Olin eräässä halpa sekatavara liikkeessä ja edelläni kassaan oli tipahtanut venäläinen nuori mies. Poju osti kengät. Itse MAKSU meni hyvin, mutta jostakin tämä työn "sankari" alkoi urputtamaan kassa tytölle ja venäjäksi tietenkin. Kassa puheli englantia ja tarjosi pikku pussia FREE, mut poju se sulloi kenkänsä kassiin. Äiti oli myymälässä ja isä odotti liikkeen ulkona (mafia mies selkeesti).
Ymmärrän, et tyhmät suomalaiset hemmottelevat RAHASTA venäläisiä itärajalla, kun kauppa käy paremmin. Ei hesa tiettävästi ole ihan rajalla, joten pitäs venäläisen puhelle sitten enklantia. Varsinkin, kun näissä duunarin kukkarolle ystävälliset kaupat ei ole aina varustettu venäjää osaavalla kassalla.
Olis menny tuokin "perhe" stokkalle ostamaan jotakin nikkee tai adduu kovaan hintaan, niin olisivat saaneet palvelun v-kilellä.
Venäläinen ei saannut palvelua venäjäksi
2
81
Vastaukset
- Ei lahjottavissa
Heh! Olin joskus satamassa töissä. Siellä kävi päivittäin paljon venäläisiä rekkakuskeja, jotka olettivat varmaan Suomen olevan heidän alusmaa. Olettivat meikäläisten osaavan venäjää kuten vaikkapa Latviassa.
Otin kovan linjan ja sanoin, että täällä palvellaan vain suomeksi, ruotsiksi, ranskaksi ja englanniksi. Siis alkukantaista venäjää ei ymmärretä. Välillä yrittivät lahjoa tupakkakartongilla tai vodkapullolla. EI TEHONNUT. Otin vaan rekkarin muistiin vastaisuuden varalle. - turisti voissa
Mahtoi olla hupaisia tilanteita naapurimaan ukkojen kanssa. Englannin opiskelu olis suotavaa, kun rekalla ajelee mailmalla. Toki turistille tuo englanti olisi tehtävä pakolliseksi. Monasti kaupungilla törmää turisteihin, jotka osaa jotenkin enklantia ja heidän kanssa on suht helppo kommunikoida, kun itsekkin osaa juuri turisti sanaston. Sitten, kun sanat ei riitä voi viittoa kansainvälisesti :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181