Mitä köyhä voi harrastaa?

Harrastus-Gallup

Monet harrastukset maksavat, mitä köyhät ja pienituloiset voivat harrastaa?

29

4134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä EIVÄT voisi?

Kävelemistä, juoksemista, hyötyliikuntaa, uintia, lukemista, telkkarin katselemista, luonnon tarkkailua, musiikin kuuntelemista, laulamista, kirjoittamista, nettikeskusteluja, itsensä sivistämistä, shakkia, kortinpelaamista, ristikoitten täyttämistä, askartelua ilmaisista/edullisista materiaaleista ..

• ykskaksviisr

pyöräilyä, jos ei rehkiä halua niin maisemien katseluun

• Merkillinen nimi

Sanaristikoita, löytyy usein ilmaisjakelulehdistä. Teen itse itselleni ristikoita, jotka ratkon sitten viikkojen päästä, kun en enää muista ratkaisua. Kävelyä ja lenkkeilyä. Hiihtämistä talvella, joskus 5 v sitten ostin suksipaketin 89 eurolla, ihan hyvä on.

• Jyrinää!

Sit en tiedä mitä te nypläätte, mutta minä aloin harrastamaan moottoripyöräilyä! ostin Harrikan ja päästelen tukkaputkella katuja, kyllä siinä köyhyys karisee ojanpenkalle!

• skootterilla...

Sama juttu ostin 400 cc:n skootterin ja sillä olen liikkunut koko kesän..Hienoa ajanviettoa ollut...

• aloita heti

Kyykkykävely on sopivaa.

• Vaikka mitä voi...

harrastaa, joko ilmaiseksi taikka pienellä rahalla. Meillä on shakkilauta nappuloineen Tiimarista ostettu, mutta voi tehdä itsekin, jos siinä on harrastusta vuolla puusta nappuloita. Sanaristikoita täytetään ja paperikeräyksestä löytyy lehtiä, jos ei ilmaiseksi tupsahda postiluukusta. Muutamia ilmaislehtiä, joissa on sanaristikoita saa kotiin, kun vain ilmoittaa osoitteensa. Roskalavalta dyykkasin suksisauvat ja harrastan sauvakävelyä. Sukset ostin "uudet" Ruotsin ameijan ylijäämää halvalla, ei tarvitse olla edes monoja, talvikengät riittää niihin siteisiin ja voi jopa hiihtää umpihankeen. Luistimet kierrätyksestä ja luistelen läheisellä urheilukentällä olevalla jäällä talvisin, kierrätyksestä hankittiin koko perheelle potkukelkat. Polkupyörällä ajelen, kaverilta saatu kaksin kappalein ilmaiseksi, lasten polkupyöriä on saatu kavereilta ja kierrätyksestä. Mato-ongella kesällä lasten kanssa, eilen illalla viimeksi ja samalla käytiin uimassa. Veronpalautuksilla tehdään halpa ulkomaanmatka mahdollisimman kauas halvoilla lentolipuilla ja paikan päällä vuokrataan joku aasintalli ja eletään paikallisten tavoilla pari viikkoa, lapset ui meressä ja itsekin tykätään uida, se eläminen kaksi viikkoa ei maksa käytännössä mitään siellä.

• Mies maalta

Sosiaalihuolto maksaa köyhille harrastusmenot.
      Me Golffaamme viikottain ja käymme ulkomaillakin. Lapset ratsastaa ja kohta aiomme ostaa kuumailmapallon.

• Toinen ilmailija

Mistä ajattelit hankkia sen kuumailmapallon? Lapset myös ratsastustunnilla, niin aikaa on tässä näpytyellä. Liian kuumaa nyt pelata.

• Viinamäen-mies

Viinanjuonti on aika suosittu ja huokea harrastus. Varsinkin jos asuu etelä-Suomessa ja voi käydä hakemassa halpaa Viron viinaa. Puolen litran pullo 40% maksaa viisi euroa, halpaa kuin saippua!

Jo vanha kansa sen tiesi, "kännissä ja kihloissa on aina kivaa!"

• SEKSIÄ!!!!

Ja se on ihan ilmaista vielä!

• 40 lasta ja äiti

Myö harrastetaan ilmatanssia, ilmalaulantaa, ja nettisurffailua..

• jepjepjepulis

Edullista itsetehtyä ruokaa voi ihan harrastaa.
      Lentopallo ja saliharjoittelu.
      Itse rakensin penkkipunnerrustelineen johon kuuluu myös jalkakyykkyteline. Laudoista väsäsin eikä maksanut mitään kun naapuri muutti ja jätti ne minulle. Toki tangon ja painojen hommaaminen maksaa jollei sellaisia saa jostain.

• Looper zopper

Köyhä voi harrastaa monenlaisia asioita.
      Leipomista ja ruoanlaittoa, kun joutuuhan sitä kuitenkin syömään.
      Pyöräilyä, kävelyä, marjastusta.
      Harrastan taiteeseen ja käsitöihin liittyviä harratuksia, kuten öljyvärimaalausta, piirtämistä, tiffanylasitöiden tekemistä ja pienoismallien rakentamista.
      Lisäksi leijaharrastus, joka liittyy ilmailuun.
      Sitten vielä tämä musiikkiharrastus eli tietokoneeseen hankittu musiikkisofta, jolla voi säveltää omaa musiikkia.
      Rc-lennokkeja ja laivojakin on tullut harrastettua, mutta ajanpuutteen vuoksi se on jäänyt vähemmälle viime aikoina.

• H. Arrastaja

Sitähän voi harrastella vaikka mitä, ei rahaa joka harrastukseen tarvitse ja joistakin harrastuksista voi tulla pientä tienistiäkin. Lintujen bongausta harrastelen, ei juuri mene rahaa, kiikari Liidelistä ja halpa digikamera, pari lintukirjaa kirjakaupan alemyynnistä, netissä voi vaihtaa kuulumisia sitten toisten bongareiden kanssa ja vertailla kuvia. Varsin halpa harrastus ja mielenkiintoinen. Anoppi tekee tilkkutöitä, tulee upeita tilkkupeittoja sun muita ja tyynyn päällisiä, aineet ei käytännössä maksa mitään.Vaarini harrasti malmin etsintää, muutamia karttoja tarvittiin ja kompassi, postissa lähetti näytteet sitten tutkittavaksi ja joskus voitti jonkun palkinnon. Skiffle-musiikkia voi tehdä kuka vaan halvoilla soittimilla http://www.kihvelisoikoon.com/?page_id=14 narubassot ja purkkikitarat on kova juttu, niillä irtoaa melkoiset soundit!

• Sossun piikkiin!

Helikopterilentoa, moottoripyöräilyä, laskettelua, golfia, ratsastusta yms. sossun piikkiin!

• Seksiä voi harrastaa

ihan ilmaiseksi vielä

• nikkenakkelson

Seksi harrastuksena on aika kuluttava ja vaarallinen laji.

Mieluummin pesistä.

• seksi harrastuksena

Itse harrastan itsetyydytystä päivittäin, ilmaista ja miellyttävää. Vielä parempi jos löytää vastakkaista sukupuolta olevan joka myös harrastaa, silloin voitte lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja harrastaa seksiä yhdessä -voittaa itsetyydytys harrastuksen.

Välineitä kannattaa välillä vaihdella, tässä tapauksessa henkilöä.

• flight pilot

Lentokone bongaus

• 67567

Kannattaa soittaa suutaan ja halvaksi tulee...

• Balloon432

Hyvänä vinkkinä sivusto, josta voi hakea erilaisia harrastusvaihtoehtoja itselle tai vaikka koko perheelle. Tuolta löytyy varmasti myös edullisempia vaihtoehtoja :)

http://mitaharrastaa.fi/

• onhannoitavaihtiehtoja

Minun mielestäni vain mielikuvitus on rajana harrastuksien suhteen, ei niinkään raha.
      Monet pelit eivät käytännössä vaadi mitään muuta, kuin aikaa. Shakki on hyvä ja halpa harrastus. Erilaiset korttipelit mm. skruuvi on varsin kehittävä, esim. Arvo Ylppö harrasti skruuvin pelaamista. http://www.ylppo.fi/skruuvipoydassa

Lukeminen on halpa harrastus, kirjastoista löytyy luettavaa ja paljon muutakin lainattavaa materiaalia.

Polkupyöräily on halpa harrastus ja polkupyörällä voi matkustaa vaikka maailmalla hyvinkin pienellä budjetilla. http://www.pyoramatkailu.com/haastattelut/matti-ramo/

Lennokit ja leijat ovat halpa harrastus, jos ei lähde ylettömiin kilpavarusteluihin. Suuriakin liidokkeja pystyy rakentamaan kohtuullisilla kustannuksilla. Piirustuksia löytyy netin kautta.

Sanaristikot on oiva harrastus.

Marjastus ja sienestys, ulkoilu yleensäkin on hyvä harrastus.

• nokkaulos

Nokka ulos ja käveleen eikä mitään hiki hatussa tarvi ja käy vaik kirjastossa.

• ETWrt

Säilykepurkeista nikkaroi risukeittimen ja keittelee sillä tee/kahvivedet oksanpätkillä ulkona.

• kakkimus

Kalastamisestakin on tehty rikkaiden harrastus korottamalla kalastuslupamaksu pilviin. Onkia/pilkkiä tietysti saa ilmaiseksi, eli puhdistaa vesistöjä roskakaloista jolloin taasen rikkaiden pyytämät arvokalat voivat paremmin.

• köyhäkalastaa

Lupamaksut nyt ei juuri köyhääkään rasita, kun jo yhdet saaliskalat kuittaa ne maksut. Kalastonhoitomaksu netin kautta maksettuna 45€ ja pyydyksille luvat sitten erikseen vesialueen omistajilta maksaa muutaman euron, eli n. 50€ pääsee kalastamaan luvallisesti.
        Meikäläisellä monta vuotta sitten hankittuna kokoon taittuvat katiskat, kestävät vielä vuosia. Kalaa tulee joka kevät - kesä sen verran, että osan annan naapurille ja kavereille, kun kaikkea ei itse jakseta syödä. Osan laitan pakastimeen, tehdään myöhemmin niistä kalapullia tai savustellaan.

Ihan kiva harrastus kalastaminen näin köyhällekin ja ei tarvitse ostella ruokaa kaupasta niin paljoa.

• Sh-maalta

Harrastan musiikin kuuntelua. Pihalla. Olen täysin v***nut naapurin rakkeihin.

• voiharrastaamitävain

Köyhällä nyt on vaikka mitä harrastuksia mahdollista harrastaa. Kaupungeilla ja kunnilla on ilmaisia liikuntapaikkoja käytettävissä vaikka kuinka. Itse harrrastin jossain vaiheessa kilpatanssia ja meillä oli kaveriporukalla varattuna kaupungin jäähallilta peilisali tanssiharjoituksiin tiettyinä iltoina viikossa. Samoin saatiin käyttää läheisen koulun tiloja kahtena iltana viikossa. Tanssiharjoituksissa käytiin ihan verkkareissa ja hyvinkin arkisissa vaatteissa. Oli hyvä ja halpa harrastus!
      Harrastin myös jousiammuntaa parin kaverin kanssa, ei ollut kovin kallista sekään. Jousen pystyy tekemään itse hyvinkin edullisesti, samoin nuolet. Taulut tehtiin itse kierrätystarpeista ja kaupoista saaduista pahvilaatikoista.
      Ruuanlaitto on hyvä harrastus, on hyödyllinen ja oppii tekemään edullista ruokaa.
      Vaatteiden valmistusta on meidän perheessä harrastettu. Juhlavaatteet voi tehdä itse.

Köyhällä on vain mielikuvitus rajana harrastuksille, sillä monia harrastuksia voi tehdä ilman rahaa tai hyvin vähällä rahalla. Lukeminen on tietty halpa harrastus, kun kirjastoista voi lainata erikoisempiakin kirjoja luettavaksi. Aiemmin harrastin hyvinkin paljon ulkomaisten radioasemien kuuntelua, mutta nyt netin aikana se on jäännyt vähemmälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7034
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2163
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2117
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe