Mooseksen kiviset laintaulut

Kokemuksia-A-ismistä

LAKI EVANKELIUMIKSI

Meuhkaavat adventistit vääntävät 10 käskyn lain evankeliumiksi.
Sotkevat vanhan ja uuden liiton.
Meuhkaavat adventistit eivät koskaan riko etenkään sapattikäskyä omasta lihallisesta mielestään ja meuhkaavat olevansa pyhimmistä pyhimpiä (lopunajan jäännös-srk oppi sapatin viitekehyksessä).

Adventisteilla on muitakin kristinuskolle vieraita piirteitä (eksytyksiä ja saatanan juonittelua).
- Raamatussa ei puhuta sunnuntaista 666 merkkinä
- kristityillä ei ole kolmen enkelin iankaikkista evankeliumia ja eikä Mikael-Jeesusta niinkuin adventisteilla
- kristityt eivät mesoa viikonpäivistä, tutkivan tuomion opista, syömisistään, oikeaoppisesta helvetistä ja Ellen Whitestä niinkuin adventistit
- kristityt eivät tarvitse adventismia yhtään mihinkään eikä väärää profeettaa Ellen Whiteä Jumalan Sanansaattajaksi

Juonittelu ja eriseuraisuus kuvaa hyvin adventismia ja adventisteja.

13

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Biblepost

Sanassa on kirjoitettu kivitauluista:
      Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa, niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa kirkkauden tähden, joka kuitenkin oli katoavaista,
      kuinka paljoa enemmän onkaan Hengen virka oleva kirkkaudessa!
      Sillä se, millä ennen oli kirkkaus, on tämän rinnalla kirkkautta vailla, tämän ylenpalttisen kirkkauden tähden.
      Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
      Vaan nuo meuhkaajat ovat täysin tukkineet korvansa ja silmänsä ja ymmärryksensä näkemästä Sanan totuutta.
      Sanassa on selvästi ja yksiselitteisesti ilmoitettu, ettei Mooseksen Lakia ole kirjoitettu Jeesuksen uskovien sydämiin.
      Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.

Saapi nähdä miten nuo riivaajien oppeja vänkäävät kommentoivat tähän Jumalan Sanaan.
      Jos joku kirjoittaa tätä Sanan ilmoitusta vastaan, niin hän on pahojen henkien vallassa ja opettaa harhaoppia.
      Kukahan ensimmäiseksi ilmoittautuu riivaajien oppien kannattajaksi???

• sapatinmeuhkaajat_ym

Mihin kristityt tarvitsevat 7. päivän adventismia?
        Miksi adventistit ja jehovan todistajat roikkuvat tällä palstalla yrittäen käännyttää helluntalaisia?

• >> Sanassa on selvästi ja yksiselitteisesti ilmoitettu, ettei Mooseksen Lakia ole kirjoitettu Jeesuksen uskovien sydämiin. <<

Sanassa sanotaan yksiselitteisesti, että uudessa liitossa Toora eli Mooseksen laki kirjoitetaan meidän sydämiimme:

”Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.” (Jer. 31:33)

• LauantaiSaturnus-jumala

Virallisessa SDA Kirkon propagandassa väitetään menestysteologisesti että he ovat "oikea lopunajan jäännösseurakunta".
      Mausteena sapatilla meuhkaamista.

Adv.pastoreiden amerikkalaiset opintuulet ovat hyvin uponneet SDA uskonnollisiin.
      Adventismissa koetaan olevansa pyhempi kuin mitkään muut kristityt.

Pastoreiden Aivopesun tuloksena on usko sunnuntai pedonmerkkiin ja Ellen Whiteen Jumalan sanansaattajana tietysti lauantain viitekehyksessä.

Aitoa amerikkalaista sapatillista menestysteologiaa ; )

• Herran.jesta

Helluntalaiset ovat noitia, yrittävät kieliä puhumalla saada yhteys jumalaan hyi miten pakanallista, hourivat ja kaatuilevat seuroissaan.

• kysyn.biblepost

Pojat taas eivät ole pelastussuunnitelmissa oikein reessä mukana.

Ensin, Jumalan valtakunnassa on vain Herran tahto, jolla elämä voi olla iankaikkinen.
      Syntisessä maailmassa on vain olemassa ihmisen tahto - jonka elämä ei ole iankaikkinen.

Tämä välin sovittaa vain Herra itse - siksi on sijaisuhri - jonka pelastussunnitelma on luettu jo ennen ihmisen luomista.

Tämä yhtälö on teidän vaikea ymmärtää.
      Ja tämän juuri kiellätte.

No, ensin. Mooseksen Herran kirjoittama sormellaan oleva tahto, eli laki. Se on ihmiselle koko aikainen, niinkauan kuin taivas ja maa on olemassa. SE osoittaa teille synnin, ettekö te edelleenkään tajua lain merkitystä.???

Ei sen ole tarkoitettukaan pelastaa teitä, vaan osoittaa, missä menette vikaan ja missä menemme vikaan. Siksi kun se osoittaja osoittaa biblepostinkin tietä, että missä pitää tehdä parannus, niin jopa bibleposti pomppas. Ei hvyät pojat tuo synitä osoittava laki on kumottu.

Ymmärtääkö hän vai ei? Jos sinussa ei ole sydämessä osoittamassa Herran tahto, et ole palvelemassa sitä "Taivaallista Herraa", koska et tiedä, mikä Hänen valtakuntansa Henki on.

Ketä sinä palvelet? Ei ole katsos armoakaan, ei sijaista, ellet tiedä, mistä elämässä tehdään matkalla parannusta. Ei se naapurin isäntäkään tiedä, He tietävät vain kaikenkarvaista, että mistä pitäisi tehdä, mutta se ei olekaan taivaalisen käsitteen mukaista.

Kiellätkö armonkansalaisena Jumalan tahdon, eli sen, minkä Hän sormellaan kirjoitti tietäväksi ja jos sen tietää, on ymmärrys käsittää sovituskin. Kyse on kymmenen käskyn laista. Sen lain päämäärä on rakkaus.

jätän nyt tekstini tähän ja kysyn vastausta, mistä te puhutte, kun yleensä soditte kirjoituksia vastaan.

Kumoatteko Jumalan tahdon? Onko rakkautenne niin kylmentynyt, ettei se ole samanhenkinen Herran kanssa.

2Mo 20:2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, Eli eikö hän olekaan sinun Jumalansi - Herrasi? Sanot tämän olevan kumottu!
      2Mo 20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Siksikö pidät perinnäisoppeja Jumalan rinnalla, kirkkojen sääntökokoelmia ja perinnäisoppeja, juutalaisetkin, jotkut heistä tekivät samaa ja ovat varoittava esimerkki lopunaikaa eläville.

2Mo 20:4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
      2Mo 20:5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
      2Mo 20:6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
      Tämäkö ei koske Biblosta"!??? Okei , sanot, että tämä onk kumottu.
      Kristityt eivät kumarru tämän Herran eteeen, vaan heillä on kansojensa jumalat.
      Sallihan se Herra Sauliin tulla vieraan hengen, tottelemattomuuden tähden, ehkä se on samaa sitten nytkin kristikunnassa. Tottelemaattomuus on yleistä.

2Mo 20:7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
      Tavallaan ymmärrän teidän epäuskonne tähden, että kiellätte Jumalan lain, koska teidän huulilla on epäjumalat. Jos kumartaisitte Herraa- niin Herran pelko astuisi nyt kuvaan, kun hoette Herran nimeä, opetatte, että Jumalan tahto on kumottu ja siitähän uusitestamentti sanoo että hän rankaisee- siis julistaa teidän tahtonne päämääräki, eikä tunne laittomuuden ihmisiä. Sekö tuntuu biblepost hyvältä, vastaapa kysymykseen!

2Mo 20:8 Muista pyhittää lepopäivä.
      2Mo 20:9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
      2Mo 20:10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
      2Mo 20:11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
      Sapatin merkitys - esim. Lindeman. Kumosiko Jeesus sapatin - ei! Kumosiko Paavali sapatin - ei! Kuuluuko sapatti pakanoille - kyllä, se on siunaus! Sapatti ennallistetaan - kyllä"! . ..... Biblepost. muttei minun kohdalla, en kumarra Häntä, joka on luonut taivaan ja maan vaikka Herra lepäsi. Minä lepään perinnäisopin mukaisesti, koska kirkko niin opettaa, kumarran ihmistä, samoin kuin Saulkin aikoinaan.

2Mo 20:12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
      Uudessaliitossa kristityillä on tämä opetus kumottu. Ei lasten tarvitse kunnioittaa isää ja äitiä, -- vai olisiko niin, että kuitenkin on kyse - että 9 käskyä on ok. sapatti vain kumottu! Näinhän saarnaajat sanovat valtajakkaraltaan.
      Älä tapa / älä tee huorin / älä varasta / älä sano väärää todistusta /Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, jne
      Jumalan tah

• Sanan.painoarvo

2Mo 20:17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
        2Mo 20:18 Ja kaikki kansa havaitsi jylinän, tulen leimaukset, pasunan äänen ja vuoren suitsuamisen; ja kun he sen havaitsivat, vapisivat he ja pysyivät taampana.
        2Mo 20:19 Ja he sanoivat Moosekselle: "Puhu sinä meidän kanssamme, niin me kuulemme. Älköön Jumala puhuko meidän kanssamme, ettemme kuolisi."
        2Mo 20:20 Mutta Mooses vastasi kansalle: "Älkää peljätkö, sillä Jumala on tullut koettelemaan teitä, että Herran pelko olisi teidän silmäinne edessä ja ettette syntiä tekisi".

Siinailla Herra antoi helluntainaikaa omalle kansalleen lain, Pyhän ja vanhurskaan lain.
        Se tehtiin monella lailla tyhjäksi perinnäissäännöin.

Hellutaiaikaan, kun Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen hän lähetti Pyhän Hengen, niin tässä liitossa Kristuksessa lakia ei kirjoitetakaan kiviin, vaan sydämeen.
        Tätä ei oikein nyt muisteta.
        Eli Uudenliiton "Helluntaikansa" siis se todellinen, sille sydämeen kirjoitettu Kristuksessa Jumalan tahto - on kokonaisvaltainen tietous. Siellä on sapattikin tosi, kuten Jeesus, Paavali jne. sydämestään elivät. So. Jumalantyö.

Liha vain ei oikein osaa vastustajilla erottaa asioita, kun se ei taivu Jumalan tahdon alle.
        Eikä se voikaan taipua. Lihan on kuoltava ja Henki on kirjoitettava tuo rakkauden laki sydämeen, että se Jumalan Hengen kautta toimiva elämä toteutuisi teissäkin.

Mutta, jos rakkaus Jumalan tahtoon on kylmenynyt, niin sitähän ne lapset niittävät tässä ajassa. Eiväthän he kumarra Herran puoleen, eikä rakastu Häneen, koska isien rakkaus on perinnäisoppien saattelema.

• rakkauden.koetus

Eli Herran tahdon suhteen, olemme koetuksella, kuten kirjoitukset kertovat.
        Siinä koetuksessa selviää, kenen palvelijoita me olemme. Ketä rakastamme.
        Yleensä rakkaussuhteessa kyse on siitä, mihin panostamme elämämme.

2Mo 20:20 Mutta Mooses vastasi kansalle: "Älkää peljätkö, sillä Jumala on tullut koettelemaan teitä, että Herran pelko olisi teidän silmäinne edessä ja ettette syntiä tekisi".
        Raamatun opetus synnistä on laittomuus. En tunne teitä, te laittomuuden tekijät, siellä viimeisellä tuomiolla.

Kyllä nämä yhtälöt ovat kaikenkattavaa selvitystä, ettei niitä voi kiertää.

Voihan sitä tietenkin vapaehtoisesti eri kirkkojen penkkejä kukin kuluttaa. Sallimuksestahan Herra lähettää eksytyksenkin, seuloakseen kansan.
        Kuka kumartaa, tai kuka ei. Se puhdistaa viljan.

• Biblepost

Nyt löytyi ensimmäinen riivaajien oppien kirjoittaja: Kirjoitettu nikillä: kysyn.biblepost
        20.7.2017 13:23
        Lisää riivaajien vallassa olevia voipi ilmoittautua.

• Jälleen yksi aloitus joka ei ole sapatin puolustajilta vaan vastustajalta, joten kuka täällä eniten meuhkaa ja kiihkoilee?

>> Meuhkaavat adventistit vääntävät 10 käskyn lain evankeliumiksi. <<

Siinä ei ole mitään vääntämistä, että noudattaa kymmentä käskyä. Neljäs käsky kuuluu "Muista pyhittää sapatinpäivä" ja myös sitä käskyä tulee noudattaa. Tämän asian opettaminen ei ole lain vääntämistä evankeliumiksi.

Sunnuntailaiset sen sijaan ovat antinomisteja, kun väittävät vastoin Jeesuksen selvää opetusta että laki on kumottu:

”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)

>> Sotkevat vanhan ja uuden liiton. <<

Sanoisitko että henkilö joka opettaa että ei saa tappaa, sotkee vanhan ja uuden liiton? Vai koskeeko mielestäsi tämä ainoastaan neljättä käskyä? Onko neljäs käsky vanhaa ja muut käskyt uutta liittoa? Uudessa liitossa laki on edelleen voimassa, kuten Jeremia selvästi sanoo:

”Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.” (Jer. 31:33)

Sapattimeuhkaajat tällä foorumilla eivät ole adventisteja, joten haukut väärää puuta.

• Biblepost

Kristitty.net , ilmottautui riivaajien oppien kirjoittajaksi.
      Onko lisää jotka haluat tunnustaa kirjoittavansa riivaajien oppeja?

• >> Sanassa on selvästi ja yksiselitteisesti ilmoitettu, ettei Mooseksen Lakia ole kirjoitettu Jeesuksen uskovien sydämiin. <<

Sanassa sanotaan yksiselitteisesti, että uudessa liitossa Toora eli Mooseksen laki kirjoitetaan meidän sydämiimme:

”Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini (Tooran) heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.” (Jer. 31:33)

Mitä sanot tähän? Paitsi että haukut minua riivaajaksi? Sinulta ovat argumentit loppuneet, siksi joudut haukkumaan ja solvaamaan muita tapasi mukaan. Mitä luulet hyötyväsi siitä?

• Biblepost

Kristitty.net, taas tunnustauduit riivaajien vaikutuksen alaiseksi. Et millään pystynyt pitämään näppejä irti ketjusta, vaikka luit varoituksen.
      Lisäksi tämä kaikki sapatin meuhkaaminen saattaa olla kristitty.net valhettelijan katkeroituneen maailman ihmisen masinoima. Hänhän näyttää tuntevan toiset sapatilla meuhkaajat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6644
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4512
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3198
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3017
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1905
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1576
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1574
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1505
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1379
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1303
    Aihe