eikä aamuksi saanut jättää lihan murustakaan. Sama nisan -kuun 14. päivä jatkui vielä kun Jeesus oli syönyt ja poistunut puolenyön maissa Getsemanen puutarhaan, samoin oli silloin kun Pontius Pilatus tuomitsi aamulla ennen kolmatya tuntia Jeesuksen ristiinnaulittavaksi. Ristiinnaulitseminen tapahtui kolmannella tunnilla, pimeys tuli kuudennella tunnilla ja Jeesus antoi henkensä yhdeksännellä tunnilla nisan -kuun 14. päivänä, meidän perjantainamme.

        Perjantai on kirkon keksintöä. Jeesus kuoli keskiviikon puolella niin meidän kuin juutalaistenkin kalenterissa.


      • VoihanNakki
        George_L kirjoitti:

        Perjantai on kirkon keksintöä. Jeesus kuoli keskiviikon puolella niin meidän kuin juutalaistenkin kalenterissa.

        Pitkänperjantain perinyeen juuret ovat jo niin vanhat ettei kukaan tiedä koska se sai alkunsa, mutta kirkon mielivaltaista keksintöä se ei ole eikä sellaiselle ole todisteita. Sen sijaan keskiviikkoa ehdottivat ensimmäistäkertaa Yhdysvaltain Adventistit 1800- ja 1900- luvun taitteessa. Niimpä tässä valossa tukeudun aiempaan näkemykseen perjantaista perinteen pidemmän iän takia.


      • VoihanNakki kirjoitti:

        Pitkänperjantain perinyeen juuret ovat jo niin vanhat ettei kukaan tiedä koska se sai alkunsa, mutta kirkon mielivaltaista keksintöä se ei ole eikä sellaiselle ole todisteita. Sen sijaan keskiviikkoa ehdottivat ensimmäistäkertaa Yhdysvaltain Adventistit 1800- ja 1900- luvun taitteessa. Niimpä tässä valossa tukeudun aiempaan näkemykseen perjantaista perinteen pidemmän iän takia.

        Asioita tarkastellaan Raamatun valossa, eikä perinteiden valossa. Jeesus kuoli keskiviikkona, silloin kaikki mitä Raamattu sanoo Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta täyttyy juuri niin kuin on sanottu.

        "mutta kirkon mielivaltaista keksintöä se ei ole eikä sellaiselle ole todisteita."

        Kyllä se vain on. Voimme mennä taaksepäin ja ajoittaa koska moinen perjantai on keksitty ja koska sitä on alettu viettää. Raamatusta löytyvät todisteet että pitkäperjantai on valhetta.

        Jeesuksen kuolinpäivällä ei sinällään ole mitään merkitystä, paitsi silloin kun puhutaan Raamatun luotettavuudesta ja erehtymättömyydestä.


      • VoihanNakki kirjoitti:

        Nisan -kuun 14. päivä ei ollut sapatti! Happamattomanleivän juhlan sapatti oli vasta 15. päivänä. Jeesus söi opetuslastensa kanssa seder -ateriaa torstai iltana nisan -kuun 14. päivänä kuten lain kirjoissa käsketään tehdä. Lammas tuli teurastaa iltahämärässä nisan kuun 14. päivä ja syödä saman päivän yönä eikä aamuksi saanut jättää lihan murustakaan. Sama nisan -kuun 14. päivä jatkui vielä kun Jeesus oli syönyt ja poistunut puolenyön maissa Getsemanen puutarhaan, samoin oli silloin kun Pontius Pilatus tuomitsi aamulla ennen kolmatya tuntia Jeesuksen ristiinnaulittavaksi. Ristiinnaulitseminen tapahtui kolmannella tunnilla, pimeys tuli kuudennella tunnilla ja Jeesus antoi henkensä yhdeksännellä tunnilla nisan -kuun 14. päivänä, meidän perjantainamme.

        >> Jeesus söi opetuslastensa kanssa seder -ateriaa torstai iltana nisan -kuun 14. päivänä kuten lain kirjoissa käsketään tehdä. <<

        Muistetaan jälleen että juutalaisessa ajattelussa päivä alkaa auringonlaskusta, noin klo 18:00. Pääsiäisateria tuli nauttia Nisan kuun 14. päivä iltahämärässä, päivän loppupuolella, ennen auringonlaskua. Pääsiäisateriaa ei nautittu 14. päivä alkupuolella, siis klo 18:00 alkaen, vaan päivän lopussa, jolloin ilta vaihtuu 15. päiväksi. Jos Jeesus olisi siis nauttinut viimeisenä aterianaan pääsiäisaterian, illan tultua päivä olisi vaihtunut Nisan kuun 15. päiväksi, joka oli sapatti. Jeesus olisi tällöin pidätetty sapatin puolella, mikä ei ole ollenkaan todennäköistä. Fariseukset eivät varmasti olisi rikkoneet sapattia ja tulleet soihtujen ja seipäiden kanssa pidättämään Jeesusta. Miksi Joosef arimatialainen olisi kiiruhtanut saadakseen Jeesuksen ruumiin alas ristiltä ennen sapattia, jos jo oli sapatti? Näin voimme päätellä, että Jeesus ei nauttinut pääsiäisateriaa viimeisenä aterianaan, toisin kuin yleensä luullaan. Ei, vaan Jeesus ristiinnaulittiin keskiviikkona, 14. Nisan kuuta, ajankohtana jolloin pääsiäislammas teurastettiin Jerusalemissa, ja ruumis haudattiin ennen torstain sapattia Nisan kuun 15. päivää. Näin Jeesus on todellakin meidän pääsiäislampaamme. Opetuslapset valmistivat voiteita perjantaina ja viettivät jälleen sapatin lauantaina hiljaisuudessa. Sunnuntaina hauta oli tyhjä. Tässä paras selitys Jeesuksen ristiinnaulitsemisen ajankohdasta.

        "Ensimmäisessä kuussa, kuukauden neljäntenätoista päivänä, iltahämärässä, on pääsiäinen Herran kunniaksi." 2. Moos. 23:5

        Tarkka päivä jolloin Jeesus ristiinnaulittiin ei varmasti ole pelastuskysymys, mutta meidän on kaikessa pysyttävä totuudessa ja vastustettava kirkon oppeja, jotka eivät perustu Raamattuun, vaan ovat pelkkää ihmistraditiota. Pitkäperjantai on yksi tällainen oppi.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        >> Jeesus söi opetuslastensa kanssa seder -ateriaa torstai iltana nisan -kuun 14. päivänä kuten lain kirjoissa käsketään tehdä. <<

        Muistetaan jälleen että juutalaisessa ajattelussa päivä alkaa auringonlaskusta, noin klo 18:00. Pääsiäisateria tuli nauttia Nisan kuun 14. päivä iltahämärässä, päivän loppupuolella, ennen auringonlaskua. Pääsiäisateriaa ei nautittu 14. päivä alkupuolella, siis klo 18:00 alkaen, vaan päivän lopussa, jolloin ilta vaihtuu 15. päiväksi. Jos Jeesus olisi siis nauttinut viimeisenä aterianaan pääsiäisaterian, illan tultua päivä olisi vaihtunut Nisan kuun 15. päiväksi, joka oli sapatti. Jeesus olisi tällöin pidätetty sapatin puolella, mikä ei ole ollenkaan todennäköistä. Fariseukset eivät varmasti olisi rikkoneet sapattia ja tulleet soihtujen ja seipäiden kanssa pidättämään Jeesusta. Miksi Joosef arimatialainen olisi kiiruhtanut saadakseen Jeesuksen ruumiin alas ristiltä ennen sapattia, jos jo oli sapatti? Näin voimme päätellä, että Jeesus ei nauttinut pääsiäisateriaa viimeisenä aterianaan, toisin kuin yleensä luullaan. Ei, vaan Jeesus ristiinnaulittiin keskiviikkona, 14. Nisan kuuta, ajankohtana jolloin pääsiäislammas teurastettiin Jerusalemissa, ja ruumis haudattiin ennen torstain sapattia Nisan kuun 15. päivää. Näin Jeesus on todellakin meidän pääsiäislampaamme. Opetuslapset valmistivat voiteita perjantaina ja viettivät jälleen sapatin lauantaina hiljaisuudessa. Sunnuntaina hauta oli tyhjä. Tässä paras selitys Jeesuksen ristiinnaulitsemisen ajankohdasta.

        "Ensimmäisessä kuussa, kuukauden neljäntenätoista päivänä, iltahämärässä, on pääsiäinen Herran kunniaksi." 2. Moos. 23:5

        Tarkka päivä jolloin Jeesus ristiinnaulittiin ei varmasti ole pelastuskysymys, mutta meidän on kaikessa pysyttävä totuudessa ja vastustettava kirkon oppeja, jotka eivät perustu Raamattuun, vaan ovat pelkkää ihmistraditiota. Pitkäperjantai on yksi tällainen oppi.

        Tuli väärä jae ylempään viestiin, tuo kohta siis 3. Moos. 23:5: "Ensimmäisessä kuussa, kuukauden neljäntenätoista päivänä, iltahämärässä, on pääsiäinen Herran kunniaksi."

        "Ja saman kuukauden viidentenätoista päivänä on happamattoman leivän juhla Herran kunniaksi; syökää happamatonta leipää seitsemän päivää. Ensimmäisenä päivänä olkoon teillä pyhä kokous, silloin älkää yhtäkään arkiaskaretta toimittako." 3. Moos. 23:6,7


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Ja jos Jeesus kuoli samaan aikaan kun pääsiäislampaatkin teurastettiin, ateria jonka Jeesus nautti viimeisenä aterianaan ei voinut olla pääsiäisateria.

        Eihän se ollutkaan. Oli aatto.


    • tietäjätietää333

      14.22 suomen aikaan käännetty.

    • vanhlest

      Ei sitä tarvitsekaan tietää. Kelloajat eivätkä muutkaan ajat eivät ole tärkeitä. Tärkeintä on tietää, että Jeesus nousi ylös kuolleista ja elää yhä.

      • vanhrmkwermkoillinen

        Missä jeesus elää yhä?


      • vanhrmkwermkoillinen kirjoitti:

        Missä jeesus elää yhä?

        Taivaassa, ja on sieltä tuleva Kuninkaana takaisin.


      • vanhrmkwermkoillinen
        George_L kirjoitti:

        Taivaassa, ja on sieltä tuleva Kuninkaana takaisin.

        Missäpäin tämä taivas on ja miten voimme tutkia sitä paikkaa onko se oikeasti siellä ettei tule turhaan odotettua häntä takaisin?


      • vanhrmkwermkoillinen kirjoitti:

        Missäpäin tämä taivas on ja miten voimme tutkia sitä paikkaa onko se oikeasti siellä ettei tule turhaan odotettua häntä takaisin?

        Raamattu puhuu itse asiassa taivaista (monikossa). Ja ensimmäinen taivas on meidän ilmakehämme, toinen on avaruus jne.


      • vanhrmkwermkoillinen
        George_L kirjoitti:

        Raamattu puhuu itse asiassa taivaista (monikossa). Ja ensimmäinen taivas on meidän ilmakehämme, toinen on avaruus jne.

        Eikös tämä tunnu vähän lapselliselta ajatella että jossakin avaruudessa leijuu joku olio joka tulee nostamaan jotkut ihmiset maapallolta parempiin oloihin koska he ajattelevat vähän eri tavalla kuin ei-uskovaiset?


      • vanhrmkwermkoillinen kirjoitti:

        Eikös tämä tunnu vähän lapselliselta ajatella että jossakin avaruudessa leijuu joku olio joka tulee nostamaan jotkut ihmiset maapallolta parempiin oloihin koska he ajattelevat vähän eri tavalla kuin ei-uskovaiset?

        " jossakin avaruudessa leijuu joku olio joka tulee nostamaan jotkut ihmiset maapallolta parempiin oloihin"

        Ei täältä ketään olla nostamassa mihinkään parempiin oloihin, vaan Jeesus tulee itse takaisin tänne maan päälle. Ihmiset eivät ole monessa ns. taivaaseen.

        "koska he ajattelevat vähän eri tavalla kuin ei-uskovaiset?"

        Ei kyse ole vain että 'ajatellaan vähän eri tavalla'. Ihmiset tuomitaan pahuutensa ja tekojensa mukaan.


      • vanhrmkwermkoillinen
        George_L kirjoitti:

        " jossakin avaruudessa leijuu joku olio joka tulee nostamaan jotkut ihmiset maapallolta parempiin oloihin"

        Ei täältä ketään olla nostamassa mihinkään parempiin oloihin, vaan Jeesus tulee itse takaisin tänne maan päälle. Ihmiset eivät ole monessa ns. taivaaseen.

        "koska he ajattelevat vähän eri tavalla kuin ei-uskovaiset?"

        Ei kyse ole vain että 'ajatellaan vähän eri tavalla'. Ihmiset tuomitaan pahuutensa ja tekojensa mukaan.

        "Ihmiset tuomitaan pahuutensa ja tekojensa mukaan."
        kuten siksikö että joku löytää rakkauden samasta sukupuolesta ja elää onnellista elämää?

        Taitaa olla niin ettei uskovaisetkaan tiedä mistä on kyse kun jotkut eivät olekaan menossa taivaaseen vaan jeesus tulee tänne ja toiset odottaa sitä että jeesus vie ne taivaaseen.


      • EiOleIhmisenKädessä

        Lue Jumalan Sanaa, sieltä löydät totuuden ja vastaukset.


      • Anonyymi
        vanhrmkwermkoillinen kirjoitti:

        Missä jeesus elää yhä?

        Taivaassa ikuisesti .


    • Hyödytön

      Se elää siellä holyweedissä. Kaikki maailman uskonnot ovat paikallisten homoseksuaalien lapsille kirjoittamia satukirjoja, paavikin sen tietää. Siis 3vrk out... mitä siinä punaviinipullossa oikein oli?
      Ja jos jumala loi naisen miehen kylkiluusta, niin se minne hitlerin kives katos niin merkkelinhän se siitä loi. Ainakin näyttää siltä.

    • " Mihin kellonaikaan Jeesus kuoli? "

      Se oli siinä 18:18:18

      • VoihanNakki

        Jeesus kuoli, näin siis kerrotaan, perjantaina 14. Nisankuuta vuonna 33 yhdeksännellä tunnilla eli noin 15.00 kellon mukaan.


      • VoihanNakki kirjoitti:

        Jeesus kuoli, näin siis kerrotaan, perjantaina 14. Nisankuuta vuonna 33 yhdeksännellä tunnilla eli noin 15.00 kellon mukaan.

        " Jeesus kuoli, näin siis kerrotaan, perjantaina 14. Nisankuuta vuonna 33 yhdeksännellä tunnilla eli noin 15.00 kellon mukaan."

        Tekikö jesse rouheita lanneliikkeitä, kuten Elvis, joka ei kuollut, kuollessaan?


      • RistinPistinSong
        kusettava_kirkko kirjoitti:

        " Jeesus kuoli, näin siis kerrotaan, perjantaina 14. Nisankuuta vuonna 33 yhdeksännellä tunnilla eli noin 15.00 kellon mukaan."

        Tekikö jesse rouheita lanneliikkeitä, kuten Elvis, joka ei kuollut, kuollessaan?

        Ei tehnyt lanneliikkeitä, mutta kuten kerrotaan, lauloi ristillä norkoilessaan Psalmien kirjasta valitus veisua hylkäävästä Jumalasta:
        "Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?Minä huudan sinua avuksi, mutta sinä olet kaukana. Jumalani, minä kutsun sinua päivisin, mutta sinä et vastaa. Yöt kaikki huudan saamatta rauhaa.

        Sinä olet pyhä, sinä olet kuningas, sinulle soivat Israelin ylistysvirret. Sinuun ovat turvanneet isämme ennen. Sinuun he turvasivat ja pääsivät suojaan, sinua he huusivat ja saivat avun, sinuun he luottivat eivätkä pettyneet.

        Mutta minä olen maan mato, en enää ihminen, olen kansani hylkäämä, ihmisten pilkka. Kaikki ilkkuvat, kun minut näkevät, pudistavat päätään ja ivaavat minua: 'Hän on turvannut Herraan, auttakoon Herra häntä. Herra on häneen mieltynyt, pelastakoon siis hänet!'..."

        Lienee kuitenkin ollut ahistavaa laulaa ristillä samaan aikaan, kun tuomittu roikkui kyynärtaipeiden varassa ristin poikkipuussa ja tiukalle sidotun köyden hiertäessä nilkkoja. Jälkimmäinen tulee muuten siitä käsityksestä että tuomitut todennäköisemmin useimmin sidottiin kiinni risteihin, kun taas karkeat rautanaulat olivat hyvin kalliita ja niitä käytettiin harvemmin. Vanhoista kirjoituksista myös tiedetään että tuomittijen kädet kierrettiin poikkipuun yli sen taakse, jolloin se jäi hartialinja yläpuolelle niin että se kulki kyynärtaipeiden ali.


      • Anonyymi

        Joo, Jeesus lähti tuolloin tripilleen Haadekseen, vaikkei ollu tehnyt sitä syntiä, millä sinne joutuisi, ja kohtahan Jeesus oli Patiisissa Dysmaksen kanssa, sen oikeallpuolella olevan ryövärin kanssa. Gestas ei sinne kai päässyt, Hän rupesi vaatimaan Jeesukselta luonnonlait ylittävää ihmettä: Mutta teki Jeesuskin tuolloin ihmeen: Jos hän olisi jäänyt kiinni johonkin hulluun kilpailuun:"Kuka kuolee viimeisenä ristillä?" Jeesus todella olisi kuollut ristillä, eikä Johannes esim. olisi saanut näkyään Jeesukseltaan myöhemmin, eikä edes Paavali olisi pelastunut. Miksi sekoilette, että Jeesus kuoli ristillä, Raamattuhan sanoo selvästi, ettei kuollut?! Hän ei jäänyt Haadeksensa vangiksi, ja vain Paratiisissa te tänään Hänet näette, mitens sinne TE näätte?! Jeesus tosin ei lankea Paratiisissa samoin kun Wanha Aadam Eevoineen, vaan Hän tulisi takaisin ihmisyyteen uudelleen vain vauvavaiheen kautta uudelleen, JOS TULEE siten takaisin, itse epäilen vieläkin että ei, koska Jeesus oli Ihminen, eikä tavallinen Ihminen ainakaan tule tänne takaisin koskaan, jos Häntä kohdelttiin eläessään liian pahasti... Siinä jopa Karman laki eksyy...


    • Q.A.Lity

      14.56.47

    • Jabin

      Jeesus kuoli keskiviikkona noin kello kolmelta, siis ehtoouhrin aikaan. Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani"... Mutta Jeesus huusi suurella äänellä ja antoi henkensä.
      Jeesus opetti: Sillä niin kuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä. Jeesus ilmestys kärsimyksensä jälkeen ylösnousseena opetuslapsilleen myöhään lauantai-iltana. Keskiviikkoillasta lauantailtaan tulee tasan kolme päivää ja kolme yötä.
      Jeesus on ensimmäinen ja viimeinen. Hän on Jumalan todellinen uutislyhde. Uutislyhteet tuotiin pääsiäisen jälkeisestä sapatista alkaen temppeliin heilutettavaksi. Sapatti päättyi lauantai-iltana. Koska Jeesus on kaikessa ensimmäinen, niin Jeesus nousi kuolleista heti ennen kuin yhtäkään maallista lyhdettä ehdittiin nostaa esille.
      Raamatun kääntäjiltä ja selittäjiltä on täysin unohtunut se tosiasia, että pääsiäistä vietettiin aina täyden kuun aikaan. Valon kajastukset ja valon lisääntymiset ovat yksioikoisesti tulkittu auringon valoksi.
      Auringon laskun jälkeen, ennen kuin kuu alkoi antaa valoa, oli pimeä hetki. Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta. Monet tulkitsevat tämän raamatun paikan kuin olisi ollut kyseessä aamu, vaikka todellisuudessa oli lauantai-ilta.

      • Anonyymi

        Syvää sokeutta sinulta !

        Lue ITSE tarkemmin !

        Markus 16
        1 Ja kun sapatti oli ohi, ostivat Maria Magdaleena ja Maria, Jaakobin äiti, ja Salome hyvänhajuisia yrttejä mennäkseen voitelemaan häntä.
        2 Ja viikon ensimmäisenä päivänä he tulivat haudalle ani varhain, AURINGON NOUSTESSA.
        3 Ja he sanoivat toisilleen: "Kuka meille vierittää kiven hautakammion ovelta?"
        4 Ja katsahtaessaan ylös he näkivät kiven poisvieritetyksi; se oli näet hyvin suuri.

        Kolmantena päivänä, viikon esimmäisen päivän aamuna, eli sunnuntaina siis, Jeesus ei omien sanojensa mukaan ollut vielä noussut ylös taivaaseen !

        Joh. 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Siis Maria ei saanut Häneen koskea, koska Hän ei ollut vielä ylösnouseemus ruumiissaan !

        Mutta illalla kun Jeesus tapasi opetuslapset, Hän ei enää kieltänyt opetuslapsia koskemasta Häneen ja samalla Jeesus puhaltaen heidän päälleen antoi heille Pyhän Hengen !

        Johannes 20
        19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
        21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

        Tämä osaltaan todistaa sen, että Jeesus nousi ylös Taivaaseen siis aamun ja illan välissä, viikon ensimmäisenä päivänä, eli sunnuntaina, siis juutalaisten ajan laskun mukaan, kuten Raamattuun on kirjoitettu, juuri sen mukaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syvää sokeutta sinulta !

        Lue ITSE tarkemmin !

        Markus 16
        1 Ja kun sapatti oli ohi, ostivat Maria Magdaleena ja Maria, Jaakobin äiti, ja Salome hyvänhajuisia yrttejä mennäkseen voitelemaan häntä.
        2 Ja viikon ensimmäisenä päivänä he tulivat haudalle ani varhain, AURINGON NOUSTESSA.
        3 Ja he sanoivat toisilleen: "Kuka meille vierittää kiven hautakammion ovelta?"
        4 Ja katsahtaessaan ylös he näkivät kiven poisvieritetyksi; se oli näet hyvin suuri.

        Kolmantena päivänä, viikon esimmäisen päivän aamuna, eli sunnuntaina siis, Jeesus ei omien sanojensa mukaan ollut vielä noussut ylös taivaaseen !

        Joh. 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Siis Maria ei saanut Häneen koskea, koska Hän ei ollut vielä ylösnouseemus ruumiissaan !

        Mutta illalla kun Jeesus tapasi opetuslapset, Hän ei enää kieltänyt opetuslapsia koskemasta Häneen ja samalla Jeesus puhaltaen heidän päälleen antoi heille Pyhän Hengen !

        Johannes 20
        19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
        21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

        Tämä osaltaan todistaa sen, että Jeesus nousi ylös Taivaaseen siis aamun ja illan välissä, viikon ensimmäisenä päivänä, eli sunnuntaina, siis juutalaisten ajan laskun mukaan, kuten Raamattuun on kirjoitettu, juuri sen mukaan !

        Sunnuntain nimi hepreassa on Jom Rison: (viikon) "Ensimmäinen päivä" (/ Päivä ensimmäinen).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syvää sokeutta sinulta !

        Lue ITSE tarkemmin !

        Markus 16
        1 Ja kun sapatti oli ohi, ostivat Maria Magdaleena ja Maria, Jaakobin äiti, ja Salome hyvänhajuisia yrttejä mennäkseen voitelemaan häntä.
        2 Ja viikon ensimmäisenä päivänä he tulivat haudalle ani varhain, AURINGON NOUSTESSA.
        3 Ja he sanoivat toisilleen: "Kuka meille vierittää kiven hautakammion ovelta?"
        4 Ja katsahtaessaan ylös he näkivät kiven poisvieritetyksi; se oli näet hyvin suuri.

        Kolmantena päivänä, viikon esimmäisen päivän aamuna, eli sunnuntaina siis, Jeesus ei omien sanojensa mukaan ollut vielä noussut ylös taivaaseen !

        Joh. 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Siis Maria ei saanut Häneen koskea, koska Hän ei ollut vielä ylösnouseemus ruumiissaan !

        Mutta illalla kun Jeesus tapasi opetuslapset, Hän ei enää kieltänyt opetuslapsia koskemasta Häneen ja samalla Jeesus puhaltaen heidän päälleen antoi heille Pyhän Hengen !

        Johannes 20
        19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
        21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

        Tämä osaltaan todistaa sen, että Jeesus nousi ylös Taivaaseen siis aamun ja illan välissä, viikon ensimmäisenä päivänä, eli sunnuntaina, siis juutalaisten ajan laskun mukaan, kuten Raamattuun on kirjoitettu, juuri sen mukaan !

        puuro ja velli jatkaa samojen houreittensa vaahtoamista. Jeesus kuoli keskiviikkona kolmen aikaa iltapäivällä. Hänet haudattiin aivan vähän ennen pääsiäissapatin alkamista. Torstai oli pakollinen lepopäivä. Perjantaina naiset valmistivat hyvänhajuisia yrttejä ja voiteita. Lauantaina oli taas sapatti, viikkosapatti" mutta sapatin he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan".
        Jeesus nousi kuolleista heti viikkosapatin päätyttyä lauantai-iltana kuuden maissa. Hän on esikuva uutislyhteestä. Lauantai iltana sapatin päätyttyä alkoi uutislyhteitten heilutus. leikkaatte sen viljaa, niin viekää papille viljastanne uutislyhde.hän toimittakoon sen lyhteen heilutuksen Herran edessä, että hänen mielisuosionsa tulisi teidän osaksenne; sapatin jälkeisenä päivänä pappi toimittakoon sen heilutuksen.
        Jos Jeesus olisi noussut kuolleista sunnuntaiaamuna, niin Hän ei olisi täyttänyt Jumalan Sanan ilmoitusta. Hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että Hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        Jeesuksen ylösnousemuksen ajankohta on ilmoitettu täysin selvästi Sanassa: Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!" Viikon ensimmäisen päivän myöhäinen ilta tarkoittaa lauantai-iltaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        puuro ja velli jatkaa samojen houreittensa vaahtoamista. Jeesus kuoli keskiviikkona kolmen aikaa iltapäivällä. Hänet haudattiin aivan vähän ennen pääsiäissapatin alkamista. Torstai oli pakollinen lepopäivä. Perjantaina naiset valmistivat hyvänhajuisia yrttejä ja voiteita. Lauantaina oli taas sapatti, viikkosapatti" mutta sapatin he viettivät hiljaisuudessa lain käskyn mukaan".
        Jeesus nousi kuolleista heti viikkosapatin päätyttyä lauantai-iltana kuuden maissa. Hän on esikuva uutislyhteestä. Lauantai iltana sapatin päätyttyä alkoi uutislyhteitten heilutus. leikkaatte sen viljaa, niin viekää papille viljastanne uutislyhde.hän toimittakoon sen lyhteen heilutuksen Herran edessä, että hänen mielisuosionsa tulisi teidän osaksenne; sapatin jälkeisenä päivänä pappi toimittakoon sen heilutuksen.
        Jos Jeesus olisi noussut kuolleista sunnuntaiaamuna, niin Hän ei olisi täyttänyt Jumalan Sanan ilmoitusta. Hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että Hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        Jeesuksen ylösnousemuksen ajankohta on ilmoitettu täysin selvästi Sanassa: Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!" Viikon ensimmäisen päivän myöhäinen ilta tarkoittaa lauantai-iltaa.

        Olet niin sekaisin !

        Viikon ensimmäinen päivä on sunnuntai !!!

        Se alkaa juutalaisille siis lauantaina auringon laskun aikaan !!!

        LUE RAAMATTUASI !

        1 Ja kun sapatti oli ohi, ostivat Maria Magdaleena ja Maria, Jaakobin äiti, ja Salome hyvänhajuisia yrttejä mennäkseen voitelemaan häntä.
        2 Ja viikon ensimmäisenä päivänä he tulivat haudalle ani varhain, AURINGON NOUSTESSA.

        Siis EI AURINGON LASKETTUA !!!

        TYHMÄKÖ OLET VAI LUKUTAIDOTON ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet niin sekaisin !

        Viikon ensimmäinen päivä on sunnuntai !!!

        Se alkaa juutalaisille siis lauantaina auringon laskun aikaan !!!

        LUE RAAMATTUASI !

        1 Ja kun sapatti oli ohi, ostivat Maria Magdaleena ja Maria, Jaakobin äiti, ja Salome hyvänhajuisia yrttejä mennäkseen voitelemaan häntä.
        2 Ja viikon ensimmäisenä päivänä he tulivat haudalle ani varhain, AURINGON NOUSTESSA.

        Siis EI AURINGON LASKETTUA !!!

        TYHMÄKÖ OLET VAI LUKUTAIDOTON ???

        Vielä lisäyksenä edelliseen Jeesuksen OMAT SANAT silloin VARHAIN AAMULLA:

        Joh. 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä EN OLE VIELÄ NOUSSUT ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että MINÄ NOUSEN YLÖS, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä lisäyksenä edelliseen Jeesuksen OMAT SANAT silloin VARHAIN AAMULLA:

        Joh. 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä EN OLE VIELÄ NOUSSUT ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että MINÄ NOUSEN YLÖS, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Puurot ja vellit alkoi taas riekkua jumalattomuutta ja pahuuttaan. Suomenkielisiin Raamattuihin on lisätty kosolti aamuja ja auringon nousuja.
        Puuro ja velli alkaa raivoa, jos jo ei kumarra häntä ja ylistä hänen kaikkitietäväisyyttään. Jeesus oli taatusti noussut ylös kuolleista sanoessaan: "En ole vielä noussut ylös". Mutta jumalaton ja täynnä pahuutta oleva puuro ja velli ei ymmärrä Jeesuksen puhuneen hänen lopullisesta lähdöstään Taivaaseen. Puurio ja velli ei edes huomaa mitä itse kirjoitttaa: että MINÄ NOUSEN YLÖS, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Sanassa on kirjoitettu: joille Jeesus myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta. Puuro ja velli ilmeisesti tarkoittaa Jeesuksen olleen kuollut, jonkinlainen zombi ilmestyessään ja puhuessaan opetuslapsilleen ja vasta noustessaan Taivaaseen Jeesus nousi kuolleista.
        Minun ei tarvitse hyväksyä jumalattoman ihmisen sepustuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puurot ja vellit alkoi taas riekkua jumalattomuutta ja pahuuttaan. Suomenkielisiin Raamattuihin on lisätty kosolti aamuja ja auringon nousuja.
        Puuro ja velli alkaa raivoa, jos jo ei kumarra häntä ja ylistä hänen kaikkitietäväisyyttään. Jeesus oli taatusti noussut ylös kuolleista sanoessaan: "En ole vielä noussut ylös". Mutta jumalaton ja täynnä pahuutta oleva puuro ja velli ei ymmärrä Jeesuksen puhuneen hänen lopullisesta lähdöstään Taivaaseen. Puurio ja velli ei edes huomaa mitä itse kirjoitttaa: että MINÄ NOUSEN YLÖS, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Sanassa on kirjoitettu: joille Jeesus myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta. Puuro ja velli ilmeisesti tarkoittaa Jeesuksen olleen kuollut, jonkinlainen zombi ilmestyessään ja puhuessaan opetuslapsilleen ja vasta noustessaan Taivaaseen Jeesus nousi kuolleista.
        Minun ei tarvitse hyväksyä jumalattoman ihmisen sepustuksia.

        Sinun mukaasi siis Jeesus on valehetelija ja syntinen siis !

        Joh. 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä EN OLE VIELÄ NOUSSUT ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että MINÄ NOUSEN YLÖS, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö

        Kyse on siis ylösnouseemuksesta, eikä kuolemisesta tai haudassa olemisesta !

        Ei Jeesus ollut kuolleena 3 vuorokautta, Jumala ei kuole !

        Jeesus siis ihan itse sanoi, että Häneen ei voi vielä koskea, koska Hän ei ollut vielä ylösnouseemus ruumiissa !

        Olet todella sokea ja ymmärtämätön !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puurot ja vellit alkoi taas riekkua jumalattomuutta ja pahuuttaan. Suomenkielisiin Raamattuihin on lisätty kosolti aamuja ja auringon nousuja.
        Puuro ja velli alkaa raivoa, jos jo ei kumarra häntä ja ylistä hänen kaikkitietäväisyyttään. Jeesus oli taatusti noussut ylös kuolleista sanoessaan: "En ole vielä noussut ylös". Mutta jumalaton ja täynnä pahuutta oleva puuro ja velli ei ymmärrä Jeesuksen puhuneen hänen lopullisesta lähdöstään Taivaaseen. Puurio ja velli ei edes huomaa mitä itse kirjoitttaa: että MINÄ NOUSEN YLÖS, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Sanassa on kirjoitettu: joille Jeesus myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta. Puuro ja velli ilmeisesti tarkoittaa Jeesuksen olleen kuollut, jonkinlainen zombi ilmestyessään ja puhuessaan opetuslapsilleen ja vasta noustessaan Taivaaseen Jeesus nousi kuolleista.
        Minun ei tarvitse hyväksyä jumalattoman ihmisen sepustuksia.

        Ja tuollaiset selitykset väärin käännöksistä näyttää vääriksi toteen King James kääännös:

        Biblia
        2 Ja tulivat haudalle ensimäisenä sabbatin päivänä sangen varhain auringon noustessa.

        King James
        2 And very early in the morning the first day of the week, they came unto the sepulchre at the rising of the sun.

        LISÄKSI suora käännös alkukielestä siis sana sanalta sanoo:

        "tulevat haudalle noustessa auringon" !

        "anateilantos tu heliu" = noustessa auringon !!!

        Joten ÄLÄ VIITSI ENÄÄ VALEHDELLA VASTOIN TOTUUTTA !!!


      • Anonyymi

        puuro ja vellit, kirjoitat törkyjä. Sinun mielisi on umpitautinen. Olet sulkenut kaiken järjellisen ajatustesi ulkopuolelle. Olet pimeydestä ja pahuudesta.
        Maria ja muut naiset kävivät haudalla useita kertoja, ensin lauantai-iltana, auringon laskettuja. Lauantai-iltana heillä oli mukanaan perjantaina valmistetut yrtit ja voiteet. Mutta sunnutaiaamuna heillä oli ostetut voiteet.
        Mutt sinä jumalaton riehut ja raivoat. Kirjoittelet typeryyksiä.
        Sinulla ei ole mitään totuutta sillä olet valheen isän lapsi. Laita edes huutomerkit oikeille paikoille.
        Velehtelet, niin että korvasikin heiluvat: "Ei Jeesus ollut kuolleena 3 vuorokautta, Jumala ei kuole !" Tämä on valhe. Sillä Herra Jeesus itse sanoo:
        ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti.
        Toinen valheesi: Häneen ei voi vielä koskea, koska Hän ei ollut vielä ylösnouseemus ruumiissa ! Missään Jumalan ilmoituksessa noin kirjoitettu: Vaan Jeesus itse sanoi: Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan.
        Mitä kummaa ja törkeää seuraavaksi? Alahan kirjottaa taas törkyä ja valhetta ja raivoa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        puuro ja vellit, kirjoitat törkyjä. Sinun mielisi on umpitautinen. Olet sulkenut kaiken järjellisen ajatustesi ulkopuolelle. Olet pimeydestä ja pahuudesta.
        Maria ja muut naiset kävivät haudalla useita kertoja, ensin lauantai-iltana, auringon laskettuja. Lauantai-iltana heillä oli mukanaan perjantaina valmistetut yrtit ja voiteet. Mutta sunnutaiaamuna heillä oli ostetut voiteet.
        Mutt sinä jumalaton riehut ja raivoat. Kirjoittelet typeryyksiä.
        Sinulla ei ole mitään totuutta sillä olet valheen isän lapsi. Laita edes huutomerkit oikeille paikoille.
        Velehtelet, niin että korvasikin heiluvat: "Ei Jeesus ollut kuolleena 3 vuorokautta, Jumala ei kuole !" Tämä on valhe. Sillä Herra Jeesus itse sanoo:
        ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti.
        Toinen valheesi: Häneen ei voi vielä koskea, koska Hän ei ollut vielä ylösnouseemus ruumiissa ! Missään Jumalan ilmoituksessa noin kirjoitettu: Vaan Jeesus itse sanoi: Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan.
        Mitä kummaa ja törkeää seuraavaksi? Alahan kirjottaa taas törkyä ja valhetta ja raivoa!!!

        Eli yhäkin väitä Jeesusta valehtelijaksi !


        Joh. 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä EN OLE VIELÄ NOUSSUT ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että MINÄ NOUSEN YLÖS, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli yhäkin väitä Jeesusta valehtelijaksi !


        Joh. 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä EN OLE VIELÄ NOUSSUT ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että MINÄ NOUSEN YLÖS, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Niin sinä puurot ja velli reihut edelleen täällä koko pahuudessasi ja tunnustat avoimesti valehdelleesi. Sinä et ole uskossa Jeesukseen, sillä kiellät kristinukon tärkeimmän totuuden Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen. Kirjoitit ja kielsit uskon: "Ei Jeesus ollut kuolleena 3 vuorokautta, Jumala ei kuole !"
        Umpimielisyydessäsi pyörität samaa Raamatun paikkaa. "Älä minuun koske, sillä EN OLE VIELÄ NOUSSUT ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että MINÄ NOUSEN YLÖS, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö"
        Siis Jeesus puhuu tässä Taivaaseen menostaan, ei kuolleista nousemisestaan. Olihan Jeesus kaikkien nähtävillä ja kuolleista nousseena.
        Jeesus oli opettanut. 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi. 'Palajan jälleen teidän tykönne' tarkoittaa Pyhää Henkeä. Jeesus on tässä maailmassa omiensa kanssa, mutta ei ruumiillisessa muodossa, vaan Hän lähetti Pyhän Hengen.
        Olet sulkeutunut omaan harhamaailmaasi, niin kuka pysyy kertomaan sinulle yksinkertaistakaan totuutta?
        Tässä kuvataan Jeesuksen Isän tykö lähtemistä: 'Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.'

        Maria oli ensimmäinen, joka meni haudalle heti sapatin päätyttyä ja sapatti päättyi lauantai-iltana: Tässä kerrotaan Jeesuksen ylösnousemuksesta: katso, tapahtui suuri maanjäristys, sillä Herran enkeli astui alas taivaasta, tuli ja vieritti kiven pois ja istui sille... Mutta enkeli puhutteli naisia ja sanoi heille: "Älkää te peljätkö; sillä minä tiedän teidän etsivän Jeesusta, joka oli ristiinnaulittu. Ei hän ole täällä, sillä hän on noussut ylös, niinkuin hän sanoi.
        Joko Herran enkeli valehteli sanoessaan Jeesuksen nousseen ylös tai sinä jumalaton valehtelet.


    • kansanmurhaaja_Israel

      Tuo kuolinhetki on juutalaiseen ajanlaskuun perustuvalla systeemillä muistiin merkitty, tappavalla tarkkuudella, kuten kansanmurhaajilla on tapana, joten tarkka ajankohta on siis kiinni siitä, mistäpäin juuri nimenomaisella hetkellä tuuli. Juutalainen ajanlaskuhan on tunnetusti kaikkein eniten perseellään oleva systeemi. He ottavat satunnaiseti kolmannentoista kuukauden käyttöön ja normikuukausienkin päivien lukumäärä vaihtelee randomisti. Juutalaisen Einsteinin valonnopeuskaan ei ole sama kuin ihmisten valonnopeus juuri tuosta ajan epämääräisyys syystä.

      Minä vastaan: Jeesus kuoli sapattina ja verenhimoinen juutalaisyleisö hurrasi ja mussutteli piknic eväitään.

    • violaluna17

      Klo 15. Jeesus kuoli.

    • MaranAtha

      Ei ole tärkeää koska ja milloin Jeesus kuoli, vaan usko Jeesukseen joka pelastaa. Annan teille tiedoksi sen uskontunnustuksen, jota apostolit itse käuttivät. En sitä apostolista uskontunnustusta, jonka kirkkoisät kirjoittivat gnostilaisuutta vastaan, vaan sen joka mainitaan Raamatussa. Ja se on tämä:

      Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen vaan luopui omastaan.

      Hän otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa, hän alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristinkuolemaan asti.

      Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman. Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava,
      kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla, ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi:

      "Yehoshua haMashiach Maran." (Jeesus Kristus on Herra)

    • revolutionx

      Tärkeämpää on tuntea Jeesus kuin tietää päivät ja kellonajat, ja uskoa että Hän on ylösnoussut ja tulee takaisin, ei kuitenkaan ennen suurta ahdistusta vaan sen jälkeen! Lue Matt. 24. Ahdistuksen
      aika on jo alkanut ja samoin suuri luopumus. Lue Raamattua ja seuraa uutisia niin tiedät missä mennään.

      • A.Postoli

        Kyllä vatikaanissa tiedetään tapahtuman päivät ja kellonajat kyseiseltä ajalta, koska senaikuinen kuolinsyyn tutkija on kirjoittanut kaiken pergamentille, joka on vatikaanin kassaholvissa. Ylösnousemuksen jälkeisestä paluusta ei ole kylläkään ole kirjallisia, varmoja todisteita, paitsi mitä raamatussa nyt satuillaan.


    • Anonyymi

      Jeesus murtui "Kuolemaan Uneensa", illalla, kun koomaan joutui, ettei hänen jalkojen olisi murskattu, tarkempi kellonaika lienee merkityksestön: Jeesus taisteli Unien Haadesta vastaan, siellä oli läsnä Itse Saatana, ja sai voitettua Tuonelan mahdit, koska Hän sai aikaan kapinan HETI kyseisessä paikassa, ja kuolleiden näkyruumiita nostettiin poies synkästä Haadeksesta, seuraavan kolmen päivän aikana miljoonia, syntymään joko tavallisessa inkarnaatiossa, tai jatkamaan elämäänsä enkelihahmona, joka olotila tosin ei paljoa eroa siitä, mitä Haadeksessakin oli.... Jeesus on läsnä nyt, minun näyssäni jo viisi vuotta, en ymmärrä sitä, se tuli pienen alkoholikokeiluni takia, mutta Jeesus vihjaa, että olin luonasi silloinkin, kun ensimmäistä kertaa 6 vuotiaana annoin Elämäni Hänen johdettavakseen. Jos olisikin ollut joku ELÄVÄ ihminen, jota olisi voinut seurata, mutta ei valitettavasti ollut, sitä Jeesuskin suomalaisissa suree, että meissä on niin vahvana nk. "Itsensä aliarvioiminen, vääräkin nöyryys"; ettei meistä saa kyllä tekemälläkään kenellekään mitään johtajaa; Ruotsalaiset TAAS tässä suhteessa meitä parempia...Suomessa on tavatonta olla silti Ylpeä, sellaiset halutaan nitistää poies, jos ei muuten niin väkisten, tuo VÄÄRÄ KUNNIA, joka herää monilla liian varhaisella iällä, pitää hyvin lapsellisesta sielunijästä käsin, kaikkea Ylpeää ja niin nerokasta Iloluonnetta vain pilkkanaan ja vihollisenaan, eikä sen "kunnian "harjoittaja kykene itse selviämään elämästä vanhempaan sielunikään vielä, se on vakava virhe, meidän käytöksessämme....Älkää luulko, että teissäkään KUNNIALLISUUS heräisi edes fyysisesti kovin nuorena, vaikka vallalla on harhaoppi, että ihminen olisi "aikuinen" jo 18-vuotiaana.... Ruumiin kehitys pysähtyy tuolloin, ei käytöksen ja oppimmisen tarvitse siihen vielä lopahtaa..

    • Anonyymi

      Itse kellonaikaa ei mainita. Mutta ristiin naulitsemisesta on jonkinlainen tieto. Vastaus riippuu siitä, mitä evankeliumia uskoo. Markuksen mukaan Jeesus ristiinnaulittiin kolmannella tunnilla ja hän oli ristillä ainakin kuudenella tunnilla, jolloin koko maan vallannut kolmen tunnin kestänyt pimennys alkoi. Johanneksen mukaan Jeesus ei ollut tuolloin vielä edes matkalla Golgatalle vaan oli kolmannella tunnilla vielä pilatuksen luona.

      • Anonyymi

        Väärin. Jeesus naulittiin ristille noin kuudennen tunnin vaiheilla (klo 18 nykyaikana). Hän oli elossa vielä yhdeksännen tunnin hetkellä mutta kuoli pian sen jälkeen Matteuksen, Markuksen ja Luukkaan evankeliumien mukaan.

        Johannes kertoo, että Jeesus oli Pilatuksen luona noin kolmannen ja kuudennen hetken välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Jeesus naulittiin ristille noin kuudennen tunnin vaiheilla (klo 18 nykyaikana). Hän oli elossa vielä yhdeksännen tunnin hetkellä mutta kuoli pian sen jälkeen Matteuksen, Markuksen ja Luukkaan evankeliumien mukaan.

        Johannes kertoo, että Jeesus oli Pilatuksen luona noin kolmannen ja kuudennen hetken välillä.

        En tiedä mihin perustat väitteesi. Mutta Iso Raamatun Tietosanakirja sanoo, että Jeesus naulittiin klo 9 aamulla. Wikipediakin sanoo niin, vaikka se on huono lähde näissä asioissa.


    • Anonyymi

      Markuksen evankeliumissa käytetään juutalaisten ajanlaskua ja Johanneksen evankeliumissa käytetään roomalaista ajanlaskua. Siitä johtuu näiden kahden evankeliumin näennäinen ristiriita. Molempien evankeliumien ajanlasku kertoo yhtenäisesti Jeesuksen kuolleen noin kello 9 meidän kellomme mukaan.

      • Anonyymi

        Korjaan, että Jeesus ristiinnaulittiin n. klo 9.00. Hän kuoli siitä 6 hetkeä myöhemmin, eli ilmeisesti 6 tuntia myöhemmin.


      • Anonyymi

        Kerrot satuja. Johannes käyttää Markuksen tavoin juutalaisten ajanlaskua. Opetuslapset näkivät ylösnousseen Jeesuksen lauantai-iltana: Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        Luukkaan evankeliumin kirjoittaja todistaa: ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka. Leivän murtaminen pidettiin lauantai-iltana.
        Meidän kellon mukaan Jeesus kuoli kolmen aikaan iltapäivällä: Olkoon rukoukseni edessäsi uhrisavuna, olkoot kohotetut käteni iltauhri. "Toimita suurella alttarilla aamun polttouhri ja illan ruokauhri."
        Eliasta on kirjoitettu: "Ruokauhrin aikaan profeetta Elia astui kansan eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaan, että Jeesus ristiinnaulittiin n. klo 9.00. Hän kuoli siitä 6 hetkeä myöhemmin, eli ilmeisesti 6 tuntia myöhemmin.

        Asia on selvästi sanottu Raamatussa:

        Tunti aikayksikkönä oli käytössä jo 4 000 vuotta sitten Babyloniassa. Aluksi vain päivä jaettiin 12 tuntiin, mutta myöhemmin samoin jaettiin myös yö. Tämän vuoksi päivän ja yön tunnit olivat eri vuodenaikoina eri pituiset. Vanhalla ajalla tunneista käytettiin järjestysnumeroita siten, että päivän ensimmäinen tunti alkoi aina auringonnoususta ja yön ensimmäinen auringonlaskusta. Käytäntö tunnetaan muun muassa Raamatusta, jossa esimerkiksi kuudes tunti (vanhemmassa käännöksessä kuudes hetki) tarkoittaa keskipäivää edeltävää tuntia, nykyisen laskutavan mukaan noin kello 11–12.

        44 Ja oli jo noin kuudes hetki. Niin yli kaiken maan tuli pimeys, jota kesti hamaan yhdeksänteen hetkeen,
        45 sillä aurinko oli pimentynyt. Ja temppelin esirippu repesi keskeltä kahtia.
        46 Ja Jeesus huusi suurella äänellä ja sanoi: "Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni". Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä.

        Eli yhdeksäntenä hetkenä, joka siis tarkoittaa 14–15 aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on selvästi sanottu Raamatussa:

        Tunti aikayksikkönä oli käytössä jo 4 000 vuotta sitten Babyloniassa. Aluksi vain päivä jaettiin 12 tuntiin, mutta myöhemmin samoin jaettiin myös yö. Tämän vuoksi päivän ja yön tunnit olivat eri vuodenaikoina eri pituiset. Vanhalla ajalla tunneista käytettiin järjestysnumeroita siten, että päivän ensimmäinen tunti alkoi aina auringonnoususta ja yön ensimmäinen auringonlaskusta. Käytäntö tunnetaan muun muassa Raamatusta, jossa esimerkiksi kuudes tunti (vanhemmassa käännöksessä kuudes hetki) tarkoittaa keskipäivää edeltävää tuntia, nykyisen laskutavan mukaan noin kello 11–12.

        44 Ja oli jo noin kuudes hetki. Niin yli kaiken maan tuli pimeys, jota kesti hamaan yhdeksänteen hetkeen,
        45 sillä aurinko oli pimentynyt. Ja temppelin esirippu repesi keskeltä kahtia.
        46 Ja Jeesus huusi suurella äänellä ja sanoi: "Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni". Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä.

        Eli yhdeksäntenä hetkenä, joka siis tarkoittaa 14–15 aikaan.

        Tuo aika pitää ilmeisesti paikkansa. Aika alettiin päivällä laskea kello kuuden aikaan meidän kellossamme.


    • Anonyymi

      Suuri Sapatti on se, mikä oli juuri viime viikolla, perjantai-illasta lauantai-iltaan. Shabat HaGadol. se edeltää Pesachin alkua.
      Jeesuksen ristiinnaulitsemisen ajankohtana sapatti on ongelmallinen.

      • Anonyymi

        Ei ole.

        Oli siis ns. tuplapyhä.

        Jeesus ristiinnaulittiin siis torstaina, jonka illasta alkoi tuplapyhä.

        Asia varmistuu Jeesuksen omista sanoista, kun Hän viikon ensimmäisenä päivänä eli sunnuntaina sanoi aamulla Marialle, ettei Hän vielä ollut noussut yls, mutta oli nousemassa, ja saman päivän eli sunnuntain illalla oli sitten noussut ylös .

        Joh. 20:1 Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Eli kuten Joonan tapaus meille kuvana kertoo 3 päivää ja 3 yötä täyttyi ennen iltaa 9:llä hetkellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole.

        Oli siis ns. tuplapyhä.

        Jeesus ristiinnaulittiin siis torstaina, jonka illasta alkoi tuplapyhä.

        Asia varmistuu Jeesuksen omista sanoista, kun Hän viikon ensimmäisenä päivänä eli sunnuntaina sanoi aamulla Marialle, ettei Hän vielä ollut noussut yls, mutta oli nousemassa, ja saman päivän eli sunnuntain illalla oli sitten noussut ylös .

        Joh. 20:1 Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Eli kuten Joonan tapaus meille kuvana kertoo 3 päivää ja 3 yötä täyttyi ennen iltaa 9:llä hetkellä.

        Vanhan liiton juhlat ja uhrit olivat esikuva Jeesuksesta. Jeesuksesta on kirjoittu: hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        Uutislyhteen heilutus ja nosto näkyville on kuva ylösnousemuksesta.
        Ja hän toimittakoon sen lyhteen heilutuksen Herran edessä, että hänen mielisuosionsa tulisi teidän osaksenne; sapatin jälkeisenä päivänä pappi toimittakoon sen heilutuksen.
        Sapatti päätyi lauantai-iltana kuuden jälkeen. Jeesus esikoisena uutislyhteenä heti sapatin päätytyä, toisin sanoen heti auringon laskettua lauantai-iltana. Mikään muu aika ei täytä Vanhan liiton esikuvia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhan liiton juhlat ja uhrit olivat esikuva Jeesuksesta. Jeesuksesta on kirjoittu: hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        Uutislyhteen heilutus ja nosto näkyville on kuva ylösnousemuksesta.
        Ja hän toimittakoon sen lyhteen heilutuksen Herran edessä, että hänen mielisuosionsa tulisi teidän osaksenne; sapatin jälkeisenä päivänä pappi toimittakoon sen heilutuksen.
        Sapatti päätyi lauantai-iltana kuuden jälkeen. Jeesus esikoisena uutislyhteenä heti sapatin päätytyä, toisin sanoen heti auringon laskettua lauantai-iltana. Mikään muu aika ei täytä Vanhan liiton esikuvia.

        Jeesus siis valehteli , niinkö haluat sanoa ja väittää?

        Mitä ja milloin Jeesus nämä sanoikaan:

        Joh. 20:1 Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

        Joten sinulla taitaa mennä nyt nuo kuvat ja niiden selitykset pahasti pieleen.


    • Anonyymi

      Joskus viisitoista vuotta sitten laskin, että vuonna 31 astronominen täysikuu oli tiistaina. En nyt enää muista mikä vuosi, 30 vai 32, täysikuu oli sunnuntaina. Pääsiäisenä oli aina täysikuu.

      Evankeliumeissa kerrotaan Jeesuksen tulleen Jerusalemiin ja aterioineen jonkun luona kun nainen tuli ja vuodatti kallisarvoista voidetta Hänen päälleen.
      Matteuksen mukaan tämä oli kaksi päivää ennen pääsiäistä, kun taas Johannes sanoi sen tapahtuneen kuusi päivää ennen. Tämä oli siis sunnuntaina.
      Luulen siksi, että Jeesus söi pääsiäislammasta Mooseksen lain mukaan neljästoista päivä täydenkuun aikaan, kun taas Johannes viittasi yleiseen käytäntöön syödä pääsiäislammasta perjantaina ennen sapattia, joka tässä tapauksessa oli Suuri sapatti.

      Jeesus vangittiin tiistain ja keskiviikon välisenä yönä, Häntä kuulusteltiin pappien palatsissa aamuyöstä, Hänet vietiin Pilatuksen eteen keskiviikkona, ja iltapäivällä myös Herodeksen eteen. Herodeksesta ja Pilatuksesta tuli ystäviä, he kenties söivät yhdessä keskiviikkoiltana. Torstaina jatkui kuulustelut Pilatuksen edessä, ja kello 12 Pilatus julisti tuomion. Jeesus ristiinnaulittiin perjantaina kello 9, ja Hän kuoli kello 15, siis samaan aikaan kun papit valmistautuivat syömään pääsiäislammasta. Miten he muutoin olisivat pelänneet saastumista jos he olivat jo syöneet samaan aikaan kuin Jeesus? Hehän eivät tulleet lähelle Pilatusta saastumisen pelosta.

      Jeesus sanoi nousevansa ylös kolmantena päivänä, siis kahden yön jälkeen.

      Matteus lisäsi usein selvityksiä Jeesuksen sanoihin, ja hän sanoi, että Jeesus olisi lepäävä haudassa kolme päivää. Välimerkit jäivät lisäämättä 1500.-luvulla.
      Joonan merkki vuonna 30 tarkoitti että vielä neljäkymmentä vuotta, niin Jerusalem hävitetään , vuonna 70. Tätä selitystä ei kuitenkaan Matteus voinut tietää.

      • Anonyymi

        Joonan kuvan mukaan 3 päivää ja 3 yötä, eikä kahta yötä.

        Joona 1:17 Mutta Herra toimitti suuren kalan nielaisemaan Joonan. Ja Joona oli kalan sisässä kolme päivää ja kolme yötä.

        Eli kun Jeesus nousi ylös sunnuntaina iltapäivällä, omien sanojensa mukaan, siis ennen iltaa.

        Niin saamme laskemalla selville sen, että Jeesus kuoli yhdeksännellä hetkellä, eli 14-15 aikaan torstaina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joonan kuvan mukaan 3 päivää ja 3 yötä, eikä kahta yötä.

        Joona 1:17 Mutta Herra toimitti suuren kalan nielaisemaan Joonan. Ja Joona oli kalan sisässä kolme päivää ja kolme yötä.

        Eli kun Jeesus nousi ylös sunnuntaina iltapäivällä, omien sanojensa mukaan, siis ennen iltaa.

        Niin saamme laskemalla selville sen, että Jeesus kuoli yhdeksännellä hetkellä, eli 14-15 aikaan torstaina.

        Joona oli kalan sisässä kolme päivää ja kolme yötä. Jeesus sen sijaan sanoi nousevansa ylös kolmantena päivänä.
        Sapatin Jeesus lepäsi haudassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joonan kuvan mukaan 3 päivää ja 3 yötä, eikä kahta yötä.

        Joona 1:17 Mutta Herra toimitti suuren kalan nielaisemaan Joonan. Ja Joona oli kalan sisässä kolme päivää ja kolme yötä.

        Eli kun Jeesus nousi ylös sunnuntaina iltapäivällä, omien sanojensa mukaan, siis ennen iltaa.

        Niin saamme laskemalla selville sen, että Jeesus kuoli yhdeksännellä hetkellä, eli 14-15 aikaan torstaina.

        Raamatun mukaan Jeesus ristiinnaulittiin keskellä viikkoa. Keskiviikosta lauantai-iltaan on kolme päivää ja kolme yötä. Jeesus on uutislyhde, jota Raamatun ensimmäinen sanakin tarkoittaa. "leikkaatte sen viljaa, niin viekää papille viljastanne uutislyhde.
        Ja hän toimittakoon sen lyhteen heilutuksen Herran edessä, että hänen mielisuosionsa tulisi teidän osaksenne; sapatin jälkeisenä päivänä pappi toimittakoon sen heilutuksen. Heti sapatin jälkeen tarkoittaa heti auringon laskettua lauantai-iltana.
        Raamatun Sana on käännetty niin, että kaikki valon lisääntyminen on laitettu auringon nousemiseksi ja aamuksi.
        Pääsiäistä viettettiin täyden kuun aikaan. "Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta". Maria meni haudalle heti sapatin päätyttyä, ei sunnuntai aamuna, vaan launtaina auringon laskettua, kuu ei ollut vielä noussut ja vielä pimeää.
        Kuun valossa Maria ei tuntenut Jeesusta: "Hän kääntyi taaksepäin ja näki Jeesuksen siinä seisovan, eikä tiennyt, että se oli Jeesus.
        Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, mitä itket? Ketä etsit?" Tämä luuli häntä puutarhuriksi ja sanoi hänelle".
        Emmauksen tien kulkijat lähtivät matkalle sapatin päätyttyä, eli lauantai-iltana. Myös heillä oli vaikeuksia tuntea Jeesusta. Raamattu tosin sanoo: sen jälkeen hän toisenmuotoisena ilmestyi kahdelle heistä, heidän kävellessään, matkalla maakylään. Mutta tunnistaminen oli kuitenkin riippuvainen näkemisestä: Mutta heidän silmänsä olivat pimitetyt, niin etteivät he tunteneet häntä.
        Lyhteitten heilustus oli sadonkorjaajien rekrytointia. Kaksi opetuslasta oli ilmeisesti saanut sadonkorjuutyötä maakylästä. Emmauksen tien kulkijat pystyivät palaamaan Jerusalemiin täsmälleen Raamatun mainitsemana aikana: he nousivat sillä hetkellä ja palasivat Jerusalemiin ja tapasivat ne yksitoista kokoontuneina ja ne, jotka olivat heidän kanssansa. Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, Viikon ensimäinen päivä myöhään illalla tarkoittaa meidän myöhäistä lauantai-iltaa, samoin kuin Apostolien teoissa on kuvattu: viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka. Kyseessä oli eittämättä ilta:
        Ja monta lamppua oli palamassa yläsalissa, jossa me olimme koolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joona oli kalan sisässä kolme päivää ja kolme yötä. Jeesus sen sijaan sanoi nousevansa ylös kolmantena päivänä.
        Sapatin Jeesus lepäsi haudassa!

        Mitä sekoilet.

        Sehän tarkoittaa juurikin päivää ja kolme yötä.

        Juutalaisten ajanlasku menee niin, että päivä alkaa illalla, ei aamulla.

        Siis sapatti esim. alkaa pe illalla ja päättyy la iltana.

        Jeesus kuoli iltapäivallä, joten sitten tulee ensin yö ja sen jälkeen vasta päivä, joten vääjäämättä tulee kolme päivää ja kolme yötä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1412
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe