Ulkomailta tuotu alpakka tapetaan, koska sille ei oltu tehty tuberkuloositestiä. Kunnan eläinlääkäri ei voi tehdä testiä kuin kuolleelle eläimelle. Yksityinen voisi, mutta se ei kelpaa.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/dalton-alpakka-sai-kuolemantuomion-miten-tama-on-mahdollista/art-1288405609834.html
On tämä ihme valtio, kun ei voi tuon vertaa joustaa.
Alpakka tapetaan
14
3112
Vastaukset
- Missä tubi todistus
Ei tämä ole yhtään ihme hommaa. Ihme homma on se että oletetaan asioiden olevan kunnossa, eikä vaivauduta selvittämään niitä.
Hei hei alpakko ja jos yhtään lohduttaan niin siitä lopetetusta alpakosta saa sen näytteen, niin tiedetään oliko tubi vai ei. - Haluaisin maistaa
No voiko sitä alpakan lihaa syödä, jos se teurastetaan. Saahan siitä eksoottista lihaa ja taljan. Tekee koruja hampaista jne. Kyllä siitä näin hankintahinnan saa takaisin.
- Jotain voi tehdä
Jos yhtään välität, niin voit allekirjoittaa adressin:
http://www.adressit.com/dalton_alpakalle_elama- auttakkee kaikkia
No höh. Ei kaikkia pidä pelastaa. Sehän on vaan alpakka. Lihat pakkaseen.
- oikein menee
Jos joustaa yhden kerran on kohta laittomasti tuotuja eläimiä tuhansia suomessa ja se voisi olla katastrofi.Varmaan mukava olisi,jos vaikka jonkun taudin takia jouduttaisiin lopettaan vaikka kaikki hevoset ja koierat koko Oulun alueelta.
- Anna pala alpakkaa
Niin jossoinhan se raja pitää mennä, että noita säännöksiä ylipäätään kannattaa laittaa. Olisi ostajan kannatttanut selvittää asiat ennen alpakan ostoa.
Miltähän sen liha maistuu? mielenkiinnosta maistaisin. - 32r34wrgzwesgerdg
Ihme vinkua taas!
Sitä varten ne säännöt ovat olemassa, että niitä noudatetaan. Turha vikistä, kun ihan itse on hölmöillyt.
Ei sitä elukkaa tarvitsisi tappaa, jos sen olisi antanut olla Ruotsissa. - Alpakka-parka
Virheitä sattuu jokaiselle, eikä alpakkaa tuotu salaa, ruotsalainen eläinlääkärihän oli tutkinut sen .
Tyypillistä joustamattomuutta Oulun virkaeläinlääkäreille.
Lukisivat Eviran sivuja, sieltä löytyy ohjeet miten tuberkuloosinäyte oteteaan ELÄVÄLTÄ eläimeltä. - zimmy ja otto
taitaa olla virkamiehellä kova pätemisen tarve kun pitää noudattaa kirjaimellisesti määräyksiä jos olisi jonkun silmäätekevän eläin niin löytyisi kyllä jokin toinen mahdollisuus hoitaa tuberkuloosi testi
- Voi auttaa!!
http://fi-fi.facebook.com/pages/Dalton-alpakalle-elämä/128473677245378
Painamalla linkissä tykkää nappia:"Anna Alpakalle elämä" - onko pätevä lääkäri
Herättää myös ihmetystä tuo läänineläinlääkärin ammattitaidon puute. Mahtaako olla sopiva virkaansa. Ymmärrän hyvin, ettei eläinlääkäri voi olla joka asiassa pätevä, mutta silloin on käännyttävä pätevän puoleen, tässä tapauksessahan sellainen on jo ilmoittautunut. Ettei nyt vain ole kysymys siitä, että suomalainen alpakankasvattaja on vaikuttanut läänineläinlääkärin päätökseen. Vai onko mahdollisesti kyseisellä lääkärillä oma lehmä ojassa (suomalaisen kasvattajan osakkeita salkussa).
- mikä teitä kiinnosta
Ihmetyttää miten vähän ihmisiä kiinnostaa tämä kohtalo!
- Mulle lihat
No onko siitä elukasta tehty jo talja vai ei??
- hyvä alpakka
Alpakka sai elinaikaa vähän lisää. Ikä suuret 1 v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141259
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221143- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45975- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592