Netti Seinäjoelle.

Pohojanmaalle siis

Hei

Syyskuussa olisi aikomus muuttaa Seinäjoelle Jouppiin. Nyt olisi kokemuksista iso etu, eli minkälainen nettiratkaisu on alueelle paras? Jos laajakaista niin kuka niitä alueella myy tai onko mokkulasta hyviä kokemuksissa? Netti on tässä perheessä kovassa käytössä, joten kaistaa saisi olla enemmän kuin vähän.

Suuret kiitokset kaikille vastaajille :)

27

1803

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimimerkki on pakoll

Seinäjoelle ei perinteisten tarjoajien laajakaistoja saa, kuten muualla Suomessa. Seinäjoella on kiinteissä yhteyksissä monopoli paikallisella Anvialla. Joihinkin keskustan taloihin saa Soneran, muttei niihinkään sitten muita.

Jos taas mokkulayhteydet kelpaa, eli ei ole tarvetta oikean netin vasteajalle (eli sille oikealla nopeuden tunteelle mm. surffatessa) niin tänne saa kaikkien suurten tarjoajien mokkuloita.

• sdeeeq23

Anviaa ei todellakaan kannata ottaa! Se on todella usein poikki niiden laajakaista tai ei muuten vaan toimi. Nimimerkillä kokemusta on.

• Laajempi kaista

No asiasta voi olla kyllä muitakin mielipiteitä. Anvian laajakaista käytössä jo kymmenkunta vuotta, nykyään 8 M:n netti, ei juurikaan ongelmia. Ehkä pari kertaa ollut yhteys poikki. Tapana on tietysti sammutella tietokoneet ja telkkarit kun ukkonen melskaa alueella, eikös se kuulu tapoihin?

• 1233453rfsdfdsdfs34

Allekirjoitan myös vastuksesi nimimerkillä: Kokemusta on.

• Nimerkki pakoline

Eli sinulla on voinu vaikka aina olla ukkosen aikaan netti poikki, etkä olisi edes huomannu...

Ja juu kyllä varsinkin ilmakaapeleiden alueella kannattaa ottaa irti ne laitteet, joiden osalta on ilmakaapeleita. Jos siis tykkää siitä laitteiden edes takasin nyppimisestä jostain syystä. Itse en nettiäni ala katkomaan ukkosen takia, saati töitä katkaise ja konetta sammuta. Jos ukkonen katkaisee sähköt, jatkaa UPS sähkönsyöttöä ja jos salama lyö piuhoihin niin vikavirtasuoja (kunnollinen sellainen) pamahtaa ja UPS säilyy ehjänä.

Ja mitä tulee Anviaan, niin kuten tälläkin palstalla on todettu, niin juuri viime viikonloppuna Anvian asiakkailta katkesi netti, kun Anvialla eletään edelleen 70lukua ja ukkossuojaukset ei ole kunnossa. Runko kyllä toimi, koska Soneran netti toimi, vaikka Anvian piuhoissa kulkeekin.

• laajempi kaistalle

Anvialla ei ole 8M laajakaistaa

• 345wtrefrsfd

ADSL yhteyksissä ainut vaihtoehto on tällä hetkellä Anvia.

Anvialta kannattaa ottaa vähinttään 10/2 yhteys jolloin samaan hintaan saa DNA:n 1mbps mokkulayhteyden ilmaiseksti. Itse olen käyttänyt mokkulaa varayhteytenä muutaman kerran kun ollut yhteydet poikki joko modeemin hajottua tai viimeksi ukkosen tehtyä tuhoja alueella.

Nykyään anvian ADSL yhteydet on aikalailla vakaat. Ei ongelmia siinä.

Olen kuitenkin kuullut huhua että Sonera olisi tulossa alueelle kilpailemaan takaisin ja ehkäpä jopa valokaapelin voimin. Lisäksi Anvia:lla on valokaapelisuunnitelmia.

• Ei ikinä enään VLPtä

VLPhen ei kannata missään nimessä sekaantua. Mulla on ollut niiden ADSL, sekä toisessa asunnossa niiden taloverkko ja toiminta on ollut surkeeta, vika tilanteessa vielä surkeampaa.
      Kehtadivat mulle jopa soitella töihin, että onko mulla vertasiverkko käytössä ja että mun ei saa ladata niin paljoa, koska niiden verkon toiminta häiriintyy siitä. Jestas mitä luupäitä. Saunalahden ADSL oli aikoinaan paljon parempi, sen kanssa ei tullut valituksia eikö ongelmia, mutta eräänä päivänä tuli vaan ilmo että sun asiakkauus on myyty VLPlle.

Nyt on mobiili verkko, jonka täyden nopeuden hinta maksaa saman verran kuin VLPn puolenmegan yhteys, eli on hinta/laatusuhteeltaan edukas, sauniksen sekin.
      VLPstä harvemmin kukaan mitään positiivista sanoo, olisi saanut pysyä siellä vaasassa.

• Nettiyhteydet monenl

Kannattaa muistaa, että moniin osoitteisiin ei Seinäjoella kiinteä nettiä saa kuin Anvialta (VLP).

Hyvä homma jos sulle piisaa 3G netti, mutta kaikille se ei piisaa. Jos joku kiinteää nettiä käyttävä haluaa kokeilla 3G nettiä, niin asiaa voi nykyään demota/kokeilla sillä omalla WLAN modeemilla tai tukiasemalla jos sellaisen omistaa. Pakottaa WLAN yhteyden vasteajaksi 100 millisekuntia ja kokeilee haittaako se omaa surffaamista. Ja jos tuo hidas vaste ei haittaa, niin sitten kannattaa hakea kaikkien firmojen mokkulat testiin ja käyttää intensiivisesti viikon ajan niin hahmottuu miten minkäkin firman mokkulat toimii mihinkin kellon aikaan.

Itse suosittelen ottamaan yhteyttä joihinkin muun suomen laajakaista operaattoreihin ja kysymään nettiä omaan osoitteeseen. Eiootahan sieltä tulee vastaukseksi, mutta kun tarpeeksi moni Seinäjokinen kyselee niin joskus erottuu ääni kohinasta ja joku firma liittää Seinäjoen takaisin muuhun suomeen ja tännekkin alkaa saamaan nettiyhteyksiä.

• Ketjun aloittaja

Kiitoksia kaikille vastanneille. Neuvojenne perusteella soittelin asiakaspalveluihin ja soneran kiinteän laajakaistan sain tilattua. Kiitokset siis vielä :)

• Soneran käyttäjä

Hyvä valinta.

Meillä on Soneran 39Eur/kk maksava 24/1 nopeuksinen nettiyhteys johon kuuluu IP-TV palvelu digiboxeineen. Nyt näkyy ilmaisetkin kanavat ja vähän päälle.

Eli nopean nettiyhteyden lisäksi kanavat lisääntyi ja tv-kuvan laatu parani Anvian kaapeli telkkuun verrattuna. Nyt näkyy kaikki ilmaisetkin kanavat jotka Anvialla on maksukortin takana vastoin kanavien sopimuksia (Voicet yms.)

• ketjun aloittaja

Aivan samanlaiseen sopimukseen päädyimme mekin. Hyvä oli soneran tarjous ja kiva päästä tarkastamaan, miten se viihdepaketti toimii. Vertailin Anvian kanssa ja huomattavasti edullisemmaksikin tuli Soneralla - varsinkin jos ajattelee, että Anvian kanssa joutuu joskus vähän tappelemaankin!

• "Nörtti"

Anvian kuitulaajakaista toimii ihan kivasti mutta asiakaspalvelussa olisi totisesti toivomisen varaa. Vähänkään mutkikkaampiin teknisiin kysymyksiin ei meinaa löytyä vastauksia. Ja joitain perusasioita puuttuu mm. webmailista. Olen tuntenut itseni välillä nörtiksi, vaikka olen "putkimies"...

• enpä menis vaihtamaa

Mulla Soneran adsl ollut Joupissa jo reilun kuusi vuotta. Kerran ollut poikki muutostyön vuoksi ja siitäkin tuli etukäteen ilmoitus.

• ANVIA KUSOO

Seinäjoella on se ongelma, että tänne saa pelkästään Anvian kiinteän netin. Soneralta saa vissii muutamaan kerrostaloon keskustaan, mutta ei muualle. Anvia on varmasti Suomen paskin ja kallein operaattori. Meillä on täs viimeiset kolme vuotta pätkiny ja katkeellu tasaasen tappavaan tahtiin ja välillä on noussut verkkoviive kolmen-, neljän- tai jopa viisinkertaiseksi!!

Soitin sinne kesäkuussa kaksi kertaa ja yrittivät sieltä päässä korjata meidän nettiä kun pätki ja hidasteli koko ajan. Sanoivat vaan että mikään ei auta ja panivat sitten asentajan käymään meillä. Asentajan mittareiden mukaan vika olisi muka meidän talon sisäverkossa eli puhelinjohdossa. Johto vaihdettiin ja samat ongelmat ilmenivät vieläkin. Kehtasivat viel pyytää 80 euron laskua asentajan käynnistä. Pienen kinan jälkeen lupasivat unohtaa laskun.

Soitin sen jälkeen vielä kaksi kertaa, mutta samat ongelmat. Sitten päätin yhtenä ehtoona lähettää vähä noottia sähköpostilla ja keskustelin jonku anvian tyypin kans ja hän sai viat sitten vihdoinkin korjattua.

!!!!!!!!!EN SUOSITTELE ANVIAA KELLEKKÄÄN. MIELUMMI VAIKKA 3G!!!!!!!

• Ärtssyyntynyt

Kallista on! Pakko kai katsella edulliksempia vaihtoehtoja. Anvian 10/2 nettiyhteys maksaa 44,90€/kk. Anvia kusettaa asiakkaitaan ja sitten se tekopyhästi lahjoittaa rahaa yliopistoille satoja tuhansia euroja. Varsinkin täällä E-P:llä sillä on monopoliasema ja näin se voi käyttää hyväkseen vaikka köyhiä eläkeläisiä. Pakko sanoutua irti tuosta 11 vuoden "yhteistyön" jälkeenkin.

• Soneraa vaan

Soneran ADSl netti jos vain mahdollista.

• ylkkkjhydhhj

Mun mielestä tavallinen kiinteä 1-2 M nopeus riittää ns. tav. käyttäjälle !

• sadsasafsaf
        ylkkkjhydhhj kirjoitti:

Mun mielestä tavallinen kiinteä 1-2 M nopeus riittää ns. tav. käyttäjälle !

Ja mun mielestä kala on mailman parasta ruokaa tavalliselle ihmiselle. Mun mielipide ei kuitenkaan tee asiaa oikeaksi, kuten ei sinunkaan mielipiteesi jostain liittymien pakettinopeuksista.

Ja kun nyt osasit yleistää, että 1-2M nopeus riittää ns. tav. käyttäjille, niin meinaatko minkälaista 1-2M nopeutta? Ilmeisesti millään muulla ei ole edes väliä, eli vaikka satelliitin kautta yhdistetty netti piisaa, jos vaan siirtonopeus on tuon 1-2M :D taidatkin olla sukua meitin liikenne ja viestintäministerille.

Jos lasketaan nopeudet tekniikan mukaan (liittymän ollessa esim. 1Megainen):
        SDSL (nopea)
        ADSL (normaali)
        3G (välttävä)
        Satelliitti (hidas kuin laiskiainen maksiminopeudellakin eli valonnopeudella (laser))

• Jussi_SJK

Hyvin on toiminut Anvian koti IPTV-paketti Simunassa. En voi kyl sanoa moitteen sanaa.

• adsl24

Ketjun luettuani pitää sanoa myös positiivinen sana Anviasta. Itselläni on ollut Anvian ADSL-yhteys jo useita vuosia ja nykyisellään 24/2 ja olen ollut tyytyväinen, varsinkin luvattuun nopeuteen, joka todella on sitä mitä pitääkin. Olin kyllä positiivisesti yllättynyt viimeisimmän nopeuden noston jälkeen. Näin siis Seinäjoen Pajuluomalla.

• heheheeee

Ja hintaa riittää vaikka muille jakaa.

• sepixxdsd

19,90e 100/10M puoleksi vuodeksi?? Ei ole hinnalla pilattu!!

• Tinkaaja

Kävin viimeviikolla anvian toimistolla vähän huudattamassa sopimustani ja katos kumma kun tippu 10/2 meganen liittymän hinta 15e kuussa. Eli nyt maksan 10/2 megasesta liittymästä 29.90 ja olen vuoden anvian kanssa naimisissa. Soneralla olisin saanut 8 megasen samalla hinnalla ja kaksi vuotta naimisissa. Onneksi sonera rupesi viimeinkin kauppaamaan liittymiä täälä niin laskee hinnat.

• interwebin käyttäjä

mikä on "tavallista käyttämistä" netissä?
      Omasta mielestäni hiukan nettiä laskujen maksamiseen ja iltalehden netti version lukemiseen EI ole tavallista käyttöä.

Suurin osa nettiliikenteestä liittyy pelaamiseen, musiikin ja elokuvien lataamiseen tai katseluun. Ihan lailliseen sellaiseen.

• kfjjghghu

Suurin osa netin käyttäjistä käyttää juuri noita mainitsemiasi juttuja. Lisäisin siihen vielä keskustelut netin välityksellä.

Olen ahkera netin käyttäjä mutta en ole koskaan pelannut ja elokuvia katsellut sieltä. Musiikkia kuuntelen usein mutta siihen ei tarvitse hääviä nopeutta, kunhan ei pätki.

Elokuvan lataus hoituu heikollakin mokkulalla joutuisasti. 3G lataa huonoissakin olosuhteissa muutaman megan hetkessä .

• hyvät nopeudet

Meilläpäin hinnasto

Lisäpalvelut Kk-maksut
      Vyöhyke 0 Vyöhyke 1 Vyöhyke 2
      KuituKotiin Internet 10/10 Mbit/s 14,11 € 14,11 € 18,15 €
      KuituKotiin Internet 50/10 Mbit/s 24,20 € 24,20 € 30,25 €
      KuituKotiin Internet 100/10 Mbit/s 34,28 € 34,28 € 42,34 €
      KuituKotiin Internet 100/100 Mbit/s 64,52 € 64,52 € 72,59 €
      KuituKotiin Internet 1000/100 Mbit/s** 179,00 €
      Puhepalvelu 4,94 € 4,94 € 4,94 €
      - Puhelut veloitetaan erikseen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1588
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1449
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      62
      1288
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1280
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe