Siunattua sunnuntaita!

Joko te luterilaiset olette löytäneet Raamatustanne sen kohdan, jossa sanotaan, että sunnuntai on pyhä? Oletteko löytäneet Raamatustanne käskyn, jossa meidän käsketään pyhittää sapatin sijaan sunnuntai? Missä kohtaa Raamattua kerrotaan yhdenkään pyhän koskaan pyhittäneen sunnuntaita? Miksi profeetat, Jeesus itse, apostolit ja Paavali eivät kukaan puhu sanaakaan sunnuntaista?

Mutta siis siunattua sunnuntaita kaikille silt! Mitä jos olisitte rehellisiä ja myöntäisitte, että uskonne ei perustu Raamatun sanaan vaan kirkkoisien ja Lutherin aivoituksille?

19

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No Jeesus ainakin piti sapattia eli lauantaita pyhäpäivänään - kuten nykyään sanotaan.

      • Amen! Jeesus itse pyhitti sapatinpäivän. (Lk. 4:16; 4:31; 13:10) Jeesus sanoi, että sapatti on ihmistä varten (Mk. 2:27). Miksi Jeesus ei puhu sanaakaan sunnuntaista? Miksi lähes koko kristikunta tästä huolimatta viettää sapatin sijaan sunnuntaita?


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Amen! Jeesus itse pyhitti sapatinpäivän. (Lk. 4:16; 4:31; 13:10) Jeesus sanoi, että sapatti on ihmistä varten (Mk. 2:27). Miksi Jeesus ei puhu sanaakaan sunnuntaista? Miksi lähes koko kristikunta tästä huolimatta viettää sapatin sijaan sunnuntaita?

        Raamatussa ei ole selkeästi maanantaita?


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Amen! Jeesus itse pyhitti sapatinpäivän. (Lk. 4:16; 4:31; 13:10) Jeesus sanoi, että sapatti on ihmistä varten (Mk. 2:27). Miksi Jeesus ei puhu sanaakaan sunnuntaista? Miksi lähes koko kristikunta tästä huolimatta viettää sapatin sijaan sunnuntaita?

        Uskomatonta, miten tarkoitushakuisesti vääristät Jeesuksen sanoja. Hän sanoi, että sapatti on ihmistä varten, eikä ihminen sapattia varten. Miksi jätit virkkeen loppuosan pois, että se kuulostaisi aivan toiselta kuin mitä Jeesus tarkoitti?


      • Tipale kirjoitti:

        Uskomatonta, miten tarkoitushakuisesti vääristät Jeesuksen sanoja. Hän sanoi, että sapatti on ihmistä varten, eikä ihminen sapattia varten. Miksi jätit virkkeen loppuosan pois, että se kuulostaisi aivan toiselta kuin mitä Jeesus tarkoitti?

        Miten Jeesuksen sanoma muuttuu, jos otamme huomioon virkkeen loppuosan? OK - sanotaan sitten, että sapatti on ihmistä varten, eikä ihminen sapattia varten. Mitä tämä tarkoittaa? Että sapatti on Jumalan lahja ihmisille, lauseen merkitys ei muutu miksikään. Sapatti on edelleen Jeesuksen mukaan ihmistä varten, joten sapatti kuuluu meille.

        Vai tarkoittaako "eikä ihminen sapatti varten", että nyt saa pyhittää aivan minkä päivän huvittaa?


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Miten Jeesuksen sanoma muuttuu, jos otamme huomioon virkkeen loppuosan? OK - sanotaan sitten, että sapatti on ihmistä varten, eikä ihminen sapattia varten. Mitä tämä tarkoittaa? Että sapatti on Jumalan lahja ihmisille, lauseen merkitys ei muutu miksikään. Sapatti on edelleen Jeesuksen mukaan ihmistä varten, joten sapatti kuuluu meille.

        Vai tarkoittaako "eikä ihminen sapatti varten", että nyt saa pyhittää aivan minkä päivän huvittaa?

        Miten itse vietät sapattia? Käyt synagoogassa kuten Jeesus teki?


      • Anonyymi
        Kristitty.net kirjoitti:

        Amen! Jeesus itse pyhitti sapatinpäivän. (Lk. 4:16; 4:31; 13:10) Jeesus sanoi, että sapatti on ihmistä varten (Mk. 2:27). Miksi Jeesus ei puhu sanaakaan sunnuntaista? Miksi lähes koko kristikunta tästä huolimatta viettää sapatin sijaan sunnuntaita?

        Mitä huumeita käytät Israelissa on tosi paha huumeongelma .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten itse vietät sapattia? Käyt synagoogassa kuten Jeesus teki?

        Onko Jeesus nyt ihmisenä täällä maan päällä tänään ???


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Raamatussa ei ole selkeästi maanantaita?

        Eikö siellä lue suomeksi maanantai? 🤣🤣🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö siellä lue suomeksi maanantai? 🤣🤣🤣

        Ei, eikä keskiviikko.

        Pitkäperjantai ja sapatti ovat jotain päiviä Raamatussa.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Ei, eikä keskiviikko.

        Pitkäperjantai ja sapatti ovat jotain päiviä Raamatussa.

        Et edes ymmärrä juutalaisia viikonpäiviä ja kuukausia.


    • Anonyymi

      Niin, otitkin tärkeän asian esille - sen että Jumalankin oli levättä seitsemäntenä päivänä, kun rasittui maailman luomisesta kuin ihminen konsanaan luodessaan ihmisen, joka tuli jumalien kaltaiseksi - siis luomaan sanan voimalla. Mutta vähän oli tuota kykyä rajoitettava, kun on ihminen älyltään niin heikkolahjainen, ettei erota pyhää ja pahaa toisistaan.

      Uskon, että tuo Jumalan lepotarve onkin innoittanut tutkijoita pohtimaan meidän koko maailmamme rakennetta siten, että ovatkin päätyneet siihen, että Luojajumala onkin tulevaisuuden ihminen:

      <<YLE, tiede - Entä jos sinä oletkin simulaatio?

      Scifi-kuvitelmaa, eikö?

      Niinhän sitä ajattelisi, mutta saksalainen tutkijaryhmä on nyt löytänyt
      todisteita siitä, että koko universumimme saattaa olla suuri tietokonesimulaatio.

      Nimittäin, jos tämä olisi totta, niin meidän pelihahmojen on lähes mahdoton
      itse huomata olevamme tietokoneohjelman luomuksia keinotekoisessa
      maailmassa. Ainoa mahdollisuus on törmätä johonkin ohjelmoinnin
      rajoitukseen, johon ei ole mitään erityistä syytä.

      Bonnin yliopiston tutkijat loivat tutkimustarkoituksessa yhden tällaisen simulaatiomaailman. Eivät täydellistä, mutta riittävän hyvän huomatakseen, että tarpeeksi kehittyneellä supertietokoneella se on mahdollista. Ja he huomasivat myös, että simulaatio-ohjelmassa on väistämättä rajoituksia. Sen jälkeen he hakivat meidän myös meidän maailmastamme samanlaisia rajoituksia ja yllätyksekseen huomasivat, että niitä löytyy.

      Esimerkki rajoituksesta,jolla ei näytä olevan mitään erityistä syytä, löytyy niin kutsutusta Greisen-Zatsepin-Kuzminin kosmisen säteilyn teoreettisesta rajasta. Siinä on tietty hiukkasmäärän ylin raja, jonka olemassaoloon ei näytä olevan mitään fysikaalista syytä. Se näyttää vain tietokoneohjelmoijan asettamalta rajalta –siis törmäykseltä simulaation seinään. Jos tätä yrittää sanoa kansanomaisella tietokonekielellä, se raja on vähän niin kuin pikselit vaan loppuisivat, kun ohjelmoija olisi ajatellut, että eiköhän tuo resoluutio tähän riitä.

      Eri kysymys sitten on, että jos todellakin olemme tietokonesimulaatio tai hahmoja jonkun teini-ikäisen pelifriikin läppärillä, onko sillä meille käytännössä mitään väliä? Elämä jatkuu niin kuin ennenkin. Jos potkaisee varpaansa kynnykseen, sen olemassaolo on riittävän vahvasti todistettu noin arkielämän kannalta.

      Maailmanlopun ennustamisessa voidaan toki silloin unohtaa maya-kalenterit ja asteroidi-iskut. Sen sijaan voimme jäädä pelkäämään sitä, milloin teinin isä tai äiti tulee komentamaan, että "nyt se kone kiinni ja nukkumaan!"

      Ja toivo kannattaa laittaa siihen, että teini muistaa edes "seivata" pelin...<<

      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/12/11/enta-jos-sina-olet-simulaatio

      Mutta jos me olemmekin tämän pelin pelihahmoja, niin minkälaisen pelikentän nämä tiedemiehet ajattelevat meillä olevan?

      <<Tutkimus vahvistaa: maailmankaikkeus on hologrammi<<

      https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tutkimus-vahvistaa-maailmankaikkeus-on-hologrammi/d6524d73-267c-34bb-9b55-255a68248c21

    • Anonyymi

      Juutalainen mene heti arabiaan siinaille . Muuten joudut Egyptiin orjaksi .

      • Anonyymi

        Varastettu tavara painaa omaatuntoa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varastettu tavara painaa omaatuntoa .

        mene ja tunnusta syntisi, se auttaa !


    • Anonyymi

      Luterilaisuuteen kuuluu kuluttaa lepopäivä kaikkeen muuhun kuin Jumalan palvelemiseen.

      heitä on vauvana pappi palvellut josta he maksavat koko elämänsöä ajan eikä heidän muuta näköjään taritse tehdäkkään.

      lepopäivä menee kaljotellessa sivuhypyissä ja kaikenmailman typeriäö kisoja seuraten ja mukana hilluten, siinäpä se jo olikin.

      näin olen lehtiä seuraamalla todennut.

    • Anonyymi

      Itse lähden siitä että Jeesus piti sapatin ja Jeesuksen seuraajana seuraan Jeesusta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      85
      1879
    2. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      368
      1534
    3. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      66
      1235
    4. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1065
    5. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      37
      986
    6. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      190
      930
    7. Mies, ei käytetä kortsua

      Olen terve ja ehkäisy löytyy.
      Ikävä
      25
      925
    8. Minulla on nyt niin hirveä ikävä,

      etten meinaa kestää. ;( Voi kun olisit lohduttamassa minua. Anteeksi.
      Ikävä
      71
      836
    9. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      68
      834
    10. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      805
    Aihe