Opetuslapsi jota Jeesus rakasti..

Mikko.

Muistan jutelleeni kerran asiasta erään uskovan kanssa, hänkin sitten hoksasi asian.
Niinkuin sanassa sanotaan, "se, jota Jeesus rakasti" ja muutenkin he olivat lähekkäin.
Miksihän Jeesukselle oli eräs opetuslapsi noin läheinen, tai oli suosittu hänelle?

23 Ja eräs hänen opetuslapsistaan, se, jota Jeesus rakasti, lepäsi aterioitaessa Jeesuksen syliä vasten.
24 Simon Pietari nyökäytti hänelle päätään ja sanoi hänelle: "Sano, kuka se on, josta hän puhuu".
25 Niin tämä, nojautuen Jeesuksen rintaa vasten, sanoi hänelle: "Herra, kuka se on?"

20

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotkut väittävät sen olleen Magdalan Marian.

• Mikko.

Joo, Maria Magdaleena, sehän käykin tuosta ilmi.

25 Mutta Jeesuksen ristin ääressä seisoivat hänen äitinsä ja hänen äitinsä sisar ja Maria, Kloopaan vaimo, ja Maria Magdaleena.
        26 Kun Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!"

• Mikko. kirjoitti:

Joo, Maria Magdaleena, sehän käykin tuosta ilmi.

25 Mutta Jeesuksen ristin ääressä seisoivat hänen äitinsä ja hänen äitinsä sisar ja Maria, Kloopaan vaimo, ja Maria Magdaleena.
        26 Kun Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!"

Ei siinä ristin äärellä seissyt Raamatun mukaan miespuolisia opetuslapsia, ainoastaan naisia, Ja eräs niistä oli Maria Magdaleena, jota Jeesus rakasti.

• Jorma.

joku toinen voi väittää lappixen olleen Jorma Uotisen sylissä?

• Höpöhöpöjuttuja,.,. vai onko?

Juudas oli poikkeava. hän tappoi itsensä jostakin syystä. Itsemurhaisku.

Kristinusko olisi kiellettävä lailla.

• Mikko.

>>Kristinusko olisi kiellettävä lailla

• lannenhunttari

tuo rakasti --ja vihasi juttu v-t ssa monesti johtuu alkukielesta,jossa ei tunnettu sanoja -- rakasti enemman---tai oli rakkaampi--

vaan esim.. lause mina pidan jaatelosta... mutta viela enemman pidan mansikoista... sanottaisiin jotenkin noin-----mina rakastan mansikoita,mutta vihaan jaateloa..
      eli siita kielesta puuttui noita ns. hienosaatoja..siksi jossakin raamatunkohdissa tulee hiukan toksahdyksia... sanallisesti ja asia saatetaan kasittaa vaarin..

en ole alkukielien tuntija ,,joku toinen saattaisi sanoa asian paremmin..
      mutta jotenkin noin se muistaakseni meni..

• arkikalusto

Kuka tahansa opetuslapsista olisi voinut sanoa samaa,
      kuin Johannes sanoi, olevansa Jeesukselle rakas!

Johannes oli kuitenkin ainut, joka sen ilmaisi,
      niin että se on nyt sitten meidänkin
      luettavana Raamatussa!

Ei meidän Herrallamme ollut lelli tai lempilapsia,
      ei niin naisissa kuin miehissä, Hän välitti kaikista
      yhtä paljon. Jokainen oli rakastettu,
      niinkuin nytkin, jokainen Hänen omansa on rakastettu.

• Jeesus ilmoitti, että ne jotka uskovat Hänen sanaansa, ovat Hänen opetuslapsiaan. Siksi myös naisia oli opetuslapsien joukossa. Eräs heistä oli Magdalan Maria, joka tiiviisti seurasi Jeesusta. Raamattu myös kertoo Hänen olleen ensimmäinen, joka meni Jeesuksen haudalle. Oliko hän se Jeesukselle rakkain opetuslapsi?

23 Ja eräs hänen opetuslapsistaan, se, jota Jeesus rakasti, lepäsi aterioitaessa Jeesuksen syliä vasten.
      24 Simon Pietari nyökäytti hänelle päätään ja sanoi hänelle: "Sano, kuka se on, josta hän puhuu".
      25 Niin tämä, nojautuen Jeesuksen rintaa vasten, sanoi hänelle: "Herra, kuka se on?"
      Matt. 27:56
      Heidän joukossaan oli Maria Magdaleena ja Maria, Jaakobin ja Joosefin äiti, ja Sebedeuksen poikain äiti.
      Matt. 27:61
      Ja siellä olivat Maria Magdaleena ja toinen Maria, jotka istuivat vastapäätä hautaa.
      Joh. 20:1
      Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.
      Joh. 20:18
      Maria Magdaleena meni ja ilmoitti opetuslapsille, että hän oli nähnyt Herran ja että Herra oli hänelle näin sanonut.

Jeesuksella ja Maria Magdaleenalla oli tiiviimpi yhteys keskenään kuin toisilla oeptulapsilla.

• Lappix: >>Jeesuksella ja Maria Magdaleenalla oli tiiviimpi yhteys keskenään kuin toisilla oeptulapsilla.

• Mikko.
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Lappix: >>Jeesuksella ja Maria Magdaleenalla oli tiiviimpi yhteys keskenään kuin toisilla oeptulapsilla.

>>huitaisulla

• Mikko. kirjoitti:

>>huitaisulla

"Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan. 1.Kor.4:6

Ihmisen mielikuvitus on sen verran arvaamaton kapistus, ettei sen varassa kannata Jumalan sanaa lähteä paikkailemaan.

Oma inhimillinen mielenkiintonsa toki fantasian tuotteilla on, mutta yksi tärkeä asia on pidettävä mielessä: Jumalan sanan ilmoitukseen me EMME saa lisätä MITÄÄN petollisiin tunteisiin ja korvasyyhyihin perustuvia mausteita.

Ilmestyskirja:
        22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;"

• Mikko.
        Semper.Fidelis kirjoitti:

"Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan. 1.Kor.4:6

Ihmisen mielikuvitus on sen verran arvaamaton kapistus, ettei sen varassa kannata Jumalan sanaa lähteä paikkailemaan.

Oma inhimillinen mielenkiintonsa toki fantasian tuotteilla on, mutta yksi tärkeä asia on pidettävä mielessä: Jumalan sanan ilmoitukseen me EMME saa lisätä MITÄÄN petollisiin tunteisiin ja korvasyyhyihin perustuvia mausteita.

Ilmestyskirja:
        22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;"

Kyllä keskustella voi ja arvaillakin, uskon vakaasti Jeesuksella olleen tunteita toista sukupuolta kohtaankin, hänhän oli normaali ja terve ihminen maanpäällä vaikuttaessaan.

Mulla alkoi tunteet heräämään ainakin noin neljäntoista ikäisenä toista sukupuolta kohtaan, ihan normaalia.

Voiko raamattua ottaa sanasta sanaan Jumalan ilmoittamaksi. olemmehan siitä keskustelleet, siellä on niin paljon oppia ja taas kumotaan se toisessa paikkaa. Raamatussa on ylilyötejä, miten se voi olla Jumalasta?

Mitä olen itse tutkaillut raamattua, Jeesus on mulle kaikkea Jumalakin. Olen päässyt siihen vaiheeseen uskossani, tuomitseminen on raskas asia, jos tuomitaan toisen usko jonka hän on raamatusta kerta ominut itselleen.

Taivaassa nähdäänkin varmaan kirjava joukko Jumalan lapsia, siellä ollaan sovussa, ei enää kiistellä, ei tuomita lähimäisiä.

• Mikko. kirjoitti:

Kyllä keskustella voi ja arvaillakin, uskon vakaasti Jeesuksella olleen tunteita toista sukupuolta kohtaankin, hänhän oli normaali ja terve ihminen maanpäällä vaikuttaessaan.

Mulla alkoi tunteet heräämään ainakin noin neljäntoista ikäisenä toista sukupuolta kohtaan, ihan normaalia.

Voiko raamattua ottaa sanasta sanaan Jumalan ilmoittamaksi. olemmehan siitä keskustelleet, siellä on niin paljon oppia ja taas kumotaan se toisessa paikkaa. Raamatussa on ylilyötejä, miten se voi olla Jumalasta?

Mitä olen itse tutkaillut raamattua, Jeesus on mulle kaikkea Jumalakin. Olen päässyt siihen vaiheeseen uskossani, tuomitseminen on raskas asia, jos tuomitaan toisen usko jonka hän on raamatusta kerta ominut itselleen.

Taivaassa nähdäänkin varmaan kirjava joukko Jumalan lapsia, siellä ollaan sovussa, ei enää kiistellä, ei tuomita lähimäisiä.

Jeesus tuli yhtäläisella tavalla kuin mekin osalliseksi verestä ja lihasta. Hän oli kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin.

Mutta Jeesus ei KERTAAKAAN langennut syntiin. Siksi Hän oli viaton uhri meidän puolestamme. Hän teki tyhjäksi perkeleen teot.

"Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen," Heb.2:14

"Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä." Heb.4:15

Ei mullakaan ole tarvetta toisen uskoa tuomita, vaikka Sanan totuutta koetan parhaani mukaan tuoda esille ja elävässä elämässä sitä myös toteuttaa niin hyvin kuin pystyn.

"Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään." Room.14:4

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Ilmestyskirja:

SF. Tutkimalla asiayhteyksiä Raamatusta, voi huomata yllättäviä yhteyksiä. Jollei näitä asioita ota huomioon, vaan menee silmät ummessa muiden joukossa, niin paljon jää asioita huomaamatta.
        Tuo mitä lainasit, koska vain ilmestyskirjaa, ei koko Raamattua.

22:18 Minä todistan jokaiselle, joka TÄMÄN KIRJAN PROFETIAN sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;"

Kyse on siis IlmestysKIRJASTA.

• Mikko. kirjoitti:

>>huitaisulla

Tutkimalla Raamattua vapaasti ilman uskonnollista painolastia, silloin ollaan oikealla tiellä. Uskonnollinen ihminen on saanut oppinsa siltä järjestöltä, mihin hän kuuluu. Harvemmin he ovat itse tutkineet Raamattua, vaan ovat uskoneet valmiiksi pureskeltuja tulkintoja, miten joku asia pitää ymmärtää. He ovat uskoneet, että asia on niin, vaikkei se olisikaan.
        Eli kysymys kuuluu, pitääkö muidenkin uskoa samalla tavalla kuin järjestö opettaa, ollakseen sen mielestä tosiuskova ?

Kyllä Mikko on rehellinen sydämestään uskova mies, sen olen hänen kirjoituksistaan pannut merkille.

• L7

Johannes tarkoitti tietysti itseään "se opetuslapsi...", hänhän kirjoitti itse sen kohdan. Olisi ollut "noloa" sanoa suoraan "minä". Ei se tarkoita sitä, etteikö Jeesus olisi rakastanut muitakin opetuslapsia, mutta Johannes KOKI saaneensa niin paljon rakkautta osakseen, ehkä hän oli enemmän ns, tunne-ihminen.

• Kyllä Maria Magdaleenalla oli enemmän kiinnostusta Jeesukseen kuin muilla. Hän oli Golgatalla, oli varhain aamulla ensimmäisenä haudalla, kun muut opetuslapset olivat ties missä ?
        Jeesus oli mies ja ihminen, joten varmasti myös vastakkainen sukupuoli kiinnosti.

• Uskon näin

S.F>Jeesus ei kertaakan langennut syntiin

• Tehän juuri korostatte, että Jumala on rakkaus, ja niin todistaa Raamattukin. Miksei Jeesus olisi voinut rakastaa naista ilman, että kömpi hänen peiton alle?

Vai onko nykyajan uusin keksitty synti se, että jos rakastat toista ihmistä / ihmisiä, niin se onkin yhtäkkiä synti. Eihän Jeesus sellaista opettanut - päinvastoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      81
      3888
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      95
      3271
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      117
      2554
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      20
      1734
    5. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      142
      1628
    6. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      76
      1560
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      90
      1483
    8. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      103
      1421
    9. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      55
      1113
    10. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      59
      1111
    Aihe