Noin voidaan ilmaista hienosti nykykielellä. Raamatussa kerrotaan Jumalan projektista, johon kuuluivat nykyisen maan ja taivaan luominen, eläinten ja ihmisten luominen ym. Se projekti oli nimeltään luomakunta.
Sen toteuttamiseksi Jumala loi esikoiseksi Pojan, jolle antoi sanan (vallan) tehdä projetiin kuuluvia tehtäviä, niinkuin Isä oli ne suunnitellut. Kai te tiedätte että Jumala loi Poikansa KAUTTA luomakunnan.
Koska kaikilla projekteilla on alku sekä loppu, niin Poika on eräänlainen projektityöntekijä - alusta loppuun.
Ilm. 3:14
Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
Ilm. 22:13
Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
Ja kun projekti luomakunta on saatettu päätökseen, alkaa uusi projekti, jolloin Pojalle annetaan uusi projektinimi. Jeesus oli se nimi Hänen ollessaan maan päällä.
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
Jeesus oli projektityöntekijä.
3
<50
Vastaukset
- voi voi sentään
Eipä ole kadehdittava tuo Jeesuksenkaan osa. Oma Isä tapattaa ristille. Siinä sitä on pojalle matka-ja kulukorvauksia. Ei varmaan helpottanut ristillä roikkuessa yhtään vaikka ties saavansa taivaassa Kingin duunin.
Todella kurja, mutta se kai kuului myös projektin luonteeseen - Isän määräyksestä.
Projekti nimeltään "luomakunta" päätyy tähän. Kun työnimellä projektityöntekijä Jeesus on suorittanut kaikki Hänelle annetut tehtävät, loppuu projekti. Sitä ei enää ole, ja sen jälkeen Jeesus saa uuden nimen.
1.Kor.15.
22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
24 sitten tulee LOPPU, kun hän ANTAA valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
25 Sillä hänen pitää hallitseman "SIIHEN ASTI, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin EI TIETENKÄÄN OLE ALISTETTU SE, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse POIKAKIN ALISTETAAN sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
Jokainen, joka tutkii Raamattua ilman uskonnollisia hapatuksia tulee samaan lopputulokseen kuin minäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027