Mihin papit perustavat kaavansa raamatun mukaan, jos päätyvät homoliittoihin.
Veikkaan, ettei sellaista raamatusta löydy.
Pitäiskö tehdä uusi raamattu.
Missä raamatussa puhutaan homoliitosta
40
142
Vastaukset
- elakim
Siinä kohdassa missä Enkelit halusivat yhtyä ihmisten kanssa, koska pitivät heitä kauniina. Enkeleillä ei ole sukupuolta.
`Eivätkö he olekkin vain palvelevia henkiä`. On, mutta Jumalan palveluksessa.- se on varma
Ei missään. Papit mielistelevät mediaa, kun pitäisi puhua Jumalan sanaa, mutta palkansa he saavat.
- elakim
se on varma kirjoitti:
Ei missään. Papit mielistelevät mediaa, kun pitäisi puhua Jumalan sanaa, mutta palkansa he saavat.
Jep.
Eefa mitta on kaikille saman kokoinen. - body
se on varma kirjoitti:
Ihminen ei voi puhua Jumalan sanaa, ei puhua Jumalan suulla, ja ne jotka niin kuvittelevat, ovat vallanhimoisia isottelijoita ja puhuvat omia itsekkyyksiään.
Ihminen on ihminen ja sellaisen hänen tulisi pysyä.
- tyhjiä sanoja
Ne perustaa se rakkauteen. Joka taas on niin ympäripyöreä teema, että samalla tavalla perustelee vaikka mäntypuun kanssa vihkiytymisen. Rakkaudella voi perustella ihan minkä tahansa, koska rakkaudelle ei ole mitään määritelmää.
Norjan murhaajakin perusteli tekojaan rakkaudella. Rakasti kovasti eurooppalaista kulttuuria.- elakim
Tyhjiä sanoja
Valitse joku mänty, kenen kanssa haluat mennä vihille. Niin mä lupaan pyytää siihen vihkiluvan (en lupaa , että se lupa myönnetään). Mutta muista että männyt on aika paljon isompia kuin sä.
Kummallinen avaus. Missä kohtaa Raamatussa on kaava heteroiden liittoon?
Veikkaan, ettei sellaista raamatusta löydy.
Rakkaus on tietysti ympäripyöreä asia sellaiselle, joka rakastaa vaikka puuta kuten rakastamaansa ihmistä. Mä olen erilainen, kun rakastan vain omaa miestäni. Olen varmasti onnellisempi homosuhteessa kuin puun kanssa.- elakim
hj
Kiva että olet löytänyt miehen rinnallesi ketä Rakastat :) . Se on nykyään harvinaista kuulla naisen suusta sellaista kiitosta miehelleen. - vastarantalainen
Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi ja sanoi:"Lisääntykää ja täyttäkää maa!" Nämä 2 ensimmäistä ihmistä olivat Aadam ja Eeva. Homot eivät pysty lisääntymään! Hyvä ,kun olet onnellinen, mutta Jumalan tahto ei sinun suhteesi ole!
vastarantalainen kirjoitti:
Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi ja sanoi:"Lisääntykää ja täyttäkää maa!" Nämä 2 ensimmäistä ihmistä olivat Aadam ja Eeva. Homot eivät pysty lisääntymään! Hyvä ,kun olet onnellinen, mutta Jumalan tahto ei sinun suhteesi ole!
"vastarantalainen". Onneksi Jumala ei ole minulle kirjoittanut eikä sanonut eikä muutenkaan ilmoittanut, että suhteeni mieheni kanssa ei ole hänen tahtonsa.
Sinun sanasi ei tässä paina. Rakkautta on liian vähän maailmassa ainakin minun mittapuuni mukaan. Lisääntymisestä puheen ollen, lisääntymään eivät pysty kaikki heteroparitakaan. Mutta se kai on Jumalan tahto?- Adam ja Eeva
" Missä kohtaa Raamatussa on kaava heteroiden liittoon? "
Se on kerrottu sulle jo miljoonakertaa, mutta jos on sokea niin ei näe. - dikduk
Adam ja Eeva kirjoitti:
" Missä kohtaa Raamatussa on kaava heteroiden liittoon? "
Se on kerrottu sulle jo miljoonakertaa, mutta jos on sokea niin ei näe.Ei sellaista siellä ole.
- pertsa2010
helsinkijokkeri kirjoitti:
"vastarantalainen". Onneksi Jumala ei ole minulle kirjoittanut eikä sanonut eikä muutenkaan ilmoittanut, että suhteeni mieheni kanssa ei ole hänen tahtonsa.
Sinun sanasi ei tässä paina. Rakkautta on liian vähän maailmassa ainakin minun mittapuuni mukaan. Lisääntymisestä puheen ollen, lisääntymään eivät pysty kaikki heteroparitakaan. Mutta se kai on Jumalan tahto?helsinkijokkeri sanoi :
Onneksi Jumala ei ole minulle kirjoittanut eikä sanonut eikä muutenkaan ilmoittanut, että suhteeni mieheni kanssa ei ole hänen tahtonsa.
________
Sinä tulet jokkeri aina vain hullummaksi - nyt Jumalan pitäisi jo kirjoittaakkin
sinulle.Kas kun ei meilata.
Tee poika parannus synnistäsi tai sielusi kuolee siihen. pertsa2010 kirjoitti:
helsinkijokkeri sanoi :
Onneksi Jumala ei ole minulle kirjoittanut eikä sanonut eikä muutenkaan ilmoittanut, että suhteeni mieheni kanssa ei ole hänen tahtonsa.
________
Sinä tulet jokkeri aina vain hullummaksi - nyt Jumalan pitäisi jo kirjoittaakkin
sinulle.Kas kun ei meilata.
Tee poika parannus synnistäsi tai sielusi kuolee siihen.PERTSA, olet itse esittänyt, että Jumala on kirjoittanut sormellaan. Nuo mainitsemani teot ovat sitä, mitä Raamattu kertoo Jumalan osaavan tehdä. Jos Jumalalle olisi ollut yhtä tärkeää kuin sinulle, tiedottaa vaikkapa homouteni lopettamisesta, niin sehän olisi kyllä onnistunut Jumalalta helposti. Kai Jumala nyt sinuakin tehokkaampi on?
Tosin Jumala ei ole viitsinyt ilmoittaa minulle itsestään muutenkaan. Hiljaista on ollut vuodesta 1972, joten mitä järkeä minun olisi tehdä parannus mistään?
Toisekseen, Jeesus sanoi Matteus 5: 22.. "Ja se, joka sanoo: "sinä hullu", on ansainnut helvetin tulen." Sinä sanoit minun tulevan aina vain hullummaksi. Suomen kieli menee näin: hullu, hullumpi... Eli sanot minua hulluakin hullummaksi. Oletko mielestäsi ansainnut taivaspaikan?- pertsa2010
PERTSA, olet itse esittänyt, että Jumala on kirjoittanut sormellaan. Nuo mainitsemani teot ovat sitä, mitä Raamattu kertoo Jumalan osaavan tehdä. Jos Jumalalle olisi ollut yhtä tärkeää kuin sinulle, tiedottaa vaikkapa homouteni lopettamisesta, niin sehän olisi kyllä onnistunut Jumalalta helposti. Kai Jumala nyt sinuakin tehokkaampi on?
Tosin Jumala ei ole viitsinyt ilmoittaa minulle itsestään muutenkaan. Hiljaista on ollut vuodesta 1972, joten mitä järkeä minun olisi tehdä parannus mistään?
Toisekseen, Jeesus sanoi Matteus 5: 22.. "Ja se, joka sanoo: "sinä hullu", on ansainnut helvetin tulen." Sinä sanoit minun tulevan aina vain hullummaksi. Suomen kieli menee näin: hullu, hullumpi... Eli sanot minua hulluakin hullummaksi. Oletko mielestäsi ansainnut taivaspaikan?helsinkijokkeri sanoi :
Oletko mielestäsi ansainnut taivaspaikan?
______
Meistä ei yksikään ole ansainnut mitään - saamme kaiken vain armosta.
Hänhän on sen ilmoittanut sinulle Raamatussa.
Jaaha , kielitieteilijä jokkeri valtaamassa uusia alueita :-) - pertsa2010
Sinun sanasi ei tässä paina. Rakkautta on liian vähän maailmassa ainakin minun mittapuuni mukaan. Lisääntymisestä puheen ollen, lisääntymään eivät pysty kaikki heteroparitakaan. Mutta se kai on Jumalan tahto?helsinkijokkeri sanoi :
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut pertsa2010 kirjoitti:
helsinkijokkeri sanoi :
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunutKernaasti PERTSA2010 vetoaa Jeesuksen sanoista vain "pieninkään kirjain ei katoa", kun haluaa tuomita Jeesuksen sanojen mukaan toisia. Ne Jeesuksen sanat, jotka tuomitsevat vähän itseäkin, PERTSA2010 haluaa pitää piilossa. Tätä kutusutaan valikovaksi lukemiseksi.
Ja kun kerran pidät voimassa Matteus 5:18, niin silloin sinun on pakko ottaa elämääsi kaikki ne sadat Mooseksen lait, jotka Jumala antoi. Ei vain "homopykälää" -älä makaa miehen kanssa". Se pykälä on mulle helppo toteuttaa. Miten sinulle ne kaikki muut? Valikoiminen omien tarkoitusperiesi mukaisesti saa päättyä tähän. Teet itsesi aivan typeräksi venkoilijaksi.
Epärehelliset ihmiset eivät tee parempaa yhteiskuntaa.- pertsa2010
Kernaasti PERTSA2010 vetoaa Jeesuksen sanoista vain "pieninkään kirjain ei katoa", kun haluaa tuomita Jeesuksen sanojen mukaan toisia. Ne Jeesuksen sanat, jotka tuomitsevat vähän itseäkin, PERTSA2010 haluaa pitää piilossa. Tätä kutusutaan valikovaksi lukemiseksi.
Ja kun kerran pidät voimassa Matteus 5:18, niin silloin sinun on pakko ottaa elämääsi kaikki ne sadat Mooseksen lait, jotka Jumala antoi. Ei vain "homopykälää" -älä makaa miehen kanssa". Se pykälä on mulle helppo toteuttaa. Miten sinulle ne kaikki muut? Valikoiminen omien tarkoitusperiesi mukaisesti saa päättyä tähän. Teet itsesi aivan typeräksi venkoilijaksi.
Epärehelliset ihmiset eivät tee parempaa yhteiskuntaa.helsinkijokkeri sanoi :
Ja kun kerran pidät voimassa Matteus 5:18, niin silloin sinun on pakko ottaa elämääsi kaikki ne sadat Mooseksen lait, jotka Jumala antoi
Kymmenen käskyn laki eli dekalogi on sellaisenaan voimassa sikälikin ,että Mooses pisti nimenomaan sen sisälle liiton arkkiin ja Jeesus vahvisti sen puheessaan rikkaalle miehelle.
Muu laki eli lain kirja pantiin arkin sivulle todistukseksi Israelin kansaa vastaan.
Osa Vanhankin Liiton laeista on voimassa uudessa liitossakin ja ne ovat kirjoitettuna uudessa testamentissa.
Miten siis uuden liiton laki eroaa vanhasta?
1)Uhri ja puhtauslait ovat tarpeettomia ja kiellettyjä.
Jeesuksen veri PUHDISTAA ja Hänen uhrinsa oli kertakaikkinen SOVITUS syntiemme eteen.Kaikki uhraaminen vanhaan tyyliin
on kiellettyä.
2)Pappislait eivä ole voimassa uudessa liitossa.Meillä on käytössä yleinen pappeus.
3)Yhteiskunnalliset lait jotka yleensä koskivat vanhan Israelin teokratiaa eivät koske meitä. Esimerkkeinä voisi mainita vaikkapa
kuninkaan valitseminen, tuomiolait ja lait kansalaisuudesta. Enää ei tarvita ihmisten voitelemaa kuningasta, sillä Kristus on voideltu ja
hän on meidän kuninkaamme ja Herramme.
Uusi testamentti vahvistaa sen mikä Mooseksen laissa edelleen on voimassa.
4)Sapattilakia ei ole kumottu,koska se on ikuinen laki ,dekalogissa.Me uudessa liitossa vietämme lepopäivää ,ja siihen
juutalaisten moninaiset sapattisäädökset eivät koske meitä mutta kuitenkin :
4. Käsky
5:12 Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität...
Itse vietän lepopäivää ,jättämällä kaikki turhat touhuamiset pois
Pienen kasvihuoneeni kastelen ja saunan lämmitän.
5)Erinäiset moraalilait on uudistettu Uudessa Testamentissa - esimerkiksi ne paljon puhutut homopykälät.
Jeesus opetti, että laista ei poistu yksikään piirto, ennemmin katoavat taivas ja maa. Jumalan oikea ja väärä vanhassa liitossa ovat samalla tavoin oikeaa ja väärää uudessa liitossa. On erittäin väärin sanoa, että Mooseksen laki ei olisi enää pätevä! On totta, että osa sen säädöksistä liittyi vanhaan liittoon eikä siten enää koske meitä uuden liiton uskovia, mutta tämä ei tarkoita, että meidän pitäisi heittää Mooseksen laki romukoppaan. Meidän on edelleen luettava Mooseksen lakia ja OPITTAVA siitä asioita.
Kymmenen käskyä eli Siinain vuorella saatu laki pantiin arkkiin :
2.Mooseksen kirja
40:20 Sitten hän otti LAIN, pani sen arkkiin ja kiinnitti arkkiin korennot ja asetti armoistuimen arkin päälle
_________
Mooseksen muut lait pantiin arkin sivulle todistukseksi Israelin kansaa vastaan :
5.Mooseksen kirja
31:24 Ja kun Mooses oli kirjoittanut kirjaan tämän LAIN SANAT, alusta loppuun asti,
31:25 käski hän leeviläisiä, jotka kantoivat Herran liitonarkkia, sanoen:
31:26 "Ottakaa tämä LAIN KIRJA ja pankaa se Herran, teidän Jumalanne, liitonarkin sivulle, olemaan siellä TODISTAJANA SINUA VASTAAN.
___
- PSARI
Raamatussa ei puhuta sanallakaan lainkaan minkäänlaisesta avioliitosta edes miehen ja naisen välillä.
Avioliitto kirkollisena toimituksena papin suorittamana on tullut käytäntöön vasta myöhemmin ja avioliittoon vihkimistä on alettu pitää katolisessa kirkossa pyhänä sakramenttina aika myöhäisessä vaiheessa.
Roomassa tosin vihittiin aviopareja papin läsnä ollessa avioliittoon ja sormus laitettiin nimettömään sormeen, mutta tuo seremonia ei ollut kirkollinen toimitus, sillä siinä uhrattiin Juppiter jumalalle.- Avioliitto Raama...
Raamatussa puhutaan itseasiassa monessakin kohdassa avioliitosta esim. tässä Kirje Heprealaisille 13.4 ja 1Mooseksenkirja 2:4 jo Eevasta puhutaan Adamin vaimmona,ja lisääkin löytyy mutta jätän ne teidän lukioitten löydettäviksi :)
Eri kulttuureissa on erilaisia tapoja miten katsotaan että pari on aviomies ja vaimo ja ne kaikki on ok Jumalalle. - 1+1
" Raamatussa ei puhuta sanallakaan lainkaan minkäänlaisesta avioliitosta edes miehen ja naisen välillä."
Toinen dementikko... Kyllä vain puhutaan jo Raamatun alkulehdillä Jumala loi Aadamin ja Eevan.
MIEHEKSI ja VAIMOKSI hän heidät loi..
Sinä Raamatun vääristelijä psari.. - PSARI
1+1 kirjoitti:
" Raamatussa ei puhuta sanallakaan lainkaan minkäänlaisesta avioliitosta edes miehen ja naisen välillä."
Toinen dementikko... Kyllä vain puhutaan jo Raamatun alkulehdillä Jumala loi Aadamin ja Eevan.
Sinä Raamatun vääristelijä psari..1 1,
itse vääristelet, sillä tuohon aikaan ei ollut pappia, joka olisi liiton suorittanut kirkollisin menoin. Saahan sitä luoda miehen ja naisen, mutta ei se tarkoita sitä, että he olisivat juuri heti marssineet alttarille vihittäviksi, vaan Aatami ja Eeva elivät tasan tarkkaan susiparina lymyten pensaikossa ja siitä lymyämisestä syntyi jälkeläisinä Kain ja Abel, Norea ja Seet. Aatamin ja Eevan mukulat Kain ja Abel vielä tappelivat keskenään ja toisesta tuli murhaaja. Hyvä alku.
Raamattu kertoo vain YHDEN JUUTALAISSUVUN TARINAN, joka alkaa 3760 vuotta ennen meidän ajan laskumme alkua.
Siellä Raamatussa ei lue yhdessäkään kohtaa avioliitto tai aviopuoliso tahi aviomies tai -nainen. Avioliittoa ei ollut olemassa kirkollisessa mielessä, koska kirkkoakaaan ei ollut ennen kuin vasta 300-luvulla, jolloin kirkollinen vihkiminen aloitettiin.
Rooman varhaiset kristityt kokoontuivat yksityisissä tiloissa. Roomassa tiedetään olleen 45 000 vuokrakasarmia, joista 25 nimeltä tunnettua voidaan liittää kristittyjen kultin toimintaan.
Kristinuskoon liittyvistä rakennuksista käytetään nimitystä domus ecclesia. Ennen v. 312 ei Roomassa ollut ainoatakaan rakennusta, jota olisi suoranaisesti nimitetty kristittyjen kirkoksi tai temppeliksi, vaan ne olivat Isis temppeleitä tai Serapikselle omistettuja temppeleitä, joissa alkukristityt kävivät. Kristuksen seuraajat olivat Serapiksen palvojia ja kävivät siksi näissä kahdessa temppelissä todisteiden mukaan.
Alkukristityt kokoontuivat vainojensa aikana katakombien levennyksiin maan alle noin 50 hengen ryhmissä pitämään kulttimenojaan. Katakombit kävivät hyvin nopeasti ahtaiksi Jeesus Kristuksen seuraajiksi siirtyneiden keskuudessa, eivätkä katakombit sen takia soveltuneet enää kokoontumistiloiksi suureneville Jeesus Kristuksen kannattajille.
Marttyyrien haudat toimivat myös kristittyjen kokoontumispaikkoina ulkona.
Ajatus kirkkotilasta Jumalalle pyhitettynä tilana kehittyi vähitellen 300-luvulla ensimmäisten kristittyjen keskuudessa Roomassa. Kristityt alkoivat rakentaa omia kirkkojaan Israeliin juutalaisten temppeleiden rinnalle omiksi kokoontumispaikoikseen, koska synagoogiin ei päästetty muita kuin juutalaisia.
Vaikka keisari Tiberius Claudius karkotti Roomasta 50-luvulla n. 4 000 kristittyjen lahkoon eli Jesus Chrestuksen seuraajiksi siirtyneitä siirtolaisjuutalaisia kuvitellen pääseensä eroon kristityistä, Roomaan jäi suuri joukko kristittyjen lahkoon kuuluneita orjia, sotilaita ja ylimystöä, joten kristinusko jäi elämään roomalaisten keskuu-teen laajentuen yhä edelleen. Keisari Konstantinus Suuri aloitti kirkkojen rakentamisen. - dikduk
1+1 kirjoitti:
Sinä Raamatun vääristelijä psari..Ei siinä niin sanota vaan loi heidät mieheksi ja naiseksi . Nykykäännös kääntää oikein:"Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät"
- on ennenkin
Hebr.13:4 Avioliitto pidettäköön kunniassakaikkien kesken ja aviovuode saastuttamattomana, sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee.
Jeesus sanoi aviorikoksesta tavatulle naiselle en minäkään sinua tuomitse, vaan mene äläkä tästedes syntiä tee.
Monissa paikoissa raamatussa puhutaan avioliitosta. - 1+1
PSARI kirjoitti:
1 1,
itse vääristelet, sillä tuohon aikaan ei ollut pappia, joka olisi liiton suorittanut kirkollisin menoin. Saahan sitä luoda miehen ja naisen, mutta ei se tarkoita sitä, että he olisivat juuri heti marssineet alttarille vihittäviksi, vaan Aatami ja Eeva elivät tasan tarkkaan susiparina lymyten pensaikossa ja siitä lymyämisestä syntyi jälkeläisinä Kain ja Abel, Norea ja Seet. Aatamin ja Eevan mukulat Kain ja Abel vielä tappelivat keskenään ja toisesta tuli murhaaja. Hyvä alku.
Raamattu kertoo vain YHDEN JUUTALAISSUVUN TARINAN, joka alkaa 3760 vuotta ennen meidän ajan laskumme alkua.
Siellä Raamatussa ei lue yhdessäkään kohtaa avioliitto tai aviopuoliso tahi aviomies tai -nainen. Avioliittoa ei ollut olemassa kirkollisessa mielessä, koska kirkkoakaaan ei ollut ennen kuin vasta 300-luvulla, jolloin kirkollinen vihkiminen aloitettiin.
Rooman varhaiset kristityt kokoontuivat yksityisissä tiloissa. Roomassa tiedetään olleen 45 000 vuokrakasarmia, joista 25 nimeltä tunnettua voidaan liittää kristittyjen kultin toimintaan.
Kristinuskoon liittyvistä rakennuksista käytetään nimitystä domus ecclesia. Ennen v. 312 ei Roomassa ollut ainoatakaan rakennusta, jota olisi suoranaisesti nimitetty kristittyjen kirkoksi tai temppeliksi, vaan ne olivat Isis temppeleitä tai Serapikselle omistettuja temppeleitä, joissa alkukristityt kävivät. Kristuksen seuraajat olivat Serapiksen palvojia ja kävivät siksi näissä kahdessa temppelissä todisteiden mukaan.
Alkukristityt kokoontuivat vainojensa aikana katakombien levennyksiin maan alle noin 50 hengen ryhmissä pitämään kulttimenojaan. Katakombit kävivät hyvin nopeasti ahtaiksi Jeesus Kristuksen seuraajiksi siirtyneiden keskuudessa, eivätkä katakombit sen takia soveltuneet enää kokoontumistiloiksi suureneville Jeesus Kristuksen kannattajille.
Marttyyrien haudat toimivat myös kristittyjen kokoontumispaikkoina ulkona.
Ajatus kirkkotilasta Jumalalle pyhitettynä tilana kehittyi vähitellen 300-luvulla ensimmäisten kristittyjen keskuudessa Roomassa. Kristityt alkoivat rakentaa omia kirkkojaan Israeliin juutalaisten temppeleiden rinnalle omiksi kokoontumispaikoikseen, koska synagoogiin ei päästetty muita kuin juutalaisia.
Vaikka keisari Tiberius Claudius karkotti Roomasta 50-luvulla n. 4 000 kristittyjen lahkoon eli Jesus Chrestuksen seuraajiksi siirtyneitä siirtolaisjuutalaisia kuvitellen pääseensä eroon kristityistä, Roomaan jäi suuri joukko kristittyjen lahkoon kuuluneita orjia, sotilaita ja ylimystöä, joten kristinusko jäi elämään roomalaisten keskuu-teen laajentuen yhä edelleen. Keisari Konstantinus Suuri aloitti kirkkojen rakentamisen.Jumala itse oli heille pappina . (Aadamille ja Eevalle.)
Olet käsittänyt väärin mitä tarkoitamme. Raamatussa ei ole minkäänlaista seremoniaa, sellaista mikä meillä on käytössä, kun mennään naimisiin.
Raamatussa pelkkä rakastelu riitti olemaan mies ja vaimo. Se oli OK Jumalalle.- Vihkiminen
Ei tarvitse olla varsinainen "seremonia"kun menee naimisiin mutta kyllä Jumala sitä orottaa että on virallisesti maan lakien mukaan naimisissa,olemmehan alanmaisia esivalloille kuten sanoo Kirje Roomalaisille 13:1,Adamin ja Eevan vihki liittoon itse Jumala.
- .
Menkööt homot liittoihin, mutta pysyköön kirkko irti siitä hommasta.
- pertsa2010
.
________
Juuri niin!! - goddeloos
pertsa2010 kirjoitti:
.
________
Juuri niin!!"Menkööt homot liittoihin, mutta pysyköön kirkko irti siitä hommasta.
________
Juuri niin!! "
- Kaikki VAIN maistraattiin, problem solved :p
- Ottakaa edes selvää
Avioliittoa kristillisessä mielessä ei Raamattu tunne. Siihen aikaan avioliitto oli sukujen välinen taloudellinen sopimus. Sitä ei mitenkkään kirkossa siunattu.
- hhhhhhhhhhhjjjjjjj
Ei siellä raamatussa kielletä pedofiliaakaan.
Rankka kirja.- Shrink
"hhhhhhhhhhhjjjjjjj
6.8.2011 16:35
0
Sulje
Rankka kirja. "
Kyllähän se Jeesuskin selvästi sanoo;
"joka viettelee yhdenkin näistä pienemmistä, eikö olisi parempi, että myllynkivi ripustetaan hänen kaulaansa ja hänet upotetaan meren syvyyteen"
(muistista Joh. evkl) - dikduk
Shrink kirjoitti:
"hhhhhhhhhhhjjjjjjj
6.8.2011 16:35
0
Sulje
Rankka kirja. "
Kyllähän se Jeesuskin selvästi sanoo;
"joka viettelee yhdenkin näistä pienemmistä, eikö olisi parempi, että myllynkivi ripustetaan hänen kaulaansa ja hänet upotetaan meren syvyyteen"
(muistista Joh. evkl)Tytön voi myydä vaimoksi ja tai orjaksi ilman suojaikärajaa, alaikäisten ja lasten suojelu on alkanut vasta hyvin hiljattain, ei sellaisesta ole raamatussa mainintoja . Lapsuutta siinä mielessä kuin meillä nyt ,suojeltuna ikänä kasvavan elämässä, eivät tähi-idän kulttuurit tunteneet, eivätkä muutkaan sen puoleen.
- Shrink
Ei mihinkään, "tyhjästä nyhtäisty", vaikka kuinka yrittää tiristää, homoja ei vaan ole vihitty milloinkaan, sekun on Aina ollut Raamatun vastaista......
Luin juuri Pasi Turusen blogin, jossa käsitellään aihetta vähän;
http://uskonpuolesta.blogspot.com/2011/08/miesparien-siunaaminen-onko-kirkko.html
Aika selvää tekstiä.......... - tutkailija_
No eipä raamatussa puhuta lapsikasteestakaan, ja silti sitä harrastetaan luterilaisessa kirkossa.
Ei raamatussa luvata siunausta homo-pareille: ei löydy vaikka kuinka etsisi.
Mutta Raamatusta löytyy Jeesuksen omat sanat jossa varoitetaan eksyttäjistä:
"monet esiintyvät minun nimelläni ja sanovat minä olen messias ja eksyttävät monia"
Eksyttäjät lisäävät raamattuun omiaan ja väittävät voivansa kumota joitain raamatus osia. Ja ne jotka eksyvät joutuvat kadotukseen.
Mikään ei kumoa raamatun kieltoa homoseksuaalisuudesta; Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet.
Ninel- Jumala on rakkaus
Jumala ei tunne homoliittoja - ainut liitto ihmisten välillä on miehen ja naisen välinen avioliitto.
- pertsa2010
tyhjästä nyhjäisykö sanoi :
Pitäiskö tehdä uusi raamattu.
Suomen evankelis-luterilaisen kirkon piirissä hylätään yhä avoimemmin Pyhän Raamatun ja seurakunnan vuosituhantinen opetus ja usko miehestä ja naisesta ja heidän välilleen tarkoitetusta elinikäisestä avioliitosta.
Homoseksuaalisuudesta on jopa sanottu, että se on annettu ominaisuus, ja että Raamatun aikaan ei tunnettu homoseksuaalisia rakkaussuhteita. Tällainen ajanhistoriallinen näkemys on kestämätön ja väärä. Antiikin aikana jopa ylistettiin homoseksuaalista rakkautta. Jumalan kansan piti kuitenkin erottautua tällaisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272454Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151684- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1261385- 961322
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241163Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411096Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141073Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59985