Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mitä+kaikki+homot,+lesbot+ja+ateistit+tekee+tällä+palstalla?+Mun+kokemuksen+mukaan+täällä+on+hyvin+vähän+luterilaisia.
06.06.2021 14:45
Tässä.
"Kuule,+Israel!+Jehova,+meidän+Jumalamme,+Jehova+on+yksi."+(5.+Moos.+6:4)
"niin+tiedä+siis+tänä+päivänä+ja+paina+se+sydämeesi,+että+Jehova+on+Jumala+ylhäällä+taivaassa+ja+alhaalla+maan+päällä,+eikä+muuta+jumalaa+ole."+(5.+Moos.+4:39)
"Te+olette+minun+todistajani,+sanoo+Jehova,+minun+palvelijani,+jonka+minä+olen+valinnut,+jotta+te+tuntisitte+minut+ja+uskoisitte+minuun+ja+ymmärtäisitte,+että+minä+se+olen.+Ennen+minua+ei+ole+luotu+yhtäkään+jumalaa,+eikä+minun+jälkeeni+toista+tule."+(Jes.+43:10)
"Mutta+tämä+on+iankaikkinen+elämä,+että+he+tuntevat+sinut,+joka+yksin+olet+totinen+Jumala,+ja+hänet,+jonka+sinä+olet+lähettänyt,+Jeesuksen+Kristuksen."+(Joh.+17:3)
"Välimies+taas+ei+ole+yhtä+varten;+mutta+Jumala+on+yksi."+(Gal.+3:20)
Mooses,+Jesaja,+Jeesus+ja+Paavali+sanovat+kaikki,+että+Jumala+on+yksi.+Joten+luku+ja+jae+kiitos,+missä+kohtaa+kerrotaan+Jumalan+olevan+kolme?+Luku+ja+jae+kiitos,+missä+kohtaa+kerrotaan+Jeesuksen+olevan+itse+kaikkivaltias+Jumala,+Herra+Sebaot?
06.06.2021 11:53
Kuten+sanoin,+luku+ja+jae+kiitos,+missä+kohtaa+kerrotaan+Paavalin+kääntyneen+kristityksi.+Paavali+kutsuu+monta+kertaa+itseään+juutalaiseksi,+ei+kertaakaan+kristityksi.
06.06.2021 11:48
Ahaa,+eli+siis+mulla+on+porttikielto+seurakuntiin,+mutta+sä+pidät+tiedon+itselläsi?+Hassu+juttu,+että+ne+seurakunnat,+joissa+minä+käyn,+niin+mulla+ei+ole+mitään+porttikieltoa?
Ilmeisesti+siis+mulla+on+porttikielto+joihinkin+helluntailaisten+salaisiin+seurakuntiin,+joihin+mulla+muutenkaan+ei+olisi+mitään+mielenkiintoa+vierailla.+
Jos+mulla+on+porttikielto,+miksi+minä+itse+en+tiedä+siitä+mitään?+Mikä+oikeus+seurakunnalla+on+päättää,+kuka+saa+tulla+heidän+jumalanpalvelukseensa+ja+kuka+ei+saa?+Tällainen+porttikielto+on+vastoin+Suomen+lakia,+joten+millä+ihmeen+verukkeella+te+estätte+ihmisiä+tulemasta+seurakuntaanne?+Oliko+tämä+Jeesuksen+ja+apostolien+opetus,+että+harhaoppisille+antakaa+porttikielto?
06.06.2021 11:43
"Jehova+on+yksi+formulointi,+joka+on+juonne+Adonai-sanan+vokalisoinnin+siirtämisestä+JHWH+konsonentteihin,+jotta+Jumalan+todellinen+voitaisiin+sotkea+tuntemattomaksi+eikä+sitä+lausuttaisi+väärin."
Katsotaan.+Adonain+vokaalit+ovat+A-O-A,+Jehovan+vokaalit+ovat+E-O-A,+joten+miten+ihmeessä+Adonain+vokaaleista+saadaan+Jehovan+vokaalit?
Jahve+on+kristittyjen+tutkijoiden+omaa+keksintöä,+kysy+juutalaisilta,+niin+he+kyllä+kertovat,+että+nimi+lausutaan+Jehova.
06.06.2021 11:40
Luku+ja+jae+kiitos,+missä+kohtaa+sanotaan+Jeesuksen+olevan+Jehova,+kaikkivaltias+Jumala+Herra+Sebaot.
06.06.2021 11:38
Luku+ja+jae+kiitos,+missä+kerrotaan+Paavalin+kääntyneen+kristityksi.
06.06.2021 11:37
Montako+kertaa+apostolien+teoissa+mainitaan+sapatinpäivä,+versus+sunnuntai?
06.06.2021 11:36
Hallelujaah!+Lain+teot+eivät+perustu+uskoon,+täten+saa+harrastaa+homoseksiä,+sekaantua+eläimiin,+ottaa+tatuointeja+ja+polttaa+lapsiaan+Molokille,+lain+teot+eivät+perustu+uskoon!
Vai+miten+se+meni?
Jo+luomisviikolla+Jumala+itse+pyhitti+ja+siunasi+sapatinpäivän.+Kymmenessä+käskyssä+meidän+käsketään+pyhittää+sapatinpäviä,+viikon+seitsemäs+päivä,+ei+sanaakaan+mistään+Saturnuksesta.
06.06.2021 11:31
Näytä+kiitos+luku+ja+jae,+jossa+Pietari+ja+seurakunta+kertovat+olevansa+kristittyjä.+Luku+ja+jae+kiitos.
06.06.2021 11:28
Miten+Jeesuksen+sanoma+muuttuu,+jos+otamme+huomioon+virkkeen+loppuosan?+OK+-+sanotaan+sitten,+että+sapatti+on+ihmistä+varten,+eikä+ihminen+sapattia+varten.+Mitä+tämä+tarkoittaa?+Että+sapatti+on+Jumalan+lahja+ihmisille,+lauseen+merkitys+ei+muutu+miksikään.+Sapatti+on+edelleen+Jeesuksen+mukaan+ihmistä+varten,+joten+sapatti+kuuluu+meille.
Vai+tarkoittaako+"eikä+ihminen+sapatti+varten",+että+nyt+saa+pyhittää+aivan+minkä+päivän+huvittaa?
06.06.2021 11:27
Olet+ihan+oikeassa+siinä,+että+on+vaikea+päättää+objektiivisesti+mitkä+kirjoitukset+ovat+pyhiä+kirjoituksia+ja+mitkä+ei.+Mutta+Vanhan+testamentin+kaanon+oli+kasassa+jo+Jeesuksen+aikaan,+kuten+kuolleenmeren+kääröt+todistavat.+Uuden+testamentin+kohdalla+pyhiä+kirjoituksia+olivat+ne,+joiden+puolesta+ensimmäiset+marttyyrit+olivat+valmiita+kuolemaan.
06.06.2021 11:24
Paavalin+mukaan+”Niin,+TOORA+on+kuitenkin+pyhä+ja+käskysana+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä.”+(Room.+7:12)
Roomalaiskirjeen+kolmannessa+luvussa+Paavali+kirjoittaa,+että+”Teemmekö+siis+TOORAN+mitättömäksi+uskon+kautta?+Pois+se!+Vaan+me+vahvistamme+TOORAN.”+(Room.+3:31)
Paavali+noudatti+TOORAA:
"Ota+ne+luoksesi+ja+puhdista+itsesi+heidän+kanssansa+ja+maksa+kulut+heidän+puolestaan,+että+he+saisivat+leikkauttaa+tukkansa;+siitä+kaikki+huomaavat,+ettei+ole+mitään+perää+siinä,+mitä+heille+on+kerrottu+sinusta,+vaan+että+sinäkin+vaellat+lain+mukaan+ja+noudatat+sitä."+(Apt.+21:24)
"sillä+Paavali+torjui+syytökset+ja+sanoi:+"Minä+en+ole+mitään+rikkonut+juutalaisten+lakia+enkä+pyhäkköä+enkä+keisaria+vastaan"."+(Apt.+25:8)
"Kolmen+päivän+kuluttua+Paavali+kutsui+kokoon+juutalaisten+ensimmäiset.+Ja+kun+he+olivat+kokoontuneet,+sanoi+hän+heille:+"Miehet,+veljet!+Vaikka+en+ole+mitään+tehnyt+kansaamme+tai+isiemme+tapoja+vastaan,+annettiin+minut+kuitenkin+Jerusalemista+vankina+roomalaisten+käsiin."+(Apt.+28:17)
Missä+kohtaa+Paavali+kertoo+elävänsä+uudessa+liitossa,+jossa+saa+syödä+saastaista+ja+pyhittää+minkä+päivän+huvittaa?+Luku+ja+jae+kiitos.
Ensimmäinen+teesisi+on+vähän+epäselvä,+missä+kohtaa+mä+olen+opettanut,+että+Jeesus+ei+sovita+toisten+syntejä?+Jeesus+sovittaa+niiden+synnit,+jotka+katuvat+ja+kääntyvät+takaisin+noudattamaan+Jumalan+pyhää,+vanhurskasta,+hyvää,+täydellistä+ja+ikuista+lakia,+Tooraa.
Mutta+että+Jumala+ei+ole+kolmiyhteinen,+siinä+olet+aivan+oikeassa.
Toorasta+ei+ole+kumottu+piirtoakaan+(Mt.+5:17-19),+joten+kuolemanrangaistukset+ovat+edelleen+voimassa.
Paavali+ei+ollut+kristitty,+koska+ei+kertaakaan+kutsu+itseään+kristityksi.
Raamatussa+missään+kohtaa+ei+kielletä+moniavioisuutta,+mutta+itse+olen+tyytyväinen+vain+yhteen+vaimoon.
Miten+mulla+on+jo+neljäs+uskonto+meneillään?+Olin+ennen+luterilainen,+sitten+käännyin+juutalaiseksi,+mistä+tulee+peräti+neljä+uskontoa?
06.06.2021 11:23
Joo+mua+ei+nää+messiaaniset+kiinnosta+sitten+pätkääkään.+Messiaaniset+on+kristittyjä,+jotka+käyttävät+kipaa.+Pitävät+kiinni+Jeesuksen+jumaluudesta+ja+kolmiyhteisestä+Jumalasta+ja+kaikesta+väärästä+kristillisestä+opista,+että+Jeesus+on+kumonnut+lain+ja+nyt+uudessa+liitossa+seuraamme+Kristuksen+lakia.
Joten+olet+aivan+oikeassa,+minä+en+ole+messiaaninen.+Messiaaniset+itse+eivät+tiedä,+kuka+on+ja+kuka+ei+ole+messiaaninen.+Kukaan+ei+tiedä,+mitä+termi+messiaaninen+tarkoittaa.
06.06.2021 11:17
Heprea+on+pyhä+kieli.+Maailma+luotiin+hepreankielellä.+Koko+Raamattu+on+kirjoitettu+alkujaan+hepreaksi.+No+mitä+nyt+Uusi+testamentti+mahdollisesti+kreikaksi,+mutta+heprea+on+silti+pyhä+kieli.+Jokainen+ymmärtää+mitä+"Shabbat+shalom!"+tarkoittaa+-+"Sapatin+rauhaa!"+Saa+puhua+äidinkieltään.+Ja+saa+ylistää+hepreaksi.+Heprean+opiskelu+kannattaa+-+voi+lukea+Vanhaa+testamenttia+alkukielellä.+Oma+hengellinen+elämä+rikastuu+suuresti,+kun+opiskelee+hepreaa,+pyhää+kieltä.+Sanotko+itse+Amen?+Käytät+hepreankielistä+sanontaa.+Mitä+pahaa+on+siinä,+että+käyttää+hepreankieltä?
06.06.2021 11:15
Mistä+tunnet+minut?+Ne+ihmiset,+jotka+tuntevat+minut+livenä,+pitävät+minusta+todella+paljon.+Näin+on+Hämeen+Messiaanisissa,+Seitsemännen+päivän+todistajissa+ja+entisessä+seurakunnassani+luterilaisten+viidesläisten+piireissä.+Mihinkään+seurakuntaan+ei+minulla+ole+porttikieltoa,+toisin+kuin+täällä+valheellisesti+väitetään.+Moni+tällä+foorumilla+vihaa+minua,+syistä,+jotka+eivät+ole+minulle+selvät.+Jeesus+opetti+rakastamaan+lähimmäistään,+mutta+tällä+foorumilla+on+lähimmäisen+rakkaus+kaukana.
Nytkin+sinä+sanot,+että+ihmisenä+olet+täysi+paska.+Mistä+tunnet+minut?+Miten+tiedät+minusta+yhtään+mitään?+Opettiko+Jeesus+kutsumaan+lähimmäistään+paskaksi?+Onko+tämä+helluntailaisten+oppi,+että+jos+joku+on+harhaoppinen,+häntä+tulee+haukkua+paskaksi+ihmiseksi?+Mitä+jos+vaan+myöntäisit,+että+sinulla+on+todella+paha+olo,+että+helluntaikirkon+Jeesus+ei+ole+tuonut+rauhaa+sydämeesi,+siksi+sinun+tulee+hyökätä+lähimmäistäsi+vastaan?
"Mutta+minä+sanon+teille:+jokainen,+joka+vihastuu+veljeensä,+on+ansainnut+oikeuden+tuomion;+ja+joka+sanoo+veljelleen:+'Sinä+tyhjänpäiväinen',+on+ansainnut+suuren+neuvoston+tuomion;+ja+joka+sanoo:+'Sinä+hullu',+on+ansainnut+helvetin+tulen."+(Mt.+5:22)
Täten+joka+kutsuu+toista+ihmistä+paskaksi,+hän+on+ansainnut+helvetin+tulen.+Mitä+ajatuksia+tämä+herättää+sinussa?
06.06.2021 11:11
Vähän+ristiriitaista,+että+tässä+yksi+anonyymi+pelkuri+kirjoittaa,+että+älkää+heittäkö+helmiänne+sikojen+eteen,+kuitenkin+hän+itse+tekee+juuri+sitä.
Tällä+foorumilla+välillä+on+järkeviä+ihmisiä.+Heitä+yritän+kalastella.+Jos+tällä+foorumilla+on+jotakin+hyvää+niin+se,+että+jos+tulee+lausuttua+jotakin+ristiriitaista+tai+epäloogista,+se+ammutaan+heti+alas.+Oma+ajattelu+kirkastuu+koko+ajan.
Mutta+sitä+helluntailaisten+vihaa+minä+ihmettelen,+opettiko+Jeesus+todellakin+teitä+käyttämään+tällaista+kieltä+lähimmäisistä,+solvaamaan,+pilkkaamaan+ja+panettelemaan?
06.06.2021 11:06
Kerro+toki+missä+kohtaa+Pietari,+Paavali,+tai+kukaan+apostoleista+sanoo+olevansa+kristitty?+Luku+ja+jae+kiitos.
06.06.2021 11:03
Jos+en+kommentoi,+siihen+puututaan+välittömästi.+Jos+kommentoin,+mua+syytetään+jankuttamisesta,+kun+täällä+jatkuvasti+toistetaan+samoja+argumentteja,+jotka+vaativat+saman+vastauksen.
Tänää+aamulla+oli+lähes+100+viestiä+vastaamatta.+Kerkesin+vastaamaan+niistä+ainoastaan+20+ensimmäiseen.+Nyt+kävin+kaupassa+ja+sillä+välin+oli+tullut+20+uutta+viestiä.
Joten+mulla+yksinkertaisesti+ei+ole+aikaa+vastata+kaikkeen,+mitä+täällä+kirjoitetaan.+Koittakaa+kestää.
06.06.2021 11:02
Sä+voit+toki+uskoa,+että+helluntailaisten+oikeaoppinen+aikuisten+upotuskaste+pelastaa.+Se+ruokkii+vain+lihaa.+Se+on+tekojen+kautta+pelastumista+-+minä+itse+uskon+ja+kipuan+kastealtaaseen+ja+Jumala+pelastaa+minut+kasteen+kautta.+Itse+pidän+täysin+mahdottomana+sitä+ajatusta,+että+pelastuisimme+kirkon+papin+suorittaman+riitin+kautta.+Joten+kaste+-+se+on+mulle+aivan+se+ja+sama.
06.06.2021 11:00
6 / 845