Hei,
Olen 26-vuotias nuori mies.
En ole vielä koskaan kirjoitellut näille palstoille, mut nyt ajattelin että olisi jo korkea aika kysellä, koska tietoa en mistään oikein löydä.
Minulla oli lisäkiveksen tulehdus 24.2. (tällöin siis todettu). Se hoidettiin antibiootein. Tämän JÄLKEEN alkoi kova vihlova, satunnainen kipu lantion seutuvilla (suurinpiirtein eturauhasen alueella). Minulla on kyllä ollut näitä kovia vihlovia kipuja jo lapsuudesta saakka, mutta ne ovat silloin kestäneet vain sen parin kymmenesosasekunnin verran. Mutta ne ovat niin kovia että lyyhistyn maahan ja refleksinomaisesti potkaisen jaloillani ja huudan.
Mutta nyt ne kivut siis jatkuivat. Saattoivat kestää päiviä, jolloin nukkuminen oli aivan mahdoton ajatus. Kipulääkkeet tällaiseen äkilliseen kohtaukseen eivät auta.
Kivut lähtivät pois itsestään ja luulin päässeeni pelkällä säikähdyksellä. Muutama viikko tämän jälkeen ne palasivat kahta kovempina. Vihloi viikon verran, kunnes kipu muuttui koko alavatsaa hallitsevaksi äärimmäisen polttavaksi kivuksi. En pystynyt oikeastaan liikkumaan, valvoin vuorokausia putkeen (kyllä, olen ravannut lääkäreissä..8 kertaa). Diagnoosina on ollut peräpukamat(!), joita lääkäri ei edes katsonut (peräpukamia ei ole, kuten seuraava lääkäri totesi), ummetus(!) (tiedän kyllä ummetuskivut, nämä eivät ole niitä). Yksi lääkäri totesi peräsuolen tulehduksen, joka hoidettiin jälleen antibiooteilla...tällöin kivut kasvoivat entisestään ja eräänä iltana Meilahteen mennessäni oli todella lähellä etten pyörtynyt sisääntulo-oviin. Ja lääkäri totesi verikokeiden/virtsanäytteiden ja rakon ultraäänen perusteella että "te olette täysin terve mies"..katsoin häntä lähes vedet silmilläni, epäuskoisena.
Odotan lähetettä Meilahteen varsinaisiin tutkimuksiin, mutta en osaa enää uskoa että kukaan haluaisi minua tutkia.
Kipu on todella pelottava, enkä ole kyennyt käymään töissä aikoihin. Olen tuntityössä ja saatan saada Kelalta sairaspäivärahaa n. 18e/arkipäivä. Ei ole siis tuolla rahalla varaa elää, saati maksaa lääkkeitä (joita on yli kymmenen purkkia kerääntynyt). Kipulääkkeet eivät siis auta.
Onko mitään ideoita mitä tämä voisi olla? Minulta jäivät tämän vuoden koulujen pääsykokeetkin :(
Kipu lantion seutuvilla, kivesten takana
8
9158
Vastaukset
- It's me
Lisäisin tuohon vielä että jos kivut ovat päällä, niin ilmavaivat lisäävät niitä erittäin paljon. Tunne kun ilma liikkuu tietyssä kohdassa (siellä loppupäässä) tuntuu todella kivuliaalta hetken (kunnes tulee ulos).
Klamydiatestit olivat negatiiviset
Tulehdusarvot eivät olleet kohollaan.- saikkari
Entä muutsex-taudit, tippuri, kuppa, hiv, herpes. Ei siis eturauhasen tulehdus? Peräsuolitulehdus voisi olla tulehduksellisen suolistosairauden ensioire. Onko olltu aiemmin mahakipuja, veriripulia tms?
Entä muutsex-taudit, tippuri, kuppa, hiv, herpes. Ei siis eturauhasen tulehdus? Peräsuolitulehdus voisi olla tulehduksellisen suolistosairauden ensioire. Onko olltu aiemmin mahakipuja, veriripulia tms?
"Entä muutsex-taudit, tippuri, kuppa, hiv, herpes. Ei siis eturauhasen tulehdus? Peräsuolitulehdus voisi olla tulehduksellisen suolistosairauden ensioire. Onko olltu aiemmin mahakipuja, veriripulia tms? "
Kyse ei ole sukupuolitaudeista, koska en ole harrastanut suojaamatonta seksiä (paitsi nykyisen tyttöystäväni kanssa ja hänen pitäisi olla ok).
Klamydian mainitsin, koska se on yleisin lisäkivestulehduksen syy. Mahakipuja on ollut aiemmin, mutta nämä olivat (ja ovat) aivan erilaisia. Ei verta ulosteessa eikä virtsassa (ainoastaan spermassa, mutta sekin antibiootin aikana ja kuulemma normaalia).
- Äijä
vähän samanlaisilta kuin minulla oli silloin kun sain pahan tulehduksen suoliston "taskuihin" (divertikuliitit)Minulla oli myös vaikeuksia saada tutkimukset suoritettua kuten ne olisi pitänyt tehdä heti alkuunsa. Kipu oli siis todella voimakas.
Nyt ei mitään ongelmia kun hoidan suoliston toiminnan hyvällä kuitupitoisella ruoalla ja juon paljon vettä päivittäin.
Ensin alkuun olin sellaisella liemi dietillä ja jokin lääkitys nimi jota en nyt juuri muista.
Kärsin myös kivuista aika ajoin useamman vuoden aikana.
Mene ja vaadi tutkimukset niin jouduin myös tekemään, sekin yhden ulkomaalaisen lääkärin ehdottamana. Vaali suolistokuvaus.
Hän nimittäin luuli heti oireista päätellen että syy kipukohtauksiin oli juuri nuo "tasku" tulehdukset.
Lykkyä tykö.- kessi
Divertikuliitti on epätodennäköinen, koska se on enemmän vanhojen ihmisten tauti.
- Äijä
kessi kirjoitti:
Divertikuliitti on epätodennäköinen, koska se on enemmän vanhojen ihmisten tauti.
vanha en ainakaan minä ja silti oli se vaivana ja diagnoosin sain röntgenkuvauksen jälkeen 100%. Siinähän kait se vitsi piileekin että jopa lääkärit olettavat jotakin vastoin totuuksia, eivätkä tutki ja sulje pois epäiltyjä mahdollisia sairauksia.
- sinus
Voiskohan olla paise. joka vihloo eli niinkutsuttu kaksonen. Paise voi sisältää karvoja yms kudosta. Poistetaa leikkauksella. Kysy lääkäriltä sitä mahdollisuutta, koska on vaivanut jo niin kauan ja se on alkiossa tapahtunut virhe. Voi olla koteloitunut.Hienompi nimi on sinus pilonidalis.
Hei, toi Sinus... juttu kuulostaa kyllä tähän mennessä kaikista loogisimmalta! Koska oon aina pienenä ajatellut sen olevan lähtöisin häntäluun alueelta (onhan se edelleen, mutta kun paheni niin kivutkin muuttuivat ja vaihtelivat paikkaa). Täytyy mainita lääkärille ensi kerralla. Kiitokset vihjeestä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1833495Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3752197Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii562176- 432042
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321491Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251- 541213
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4291163Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1181045- 59984