Kannattaako lopettaa Sepram?

Sitä ei varmaan oikeasti voi tietää kukaan muu kuin minä ja aion kyllä keskustella lääkärinkin kanssa,mutta mielipiteitä? Olen syönyt 20mg Sepramia n. kolmen vuoden ajan. Parin päivän ajan oon ollut 10 mg annoksella poikkeuksellisesti, koska unohdin uusia reseptin ajoissa, joten on pitänyt "säännöstellä". Huomenna pitäis saada uusi resepti Sepram 20 mg, mutta mitä jos jatkaisin puolikkaiden syömisellä ja sitten myöhemmin jatkaa annoksen pienentämistä? Näiden kahden päivän aikana on ollut viekkareita, masentuneisuutta ja paniikinomaista oloa, mutta ne kai menee ohi... Nyt mulla on ollut kuukautisetkin pahaksi onneksi samaan aikaan, nekin varmaan pahentaa oloa. Meillä on kyllä muutto ja pari muuta stressaavaa juttua tulossa, joten sikäli ajankohta ei ole ehkä parhain. Mut ei menis sitten "hukkaan" nämä pari vieroitusoirepäivää, jos alkaisin lopettaa nyt...
Oloni ei ole täysin tasapainoinen, mutta paljon parempi kuin silloin kun lääke mulle määrättiin (masennukseen). Haluaisin kovasti lopettaa, saada aidot tunteet ja seksihalut takaisin, ja kokeilla pärjäänkö tässä elämässäni jo ilman lääkitystä. Ei sitä kai millään voi tietää, ellei kokeile?!

Kokemuksia? Mielipiteitä? =)
2111
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Kait voisit kokeilla minkälaista olisi olla ilman lääkitystä. Saahan sen kuitenkin uudestaan aloitettua, mikäli siihen päädytään. Voisit jutella asiasta myös lääkärin kanssa?

Äänestä

Itse ehdotan samaa, jotta kokeile ilman lääkitystä, ja jos todellakin tuntuu siltä että ei pärjää niin voi aloittaa uusiksi, mutta kun lopetat niin kannattaa pitää mielessä se että mieliala saattaa laskea aluksi alas lääkkeen lopettamisen takia, mutta tasoittuu ajan kanssa.

-Kumminkin olet noin pitkään jo syönytkin...

Äänestä

Kommentoi aloitusta


sipeliini kirjoitti:

Sitä ei varmaan oikeasti voi tietää kukaan muu kuin minä ja aion kyllä keskustella lääkärinkin kanssa,mutta mielipiteitä? Olen syönyt 20mg Sepramia n. kolmen vuoden ajan. Parin päivän ajan oon ollut 10 mg annoksella poikkeuksellisesti, koska unohdin uusia reseptin ajoissa, joten on pitänyt "säännöstellä". Huomenna pitäis saada uusi resepti Sepram 20 mg, mutta mitä jos jatkaisin puolikkaiden syömisellä ja sitten myöhemmin jatkaa annoksen pienentämistä? Näiden kahden päivän aikana on ollut viekkareita, masentuneisuutta ja paniikinomaista oloa, mutta ne kai menee ohi... Nyt mulla on ollut kuukautisetkin pahaksi onneksi samaan aikaan, nekin varmaan pahentaa oloa. Meillä on kyllä muutto ja pari muuta stressaavaa juttua tulossa, joten sikäli ajankohta ei ole ehkä parhain. Mut ei menis sitten "hukkaan" nämä pari vieroitusoirepäivää, jos alkaisin lopettaa nyt...
Oloni ei ole täysin tasapainoinen, mutta paljon parempi kuin silloin kun lääke mulle määrättiin (masennukseen). Haluaisin kovasti lopettaa, saada aidot tunteet ja seksihalut takaisin, ja kokeilla pärjäänkö tässä elämässäni jo ilman lääkitystä. Ei sitä kai millään voi tietää, ellei kokeile?!

Kokemuksia? Mielipiteitä? =)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu