Lahkoille hyvä uutinen

Jospa adventtikirkollekin alkaa aurinko vihdoin paistaa Suomessa ja tämä uutinen sellaista lupailee:

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/08/suomalaisten_lukutaito_heikentynyt_2763946.html?origin=rss

Suomalaisten lukutaito heikentynyt

Jo joka kymmenes ymmärtää lukemaansa niin huonosti, että tarvitsee apua selvitäkseen arkisesta asioinnista. Suomalaisten lukutaito onkin viime vuosina alkanut heiketä niin, että se jakaa jo kansaa. Verkkoviestinnässä heikko lukija ei osaa erottaa esimerkiksi vihapuhetta ja tosiasioita toisistaan.

Joka kymmenes yli 16-vuotias suomalainen on vaikeuksissa, kun pitäisi ymmärtää lukemaansa tai hakea tietoa.

__________________________________

Kukas onkaan helpompi amerikkalaiseen lahkoon huijata kuin henkilö, joka ei osaa kunnolla lukea tai ei ymmärrä lukemaansa. Eikun kastelupaus kouraan ja menoksi, ei se sitä ymmärrä kuitenkaan.

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fniss!

      Noinko bushmannia jäi kiusaamaan se, ettei ymmärtänyt alexin kirjoitusta? Piti lähteä netiltä etsimään apua häiriöönsä.

      No et sinä näköjään niin harvinainen tapaus olekaan kun yhdellä kymmenestä on sama vaiva. Ole nyt sitten valppana, ettei sinua huijata johonkin kummalliseen amerikkalaiseen höpölahkoon.

    • >>> Noinko bushmannia jäi kiusaamaan se, ettei ymmärtänyt alexin kirjoitusta? Piti lähteä netiltä etsimään apua häiriöönsä. >>>

      No Fniss on hyvä vaan ja selittää esimerkiksi tämän kohdan Alexin kirjoituksesta:

      >>> Jos joku sanoo sinulle että 5 5=10 - niin sanotko sinä hänelle että "pakotat minua uskomaan että se on juuri niinkuin sinä haluat".. >>>

      Miten sinä ymmärtäisit tuon Alexin vertauksen?

      Mutta eikös se ole hyvä asia, että lahkosi papistolle saattaa tulla lisää palkanmaksajia?

      Kyllä jokainen uuslukutaidoton ja sellainen, joka ei ymmärrä lukemaansa saa amerikkalaisesta lahkosta hyvän kodin!

      • luk. busmannia..

        Bushmann [sokeana] raamatunsana = satua!

        evoluutio [ihmisen käsite syntymästä] tiede = ei Luoja Jumalaa = totuus.


        Jumala

        evoluutio tiede [ihmisen] = ikuinen [toinen] kuolema.

        Kristitty

        Luoja Jumala Sana = kokonansatottuus, on elämä jo ajassa, sekä iankaikkisen elämän armolahja.


      • Kysy kun et ymmärrä

        Bushmanni tekee aivan oikein kun kysyy viisaammiltaan kun ei ymmärrä asioita. Kun on lusikalla annettu ei silloin ole oikeudenmukaista kauhalla vaatia.

        (Bushmanni, tuo tarkoittaa sitä että siltä joka on saanut vähän ei saa paljon vaatia, ymmärrätkö?)

        Alexsin vertaus koski ikuisia totuuksia.

        Jos joku sanoo sinulle että 5 5=10 - niin sanotko sinä hänelle että "pakotat minua uskomaan että se on juuri niinkuin sinä haluat"

        Tuossa edustaa 5 5=10 ikuista totuutta, jokainen tietää että 5 5=10, siksi se on esimerkkinä siitä että on olemassa ikuisia ihmisistä riippumattomia totuuksia. Ymmärrätkö nyt ? 5 5=10 vaikka ihmistä ei olisi edes olemassa ja samalla tavalla on lukemattomia iankaikkisia totuuksia olemassa vaikka ei ihmiset eivät ole niistä tietoisia.

        Alexsin kysymys sinulle oli
        "Jos joku sanoo sinulle että 5 5=10 - niin sanotko sinä hänelle että "pakotat minua uskomaan että se on juuri niinkuin sinä haluat".

        Hän tarkoitti, että vaikka sinulle kertoo totuuden, olet uppiniskaisuudessasi niin sokea, että luulet että sinua yritetään pakottaa johonkin.


      • Kysy kun et ymmärrä kirjoitti:

        Bushmanni tekee aivan oikein kun kysyy viisaammiltaan kun ei ymmärrä asioita. Kun on lusikalla annettu ei silloin ole oikeudenmukaista kauhalla vaatia.

        (Bushmanni, tuo tarkoittaa sitä että siltä joka on saanut vähän ei saa paljon vaatia, ymmärrätkö?)

        Alexsin vertaus koski ikuisia totuuksia.

        Jos joku sanoo sinulle että 5 5=10 - niin sanotko sinä hänelle että "pakotat minua uskomaan että se on juuri niinkuin sinä haluat"

        Tuossa edustaa 5 5=10 ikuista totuutta, jokainen tietää että 5 5=10, siksi se on esimerkkinä siitä että on olemassa ikuisia ihmisistä riippumattomia totuuksia. Ymmärrätkö nyt ? 5 5=10 vaikka ihmistä ei olisi edes olemassa ja samalla tavalla on lukemattomia iankaikkisia totuuksia olemassa vaikka ei ihmiset eivät ole niistä tietoisia.

        Alexsin kysymys sinulle oli
        "Jos joku sanoo sinulle että 5 5=10 - niin sanotko sinä hänelle että "pakotat minua uskomaan että se on juuri niinkuin sinä haluat".

        Hän tarkoitti, että vaikka sinulle kertoo totuuden, olet uppiniskaisuudessasi niin sokea, että luulet että sinua yritetään pakottaa johonkin.

        >>> Alexsin kysymys sinulle oli
        "Jos joku sanoo sinulle että 5 5=10 - niin sanotko sinä hänelle että "pakotat minua uskomaan että se on juuri niinkuin sinä haluat".

        Hän tarkoitti, että vaikka sinulle kertoo totuuden, olet uppiniskaisuudessasi niin sokea, että luulet että sinua yritetään pakottaa johonkin. >>>

        Niin. Tätä minä en juuri ymmärtänyt, että miksi ihmeessä minä luulisin itseäni pakotettavan uskomaan jotain sellaista, joka on vaikkapa matemaattinen totuus?

        En nähnyt tuossa vertauksessa mitään järkeä.

        Kuten en näe siinäkään, että amerikkalainen höpölahko pakottaa uskomaan jotain sellaista, joka on tiedetysti pelkkää lapsellista satua, kuten vaikkapa se, että jokin liehuvapartainen taikaukkeli on luonut kaiken valmiiksi noin 6000 vuotta sitten.

        Amerikkalaiset lahkot ovat juuri sellaisia, että ne pakottavat ihmisiä uskomaan asioita, jotka eivät ole totta.

        5 5=10 on sellainen totuus, että ei ketään tarvitse pakottaa sitä uskomaan, koska se ei muutu miksikään, vaikka joku haluaisi uskoa sen olevan 11.

        Mutta maailma ei muutu 6000 vuotta vanhaksi, vaikka joku uskonnollinen fanaatikko sellaista haluaisia uskoa. Siinä on se pieni ero.


      • Kysy kun et ymmärrä
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Alexsin kysymys sinulle oli
        "Jos joku sanoo sinulle että 5 5=10 - niin sanotko sinä hänelle että "pakotat minua uskomaan että se on juuri niinkuin sinä haluat".

        Hän tarkoitti, että vaikka sinulle kertoo totuuden, olet uppiniskaisuudessasi niin sokea, että luulet että sinua yritetään pakottaa johonkin. >>>

        Niin. Tätä minä en juuri ymmärtänyt, että miksi ihmeessä minä luulisin itseäni pakotettavan uskomaan jotain sellaista, joka on vaikkapa matemaattinen totuus?

        En nähnyt tuossa vertauksessa mitään järkeä.

        Kuten en näe siinäkään, että amerikkalainen höpölahko pakottaa uskomaan jotain sellaista, joka on tiedetysti pelkkää lapsellista satua, kuten vaikkapa se, että jokin liehuvapartainen taikaukkeli on luonut kaiken valmiiksi noin 6000 vuotta sitten.

        Amerikkalaiset lahkot ovat juuri sellaisia, että ne pakottavat ihmisiä uskomaan asioita, jotka eivät ole totta.

        5 5=10 on sellainen totuus, että ei ketään tarvitse pakottaa sitä uskomaan, koska se ei muutu miksikään, vaikka joku haluaisi uskoa sen olevan 11.

        Mutta maailma ei muutu 6000 vuotta vanhaksi, vaikka joku uskonnollinen fanaatikko sellaista haluaisia uskoa. Siinä on se pieni ero.

        Uppiniskaisuutesi tekee sinulle kaikesta sekavaa, vaikka juuri selitin sinulle mitä vertaus tarkoitti et kuitenkaan ymmärrä.

        On yksi asia ymmärtää mitä muut täällä kirjoittavat, mutta aivan toinen asia onko samaa mieltä heidän kanssaan. Näillä kahdella ei ole toistensa kanssa mitään tekemistä.

        Ymmärrätkö?


      • Kysy kun et ymmärrä kirjoitti:

        Uppiniskaisuutesi tekee sinulle kaikesta sekavaa, vaikka juuri selitin sinulle mitä vertaus tarkoitti et kuitenkaan ymmärrä.

        On yksi asia ymmärtää mitä muut täällä kirjoittavat, mutta aivan toinen asia onko samaa mieltä heidän kanssaan. Näillä kahdella ei ole toistensa kanssa mitään tekemistä.

        Ymmärrätkö?

        >>> Uppiniskaisuutesi tekee sinulle kaikesta sekavaa, vaikka juuri selitin sinulle mitä vertaus tarkoitti et kuitenkaan ymmärrä. >>>

        Miksi minä luulisin jonkun pakottavan minua uskomaan että 5 5=10?

        Miksi minä koen pakottamiseksi sen, että joku pölvästi väittää Maapallon elämän olevan 6000 vuotta vanha vastoin kaikkia todisteita?

        Koetapa selittää se, arvoisa suurten vertauksien keksijä.


    • Fniss!

      Heh! No mitä tuossa on selittämistä? Aivan selvää tekstiä.

      Jos joku sanoo sinulle vaikkapa, että Jumala on Luoja (niinkuin hän onkin), niin sanotko sinä hänelle, että "pakotat minua uskomaan, että se on juuri niinkuin SINÄ HALUAT". Sillä Jumalahan on Luoja, halusimpa minä tai sinä sitä tai ei. Yhtä lailla kuin 5 5=10, halusimmepa tai ei.

      Meneekö yli vai meneekö edes silmän verkkokalvoa kauemmaksi?

      Tervetuloa vain lahkoomme jos et kerran ymmärrä lukemaasi ja uskot lahkomme olevan sellaiselle hyvä koti.

      • No onpas mukavaa, että palstalla on toinenkin yksi yhtä fiksu kuin Alex. Otan osaa. Kyllä kaksi samanlaista toistaan ymmärtää.


      • Fniss!
        bushmanni kirjoitti:

        No onpas mukavaa, että palstalla on toinenkin yksi yhtä fiksu kuin Alex. Otan osaa. Kyllä kaksi samanlaista toistaan ymmärtää.

        Eiks vaan. Kyllä täällä varmaan ne yhdeksän kymmenestä ymmärtävät alexin kirjoitukset.

        Oikeastaan vain sinulla, Antilla ja eremithillä olen huomannut olevan vaikeuksia ymmärtää lukemaansa.

        Mahtaa se aika hyvin paikkansa pitää, että joka kymmenennellä on sellainen häiriö. Mutta älä ota sitä niin vakavasti. Ainahan voit pyytää joltakin apua.


      • Fniss! kirjoitti:

        Eiks vaan. Kyllä täällä varmaan ne yhdeksän kymmenestä ymmärtävät alexin kirjoitukset.

        Oikeastaan vain sinulla, Antilla ja eremithillä olen huomannut olevan vaikeuksia ymmärtää lukemaansa.

        Mahtaa se aika hyvin paikkansa pitää, että joka kymmenennellä on sellainen häiriö. Mutta älä ota sitä niin vakavasti. Ainahan voit pyytää joltakin apua.

        >>> Eiks vaan. Kyllä täällä varmaan ne yhdeksän kymmenestä ymmärtävät alexin kirjoitukset. >>>

        Sille voi olla monta eri syytä.

        Mutta eikös ole mukavaa, että minäkin olen aivan tavallinen ihminen, joka ei aina ymmärrä sekavaa uskonnollista jargonia ja kykenen myöntämään sen?

        SInä taisit toisessa ketjussa vihjailla minun luulevan itseäni suorastaan jumalaksi ja enkä kai minä itseäni sellaisena pidä, jos kykenen myöntämään puutteeni ja inhimilliset heikkouteni?

        Mutta palatakseni Alexin höpinöihin, niin kuitenkin pitää muistaa se, että sinä taisit selittää tuota sekavuutta omista dogmeistasi käsin ja se pitää muistaa, että Alex ei usko kirjaimelliseen kuuden päivän luomiseen, ei usko 6000 vuotta vanhaan maahan ja niin edelleen, eli minä kuitenkin yritän ymmärtää Alexin kirjoituksia siltä pohjalta, mitä hän on meille kertonut uskomuksistaan.

        Mutta voitko selventää tätä Luojaasi sen verran, että kyseessä on siis tapahtuma noin 6000 vuotta sitten, jossa tämä Luoja loi kaiken kerralla valmiiksi kuudessa päivässä ja jollakin taikatempulla?

        Totta vai epätotta?


      • PYH!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Eiks vaan. Kyllä täällä varmaan ne yhdeksän kymmenestä ymmärtävät alexin kirjoitukset. >>>

        Sille voi olla monta eri syytä.

        Mutta eikös ole mukavaa, että minäkin olen aivan tavallinen ihminen, joka ei aina ymmärrä sekavaa uskonnollista jargonia ja kykenen myöntämään sen?

        SInä taisit toisessa ketjussa vihjailla minun luulevan itseäni suorastaan jumalaksi ja enkä kai minä itseäni sellaisena pidä, jos kykenen myöntämään puutteeni ja inhimilliset heikkouteni?

        Mutta palatakseni Alexin höpinöihin, niin kuitenkin pitää muistaa se, että sinä taisit selittää tuota sekavuutta omista dogmeistasi käsin ja se pitää muistaa, että Alex ei usko kirjaimelliseen kuuden päivän luomiseen, ei usko 6000 vuotta vanhaan maahan ja niin edelleen, eli minä kuitenkin yritän ymmärtää Alexin kirjoituksia siltä pohjalta, mitä hän on meille kertonut uskomuksistaan.

        Mutta voitko selventää tätä Luojaasi sen verran, että kyseessä on siis tapahtuma noin 6000 vuotta sitten, jossa tämä Luoja loi kaiken kerralla valmiiksi kuudessa päivässä ja jollakin taikatempulla?

        Totta vai epätotta?

        Jumala on ilmoittanut luoneen valmiin maailman n. 6000 vuotta sitten. Ei se ole mikään taikatemppu, vaan Kaikkivaltiaan luomisvoiman näytös. Sinä et usko Jumalaa etkä Jumalaan, joten inise mitä iniset.


      • Kysyvä tien löytää
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Eiks vaan. Kyllä täällä varmaan ne yhdeksän kymmenestä ymmärtävät alexin kirjoitukset. >>>

        Sille voi olla monta eri syytä.

        Mutta eikös ole mukavaa, että minäkin olen aivan tavallinen ihminen, joka ei aina ymmärrä sekavaa uskonnollista jargonia ja kykenen myöntämään sen?

        SInä taisit toisessa ketjussa vihjailla minun luulevan itseäni suorastaan jumalaksi ja enkä kai minä itseäni sellaisena pidä, jos kykenen myöntämään puutteeni ja inhimilliset heikkouteni?

        Mutta palatakseni Alexin höpinöihin, niin kuitenkin pitää muistaa se, että sinä taisit selittää tuota sekavuutta omista dogmeistasi käsin ja se pitää muistaa, että Alex ei usko kirjaimelliseen kuuden päivän luomiseen, ei usko 6000 vuotta vanhaan maahan ja niin edelleen, eli minä kuitenkin yritän ymmärtää Alexin kirjoituksia siltä pohjalta, mitä hän on meille kertonut uskomuksistaan.

        Mutta voitko selventää tätä Luojaasi sen verran, että kyseessä on siis tapahtuma noin 6000 vuotta sitten, jossa tämä Luoja loi kaiken kerralla valmiiksi kuudessa päivässä ja jollakin taikatempulla?

        Totta vai epätotta?

        Bushmanni: "Mutta eikös ole mukavaa, että minäkin olen aivan tavallinen ihminen, joka ei aina ymmärrä sekavaa uskonnollista jargonia ja kykenen myöntämään sen?"

        ^^^^

        Bushmanni, teet aivan oikein myöntäessäsi ettet ymmärrä silloin kun joku asia tuntuu sinulle sekavalta. Silloin voi joku joka ymmärtää auttaa sinuakin ymmärtämään. Hyvin tehty.


      • PYH! kirjoitti:

        Jumala on ilmoittanut luoneen valmiin maailman n. 6000 vuotta sitten. Ei se ole mikään taikatemppu, vaan Kaikkivaltiaan luomisvoiman näytös. Sinä et usko Jumalaa etkä Jumalaan, joten inise mitä iniset.

        >>> Jumala on ilmoittanut luoneen valmiin maailman n. 6000 vuotta sitten. >>>

        Ja koska näin ei ole tiedetysti tapahtunut, sellaista taikaukkelijumalaa ei ole olemassakaan.

        Sellaista jumalaa voisi kutsua luontevasti valhetelijaksi joka tuollaista typeryyttä on ilmoittanut tai sellaista, joka väittää Raamatusta tuollaisen tulkinnan löytyneen.


      • Kysyvä tien löytää
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Jumala on ilmoittanut luoneen valmiin maailman n. 6000 vuotta sitten. >>>

        Ja koska näin ei ole tiedetysti tapahtunut, sellaista taikaukkelijumalaa ei ole olemassakaan.

        Sellaista jumalaa voisi kutsua luontevasti valhetelijaksi joka tuollaista typeryyttä on ilmoittanut tai sellaista, joka väittää Raamatusta tuollaisen tulkinnan löytyneen.

        Bushmanni, ei Jumalan pilkka auta sinua ymmärtämään vertauksia, päin vastoin se tekee sinusta vielä siókeamman. Minusta alkaa tutua että vanhempasi olivat sittenkin oikeassa.

        Kysyvä tien löytää, mutta itsepäinen eksyy.

        (Tuo tarkoittaa että ihmisen tätyy olla utelias oppiakseen , mutta yltiöpää itse estää oppimisensa)

        Yritä ymmärtää.


      • Kysyvä tien löytää kirjoitti:

        Bushmanni, ei Jumalan pilkka auta sinua ymmärtämään vertauksia, päin vastoin se tekee sinusta vielä siókeamman. Minusta alkaa tutua että vanhempasi olivat sittenkin oikeassa.

        Kysyvä tien löytää, mutta itsepäinen eksyy.

        (Tuo tarkoittaa että ihmisen tätyy olla utelias oppiakseen , mutta yltiöpää itse estää oppimisensa)

        Yritä ymmärtää.

        >>> Minusta alkaa tutua että vanhempasi olivat sittenkin oikeassa. >>>

        Ja vaikea arvata kuka kirjoituksen takana on, kun yllättäen puheeksi otetaan vanhempani.

        Mutta jos sinä tunnet vanhempani, niin kerro terveisiä.


      • Kysyvä tien löytää
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Minusta alkaa tutua että vanhempasi olivat sittenkin oikeassa. >>>

        Ja vaikea arvata kuka kirjoituksen takana on, kun yllättäen puheeksi otetaan vanhempani.

        Mutta jos sinä tunnet vanhempani, niin kerro terveisiä.

        Sanotaan sanotaan.


    • Venähti työpäivä vähän pitkäksi, mutta vielä ehtii tämän vuorokauden puolella vastaamaan puskajussin haastavaan aloitukseen:
      ## Jo joka kymmenes ymmärtää lukemaansa niin huonosti, että tarvitsee apua selvitäkseen arkisesta asioinnista. ##

      Sanoisin, että aremmin tuskin voi vastata bushmannille, (mutta sehän on vain miinun mielipiteeni). Siteeraan erään vastausta bushmannille :

      ## Jos joku sanoo sinulle vaikkapa, että Jumala on Luoja (niinkuin hän onkin), niin sanotko sinä hänelle, että "pakotat minua uskomaan, että se on juuri niinkuin SINÄ HALUAT". Sillä Jumalahan on Luoja, halusimpa minä tai sinä sitä tai ei. Yhtä lailla kuin 5 5=10, halusimmepa tai ei.
      Meneekö yli vai meneekö edes silmän verkkokalvoa kauemmaksi? ##

      Niinhän Raamattukin tässä sanoo (ja Raamattu ei voi tyhjiin raueta) :

      ROOM. 1:19
      sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
      20
      Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
      21
      koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. (Jatkuu luvussa 2)
      Room.2:
      1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
      2 Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät

      PÄIVÄN SANA HERRALTA, Psalmi 25.
      4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.
      5 Johdata minua totuutesi tiellä ja opeta minua, sillä sinä olet minun pelastukseni Jumala. Sinua minä odotan kaiken päivää.
      6 Muista laupeuttasi, Herra, ja armoasi, sillä ne ovat olleet hamasta iankaikkisuudesta.
      ( http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ps. 25:1&rnd=1312317405114 )

      antti

    • miksei miksei miksei

      Miksi kukaan anti-a anna Bushmannille plussaa ? ei edes Bushmanni itse!!

      Ihmettelen vain kun Bushmanni osas kirjottaa näinkin hyvän adventisti-solvauksen ja vaikuttaa että kaalex-asikaan ei ole vielä herännyt unestaan.
      Kyllä kai tuo solvaus olis ainakin 50nen plussan arvoinen.

    • ?????...?????

      Vieläkö bushmannille on Ilmestyskirjan peto hakusessa ? Aikoja sitten sinulla oli mielessä vain rock' miehet kun Ilmestyskirjasta keskusteltiin.

    • myöntymisen merkki

      bushmanni hiljeni !

      • >>> bushmanni hiljeni ! >>>

        Toistaiseksi.

        Jos ketjuun ilmestyy riittävän mielenkiintoisia kommentteja, saattaa keskustelu käynnistyä uudelleen, mutta sitä kommenttia odotellessa....

        Jokaiseen sekavaan höpinään en enää vaivaudu kommentoimaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      197
      4901
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      3037
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      140
      2363
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2344
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1982
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1556
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1482
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1393
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe