Mua puri noin viikko sitten kaksi punkkia Ruotsin rannikolla. Otin punkit itse pois, ja punkeissa oli sarvet, joten mitään ei kai jäänyt mahan sisääni. Punkit oli ollut vasta vähän aikaa, koska ne ei olleet kasvaneet suuriksi vaan oli pelkkä pieni musta olio siinä.
Eilen mulle nousi kuume, päivällä oli 37.5 mutta nousi siitä nopeasti 39.2, yön aikana kuume laskenut, ja viimeksi kun mittasin oli 36.7. Päänsärkyä oli eilen myös, ja niska on kipeä, mutta se johtuu varmaan siitä, koska nukuin huonossa asennossa.
Mietiskelen vaan tota puutiaisaivokuumetta, eli kumlingen tautia.. Lääkäriin varmaan pitäis ehkä mennä? Äiti on 500km päässä ja iskä 65km päässä, samoin siskot on 500km päässä, veli on vaan kotona. Oon 14 vuotias tyttö.
Punkin purema
6
671
Vastaukset
- myös punkki purrut
Eikö kumlingen taudissa kuume jatku pidempään? Yleensä sääntönä on se, että jos kuume jatkuu yli 3 päivää niin sitten lääkäriin. Voihan tuo olla tavallista flunssaakin. Jos päänsärky ja niskakipu jatkuu kuumeen kanssa niin mene lähimpään terveyskeskukseen. Auttavat siellä kyllä.
Kyllä se kuume kai jatkuisi pidempään. Eilen aamun jälkeen kuume laski eikä koko päivänä noussut takaisin. Tänäänkään ei ole ollut kuumetta, niska on vain kipeä, päähän ei satu.
- myös punkki purrut
Niska voi olla kipeä, jos olet nukkunut huonossa asennossa. Kumlingen tautiin kuuluu pitkä kuume. Ole huoleti, taisi olla vain tavallinen virustauti. Muista silti levätä ja juoda paljon!
En ole nukkunut huonossa asennossa, mutta tietokoneella istunut niska kippurassa, joten johtunee varmaan siitä. :/ :)
Kuumetta ei tänäänkään ollut, tai siis eilen tänään. :D- tonipoika
ovresi kirjoitti:
En ole nukkunut huonossa asennossa, mutta tietokoneella istunut niska kippurassa, joten johtunee varmaan siitä. :/ :)
Kuumetta ei tänäänkään ollut, tai siis eilen tänään. :DBorrelioosin itämisaika punkin puremasta taudin puhkeamiseen on muutamasta päivästä kahteen viikkoon. Borrelioosi ilmenee laajenevana punaisena länttinä pureman ympärillä ja on yleensä arka kosketettaessa. Lisäkis voi tulla muita oireita esim. kuumetta ja nivelkipua.
Oireitten ilmetessä on syytä hakea lääkäriltä kahden viikon antibioottikuuri. Jos tautia ei hoida, sen oireet katoavat mutta palaavat pahempina takaisin. Silloin voi myös saada sen aivokuumeen.
Tiedän asian koska sairastin kyseisen taudin viimekuussa. Parannuin koska söin antibiootit kiltisti
- Peku Mamupunkki
Ei voi olla aivokuume, koska onko sinulla aivoja ollenkaan.
Mene lääkäriin ja saat diagnoosin.
Täällä on huuhaa-lääkärit neuvomassa.
Tuskin diagnoosiin vaikuttaa ollenkaan kuinka kaukana vanhempasi ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30411676
- 1447146
- 1045962
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425319- 534399
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304299On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 623618
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223145