Vapaa kuvaus

Profiilikuva viittaa tänne: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14754705/nakotesti-rotille

Aloituksia

79

Kommenttia

4196

1. "Bellin+teoreema+nimenomaan+on+juuri+täsmälleen+todistus+maailman+indeterministisyydestä."Ei+ole."Siinä+myös+todistetaan+se,+ettei+voi+olla+mitään+esim.+determinististä+taustamuuttujaa"Kuten+omassa+linkissäsi+kerrotaan:"Bell's+theorem+rules+out+local+hidden+variables"Joka+ei+koske+esim.+determinististä+de+Broglie–Bohm+eli+pilottiaaltoteoriaa,+jossa+on+ei-lokaaleja+piilomuuttujia.+Kuten+ei+myöskään+determinististä+monimaailmamallia,+jossa+ei+ole+piilomuuttujia.
  2. "Eli+kykeneväisyys+vaikuttamaan+omiin+ajatuksiimme+ja+sitä+kautta+tekoihimme+jne."Pohjimmiltaan+se+kyky+juurikin+puuttuu.+Arthur+Schopenhauerin+sanoin:"Man+can+do+what+he+wills+but+he+cannot+will+what+he+wills."https://en.wikipedia.org/wiki/Compatibilism"Pystyit+siis+tietoisesti+vaikuttamaan+omaan+ajatteluusi+ja+tekoihisi."Kaikki+tuo+on+vain+prosessia,+jossa+ei+ole+mitään+erillistä+minää+ajattelemassa+ja+vaikuttamassa."Tietoisuuden+ja+valinnanvapauden+tuntemuksen+illuusioon+voi+vedota,+mutta+eikö+siinä+lähestytä+jo+jotain+jakautuneen+persoonallisuushäiriön+rajoja+tms?"tiedän+että+en+ole+periaattessa+lainkaan+omien+ajatusteni+ja+käyttäytymiseni+ohjaksissa,+mutta+elän+mielelläni+todeksi+illuusiota+että+kuitenkin+olen+ohjaksissa"?"Elän+todeksi+illuusiota,+koska+minulla+ei+ole+muita+vaihtoehtoja.+Ei+vaikka+sitä+determinismiä+kutsuisi+kompatibilismiksi.+Eikä+se+ole+yhtään+sen+enempää+persoonallisuushäiriö+kuin+kaikki+muu+illosorinen+jonka+mukaan+elämme,+ja+jonka+mukaisesti+normaalisti+puhumme.+"Determinismi+on+selvästi+ristiriidassa+arkikokemuksemme+kanssa."Tiedämme+faktuaalisesti+ettei+arkikokemuksemme+ja+se+miten+siitä+kerromme+useinkaan+vastaa+todellisuutta.Voin+esim.+sanoa+että+tv:ssä+on+keltainen+talo,+vaikka+todellisuudessa+tarkoitan+tietysti+vain+näkemääni+taloa+esittävää+kuvaa.+Eikä+se+ole+todellisuudessa+keltainen,+vaan+illuusio+joka+johtuu+siitä+etten+näe+riittävän+tarkasti+minkävärisistä+pikseleistä+kuva+oikeasti+muodostuu.+Eikä+nekään+värit+varsinaisesti+vastaa+sitä+todellisuutta+joka+koostuu+elektromagneettisesta+säteilystä+jne.Vastaavasti+voin+sanoa+lääkärille+tuntevani+polvessani+kipua,+vaikkei+se+tuntemus+todellisuudessa+siellä+polvessa+tapahdukaan,+johon+liittyvää+uutta+tutkimusta+juuri+uutisoitiin:https://medicalxpress.com/news/2017-02-brain-quantify-pain-sensory.htmlArkikokemuksemme+on+illuusioissa+elämistä.
  3. "Mistä+löydämme+jumalan?+Onko+hän+jossain+avaruudessa+vai+piiloutunut+maan+alle?"Raamattu+ei+tunne+avaruutta+ja+maan+alla+on+lähinnä+syvyyden+lähteet,+Sheol,+jokunen+elävältä+haudattu+ihmisnaisten+kanssa+paneskellut+enkeli+jne.+mutta+siitä+ei+ole+viitteitä+että+jumala+viihtyisi+siellä.+Raamattu+kertoo+varsin+konkreettisesti+jumalan+piilopaikat,+jotka+on+syytä+tarkistaa.+1)+Puutarhassa+paratiisissa+maassa:"Kun+iltapäivä+viileni,+he+kuulivat+Jumalan+kävelevän+puutarhassa.+Silloin+mies+ja+nainen+menivät+Jumalaa+piiloon+puutarhan+puiden+sekaan."+(1+Moos.+3)2)+Vuoren+juurella+palavassa+pensaassa:"Kun+Herra+näki+hänen+tulevan+katsomaan,+hän+huusi+pensaasta:+"Mooses,+Mooses!"..."Silloin+Mooses+peitti+kasvonsa,+sillä+hän+pelkäsi+katsoa+Jumalaa."+(2+Moos.+3)3)+Vuoren+juurella:"Herra+sanoi+vielä:+"Sinä+et+voi+nähdä+minun+kasvojani,+sillä+yksikään+ihminen,+joka+näkee+minut,+ei+jää+eloon."+Sitten+Herra+sanoi:+"Näetkö+tämän+paikan+vieressäni?+Asetu+tämän+kallion+luo.+Kun+minun+kirkkauteni+kulkee+ohi,+minä+asetan+sinut+kallionkoloon+ja+suojaan+sinua+kämmenelläni,+kunnes+olen+kulkenut+ohi.+Sitten+otan+käteni+pois+ja+saat+nähdä+minut+takaapäin,+mutta+minun+kasvojani+ei+kukaan+saa+nähdä."+(2+Moos.+33)4)+Vuoren+laelle+kuvun+päältä+laskeutuneena+pilveen+piiloutuneena:"Herra+laskeutui+alas+verhoutuneena+pilveen,+tuli+Mooseksen+luo+ja+lausui+nimen+Jahve."+(2+Moos.+34)5)+Kuvun+päällä+taivaassa:"Silti+sinä+sanot:+"Mitä+Jumala+voisi+tietää!+Voisiko+hän+tuomita+pilvien+lävitse?+Pilvethän+peittävät+hänet,+ei+hän+tänne+näe,+hän+kulkee+tietään+kaukana+taivaan+äärillä."+(Job.+22)"Korkealla+hän+on,+maan+piirin+yllä,+maan+asukkaat+ovat+hänelle+kuin+heinäsirkkoja.+Hän+leväytti+auki+taivaan+kuin+kankaan+ja+jännitti+sen+kuin+teltan+asuttavaksi."+(Jes.+40)"Hän+on+rakentanut+asumuksensa+taivaisiin,+perustanut+holvisalinsa+maan+ylle.+Hän+kutsuu+vedet+merestä+ja+kostuttaa+niillä+maan."+(Aam.+9)Koska+paratiisista+ja+kuvusta+ei+löydy+enää+jälkeäkään,+etsinnät+lienee+syytä+keskittää+vuorille+ja+niiden+välittömään+ympäristöön.+Hämärän+aikaan+kannattaa+etsiä+kirkkaita/palavia+kohteita.+Etsintäpartioiden+on+hyvä+muistaa,+että+nurkkaan+ahdistettu+jumala+voi+olla+hyvinkin+vaarallinen+ja+väkivaltainen.
  4. Yritäs+taas+päättää+yritätkö+inttää+ettei+dna+määritä+ominaisuuksia+vai+että+dna+on+jotain+100%+tarpeellista+tarkkaa+koodia.