Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jeesuksen+opetus+kuolemanrangaistuksen+suhteen+oli+että+hän+joka+on+synnitön+heittäköön+ensimmäisen+kiven.+Jeesus+ei+siis+siinäkään+tapauksessa+kumonnut+lakia.+Perinnäissäännöistä+Jeesus+tosiaankin+vähät+välitti,+mutta+noudatti+lakia+100%.+On+täysin+naurettavaa+vastoin+Raamatun+selvää+ilmoitus+yrittää+väittää+että+Jeesus+teki+syntiä.
05.05.2017 18:08
Tarkoitatko+että+saamme+mielin+määrin+rikkoa+lakia,+koska+emme+kuitenkaan+kykene+sitä+täyttämään?+Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan+että+laki+on+kumottu?+Toistan+itseäni,+mutta:
"Kuinka+siis+on?+Saammeko+tehdä+syntiä,+koska+emme+ole+lain+alla,+vaan+armon+alla?+Pois+se!"+(Room.+6:15)
05.05.2017 18:04
Raamatussa+lukee+useita+kertoja+että+Jeesus+oli+synnitön,+kuten+olen+yllä+osoittanut,+joten+tiedämme+varmasti+että+hän+ei+tuossakaan+kohtaa+rikkonut+lakia.+Jos+Jeesus+teki+syntiä+hän+ei+voinut+olla+virheetön+karitsa+ja+synnitön+uhri+meidän+puolestamme.+Joko+löysit+Raamatustasi+kohdan+jossa+sanotaan+että+Jeesus+rikkoi+sapattikäskyä?
05.05.2017 18:01
>>+Raamatun+mukaan+Jeesus+oli+syntinen+maallisen+vaelluksen+aikaan.
mm+alla+olevat+jakeet+koskee+Jeesusta+<<
Mistäköhän+löytyy+ne+muut+jakeet?+Jos+Jeesus+teki+syntiä,+osoita+se+Raamatusta.
05.05.2017 17:45
Väität+vakavissasi,+että+Jeesus+teki+syntiä+ja+rikkoi+lakia?+Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan+että+Jeesus+rikkoi+lakia?+Ainoat+nuhteet+tulivat+perinnäissääntöjen+kumoamisesta.+Jos+Jeesus+teki+syntiä+hän+ei+olisi+voinut+olla+virheetön+karitsa+ja+synnitön+uhri+meidän+puolestamme.+Raamatun+mukaan+Jeesus+oli+synnitön,+toisin+sanoen+hän+ei+rikkonut+ainuttakaan+lain+kohtaa:
Raamatun+mukaan+Jeesus+oli+synnitön:
"Sillä+siihen+te+olette+kutsutut,+koska+Kristuskin+kärsi+teidän+puolestanne,+jättäen+teille+esikuvan,+että+te+noudattaisitte+hänen+jälkiänsä,+joka+"ei+syntiä+tehnyt+ja+jonka+suussa+ei+petosta+ollut","+1.+Piet.+2:21-22
"Ja+te+tiedätte+hänen+ilmestyneen+ottamaan+pois+synnit;+ja+hänessä+ei+ole+syntiä."+1.+Joh.+3:5
"Sillä+ei+meillä+ole+sellainen+ylimmäinen+pappi,+joka+ei+voi+sääliä+meidän+heikkouksiamme,+vaan+joka+on+ollut+kaikessa+kiusattu+samalla+lailla+kuin+mekin,+kuitenkin+ilman+syntiä."+Hepr.+4:15
"Kuka+teistä+voi+näyttää+minut+syypääksi+syntiin?+Jos+minä+totuutta+puhun,+miksi+ette+minua+usko?"+Joh.+8:46
Jeremian+profetaalisten+sanojen+mukaan+tuleva+Messias+on+synnitön:
"Hänelle+annettiin+hauta+jumalattomain+joukossa;+mutta+rikkaan+tykö+hän+tuli+kuoltuansa,+sillä+hän+ei+ollut+vääryyttä+tehnyt+eikä+petosta+ollut+hänen+suussansa."+Jes.+53:9
Myös+ristinryöväri+todistaa+että+Jeesus+oli+synnitön:
"Me+tosin+kärsimme+oikeuden+mukaan,+sillä+me+saamme,+mitä+meidän+tekomme+ansaitsevat;+mutta+tämä+ei+ole+mitään+pahaa+tehnyt."+Lk.+23:41
05.05.2017 17:41
Beged+tarkoittaa+mitä+tahansa+vaatetta:+http://biblehub.com/hebrew/899.htm
Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan+että+käsky+sitoa+tupsut+koskee+vain+juutalaisia?+Jeesus+käytti+tupsuja+ja+meidän+tulee+noudattaa+hänen+esimerkkiään.+Jeesuksen+mukaan+hän+ei+tullut+kumoamaan+lakia+eikä+laista+katoa+ainoakaan+piirto.+Koska+meidät+pakanat+on+oksastettu+Israeliin,+koskevat+juutalaisille+annetut+säädökset+myös+meitä.
05.05.2017 17:35
Minä+en+ole+lain+vaan+armon+alla.+Mutta+se+että+olemme+armon+alla,+ei+anna+meille+lupaa+tehdä+syntiä+rikkomalla+lakia+vastaan:
"Kuinka+siis+on?+Saammeko+tehdä+syntiä,+koska+emme+ole+lain+alla,+vaan+armon+alla?+Pois+se!"+(Room.+6:15)
Kukaan+ei+ole+väittänyt+että+lakia+noudattamalla+pelastuu.+Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+lakia+on+mahdoton+noudattaa?+Raamatun+mukaan+laki+ei+ole+kaukana+eikä+se+ole+mikään+raskas+taakka:
+”Sillä+tämä+käsky,+jonka+minä+tänä+päivänä+sinulle+annan,+ei+ole+sinulle+vaikea+täyttää+eikä+liian+kaukana.+Se+ei+ole+taivaassa,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+‘Kuka+nousisi+meidän+puolestamme+taivaaseen+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?’+Se+ei+ole+meren+takana,+eikä+sinun+tarvitse+sanoa:+‘Kuka+menisi+meidän+puolestamme+meren+taakse+noutamaan+sen+meille+ja+julistaisi+sen+meille,+että+me+sen+täyttäisimme?’”+(5.+Moos.+30:11-13)
++++”Sillä+rakkaus+Jumalaan+on+se,+että+pidämme+hänen+käskynsä.+Ja+hänen+käskynsä+eivät+ole+raskaat”+(1.+Joh.+5:3)
Se+että+kukaan+ei+ole+synnitön+ja+jokainen+rikkoo+joskus+jotakin+lain+kohtaa,+ei+tarkoita+että+lakia+ei+tarvitsisi+noudattaa.+Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan+että+laki+on+kumottu?+Jeesuksen+mukaan+laista+ei+katoa+ainoakaan+piirto:
”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)
05.05.2017 15:57
Että+Jeesus+olisi+rikkonut+sapattikäskyä+on+yleinen+harhaluulo,+mutta+ei+pidä+missään+nimessä+paikkaansa.+Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan+että+Jeesus+rikkoi+sapatin?+Häntä+kyllä+fariseukset+syyttivät+siitä,+oman+perinnäissääntönsä+mukaan.+Missä+kohtaa+sanotaan+että+Jeesus+jätti+kunnioittamatta+äitiään?+Tuokin+on+täysin+vailla+perusteita+Raamatussa.
Jos+Jeesus+teki+syntiä,+hän+ei+voinut+olla+virheetön+karitsa+ja+synnitön+uhri+meidän+puolestamme.
05.05.2017 15:53
Juutalaisilla+on+omat+perinnäissääntönsä,+minä+noudatan+vain+mitä+Raamatussa+sanotaan.
05.05.2017 15:50
Se+että+noudatamme+juutalaisille+annettua+lakia,+esim.+kymmentä+käskyä,+ei+tee+meistä+juutalaisia.+Mutta+Ef+2+mukaan+olemme+samaa+perhettä.
05.05.2017 14:48
"Siunatkaa+vainoojianne,+siunatkaa,+älkääkä+kirotko."+Room.+12:14
05.05.2017 14:44
05.05.2017 14:43
05.05.2017 14:42
05.05.2017 14:41
"Silloin+kun+ette+vielä+tunteneet+Jumalaa"+osoittaa+että+galatalaiset+eivät+olleet+juutalaisia,+vaan+pakanoita.+Siksi+on+väärin+väittään+että+päivillä+ja+kuukausilla+tarkoitettaisiin+sapattia+ja+juutalaisia+juhlapyhiä.
05.05.2017 14:40
>>+Raamatun+mukaan+uskoon+tullessaan+saa+anteeksi+vanhat+synnit,+mutta+sen+jäkeen+tulleita+uusia+syntejä+ei+saa+anteeksi.+<<
Ja+missäköhän+kohtaa+Raamattua+näin+sanotaan?
05.05.2017 14:31
"Kuusi+päivää+tee+työtäsi,+mutta+lepää+seitsemäs+päivä,+että+härkäsi+ja+aasisi+saisivat+hengähtää+ja+orjattaresi+poika+ynnä+MUUKALAINEN+saisivat+virkistyä."+(2.+Moos.+23:12)
Kenelle+sapatti+annettiin?+Huomaa+että+israelilaisten+lisäksi+se+annettiin+myös+muukalaisille.+Huomaa+myös,+että+sapatti+annettiin+jo+luomisessa,+ennen+kuin+maailmassa+oli+ainuttakaan+juutalaista:
”Ja+Jumala+päätti+seitsemäntenä+päivänä+työnsä,+jonka+hän+oli+tehnyt,+ja+lepäsi+seitsemäntenä+päivänä+kaikesta+työstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt.+Ja+Jumala+siunasi+seitsemännen+päivän+ja+pyhitti+sen,+koska+hän+sinä+päivänä+lepäsi+kaikesta+luomistyöstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt."+(1.+Moos.+1:33,34)
Yleensäkin+Mooseksen+lain+mukaan:
"Sama+laki+olkoon+teillä,+niin+muukalaisella+kuin+maassa+syntyneelläkin;+sillä+minä+olen+Herra,+teidän+Jumalanne."+(3.+Moos.+24:22)
Myös+Jesajan+mukaan+sapatti+on+muukalaista+varten:
”Ja+MUUKALAISET,+jotka+ovat+liittyneet+Herraan,+palvellakseen+häntä+ja+rakastaakseen+Herran+nimeä,+ollakseen+hänen+palvelijoitansa,+kaikki,+jotka+pitävät+sapatin+eivätkä+sitä+riko+ja+pysyvät+minun+liitossani,+ne+minä+tuon+pyhälle+vuorelleni+ja+ilahutan+heitä+rukoushuoneessani,+ja+heidän+polttouhrinsa+ja+teurasuhrinsa+ovat+otolliset+minun+alttarillani,+sillä+minun+huoneeni+on+kutsuttava+kaikkien+kansojen+rukoushuoneeksi.”+(Jes.+56:6-7)
Tuhatvuotisessa+valtakunnassa+myös+pakanat+tulevat+viettämään+sapattia:
"Niinkuin+uudet+taivaat+ja+uusi+maa,+jotka+minä+teen,+pysyvät+minun+kasvojeni+edessä,+sanoo+Herra,+niin+pysyy+teidän+siemenenne+ja+teidän+nimenne.+Joka+kuukausi+uudenkuun+päivänä+ja+joka+viikko+sapattina+tulee+kaikki+liha+kumartaen+rukoilemaan+minua,+sanoo+Herra."+(Jes.+66:22,23)
Jeesuksen+mukaan+sapatti+on+ihmistä,+eli+siis+koko+ihmiskuntaa+varten,+ei+ainoastaan+juutalaisia+varten:
”Sapatti+on+asetettu+ihmistä+varten+eikä+ihminen+sapattia+varten.”+(Mk.+2:27)
05.05.2017 14:27
Miksi+kaikki+kirkkokunnat+opettavat+että+kymmenen+käskyä+kuuluu+myös+kristityille?+Miten+päätetään+mikä+laki+kuuluu+juutalaisille+ja+mikä+kristityille?+Mooseksen+lain+mukaan+laki+on+sama+juutalaiselle+ja+pakanalle:
"Sama+laki+olkoon+teillä,+niin+muukalaisella+kuin+maassa+syntyneelläkin;+sillä+minä+olen+Herra,+teidän+Jumalanne."+(3.+Moos.+24:22)
Uudestisyntyneet+ovat+Raamatun+mukaan+oksastettu+Israeliin+Room.+11:17-24.+Jos+olemme+osa+Israelia,+silloin+juutalaisille+annetut+käskyt+koskevat+myös+meitä.
05.05.2017 14:22
“Puhu+israelilaisille+ja+sano+heille,+että+heidän+on+sukupolvesta+sukupolveen+tehtävä+itsellensä+tupsut+viittojensa+kulmiin+ja+sidottava+kulmien+tupsuihin+punasininen+lanka.+Ne+tupsut+olkoon+teillä,+että+te,+kun+ne+näette,+muistaisitte+kaikki+Herran+käskyt+ja+ne+täyttäisitte+ettekä+seuraisi+sydämenne+ettekä+silmienne+himoja,+jotka+houkuttelevat+teitä+haureuteen;+niin+muistakaa+ja+täyttäkää+kaikki+minun+käskyni+ja+olkaa+pyhät+Jumalallenne."+(4+Moos+15:38-40)
Tuossa+on+heprean+sana+beged+käännetty+viitta,+mutta+se+tarkoittaa+vain+yleisesti+mitä+tahansa+vaatetta.
05.05.2017 14:09
Tarkoitin+"viittani"+lainausmerkeissä.+Kiinnitän+tupsut+housujeni+vyölenkkeihin.+Raamatussa+ei+määritellä+mihin+tupsut+tulee+ripustaa,+sanotaan+vain+"vaatteesi+kulmiin",+joten+oletan+että+vyölenkit+ovat+Jumalan+silmissä+OK.
05.05.2017 14:06
801 / 845