Vapaa kuvaus

http://kristitty.net

Aloituksia

129

Kommenttia

16899

1. Tässä."Kuule,+Israel!+Jehova,+meidän+Jumalamme,+Jehova+on+yksi."+(5.+Moos.+6:4)"niin+tiedä+siis+tänä+päivänä+ja+paina+se+sydämeesi,+että+Jehova+on+Jumala+ylhäällä+taivaassa+ja+alhaalla+maan+päällä,+eikä+muuta+jumalaa+ole."+(5.+Moos.+4:39)"Te+olette+minun+todistajani,+sanoo+Jehova,+minun+palvelijani,+jonka+minä+olen+valinnut,+jotta+te+tuntisitte+minut+ja+uskoisitte+minuun+ja+ymmärtäisitte,+että+minä+se+olen.+Ennen+minua+ei+ole+luotu+yhtäkään+jumalaa,+eikä+minun+jälkeeni+toista+tule."+(Jes.+43:10)"Mutta+tämä+on+iankaikkinen+elämä,+että+he+tuntevat+sinut,+joka+yksin+olet+totinen+Jumala,+ja+hänet,+jonka+sinä+olet+lähettänyt,+Jeesuksen+Kristuksen."+(Joh.+17:3)"Välimies+taas+ei+ole+yhtä+varten;+mutta+Jumala+on+yksi."+(Gal.+3:20)Mooses,+Jesaja,+Jeesus+ja+Paavali+sanovat+kaikki,+että+Jumala+on+yksi.+Joten+luku+ja+jae+kiitos,+missä+kohtaa+kerrotaan+Jumalan+olevan+kolme?+Luku+ja+jae+kiitos,+missä+kohtaa+kerrotaan+Jeesuksen+olevan+itse+kaikkivaltias+Jumala,+Herra+Sebaot?
  2. Paavalin+mukaan+”Niin,+TOORA+on+kuitenkin+pyhä+ja+käskysana+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä.”+(Room.+7:12)Roomalaiskirjeen+kolmannessa+luvussa+Paavali+kirjoittaa,+että+”Teemmekö+siis+TOORAN+mitättömäksi+uskon+kautta?+Pois+se!+Vaan+me+vahvistamme+TOORAN.”+(Room.+3:31)Paavali+noudatti+TOORAA:"Ota+ne+luoksesi+ja+puhdista+itsesi+heidän+kanssansa+ja+maksa+kulut+heidän+puolestaan,+että+he+saisivat+leikkauttaa+tukkansa;+siitä+kaikki+huomaavat,+ettei+ole+mitään+perää+siinä,+mitä+heille+on+kerrottu+sinusta,+vaan+että+sinäkin+vaellat+lain+mukaan+ja+noudatat+sitä."+(Apt.+21:24)"sillä+Paavali+torjui+syytökset+ja+sanoi:+"Minä+en+ole+mitään+rikkonut+juutalaisten+lakia+enkä+pyhäkköä+enkä+keisaria+vastaan"."+(Apt.+25:8)"Kolmen+päivän+kuluttua+Paavali+kutsui+kokoon+juutalaisten+ensimmäiset.+Ja+kun+he+olivat+kokoontuneet,+sanoi+hän+heille:+"Miehet,+veljet!+Vaikka+en+ole+mitään+tehnyt+kansaamme+tai+isiemme+tapoja+vastaan,+annettiin+minut+kuitenkin+Jerusalemista+vankina+roomalaisten+käsiin."+(Apt.+28:17)Missä+kohtaa+Paavali+kertoo+elävänsä+uudessa+liitossa,+jossa+saa+syödä+saastaista+ja+pyhittää+minkä+päivän+huvittaa?+Luku+ja+jae+kiitos.Ensimmäinen+teesisi+on+vähän+epäselvä,+missä+kohtaa+mä+olen+opettanut,+että+Jeesus+ei+sovita+toisten+syntejä?+Jeesus+sovittaa+niiden+synnit,+jotka+katuvat+ja+kääntyvät+takaisin+noudattamaan+Jumalan+pyhää,+vanhurskasta,+hyvää,+täydellistä+ja+ikuista+lakia,+Tooraa.Mutta+että+Jumala+ei+ole+kolmiyhteinen,+siinä+olet+aivan+oikeassa.Toorasta+ei+ole+kumottu+piirtoakaan+(Mt.+5:17-19),+joten+kuolemanrangaistukset+ovat+edelleen+voimassa.Paavali+ei+ollut+kristitty,+koska+ei+kertaakaan+kutsu+itseään+kristityksi.Raamatussa+missään+kohtaa+ei+kielletä+moniavioisuutta,+mutta+itse+olen+tyytyväinen+vain+yhteen+vaimoon.Miten+mulla+on+jo+neljäs+uskonto+meneillään?+Olin+ennen+luterilainen,+sitten+käännyin+juutalaiseksi,+mistä+tulee+peräti+neljä+uskontoa?
  3. Jos+en+kommentoi,+siihen+puututaan+välittömästi.+Jos+kommentoin,+mua+syytetään+jankuttamisesta,+kun+täällä+jatkuvasti+toistetaan+samoja+argumentteja,+jotka+vaativat+saman+vastauksen.Tänää+aamulla+oli+lähes+100+viestiä+vastaamatta.+Kerkesin+vastaamaan+niistä+ainoastaan+20+ensimmäiseen.+Nyt+kävin+kaupassa+ja+sillä+välin+oli+tullut+20+uutta+viestiä.Joten+mulla+yksinkertaisesti+ei+ole+aikaa+vastata+kaikkeen,+mitä+täällä+kirjoitetaan.+Koittakaa+kestää.