Alpakka tapetaan

Kummaa hommaa

14

2788

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missä tubi todistus

Ei tämä ole yhtään ihme hommaa. Ihme homma on se että oletetaan asioiden olevan kunnossa, eikä vaivauduta selvittämään niitä.
      Hei hei alpakko ja jos yhtään lohduttaan niin siitä lopetetusta alpakosta saa sen näytteen, niin tiedetään oliko tubi vai ei.

• Haluaisin maistaa

No voiko sitä alpakan lihaa syödä, jos se teurastetaan. Saahan siitä eksoottista lihaa ja taljan. Tekee koruja hampaista jne. Kyllä siitä näin hankintahinnan saa takaisin.

• Jotain voi tehdä
      • auttakkee kaikkia

No höh. Ei kaikkia pidä pelastaa. Sehän on vaan alpakka. Lihat pakkaseen.

• oikein menee

Jos joustaa yhden kerran on kohta laittomasti tuotuja eläimiä tuhansia suomessa ja se voisi olla katastrofi.Varmaan mukava olisi,jos vaikka jonkun taudin takia jouduttaisiin lopettaan vaikka kaikki hevoset ja koierat koko Oulun alueelta.

• Anna pala alpakkaa

Niin jossoinhan se raja pitää mennä, että noita säännöksiä ylipäätään kannattaa laittaa. Olisi ostajan kannatttanut selvittää asiat ennen alpakan ostoa.
      Miltähän sen liha maistuu? mielenkiinnosta maistaisin.

• 32r34wrgzwesgerdg

Ihme vinkua taas!

Sitä varten ne säännöt ovat olemassa, että niitä noudatetaan. Turha vikistä, kun ihan itse on hölmöillyt.

Ei sitä elukkaa tarvitsisi tappaa, jos sen olisi antanut olla Ruotsissa.

• Alpakka-parka

Virheitä sattuu jokaiselle, eikä alpakkaa tuotu salaa, ruotsalainen eläinlääkärihän oli tutkinut sen .

Tyypillistä joustamattomuutta Oulun virkaeläinlääkäreille.
      Lukisivat Eviran sivuja, sieltä löytyy ohjeet miten tuberkuloosinäyte oteteaan ELÄVÄLTÄ eläimeltä.

• zimmy ja otto

taitaa olla virkamiehellä kova pätemisen tarve kun pitää noudattaa kirjaimellisesti määräyksiä jos olisi jonkun silmäätekevän eläin niin löytyisi kyllä jokin toinen mahdollisuus hoitaa tuberkuloosi testi

• Voi auttaa!!
    • onko pätevä lääkäri

Herättää myös ihmetystä tuo läänineläinlääkärin ammattitaidon puute. Mahtaako olla sopiva virkaansa. Ymmärrän hyvin, ettei eläinlääkäri voi olla joka asiassa pätevä, mutta silloin on käännyttävä pätevän puoleen, tässä tapauksessahan sellainen on jo ilmoittautunut. Ettei nyt vain ole kysymys siitä, että suomalainen alpakankasvattaja on vaikuttanut läänineläinlääkärin päätökseen. Vai onko mahdollisesti kyseisellä lääkärillä oma lehmä ojassa (suomalaisen kasvattajan osakkeita salkussa).

• mikä teitä kiinnosta

Ihmetyttää miten vähän ihmisiä kiinnostaa tämä kohtalo!

• Mulle lihat

No onko siitä elukasta tehty jo talja vai ei??

• hyvä alpakka

Alpakka sai elinaikaa vähän lisää. Ikä suuret 1 v.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      210
      3879
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      63
      2465
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2306
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2233
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1531
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1257
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      72
      1186
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1136
    Aihe