Änkyräadventismi ja Raamattu

KartaHarhoja

ADVENTISTIT JA JHW:T PITÄVÄT KRISTITTYJÄ HARHAOPPISINA

Nämä molemmat amerikkalaisen uususkonnollissuuden käännynnäisten tekijät, adventistit ja jehovan todistajat vetoavat oikeaoppisuuteensa ja Jumalan erityisvalintaan heidän kohdallaan, lopunajan jäännösseurakuntaan.
Mutta mitä opettaa Raamattu harhoppisten kohtaamisesta?

Tit. 3:10
Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti.

31

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eituomita

      Rauhoitupas nyt veliseni! samallaisia vikuripäitä me kaikki olemme!

      • KARTATiitus3.10

        Kristityt ovat tulleet toimeen melkein 2000 vuotta ilman seitsemännen päivän adventismia ja lauantain puolesta kiihkoilua.
        Pitäkää sapattinne ja oikeaoppinen helvettinne lujalla eriseuraisella uskollanne.

        Jokainen uskova kristitty osaa levätä, rukoilla, lukea Raamattua ja rakastaa Jeesusta myös lauantaina ilman adventismia.

        Teillä adventisteilla ei ole Pyhää Henkeä koska se on korvattu järkeisopeilla.
        Te olette eriseuraista sapattilahkolaisuutta SDA joka uskoo väärään profeettaan Jumalan sanansaattajana.


      • 1234567---
        KARTATiitus3.10 kirjoitti:

        Kristityt ovat tulleet toimeen melkein 2000 vuotta ilman seitsemännen päivän adventismia ja lauantain puolesta kiihkoilua.
        Pitäkää sapattinne ja oikeaoppinen helvettinne lujalla eriseuraisella uskollanne.

        Jokainen uskova kristitty osaa levätä, rukoilla, lukea Raamattua ja rakastaa Jeesusta myös lauantaina ilman adventismia.

        Teillä adventisteilla ei ole Pyhää Henkeä koska se on korvattu järkeisopeilla.
        Te olette eriseuraista sapattilahkolaisuutta SDA joka uskoo väärään profeettaan Jumalan sanansaattajana.

        Jumalan sanansaattajan kirjasta "Suuri Taistelu"

        Samalla kun paholainen esiintyy ihmisille suurena lääkärinä, joka voi parantaa kaikki heidän tautinsa, hän aiheuttaa sairautta ja onnettomuuksia, kunnes väkirikkaat kaupungit tulevat autioiksi ja hävitetyiksi.
        Hän on jo nyt toiminnassa, käyttäen valtaansa kaikkialla, tuhansin eri tavoin, onnettomuuksia maalla ja merellä, suurissa tulipaloissa, hirmumyrskyissä, pelottavissa raesateissa, rajuilmoissa, tulvissa, pyörremyrskyissä, vuoksiaalloissa ja maan järistyksissä. Hän hävittää kypsyvän sadon, nälkä ja kurjuus ovat seurauksena.
        Hän turmelee ilman kuolettavalla saasteella, ja tuhannet kuolevat ruttoon. Nämä vitsaukset tulevat yhä lukuisammaksi ja tuhoavammaksi. Hävitys kohtaa sekä ihmisiä, että eläimiä. Maa murehtii ja lakastuu, maanpiiri nääntyy ja lakastuu, kansan ylhäiset maassa nääntyvät. . . Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton Jes.24:4,5.

        Ellen G. White kirjasta: Suuri Taistelu.


      • lukekaa.kirjoituksia
        KARTATiitus3.10 kirjoitti:

        Kristityt ovat tulleet toimeen melkein 2000 vuotta ilman seitsemännen päivän adventismia ja lauantain puolesta kiihkoilua.
        Pitäkää sapattinne ja oikeaoppinen helvettinne lujalla eriseuraisella uskollanne.

        Jokainen uskova kristitty osaa levätä, rukoilla, lukea Raamattua ja rakastaa Jeesusta myös lauantaina ilman adventismia.

        Teillä adventisteilla ei ole Pyhää Henkeä koska se on korvattu järkeisopeilla.
        Te olette eriseuraista sapattilahkolaisuutta SDA joka uskoo väärään profeettaan Jumalan sanansaattajana.

        Käytätkö keppihevosena adventisteja - kieltämään sapatti?

        Lue Keijo Lindemanin kirja - http://www.kolumbus.fi/gematria/apsrk0.htm

        Näin sinulta putoaa pohja keppihevosellesi. Sapatti on raamatullinen asia, ei adventistien. Adventistit mm. on harhassa - pyhiensä suhteen. Heillä joulu - pakanallinen juhla merkitsee juhlaa - mikä ei kuulu raamattuun.
        Myös monta näkemystä - kahvi - jne. ei oikein sovi asioihin, mutta jotain he ovat löytäneet, ja se on tämän sapatin sen seitsemännen päivän - löytö.
        Se löytö on monen muunkin seurakunnan näkemys, Maassammekin jo ennen adventismia, taisi olla jokin uskovaisten joukko.

        Eli, ennenkuin alkaa käyttää keppihevosia - täytyy muistaa, että me osaamme lukea, ymmärtää asioita, sekä voimme näin todeta, että sapattia SAA viettää muutkin kuin adventistit. Apostolinen seitsemännenpäivän helluntalaiset eivät ole adventisteja.
        He ovat helluntailaisia, mutta täällä luterilaisuuden maassa meidän hapattuneisuus on silmäpeitteenä monelle.
        Siksi sinullakin on tietämättömyyden aika vielä, että kannattaa syventyä tuohon nettikirjaan, ettei tule väiteltyä olemattomia.

        Tuohon silmien peittovaatteeseen. Edenissä Jumala loi Aadamin, hänen DNA- sta loi Evan - käyttäen koko historianhavinaan kieltä - Adamin kylkiluu.
        Herra toi esiin liiton, jossa lisäännytään ja täytetään maa - tarkoittaen tuon suhteen sisällä, on raamatullinen.
        Nyt muotouskonnollinen kansankirkkomme on ottanut harhan vastaan samasta sukupolijakaumasta, jolle pistetään avioliitto - johon tämä lapsi- adoptio lisätään.
        Alkujaan ei ollut niin, vaan se on nyt - ja se peitetään sanalla rakkaus- silmäpeitteenä, ettei uskovaiset näe kirjoituksiin, tai jos näkee - se suodatetaan hapatelasinäköalan kautta, jolla saadaan ikäänkuin Jumalan hyväksyntä. Sitten tämä opetetaan kansalle.
        Nyt isät ja äidit oppivat- sitten oppii toinen sukupolvi ja se menee kolmaneteen polveen. Kansa unohtaa sen, mikä alkujaan oli olemassa. He eivät löydä kirjoituksia, vaan perinnäisoppia, kirkon sisältä.
        Ordoksit eivät allekirjoita tätä oppia, he saavat opetuksensa mukaan pitää raamatun esissä. He tietävät ja kumartavat tässä Luojaa.

        Olkoon nämä esimerkit tuomassa näköaloihin se, että sapatti OLI Apostolisen ajan seurakunnassa tosi. Mutta harha tuli, niin Baabelista Katolisiin, äitilapsi kultti, sunnuntai- Martti, uskova oli katolinen munkki, hän ei perannut tässä alkujuuriin, vaan tämän harhan toi meidän kansalle hapatteeksi ja te sunnuntain viettäjät, osa tietämättömänä pyhittää ihmiskäskyjä, heitä Isä taivaassa kärsii siitä. Osa tieten pyhittää sunnuntain - vaikka sapatin ymmärtävät, he taas suunsa tunnustuksella tekevät tilin viimeisellä veräjällä.

        Sitten kristikunnassa on Herran omia, he - jotka ottava osaa Jumalan siunaamiin asioihin, se saavat pitää Pyhitetyn sapatin, täten he julistavat myös, että se Isämme on Pojassa luonut kaiken, eikä näinollen evoluution hapate ole silmäpeitteenä.
        Ja kun kaikki oli luotu, sangen hyvää - niin Jumala Pyhitti ja erotti sapatinpäivän Adamia varten.
        Jos nyt hieman mietitään, Jumalalla on aina kansa, joka on uskollinen kirjoituksiin.
        Siihen ei tarvita mitään kirkkokunnan kylttiä, se voi olla kotiseurakunta.
        Samanmieliset kirjoituksiin. Heille Jeesus on Sapatin Herra. Mies kysyy Jeesukselta, perheessä Adam - opettaa SAnan sisältöä, joka on samanmielinen Herran kanssa ja rakastaa vaimoaan, niinkuin Kristus rakastaa seurakuntaansa ja näin he yhdessä jakavat Elämänpuun hedelmän elääkseen iankaikkisen elämän armolahjan Hengessä tätä päivää ja sapattia. Perheessä ja kotikokouksessa he murtavat leipää, saavat viettää sapattia, Herra palvelee Sanansa kautta. Heitä kotikokoukselaisia ei katolinen hapate hapata, he ovat peranneet pois - niin äiti- lapsikultin, baabelilaisuuden, sekä Martti kirkon pappien välimiheninä heiluvien pappien opetuksen. Sekä niitten muotouskonnollisten, jotka seuraavat äidinmaidossa tulleen hapatteen opetuksen jatkamisen.
        Siksi ei kirkkokunnista tarvitse puhua mitään, ei aventisteistakaan, että heillä olisi ainut taivasten valtakunnan avaimet.

        Eli on hyvä purkaa näitten keppiheoskauppiaitten väitteitä, että se sokaiseisi edelleen raamatullisen sapatin totuuden esiintuloa.

        Vilkaiskaas vaikka tämän Lindemanin kirjaa - hapatteeseen on hyvä tutustua, ettei se hapattaisi näitten muutamien takia teitä edelleen.
        Keppihevoskauppiaat on tyhjänpuhujia, sekä muotouskonnolliset.
        Syventykää kirjoitettuun SAnaan, Jeesuskin sanoi, että te eksytte, ellette tunne kirjoituksia.


    • violaluna17

      Oikeassa on aloittaja. Meidän pitää olla valppaita ja lukea rukoillen paljon Raamattua,sillä muuten ei eroteta oikeaa ja väärää opetusta. Nykyisin,kun Raamattua ei enää opeteta kouluissa,ihmiset ei tiedä asioista. Luulevat vielä Jehovantodistajiakin kristityiksi,vaikka nämä eivät usko,että Jeesus on Isän Poika,Jumala Jumalasta. Adventisteilla taas on lisäoppi sapatinpitämisestä. Molemmat opettavat,että Jeesus on enkeli Miikael. Ja ainakin Jehovantodistajat,että Saatana ja Jeesus olisivat veljeksiä. Sekin on harhaa. Ellen Whitella on muitakin aika outoja käsityksiä. Amerikastahan nuo molemmat opit on tulleet. Sieltä tuleekin kaikkea kummallisuuksia. Nykyisin tosin myös Intiasta tulee harhoja,kun ihmiset matkailevat ihan liikaa.

      • kysynoävaa

        Mitä sinä sanot niille Helluntalaisille jotka viettävät sapattia ?


      • Eiole7pv.hellari.srk

        Mitä sanot adventisteille ja helluntalaisille jotka viettelevät Joulua?

        Suomessa ei ole Seitsemännen Päivän Helluntai Seurakuntaa.

        Jokainen voi palvoa Jeesusta viikon jokaisena päivänä mutta eihän tämä sovi sapattikiihkoilijoille.


      • 1234567---
        Eiole7pv.hellari.srk kirjoitti:

        Mitä sanot adventisteille ja helluntalaisille jotka viettelevät Joulua?

        Suomessa ei ole Seitsemännen Päivän Helluntai Seurakuntaa.

        Jokainen voi palvoa Jeesusta viikon jokaisena päivänä mutta eihän tämä sovi sapattikiihkoilijoille.

        Kaikkea sitä saakin lukea: >>>Jokainen voi palvoa Jeesusta viikon jokaisena päivänä mutta eihän tämä sovi sapattikiihkoilijoille <<<<
        Adventistit kiittävät Jeesusta viikon jokaisena päivänä.


      • Biblepost
        1234567--- kirjoitti:

        Kaikkea sitä saakin lukea: >>>Jokainen voi palvoa Jeesusta viikon jokaisena päivänä mutta eihän tämä sovi sapattikiihkoilijoille <<<<
        Adventistit kiittävät Jeesusta viikon jokaisena päivänä.

        1234567--- , sinä ja muut adventistit palvovat muistomerkkiä. Adventistit ovat epäjumalan palvelijoita, eivät kristittyjä eivätkä Jeesukseen uskovia. tosin muutama uskova on saattanut eksyä heidän valheisiinsa.


      • muisto.ja.muista
        Biblepost kirjoitti:

        1234567--- , sinä ja muut adventistit palvovat muistomerkkiä. Adventistit ovat epäjumalan palvelijoita, eivät kristittyjä eivätkä Jeesukseen uskovia. tosin muutama uskova on saattanut eksyä heidän valheisiinsa.

        1Mo 2:1 Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa.
        1Mo 2:2 Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.
        1Mo 2:3 Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.

        Sitten sana - muista - ehkä tämä tarkoittaa sitä käyttämääsi muistomerkki.
        Oletko Biblepost poistanut tämän muiston mielestäsi ja siten opetat?
        Haluatko nimesi olevan pieni taivaissa, kuten kirjoitukset kertovat, että Herra ei tunnekaan nimeäsi siellä??? Sekö on elämäsi tarkoitus?

        Katsotaan, miten varjolain aikaan Herrankansa käsitteli sapattia, eihän tässä vielä oltu Siinailla.
        2Mo 16:22-30 Luepa tuo opetus, mikä on muistiinerkitty Sanaan. Onhan varjolainaikainen niskottelu varottavana esimerkkinä kirjoitettu meille Uuteen testamenttiin, ettei eksytä. Tuo vanhanliiton aikainen kansan elo on peilaus meidän valintoihin monessa kohdin, ja siksi sinun oppisi ei sovi Herran nimeä tunnustavalle kansalle. Olet pakana, joka tarkoittaa kielellisesti raamatusta - epäjumalanpalvoja.
        Marttiko se epäjumalasi on kirkkokäsikirjoineen?

        2Mo 16:22 Mutta kuudentena päivänä he kokosivat sitä leipää kaksinkertaisesti, kaksi goomeria kullekin. Ja kaikki kansan päämiehet tulivat ja ilmoittivat sen Moosekselle.
        2Mo 16:23 Niin hän sanoi heille: "Tämä tapahtuu Herran sanan mukaan; huomenna on levon päivä, Herralle pyhitetty sapatti. Mitä leivotte, se leipokaa, ja mitä keitätte, se keittäkää; mutta kaikki, mitä tähteeksi jää, pankaa talteen huomiseksi."
        2Mo 16:24 Ja he panivat sen talteen huomiseksi, niinkuin Mooses oli käskenyt, eikä se ruvennut haisemaan, eikä siihen tullut matoja.
        2Mo 16:25 Ja Mooses sanoi: "Syökää se tänä päivänä, sillä tänä päivänä on Herran sapatti; tänään ette löydä kedolta mitään.
        2Mo 16:26 Kuutena päivänä on teidän sitä koottava, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti; silloin ei sitä ole." lue loppujakeet raamatusta. Tuo on opetusta Herran omalle kansalle, ei sitä ole tarkoitettu epäuskoisille, eikä lihanmukaan eläville.
        kts. jaetta 23 ---tämä-tapahtuu-Herran-SANAN- mukaan. - HUOMENNA ON levon päivä, Herralle pyhitetty sapatti. --- ymmärtääkö hän, vai vieläkö se peittovaate on otsaasi liimattu Marttiliimalla kiinni ja on merkkinä sinun otsassasi? Kumarrat perinnäisoppia. Suusi tunnustaa vierasta jumalaa - sillä epäuskon tähden kullekin kansalle on annettu oma jumalansa. Jumala SALLII eksytyksen tulevan ja se seuloo meitä, seuloo siitä, kuka rakastaa Herran tahtoa ja kuka ei!

        2Mo 16:28 Niin Herra sanoi Moosekselle: "Kuinka kauan aiotte kieltäytyä noudattamasta minun käskyjäni ja lakejani?
        2Mo 16:29 Katsokaa, Herra on antanut teille sapatin; sentähden hän antaa teille kuudentena päivänä kahden päivän leivän. Olkoon jokainen alallaan, älköönkä kukaan lähtekö paikaltansa seitsemäntenä päivänä."
        2Mo 16:30 Ja kansa lepäsi seitsemäntenä päivänä.

        Puhe on Herran laeista. Se paikallaan pysyminen merkitsee sitä, ettei omia turhanpäiväisiä asioita toimiteta. Turhanpäiväinen on sitä, mitä ihminen lihassa rakastaa, se on lihallista ja sen laki tuomitsee,, eli on laina alla.

        Manna, mikä tuossa opetuksessa ideana tuodaan esiin, on että Herra huolehtii ihmisen tarpeista - kaikki on valmiina ja täydellistä.

        Kovaa on muutamille se, että saisi sisäistettyä, mitä raamattu levolla Kristuksessa tarkoittaa - mikä sapatin opetuksellakin halutaan opettaa.
        Joku väittää, että palvotaan päivää, ei - ei se niin mene.
        Palvotaanko Herran kuoleman muisto-aterialla leipää ja viiniä, vai onko se raamatullisesti kääntämässä silmiä sovitukseen tähän sijaiseen.
        Voisihan sitä Biblepostilaisesti alkaa samaa mittaa käyttämään ja sanoa, että siellä ne palvoo leipää jne. Ymmärrätkö vertauksen ja sen, miten sanasi ontuu - ehkä tietämättömyyttäsi. Avatkoon sinulle Pyhä Henki sen, mitä Herra haluaa kansalleen opettaa sapatin levosta ---- Kaikki on valmita - se on Herran työtä ja Adam saa levätä.

        Joku mieltää että kaikki päivät - haluten maalata sapatin tyhjäksi väitteellään.
        Sekin on lihallisen mielen aikaansaama.
        Tottakai - Herran oma on vapaa - jokaisena päivänä, armonpäivänä.
        Sapatilla on vain oma opetuksellinen merkitys, jossa tänään viedään se alkuperäinen viestikapula eteenpäin, ettei ihmiset eksyisi ja saisi sitä Marttipeitettä otsaansa ja kättensä merkiksi, jossa sitten palvotaan vieraan alttarin äärellä.
        Siinä sitten määrätyt papit ovat näitä välimiehiä ihmisten ja Jumalan välissä.
        Voisin tuosta Martti- uskonnosta kirjoittaa paljonkin silmiä- avaamaan perinnäisopeista ja kakramenteista, jotka tekevät tyhjäksi itse Sanan.
        Mutta, en siitä kirjoita enempää, mutta tuo sunnuntainne on samasta taikinajuuresta, jonka hapateleipään olette makunystyreittenne kautta rakastuneet.

        2Mo 20:8 Muista pyhittää lepopäivä.


      • muistomerkin.nimi

        Jes 56:3 Älköön sanoko muukalainen, joka on liittynyt Herraan: "Herra erottaa minut peräti kansastansa", älköönkä kuohittu sanoko: "Minä olen kuiva puu".
        Jes 56:4 Sillä näin sanoo Herra: Kuohituille, jotka pitävät minun sapattini ja valitsevat sen, mikä minulle otollista on, ja pysyvät minun liitossani,
        Jes 56:5 heille minä annan huoneessani ja muurieni sisällä muistomerkin ja nimen, joka on poikia ja tyttäriä parempi; minä annan heille iankaikkisen nimen, joka ei häviä.
        Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,


      • muisto.ja.muista kirjoitti:

        1Mo 2:1 Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa.
        1Mo 2:2 Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.
        1Mo 2:3 Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.

        Sitten sana - muista - ehkä tämä tarkoittaa sitä käyttämääsi muistomerkki.
        Oletko Biblepost poistanut tämän muiston mielestäsi ja siten opetat?
        Haluatko nimesi olevan pieni taivaissa, kuten kirjoitukset kertovat, että Herra ei tunnekaan nimeäsi siellä??? Sekö on elämäsi tarkoitus?

        Katsotaan, miten varjolain aikaan Herrankansa käsitteli sapattia, eihän tässä vielä oltu Siinailla.
        2Mo 16:22-30 Luepa tuo opetus, mikä on muistiinerkitty Sanaan. Onhan varjolainaikainen niskottelu varottavana esimerkkinä kirjoitettu meille Uuteen testamenttiin, ettei eksytä. Tuo vanhanliiton aikainen kansan elo on peilaus meidän valintoihin monessa kohdin, ja siksi sinun oppisi ei sovi Herran nimeä tunnustavalle kansalle. Olet pakana, joka tarkoittaa kielellisesti raamatusta - epäjumalanpalvoja.
        Marttiko se epäjumalasi on kirkkokäsikirjoineen?

        2Mo 16:22 Mutta kuudentena päivänä he kokosivat sitä leipää kaksinkertaisesti, kaksi goomeria kullekin. Ja kaikki kansan päämiehet tulivat ja ilmoittivat sen Moosekselle.
        2Mo 16:23 Niin hän sanoi heille: "Tämä tapahtuu Herran sanan mukaan; huomenna on levon päivä, Herralle pyhitetty sapatti. Mitä leivotte, se leipokaa, ja mitä keitätte, se keittäkää; mutta kaikki, mitä tähteeksi jää, pankaa talteen huomiseksi."
        2Mo 16:24 Ja he panivat sen talteen huomiseksi, niinkuin Mooses oli käskenyt, eikä se ruvennut haisemaan, eikä siihen tullut matoja.
        2Mo 16:25 Ja Mooses sanoi: "Syökää se tänä päivänä, sillä tänä päivänä on Herran sapatti; tänään ette löydä kedolta mitään.
        2Mo 16:26 Kuutena päivänä on teidän sitä koottava, mutta seitsemäntenä päivänä on sapatti; silloin ei sitä ole." lue loppujakeet raamatusta. Tuo on opetusta Herran omalle kansalle, ei sitä ole tarkoitettu epäuskoisille, eikä lihanmukaan eläville.
        kts. jaetta 23 ---tämä-tapahtuu-Herran-SANAN- mukaan. - HUOMENNA ON levon päivä, Herralle pyhitetty sapatti. --- ymmärtääkö hän, vai vieläkö se peittovaate on otsaasi liimattu Marttiliimalla kiinni ja on merkkinä sinun otsassasi? Kumarrat perinnäisoppia. Suusi tunnustaa vierasta jumalaa - sillä epäuskon tähden kullekin kansalle on annettu oma jumalansa. Jumala SALLII eksytyksen tulevan ja se seuloo meitä, seuloo siitä, kuka rakastaa Herran tahtoa ja kuka ei!

        2Mo 16:28 Niin Herra sanoi Moosekselle: "Kuinka kauan aiotte kieltäytyä noudattamasta minun käskyjäni ja lakejani?
        2Mo 16:29 Katsokaa, Herra on antanut teille sapatin; sentähden hän antaa teille kuudentena päivänä kahden päivän leivän. Olkoon jokainen alallaan, älköönkä kukaan lähtekö paikaltansa seitsemäntenä päivänä."
        2Mo 16:30 Ja kansa lepäsi seitsemäntenä päivänä.

        Puhe on Herran laeista. Se paikallaan pysyminen merkitsee sitä, ettei omia turhanpäiväisiä asioita toimiteta. Turhanpäiväinen on sitä, mitä ihminen lihassa rakastaa, se on lihallista ja sen laki tuomitsee,, eli on laina alla.

        Manna, mikä tuossa opetuksessa ideana tuodaan esiin, on että Herra huolehtii ihmisen tarpeista - kaikki on valmiina ja täydellistä.

        Kovaa on muutamille se, että saisi sisäistettyä, mitä raamattu levolla Kristuksessa tarkoittaa - mikä sapatin opetuksellakin halutaan opettaa.
        Joku väittää, että palvotaan päivää, ei - ei se niin mene.
        Palvotaanko Herran kuoleman muisto-aterialla leipää ja viiniä, vai onko se raamatullisesti kääntämässä silmiä sovitukseen tähän sijaiseen.
        Voisihan sitä Biblepostilaisesti alkaa samaa mittaa käyttämään ja sanoa, että siellä ne palvoo leipää jne. Ymmärrätkö vertauksen ja sen, miten sanasi ontuu - ehkä tietämättömyyttäsi. Avatkoon sinulle Pyhä Henki sen, mitä Herra haluaa kansalleen opettaa sapatin levosta ---- Kaikki on valmita - se on Herran työtä ja Adam saa levätä.

        Joku mieltää että kaikki päivät - haluten maalata sapatin tyhjäksi väitteellään.
        Sekin on lihallisen mielen aikaansaama.
        Tottakai - Herran oma on vapaa - jokaisena päivänä, armonpäivänä.
        Sapatilla on vain oma opetuksellinen merkitys, jossa tänään viedään se alkuperäinen viestikapula eteenpäin, ettei ihmiset eksyisi ja saisi sitä Marttipeitettä otsaansa ja kättensä merkiksi, jossa sitten palvotaan vieraan alttarin äärellä.
        Siinä sitten määrätyt papit ovat näitä välimiehiä ihmisten ja Jumalan välissä.
        Voisin tuosta Martti- uskonnosta kirjoittaa paljonkin silmiä- avaamaan perinnäisopeista ja kakramenteista, jotka tekevät tyhjäksi itse Sanan.
        Mutta, en siitä kirjoita enempää, mutta tuo sunnuntainne on samasta taikinajuuresta, jonka hapateleipään olette makunystyreittenne kautta rakastuneet.

        2Mo 20:8 Muista pyhittää lepopäivä.

        >> 2Mo 20:8 Muista pyhittää lepopäivä. <<

        Raamatussa ei ole ainuttakaan käskyä pyhittää lepopäivä. 2. Moos. 20:8 kuuluu alkukielen mukaan kirjaimellisesti "Muista pyhittää sapatinpäivä". Biblia vuodelta 1776 kääntää tuon jakeen oikein: "Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit."

        Siis ainut käsky Raamatussa on pyhittää sapatinpäivä, viikon seitsemäs päivä. Mitään käskyä viikon ensimmäisen päivän, sunnuntain, pyhittämiseen ei ole Raamatussa.

        Eikä sapatin pyhittäminen ole mikään adventistien oppi, vaan lukuisat kristityt eri kirkkokunnista ovat heränneet sapattitotuuteen ja viettävät nykyään sapattia Jumalan käskyn mukaan.


      • muisto.ja.muista2
        Kristitty.net kirjoitti:

        >> 2Mo 20:8 Muista pyhittää lepopäivä. <<

        Raamatussa ei ole ainuttakaan käskyä pyhittää lepopäivä. 2. Moos. 20:8 kuuluu alkukielen mukaan kirjaimellisesti "Muista pyhittää sapatinpäivä". Biblia vuodelta 1776 kääntää tuon jakeen oikein: "Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit."

        Siis ainut käsky Raamatussa on pyhittää sapatinpäivä, viikon seitsemäs päivä. Mitään käskyä viikon ensimmäisen päivän, sunnuntain, pyhittämiseen ei ole Raamatussa.

        Eikä sapatin pyhittäminen ole mikään adventistien oppi, vaan lukuisat kristityt eri kirkkokunnista ovat heränneet sapattitotuuteen ja viettävät nykyään sapattia Jumalan käskyn mukaan.

        Kyllähän tämä "muista pyhittää lepopäivä" viitteineen on selvä, että puhutaan sapatinpäivästä - luomisen yhtälössä.
        Esim. 2Mo 16:23 säkeessä Niin hän sanoi heille: "Tämä tahtuu Herran sanan mukaan; huomenna on levon päivä, Herralle pyhitetty sapatti......... 29säkeestä Katsokaa, Herra on antanut teille sapatin; sentähden hän antaa teille kuudentena päivänä kahden päivän leivän. Olkoon jokainen alallaan, älköönkä kukaan lähtekö paikaltansa seitsemäntenä päivänä." säkeestä 30. Ja kansa lepäsi seitsemäntenä päivänä.

        Suomalaisille - jotka äidinmaidosta ja perinnäisopeista on ammentanut kansankirkkomme näköalan, voi olla vaikea hahmottaa raamatullisen sapatin, eli lepopäivän ajatusta. Sanana lepo - minkä itse olen Sanasta ymmärrykseeni saanut, tarkoittaa kaikessa sitä, että tämä kaikki on valmista. Herra on kaiken uskonvaelluksenkin takana.
        Ensimmäin päivä Aadamilla - se oli sapatinpäivä, ja mitä Herra siihen oli valmistanut, se oli sangen hyvä. Siihen ei kertakaikkiaan kuulunut enää mitään ja Adam sai nauttia Herran siunauksesta.
        Opetuksellisesti tämä lepopäivä - ja sana sapatti pitäisi tulla jokaiselle kielellisesti sellaiseksi ajatus- Pyhäksi, joka erottaa meidät sisäistämään Jumalallisen maailman merkityksen. Se sapatti on myös Pyhä kokoontumispäivä - kirjaan kirjoitettuna.
        Se on Jumalan OIKEUS, meitä kohtaan. Hänen oikeutensa ja me luotuina sen sisältämän merkityksen hakeminen on tärkeä.

        En pidä "pahana" sanoa lepopäivä - kun sen ymmärtää mitä se on.

        On hyvä laskeakin, mikä on tämä seitsemäs. sun/1. ma/2. ti/3. ke/4/keskelläviikkoa. to/5. pe/6 .... kaikki valmista ja Herran siunaama ja erottama päivä, joka on raamatussa ainut Sanan mukaan erotettu Adamia varten.
        Näin ei pitäisi olla epäselvää sapatti ja minäkin aadamina saan ottaa osaa ja kun vielä se sanansuhteen / Herra opetaa ja palvelee kansaansa.

        Se on hengellistä lepoa, sapatti.

        Tottakai uskova saa pelastuksen suhteen olla Jumalan työn levossa jokapäivä, mutta Herra haluaa antaa tämän Pyhänsä vielä siihen matkaan,
        Toinen mitä saadaan juhlia Uudessaliitossa on murtaa leipää ja viini - muistoateria, johon siihen kuuluu tämä lupaus. Hän on Elämänpuu, elämänleipä, joka sitä Herrankuoleman muistoaterialla syö - hän saa elää, elämän antaja antaa elämänsä meidän tähtemme. jne.


    • Hourupäät

      Ei ollut 200, 500, 1000 ja 1800 vuotta sitten sapatillaan kehuvia hourupäitä.
      Jätetään se SDA:lle yksinoikeudella.

      • 1234567---

        Sapatti on ollut luomisesta lähtien pyhäpäivä. Nyt on Internet ja sanoma sapatista leviää laajalti.


    • Herran.jesta

      Jeesus oli vain matkasaarnaaja, aivan tavallinen tallaaja ei ole todisteita pyhästä sikiämisestä eikä ylösnousemisestaon vain mielikuvitus joka sai siivet alleen jota ns.uskovat josta manipulisointia ihmisten harhautus. Kun todistatte jumalan olemassa olon mutta ette pysy eikä kukaan muukaan ole sitä pystynyt tähän päivään.

      • mietipä.asiaa

        Sinähän puhut itsesi pussiin mennen tullen.
        Puhut, että uskot Jeesuksen olleen, mutta loput kiellät. Etköhän nyt valhettele itsellesi.

        Suomessa edesmennyt Hovioikeusneuvos - Paavo Hiltunen, joka jakoi ihmisille tuomioita, niillä perusteilla, miten he puhuivat. Hän mittasi puheen perusteella sen, että onko se tosi, tai epätosi. Hänen "koulutettu" lakimieshenki tottui kuulemaan sanoma ja siksi se --oikeus-- tuli esiin, lopputuloksena, mitä laki asiaan sitten sanoi, kirjoitetussa muodossa.

        Tämä mies, tuomari luki raamattua. Hän luki ylösnousemuksesta, kuinka nämä pelokkaat, vapisevat opetuslapset olivat lukittujen ovien takana - pelkäsivät sitä koneistoa - joka ristiinnaulitsi Jeesuksen.
        Hän luki kirjoituksista, kuin Jeesus kuolemansa jälkeen meni lukittujen ovien taakse tapaamaan opetuslapsia. Mitä sen jälkeen tapahtui, se muutos, mitä kirjoituksista luetaan, heistä tuli vahvoja todistajia martyyriyteen asti. Jopa seurakuntavainooja Paavali, hänen kääntymisensä oli tälle tuomarille riittävä todiste, ja hänestä tuli uskova.


    • Sapattipelastaa

      Hohhoijaa. Yksinkertaisesti väännetty rautalangasta että adventistit
      pitävät sapattia pelastavana sinettinä ja sunnuntaita kadotukseen vievänä pedonmerkkinä.

      Tulkoon sapattikiihkoilijat siitä autuaaksi ja saakoon Taivaspaikan uskonsa mukaan.
      Adventistit vihaavat kristinuskoa koska heidän sapattiLAKINSA loistaa kirkkaimpana Taivaassa (E. White).

      Kirjanoppineille ja fariseuksille (aivopestyille?) tämä on totuutta, lakia ja evankeliumia sekametelisopassa.

      • Adventistit eivät pidä sapattia pelastavana sinettinä, sellaista opetusta en ole koskaan kuullut. En tosin ole adventisti joten en järkyttävän hyvin tunne heidän kirjoituksiaan.

        Sapatti ei liity adventisteihin mitenkään. Nykyään lukuisista eri kirkkokunnista kristityt ympäri maailman viettävät sapattia Jumalan käskyn mukaan. Sapattitotuus rikkoo rajoja halki kristikunnan. Sapattikäsky on kymmenestä käskystä neljäs "Muista pyhittää sapatinpäivä". Kyse ei ole mistään lain ja evankeliumin sekametelisopasta. Asia on hyvin yksinkertainen, jos rakastaa Jeesusta, silloin pitää hänen käskynsä, myös neljännen käskyn. "Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni." (Joh. 14:15)


      • 1234567---

        Tämä vastaus nimimerkille, Sapattipelastaa. Eihän totuuden tuntevalla ole mitään aihetta vihaan.


    • violaluna17

      Uuden liiton seurakunta ainakin kokoontui viikon ensimmäisenä päivänä. Tämä lukee Apt 20 luku jae 7. Siitä minä olen saanut päähäni,että sapatti lauantai kuuluu juutalaisille,sunnuntai kristityille. Luin tästä netistä Ellen Whiten kirjoituksia nimellä Alfa &omega. Siellä kyllä korostettiin Mooseksen lakia ja tuota sapattia. On tuolla Whitella muitakin hieman outoja näkemyksiä. Vieläköhän opeteaan adventisteille,että Jeesus oli enkeli Mikael? Se ei ole totta. Jehovantodistajat opetti,että Jeesus ja saatana oli alunalkaen veljeksiä.mikä 8on ihan pötyä. Saatana oli enkeliruhtinas Lusifer,ja hän Taivaassa lankesi ylpeyteen ja kadehti Jumalaa ja hänelle osoitettua kunnioitusta. Jeesus on Jumala,Jumalasta Isästä iankaikkisuudessa syntynyt,ei luotu,ja hänen kauttaan kaikki on luotu.ja hänessä yhä pysyy olemassa. Saatana,niinkuin muutkin enkelit,on luotuja.

      • Väität että sapatti on juutalaisille. Olen jo monta kertaa selittänyt asian tällä foorumilla, mutta laitetaan kertaukseksi:

        "Kuusi päivää tee työtäsi, mutta lepää seitsemäs päivä, että härkäsi ja aasisi saisivat hengähtää ja orjattaresi poika ynnä MUUKALAINEN saisivat virkistyä." (2. Moos. 23:12)

        Kenelle sapatti annettiin? Huomaa että israelilaisten lisäksi se annettiin myös muukalaisille. Huomaa myös, että sapatti annettiin jo luomisessa, ennen kuin maailmassa oli ainuttakaan juutalaista:

        ”Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt. Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt." (1. Moos. 1:33,34)

        Yleensäkin Mooseksen lain mukaan:
        "Sama laki olkoon teillä, niin muukalaisella kuin maassa syntyneelläkin; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne." (3. Moos. 24:22)

        Myös Jesajan mukaan sapatti on muukalaista varten:
        ”Ja MUUKALAISET, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani, ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.” (Jes. 56:6-7)

        Sapatti on voimassa tuhatvuotisessa valtakunnassa ja kaikki liha eli myös pakanat tulevat viettämään sapattia:
        "Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." (Jes. 66:22,23)

        Jeesuksen mukaan sapatti on ihmistä, eli siis koko ihmiskuntaa varten, ei ainoastaan juutalaisia varten:
        ”Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.” (Mk. 2:27)

        Sapattikäsky on kymmenestä käskystä neljäs, eikä kukaan väitä että kymmenen käskyä olisi annettu vain juutalaisille. Jumala on järjestyksen Jumala, hän ei anna kymmenen käskyn lakia josta yhdeksän käskyä olisi universaaleja mutta yksi käsky koskisi vain juutalaisia.

        >> Uuden liiton seurakunta ainakin kokoontui viikon ensimmäisenä päivänä. Tämä lukee Apt 20 luku jae 7. <<

        Apt. 20:7 "Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka."

        Raamatussa kerrotaan tasan tämän yhden kerran että seurakunta oli koolla viikon ensimmäisenä päivänä, versus lukuisia kertoja sapattina. Emme voi yhden kerran perusteella väittää että kyseessä olisi ollut vakiintunut tapa. Syykin kokoukselle kerrotaan tuossa jakeessa, Paavali oli seuraavana päivänä lähdössä pois. Siitä ei ole Raamatussa mitään mainintaa, että olisi mukamas kokoonnuttu viikon ensimmäisenä päivänä viettämään lepopäivää, tai muistelemaan Jeesuksen ylösnousemista. Raamatussa ei missään kohtaa siirretä lepopäivää lauantailta sunnuntaille. Raamatussa ei ole ainuttakaan jaetta, jonka mukaan sunnuntai olisi lepopäivä. Ainut käsky Raamatussa on neljäs käsky, joka kuuluu kirjaimellisesti alkukielen mukaan "Muista pyhittää sapatinpäivä".


      • 1234567---
        Kristitty.net kirjoitti:

        Väität että sapatti on juutalaisille. Olen jo monta kertaa selittänyt asian tällä foorumilla, mutta laitetaan kertaukseksi:

        "Kuusi päivää tee työtäsi, mutta lepää seitsemäs päivä, että härkäsi ja aasisi saisivat hengähtää ja orjattaresi poika ynnä MUUKALAINEN saisivat virkistyä." (2. Moos. 23:12)

        Kenelle sapatti annettiin? Huomaa että israelilaisten lisäksi se annettiin myös muukalaisille. Huomaa myös, että sapatti annettiin jo luomisessa, ennen kuin maailmassa oli ainuttakaan juutalaista:

        ”Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt. Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt." (1. Moos. 1:33,34)

        Yleensäkin Mooseksen lain mukaan:
        "Sama laki olkoon teillä, niin muukalaisella kuin maassa syntyneelläkin; sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne." (3. Moos. 24:22)

        Myös Jesajan mukaan sapatti on muukalaista varten:
        ”Ja MUUKALAISET, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani, ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.” (Jes. 56:6-7)

        Sapatti on voimassa tuhatvuotisessa valtakunnassa ja kaikki liha eli myös pakanat tulevat viettämään sapattia:
        "Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." (Jes. 66:22,23)

        Jeesuksen mukaan sapatti on ihmistä, eli siis koko ihmiskuntaa varten, ei ainoastaan juutalaisia varten:
        ”Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.” (Mk. 2:27)

        Sapattikäsky on kymmenestä käskystä neljäs, eikä kukaan väitä että kymmenen käskyä olisi annettu vain juutalaisille. Jumala on järjestyksen Jumala, hän ei anna kymmenen käskyn lakia josta yhdeksän käskyä olisi universaaleja mutta yksi käsky koskisi vain juutalaisia.

        >> Uuden liiton seurakunta ainakin kokoontui viikon ensimmäisenä päivänä. Tämä lukee Apt 20 luku jae 7. <<

        Apt. 20:7 "Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka."

        Raamatussa kerrotaan tasan tämän yhden kerran että seurakunta oli koolla viikon ensimmäisenä päivänä, versus lukuisia kertoja sapattina. Emme voi yhden kerran perusteella väittää että kyseessä olisi ollut vakiintunut tapa. Syykin kokoukselle kerrotaan tuossa jakeessa, Paavali oli seuraavana päivänä lähdössä pois. Siitä ei ole Raamatussa mitään mainintaa, että olisi mukamas kokoonnuttu viikon ensimmäisenä päivänä viettämään lepopäivää, tai muistelemaan Jeesuksen ylösnousemista. Raamatussa ei missään kohtaa siirretä lepopäivää lauantailta sunnuntaille. Raamatussa ei ole ainuttakaan jaetta, jonka mukaan sunnuntai olisi lepopäivä. Ainut käsky Raamatussa on neljäs käsky, joka kuuluu kirjaimellisesti alkukielen mukaan "Muista pyhittää sapatinpäivä".

        1000-vuotta pyhät ovat taivaassa, eikä täällä saastuneen ja tuhoutuneen maan päällä. Uusi maa luodaan vasta 1000-vuoden jälkeen kun ensin on jumalattomat hetätetty tuomiolle, ja tulella tuhottu.


    • Biblepost

      Kristitty.net, olet valehtelija Ja Jumalan ilmoituksen vääristelijä.

      • voidetta.silmille

        Ei tämä kristitty.net ole Jumalan ilmoituksen vääristelijä, vaan todistaja.
        Sinä koet sen vain vääristelyksi, koska perinneoppisi hokema nyt mielessäsi kokee muutostarpeen Jumalan sanan suhteen. Se siten Sanana vääristää luulosi perusteita ja saa aikaan perustuksillesi muutospainetta, mihin olet rakentanut.
        Olet rakentanut huoneesi isien perinneoppiesi varaan. Olet tarkastellut huonettasi ja se on näyttänyt hyvältä, toisten samanmielisten kanssa. Moduli piirustukset saavat muotokristillisen hyväksyntä leiman ja näin olet asunut omin käsin rakennetussa talossa.
        Herra on kärsinyt tavallaan ihmisiä, jotka pitävät kiinni tästä katolisen harhoista.
        Mutta on aika tarkastella, pitäisikö rakennus siirtää Kristus- kalliolle, tämän sapatin Herran peruskivelle, että kaikki on Jumalan työtä ja sapatissakin pääsisit Apostoliseen aikaan, ja jopa kirkastamaan juutalaisille sitä, että tämä Herra, jota sitten muutoksen jälkeen, kun hapatteesi on perattu, kumarrat Aabrahamilaisittain.
        Jätät kotisi hapatenurkat, lähdet kohti luvattua, kumarrat Häntä, joka on luonut taivaan ja maan, ja näin nimesi tulee tunnetuksi taivaissa.
        Raamatun kuvakieli kertoo paljon sanoina, aivan täälläkin aikajaksossa. Se opettaa ja ohjaa. Meillä on ollut kadoksissa "kirjoitukset" . Olemme pitäytyneet siihen, mitä nämä maalliset pappeudet ovat opettaneet, niin isejä ja äitejämme. Näin olemme siten hokeneet kirkkojen käsikirjoja. Ei sitä, mitä kirjoituksissa on.
        Onhan siellä varmasti vilpittömiä, tietämättömyyden ajassa eläviä, mutta tämä uskonpuhdistus, joka on käynnissä, voidaan viedä yksi kerrallaan kohti luvattua.
        Meidän nimi elämänkirjassa tarkoittaa sitä, että meidän ei tarvitse hokea kuuluvamme, siihen ja siihen kirkkoon, koska kyse on aina jäsenkirjassa siitä, että nostetaan se muotomeno paremmaksi kuin toinen.
        Mutta, se, että olemma ajassa uskossa, elämme Hengen kautta kirjoitusten mukaan, vaellamme, kun Abraham, olla kuuliainen. Ja Kristuksessa seuraten häntä, pidämme huolta, että nimi kerran on tuttu, kun Elämänkirjaa luetaan.
        Pelastus tietenkin on Jumalan työ - sijaisemme kautta. Ongelma on vain me itse, teemmekö me sydämestä - ja Hengessä Jumalan tahtoa, vai muotuskonnollista tapaa, mitä eri kirkkokunnat edustavat pappiensa välityksellä.
        Tuossa on Esikoislestadiolaisilla käynyt hajaannus, otan sen esimerkiksi.
        Mikä hajotti? Se, että toiset katsovat ihmiseen, eli siihen valkotakkiseen pappiin.
        PITÄÄ olla muotokirkollisen kirkon pappi jakmassa sakramentteja, että heidän pyhyytensä olisi tosi. Siis - perinneoppi kirkkokäsikirjasta on rakastuttanut harhasta kiinni pitämiseen.
        Toinen heidän joukosta halusi erota tästä haureudenvihki kirkosta ja he itse jakavat ehtoollisensa. He eivät kumartuneet perinnekirjallisuuden lainalaisuuteen.
        Huomaatko nyt, että monta pidetään kiinni, jopa kaksinkäsin, että rienaajan henki voisi sekottaa kirkkoja, tuoda sinne omat hapatteensa ja se perinnäiskirjallisuuden kautta elätetään edelleen, niin tuossa, kuin monessa asiassa.
        Mitä tekisi todellinen Abrahamilainen usko. ?? Hän lähtee kohti luvattua ja kun lähtee- perinnäisoppi ei sidokaan, vaan Jumalan sanan.
        Tämä näin silmävoiteeksi Biblepostille


      • Biblepostilta on argumentit loppu. Ei raukka osaa enää sanoa yhtään mitään.


    • JeesusOnTie

      Jeesus Kristus syntyi tähän maailmaan 2017 vuotta sitten, ja tämän todistetun faktan perusteella elämme nyt vuotta 2017.

      Uuden-Testamentin kirjoituksissa kuvaillut kaupungit Sodom ja Gomorrah todistavat Jumalan olevan totta.
      https://www.youtube.com/watch?v=Y2xv3XwOVaQ

      Ja niin todistaa myös Nooan arkki, joka on löydetty jo ajat sitten.
      https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjlxtKt_JbVAhWECJoKHWoCA-EQFgg7MAY&url=http://www.arkdiscovery.com/noah's_ark.htm&usg=AFQjCNGEvNTadTOZC8FOALZWRLRukFBzrA

      Ihmiset yleensä sivuuttavat nämä faktat.. älä sinä tee samaa virhettä.

      Jumala on totuus.

    • Mooseksenkirjat

      SAATANAN SAPATTIJUONI

      Kyseessä on henkivallasta ja saatanan sapattijuonesta.

      Raamatun mukaan pedonmerkki ja sunnuntai eivät liity yhteen.

      SDA järjestö yrittää käännyttää adventisteiksi sapattijuonen avulla.
      Nimenomaan sapatilla bisneshenkisin kirkko yrittää hankkia mammonaa ja maallista omaisuutta.

      Adventismin raamatuntulkinnat ovat kristinuskolle vieraita.

      • älä.eksy

        Voi sinua, jos jättäisit jankkaamasta tuosta adventismista. Se on niin tuore tapaus, ettei sillä ole väitteesi perusteella pohjaa.
        Lue viitattuun Keijo Lindemanin kirjaa, Apostolinen seurakunta ja antikristuksen eksytys.
        Käistät, että nyt ei puhuta adventismista, vaan Baableilaisesta eksytyksestä, sillä sunnuntai on juuriltaan vanhaa.
        Eli ei kannata jankata tyhjää, jos tietoa ei ole. Ymmärtääkö hän?
        http://www.kolumbus.fi/gematria/apsrk0.htm



        RAAMATULLINEN LEPOPÄIVÄ
        Sapatin asettaminen luomistyön yhteydessä
        Kolmenlaisia sapatteja: viikkosapatti eli seitsemäs päivä
        Juhlasapatit
        Sapattivuosi ja riemuvuosi
        Sapatti - liiton merkki Jumalan ja Israelin välillä
        Sapatin merkitys
        Kumosiko Jeshua sapatin?
        Kumosiko Paavali sapatin?
        Onko päivällä väliä?
        Sapatti - tulevaisten varjo
        Sapattina on lupa tehdä hyvää
        Ihmisen poika on sapatin herra
        Kuuluuko sapatti pakanauskoville?
        Viikon ensimmäinen päivä
        Mistä sunnuntai on peräisin?
        Sapatin ennalleen asettaminen rauhanvaltakunnassa
        Sapatin pyhittämisen siunaus pakanauskoville

        Tuosta sinisellä pohjalla olevasta valikosta aktivoi tuo Raamatullinen lepopäivä ja lue, sekä ymmärrä.

        Mistä sunnuntai on peräisin?

        "Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain, ja ne annetaan hänen käteensä ajaksi ja kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi" (Dan.7:25).

        Sunnuntain historia alkaa itse asiassa jo Baabelin valtakunnan ja Baabelin tornin ajoilta. Raamattu kertoo meille, kuinka maailman ensimmäinen valtias, Nimrod, rakensi Baabelin (1.Moos.10:8-12). Sinearin lakeudelle rakennettiin myös Baabelin torni, maailman ensimmäisen väärän jumalanpalvelusjärjestelmän keskuspaikka, jota johti Nimrodin puoliso Semiramus (1.Moos.11:1-9). Semiramus kehitti uskonnollisen järjestelmän, Baabelin uskonnon, jonka symbolina oli Semiramus-äiti Tammus-lapsi käsivarsillaan. Historiallisten tietojen mukaan Semiramus korotti itsensä taivaan kuningat­tareksi, jonka kautta tuli pelastus ja elämä. Uskontoon kuului puhdistus synneistä veden vihmonnan kautta (lapsikasteopin alku). Kuoleman jälkeen seurasi puhdistus synneistä tulessa (kiirastuliopin alku). Baabelin uskontoon kuului myös taivaan kuningattaren ja hänen poikansa Tammuksen palvonta mm. aurinkoa kumartamalla, koska auringosta tuli Tammuksen symboli (tarkastelemme asiaa vielä tarkemmin myöhemmin).

        Tämä Baabelin uskonto levisi ympäri maapallon eri kulttuureihin ja kansoihin. Nimet vaitelivat eri kulttuureissa, mutta äiti-lapsi asetelma ja auringon palvonta pysyi samana. Iisebelin aikana Baabelin uskonto turmeli Israelin kansaa Baalin ja Astarten palvontana ja Jahve vihastui kansaansa, jossa taivaankuningataroppi ja Tammuksen palvonta sekä auringon kumartaminen olivat saaneet aikaan luopumuksen Jahvesta, Israelin Jumalasta (1.Kun.1­6:29-34; Jer.7:17-20; 44:15-30; Hes.8:14-18).

        ja linkistä loput. Kun luet, ei tarvita meidä kuluttaa aikaa jonninjoutavaan adventtihokemaan. Sillä hekin kumartavat joulunsuhteen samaa, kuin sunnuntailaiset. Katolisen kirkon harhaan. Ymmärrätkö.

        Meidän on turhaan täällä jankata toisesta harhaantuneesta, sillä käärme yrittää viime voimillaan näitten jankkaajien kautta sekottaa tietoa Raamatusta, mitä Pyhä Henki kirjoitustan kautta meille antaa.


      • vielä..vähän

        Pakanalliset roomalaiset, jotka olivat tottuneet harjoittamaan Baabelista alkanutta uskontoa, joka oli heidän keskuudessaan mm. Mitras-kultin nimellä ja Saturnaalia-juhlana, palvoivat aurinkoa, kuuta, muita planeettoja ja epäjumalia. Jotta pakanalliset roomalaiset saataisiin omaksumaan uusi voimallinen "kristinusko", tehtiin kompromisse­jä raamatulli­sen kristinuskon ja Rooman pakanuuden uskontojen välillä. Tuolloin sai alkunsa roomalaiskatolinen uskonto, joka on sekoitus raamatullista kristinuskoa ja Baabelin tornista alkanutta kulttia. Semiramus-Tammus asetelman tilalle tehtiin neitsyt-Maria-Jeesus-lapsi asetelma. Maria korotettiin taivaan kuningattareksi, jonka kautta tulee pelastus ja elämä sekä vastaus rukouksiin. Alettiin viettää juhlapäiviä Marialle ja palvomaan pyhimysten kuvia. Tammuksen syntymäpäivästä keskitalvella, joulukuun 25. päivänä, tehtiin Kristuksen syntymäjuhla. Raamatullisen juutalaisen pääsiäisen sijaan Nikean kirkollisko­kouksessa 325 jKr. otettiin roomalainen pääsiäinen, Konstantinuksen johdolla. Näin Rooman pedon sarvi teki työtään Danielin profetian mukaisesti.

        Kun tämä Rooman pedon sarvi muutteli aikoja ja Jumalan Tooran käskyjä, ei luonnolli­sesti Jumalan antama lepopäivä, sapatti, saanut olla rauhassa. Viikon seitsemäntenä päivänä ollut lepopäivä, sapatti, siirrettiin viikon ensimmäiselle päivälle, sunnuntaille eli aringon päivälle, koska roomalaiset olivat tottuneet palvomaan aurinkoa Mitras-kultissaan ja viettämään auringon päivää. Kehityksen kulun historiasta kertoo osuvasti Kööpenhami­nan yliopiston kirkkohistorian professorin Fredrik Nilsenin kirjoittama Kristillisen kirkon historia I, jonka suomeksi on toimittanut ja täydentänyt Jaakko Gummerus (painettu Otavan kirjapainossa 1913):
        "Toisen vuosisadan kuluessa tuli kristittyjen tavaksi kutsua kokouspäivää Herran päiväksi. Kun uskon puolustajat pakanoille aiotuissa kirjoissaan joitakin kertoja käyttivät nimitystä 'auringon, Helioksen päivä', koettivat he kaikin tavoin vältää väärinkäsitystä. Niinpä Tertullianus sanoo, että kristityt pyhittävät auringon päivän ilolla aivan toisesta syystä, kuin auringon palvelijat, ja Justianus marttyyri selittää tämän päivän nimen viittaamalla maailman luomisen alussa tapahtuneeseen pimeyden karkoittamiseen ja Kristuksen nousemiseen haudasta. Vasta Konstantinuksen aikana kristityt käyttivät yleisesti nimeä auringonpäivä. Toiset päivät he tavallisesti merkitsivät lukusanoilla; 2. 3. jne. Pakanallisia, kiertotähtien mukaisia nimiä kartettiin. (sunnuntai, maanantai) Kahdella päivällä oli kuitenkin erityinen nimi. Perjantaita kutsuttiin usein valmistuksen päiväksi ja lauantaita sapatiksi. Oli yksityisiä, juutalaisyntyisiä kristittyjä, jotka edelleenkin pyhittivät sapatin, joko yksinään tai sunnuntain ohella. Ja keisarikirkon aikana tuli lauantaistakin pyhäpäivä useissa kreikkalaisissa ja syyrialaisissa seurakunnissa. Se seikka, että koko Israelin vanha lepopäivä oli sunnuntain aatto, se arvattavasti sai useita kristittyjä pyhittämään sapatinpäivän iltaa. Mutta turhaan saa kolmen ensimmäisen vuosisadan kirjallisuudesta etsiä yhtäkään ainaa lausuntoa, joka tukisi käskyn sovelta­mista sunnuntain pyhittämiseen, mikä myöhempinä aikoina on tullut niin yleiseksi" (lainaus sivulta 173).


      • pohdintaa.tähän

        Eli, näin saamme näitten adventisti - hokioiden mantran unohtaa. He hokevat vain perinnekirjallisuuden pyhyyksistä, ei Jumalan sanasta, mutta käärmeen kielellä on hätä, Jumalan kansa ajassamme alkaa ymmärtämään totuuden, eli kirjoitukset.

        Ja kun tämä totuus alkaa valjeta, sanoma leviää, kansa tekee parannuksen sydämessään ja näin tämä Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin usko toteutuu niin, että tuolta maaperältä, missä juutalaiset tänään asuvat, niin heidän silmiltään poistetaan peittovaate ja löytävät Jeesuksen. ja näin olemme yhtä - ja Herran tulo on tosi.

        Kristityt epäuskoisina, vastoin kirjoituksia elävinä, perinnäisoppien harhoissa painivina on vielä se peittovaate juutalaisille. Me kristityt olemme vainonneet juutalaisia, se on käärmeen aikaansaama, että Herran tulo saataisiin viivytettyä.

        Siksi on aika saattaa uskonpuhdistus, joka jäi kesksen Kirjoitusten kautta saamaan päätökseen, että Pyhä Henki saisi vihdoinkin avata pakanallisten muotouskonnollisten uskovaisten silmät, että he hylkäisivät väärät välimiehet Herran alttarilta.

        Kun tuo tapahtuu - se todella on Herran työ. Uskovaisuus on vain vapaehtoinen, se kertoo rakkauden, ketä me palvomme.
        Palvommeko ja rakastamme perinteitä, vai rakastuisimmeko me Ylkäämme, tähän Sapatin Herraan, joka lunasti kansansa.

        Minkä kansa? Senkö, joiden nimikirjat on eri kirkkoken jäsenreksiterissä? Silloinhan äitikirkko katoliset olisivat eritoten pelastuneita?!! Ei, ei nämä jäsenrekisterit päde.

        Se pätee, mikä on elämänkirjassa ja nyt tullaankin alueelle, mistä puhutaan.

        On Jumalan tahto - mitä meidän luotuina uskovaisina, jotka Herran nimeä kunnioittaa, niin tämän sapatinkin kohdalla Lindeman kirjoittaa Ilmestyskirjan lainausta.

        Kumartakaa Häntä, joka on luonut taivaan ja maan. Sitten Lindeman jatkaa - missä luotu voi kumartaa Luojaansa - on sapatin kohdalla.... Lindemanin lainaus päättyy.
        Tämä on tosi. Koko Jumalan tahto sydämessä, kirkastuu Pyhän Hengen kautta Jumalan kokonaisuus. Hän on Luoja, siksi kumarramme häntä ja Pyhitetty sapattikin tulee uuteen valoon sen kokonaisuuden kanssa, mitä Herran rakkauden käskyt neuvoina meitä ohjaa sydämestä käsin. Ne ovat vanhurskaat ja pyhät neuvot. Se on valkeus tielläni, etten eksy ja Pyhä Henki ilolla johtaa Herramme neuvojen ja ohjeitten mukaan.

        tuntuu oudolta, että Herran ohjeet olisivat jotenkin vinossa. Hänhän itse antaa voimansakin, armoistuimelta käsin, me olemme johdettu. Miksi vaivaisimme enempää Herraa, että hän kärsisi meidän epäuskoamme ja kun jotkut niin hanakkaasti kumartelevat isien oppimäärissä, sopii kysyä, että miksi?
        Tietämättöminä varmasti. Mutta nythän tieto lisääntyy, ymmärrys lisääntyy ja kun Valkeus Sanasta saa tilaa sydämeen, kukin henkilökohtaisesti tekee valintoja.
        Usko on Aabrahamilainen. Hänkin läksi isänsä kodista, siellä varmaankin palvottin, mitä palvottiin, mutta tämä uskon isä - lähti kohti luvattua, ja siinä on tämän Herran kansan siemenen idea - olla kuuliainen. Eli jos uskosi tähden sinut häädetään hengellisestä kodista - niin kotikokous on ennenkin ollut jatko. Mutta, jos ei ja seurakunta tekee mielenmuutoksen, sehän on voitto koko hengelliselle kentälle.
        Eiköhän olisi aika saattaa Apostolisen usko juurilleen, ja siinä odottaa Herraa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei sua enään tunnista

      Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6644
    2. Huomenet naiselle

      Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4512
    3. Etsin vastaantulevista sua

      Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3198
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

      Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3017
    5. Kaikesta muusta

      Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1905
    6. Tekis mieli lähestyä sua

      Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1576
    7. Hyvää yötä.

      Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1574
    8. Ajatteletko koskaan

      Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1505
    9. Kyllä hävettää!

      Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1379
    10. T, miten mun pitäis toimia

      Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1303
    Aihe