Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>+Sanassa+on+selvästi+ja+yksiselitteisesti+ilmoitettu,+ettei+Mooseksen+Lakia+ole+kirjoitettu+Jeesuksen+uskovien+sydämiin.+<<
Sanassa+sanotaan+yksiselitteisesti,+että+uudessa+liitossa+Toora+eli+Mooseksen+laki+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme:
”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+(Tooran)+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
Mitä+sanot+tähän?+Paitsi+että+haukut+minua+riivaajaksi?+Sinulta+ovat+argumentit+loppuneet,+siksi+joudut+haukkumaan+ja+solvaamaan+muita+tapasi+mukaan.+Mitä+luulet+hyötyväsi+siitä?
20.07.2017 15:29
Kymmenen+käskyä+oli+niin+pyhä+että+sitä+säilytettiin+kaikkein+pyhimmässä+liiton+arkussa.+Jumala+on+järjestyksen+Jumala.+Jumala+ei+anna+kymmenen+käskyn+lakia,+josta+yhdeksän+käskyä+on+universaaleja+mutta+yksi+käsky+koskee+ainoastaan+juutalaisia.+Neljäs+käsky+kuuluu+kirjaimellisesti+alkukielen+mukaan+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä"+ja+se+koskee+meitä+kaikkia.+Raamatun+väännöksissämme+tuo+on+törkeästi+väärennetty+muotoon+"Muista+pyhittää+lepopäivä".+Raamatussa+ei+ole+ainuttakaan+käskyä+pyhittää+lepopäivää,+sunnuntaita.+Missään+kohtaa+Raamattua+ei+anneta+lupaa+rikkoa+sapattikäskyä.
20.07.2017 15:26
Kymmenestä+käskystä+neljäs+käsky+kuuluu+alkukielen+mukaan+kirjaimellisesti+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä"+(2.+Moos.+20:8).+Kristityt+noudattavat+kymmenestä+käskystä+yhdeksää,+koska+he+eivät+noudata+neljättä+käskyä.+Ihmettelen+suuresti,+miksi+yhdeksää+käskyä+noudattava+kristitty+ei+ole+lain+alla,+mutta+jos+noudatat+kaikkia+kymmentä+käskyä,+olet+yhtäkkiä+lain+alla+ja+pystyttämässä+omavanhurskautta,+koska+vietät+sapattia.+Oliko+Jeesus+lain+alla,+kun+hän+noudatti+kaikkia+käskyjä?+Jos+vaellan+niin+kuin+Jeesus+vaelsi,+pitäen+kaikki+kymmenen+käskyä,+olenko+siis+hirvittävän+lain+orjuuden+alla?
20.07.2017 15:21
Varo+mitä+sanot+Lutherista,+suuresta+uskonpuhdistajasta,+oppi-isästämme+ja+kunnioitetusta+tohtorista.
20.07.2017 15:16
Jälleen+yksi+aloitus+joka+ei+ole+sapatin+puolustajilta+vaan+vastustajalta,+joten+kuka+täällä+eniten+meuhkaa+ja+kiihkoilee?
>>+Meuhkaavat+adventistit+vääntävät+10+käskyn+lain+evankeliumiksi.+<<
Siinä+ei+ole+mitään+vääntämistä,+että+noudattaa+kymmentä+käskyä.+Neljäs+käsky+kuuluu+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä"+ja+myös+sitä+käskyä+tulee+noudattaa.+Tämän+asian+opettaminen+ei+ole+lain+vääntämistä+evankeliumiksi.
Sunnuntailaiset+sen+sijaan+ovat+antinomisteja,+kun+väittävät+vastoin+Jeesuksen+selvää+opetusta+että+laki+on+kumottu:
”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)
>>+Sotkevat+vanhan+ja+uuden+liiton.+<<
Sanoisitko+että+henkilö+joka+opettaa+että+ei+saa+tappaa,+sotkee+vanhan+ja+uuden+liiton?+Vai+koskeeko+mielestäsi+tämä+ainoastaan+neljättä+käskyä?+Onko+neljäs+käsky+vanhaa+ja+muut+käskyt+uutta+liittoa?+Uudessa+liitossa+laki+on+edelleen+voimassa,+kuten+Jeremia+selvästi+sanoo:
++++”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
Sapattimeuhkaajat+tällä+foorumilla+eivät+ole+adventisteja,+joten+haukut+väärää+puuta.
20.07.2017 15:08
>>+Sanassa+on+selvästi+ja+yksiselitteisesti+ilmoitettu,+ettei+Mooseksen+Lakia+ole+kirjoitettu+Jeesuksen+uskovien+sydämiin.+<<
Sanassa+sanotaan+yksiselitteisesti,+että+uudessa+liitossa+Toora+eli+Mooseksen+laki+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme:
++++”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
20.07.2017 14:59
Biblepostilta+on+argumentit+loppu.+Ei+raukka+osaa+enää+sanoa+yhtään+mitään.
20.07.2017 14:56
Aloitus+ja+nosto+eivät+tietenkään+ole+trolleja.+Ollaan+vakavan+asia+äärellä.
19.07.2017 22:33
Jälleen+yksi+aloitus,+joka+ei+ole+sapatin+puolustajilta,+joten+kuka+täällä+eniten+meuhkaa+ja+kiihkoilee?
>>+Adventistit+ovat+menneet+sekaisin+viettämästään+sapatistaan+ja+kuunnellesaan+100%+pyhiä+sapattigurujaan+(adventisti+pastoreitaan).+<<
Sapatin+viettämisellä+ei+ole+adventistien+kanssa+mitään+tekemistä.+Kyse+ei+ole+adventistien+opista,+vaan+selkeästä+Raamatun+opetuksesta,+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".
>>+Heillä+on+mennyt+myös+aivan+sekaisin+
1.+Vanha+Liitto+ja+Uusi+Liitto+<<
Sanoisitko,+että+henkilö+joka+uskoo+että+ei+saa+tappaa,+hänellä+on+mennyt+vanha+liitto+ja+uusi+liitto+sekaisin?+Eli+siis+kymmenestä+käskystä+saa+noudattaa+yhdeksää,+mutta+jos+noudattaa+neljättä+käskyä+se+on+yhtäkkiä+vanhan+ja+uuden+liiton+sekoittamista?+Mitä+Raamattu+sanoo+uudesta+liitosta?
”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
Huomaamme,+että+uudessa+liitossa+laki+on+edelleen+voimassa.
>>+2.+Laki+ja+Evankeliumi+<<
Sama+kuin+yllä.+Mitä+lain+ja+evankeliumin+sekoittamista+siinä+on,+että+noudattaa+kymmentä+käskyä?+Vai+onko+yhdeksän+käskyä+kymmenestä+evankeliumia,+mutta+vain+sapattikäsky+lakia?
>>+3.+Sapatin+pitäminen+ei+osoita+suurinta+rakkautta+Jeesukseen+<<
Entä+sitten?+
>>+6.+Sunnuntai+pedonmerkki+uskoa+ei+löydy+Raamatussa+<<
Ei+löydykään.
>>+7.+Ellen+White+on+väärä+profeetta+<<
En+tiedä+onko+Ellen+väärä+vai+oikea+profeetta,+sillä+ei+ole+tämän+sapatti+asian+kanssa+mitään+tekemistä.+Lukuisat+kristityt+eri+kirkkokunnista+ovat+viime+aikoina+havahtuneet+totuuteen+sapatista,+eikä+sillä+ole+adventistien+kanssa+mitään+tekemistä.
>>+JEESUS+KUMOSI+SAPATIN+RAAMATUN+MUKAAN
"Kun+hän+(Jeesus)+ei+ainoastaan+kumonnut+sapattia".+<<
Jeesus+ei+todellakaan+kumonnut+sapattia.+Joh.+5:18+"Sentähden+juutalaiset+vielä+enemmän+tavoittelivat+häntä+tappaaksensa,+kun+hän+ei+ainoastaan+kumonnut+sapattia,+vaan+myös+sanoi+Jumalaa+Isäksensä,+tehden+itsensä+Jumalan+vertaiseksi.+"+Jeesus+ei+kumonnut+sapattia+-+vaan+juutalaiset+syyttivät+Jeesusta+sapatin+rikkomisesta,+koska+hän+oli+käskenyt+parannetun+miehen+ottaa+vuoteensa+ja+kävellä+sapattina.+Mooseksen+laissa+ei+missään+kohtaa+kielletä+vuoteen+kantamista+sapattina,+kyse+oli+fariseusten+omasta+perinnäissäännöstä.+Jeesus+ei+kumonnut+sapattia,+kyse+oli+fariseusten+syytöksestä.+Jos+Jeesus+olisi+rikkonut+sapattikäskyä,+hän+olisi+tehnyt+syntiä+eikä+voisi+olla+synnitön+uhri,+virheetön+karitsa+meidän+syntiemme+edestä.
>>+Ps.+adventistit+yrittävät+noudattaa+sapattia+1...100%+lainpiirtoineen+ja+omalaatuisine+tulkintoineen.+<<
Tietysti+jos+uskoo+että+kymmenen+käskyä+koskee+kaikkia+kristittyjä,+silloin+yrittää+noudattaa+myös+sapattikäskyä+100%.+Tulkinnoilta+ei+voi+välttyä+minkään+kysymyksen+suhteen.
19.07.2017 22:29
Väität+että+sapatti+on+juutalaisille.+Olen+jo+monta+kertaa+selittänyt+asian+tällä+foorumilla,+mutta+laitetaan+kertaukseksi:
"Kuusi+päivää+tee+työtäsi,+mutta+lepää+seitsemäs+päivä,+että+härkäsi+ja+aasisi+saisivat+hengähtää+ja+orjattaresi+poika+ynnä+MUUKALAINEN+saisivat+virkistyä."+(2.+Moos.+23:12)
Kenelle+sapatti+annettiin?+Huomaa+että+israelilaisten+lisäksi+se+annettiin+myös+muukalaisille.+Huomaa+myös,+että+sapatti+annettiin+jo+luomisessa,+ennen+kuin+maailmassa+oli+ainuttakaan+juutalaista:
”Ja+Jumala+päätti+seitsemäntenä+päivänä+työnsä,+jonka+hän+oli+tehnyt,+ja+lepäsi+seitsemäntenä+päivänä+kaikesta+työstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt.+Ja+Jumala+siunasi+seitsemännen+päivän+ja+pyhitti+sen,+koska+hän+sinä+päivänä+lepäsi+kaikesta+luomistyöstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt."+(1.+Moos.+1:33,34)
Yleensäkin+Mooseksen+lain+mukaan:
"Sama+laki+olkoon+teillä,+niin+muukalaisella+kuin+maassa+syntyneelläkin;+sillä+minä+olen+Herra,+teidän+Jumalanne."+(3.+Moos.+24:22)
Myös+Jesajan+mukaan+sapatti+on+muukalaista+varten:
”Ja+MUUKALAISET,+jotka+ovat+liittyneet+Herraan,+palvellakseen+häntä+ja+rakastaakseen+Herran+nimeä,+ollakseen+hänen+palvelijoitansa,+kaikki,+jotka+pitävät+sapatin+eivätkä+sitä+riko+ja+pysyvät+minun+liitossani,+ne+minä+tuon+pyhälle+vuorelleni+ja+ilahutan+heitä+rukoushuoneessani,+ja+heidän+polttouhrinsa+ja+teurasuhrinsa+ovat+otolliset+minun+alttarillani,+sillä+minun+huoneeni+on+kutsuttava+kaikkien+kansojen+rukoushuoneeksi.”+(Jes.+56:6-7)
Sapatti+on+voimassa+tuhatvuotisessa+valtakunnassa+ja+kaikki+liha+eli+myös+pakanat+tulevat+viettämään+sapattia:
"Niinkuin+uudet+taivaat+ja+uusi+maa,+jotka+minä+teen,+pysyvät+minun+kasvojeni+edessä,+sanoo+Herra,+niin+pysyy+teidän+siemenenne+ja+teidän+nimenne.+Joka+kuukausi+uudenkuun+päivänä+ja+joka+viikko+sapattina+tulee+kaikki+liha+kumartaen+rukoilemaan+minua,+sanoo+Herra."+(Jes.+66:22,23)
Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+ihmistä,+eli+siis+koko+ihmiskuntaa+varten,+ei+ainoastaan+juutalaisia+varten:
”Sapatti+on+asetettu+ihmistä+varten+eikä+ihminen+sapattia+varten.”+(Mk.+2:27)
Sapattikäsky+on+kymmenestä+käskystä+neljäs,+eikä+kukaan+väitä+että+kymmenen+käskyä+olisi+annettu+vain+juutalaisille.+Jumala+on+järjestyksen+Jumala,+hän+ei+anna+kymmenen+käskyn+lakia+josta+yhdeksän+käskyä+olisi+universaaleja+mutta+yksi+käsky+koskisi+vain+juutalaisia.
>>+Uuden+liiton+seurakunta+ainakin+kokoontui+viikon+ensimmäisenä+päivänä.+Tämä+lukee+Apt+20+luku+jae+7.++<<
Apt.+20:7+"Ja+kun+viikon+ensimmäisenä+päivänä+olimme+kokoontuneet+murtamaan+leipää,+niin+Paavali,+joka+seuraavana+päivänä+aikoi+matkustaa+pois,+keskusteli+heidän+kanssansa+ja+pitkitti+puhettaan+puoliyöhön+saakka."
Raamatussa+kerrotaan+tasan+tämän+yhden+kerran+että+seurakunta+oli+koolla+viikon+ensimmäisenä+päivänä,+versus+lukuisia+kertoja+sapattina.+Emme+voi+yhden+kerran+perusteella+väittää+että+kyseessä+olisi+ollut+vakiintunut+tapa.+Syykin+kokoukselle+kerrotaan+tuossa+jakeessa,+Paavali+oli+seuraavana+päivänä+lähdössä+pois.+Siitä+ei+ole+Raamatussa+mitään+mainintaa,+että+olisi+mukamas+kokoonnuttu+viikon+ensimmäisenä+päivänä+viettämään+lepopäivää,+tai+muistelemaan+Jeesuksen+ylösnousemista.+Raamatussa+ei+missään+kohtaa+siirretä+lepopäivää+lauantailta+sunnuntaille.+Raamatussa+ei+ole+ainuttakaan+jaetta,+jonka+mukaan+sunnuntai+olisi+lepopäivä.+Ainut+käsky+Raamatussa+on+neljäs+käsky,+joka+kuuluu+kirjaimellisesti+alkukielen+mukaan+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".
19.07.2017 22:09
Kolmas+käsky+kuuluu+alkukielen+mukaan+kirjaimellisesti+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Raamatussa+ei+ole+ainuttakaan+käskyä+pyhittää+lepopäivää,+sunnuntaita.
Väität+että+sapatti+on+juutalaisille.+Olen+jo+monta+kertaa+selittänyt+asian+tällä+foorumilla,+mutta+laitetaan+kertaukseksi:
"Kuusi+päivää+tee+työtäsi,+mutta+lepää+seitsemäs+päivä,+että+härkäsi+ja+aasisi+saisivat+hengähtää+ja+orjattaresi+poika+ynnä+MUUKALAINEN+saisivat+virkistyä."+(2.+Moos.+23:12)
Kenelle+sapatti+annettiin?+Huomaa+että+israelilaisten+lisäksi+se+annettiin+myös+muukalaisille.+Huomaa+myös,+että+sapatti+annettiin+jo+luomisessa,+ennen+kuin+maailmassa+oli+ainuttakaan+juutalaista:
”Ja+Jumala+päätti+seitsemäntenä+päivänä+työnsä,+jonka+hän+oli+tehnyt,+ja+lepäsi+seitsemäntenä+päivänä+kaikesta+työstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt.+Ja+Jumala+siunasi+seitsemännen+päivän+ja+pyhitti+sen,+koska+hän+sinä+päivänä+lepäsi+kaikesta+luomistyöstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt."+(1.+Moos.+1:33,34)
Yleensäkin+Mooseksen+lain+mukaan:
"Sama+laki+olkoon+teillä,+niin+muukalaisella+kuin+maassa+syntyneelläkin;+sillä+minä+olen+Herra,+teidän+Jumalanne."+(3.+Moos.+24:22)
Myös+Jesajan+mukaan+sapatti+on+muukalaista+varten:
”Ja+MUUKALAISET,+jotka+ovat+liittyneet+Herraan,+palvellakseen+häntä+ja+rakastaakseen+Herran+nimeä,+ollakseen+hänen+palvelijoitansa,+kaikki,+jotka+pitävät+sapatin+eivätkä+sitä+riko+ja+pysyvät+minun+liitossani,+ne+minä+tuon+pyhälle+vuorelleni+ja+ilahutan+heitä+rukoushuoneessani,+ja+heidän+polttouhrinsa+ja+teurasuhrinsa+ovat+otolliset+minun+alttarillani,+sillä+minun+huoneeni+on+kutsuttava+kaikkien+kansojen+rukoushuoneeksi.”+(Jes.+56:6-7)
Sapatti+on+voimassa+tuhatvuotisessa+valtakunnassa+ja+kaikki+liha+eli+myös+pakanat+tulevat+viettämään+sapattia:
"Niinkuin+uudet+taivaat+ja+uusi+maa,+jotka+minä+teen,+pysyvät+minun+kasvojeni+edessä,+sanoo+Herra,+niin+pysyy+teidän+siemenenne+ja+teidän+nimenne.+Joka+kuukausi+uudenkuun+päivänä+ja+joka+viikko+sapattina+tulee+kaikki+liha+kumartaen+rukoilemaan+minua,+sanoo+Herra."+(Jes.+66:22,23)
Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+ihmistä,+eli+siis+koko+ihmiskuntaa+varten,+ei+ainoastaan+juutalaisia+varten:
”Sapatti+on+asetettu+ihmistä+varten+eikä+ihminen+sapattia+varten.”+(Mk.+2:27)
Sapattikäsky+on+kymmenestä+käskystä+neljäs,+eikä+kukaan+väitä+että+kymmenen+käskyä+olisi+annettu+vain+juutalaisille.+Jumala+on+järjestyksen+Jumala,+hän+ei+anna+kymmenen+käskyn+lakia+josta+yhdeksän+käskyä+olisi+universaaleja+mutta+yksi+käsky+koskisi+vain+juutalaisia.
>>+Näkyy,että+uudenliiton+uskovat+kokoontui+viikon+ensimmäisenä+päivänä.+APT+20,+7.+JAE.+<<
Apt.+20:7+"Ja+kun+viikon+ensimmäisenä+päivänä+olimme+kokoontuneet+murtamaan+leipää,+niin+Paavali,+joka+seuraavana+päivänä+aikoi+matkustaa+pois,+keskusteli+heidän+kanssansa+ja+pitkitti+puhettaan+puoliyöhön+saakka."
Raamatussa+kerrotaan+tasan+tämän+yhden+kerran+että+seurakunta+oli+koolla+viikon+ensimmäisenä+päivänä,+versus+lukuisia+kertoja+sapattina.+Emme+voi+yhden+kerran+perusteella+väittää+että+kyseessä+olisi+ollut+vakiintunut+tapa.+Syykin+kokoukselle+kerrotaan+tuossa+jakeessa,+Paavali+oli+seuraavana+päivänä+lähdössä+pois.+Siitä+ei+ole+Raamatussa+mitään+mainintaa,+että+olisi+mukamas+kokoonnuttu+viikon+ensimmäisenä+päivänä+viettämään+lepopäivää,+tai+muistelemaan+Jeesuksen+ylösnousemista.
19.07.2017 22:04
Jos+opettaa+että+ei+saa+varastaa,+sotketaanko+silloin+laki+ja+evankeliumi,+vanha+ja+uusi+liitto?
19.07.2017 21:57
Jeesus+paransi+miehen+sapattina.+Se+ei+ole+Mooseksen+laissa+kielletty.+Jeesus+käski+miehen+ottaa+vuoteensa,+sitäkään+ei+ole+kielletty+Mooseksen+laissa.+Jeesus+oli+fariseusten+perinnäissääntöjä+vastaan,+hän+ei+missään+kohtaa+kumonnut+sapattia,+paitsi+fariseusten+omasta+mielestä.+Jeesus+ei+kumonnut+sapattia,+eikä+hän+opeta+meitä+rikkomaan+sapattia.
19.07.2017 21:54
>>+Millälailla+vietetään+sapattia+rikkomatta+sitä?+>>
Sillä+tavalla+että+ei+tehdä+mitään+työtä+sapattina,+ei+tehdä+tulta+eikä+käydä+kauppaa.+Hyvin+helppoa.
>>+Olet+omavanhurskaisuudessa+elävä+sapattifariseus.+>>
Jos+henkilö+X+noudattaa+vaikkapa+kuudetta+käskyä,+sanoisitko+että+hän+on+omavanhurskaudessa+elävä+fariseus?+Miksi+kymmenestä+käskystä+saa+noudattaa+yhdeksää+olematta+omavanhurskas+fariseus,+mutta+jos+noudattaa+sapattikäskyä+on+yhtäkkiä+lain+alla+ja+hirmuinen+fariseus?
19.07.2017 21:52
Miten+niin+kukaan+ei+vastusta+sapattia?+Miljoonat+kristityt+ympäri+maailman+ovat+sitä+mieltä+että+sapattia+saa+rikkoa.+Tähän+opetukseen+törmää+jatkuvasti.+Kirkon+viralliselta+taholta+opetetaan+rikkomaan+sapattikäskyä,+joka+on+kymmenestä+käskystä+neljäs,+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Tähänkö+ei+saisi+puuttua?+Jos+joku+kirkkokunta+opettaisi+että+saa+tehdä+huorin,+leimattaisiinko+vastustajat+kiihkoilijoiksi+ja+meuhkaajiksi?
19.07.2017 17:23
>>+Ainoa+synti+mikä+jäi+jäljelle+on+se+ettei+ota+vastaan+Jumalan+sovitusta+ja+Pelastajaa,+Jeesusta.+<<
1.+Joh+3:4+”Jokainen,+joka+tekee+synnin,+tekee+myös+laittomuuden;+ja+synti+on+laittomuus.”
Huomaa+että+Johanneksen+mukaan+se+että+rikkoo+Mooseksen+lakia+on+syntiä.+Että+ei+usko+Jeesukseen+ei+ole+ainoa+synti.
Olet+Biblepost+täysi+antinomisti+ja+täten+täysin+harhaoppinen.+Sinun+opetuksesi+mukaan+ei+ole+olemassa+lakia+eikä+syntiä,+jolloin+Jeesuksen+sovitustyö+on+täysin+turha.
19.07.2017 17:20
Adventistit+eivät+pidä+sapattia+pelastavana+sinettinä,+sellaista+opetusta+en+ole+koskaan+kuullut.+En+tosin+ole+adventisti+joten+en+järkyttävän+hyvin+tunne+heidän+kirjoituksiaan.
Sapatti+ei+liity+adventisteihin+mitenkään.+Nykyään+lukuisista+eri+kirkkokunnista+kristityt+ympäri+maailman+viettävät+sapattia+Jumalan+käskyn+mukaan.+Sapattitotuus+rikkoo+rajoja+halki+kristikunnan.+Sapattikäsky+on+kymmenestä+käskystä+neljäs+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Kyse+ei+ole+mistään+lain+ja+evankeliumin+sekametelisopasta.+Asia+on+hyvin+yksinkertainen,+jos+rakastaa+Jeesusta,+silloin+pitää+hänen+käskynsä,+myös+neljännen+käskyn.+"Jos+te+minua+rakastatte,+niin+te+pidätte+minun+käskyni."+(Joh.+14:15)
19.07.2017 17:15
Taitavat+sapatin+vastustajat+olla+suurempia+meuhkaajia+tällä+foorumilla+kun+katsoo+aloitusten+määrää.
19.07.2017 17:10
>>+2Mo+20:8+Muista+pyhittää+lepopäivä.+<<
Raamatussa+ei+ole+ainuttakaan+käskyä+pyhittää+lepopäivä.+2.+Moos.+20:8+kuuluu+alkukielen+mukaan+kirjaimellisesti+"Muista+pyhittää+sapatinpäivä".+Biblia+vuodelta+1776+kääntää+tuon+jakeen+oikein:+"Muista+sabbatin+päivää,+ettäs+sen+pyhittäisit."
Siis+ainut+käsky+Raamatussa+on+pyhittää+sapatinpäivä,+viikon+seitsemäs+päivä.+Mitään+käskyä+viikon+ensimmäisen+päivän,+sunnuntain,+pyhittämiseen+ei+ole+Raamatussa.
Eikä+sapatin+pyhittäminen+ole+mikään+adventistien+oppi,+vaan+lukuisat+kristityt+eri+kirkkokunnista+ovat+heränneet+sapattitotuuteen+ja+viettävät+nykyään+sapattia+Jumalan+käskyn+mukaan.
19.07.2017 16:49
>>+Jeesus+ei+tullut+lakia+kumoamaan+vaan+täyttämään,+Sitten+kun+Jeesus+oli+täyttänyt+kaikki+Lain+pienimmätkin+piirrot,+niin+Laki+kumottiin.+<<
Vaan+kun+Jeesus+itse+sanoo+että+hän+ei+tullut+kumoamaan+lakia!+Kuinka+voit+väittää+jotain+noin+älytöntä?+Sanomasi+on+täydessä+ristiriidassa+sen+kanssa+mitä+Jeesus+sanoo:
”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)
>>+Raamatun+mukaan+Mooseksen+Laki+kumottiin+ja+alkoi+Uusi+Liitto.++<<
Raamatussa+ei+missään+kohtaa+sanota+että+Mooseksen+laki+kumottiin!+Uudessa+liitossa+Jeremian+mukaan+laki+kirjoitetaan+sydämiimme,+eli+se+on+edelleen+voimassa:
++”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
++++”Ja+minä+annan+heille+yhden+sydämen,+ja+uuden+hengen+minä+annan+teidän+sisimpäänne,+ja+minä+poistan+kivisydämen+heidän+ruumiistansa+ja+annan+heille+lihasydämen,+niin+että+he+vaeltavat+minun+lakieni+mukaan+ja+noudattavat+minun+säädöksiäni+ja+toimivat+niiden+mukaan+ja+he+ovat+minun+kansani,+ja+minä+olen+heidän+Jumalansa.”+(Hes.+11:19-20)
>>++Ainoa+synti+mikä+jäi+jäljelle+on+se+ettei+ota+vastaan+Jumalan+sovitusta+ja+Pelastajaa,+Jeesusta.+<<
Ainoastaan+se+että+ei+usko+Jeesukseen+on+mielestäsi+syntiä?!?+Saa+siis+tappaa,+varastaa+ja+tehdä+huorin,+niinkö?+Olet+täysin+pihalla,+rakas+Biblepost!
19.07.2017 13:24
775 / 845