Alpakka tapetaan

Kummaa hommaa

14

3112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missä tubi todistus

      Ei tämä ole yhtään ihme hommaa. Ihme homma on se että oletetaan asioiden olevan kunnossa, eikä vaivauduta selvittämään niitä.
      Hei hei alpakko ja jos yhtään lohduttaan niin siitä lopetetusta alpakosta saa sen näytteen, niin tiedetään oliko tubi vai ei.

    • Haluaisin maistaa

      No voiko sitä alpakan lihaa syödä, jos se teurastetaan. Saahan siitä eksoottista lihaa ja taljan. Tekee koruja hampaista jne. Kyllä siitä näin hankintahinnan saa takaisin.

    • Jotain voi tehdä
      • auttakkee kaikkia

        No höh. Ei kaikkia pidä pelastaa. Sehän on vaan alpakka. Lihat pakkaseen.


    • oikein menee

      Jos joustaa yhden kerran on kohta laittomasti tuotuja eläimiä tuhansia suomessa ja se voisi olla katastrofi.Varmaan mukava olisi,jos vaikka jonkun taudin takia jouduttaisiin lopettaan vaikka kaikki hevoset ja koierat koko Oulun alueelta.

    • Anna pala alpakkaa

      Niin jossoinhan se raja pitää mennä, että noita säännöksiä ylipäätään kannattaa laittaa. Olisi ostajan kannatttanut selvittää asiat ennen alpakan ostoa.
      Miltähän sen liha maistuu? mielenkiinnosta maistaisin.

    • 32r34wrgzwesgerdg

      Ihme vinkua taas!

      Sitä varten ne säännöt ovat olemassa, että niitä noudatetaan. Turha vikistä, kun ihan itse on hölmöillyt.

      Ei sitä elukkaa tarvitsisi tappaa, jos sen olisi antanut olla Ruotsissa.

    • Alpakka-parka

      Virheitä sattuu jokaiselle, eikä alpakkaa tuotu salaa, ruotsalainen eläinlääkärihän oli tutkinut sen .

      Tyypillistä joustamattomuutta Oulun virkaeläinlääkäreille.
      Lukisivat Eviran sivuja, sieltä löytyy ohjeet miten tuberkuloosinäyte oteteaan ELÄVÄLTÄ eläimeltä.

    • zimmy ja otto

      taitaa olla virkamiehellä kova pätemisen tarve kun pitää noudattaa kirjaimellisesti määräyksiä jos olisi jonkun silmäätekevän eläin niin löytyisi kyllä jokin toinen mahdollisuus hoitaa tuberkuloosi testi

    • Voi auttaa!!
    • onko pätevä lääkäri

      Herättää myös ihmetystä tuo läänineläinlääkärin ammattitaidon puute. Mahtaako olla sopiva virkaansa. Ymmärrän hyvin, ettei eläinlääkäri voi olla joka asiassa pätevä, mutta silloin on käännyttävä pätevän puoleen, tässä tapauksessahan sellainen on jo ilmoittautunut. Ettei nyt vain ole kysymys siitä, että suomalainen alpakankasvattaja on vaikuttanut läänineläinlääkärin päätökseen. Vai onko mahdollisesti kyseisellä lääkärillä oma lehmä ojassa (suomalaisen kasvattajan osakkeita salkussa).

    • mikä teitä kiinnosta

      Ihmetyttää miten vähän ihmisiä kiinnostaa tämä kohtalo!

    • Mulle lihat

      No onko siitä elukasta tehty jo talja vai ei??

    • hyvä alpakka

      Alpakka sai elinaikaa vähän lisää. Ikä suuret 1 v.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe