Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kymmenestä+käskystä+löytyy+"Älä+sano+väärää+todistusta+lähimmäisestäsi."+Se+tarkoittaa+että+älä+valehtele.
01.05.2017 14:37
Jeesuksen+käskyt+ovat+tismalleen+samat+kuin+taivaallisen+Isän+käskyt,+eli+koko+Mooseksen+laki.+Jeesushan+sanoo+että+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto.
01.05.2017 14:35
>>+Siis+minä+en+missään+ole+väittänyt+tai+sanonut+olevani+mikään+profeetta,+enkä+edes+opettaja+!!!+<<
Sanot+saneesi+opetuksesi+suoraan+Herralta.
01.05.2017 14:34
Koska+Raamatun+sanaa+väristellään,+on+täysin+aiheellista+kysyä+"Onko+Jumala+todella+sanonut?"+Emme+voi+luottaa+Raamatun+käännöksiimme,+siksi+on+aiheellista+katsoa+mitä+alkuteksti+sanoo.+Kirkon+tulkinnat+Raamatusta+tulee+kyseenalaistaa+ja+tutkia+itse+mitä+Raamattu+todella+sanoo.
01.05.2017 14:30
Raamatun+mukaan+missä+kaksi+tai+kolme+on+koolla+siellä+Jeesus+on+heidän+keskellään.+Raamatun+mukaan+perhe+on+pienin+seurakunta+yksikkö,+emme+tarvitse+katedraaleja+piispoineen+ja+kardinaaleineen.
01.05.2017 14:24
Miksi+aina+oletetaan,+että+jos+noudattaa+lakia,+ei+ole+turvannut+Jeesuksen+armoon?+Jos+rakastamme+Jeesusta,+pidämme+hänen+käskyt:+"Jos+te+minua+rakastatte,+niin+te+pidätte+minun+käskyni."+(Joh.+14:15)
Tietysti+uskon+että+Jeesus+on+kuollut+syntieni+tähden.+Mutta+meillä+ei+ole+mitään+lupaa+tehdä+syntiä+rikkomalla+lakia,+vain+koska+olemme+armon+alla.+"Mitä+siis+sanomme?+Onko+meidän+pysyttävä+synnissä,+että+armo+suureksi+tulisi?+Pois+se!"+Room.+6:1
01.05.2017 14:22
Missä+kohtaa+Raamattua+annetaan+muka+ns.+Noan+lait+pakanakristityille?+Millä+perusteilla+päätät+mitkä+lait+koskevat+kristittyjä+ja+mitkä+eivät?
01.05.2017 13:58
Kysyn+aivan+vakavissani+millä+perusteilla+kristityt+valitsevat+käskyjä+jotka+koskevat+heitä.+Kymmenen+käskyn+katsotaan+koskevan+kristittyjä,+ei+kuitenkaan+sapattikäskyn,+Mooseksen+laista+poimitaan+kivoja+käskyjä+silloin+kun+sattuvat+sopimaan+aatemaailmaan.
01.05.2017 13:55
>>+Jos+olet+Kristuksessa,+olet+siirretty+lain+orjuudesta+Jumalan+Pojan+vapauteen.+<<
Missään+kohtaa+Raamattua+meille+ei+anneta+lupaa+rikkoa+Jumalan+lakia.+Missään+kohtaa+Raamattua+ei+lain+noudattamista+kuvata+orjuuden+ikeeksi.+”Sillä+rakkaus+Jumalaan+on+se,+että+pidämme+hänen+käskynsä.+Ja+hänen+käskynsä+eivät+ole+raskaat”+(1.+Joh.+5:3)
01.05.2017 13:37
>>+Uskon+että+Jeesuksen+opetuslapset+tiesivät+että+Jeesus+sanoi+kaikki+ruuat+puhtaiksi.++<<
Ainakaan+Pietari+ei+ymmärtänyt+Jeesuksen+opetusta+asiasta,+sillä+hän+sanoo+apt+10+"en+ole+koskaan+syönyt+mitän+saastaista".+Luulisi+Jeesuksen+opetuslapsen+ymmärtäneen+Jeesuksen+opetuksen+tästä+asiasta.
01.05.2017 12:07
Myönnät+että+ei+saa+tehdä+syntiä,+meidän+on+siis+pidettävä+sapattikäsky+ja+ruokasäädökset+muun+muassa.+Korostat+että+kukaan+ei+kykene+pitämään+käskyjä,+mihin+pyrit+tällä+argumentilla?+Että+laki+on+kumottu+koska+ei+kuitenkaan+pysty+pitämään+lakia?
01.05.2017 12:04
Juutalaisia+ei+ollut+silloi+kun+sapattikäsky+annettiin,+miten+se+siis+koskee+ainoastaan+juutalaisia?+Jumala+pyhitti+sapatin+jo+luomisviikolla.+Jos+joku+julistaa+että+ei+saa+tehdä+huorin,+syytätkö+häntäkin+lain+julistamisesta?+Miksi+lain+julistaminen+on+paha+asia?
01.05.2017 12:01
Hepreaksi+tuo+jae+kuuluu+"zahor+et+jom+haShabat+lekadshoo".+Huomaa+sana+Shabat,+sapatti.+Se+on+väärennetty+katekismukseen+muotoon+lepopäivä.+Raamattu+ei+puhu+sanaakaan+mistään+lepopäivästä,+ainoa+käsky+joka+meille+on+annettu+on+käsky+pyhittää+sapatinpäivä.+Voimme+sitten+kiistellä+siitä+koskeeko+kymmenen+käskyä+myös+kristittyjä.
01.05.2017 11:58
En+minä+puollusta+kirkon+oppeja,+vaan+vastustan+niitä.+Kirkon+oppi+on+"Muista+pyhittää+lepopäivä"+ja+minä+pyhitän+sapatin.+En+usko+vauvakasteeseen+tai+ehtoollisen+maagiseen+voimaan,+ne+ovat+porttokirkon+oppeja.
30.04.2017 22:01
"Mitä+siis+sanomme?+Onko+meidän+pysyttävä+synnissä,+että+armo+suureksi+tulisi?+Pois+se!"+(Room.+6:1,2)
"Niin,+laki+on+kuitenkin+pyhä+ja+käskysana+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä."+(Room.+7:12)
Toistan+sinulle,+onko+ihminen+lain+alla+jos+noudattaa+10/10+käskyä?+Missä+vaiheessa+hän+on+lain+alla?
30.04.2017 21:58
Tiedämme+Raamatun+mukaan+että+hän+oli+juutalainen+joka+noudatti+Mooseksen+lakia+läpi+koko+elämänsä.+Hän+ei+ollut+kristitty,+eikä+hän+luopunut+juutalaisuudestaan,+toisin+kuin+väitetään.
30.04.2017 21:42
Syömisestä+puhutaan+paljon,+sapatista+ei+sanaakaan.+Siksi+päivät+tuossa+jakeessa+5+viittaavat+todennäköisesti+paastopäiviin.
30.04.2017 21:40
Onko+ihminen+lain+alla+jos+noudattaa+10/10+käskyä+mutta+armon+alla+jos+noudattaa+9/10+käskyä?+Saammeko+tehdä+syntiä+nyt+kun+olemme+armon+alla?+Saammeko+rikkoa+lakia+mielin+määrin,+koska+jos+rikkoo+yhdessä+kohtaa+on+rikkonut+koko+lain?
30.04.2017 21:39
Sunnuntai+on+viikon+seitsemäs+päivä+meidän+kalenterissamme,+mutta+raamatullinen+viikon+seitsemäs+päivä+on+lauantai.+En+kuulu+kirkkoon,+joten+et+voi+väittää+että+sokeasti+tottelen+kirkkoa.+Olen+katekismuksesta+jyrkästi+eri+mieltä.+Jos+sokeasti+tottelisin+kirkkoa+niin+silloin+pyhittäisin+lepopäivän+sunnuntaina.+Mitä+minä+mielestäsi+en+näe+Raamatussa?
30.04.2017 21:36
On+varsin+erikoista,+että+kristityt+kyllä+kelpuuttavat+kymmenen+käskyä+katekismukseensa,+jotka+siis+oli+annettu+ainoastaan+Israelille,+mutta+jättävät+täysin+mielivaltaisesti+muun+Mooseksen+lain+katekismuksensa+ulkopuolelle.+Millä+perusteilla+päätetään+mitkä+käskyt+koskevat+kristittyjä?
30.04.2017 21:20
809 / 845