Etsivä löytää

n_e.l.i.ö

Ihminen tutkii kaikkea ja pyrkii löytämään vastauksen jokaiseen kysymykseen. Elämää etsitään avaruudesta ja resursseja tuhlataan näihin ja moneen muuhun. Tulisi kuitenkin etsiä ennen kaikkea muutaa Jumalaa, kaiken Luojaa. Hänet on mahdollista löytää. Hän myös kehottaa: "Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta". (Jesaja 55:6-7)

Raamattu lupaa, että jokainen etsivä löytää. Se ei siis ole turhaa. Kaikki tämä ihmeellinen univeriumi on Jumalan tekoa. Se on niin ilmeinen tosiasia, ettei kukaan voi itseään puolustaa väittämällä, ettei Jumala ole ilmoittanut itseään. Siksi velvollisuutena onkin etsiä häntä. Jos tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee tuntemaan sydämessään, onko Raamatun oppi tosiaan Jumalasta. Asia ei siis jää pelkästään ulkoisten todisteiden varaan.

Pienenä vinkkinä: Jeesus on ainoa tie Jumalan luo ja Raamattu on Jumalan oma Ilmoitus ihmisille.

Daavid neuvoi poikaansa tässä asiassa. Hänenkin sanansa osoittavat, että etsivä löytää: " Ja sinä, minun poikani Salomo, opi tuntemaan isäsi Jumala ja palvele häntä ehyellä sydämellä ja alttiilla mielellä, sillä Herra tutkii kaikki sydämet ja ymmärtää kaikki ajatukset ja aivoitukset. Jos häntä etsit, niin sinä löydät hänet, mutta jos luovut hänestä, niin hän hylkää sinut iankaikkisesti". (1 Aikakirja 28:9)

Herra siis tutkii meitä. Etsikäämme mekin häntä, suurta Armahtajaa.

3

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vvbsdf

Mistä löydämme jumalan? Onko hän jossain avaruudessa vai piiloutunut maan alle?

• n_e.l.i.ö

Jumala on Henki, mutta hän ilmoittaa Raamatussa tahtonsa. Siellä sanotaan, että tulee kääntyä rukouksessa hänen puoleensa, uskoa hänen Poikaansa Jeesukseen ja tehdä parannus. Sen jälkeen kun on antanut elämänsä Jeesukselle, tulee lähteä ojentautumaan muussakin Raamatun sanan mukaan.

Pietarilta kun kysyttiin, mitä pitää tekemän, hän vastasi: "Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." (Apostolien Teot 2: 38-39)

• "Mistä löydämme jumalan? Onko hän jossain avaruudessa vai piiloutunut maan alle?"

Raamattu ei tunne avaruutta ja maan alla on lähinnä syvyyden lähteet, Sheol, jokunen elävältä haudattu ihmisnaisten kanssa paneskellut enkeli jne. mutta siitä ei ole viitteitä että jumala viihtyisi siellä. Raamattu kertoo varsin konkreettisesti jumalan piilopaikat, jotka on syytä tarkistaa.

1) Puutarhassa paratiisissa maassa:

"Kun iltapäivä viileni, he kuulivat Jumalan kävelevän puutarhassa. Silloin mies ja nainen menivät Jumalaa piiloon puutarhan puiden sekaan." (1 Moos. 3)

2) Vuoren juurella palavassa pensaassa:

"Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, hän huusi pensaasta: "Mooses, Mooses!"..."Silloin Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa." (2 Moos. 3)

3) Vuoren juurella:

"Herra sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut, ei jää eloon." Sitten Herra sanoi: "Näetkö tämän paikan vieressäni? Asetu tämän kallion luo. Kun minun kirkkauteni kulkee ohi, minä asetan sinut kallionkoloon ja suojaan sinua kämmenelläni, kunnes olen kulkenut ohi. Sitten otan käteni pois ja saat nähdä minut takaapäin, mutta minun kasvojani ei kukaan saa nähdä." (2 Moos. 33)

4) Vuoren laelle kuvun päältä laskeutuneena pilveen piiloutuneena:

"Herra laskeutui alas verhoutuneena pilveen, tuli Mooseksen luo ja lausui nimen Jahve." (2 Moos. 34)

5) Kuvun päällä taivaassa:

"Silti sinä sanot: "Mitä Jumala voisi tietää! Voisiko hän tuomita pilvien lävitse? Pilvethän peittävät hänet, ei hän tänne näe, hän kulkee tietään kaukana taivaan äärillä." (Job. 22)

"Korkealla hän on, maan piirin yllä, maan asukkaat ovat hänelle kuin heinäsirkkoja. Hän leväytti auki taivaan kuin kankaan ja jännitti sen kuin teltan asuttavaksi." (Jes. 40)

"Hän on rakentanut asumuksensa taivaisiin, perustanut holvisalinsa maan ylle. Hän kutsuu vedet merestä ja kostuttaa niillä maan." (Aam. 9)

Koska paratiisista ja kuvusta ei löydy enää jälkeäkään, etsinnät lienee syytä keskittää vuorille ja niiden välittömään ympäristöön. Hämärän aikaan kannattaa etsiä kirkkaita/palavia kohteita. Etsintäpartioiden on hyvä muistaa, että nurkkaan ahdistettu jumala voi olla hyvinkin vaarallinen ja väkivaltainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2081
    2. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      156
      1977
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      28
      1926
    4. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      14
      1192
    5. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      987
    6. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      85
      946
    7. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      875
    8. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      834
    9. Minä tunnen sinut

Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell
      Rakkaus ja rakastaminen
      50
      811
    10. Mihin olet kadonnut kaivattuni?

Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon
      Ikävä
      33
      789
    Aihe