Puhelin soi!

Makriina ek

Nyt on kaikilla kännyt, joten olemme tottuneet ssihen, että aina saa toisen langan päähän.

On kuitenkin niin, että emme kulje känny kourassa kaiken aikaa.
Wanhoina hyvinä aikoina puhelin oli narulla kiinni seinässä ja kone piirongin päällä.
Kun se soi, tiesimme mihin suunnistaa.

Nyt känny voi olla paitsi siinä piirongin päällä, taskussa, sängyn vieressä, kyökin pöydällä... Vastaaminen voi viivästyä.
Äsken minun kännykkäni soi ihan vakipaikassaan, ja vääntäydyin nojatuolista piirongin kulmalle. Aparaatti päästi tunnusssoittonsa 3 kertaa ja vaikeni, kun ojensin käteni.
Onhan siinä soittajan nro näkyvissä, mutta en soita takaisin. Jos ei ehdi odottaa tuota kauemmin, niin soittakoon uudelleen paremmalla ajalla.

Soittajien olisi mukava muistaa, että suurin osa meistä ei kanna kotona puhelinta kaulassaan. Vastaus ei tule yhtään sen nopeamminen kuin ennenkään. Piirongin kulmalle on edelleen sama matka.

5

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soittomies!

      Puhelin soi:
      No terve! Herätinkö sinut?
      No et herättänyt. En ollut vielä nukkumassa.
      No selvä. Minäpä soitan tunnin päästä!

    • Sekin onnistuu. Se herättäminen. Soitin klo 9 veljelleni- siis herätin hänet. Olin noussut itse jo klo 6 kauniina kesä aamuna. Puuhastellut yhtä sun toista, tuntui että päivä on jo puolessa. Soittaminen oli ollut mielessä jo monena päivänä.
      En minäkään kulje känny kädessä. Usein se on jossain "omalla paikallaan" hyllyllä. sitten joskus katsoo - kun muistaa- onko viestejä tai soittoja tullut. Tokhan siihen vastaa, jos ehtii ja sattuu kuulemaan.

      Nuoriso taitaa kulkea känny kädessä tai enempikin korvalla.
      Heillä on aina jotain menneillään. Meillä on enempi tarve-ja hyötykäytössä.

    • Hajamieli.

      Meillä on vaimon kanssa soiton siirrot muistaakseni 20:n ( 15? ) sekunnin viiveellä.
      Kun toisen puhelin on suljettu, varattu tai kentän ulkopuolella kääntyy puhelu mainitulla viiveellä toisen puhelimeen.

      Oma vekottimeni saattaa olla suljettuna kotona ollessamme vuorokauden tai parikin.
      Riippuen tulevista puheluista.
      Vaimon puhelimeen kääntynyt soitto hälyttää minut laittamaan virran päälle omaani.

    • kännykkä on kätevä

      Minä soitan kyllä sitten takaisinpäin, jos on tuttu soittaja. Mutta outoihin numeroihin en vaivaudu vastaamaan. Joskus, kun on tilanteesta johtuen joutunut pistämään kännykän äänettömälle tai en sattuneesta syystä ole vastaillut, niin nuoreni jo tuumaavat ettei kai mummolla ole mitään hätää. Siksi kyllä mielelläni vastaan heille, jos satun hollilla olemaan.

    • joutavoinen

      Soi soi se, mutta minä hetki sitten soitin kämpelyyttäni ja aikomattani eräälle sukulaisrouvalle. Tapahtui näetsen sillain että kun meillä on uusi pöytäpuhelin, joka ei ole lankapuhelin vaan GSM, mutta siihen on entinen lankapuhelimen numero käytössä.

      Huomasin että sen näytössä oli vastaamaton numero. Sitä aloin katsomaan että mikä se on ja painoin kai jotaki paria nappia siinä. Puhelin alkoi hälyttämään ja kohta nais ääni kyselee, kuka siellä? no annoin luurin olla paikoillaan ja juteltiin pitkät tovit handsfreenä minun kömpelyyden ansiosta tai syystä.

      Hyviä nämä on nämä uudet laitteet, mutta kun käyttö on aika vähäistä niin tuollaisia erehtymisiä tulee monimutkaisten käyttöomianaisuudeksien takia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      161
      2327
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      126
      1791
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      97
      1687
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      99
      1505
    5. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      227
      1349
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1342
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      58
      1303
    8. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      212
      1257
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1151
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      252
      996
    Aihe