Olemme nyt olleet muutaman viikon kesälomakiertueella... On ollut pakko kiinnittää huomiota mmuuten asiallisilla leirialueilla tiettyihin ongelmiin. Miksi ihmessä kausaipaikkalaiseten leiripaikat ovat törkeimmästä päästä? On ruostunutta polkypyörää, mädäntyneitä kuormalavoja, lahonneita vaneeri paloja, jos jonkinlaista kovalevyn soiroja renkaiden peittona, silppua ja sälää ympäriinsä vaunua. Ei edes ole yritetty peittää sellaisia näkyvviä paikkoja.
Se romut, joita ei enää kotona tarvita, niiden paikka ei ole leirialueella.
Hyvät hallituksen jäsenet, ottakaa alueilla siisteyskamppanja ja kurinpalautus siisteysasioissa. Tämä kaikki kuitenkin kaikkien parhaaksi.
TÖRKYKASAT
14
219
Vastaukset
- Jäsen.
Otappa asia suoraan alueella puheeksi äläkä täällä.
- Reissu mies
Mistä johtuu? Ilmeisen selvää on että kausipaikkalaiset yleensä raahautuu vuoisttaiskokousksiijn, joss sitten itse päättävät minkä laisissa ympyröissä viihtyvät.Sitä saa mitä tilaa .
- Kulkijana
Jep. Siksi käytänkin matkaillessani puskaparkkeja ja yleisiä leirintäalueita. Ei tarvitse katsella erinomaisuuteensa tukehtuvia karavaanareita, joiden vaunut ovat uponnet akseleitaan myöten SFC-alueeseen.
Kausipaikat ovat tasoltaan sellaisia pikku puutarhoineen, etten tiedä itkeäkö vai nauraa.
Useinmiten naurettavia ovat... - Plantaasiviljelmä
Omasta plantaasista vaunun vierestä olen syönyt kesän uudetperunat. Keltatomaatit alkavat olla myös syötävässä kunnossa.
- teiden ruhtinas
Minä laitoin pari lypsävää ja niille suojan, niin saadaan tuoreet kahvimaidot koko Virtasen teami. Kanoja oon kattellu kanssa vähän, että josko ens kesänä pitäs.
- Joulua odotellessa
teiden ruhtinas kirjoitti:
Minä laitoin pari lypsävää ja niille suojan, niin saadaan tuoreet kahvimaidot koko Virtasen teami. Kanoja oon kattellu kanssa vähän, että josko ens kesänä pitäs.
Oon kattellu, että nyt on aika monessa paikassa muotia pitää sikoja. Sitä vaan en tiedä miten eläintensuojelu suhtautuu siihen, että sioille annetaan alkoholia. Toki omasta mielestäni tällainen omavaraistalous on suotavaa.
- Siis teys
Terveisä täältä etelä-Suomesta. Katselen tässä ympärilleni kausipaikklaisten vaunuja. Ei ole kovinkaan myyvän näköisiä, koska katot ja markiisit kasvavat sammalta ja hometta. Tuskin on edes katsastettu? Täällä myös romukasoja vaunun ympärillä ja vaunujen alla vasta oikea "aarreaitta" -siis roinaa täynnä, ei edes yritetty millään tavalla peittää tuota komeaa näkymää.. Muuten alue olisi suht.koht. hyvä, mutta tuo siisteys , tuo siisteys....
- rtghjkh
Eipä ole kaunisnäky Kilpisjärvelläkään ,kun Norjalaiset ovat tehneet niitä lautamökkejään vaunujen eteen.
- kateltu on joo...
siis kun ne SIISTIJÄT EI tee työtään..ja taloistakin kannetaan kevätsiivouksen yhteydessä teiden varsille kaikkee,viime kesänä heinävedellä oli polkupyörää jnjne kasa levähdyspaikalla. Työntekijöitä pitäs palkata eikä säästää. Muutenkin kurjan suomen palvelut on aika per..tä.
- älyätkö
Missä ne kaatopaikka kausipaikkalaisten karavaanarialueet ovat? Paikkojen nimiä kehiin, että saadaan tietoa siivottomista alueista.
Vai onko sellaisia olemassakaan, muuta kuin valittajan mielikuvituksessa?- Oma alue puhdas
Samaten haluaisin myös tietää mitkä alueet on kaatopaikkoja ei riitä että SFC alueet paikkojen nimiä kehiin,tai jupinat pois.
- Kiertäjäkaino
Olen minäkin kierrellyt koko kesän ympäri Suomea erilaisilla leirialueilla, sekä yhdistysalueilla ja niillä kalliimmilla ei-jäsenalueilla. Molemmissa on todellakin todella paljon siistimisen tarvetta. Ei kai siivoojien tehtävänä ole edellämainittuja romukasoja kuljettaa kaatopaikalle, mielestäni se kuuluu tietenkin kauispaikkalaisille; siis heille, jotka kaaoksen ovat aikaan saaneet.
Viikon vaihteessa pääsin eräällä alueella oikein kausipaikkalaisen paikalle,jossa oli lukollinen puulaatikollinen jotain "arvokasta". Epämääräinen rojukasa sisälsikin sitten sitä ihteään; sitä samaa, mitä edellsissä viesteissä on mainittu. Oli sentään yritetty peittää.... :). Painoksi oli laitettu ruostunut mummonpyörä, jossa oli sentää vielä eturengaskin, tietty tyhjänä.
Voi sentään meitä karavanisteja.- älyätkö
Todella kaino "Kiertäjäkaino" kun et uskalla kertoa aluetta josta kerrot. Vai haihtuiko alueen nimi muistista? Ettei vain mielikuvitus tehnyt kepposta?
Kerro reilusti alueen nimi!
- R-kasa
Eppäilempä, että mainitut romut olisi kausipaikkalaiseten. On syytä ensin selvittää, istä ne on sinne ilmestynyt ja sitten vasta osoitella sormella!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1178063
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1355353Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p323641Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1243574Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352604Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191896Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3571544Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?971540Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?701406Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376