Stalinin vainot olivat hoitokokouksia

Vanhoillislestadiolaisten hoitokokousten ja stalinin vainojen välillä on hämmästyttävä yhtäläisyys, molemmissa yksilön etu uhrataan yhteisön edun nimissä.

Molemmissa teilataan myös varmuuden vuoksi ja pelkän luulon pohjalta epämieluisat ihmiset.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Josif_Stalin#Puhdistukset

26

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • StalinistiDevoitille

No nyt löyty yhteys myös tähän palstaankin. Täälläkin teilataan vl:t varmuuden vuoksi luulon pohjalta.

• Enpä olekaan stallari :)

Minä satun olemaan vl-kodin kasvatti ja hoitokokouskauhujen ajat kokenut, kun puhutaan oikein niistä pääinkvisiittori HS:n ajoista.

Enhän minä tavallista vanhoillislestadiolaista vastaan ole, vaan harhaanjohtajia ja pakko sanoa: vl-harhaoppia vastaan

• Tarkoituskopyhittää?

Niin, et ole vastaan, mutta toimit itse juuri kuvailemiesi ryhmittymien tavoin..

• Tarkoituskopyhittää? kirjoitti:

Niin, et ole vastaan, mutta toimit itse juuri kuvailemiesi ryhmittymien tavoin..

"Niin, et ole vastaan, mutta toimit itse juuri kuvailemiesi ryhmittymien tavoin.. "

Muistathan mitä Raamattu sanoo väärän todistuksen lähimmäisestään antavasta?

Vl-liikkeessä ei ole totuudenpuhujille "yösijaa", siksi kerron asiat ASIALLISESTI suoriksi täällä. Tosin olen aika hiljaiseloa sen suhteen viime aikoina viettänyt.

• Pulmuselle
        Devoit kirjoitti:

"Niin, et ole vastaan, mutta toimit itse juuri kuvailemiesi ryhmittymien tavoin.. "

Vl-liikkeessä ei ole totuudenpuhujille "yösijaa", siksi kerron asiat ASIALLISESTI suoriksi täällä. Tosin olen aika hiljaiseloa sen suhteen viime aikoina viettänyt.

"Vl-liikkeessä ei ole totuudenpuhujille "yösijaa", siksi kerron asiat ASIALLISESTI suoriksi täällä."
        Eli valehtelijoita kaikki tyyni. Teilataan varmuuden vuoksi luulon perusteella koko joukko.

"Muistathan mitä Raamattu sanoo väärän todistuksen lähimmäisestään antavasta?"

Siinäpä sitä on sinullekkin niin kuin meille kaikille ohjetta noudatettavaksi.

• Pulmuselle kirjoitti:

"Vl-liikkeessä ei ole totuudenpuhujille "yösijaa", siksi kerron asiat ASIALLISESTI suoriksi täällä."
        Eli valehtelijoita kaikki tyyni. Teilataan varmuuden vuoksi luulon perusteella koko joukko.

Kerropa mitä valehtelen?

Minun ei tarvitse kirjoittaa luulojen perusteella, vaan koetun, eletyn ja omin silmin nähdyn perusteella.

Sitä ei voi sanoin kuvata millaista pelkoa koimme, minä pikkupoikana ja vanhempani vl-hoitokokoushirmuvallan edessä. Esim molemmat vanhempani menettivät suht nuorena hoitokokousten seurauksena terveytensä.

• Pulmuselle
        Devoit kirjoitti:

Kerropa mitä valehtelen?

Minun ei tarvitse kirjoittaa luulojen perusteella, vaan koetun, eletyn ja omin silmin nähdyn perusteella.

Sitä ei voi sanoin kuvata millaista pelkoa koimme, minä pikkupoikana ja vanhempani vl-hoitokokoushirmuvallan edessä. Esim molemmat vanhempani menettivät suht nuorena hoitokokousten seurauksena terveytensä.

"Vl-liikkeessä ei ole totuudenpuhujille "yösijaa"

Juurihan sinä valehtelijoiksi leimasit koko vl-joukon.

Eikö sinulla olisi syy paremminkin perustella yli sadantuhannen ihmisen leimaaminen valehtelijoiksi.

Osatotuuksien kertojille ja vääristelijöille ei ehkä "yösija" tunnu mukavalta. Ainakaan niin kauan kuin omatunto vielä muistuttelee.

• Pulmuselle kirjoitti:

Pulmuselle

"Eli valehtelijoita kaikki tyyni. Teilataan varmuuden vuoksi luulon perusteella koko joukko."

Missä olen noin sanonut? Kyllä vl-uskovaisissakin paljon totuudenrakkautta on, mutta he eivät uskalla sitä julkisesti esiin tuoda ja hyvin huonosti vl uskaltaa ystävillekään todellisia syvimpiä tuntojaan puhua, ilmiantajajuoruajien pelossa.

• Haho on saa.tanan mi
        Devoit kirjoitti:

SRK:n pääinkvisiittori Aarno Haho on tehnyt täysin selväksi jo useassa haastattelussa, ettei "erimielisille" ole sijaa Jumalanvaltakunnassa (eli vl-yhteisössä) ja nämä erimieliset (lastenpuolustajat ja höpösyntien kritisoijat) tullaan heittämään uudessa hoitokokousoperaatiossa saatanalle.

• xvl

Tälle palstalle kirjoittaa ainakin yksi,ellei hyvinkin moni,jolla on omakohtainen kokemus vl-liikkeestä,jopa vuosikymmenten kokemus.Tiet ovat erkaantuneet,aivan siitä syystä,ettei liikkeessä voi olla.Ja kukapa ehdoin tahdoin itseänsä kiduttaa.

• xWl

Erittäin hyvä avaus Devoit :)
      Tällä palstalla saa vl-liikkeen traumatisoimat ihmisraukat
      purkaa ajatuksiansa.

• Tein asiasta vuosia sitten useitakin avauksia, joiden ikä mitatttiin sekuntaattorilla eikä almanakalla, palstalla vaikuttaneen vl-sefun vuoksi.

Sosiaalipsykologiallakin voi selittää ilmiön, miksi v-lestien vihaamien kommunistien opit kelpasivat heillekin kurinpitoon.

• Inhottava realisti

Jokaisella uskonnollisella ryhmittymällä on omat tapansa pitää jäsenistö kurissa ja nuhteessa. Pääsääntöisesti rationaalisesti ajatteleva ihminen havaitsee sen ihan itsekin.

Hälytyskellojen pitäisi soida lestadiolaisuudessa ja olisi pitänyt soida jo kauan sitten. Näin toimii fundamentalistiyhteisö. Eri juttu on se, onko muiden joukkioiden toiminta tuon kummempaa. Aina palataan samaan todellisuuteen- me ja nuo muut.

• ***Hälytyskellojen pitäisi soida lestadiolaisuudessa ja olisi pitänyt soida jo kauan sitten. Näin toimii fundamentalistiyhteisö. Eri juttu on se, onko muiden joukkioiden toiminta tuon kummempaa. Aina palataan samaan todellisuuteen- me ja nuo muut. ***

Kyllä ne kellot soivatkin, mutta kellojen soittajat likvidoitiin armotta. Pelolla vl-liikettä on hallittu ainakin 50 vuotta, aina ns pappiseriseuran poispotkimisesta lähtien.

• Oikeassa

olet Devoit. Minäkin koin ne pääinkvisiittorin ajat ja vieläkin suututtaa, että kaikkea sitä piti kokea!

• ***Minäkin koin ne pääinkvisiittorin ajat ja vieläkin suututtaa, että kaikkea sitä piti kokea! ****

Eikö ole suuri ihmetys jälkeenpäin, miksi kukaan ei tehnyt valitusta tuomiokapituliin, tai rikosilmoitusta? Kaikki alistuivat kuin lampaat teuraalle.

Takanapäin puhuttiin hiljaa luotetuimmille että HS,ssa on lakihenki, mutta siihen se jäi.

• Näin.

Stalinin vainoilla ja hoitokouksilla on yhtäläisyyksiä, edm. mentiin vain astetta pidemmälle.

• ****Stalinin vainoilla ja hoitokouksilla on yhtäläisyyksiä, edm. mentiin vain astetta pidemmälle. ****

Ihmisuhreilta ei vältytty hoitokokouksissakaan. Itsemurhia tuli paljon.
        Sama murhanhimo oli vl-hoitomiehillä, kuin stalinillakin.

• Inhottava realisti

Tämäkin osoittaa vain sen, miten ongelmallista uskonnollinen toiminta voi pahimmillaan olla. VL-esimerkki on räikeimmästä päästä, mutta ilmeisen hankalaa puuttuminen on. Järjestössä sisällä olevien ihmisten pitäisi ottaa aina ja välittömästi yhteys viranomaisiin ja jos he eivät niin tee, jäljelle jäävät jälkiviisaus ja katkeruus.

Uskonnon nimissä tehdään valtavasti henkistä väkivaltaa, mutta lainsäädäntö laahaa jäljessä. Kaikki korostavat vain uskonvapautta, mutta viranomaisilla pitäisi olla yksikkö, joka kävisi maamme uskonnolliset järjestöt läpi tiukalla seulalla. Ikuisuusprojektihan se toki olisi.

• ***Uskonnon nimissä tehdään valtavasti henkistä väkivaltaa, mutta lainsäädäntö laahaa jäljessä. Kaikki korostavat vain uskonvapautta, mutta viranomaisilla pitäisi olla yksikkö, joka kävisi maamme uskonnolliset järjestöt läpi tiukalla seulalla. Ikuisuusprojektihan se toki olisi.***

Uskonvapaus, mutta kenellä se oikeasti on? Esim vl-liikkeen sisällä ei ole uskonvapaudesta tietoakaan.

****mutta viranomaisilla pitäisi olla yksikkö, joka kävisi maamme uskonnolliset järjestöt läpi tiukalla seulalla. Ikuisuusprojektihan se toki olisi.***

Ja alkaisi puheet uskonnollisesta vainosta. Uskonnonvapaus näyttää todellisuudessa olevan niillä, jotka harjoittavat hengellistä ja fyysistä väkivaltaa uskonnon nimissä. Valvonta helpottaisi pienen ihmisen oloa uskonnollisissa yhteisöissä

• Inhottava realisti
        Devoit kirjoitti:

***Uskonnon nimissä tehdään valtavasti henkistä väkivaltaa, mutta lainsäädäntö laahaa jäljessä. Kaikki korostavat vain uskonvapautta, mutta viranomaisilla pitäisi olla yksikkö, joka kävisi maamme uskonnolliset järjestöt läpi tiukalla seulalla. Ikuisuusprojektihan se toki olisi.***

Uskonvapaus, mutta kenellä se oikeasti on? Esim vl-liikkeen sisällä ei ole uskonvapaudesta tietoakaan.

****mutta viranomaisilla pitäisi olla yksikkö, joka kävisi maamme uskonnolliset järjestöt läpi tiukalla seulalla. Ikuisuusprojektihan se toki olisi.***

Ja alkaisi puheet uskonnollisesta vainosta. Uskonnonvapaus näyttää todellisuudessa olevan niillä, jotka harjoittavat hengellistä ja fyysistä väkivaltaa uskonnon nimissä. Valvonta helpottaisi pienen ihmisen oloa uskonnollisissa yhteisöissä

Näinhän se on.

• kyllllä

Uskonnonvapauslaki on niin väärin...se laki tulisi tarkastella uudelleen.

• vaalit

Devoit eduskuntaan.

• ""Devoit eduskuntaan. ""

:)

Kiitoksia kannatuksesta, mutta minulla ei ole poliittista intohimoa.

• Inhottava realisti

Lakia itseään voidaan tarkastella monin tavoin ja ei se pelkästään huono asiakaan ole, mutta sitä pitäisi kyllä vakavasti tutkiskella, mitä kaikkea uskonnon nimissä saa tehdä.

Maallisen lainsäädännön pitäisi nykypäivänä olla selvästi joka tilanteessa uskonnollisten säädösten yläpuolella.

• reaaalisti

Juuri noin.
      "Maallisen lainsäädännön pitäisi nykypäivänä olla selvästi joka tilanteessa uskonnollisten säädösten yläpuolella."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1732
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      44
      1066
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      881
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      778
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      770
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      750
    Aihe