Saako lähiomaiset joltakin taholta tarkat tiedot kaatuneen omaisensa tiedoista?
Tarkoitan kansallisarkiston tietokantaa yksityiskohtaisempaa materiaalia
Yksityiskohtaista tietoa kaatuneesta omaisesta
11
813
Vastaukset
- Jarppari
Sotaarkiston kantakirjasta tai joukkoosaston sotapäiväkirjasta. Joistain yksiköistä on tarkempia tietoja erillisissä kaatuneiden koosteissa. Voi kokeilla Googlata yksikkötunnuksilla.
- Sotasurmat.
Sotatarumat ovat varmastikin jättäneet jälkensä Suomalaisiin.
Suomen sotasurmat 1914 - 1922 sotatoimissa surmansa saaneiden nimiluettelo.
http://vesta.narc.fi/cgi-bin/db2www/sotasurmaetusivu/lahdepohja
---
Tietääkseni sota-arkistosta,tutkimusluvan pyytämällä.
- Lähiomainen saa
kantakortin ja lääkärintarkastuskortin itse tutkittavaksi tai jäljennöksen kotiin.
Jos haluaa muita kuin sotilastietoja on kysyttävä koulu-, työ-,ja sotakavereilta, jos vielä löytyy. Neuvoja tutkimukseen saa Suomen Sukututkimusseuralta.
- ilkka11
riippuu joukko osastosta, jos esim ss,tai kauko partio ,tai kapiainen,saksa mielinen kuten itsellä katosi puoli sukua et löydä mistään,lufftwaffeen SS kaukoko partio ,pioneerit, suojeluskunta päällikkö,,onnea etsinnälle
- ilkka11
siityä nähen jos tämä paska suomessa,ei lopu suomalaiset ottavat vallan ja laittavat asiat kuntoon vapiskaa SUOMI TULEE KUNTOON sieg heill
- Kansallisarkistosta
Voit tilata sotilaskantakortin sukulaisestasi. Se on lähes julkista tietoa. Saat kortin kotiisi postiennakolla, se maksaa suunnilleen 30 euroa.
Tilaukseen voit laittaa pyyntösi syyksi sukututkimuksen. - onnea tutkimukselle
Voit pyytää myös jäljennöksen a.o. sotilan kortista kaatuneiden kortistossa. Siinä on tiedot mm. talteen otetusta omaisuudesta, minne arkku on lähetetty ja mahdollisesti tarkemmat tiedot kaatumisolosuhteista, todistajien nimet jne. Siinä näkyy myös KEK:n numero, joka on käsitellyt kaatuneen ja lähettänyt sen kotiseurakuntaan.
Mikäli sukulaisesi on kadonnut sodassa, hänen kuolleksijulistamisasiakirjansa tarpeelliset koodit löytvät juuri kaatuneiden (tai kadonneiden kortistosta). Ja asiakirjat puolestaan ovat Kansallisarkiston Sörnäisten toimipisteessä (ent. Sota-arkisto).
Sotavainajien muiston vaalimisyhdistyksestä voi kysyä, onko omaisesta kertynyt esim. aseveljen antamia tietoja ja mahdollisesta peitepiirroksesta, jolla kaatumispaikan voi sijoittaa tarkkaan karttaan.
Ylläoleva koskee jatkosodan vainajia. Lähes kaikki talvisodan vainajat ovat matrikkelissa kirjassa Vapautemme hinta. Sodan 1939-1940 sankarivainajat.- öhiammuttu
Sotasurmat sivusto, kattaa myös talvi-ja jatkosodan vainajat. Että sieltä
- Ei kata.
öhiammuttu kirjoitti:
Sotasurmat sivusto, kattaa myös talvi-ja jatkosodan vainajat. Että sieltä
On erikseen 1939-1945 menehtyneiden sivusto. Entisestä sota-arkistosta saa omaisena kantakortin ja lt-kortin jäljennökset, kuten tuolla edellä on esitetty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275