Annan ne viisi vastausta.
1) Mistä laittesta löytyvät: Ankkuri, kytkinvipu ja painoruuvi?= Mekaaninen kello
2) Minkä eläimen ansiosta on pelastunut eniten ihmishenkiä maailmassa ilman ihmisen myötävaikutusta? =Hevonen. (paiseruttoa levittävät punkit eivät tartuttaneet ihmisiä jotka olivat hevosten kanssa tekemisissä, mikä ilmeisesti liittyi hevosen hajuun tms.)
3) Jos masai-heimolainen sanoo sinulle "karibu", niin mitä hän tarkoittaa?=Tervetuloa
4) Jos japanilainen on "joppalai", niin mikä hän on? =Alkoholisti
5) Kookkain eläin, jonka tiedetään vaipuneen estivaatioon?=Krokotiili
Totaalinen romahdus tultuani kaupoissani taas petetyksi. En kestä enää yhtään pettymystä, enkä jaksa enää täällä suomessa suunnitella itselleni tulevaisuutta.... hyväst jääkää..myös te jotka oletta auttaneet minua kuluttamaan aikaani.-...
Totaalinen väsyminen
48
152
Vastaukset
Voih...En tiiä mitä sanoisin.. :(
En oikeestaan ymmärtänyt mitä kirjoitit. Mutta häntä pystyyn vaan. Pörssikurssit notkahtelee, silti etteenpäin vaan. Ja lopeta se pilven pölläyttely...
- Putkivalo
Tsemppiä! Nokka pystyyn, ja katse kohti horisonttia, kohti uusia nöyryytyksiä :)
Mutta joskus pieni tauko ja latausaika tekee hyvää.
Kiitos haasteista ja vastauksista! - Rattus sp.
Kai sinulla on siellä joku läheinen, jolle voit purkaa tuntojasi? Pettymyksiä, totaalisia, tulee itse kullekin. Omalla kohdallakin pyörii ajatuksissa Suomen jättäminen. Tsemppiä!
- Rattus sp.
Tuohon omaan kommenttiin sen verran, että tapailemani mies lähti vähän samoissa tunnelmissa pois maasta parempien työpaikkojen tähden. Seurasin hänen kipuiluaan ja olen iloinen hänen puolestaan, että pääsi pois. Huomaan vain, että toistan jollakin tavalla hänen kokemuksiaan ja saatan todellakin kaikkeen kyllästyttyäni toteuttaa saman maasta poislähdön.
Toimin silloin noiden purkausten varaventtiilinä ja toivon mukaan rakentavana ongelmien purkajana. Se oli syy, miksi kysyin, onko sinulla henkilöä kenen kanssa puhua.
Jos tunnet tulleesi kaupoissa petetyksi, niin oletko varma, ettet voi korjata tilannetta virallista tietä tai epävirallista tietä toisen maineen viemisellä? Rattus sp. kirjoitti:
Tuohon omaan kommenttiin sen verran, että tapailemani mies lähti vähän samoissa tunnelmissa pois maasta parempien työpaikkojen tähden. Seurasin hänen kipuiluaan ja olen iloinen hänen puolestaan, että pääsi pois. Huomaan vain, että toistan jollakin tavalla hänen kokemuksiaan ja saatan todellakin kaikkeen kyllästyttyäni toteuttaa saman maasta poislähdön.
Toimin silloin noiden purkausten varaventtiilinä ja toivon mukaan rakentavana ongelmien purkajana. Se oli syy, miksi kysyin, onko sinulla henkilöä kenen kanssa puhua.
Jos tunnet tulleesi kaupoissa petetyksi, niin oletko varma, ettet voi korjata tilannetta virallista tietä tai epävirallista tietä toisen maineen viemisellä?Mikä se virallinen tie olisi?
Kymppitonni ja rapiat päälle kun meni parin omatoimisen ja omavaltaisen yrityksen toimesta kankkulan kaivoon ja kun yritetti kuluttaja-asiamiestä tavoitella, niin seksuaali kiintiön mukaan palkatut henkilöt kuluttaja-asiamiehen toimistossa tiesivät vaan kertoa että kuluttaja-asiamies on (seksi)-lomalla Thaimaassa.
Yhdessä toisessa jutussa minulta jäi jotain saamatta, mikä olisi kuulunut kauppaan ja se tulisi minulle maksamaan 15tonnia. En tosin välitä sitä edes hankkia enää.
Sitten vielä yhden yhteistyön pyytäjän epärehellisyys maksoi minulle useita tuhansia.
Yhteiskunta, jolta en ole saanut mitään kuvittelee minun sijoittavan virhehankeeseensa, josta ei minulle olisi mitään hyötyä ja joka kumoaisi yhden tämän talokaupan perusteista. Tosin en tämän talon kanssa päässyt toteuttamaan sitä ideaa, mikä minulla joskus oli.
Yhteiskunnan pitäisi olla ihmistä varten, mutta kaikki on virheinvestointien tähden kääntynyt päälaelleen ja ihmistä tarvitaan yhteiskuntaa varten. minä en vaan saa itseäni sopimaan siihen yhtälöön millään tavaölla, koska minä en ole päässyt nauttimaan tarvitsemistani yhteiskunnan palveluista.
Voisin selittää tuon täsmällisemminkin jos haluaisin.
Ei ole ketään kenelle haluaisin kaikesta puhua. Tuossakin vaan murto-osa kaikesta sonnasta, mitä on joutunut tässä maassa kestämään.- ajattele enstex
Duke.of.America kirjoitti:
Mikä se virallinen tie olisi?
Kymppitonni ja rapiat päälle kun meni parin omatoimisen ja omavaltaisen yrityksen toimesta kankkulan kaivoon ja kun yritetti kuluttaja-asiamiestä tavoitella, niin seksuaali kiintiön mukaan palkatut henkilöt kuluttaja-asiamiehen toimistossa tiesivät vaan kertoa että kuluttaja-asiamies on (seksi)-lomalla Thaimaassa.
Yhdessä toisessa jutussa minulta jäi jotain saamatta, mikä olisi kuulunut kauppaan ja se tulisi minulle maksamaan 15tonnia. En tosin välitä sitä edes hankkia enää.
Sitten vielä yhden yhteistyön pyytäjän epärehellisyys maksoi minulle useita tuhansia.
Yhteiskunta, jolta en ole saanut mitään kuvittelee minun sijoittavan virhehankeeseensa, josta ei minulle olisi mitään hyötyä ja joka kumoaisi yhden tämän talokaupan perusteista. Tosin en tämän talon kanssa päässyt toteuttamaan sitä ideaa, mikä minulla joskus oli.
Yhteiskunnan pitäisi olla ihmistä varten, mutta kaikki on virheinvestointien tähden kääntynyt päälaelleen ja ihmistä tarvitaan yhteiskuntaa varten. minä en vaan saa itseäni sopimaan siihen yhtälöön millään tavaölla, koska minä en ole päässyt nauttimaan tarvitsemistani yhteiskunnan palveluista.
Voisin selittää tuon täsmällisemminkin jos haluaisin.
Ei ole ketään kenelle haluaisin kaikesta puhua. Tuossakin vaan murto-osa kaikesta sonnasta, mitä on joutunut tässä maassa kestämään.et todellakaan voi syyttää kuin itseäsi tyhmistä investoinneista, ja kyllä koko maailmassa on ihan sama viisaan/tyhmän laki.
Pitäisi vähän ajatella enstex !
Petetyksi kaupoissasi? Kyllä nyt taustat ym pitää tarkistaa ennenkuin kauppoja tekee! Ihan perusasia ja pätee kaikkialla maailmassa. Suomi on kuitenkin yksi vähiten korruptoituneista maista maailmassa joten menepä itseesi ja mieti ;) Mutta kiitos vastauksista; viisastuin piirun kun luin nuo merkitykset ;)
Kyllä se päivä vielä paistaa.. "risukasaankin", joskus niin on pakko uskoa.
Aika dramaattiselta kuulostat :(
Ei paljon sanoja löydy, mutta jos kunnon yöunet auttaisi, ensalkuun.. edes vähän.
Voimia ja jaksamista.Täytyy sanoa, ettei yöunet auta. Viimeyön jälkeen olisi voinut asiat olla siedettävällä tasolla, mutta sama paska vaan jatkui. Autoni huollon kanssa oli pelleilty. Sen tiedän että ensiyön jälkeen tulee lisää ongelmia, jotka vaan vaikeuttaa minun asioideni hoitamista. Yritän päästä tilanteeseen etten ole kenestäkään suomalaisesta riippuvainen. seksuaalisadistinen yhteiskunta on tullut kaapista.
Mitä enemmän harmia, niin sitä kovempi on muuttobuumi.
Sonera on seuraava, joka on toiminut töykeästi asioidessani heidän liikkeessään. Nainen liikkeessä pyysi minua näyttämään toista kännykkääni ja rikkoi sen tahallaan.
Eilen otin selvää venäläisestä operaattorista ja puheluiden hinnat sukulaisille ja sisarilleni muihin maanosiin maksavat murto-osan mitä suomalaisilta operaattoreilta. Eikä minulla kohta edes ole mitään asiaa kenellekkään suomalaiselle.Duke.of.America kirjoitti:
Täytyy sanoa, ettei yöunet auta. Viimeyön jälkeen olisi voinut asiat olla siedettävällä tasolla, mutta sama paska vaan jatkui. Autoni huollon kanssa oli pelleilty. Sen tiedän että ensiyön jälkeen tulee lisää ongelmia, jotka vaan vaikeuttaa minun asioideni hoitamista. Yritän päästä tilanteeseen etten ole kenestäkään suomalaisesta riippuvainen. seksuaalisadistinen yhteiskunta on tullut kaapista.
Sonera on seuraava, joka on toiminut töykeästi asioidessani heidän liikkeessään. Nainen liikkeessä pyysi minua näyttämään toista kännykkääni ja rikkoi sen tahallaan.
Eilen otin selvää venäläisestä operaattorista ja puheluiden hinnat sukulaisille ja sisarilleni muihin maanosiin maksavat murto-osan mitä suomalaisilta operaattoreilta. Eikä minulla kohta edes ole mitään asiaa kenellekkään suomalaiselle.En halua vähätellä mitään! Mutta ei negatiivinen asenne taida auttaa, niin kauan kun olet Suomessa. Merkki yms. huolloista marisee varmaan koko kansa, eikä mitään tapahdu. Voi olla harvinaisia poikkeuksia..
Kaikki saa joskus töykeää/törkeää palvelua esim. kännyliikkeissä. Henkilökuntaa jokapaikassa vähennetty varmaan niin, että heilläkin pinna kireällä.
Elämä Suomessa on kallista, suht vähän siihen voinee itse vaikuttaa.
Jos mahdollisuus, ja paikka minne täältä muuttaa, miksi ei.
Kannattanee varmistaa olot ja olosuhteet siellä. Jos jo ennestään tuttuja ja sukulaisia siellä minne menossa, helpottanee... Ellei sitten "suku ole pahin", kuten Suomessa usein tavataan sanoa ;)
Nyt unta palloon.. mä valvon vielä jonkin aikaa.. olosuhteet pakottaa, en valita..Sibone kirjoitti:
En halua vähätellä mitään! Mutta ei negatiivinen asenne taida auttaa, niin kauan kun olet Suomessa. Merkki yms. huolloista marisee varmaan koko kansa, eikä mitään tapahdu. Voi olla harvinaisia poikkeuksia..
Kaikki saa joskus töykeää/törkeää palvelua esim. kännyliikkeissä. Henkilökuntaa jokapaikassa vähennetty varmaan niin, että heilläkin pinna kireällä.
Elämä Suomessa on kallista, suht vähän siihen voinee itse vaikuttaa.
Jos mahdollisuus, ja paikka minne täältä muuttaa, miksi ei.
Kannattanee varmistaa olot ja olosuhteet siellä. Jos jo ennestään tuttuja ja sukulaisia siellä minne menossa, helpottanee... Ellei sitten "suku ole pahin", kuten Suomessa usein tavataan sanoa ;)
Nyt unta palloon.. mä valvon vielä jonkin aikaa.. olosuhteet pakottaa, en valita..Kännykkäliikkeessä toiminta oli tahallista. nainen pyysi minun toisen kännykän nähtäväksi ja rikkoi sen, sekä laittoi sen rikkinäisenä siihen pöydälle. Mies siinä liikkeessä vaan katseli k-päisenä vieressä. Erotan kyllä tahallisuuden.
Periaatteessa se on yksi hailee, sillä tulevaisuus odottaa minua jossakin, muttei tässä maassa:)- Rattus sp.
Täytyy sanoa, ettei yöunet auta. Viimeyön jälkeen olisi voinut asiat olla siedettävällä tasolla, mutta sama paska vaan jatkui. Autoni huollon kanssa oli pelleilty. Sen tiedän että ensiyön jälkeen tulee lisää ongelmia, jotka vaan vaikeuttaa minun asioideni hoitamista. Yritän päästä tilanteeseen etten ole kenestäkään suomalaisesta riippuvainen. seksuaalisadistinen yhteiskunta on tullut kaapista.
Eilen otin selvää venäläisestä operaattorista ja puheluiden hinnat sukulaisille ja sisarilleni muihin maanosiin maksavat murto-osan mitä suomalaisilta operaattoreilta. Eikä minulla kohta edes ole mitään asiaa kenellekkään suomalaiselle.Nyt otat kyllä tilanteeseen nähden ylisuuria kierroksia. Luulin, että kyseessä on mittavamman luokan ongelmista, kuten työhön liittyvistä sopimusrikkomuksista.
Jos et ole tyytyväinen saamaasi palveluun, otat uudelleen yhteytttä palveluntarjoajaan. Jos ongelmat eivät selviä, menet hierarkiassa ylöspäin. Jos edelleenkään ei selviä, niin otat yhteyttä tai uhkailet kuluttaja-asiamiehellä.
Autonhuollossa on epäselviä tapauksia. Paras esimerkki minulta on äitini ystävä, jolta veloitettiin ilmastoinnin korjauksesta, vaikka autossa ei ole ilmastointia :D. Aina voi vaihtaa seuraavalla kerralla toiseen liikkeeseen korjattavaksi. Omalta kohdalta olin aikoinaan tyytymätön porilaisen firman toimintaan ja käytin autoani lahtelaisessa tutussa, luotettavassa liikkeessä. Kun muutin Lahteen ja autoni vanhentessa vaihdoin autoni huollatuksen samaan liikkeeseen, jossa isäni autoa huollettiin. Aina voi siirtyä jatkossa itselleen parempaan liikkeeseen.
Tuskin liikkeessä tahallaan hajotettiin kännykkääsi, mutta tumpelo ihminen voi todellakin rikkoa kännykän tajuamatta sitä. Valittaisin, ettei kännykkä toimi sen jälkeen, kun kävit liikkeessä. Kyseessä ei ole kuitenkaan liittymään liittyvän kytköspuhelimen käyttö? Näissä tapauksissa aikaisemman operaattorin pitää purkaa esto sopimuskauden loputtua, jotta voit käyttää toista SIM-korttia.
Täällä Lahdessa julkinen terveydenhuolto on sen verran tehotonta ja alasajettua, että en edes kuvittele pääseväni hoitoon ajoissa. En tiedä yhtäkään tuttavapiiristä, joka olisi päässyt kunnalliseen hammashoitoon. Keuhkoputkentulehduksessa tai muussa vakavammassa varaan ajan yksityiselle, sillä terveyteni on minulle sen verran kallis.
Oletko muuten ajatellut esim. Skypeä tai Skype-puhelinta yhteydenpitoon? Sitä käyttäisin, jos pitäisin yhteyttä sukulaisiin tai ystäviin Suomen ulkopuolella.
Toivottavasti pystyt purkamaan jonkun ystävän kanssa tuota huonoa oloa. Kun ihminen on yksin, niin monet asiat saavat ylisuuria mittasuhteita. Pärjäile! - Meriläinen
Eilen otin selvää venäläisestä operaattorista ja puheluiden hinnat sukulaisille ja sisarilleni muihin maanosiin maksavat murto-osan mitä suomalaisilta operaattoreilta. Eikä minulla kohta edes ole mitään asiaa kenellekkään suomalaiselle.Joskus ihmiselle käy niin että takkiin tulee vähän joka suunnasta. Ja siinä kait se ihmisen kestävyys mitataan.
Silloin ei auta kun purra hammasta ja painaa eteenpäin. Tai hakea apua jostain jos ei kestä.
Se on elämää eikä todellakaan ole kivaa kun se tapahtuu. Itellä ollut nyt jotenkin vähän tasaisempaa josta syvä kiitollisuus.
Vielä on muistissa hyvin kun kipuilin sen tuhannen asian kanssa ja välillä tuntui ettei pää kestä.
Mulla on niin hyviä läheisiä että niiden kanssa olen saanut purkaa pahaa oloa ja löytyy ystäviäkin joita hyväkseni käytin silloin.
Toivottavasti sulla on ihmisiä lähellä, jos on niin käytä niitä. Puhu ja kiroile.
Muuttamalla voit saada paremman elämän tai..... Rattus sp. kirjoitti:
Nyt otat kyllä tilanteeseen nähden ylisuuria kierroksia. Luulin, että kyseessä on mittavamman luokan ongelmista, kuten työhön liittyvistä sopimusrikkomuksista.
Jos et ole tyytyväinen saamaasi palveluun, otat uudelleen yhteytttä palveluntarjoajaan. Jos ongelmat eivät selviä, menet hierarkiassa ylöspäin. Jos edelleenkään ei selviä, niin otat yhteyttä tai uhkailet kuluttaja-asiamiehellä.
Autonhuollossa on epäselviä tapauksia. Paras esimerkki minulta on äitini ystävä, jolta veloitettiin ilmastoinnin korjauksesta, vaikka autossa ei ole ilmastointia :D. Aina voi vaihtaa seuraavalla kerralla toiseen liikkeeseen korjattavaksi. Omalta kohdalta olin aikoinaan tyytymätön porilaisen firman toimintaan ja käytin autoani lahtelaisessa tutussa, luotettavassa liikkeessä. Kun muutin Lahteen ja autoni vanhentessa vaihdoin autoni huollatuksen samaan liikkeeseen, jossa isäni autoa huollettiin. Aina voi siirtyä jatkossa itselleen parempaan liikkeeseen.
Tuskin liikkeessä tahallaan hajotettiin kännykkääsi, mutta tumpelo ihminen voi todellakin rikkoa kännykän tajuamatta sitä. Valittaisin, ettei kännykkä toimi sen jälkeen, kun kävit liikkeessä. Kyseessä ei ole kuitenkaan liittymään liittyvän kytköspuhelimen käyttö? Näissä tapauksissa aikaisemman operaattorin pitää purkaa esto sopimuskauden loputtua, jotta voit käyttää toista SIM-korttia.
Täällä Lahdessa julkinen terveydenhuolto on sen verran tehotonta ja alasajettua, että en edes kuvittele pääseväni hoitoon ajoissa. En tiedä yhtäkään tuttavapiiristä, joka olisi päässyt kunnalliseen hammashoitoon. Keuhkoputkentulehduksessa tai muussa vakavammassa varaan ajan yksityiselle, sillä terveyteni on minulle sen verran kallis.
Oletko muuten ajatellut esim. Skypeä tai Skype-puhelinta yhteydenpitoon? Sitä käyttäisin, jos pitäisin yhteyttä sukulaisiin tai ystäviin Suomen ulkopuolella.
Toivottavasti pystyt purkamaan jonkun ystävän kanssa tuota huonoa oloa. Kun ihminen on yksin, niin monet asiat saavat ylisuuria mittasuhteita. Pärjäile!Siis jos jään suomeen, niin menetykseni olisi 115 000euroa, josta 75 000 olisi sellaista mikä pitäisi maksaa. Jos taas muutan pois, niin menetykseni on tavallaan vaan 40 000 euroa 15 000euroa maksettavaa, joka on yhteiskunnan syytä. Vaikka minulle lyötäisi nuo rahat kouraan, niin mikään ei kuitenkaan muuttaisi sitä tilannetta ettei tämä yhteiskunta toimi siten että minun olisi tässä maassa hyvä olla.
- Rattus sp.
Siis jos jään suomeen, niin menetykseni olisi 115 000euroa, josta 75 000 olisi sellaista mikä pitäisi maksaa. Jos taas muutan pois, niin menetykseni on tavallaan vaan 40 000 euroa 15 000euroa maksettavaa, joka on yhteiskunnan syytä. Vaikka minulle lyötäisi nuo rahat kouraan, niin mikään ei kuitenkaan muuttaisi sitä tilannetta ettei tämä yhteiskunta toimi siten että minun olisi tässä maassa hyvä olla.
Eli tuo kuullostaa pääomaverotukselta. Ei tarvitse vastata. Ei ihme, että menetit yöunet. Kun lähdet eteenpäin, niin tarkista hyvin tarkkaan se, ettei tuleva maa myös rokota verotuksillaan.
Rattus sp. kirjoitti:
Eli tuo kuullostaa pääomaverotukselta. Ei tarvitse vastata. Ei ihme, että menetit yöunet. Kun lähdet eteenpäin, niin tarkista hyvin tarkkaan se, ettei tuleva maa myös rokota verotuksillaan.
Ei ole veroja, vaan 60 000 ovat minulle tahallisesti aiheutettuja kuluja. Veroni olen maksanut ja niillä rahoilla on suomaessa asfalttiin keskiviivalle tehty karhennuksia, jotka ohitustilanteissa syö auton pyörien laakereita.
15-tonnia on kauppiaan petollisesta toiminnasta minulle aiheutuvia kuluja sellaisesta asiasta, jota tarvitsen jos jään suomeen. Olisin tarvinut kyseisen asian jo kymmenen vuotta sitten, enkä siitä johtuen ole voinut lomailla enkä talvisin tehdä minulle tarpeellisia ja tärkeitä asioita kymmeneen vuoteen. Välinpitämättömyydellä ja laiminlyömällä asioita voidaan myös syyöllistyä pahoinpitelyyn ja pitkäkestoisuudesta ym tekijöistä johtuen pelkkä "hyväntahtoinen" väkivallanteko voi muuttua kidutukseksi, joka on suomenkin allekirjoittaman kansainvälisen sopimuksen vastainen rikos. Se että yhteiskunta evää minulta lainmukaisia palveluita ja hakee jonkun vihreän huumliberaalin projektiin rahaa, sekä yrittää valehtelemalla asioita painostaa maksamaan sellaista, mikä ei hyödytä minua millään tavalla ja on talokauppa tehdessäni yhden kaupantekoon vaikuttavan kriteerin vastainen saa yhteiskunnan näyttämään joltakin muulta, kuin mikä yhteiskunnan tarkoitus on. Yhteiskunta pitäisi olla ihmistä varten, eikä ihminen yhteiskuntaa, jos joku ymmärtää mikä ero niillä on.
Jos yhteiskunta ei tuomitse väkivaltaa tehneitä, tai niihin osallistuneita henkilöitä, niin yhteiskunta hyväksyy silloin väkivallan. Minun vaihtoehtoni elämänlaatuni parantamiseksi on muutto ulkomaille.
Löytyy myös oman hyödyn tavoitteluun liittyvä tahallinen hengen vaarantaminen, jonka voidaan tulkita henkilön/henkilöiden asemasta johtuen murhayritykseksi. Kansainvälinen yhteisö jonka alaisuudessa on toimittu langettaisi tuomion välittömästi, jos asiasta tekisi julkisen.
Minua ei kiinnosta muu kuin ulkomaille muutto.
Ne 40 tonnia ovat epärehellisten ihmisten toiminnallaan minulle aiheutettuja kuluja.
Lisäksi hemmetin lainanottajat ja kyselijät, jotka ovat kuin sontakikkare kengänpohjassa, jota ei tahdo saada karistettua hemmettiin.
Verotus on laillista ja jos sellaiset ihmiset, joilla on puolet pienemmät tulot kuin minulla pystyvät elämään mukavammin kuin minä, niin jokin on pielessä.
On vielä paljon paljon muuta. kaikkea ei keralla jaksa edes tuumia. Optimismilla on rajansa,kuten on sietokyvylläkin.- Rattus sp.
Ei ole veroja, vaan 60 000 ovat minulle tahallisesti aiheutettuja kuluja. Veroni olen maksanut ja niillä rahoilla on suomaessa asfalttiin keskiviivalle tehty karhennuksia, jotka ohitustilanteissa syö auton pyörien laakereita.
15-tonnia on kauppiaan petollisesta toiminnasta minulle aiheutuvia kuluja sellaisesta asiasta, jota tarvitsen jos jään suomeen. Olisin tarvinut kyseisen asian jo kymmenen vuotta sitten, enkä siitä johtuen ole voinut lomailla enkä talvisin tehdä minulle tarpeellisia ja tärkeitä asioita kymmeneen vuoteen. Välinpitämättömyydellä ja laiminlyömällä asioita voidaan myös syyöllistyä pahoinpitelyyn ja pitkäkestoisuudesta ym tekijöistä johtuen pelkkä "hyväntahtoinen" väkivallanteko voi muuttua kidutukseksi, joka on suomenkin allekirjoittaman kansainvälisen sopimuksen vastainen rikos. Se että yhteiskunta evää minulta lainmukaisia palveluita ja hakee jonkun vihreän huumliberaalin projektiin rahaa, sekä yrittää valehtelemalla asioita painostaa maksamaan sellaista, mikä ei hyödytä minua millään tavalla ja on talokauppa tehdessäni yhden kaupantekoon vaikuttavan kriteerin vastainen saa yhteiskunnan näyttämään joltakin muulta, kuin mikä yhteiskunnan tarkoitus on. Yhteiskunta pitäisi olla ihmistä varten, eikä ihminen yhteiskuntaa, jos joku ymmärtää mikä ero niillä on.
Jos yhteiskunta ei tuomitse väkivaltaa tehneitä, tai niihin osallistuneita henkilöitä, niin yhteiskunta hyväksyy silloin väkivallan. Minun vaihtoehtoni elämänlaatuni parantamiseksi on muutto ulkomaille.
Löytyy myös oman hyödyn tavoitteluun liittyvä tahallinen hengen vaarantaminen, jonka voidaan tulkita henkilön/henkilöiden asemasta johtuen murhayritykseksi. Kansainvälinen yhteisö jonka alaisuudessa on toimittu langettaisi tuomion välittömästi, jos asiasta tekisi julkisen.
Minua ei kiinnosta muu kuin ulkomaille muutto.
Ne 40 tonnia ovat epärehellisten ihmisten toiminnallaan minulle aiheutettuja kuluja.
Lisäksi hemmetin lainanottajat ja kyselijät, jotka ovat kuin sontakikkare kengänpohjassa, jota ei tahdo saada karistettua hemmettiin.
Verotus on laillista ja jos sellaiset ihmiset, joilla on puolet pienemmät tulot kuin minulla pystyvät elämään mukavammin kuin minä, niin jokin on pielessä.
On vielä paljon paljon muuta. kaikkea ei keralla jaksa edes tuumia. Optimismilla on rajansa,kuten on sietokyvylläkin.Tuli vain mieleeni, vaikka päätöksen olet jo tehnyt, ehkä joku toinen kunta olisi ollut yrittäjäystävällisempi? En ole se, joka tulee sanomaan sinulle, että älä muuta ei kannata, sillä saatan tehdä jossakin vaiheessa päätöksen ulkomaille muutosta.
Monesti Suomessa toteaa, että vasta ajan myötä löytyy ne luotettavat kumppanit kaupoissa. Siihen auttaa usein työkavereiden, sukulaisten ja ystävien kommentit hyvistä yrityksistä. Rattus sp. kirjoitti:
Tuli vain mieleeni, vaikka päätöksen olet jo tehnyt, ehkä joku toinen kunta olisi ollut yrittäjäystävällisempi? En ole se, joka tulee sanomaan sinulle, että älä muuta ei kannata, sillä saatan tehdä jossakin vaiheessa päätöksen ulkomaille muutosta.
Monesti Suomessa toteaa, että vasta ajan myötä löytyy ne luotettavat kumppanit kaupoissa. Siihen auttaa usein työkavereiden, sukulaisten ja ystävien kommentit hyvistä yrityksistä.Lopullisen päätöksen tekeminen ei ole helppoa. Oikeiden ihmisten kohtaaminen on vaikeaa, ellei mahdotonta jos on monta rautaa tulessa.
Minulla ei ole tarvetta yrittää, vaan luoda yrittämistä ja nauttia osinko- ja pääomatuloista. Henkilökohtaisista kaupoista on ollut kyse, kun olen ottanut takkiini. Yrittäjällä ei ole kuluttajasuojaa, mutta yksityiselle se kuuluu.
Tilanteeni on aika monimutkainen.- ratsutaja
Lopullisen päätöksen tekeminen ei ole helppoa. Oikeiden ihmisten kohtaaminen on vaikeaa, ellei mahdotonta jos on monta rautaa tulessa.
Minulla ei ole tarvetta yrittää, vaan luoda yrittämistä ja nauttia osinko- ja pääomatuloista. Henkilökohtaisista kaupoista on ollut kyse, kun olen ottanut takkiini. Yrittäjällä ei ole kuluttajasuojaa, mutta yksityiselle se kuuluu.
Tilanteeni on aika monimutkainen.Hevoskaupoissako sinua on petetty?
- Rattus sp.
Lopullisen päätöksen tekeminen ei ole helppoa. Oikeiden ihmisten kohtaaminen on vaikeaa, ellei mahdotonta jos on monta rautaa tulessa.
Tilanteeni on aika monimutkainen.Duke minua ei loukkaa, eikä muitakaan, jos päätät poistaa osan keskustelusta tai kokonaan. Enemmänkin olen huolissani siitä, että paljastat liikaa itsestäsi aivan ventovieraille ihmisille.
Sen verran tuosta rakentamispuolesta, ettei sinun luultavasti tarvitse löytää kuin yksi luotettava tekijä. Luulen, että ammattilaiset ovat verkottuneet toisten ammattilaisten kanssa. Sellaisten, joihin voivat luottaa. Joku naapureistasi tai liiketutuistasi on saattanut teettää jotakin ja voi suositella sinulle luotettavaa tekijää.
Joskus olen leikilläni heittänyt vitsinä, että minusta tulee isona bisnesenkeli :). - ajattele enstex
Eilen otin selvää venäläisestä operaattorista ja puheluiden hinnat sukulaisille ja sisarilleni muihin maanosiin maksavat murto-osan mitä suomalaisilta operaattoreilta. Eikä minulla kohta edes ole mitään asiaa kenellekkään suomalaiselle.no nyt meni perille, olet siis hyväuskoinen hölmö, jota jokainen kusee silmään, ja sinä olet siis niin marttyyria että.
valitat, ja valitat,,,,, tee jotain asioilles, jospa nousisit ensin seisomaan
etkä rimpuilisi polvillasi myötätuntoa kerjäten
- Heikunkeikku
Totaalisen romahduksen jälkeen (oli syy mikä tahansa) pyöriskelee aikansa suon alimmassa kerroksessa. Sinne ei pahemmin auringon säteet yllä ja vaikka yltäisi pari sädenauhaa, niin niistä ei piittaa yhtikäs mitään.
Kaikille varmaan tulee, jossakin elämän vaiheessa, sellainen tilanne, että ei pahemmin naarata. Sitä kieriskelee aikansa ongelman kimpussa, mutta onneksi Aika (välimatka) tuo muitakin ajatuksia päähän ja pystyy paremmin suhteuttamaan asioita.
Ihmisella on käsittämättömän kummallinen Taito kestää pettymyksiä, vaikka ensteks tuntuisikin siltä, että "nyhän mää annan periksi ja tää on menoa..."
Jokainen tarvitsee "oman pituisen Ajan" totaalisen romahduksen siimeksessä pyörimiseen. Kun tämä aika on kulunut, niin sen jälkeen tulee vaihe, että alkaa ylähä nouseminen. Sitten huomaa niitä auringon säteitäkin ja elämä lähtee luistelemaan eteenpäin ja pettymys/pettymykset jäävät taka-alalle.
Tsemppiä vaan. - Meriläinen
Voimia munkin puolesta!
Ja sitten se pikkuvaroitus. Pettymyksiä tulee ihmiselle joka paikassa, ei vain suomessa.
Muista ettet pääse itseäsi pakoon menet minne tahansa.
Sielläin jossain jos romahdat ei ole välttämättä tuttuja asioita, voi olla hyvä mutta myös paha. Täällä suomessa kaikki on tehty niin hemmetin vaikeaksi.
jaksa kaikkea selvittää, mitä täällä on pielessä. Yhteiskunnassa harjoitetaan väärentelyä. Väärennellään papereihin eritavoin asioita joista on sovittu ja se mikä sopimukseen on vaikuttanut valehdellaan paperilla toiseksi.
Yritykset eivät pidä kiinni lupauksista ja kännyköillä ei saa yhteyttä minne haluaa.
Onneksi asunto on kohta maksettu ja voin hyvillä mielin nostaa kytkintä ja poistua tästä rikollisesta yhteiskunnasta.
"Jossain" kehitysmaassa tuntisin itseni varmaan hyödylliseksi, eikä tarvitsisi ottaa stressiä mistään.
Minulla on periaate, etten ole minkään sellaisen yrityksen, tai palvelun kanssa missään tekemisissä, minkä totean toimineen epärehellisesti, tai jollaintavoin loukanneen minua. Se että joutuu pakotettuna toimimaan omien periaatteiden vastaisesti satuttaa.
Toisin sanoen minulla ei ole tässä maassa edes terveydenhuoltopalveluita, jotka minulle veronmaksajana kuuluisivat. Kuka juutalainen esimerkiksi haluaisi mennä Josef Mengelen vastaanotolle kaiken sen jälkeen mitä se jätkä on tehnyt.
Täällä ei oikeasti ole minulle enää mitään. Ei kiinnosta juhliminen, koska se ei johda mihinkään rakentavaan. Ei ole ketään joka oikeasti olisi kiinnostunut samoista asioista kuin minä ja joka itsenäisesti ilman minun auttamista pystyisivät toteuttamaan niitä asioita joista haluaisin vaihtaa ajatuksia.
Asiat joissa olisi halunnut kehittyä ja joita olisi halunnut rakentaa kaikkien hyväksi ovat menneet poskelleen ulkopuolisten toimesta.
Missään ei ole mitään järkeä.
Jonkun asian kanssa voin vielä pohdiskella näillä sivuilla, mutta se hemmetin väsymys kaikessa muussa pakottaa minut lähtemään tästä koko hemmetin maasta hemmettiin.Huolestuttavaa tuo ajatuksen juoksusi. Oletko ollut kehitysmaissa? Siellä vasta vedätetään :( Ymmärrän hieman asioista ja kun et huoli suomalaista hyvää ja todella asiakaskeskeistä terveydenhuoltoa niin joudun miettimään miksi? Täällä on mahdollisuus valittaa huonosta hoidosta korkealle taholle asti ja saat päätöksen jos sinua on hoidettu väärin! Kuulostat ääri masentuneelta eli tarvitset apua! Valohoito auttaa ja jos sinulla on varaa siirtyä eteläisimpiin maihin niin mikä ettei. Toivottavasti se auttaa sinua. Paljon olen kokenut mutta suomalainen yhteiskunta on yksi parhaista maailmassa ja tuottaa palveluja edullisesti, mutta siksi varmaan voi huonosti koska rahat ei riitä tähän sosiaaliseen tukeen mitä nykyään lakien mukaan pitäisi olla saatavilla!
amigurumi kirjoitti:
Huolestuttavaa tuo ajatuksen juoksusi. Oletko ollut kehitysmaissa? Siellä vasta vedätetään :( Ymmärrän hieman asioista ja kun et huoli suomalaista hyvää ja todella asiakaskeskeistä terveydenhuoltoa niin joudun miettimään miksi? Täällä on mahdollisuus valittaa huonosta hoidosta korkealle taholle asti ja saat päätöksen jos sinua on hoidettu väärin! Kuulostat ääri masentuneelta eli tarvitset apua! Valohoito auttaa ja jos sinulla on varaa siirtyä eteläisimpiin maihin niin mikä ettei. Toivottavasti se auttaa sinua. Paljon olen kokenut mutta suomalainen yhteiskunta on yksi parhaista maailmassa ja tuottaa palveluja edullisesti, mutta siksi varmaan voi huonosti koska rahat ei riitä tähän sosiaaliseen tukeen mitä nykyään lakien mukaan pitäisi olla saatavilla!
Ainoa mitä jään täältä kaipaamaan, kun muutan pois on maito.
Suomalainen hierarkia ei kuitenkaan terveydenhuoltohenkilöille aiheuta samanlaista ja yhtä pitkäkestoista tuskaa, kuin ovat aiheuttaneet minulle. Suomalainen yhteisklunta antaa anteeksi rikollisille uhrin puolesta. Kukaan ei voi antaa anteeksi minun puolestani, eikä voi korvata minulle mitään, ellei ole antaa uutta aikaa kulutetun tilalle.
Minulla on hyvät tulot, mutta suomi on täynnä lypsäjiä. Elän jossain toisessa maassa kuin kuningas ja minua myös rakastetaan sellaisena kuin olen. Olen oikeasti hyvä mies. Minun ei tarvitse juoda viinaa ja maksan kaikesta mitä tarvitsen. En harrasta seksiä. En käytä huumeita, enkä koskaan ole käyttänyt.
Haluan tehdä hyvää ihmisille, jotka sen ovat ansainneet, mutten halua enää koskaan joutua lypsylehmäksi kenellekkään.- vali,vali,vali
Outo asenne dukella suomalaiseen yhteiskuntaan!!
mistä paratiisista olet kotoisin, ja jos siellä kaikki oli niin hyvin miksi ylipäätään tulit tänne, nosta nyt jo kytkintä ja lähde sinne takaisin
Vai kuulutko siihen vähemmistöön jonka pitää saada kaikki
itselle ilmaiseksi heti mitään tekemättä ? - Anjaniina.
Ainoa mitä jään täältä kaipaamaan, kun muutan pois on maito.
Suomalainen hierarkia ei kuitenkaan terveydenhuoltohenkilöille aiheuta samanlaista ja yhtä pitkäkestoista tuskaa, kuin ovat aiheuttaneet minulle. Suomalainen yhteisklunta antaa anteeksi rikollisille uhrin puolesta. Kukaan ei voi antaa anteeksi minun puolestani, eikä voi korvata minulle mitään, ellei ole antaa uutta aikaa kulutetun tilalle.
Minulla on hyvät tulot, mutta suomi on täynnä lypsäjiä. Elän jossain toisessa maassa kuin kuningas ja minua myös rakastetaan sellaisena kuin olen. Olen oikeasti hyvä mies. Minun ei tarvitse juoda viinaa ja maksan kaikesta mitä tarvitsen. En harrasta seksiä. En käytä huumeita, enkä koskaan ole käyttänyt.
Haluan tehdä hyvää ihmisille, jotka sen ovat ansainneet, mutten halua enää koskaan joutua lypsylehmäksi kenellekkään.Hei Duke, maitoa juodaan muuallakin ;) ympäri maailman.Et menetä mitään ;)))
- pusk-nainen
Dukelle.Itse olen miettinyt viimeaikoina noita samoja,eilen oikeastaan eka kerran totesin itselleni,mikä saa minut asumaan Helsingissä?
Kun katselin iltapäivän ostoskeskuksen ihmisiä ja menoa,totesin että suurin osa ihmisistä on muista maista.Ei se ole koskaan haitannut mutta kun kuuntelee kuinka väkivalta ja rikollisuus lisääntyy kaiken aikaa,kohta saa pelätä varjoaan.
Olen aina tehnyt työni hyvin,mutta minua on kusetettu viimeaikoina esim mökin remonttien yhteydessä,rehellistä työntekijää ei löydy,kaikilla on omat tarkoitusperänsä ja yritetään huijata niin paljon kuin vaan voi.
Harmittaa että onnistuivat,naisena ei osaa puolustautua ja osaavat katsoa sopivan uhrin.
Luottaa ei voi kehenkään,on kuin ei olisi olemassa kenellekkään muuta kuin hyödykkeenä,myöskin sukulaisille.
Jos olisin nuorempi,ja rohkeampi,ostaisin vain menolipun jonnekkin,miehelle se ehkä on helpompaa kuin naiselle.Olla olemassa jossain vain olemisen vuoksi. - Tunneäly avuksi!
Rehellisyys häviää ajan kanssa. Aika monia vedätetään, tämä on ajan muotia. Ihmiset alkavat voida huonosti.
Jaksamista ja koetetaan pärjätä omien voimien ja runsaiden elämänkokemuksien mukaisesti tunneälyisesti!Terveydenhuollossa on ollut kyse sadismista, eikä se ole mitään oman edun tavoittelua vaan kyse on ollut perverssin mielihyvän tavoittelusta.
Suomalainen yhteiskunta on sairas.- Kotimaa paras
Terveydenhuollossa on ollut kyse sadismista, eikä se ole mitään oman edun tavoittelua vaan kyse on ollut perverssin mielihyvän tavoittelusta.
Suomalainen yhteiskunta on sairas.Muutamassa muussa yhteiskunnassa eläneenä koen Suomen vielä erittäin hyväksi paikaksi elää. Korruptio on alhainen, terveydenhuolto, koululaitos, sosiaalihuolto, työntekijöiden edut etc. pelaavat kohtalaisen hyvin. Eniten pidän täällä arvossa turvallisuutta, vaikka se onkin hieman heikentynyt kasainvälistymisen myötä on se silti korkeata tasoa verrattuna muihin maihin missä olen asunut ja työskennellyt.
Osaltaan vanha sanonta 'ihminen on oman onnensa seppä' pitänee paikkansa elää sitä ihan missä tahansa maan kolkassa. - selvä provo
Terveydenhuollossa on ollut kyse sadismista, eikä se ole mitään oman edun tavoittelua vaan kyse on ollut perverssin mielihyvän tavoittelusta.
Suomalainen yhteiskunta on sairas.Suomalainen yhteiskunta olisi terveempi, jos muuttaisit
sinne ihmemaahan, siellähän kuuluisa liisakin seikkaili ;))
Tämä taitaa olla vähän huono paikka käsitellä elämän murheita.
Elämässä tulee aina pettymyksiä, ja aika usein niihin itse on syypää. Sitä on vaan joskus vähän vaikea myöntää.
Mitä sitä enää tulevaisuutta kannattaa niin kovin suunnitella. Syö silloin kun on nälkä ja nukkuu kun nukuttaa. Muu on jo tässä iässä melko turhaa.Hyvä kuulla, että miehetkin etsii syytä itsestäänkin, ja löytääkin.
Omalla kohdalla sitä tulee joskus ajateltua liiaksi asti, oliko oma vika/moka, yleensäkin ensin itseään epäilee, eikä aina syyttä..
Jostain tulee mieleen sanonta "arvoa oma tilasi, anna arvo toisillekin"..
onkohan jostain ala-asteen kirjasta.. että siltä pohjalta. ;)
Jos ei paljoa odota, ei pety, mutta "tässä iässä turhaa", kuulostaa turhan negatiiviselta!
Huom. vain yks hymiö, sul ei ollu yhtään.. niin poistin pari omastani.- Rattus sp.
Noin minäkin ajattelen välillä, mutta sitten taas muistan, että oikeastaan kaikki on mahdollista elämässä :). Toivon vain, että Duken kohdallakin masentuneisuus on ohimenevää.
Sibone kirjoitti:
Hyvä kuulla, että miehetkin etsii syytä itsestäänkin, ja löytääkin.
Omalla kohdalla sitä tulee joskus ajateltua liiaksi asti, oliko oma vika/moka, yleensäkin ensin itseään epäilee, eikä aina syyttä..
Jostain tulee mieleen sanonta "arvoa oma tilasi, anna arvo toisillekin"..
onkohan jostain ala-asteen kirjasta.. että siltä pohjalta. ;)
Jos ei paljoa odota, ei pety, mutta "tässä iässä turhaa", kuulostaa turhan negatiiviselta!
Huom. vain yks hymiö, sul ei ollu yhtään.. niin poistin pari omastani.Oli tuo, tässä iässä turhaa, tieten liian negatiivinen, mutta kun sitä ajattelee vaan omasta näkökulmasta.
Sitä pyritään täydelliseen elämään, ja jokaisella se täydellisyys on erillainen..
Kaipa minä olen aika tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen, vaikka ei tämä täydellistä ole.Rattus sp. kirjoitti:
Noin minäkin ajattelen välillä, mutta sitten taas muistan, että oikeastaan kaikki on mahdollista elämässä :). Toivon vain, että Duken kohdallakin masentuneisuus on ohimenevää.
Kaikki on aina mahdollista. Suuret menetyksetkin, ja niihin ei tässä iässä ole oikein varaa.Onnea sitä toivotaan, mutta harvemmin se kohdalle sattuu.
Rattus sp. kirjoitti:
Tiedän kyllä että masennus menee ohitse ja uusi päivä koittaa uudessa maassa. Masennus tulee kestämään kyllä kuukauden päivät .
- Cipra Lex
Tiedän kyllä että masennus menee ohitse ja uusi päivä koittaa uudessa maassa. Masennus tulee kestämään kyllä kuukauden päivät .
Lohdutukseksi voi omasta kokemustani kertoa, että masennuksesta toipumiseen menee helposti vuosi, enemmänkin, ja silti tuntuu ettei siitä koskan toivu aivan entiselleen.
Eri asia on sitten nämä julkkisten "masennukset", joista toivutaan viikossa-kahdessa.
- JK
M Ä OLENNVÄSYNYT
- suvi.tuuletar
Ja niin olen minäkin väsynyt seuraamaan tätä keskustelua.
ilmeisesti duke ressukka on tullut huijatuksi joka asiassa
johon on ryhtynyt, kenties hyväuskoisuuttaan,
no, elämä opettaa ja jokaisen linnunkin on opittava itse lentämään,
kukaan muu ei sitä heidän puolesta tee. - Rattus sp.
suvi.tuuletar kirjoitti:
Ja niin olen minäkin väsynyt seuraamaan tätä keskustelua.
ilmeisesti duke ressukka on tullut huijatuksi joka asiassa
johon on ryhtynyt, kenties hyväuskoisuuttaan,
no, elämä opettaa ja jokaisen linnunkin on opittava itse lentämään,
kukaan muu ei sitä heidän puolesta tee.Kukaan ei pakota seurailemaan pakonomaisesti keskusteluja. Se sattuu olemaan vapaaehtoista. Aikamoinen heitto palstakirjoittelun perusteella väittää toista ressukaksi ym.. Joskus elämässä on tärkeämpiä asioita hoidettavana ja joku vähemmän tärkeän asian hoitaminen jää retuperälle. Kyllä rahanmeno aina harmittaa ja odottaa sitä saavansa vahtimattakin hyvää palvelua.
Opettele sinäkin sivuuttamaan aloituksia, jotka ärsyttävät. Niin minäkin teen aloitustesi suhteen.
- suvi.tuuletar
Noh, ne ajat kun mentiin amerikkaan kultaa vuolemaan ovat ohi.
nyt siellä ollaan köyhiä ja velkaisia. Eikä ne sun ongelmat poistu paikkaa vaihtamalla, mukana ne kulkee, minne menitkin.
ei kovin lohdullista, sorry, mutta asia on just näin.
jos kuitenkin menet suuren merentaa, hyvää matkaa
ja parempaa elämää toivottelee suvi.tuuletar - BURNOUT
TOTAALISTA VÄSYMISTÄ poteva ei todellakaan jaksa kirjoitella täällä palstoilla.
vaan viettää todennäköisesti päivänsä peiton alla, ns. turvassa. jaksamatta ryhtyä mihinkään toimeen.
näin ainakin minä koin oman loppuunpalamiseni- Anjaniina.
Älkää puhuko toisen puolesta.
Kukaan ei meistä tiedä toisen elämää ja olemista.
Masentuneenkin on saatava murheensa purettua jonnekin.
Mutta siinä olen muutaman muun kirjoittajan kanssa samaa mieltä, ettei tämä ehken ole se paikka.
Täällä jos olet heikko, saat hailauman kimppuusi.
Toki saa rohkaisuakin.
Mutta suoli nyt on mitä on...
Mites jos jätettäs kirjoittamatta nää rumat heitot ja kirjoitetaan vain jos on jotain asiaa ketjuun.
Mutta hieno homma että olet päässyt ohi masennuksestasi.
- ...
dukelle piristystä
http://www.youtube.com/watch?v=4DrV0PppvYk
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1882201
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo391527Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1321194Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56952Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol263934- 55876
Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20862Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis235762Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58753Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S18745