Oys, rintojen pienennys

v.47

Aikani lähestyy rintojen pienennykseen julkisella puolella Oys:ssa. Löytyykö täältä ketään, joka olisi käynyt ko. leikkauksessa Oys:ssa. Olisi mukava kuulla kokemuksia, niin hyviä kuin huonojakin..

67

4798

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aniirukis

      En ole Oys:sa ollut, mutta oululainen kirurgi leikkasi minut vajaa kaksi viikkoa sitten. Leikauskeen minut valmisteltiin erittäin hyvin, kuunneltiin huolet ja pelot, rauhoiteltiin ja lääkittiin kunnolla. Leikkauksen jäkeen olin hyvävointinen, toi väsynyt ja seuraavana päivänä pääsin kotiin. Ensimmäiset päivät olin tosi kipeä, haavoihin sattui ja eritettäkin tuli joten kahdesti päiväsä suihkutelin ja kuivailin ja siteitä vaihtelin. Viikon kuluttua alkoi jo elämä hymyillä... mutte edelleen olen kyllä toipilas.

      En vielä osaa sanoa onko leikaus vaikuttanut siihen mihin apua lähdettiin hakemaan, eli niska-hartiakipuihin. Kovin suurta määrää minulta ei kudosta poistettu. RInnat nättävät nyt ihan näpsäkän näköisiltä, turvotusta ja kipua vieä on sekä mojovat mustelmat...

      • yli 50v

        Paljonko sinulta poistettiin kudosta? Minut leikattiin useita kuukausia sitten ja vieläkin "ongelmia". Haavat nännien ympärillä ajoittain punaiset ja arat. Turvotustakin on vielä. Kyllä tämä kestää.


      • v.47

        Kiitos vastauksesta. Ei oo enään kuin kolme viikkoa leikkaukseen. Kyllä jännittää ja mietinkin monesti, että perunko. Sitä haluaisinkin, jutella leikkauksesta aikaisemmin kuin leikkauspäivänä. Sitä mahdollisuutta ei vaan ole oys:ssa. Kun kävin tutkimuksessa oys:ssa, niin se oli sellainen joutuisa käynti. Mitattiin rinnat ym. ja näytettiin ennen ja jälkeen kuvia. Onko sinut leikannut kirurgi Oys:in listoilla? Niska- hartiakivut ne on minunkin riesana. Rinnat ovat kokoa 80-85 D. Ólen yrittänyt vähän laihduttaa leikkausta varten. Mietin sitäkin, että onko laidutus hyväksi vai pahaksi. Paljon olisi kysymyksiä :)


      • yli 50v
        v.47 kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Ei oo enään kuin kolme viikkoa leikkaukseen. Kyllä jännittää ja mietinkin monesti, että perunko. Sitä haluaisinkin, jutella leikkauksesta aikaisemmin kuin leikkauspäivänä. Sitä mahdollisuutta ei vaan ole oys:ssa. Kun kävin tutkimuksessa oys:ssa, niin se oli sellainen joutuisa käynti. Mitattiin rinnat ym. ja näytettiin ennen ja jälkeen kuvia. Onko sinut leikannut kirurgi Oys:in listoilla? Niska- hartiakivut ne on minunkin riesana. Rinnat ovat kokoa 80-85 D. Ólen yrittänyt vähän laihduttaa leikkausta varten. Mietin sitäkin, että onko laidutus hyväksi vai pahaksi. Paljon olisi kysymyksiä :)

        Rintasi ovat kokoa 80-85 D? Eikö tuo ole ihan ok koko? En kritisoi, jokainen tekee omat ratkaisunsa. Tuo koko vaan ei tunnu suurelta.


      • v.47
        yli 50v kirjoitti:

        Rintasi ovat kokoa 80-85 D? Eikö tuo ole ihan ok koko? En kritisoi, jokainen tekee omat ratkaisunsa. Tuo koko vaan ei tunnu suurelta.

        Kyllä ne minun kokooni nähden ovat isot. Olen 150cm ja painan noin 58kg. Roikkuvat rinnat, hautumat, niska- hartiakivut ym. Kävin noin 4 vuotta sitten vatsanahan kiristysleikkauksessa yksityisellä puolella, kun julkiselle puolelle en päässyt pienuuteni takia. Siellä kirurgi sanoi, että täytyyhän ne noi rinnatkin pienentää. No en raskinut kun kallista oli. Jäi kyllä vähän harmittamaan koska siellä oli asiakkaita joilla tehtiin molemmat operaatiot yhdellä kertaa. Niin neljä lasta ja muistona roikkuva nahkapussi, sinne se jäi. Hieno homma. Vuosi sitten kun kävin oys:sa, niin kirurgi oli heti sitä mieltä että rinnat pienennetään. Mutta tosihan se on, että onhan näihin rintoihin tottunut. Nyt mielessä pyörii niin hyvät kuin pahat puolet. Pelkään, että jokin menee pieleen.


      • v.47

        Toivottavasti olen kans kuukauden päästä yhtä onnellinen uusista rinnoista. Toipuminen vie aikansa ja haavojen hoitaminen jne. Sinulta kysyisin, että onko sinut leikannut kirurgi oys:in kirurgeja. Minkä verran sait sairaslomaa. Mietin sitä koska työni on raskasta fyysisesti. Hohhoijaa kun jännittää tuleva leikkaus. Ei tässä enään muuta oikein mielessä pyöri kuin tuleva leikkaus päivä :)


    • Aniirukis

      Poistettiin n. 370 g per rinta. Minä olen tuskaillut jo nyt tämän turvotuksen kanssa, etenkin kainaloissa tuntuu olevan, mutta tänään tulee juuri 2 viikkoa operaatiosta joten ei kai ihmekään. Haavakipua ei juuri tunnu mutta jotenkin koko rinnat tuntuvat aroilta ja tietenkin kireiltä edelleen. Teipit ovat tiukasti paikoillaan joten en osaa yhtään sanoa millaiset haavat ovat, ilmeisesti ovat kutakuinkin kiinni kun mitään eritteitä ei ole tullut. En uskalla noita teippejä kyllä alkaa poistelemaan vaikka haavahoitaja sanoi että voisi niitä varovasti rapsuttaa irti, mutta ei siis ole pakko.

      Paranemisia sinulle yli 50v...toivon ettei minulla kestä kovin kauan nämä kivur, kun en sitten kykene töihin ollenkaan....minulla on sellainen työ ossa välillä tulee osumia kehoon.

      • yli 50v

        Hei vaan Aniirukis. Minulla ei ollut leikkauksen jälkeen mitään kipuja, rinnat vain olivat arat. Minä pidin teippejä vain viikon, sitten poistin ne. Olihan se kauhean näköistä...Turvotusta minulla oli todella kauan, useita kuukausia. Leikkauksesta on nyt noin seitsemän kuukautta ja haavat ovat tosiaankin vielä punaiset ja välillä kosketusarat. Turvotus on pikkuhiljaa laskenut. Kyllä tämä paraneminen on pitkäaikainen prosessi.
        Minulta poistettiin noin 350 g per rinta ja kuppikokoni on nyt C. Miten sinun kokosi muuttui leikkauksen myötä?
        Itse leikkaus meni hyvin ja tuntui helpolta. Aamulla leikattiin ja kotona olin iltapäivällä. Itse paraneminen sitten viekin aikaa.


      • 70hoo

        Mitä pidempään teippejä pitää, sen paremmin arvet parantuvat, itse pidin 5 viikkoa ohjeiden mukaan, ja vaihdoin kerran viikossa (ekan kerran vaihtoi haavahoitaja). Ja se teippien poisotto jännitti enemmän kuin oikeesti olisi ollut syytä, ei sattunut ollenkaan :)


      • yli 50v
        70hoo kirjoitti:

        Mitä pidempään teippejä pitää, sen paremmin arvet parantuvat, itse pidin 5 viikkoa ohjeiden mukaan, ja vaihdoin kerran viikossa (ekan kerran vaihtoi haavahoitaja). Ja se teippien poisotto jännitti enemmän kuin oikeesti olisi ollut syytä, ei sattunut ollenkaan :)

        Saatat olla oikeassa. Minulle vain sanottiin, että teipit voi poistaa viikon kuluttua leikkauksesta. Sen jälkeen suositeltiin käytettäväksi kelo-cote geeliä. Sitä olen ahkerasti käyttänyt. Silikonilaastareita en ole käyttänyt. Ovat liian hankalia muotoilla nännien ympärille.
        Kylläpä näkyy olevan eri sairaaloilla eri käytännöt. Haavahoitajasta en ole koskaan edes kuullut.


      • Hermostuttaaaa...
        yli 50v kirjoitti:

        Saatat olla oikeassa. Minulle vain sanottiin, että teipit voi poistaa viikon kuluttua leikkauksesta. Sen jälkeen suositeltiin käytettäväksi kelo-cote geeliä. Sitä olen ahkerasti käyttänyt. Silikonilaastareita en ole käyttänyt. Ovat liian hankalia muotoilla nännien ympärille.
        Kylläpä näkyy olevan eri sairaaloilla eri käytännöt. Haavahoitajasta en ole koskaan edes kuullut.

        Mulla on meno arviokäynnille lokakuulla, ja juurikin Oys:aan. Hirvittää jo sekin. Pari kysymystä olisi jo ennakkoon, vaikka kyllä kai ne sitten lokakuulla nämäkin kertoo, mutta hippasuttaa jo...
        Samaa mietin, kuin AP, eli laihduttamista. Minkälaiset BMI:t itse kullakin on ollut leikkaukseen mennessä, oletteko laihduttaneet?
        Kuinka pitkät sairaslomat mahtaa olla?
        Välillä tuntuu, että onkohan tämä ihan humpuukihommaa vai onko tästä oikea hyötykin...


      • 70hoo
        Hermostuttaaaa... kirjoitti:

        Mulla on meno arviokäynnille lokakuulla, ja juurikin Oys:aan. Hirvittää jo sekin. Pari kysymystä olisi jo ennakkoon, vaikka kyllä kai ne sitten lokakuulla nämäkin kertoo, mutta hippasuttaa jo...
        Samaa mietin, kuin AP, eli laihduttamista. Minkälaiset BMI:t itse kullakin on ollut leikkaukseen mennessä, oletteko laihduttaneet?
        Kuinka pitkät sairaslomat mahtaa olla?
        Välillä tuntuu, että onkohan tämä ihan humpuukihommaa vai onko tästä oikea hyötykin...

        Mulla bmi oli jotain 24 leikkaukseen mennessä, sitä ennen muutaman kilon laihdutin. Nyt vielä joitakin kiloja laihduttamatta. Kilot kannattaa laihduttaa ennen leikkausta. Saikku oli 5 vk (kevyt toimistotyö).

        Tämä kannattaa todella jos itselleen tekee selväksi ettei täydellisiä rintoja saa, vaan pienemmät ja ihanammat vaan :) Toipuminen kestää ja lopputuloksen näkee vasta vuoden päästä leikkauksesta. Mutta ylikiloja ei kannata kantaa, mitä pienemmät ja kauniimmat rinnat, sen pahemmalta se oma vartalo niihin suhteutettuna näyttää ;) (jos on ylikiloja)


      • 80H
        70hoo kirjoitti:

        Mulla bmi oli jotain 24 leikkaukseen mennessä, sitä ennen muutaman kilon laihdutin. Nyt vielä joitakin kiloja laihduttamatta. Kilot kannattaa laihduttaa ennen leikkausta. Saikku oli 5 vk (kevyt toimistotyö).

        Tämä kannattaa todella jos itselleen tekee selväksi ettei täydellisiä rintoja saa, vaan pienemmät ja ihanammat vaan :) Toipuminen kestää ja lopputuloksen näkee vasta vuoden päästä leikkauksesta. Mutta ylikiloja ei kannata kantaa, mitä pienemmät ja kauniimmat rinnat, sen pahemmalta se oma vartalo niihin suhteutettuna näyttää ;) (jos on ylikiloja)

        Olet taas 70hoo harvinaisen oikeassa :) mulla oli ylipainoa leikkaukseen mennessä (BMI 27) ja samat kilot on edelleen ja näkyvät kyllä paremmin, kun rinnat ovat pienet ja ihanat.
        Alkaa olla motivaatiota pudottaa muutama kilo, kun maaha näyttää isolta... Leikannut lääkäri arveli, että painon pudottaminen ei kovin paljon vaikuta rintoihin, koska painon vaihtelu ei aikaisemminkaan vaikuttanut rintojen kokoon merkittävästi. Eli rintani olivat tiivista kudosta ja kasvoivat kokoa, vaikka paino pysyi samana.
        Parasta on kuitenkin pudottaa painoa ennen leikkausta ja huolehtia yleiskunnosta, toipuminen helpottuu. Olin sairauslomalla 4vkoa, vointi oli ihan hyvä, mutta olisi kannattanut olla viikko lisää, sillä eka viikko töissä oli melko raskas, koska joudun työssäni nostamaan ja kantamaan.
        Itselläni ainakaan ei ollut "humpuuki hommaa", koska ryhti parani, hengittäminen helpottui ja nämä ovat kaiken muun lisäksi samankokoiset ja kauniit :D
        Olen kirjoitellut aikaisemminkin, mutta kerron vielä, että minulla poistettiin yhteensä lähes 1,5 kg ja koko oli ennen leikkausta 80H, nyt parhaalta tuntuu 85C, välillä menisi pienempi ympärys, mutta rasitus vielä tuntuu arvissa. Leikkauksesta alkaa olla jo 5kk.
        Tiedoksi sinulle 70hoo, minäkin iloitsen ja nautin kiitollisena pienemmistä rinnoistani vielä päivittäin :)


      • 70hoo
        80H kirjoitti:

        Olet taas 70hoo harvinaisen oikeassa :) mulla oli ylipainoa leikkaukseen mennessä (BMI 27) ja samat kilot on edelleen ja näkyvät kyllä paremmin, kun rinnat ovat pienet ja ihanat.
        Alkaa olla motivaatiota pudottaa muutama kilo, kun maaha näyttää isolta... Leikannut lääkäri arveli, että painon pudottaminen ei kovin paljon vaikuta rintoihin, koska painon vaihtelu ei aikaisemminkaan vaikuttanut rintojen kokoon merkittävästi. Eli rintani olivat tiivista kudosta ja kasvoivat kokoa, vaikka paino pysyi samana.
        Parasta on kuitenkin pudottaa painoa ennen leikkausta ja huolehtia yleiskunnosta, toipuminen helpottuu. Olin sairauslomalla 4vkoa, vointi oli ihan hyvä, mutta olisi kannattanut olla viikko lisää, sillä eka viikko töissä oli melko raskas, koska joudun työssäni nostamaan ja kantamaan.
        Itselläni ainakaan ei ollut "humpuuki hommaa", koska ryhti parani, hengittäminen helpottui ja nämä ovat kaiken muun lisäksi samankokoiset ja kauniit :D
        Olen kirjoitellut aikaisemminkin, mutta kerron vielä, että minulla poistettiin yhteensä lähes 1,5 kg ja koko oli ennen leikkausta 80H, nyt parhaalta tuntuu 85C, välillä menisi pienempi ympärys, mutta rasitus vielä tuntuu arvissa. Leikkauksesta alkaa olla jo 5kk.
        Tiedoksi sinulle 70hoo, minäkin iloitsen ja nautin kiitollisena pienemmistä rinnoistani vielä päivittäin :)

        Niin, eikö olekin ihanaa?! Päivittäin minäkin näitä ihailen ja ihmettelen et kuinka mulla nyt tällaiset voi ollakaan? Monen vuoden kärsimisen jälkeen. Ja kun toipuminen on sikäli edistynyt ettei rinnan sivussakaan ole mitään ikävää tunnetta enää (silläkin puolella voi jo nukkua ihan hyvin). Ainut on se et kun treenaan, niin rinnat tulee hiukan aroiksi, eli kun ne taitaa olla nyt ommeltu lihaksiin niin tiukasti kiinni niin "rasittuvat" ihan eri tavalla kuin aiemmin.

        Ja todellakin motivoi muokkaamaan vartaloa; menevät ihan hukkaan jos muu osa vartalosta ei näytä niin hyvältä ;)


      • v.47
        Hermostuttaaaa... kirjoitti:

        Mulla on meno arviokäynnille lokakuulla, ja juurikin Oys:aan. Hirvittää jo sekin. Pari kysymystä olisi jo ennakkoon, vaikka kyllä kai ne sitten lokakuulla nämäkin kertoo, mutta hippasuttaa jo...
        Samaa mietin, kuin AP, eli laihduttamista. Minkälaiset BMI:t itse kullakin on ollut leikkaukseen mennessä, oletteko laihduttaneet?
        Kuinka pitkät sairaslomat mahtaa olla?
        Välillä tuntuu, että onkohan tämä ihan humpuukihommaa vai onko tästä oikea hyötykin...

        Hei

        Mulla ei enään kuin kaks viikkoa leikkaukseen. Epäröin vielä kun jännittää. Tytär luo mulle uskoa ja sanoi tänäänkin, että tietysti menet leikkaukseen. Kait minä sitten menen. Harmittaa kun en täältä Oulusta ole löytänyt yhtään kohtalo toveria, joka olisi käynyt pienennys leikkauksen läpi. Mutta nyt olen jo antanut periksi etsimiselle ja todennut, että minun se on ite päätös tehtävä. On vaan ajateltava niitä hyviä puolia ja rohkaistuttava. Monet leikkaukset olen käynyt läpi, että eiköhän se tämäkin mene ja onnistu. Niin toivon :)


    • Aniirukis

      Minäkin olen pienikokoinen 153 cm ja paino nyt tällä hetkellä tuossa 55 kg:n tietämissä. Hieman vähemmän voisin painaa, mutta kaikki aikanaan. Maha ja peppu tosin alkavat otdellakin nyt näyttää isoilta kun rintoja on vähän vähemmän... Rintaliivikokoni oli ennen leikkausta 75/80 G-F-E riippui liivistä, parhaimmin istuivat yhdet g kupilliset liivit. Siksipä ihmettelen miten minulta otettiin niinkin vähän tavaraa pois... tällä hetkellä käytän vielä näitä urheiluliivejä 80D, yhdessä mallissa jää vähän tyhjää kuppeihin. Turvotusta jonkin verran vielä joten voi olla että sinne C kuppiin päädyn, hyvä olisi tämä Dkin. Edelleen vähän yllättäen entiset vaatteeni käyvät mainiosti, istuvat ehkä vähän paremmin mutta siis näyttää siltä ettei vaatekokonikaan sitten muuttunut kovin radikaalisti. Kukkarolle hyvä mutta...olisin vihdoin toivonut olevan leikkauksen jälkeen kokoa 38. No kaikkea ei voi saada.

      Teippejä olen vähän irrotellut, mutta annan olla vielä ensi viikon alkuun, silloin on pakko katsoa arpien tilanne ja onko ihopuutoksia kun on päätettävä kykenenkö töihin.

      • v.47

        Hei

        Joo tuota olen kans ajatellut, että miten voimakkaasti vatsa tulee esiin kun rinnat pienennetään. On nimittäin vatsanahankiristys leikkauksen jälkeen kuitenkin vielä kumpua. Vatsa ei ole normaali aitoon vatsaan verrattuna. Eilen viimeksi peilailin peilin edessä ja mietin tulevia muutoksia. On tää kuitenkin iso juttu ei sitä voi olla miettimättä :)


      • Anonyymi
        v.47 kirjoitti:

        Hei

        Joo tuota olen kans ajatellut, että miten voimakkaasti vatsa tulee esiin kun rinnat pienennetään. On nimittäin vatsanahankiristys leikkauksen jälkeen kuitenkin vielä kumpua. Vatsa ei ole normaali aitoon vatsaan verrattuna. Eilen viimeksi peilailin peilin edessä ja mietin tulevia muutoksia. On tää kuitenkin iso juttu ei sitä voi olla miettimättä :)

        Ei jää kumpua vatsaan itsellä ihan todella kaunis vatsa mielummin isommat tissit kuin lösö maha


    • Baiana

      Hei teille ystävät rakkahat, täällä kohtalotoveri, joka juuri tiistaina sai lähetteen OYS:iin tk-lääkäriltä. Liivit 85H, BMI yli 30. Tk-lääkäri ei kuitenkaan epäillyt hetkeäkään lähetteen kirjoittamista, sillä vaikuttaa ryhtiini. Särkylääkkeitä ja lihasrelaksantteja olen syönyt teini-ikäisestä niska-hartia-selkäsärkyihin, hierojalla käynti auttaa kaks päivää ja kuntosalilla käyntikään ei ainakaan vielä tuota tulosta. Jännittää niin, vaikka kyseessähän on sitten vasta se arviointikäynti, jolla lääkäri päättää leikataanko.

    • Vasilisa

      Tämä täälä on kans Oysin leikkausjonossa.
      Reilu viikko sitte mut sinne laitettiin -vihdoin. Melkein vuoden jouduin jonottamaan että pääsin sinne kirurgian polille plastiikkakirurgin arvioitavaksi. :/

      ..eniveis, nyt jonossa. Mulla on huomattavan eripariset rinnat. Lisäksi lasten teon jäljiltä roikkuvat. Niin ja kirurgi meinas että tuo toinen rinta on muutenkin "epätavallisen mallinen", ei pelkästään isompi kuin toinen.

      Minulle tehdään rintojen kohotus ja sitä toista rintaa pienennetään, nännipihat kans pienennetään ja siirretään. Mutta isoin kysymys nyt on, että mun pitää päättää haluanko rintoihini silikoni-implantit vai en.
      Lääkäri sanoi, että siten korjaus olisi helpompi, siis lopputulos kauniimpi, ja rintojen koko tulisi olemaan B-kuppi. Ilman implanttejakin voidaan korjata, tällöin minulle jää A-kupin rinnat, ja "lättänämmät".

      Olen miettinyt pääni puhki, vaan vielä en tiedä mitä tekisin. Toisaalta olen aina ollut silikoneja vastaan, mutta ko. kirurgi taas kuullosti kovin niitä puoltavan. lisäksi A-kuppi tuntuu niin pieneltä..


      Löytyykö ketään joka ois ollu samaisessa valinta tilanteessa? Ois niin kiva kuulla kohtalontovereita.. kuiteski aika iso asia kyseessä.

      • 70hoo

        En ole ollut samassa tilanteessa, mutta oman onnistuneen pienennyksen jälkeen olen tullut siihen tulokseen ettei silikoneissa ole mitään pahaa :) Kun pysytään sis kohtuudessa. Olen omiin rintoihini hyvin tyytyväinen, ikinä en osannut ennen pienennystä kuvitellakaan että näin kauniit niistä tulisi.

        Ennen turvotuksen laskua rinnat oli kuin silikonipallot, ja ihanat. Silloin tulin jo siihen tulokseen että jos koskaan silikonit jostain syytä tarvitsisin, en epäilisi niiden ottoa, niin onnelliseksi teki ne uudet rinnat minut, olinhan "vanhoista" kärsinyt jo 34 vuotta, vaikka ikää mulla vasta 42.

        Eli, olen tyytyväinen ettei mulla ole pienennyksestä huolimatta "lättyjä" vaan kauniit tiiviit pallukat ;) Ja jos nämä jostain syystä muuttuisivat lätyiksi, menisin ja hankkisin silikonit, vaikka koon puolesta ei olisi tarvetta, niin juuri sen ryhdikkyyden takia.

        Iso päätös sinulla edessä... ja uskoisin tässä asiassa pitkälti lääkäreitä. Julkisella ei nyt kuitenkaan niitä silikoneja suositella ellei se olennaisesti muuttaisi sitä leikkauksen lopputulosta, tietävät varmaan kokemuksen perusteella mihin ollaan oltu tyytyväisiä ja mihin ei...


      • onpa kummallista

        En ole koskaan kuullutkaan, että julkisella puolella voidaan laittaa silikonit. Kuulostaapa oudolta. Olen aina kuvitellut, että julkisella puolella hoidetaan vaivoja eikä ulkonäköä.


      • 70hoo
        onpa kummallista kirjoitti:

        En ole koskaan kuullutkaan, että julkisella puolella voidaan laittaa silikonit. Kuulostaapa oudolta. Olen aina kuvitellut, että julkisella puolella hoidetaan vaivoja eikä ulkonäköä.

        Julkisellahan saa silikonit ainakin kun on syövän takia rinta/rinnat poistettu tai tubulaaristen rintojen takia. Ei ne julkisellakaan vaan lohkaise osaa rinnasta vaan haluavat tehdä kaunista jälkeä. Mutta uskon myös että hyvin tarkkaan miettivät missä tilanteessa silikonia kannattaa käyttää ja milloin ei. Mutta jos esim. naisella on iso rintakehä ja rinnat "laajalla" alueella mutta ei mitään täytettä rintoihin; nahkat vain niin on ymmärrettävää että jollain tavalla yrittävät sitä tyhjää tilaa täyttää. Kun oli se leikkaus mikä rahansa niin aina huolehditaan ettei lopputulos olisi häiritsevä huono.


      • v.47

        Hei

        Minua kiinostaisi tietää, että tiedätkö jo leikkaavan kirurgin. Minulla on myös erikokoiset ja roikkuvat rinnat. Saas nähdä tuleeko niistä samankokoiset ja näköiset. Sitä toivon minäkin, että tehtäis se rintojen kohotus. Minulle ei puhuttu silikonin laitto mahdollisuudesta. Luulin, että se on mahdottomuus julkisella puolella. Rinnoissani on kyllä täytettä ja toivon, että ei liikaa poistettais. Haluan kuitenkin, että rinnoissa on muotoa ja eikä niiden tartte olla liian pienetkään. Jännä, se mua eniten hirvittää, että kuullaankohan minun toiveita. Kontrollikäynnistä oys:ssa tulee kohta pari vuotta. Aika vaan lähestyy ja jännitys kasvaa. Huomenna ajattelin mennä etukäteen koettamaan tukiliivejä. Olis sitte heti tiedossa mistä semmoiset hyvät löytyis mahdollisimman nopiasti :)


      • 70hoo
        v.47 kirjoitti:

        Hei

        Minua kiinostaisi tietää, että tiedätkö jo leikkaavan kirurgin. Minulla on myös erikokoiset ja roikkuvat rinnat. Saas nähdä tuleeko niistä samankokoiset ja näköiset. Sitä toivon minäkin, että tehtäis se rintojen kohotus. Minulle ei puhuttu silikonin laitto mahdollisuudesta. Luulin, että se on mahdottomuus julkisella puolella. Rinnoissani on kyllä täytettä ja toivon, että ei liikaa poistettais. Haluan kuitenkin, että rinnoissa on muotoa ja eikä niiden tartte olla liian pienetkään. Jännä, se mua eniten hirvittää, että kuullaankohan minun toiveita. Kontrollikäynnistä oys:ssa tulee kohta pari vuotta. Aika vaan lähestyy ja jännitys kasvaa. Huomenna ajattelin mennä etukäteen koettamaan tukiliivejä. Olis sitte heti tiedossa mistä semmoiset hyvät löytyis mahdollisimman nopiasti :)

        Kyllä ne taitaa aika hyvin kuunnella toiveita, vaikka uskon että lähtökohtana heillä on se sopusuhtaisuus muuhun kroppaan. Mä toivoin deetä tai ceetä, ois ehkä kanstinut toivoa vain ceetä koska nyt näyttää olevan sitten deet, ja saisivat ola vaikka pienemmät. Mutta en valita!

        HUSilla sai kotiinsa sairaalasta lähtiessä liivit, eli niitä ei tarvinnut ostaa etukäteen. Niillä pärjäsi hyvin ekat 3-4 viikkoa kun vielä liiveissä käytin koko ajan harsoakin. Parhaat (edelleen mukavat) leikkauksen jälkeiset liivit oli svwegmarkin urheilurintsikat; tarpeeksi pehmeät ja tukevat, sekä niissä oli hienoista kuppia, ettei siis ihan toppimalli. Selvemmät kupit eivät tuntuneet hyviltä noin kahteen ekaan kuukauteen. Mulla oli ihan kipeimmät ne rinnanalukset vaikka sieltä on tunto edelleen poissa arpien kohdilta ja ei tehty edes vaakaviiltoja, ainoastaan pystysuunnassa, siksipä ihan kaikki liivit tuotti tuskaa ekat viikot (noin 5 viikkoa itseasiassa).


    • Vasilisa

      Hei vaan taas. :)
      Olipa kiva huomata että täällä keskustelu on vilkasta! On niin kovasti tuo tuleva leikkaus mielessä - vaikka siihen on vielä aikaa - mutta mukava päästä vaihtamaan ajatuksia.

      Tosiaan minulle itsellenikin tuli aivan totaalisena yllätyksenä - shokkina oikeastaan - se kun kirurgi alkoi selostaa toimenpidettä. Kun päästiin kohtaan jossa hän mainitsi silikonit oli ihan että WHAAAT!!?! :D
      sittemmin kyllä mainitsi, että operaatio voidaan suorittaa ilman implanttejakin, jos olen niitä vastaan.
      En ollut koskaan minäkään kuullut, että julkisella puolella noita laitettaisiin.
      Kysyin kuinka usein noita korjauksia tehdään implantin kans ja ilman, ja kuulemma aika 50-50 menee, mutta ehkä hieman useammin kuulemma laitetaan implantit nykyään.
      Eli ei ole edes harvinaista! ..hassua ettei aiheesta puhuta missään..

      Itse olen aika pieni ja siro, joten en isoja rintoja kaipaa, joskus esim. imetysaikana oli hirveen isot rinnat - varsinki tuo isompi, niin oli kyllä hankala olla! Olen siis 158cm pitkä ja painan reilu 50kg.
      Nytkään tuo pienempi rinta ei oo ku suunnilleen täyteläinen B, mutta isompi on ehkä D tai DD. Tarkkaa kokoa en tiedä, koska en ole vuosiin käyttänyt muita kuin urheiluliivejä. On mahdotonta käyttää normi liivejä tuon koko eron kanssa.
      Tosiaan luulen, että siks se lääkäri ajatteli niitä implantteja, koska kun tuo riippuva B-kupin tissi pakataan tiiviimpään pakettiin ja toinen pienennetään samaan kokoon, nii ei siitä paljoa jäljelle jää..
      Siihen B-kuppiin olisin oikein tyytyväinen, mutta en siltikään ole niinkään varma onko se sen väärti että silikonit laitattaa..? Jotenkin se ajatus vaan arvelluttaa. ..ja toisaalta oon niin pieni muutenki, että ei kai se A-kuppikaan hassulta näyttäis.

      Suuri on päätös! Onneksi on vielä reilusti harkinta-aikaa.
      Haluais tehdä päätöksen mihin on sitten tyytyväinen. Ikää minulla on vasta 29. Eli tissien pitäs sitte miellyttääkki suht pitkään vielä.

      mutta innoissani olen leikkauksesta! Rintani ovat olleet eriparia aina siitä asti kun kasvoivat, ja tosiaan viime vuosina en ole voinut käyttää normaali rintaliivejä, en istuvia mekkoja yms. Normaali vaatteidenkin päälle näkyy ero rintojen koossa. En malta odottaa että tämä on ohi!

      ...ai nii, ja tosiaan leikkaavasta kirurgista ei mitään tietoa tässä vaiheessa...

      • Vasilisa

        Sinulle vielä v47 :

        sanoit jännittäväsi sitä kuullaanko sinun toiveitasi leikkauksen suhteen.
        Minä kysyin kirurgilta joka laitooi mut jonoon, että pienennetäänkö nännipihoja ( ovat isot, venyneet..) niin sanoi, että "tietenki, siis jos itse haluat. Tuohon rintojen korjaukseen niinkö kuuluu, että tehdään kaikki mitä potilas haluaa."

        Eli etköhän tule kuulluksi! :)

        ei siellä nyt tietenkään tehä ihan mitä vaan, mutta siis järjen rajoissa ja mikä parantaa lopputulosta, niin on mahdollisuus päästä itsekin sanomaan mitä toivoisi lopputulokselta. Hieno juttu, eikö! :)

        itsekin pelkäsin tulevani "silvotuksi" ilman, että yhtään tietää mitä on tulossa. Mutta tuo lääkäri kyllä herätti kovasti luottamusta, että kaikki menee hyvin ja tulen olemaan tyytyväinen. Pitäkäämme peukkuja siis tulevalle.


    • v.47

      Hei

      Mukavalta tuntuu lukea vastauksia. Tänään kävin kyselemässä tukiliivejä. Siellä myyjä sanoi minulle ilman että kysyin, että Oys:sa tekevätkin kauniita rintoja :) On nimittäin myynyt tukiliivejä useammalle rintaleikkukasessa käyneelle. Kyllä tuli hyvä tunne ja samalla mitattiin rintojen oikea tämän hetkinen koko, joka on nyt 80 F. Olis pitänyt tajuta aikaisemmin mennä oikeaan liikkeeseen ostamaan rintaliivejä. Kyllä hyvät istuvat liivit ja oikeaa kokoa olevat tuo heti ryhtiä ja rinnat ei pursuile yli liiveistä :)
      No kohtapa saa laittaa entiset rintaliivit roskikseen ja ostaa sitten uutta. Nyt on ainakin varmistunut tunne siitä, että menen leikkaukseen. Huomenna on tarkoitus mennä apteekkiin ostamaan hoitotarvikkeita. Näin sitä pikkuhiljaa valmistautuu tulevaan leikkaukseen :)

    • eripariongelma

      Julkinen puoli.Erikokoiset rinnat.Toisesta otetaan aika vähän,mutta toisesta oikein reilustikkin.Toivottavsti ensi kesänä kehtaa mennä rannalle ilman sitä ikuista teepaitaa

      • Paska laatua

        Tosi ikävää, eikö tuo ole jo hoitovirhe, kannattaisi käydä plastiikkakirurgin vastaanotolla, tai ottaa yhteys julkiselle. Joku täälläkin jaksaa hehkuttaa julkista, mutta laatu vaihtelee, kuten kirurgien taidot, osa tehdään ihan liukuhihnatyylillä. Itse en pienennytää koskaan, nautin isoista rinnoistani, minulla jo laihdutus pienentää, jos haluan pienemmät rinnat, laihdutan, rasvat lähtee myös rinnoista.


      • 70hoo

        Serkullani tuollainen eriparitissien pienentäminen onnistui hyvin. Kyllähän siinä kirurgi saa suunnitella leikkausta hiukan enemmän kuin lähes samankokoisten rintojen kohdalla; ei voi vain symmetrisesti tehdä poistot ja ompeleet molemmille puolille samalla tavoin. Mutta kuulemma kellään ei ole presis samankokoiset, mutta toivottavasti sitten leikkauksen jälkeen sinun tulee olemaan ainakin lähes :) Ja kyllä siinä on melkoistetn tussienjäkien peitossa rinnat kun kirurgi pääsee suunnittelemaan...


    • entinen seksipommi

      Monet menevät pilaamaan täydelliset rintansa kun ovat muka liian isot.Itse tein sen virheen ja nyt minulla on entisten H-kuppien tilalla arpiset C-kupit.Seksielämä pilalla ja ainutlaatuisen upea vartalo nykyään taviksen tasapaksu.Arvet näkyvät rintojen ohuessa ihossa AINA.

      • Ota silikonit

        Kannattaa varmaan ottaa silikonit, harmi että jotkut saavat huonon lopputuloksen, noita taviksia riittää. Moni myös katuu pienennystä.


      • onnellinen pienentäj

        Onneksi rintojen pienentäminen ei ole vaikuttanut millään tavalla minun seksielämääni. Miksi ihmeessä olisikaan? Eivät arvetkaan ole pelottaneet...kyllä ne ajan myötä häviävät tai ainakin muuttuvat paremmiksi.
        Kysymys: Miksi ihmeessä pienensit rintasi?


    • eriparitissi

      Ihanko oikeasti julkisella tehdään ihan vain kohotuksia, ja vielä silikonien kanssa?!!
      Itselläni eripariset, imetyksistä tyhjentyneet riipputissit, ja ko. toimenpiteen tarvitsen. En ole koskaan ottanut sellaista vaihtoehtoa huomioon, että sen saisi julkisella. Olen luullut että julkisella korjataan vain terveyshaitan takia isoja rintoja tai kehityshäiriöitä kuten tubulaarisisa ym. Tietääkö kukaan, millaiset kriteerit ovat jos haluaa kohotuksen implantit?

    • LOPETA 70hoo

      Lopeta tuo miinustaminen 70hoo, ja saatanan hehkutuksesi, kaikilla ei mene nappiin.

      • 70hoo

        Mitähän mä nyt olen miinustanut ja hehkuttanut? Taidat nähdä harhoja...


      • Unohditko
        70hoo kirjoitti:

        Mitähän mä nyt olen miinustanut ja hehkuttanut? Taidat nähdä harhoja...

        Sinähän olet hehkuttanut leikkaustulostasi siitä lähtien, kun kotiuduit, kaikki löytyy vanhoista ketjusta, ei yksikään ole kirjoittanut yhtä paljon, on ne niin ihanat etc...
        Luehan omia viestejäsi.


      • 70hoo
        Unohditko kirjoitti:

        Sinähän olet hehkuttanut leikkaustulostasi siitä lähtien, kun kotiuduit, kaikki löytyy vanhoista ketjusta, ei yksikään ole kirjoittanut yhtä paljon, on ne niin ihanat etc...
        Luehan omia viestejäsi.

        Jaa ettei saisi iloita ihanista uusista rinnoista (pienennyksen läpikäyneistä ei oikeasti ole tyytymätön varmasti kuin murto-osa, ja he eivät ole todennäköisesti tyytyväisiä mihinkään) ? Ja enkä nyt puhu vakavista komplikaatioista joita voi tulla missä leikkauksessa vaan. Ja onko joku raja kuinka paljon saa hehkuttaa ihania
        rintojaan? Tai kertoa kokemuksiaan? tai neuvoa ja rohkaista muita?

        Tarkoitin edellisessä viestissäni etten ole nyt hehkuttanut missään, et minkä takia minua vastaan hyökkäät? ja mitä tuo miinustaminen oikein tarkoittaa?

        ja ihan vain huomiona se et yks ja sama rintojen pienentämisen vastustaja on tainnut taas iskeä palstalle :( En usko että ne kaikki vastustajat sopivat yhtä aikaa tulevansa ketjuihin joihin heillä ei ole mitään annettavaa.


    • Vasilisa

      Siis ei julkisella tehdä pelkästään kohotuksia!!! Ei ei ei.

      Mun rinnat on niin eri paria (toinen pikkunen B, toinen about D tai DD), joten siis sillä kriteerillä pääsen korjaukseen.

      Ja koska rinnat on niin riippanat, niin se lopputulos ei ois kovin hyvä pelkällä isomman pienennyksellä, joten siis samalla kohotellaan tissit takas sinne missä ne muinoin on ollu.
      Ja kirurgi ehdotti noita silikoneja siksi, että saatais "profiilia" rintoihin paremmin. Voivat muute jäädä aika olemattomiksi (arveli että A-kuppi).

      ..edelleenkään en oo päättäny haluanko mää niitä implantteja vai en.
      Pääasia siis kuitenki että saan suht saman kokoiset rinnat, että voisin käyttää esim. rintaliivejä - kuten normaali naiset!!

      • Tietysti implantit

        Kuka ei ottaisi implantteja julkisin varoin, onko sellaisia edes??


    • eriparitissi

      Ok, nyt ymmärrän. Ja vaikka hetkeksi innostuinkin, että saanko mastopeksiani julkisella, mietin toisen kerran ja tulin siihen tulokseen että toivottavasti en! Eihän se julkisen terveydenhuollon tehtävä ole riipputissejä kohottaa, eihän siitä mitään tulisi ja olisi moraalisestikin väärin. Ylisuuret, huomattavan eripariset, tubulaariset jne eri asia.

      Jatkakaa vain, ja iloitkaa uusista tisseistänne! 70-hoo, älä välitä tosta pikkusieluisesta inisijästä.

    • Ole hyvä

      "inisijä" ottaa kohta yhteyttä ylläpitoon.

    • Vasilisa

      :)

      No minä en oo ainakaan alkuunkaan varma siitä että implantit haluaisin.

      Muutenhan ne kuulemma ovat melkoisen turvalliset nykyään, mutta niissä on kuitenki se 10%:n kapseloitumisriski - ja se mua mietityttää. Niin ja toki myös se, että kuulemma lähes varmasti n. 10-15 vuoden päästä implantit pitäisi vaihtaa vaikka niissä ei muuten olisikaan ongelmia, mutta ajan saatossa implantit "väsähtävät" ja täytyy uusia. Näin kirurgi kertoi minulle.

      ...että kyllä tätä saa ihan harkita. :)

    • eriparitissi

      Itse asiassa Vasiliisa ollaan siinä mielessä samassa veneessä, että myös mulla on a) eripariset rinnat, kokoero ei kuin ehkä puoli kuppia (toinen vajaa ja toinen täysi b-kuppi) mutta se muoto... Toinen on sellainen vähän väsähtänyt mutta normaali rinta, kun toinen on vain pitkä nahka jonka päässä on vähän kudosta:( ja b) myös mulla on vaihtoehdot mastopeksia implanteilla tai ilman.

      Olin kallistumassa implanttien puoleen ja leikkausta kaavailtiin loppuvuoteen (kunnes tulin raskaaksi ja nyt homma siirtyy hamaan tulevaisuuteen ellen saa keskenmenoa taas, niitä on ollut). Toisaalta taas mietityttää kapseloitumiset ja se, että implanttirinta on hyvin harvoin ihan luonnollisen näköinenkään.

      Mulle sanottiin,ettei kohotus pienennä kuppikokoa, että siinä poistetaan vain ihoa. Sulle on kuitenkin puhuttu, että kuppikoko muuttuisi? Jos näin on, on mun pikkupakko laittaa implantit, koska on nämä jo nyt sen verran pienet.

      • 55 v.

        Minulle tehtiin mastopeksia yksityisellä ilman implantteja reilu pari viikkoa sitten. Niin kauan kuin muistan olen käyttänyt kokoa 75B mutta nyt ennen leikkausta kun ostin urheiluliivejä niin asiantuntija kehoitti kokoon 70C , ja se olikin parempi... nehän ovat siis rinnakkaiskoko mutta pienempi ympärysmitta oli minulle parempi.
        Nyt leikkauksen jälkeen käytän 70C tukiliiviä ja kokeilin juuri niitä urheiluliivejä jotka ostin, ovat ihan hyvänkokoiset ja tosi tukevat. Ainakaan tällä hetkellä kuppikoko EI OLE pienentynyt. Ja turvotusta minulle ei juuri ole kuten mustelmiakaan kirurgin toteamana kontrollissa. Turvotusta, mustelmaa, kipua on ollut mutta tosi vähän... ja oikeastaan enemmän siinä rinnassa josta vähän napsaistiin pois jotta tulisi samankokoiset. Ongelmana on ollut juuri se että toinen rinta on aina tunkenut ulos B-kupin liivistä. Minä en koskaan 55 vuotiaana ajatellutkaan implantteja vaan halusin vain korjata muotoa ja olen ikionnellinen. En edes olisi uskaltanut laittaa kehooni mitään "ulkopuolista" . Sen päätöksen tekeminen on kuitenkin jokaisen yksityisasia. Onnea leikkaukseen.


    • Vasilisa

      eriparitissi:

      Niin mullekki kirurgi sanoi, että rintaa ei varsinaisesti pienennetä (siis tuota pienempää), että sitä ylimääräistä nahkaa vain leikataan pois.
      Mutta kai se silti hieman pienenee se rinta, kun sitä nahkaa lähtee ja se ite rinta tulee tiiviimpään pakettiin...?

      A-kuppia se meinas että mulle jäis - on se mun tissit nähny, ja näin sano..

      Mutta toisaalta ku oon netistä kattonu, nii nostetut rinnat ilman implanttia kyllä näyttää huomattavasti täyteläisimmiltä - siis että roikkuvana näyttää pienemmältä kun sitte kohotettuna, vaikka periaatteessa koko ei ois hirveenä muuttunu (ainakaan isontunu!). Eli kuvittelisin että kohotettu A-kupin kiinteä rinta näyttää "isommalta" kuin se tyhjänä roikkuva nahka joka on B-kuppi.


      ..kuullostaa kyllä nuo sun rinnat saman tapaisilta ku mun - mulla vaan sitä kokoeroa löytyy sitte reippaammin.


      Vitsi tuo implanttiasia on mulle hankala päätös!
      Tulee välillä semmonenkin olo että onko se likaa "ahneutta". Siis että pitäisikö vaan tyytyä muuten korjattuihin rintoihin - että jos sitte tuleeki komplikaatioita niistä implanteista nii kuinka se sitte kaduttaa..? Toisaalta taas ois kiva kuitenki edelleenki omata ne B-kupin rinnat.

      No mutta onnekas olo, että on pääsemässä korjaukseen! Iso asia kyllä tämä.

      Onnea sulle raskauteen ja tissiasiaan kanssa! :)

    • eriparitissi

      Itse aion joka tapauksessa teettää ko leikkauksen kahdessa osassa, eli ensin mastopeksia ja sitten myöhemmin implantit. Syitä on kolme. Ensinnäkin, jos molemmat tekee samaan aikaan on komplikaatioriskit isommat (implantin infektoituminen, haavojen paranemisongelmat jne. myös kapseloitumisriski on isompi). Toisekseen, on teknisesti vaikeaa pienentää samaan aikaan rinnan tilavuutta eli pienentää nahkaa ja lisätä täyttöä eli laittaa implantteja- sen takia esteettinen tulos jää usein huonommaksi kuin jos antaa ensin rinnan toipua mastopeksiasta ja vasta sitten ikäänkuin valmiiseen rintaan livauttaa implantit. Kolmannekseen, siinä näkee senkin vaihtoehdon, mitä on pelkkä mastopeksia. Jos tulos on ihan ok, voi jättää siihen. Ainoa syy laittaa ne samalla on, että selvittäisiin yhdellä leikkauksella.Siksi luulen, että julksiella saattaa olla ainoa vaihtoehto? Mutta jos haluaa pelata niin, että saa suurimmalla todennäköisyydellä kauniit rinnat ja pienimmät riskit, kannattaa laittaa kahdessa erässä.

      Koskeekohan julkisella muuten tuo eriparisuuskriteeri nimenomaan kokoa? Jos kokoero ei ole iso, mutta tissit on kuin kahden eri naisen kropasta, sitä ei varmaan julkisella korjata?

    • Vasilisa

      Jostain luin, että pitäis olla vähintään yhden kuppikoon koko ero. Mutta en sitten tiedä, luulisin että kuitenki aika tapauskohtaisesti arvioidaan.

      Joo, mää kans oon sitä miettiny ku varmaan ne implantit jää laittamatta, koska en oo tarpeeksi varma niistä, niin sitä tosiaan, että voihan ne laittaa sitte jälkeenpäin jos siltä tuntuu. :)

    • v.47

      No niin menin leikkaukseen ja jännitti tosi paljon. Tyttö oli tukena siihen asti kunnes sain kutsun leikkaussaliin. Oli nimittäin aika rajuja piirroksia mitä kirurgi piirteli rintoihin leikkausta varten. Leikkaus meni hyvin ja pääsin kotia seuraavana päivänä. Hyvin olen parantunut ja viisi viikkoa on sairaslomaa. Muutos on raju :) Tunnen olon kevyeksi ja rinnat ei enää pursuile eikä roiku. On nuortunut olo. Välillä kyllä pukkaa tulemaan tunne, että kaipaa isoja rintoja. On sen verran suuri muutos. Peilikuva on erilainen. Mutta nyt on tämä tilanne ja on ajateltava positiivisesti. Ei enää takit kiristä eikä puserot purista. Haavat on päällisin puolin aika lyhkäset. Jännä miten sitä jännitti tätä leikkauksta. Nyt vaan toivoin, että saisin ulkopuolisilta hyvää palautetta. Sehän se jännittää mitä mieltä kukin on rinnoistani. Hohhoijaa kunhan vaan pitäisivät nekatiiviset ajatukset sisällään. Tartten nyt vaan kannustusta jotta ilo uusista rinnoista ei haihtuisi taivaan tuuliin :)
      Minulla ei ole julkiselta puolelta mitään valittamista. Hyvä taitava kirurgi ja mukavat hoitajat. Ohjeet ja kontrollit tavalliseen tapaan. Ihan positiivista kaikki :)

    • Vasilisa

      Iloitsehan vain uusista rinnoistasi! Sinua vartenhan ne ovat, eivät muita!

      Hienoa kuulla, että kaikki meni hyvin.
      Ja muutenkin tietysti kiinnostaa kuulla leikkaus kokemuksia, kun itsekin sitä leikkausta tässä oottelee..

      Kuinka kauan sun leikkaus oli kestänyt? Entä kuinka kovaa on kipu ollut?

      Ois kiva kuulla sitte miten paraneminen alkaa edistymään. itse jännitän kovasti sitä, kuinka kauan se toipuminen vie, ja kuinka hankalaa se on..

    • helpotti tosi

      hei multa keikkattiin vuosi sitten toisesta 1. 2kg ja toisest 1.3 eli todella paljon itse leikkaus kesti 6tuntia tuli paljon vuotoa leikkausessa 1/2 litraa ja nänni kuolio ja vielä kylkeen tuli korva kateeliisena luen teidän selostusta oy sin hoitoa ku minäkin sinne varmaan olisin pääsyt ku vain sitä vaatinnu mua on siellä keikkattukin ja kaikki on aina menny tosi hyvin ei mitään ongelmia ole ollut nyt ei sitte ole nännejä haavat ovat vaaleat en saanu kotiin minkäänlaisia haavan hoito ohjeita minut keikkattiin kpks sairaalassa eka jolla näin iso poisto ja leikkauksen kesto ja kukaan ei ollut vissiin vuotannu ku ei siitä puhuttu mitään etu käteen miten muut onko
      teillä leikkaukkasessa runsasta vuotoa ? Ja mulle meinattiin joutua tekemään ihon siirto ku ne nännit meni kuolioon oli kyllä pitkä haavojen hoito niskojen takia pää kipujen väki tehtiin leikkaus.

    • v.47

      Hei

      Olen kyllä parantuntut tosi hyvin. Ei oo kipuja minkäänlaisia vaikka leikkauksesta on vasta reilu 4 päivää. Nukkuessa selällään tuntuu sellaista kiristystä. Johtuu tietysti tiukista liiveistä ja tikeistä.Toisena päivänä leikkauksesta olen suihkutellut haavoja kerran päivässä. Teipit on vielä pysyneet. Minua onnisti, kun haavat rintojen alla on aika lyhkäset. Kirurgi kehui, että niitä korvia ei kuulemma minulle tule :) No näkee sitte ajan kans miten menee. Tietysti on vielä se pystysuora viilto nänniin asti. Eli ankkuritekniikalla tekivät. Toisesta rinnasta poistettiin 185g ja toisesta 350g. Eli niin erikokoiset oli mun rinnat. Nyt ne näyttää tosi siroilta, että totuttelemista on välillä. Kuten kerroin, tulee se tunne että kaduttaa. Mutta onneksi on saanut hyviä kehuja ja peilikuva kertoo kans että rinnat ovat kokooni nähden ihan ok. Pääsin leikkaukseen noin kymmenen maissa aamulla ja heräämössä heräsin yhden aikaan. Äkkiä leikkasivat. Leikkuupäivä oli sitten kipuja seuraavaan päivään asti. Yö meni kippuroidessa. Oli myös pahoinvointia kotiutumishetkeen asti joka johtui varmasti vahvoista kipulääkkeistä. Ihan sitä saa pikku hommia kotonakin tehdä. Ei tartte vaan olla. Eli kunhan jättää raskaammat nostot muille. Lenkillä olen käynyt koirien kans jne. Rinnoissa ei oo pahasti mustelmia, ovat vaan vielä turvoksissa. Tässä nyt odottelen, että suurin turvotus on ohi ja sitten ostan paremmat tukiliivit. Viis viikkoa on sairaslomaa. Nyt ainakin tuntuu ja näyttää hyvältä :)

      • mietityttää vielä

        Aika vähän sinulta poistettiin! Muuttuiko rintojen koko paljon? Minä olen menossa leikkaukseen...


      • v.47
        mietityttää vielä kirjoitti:

        Aika vähän sinulta poistettiin! Muuttuiko rintojen koko paljon? Minä olen menossa leikkaukseen...

        Muoto ehkä vähän samanlainen kuin ennenkin, mutta koko on pienentynyt aika roimasti minun kokooni nähden. Rinnat on nyt nätisti edessä, eivätkä roiku lähellä napaa :)


    • Vasilisa

      Mahtava kuulla, että sielä on paraneminen lähteny noin hyvin käyntiin!

      Mull atuli mieleen semmonen, että kuinka hyvin ne onnistu korjaan sen rintojen eriparisuuden? Tokihan varmaan voi olla aika vaikia vielä arvioida kun on turvotusta ja muutenkin paraneminen vasta alussa - mutta mikä on ensivaikutelma? Näyttääkö suht samalta?

      Ja toki myöhemminki mielellään kuulis, että miltä ne sitte parantuneina näyttää... Itellä ku on se eriparisuuden korjaus se "pääjuttu". :)

      Muistakko kuka oli se leikkaava kirurgi?

      • cccccccccccc

        Miten saisit implanteilla pelkän b-kupin? itsellä oli vain vähän nahkaa eli joku AA-kuppi ja otin mahdollisimman pienet implantit. Siis mitkä kirurgi suostui laittamaan ja C-kuppi tuli. Hienot on mutta tuntuu isolta kun lähtökohta oli mikä oli... Eli B-kupin olisin halunnut...


    • v.47

      Hei

      Viikko on nyt leikkauksesta. Ei kipuja oikeastaan enään yhtään. Ainakin nyt rinnat näyttävät olevan samanlaiset. Ehkä jos tarkasti katsoo, niin jotain poikkeavaa löytyy, mutta kooltaan samankokoiset. Rinnat on aika pehmoiset, joten turvotusta ei taida enään paljoa olla. Alan olla jo sinut rintojen kassa :) Teipit ovat vielä haavojen päällä, mutta ens maanantaina pitää tikit poistaa nännien ympäriltä. Minulla oli leikkauksessa kaksi kirurgia. Taitavia molemmat ja muistan kyllä nimetkin. Tuntuu tosi hyvältä kun leikkaus ja jännitys on nyt ohi. On kevyt olo pitkään aikaan. Kyllä ne julkisella puolella hommat taitaa siinä kuin yksityiselläkin. Kohtasin siellä tovereita jotka olivat leikkauksessa sairauden takia. Joten älyttömästi siellä on ammattitaitoa ja hyvää hoitoa..

    • Vasilisa

      ccccccccc : kirurgi sanoi että mulla laitettais 125ml implantti - eli pienin mitä ne käyttää. Että sillä ei hirviänä kokoa kasvatella.
      Minkä kokoinen implantti sulla on?

      v.47 : mukava ku oot kertoilemassa kokemuksia ja vastailemassa kysymyksiin jotka mietityttää! Suuri apu tässä odottelussa kun saa kuulla kokemuksia asian läpi käyneiltä. ..ja edelleen onnea hienosti menevään parantumiseen! :)

    • v.47

      Hei

      Ei minulle mitään lisukkeita laitettu vaan ainoastaan rintojen kohotus ja pienennys. Ite kans etin kovasti tietoja ja kohtalokumppaneita ennen leikkausta. Mutta lopultahan se on niin, että päätös on ihan itte tehtävä. Tänään otin teipit pois haavojen päältä. Keltaiseksi on menny rintojen alaosa. Vielä on arvet kiinni ja toivottavasti pysyvät loppuun asti. Nännien ympärillä on tihiästi tikkejä. Tiistaiksi varasin tikkien poiston. Muualla on sulavat tikit. Suihkutusta aina illalla ja hyvä kuivaus. Silikonigeeliä kelo-cotea ostin arpien hoitoon. Kiitos kun toivottelet minulle onnea parantumiseen :)

    • Vasilisa

      niin tuo silikoni kommentti oli osoitettu ccccccc:lle kun hän oli sitä asiaa kommentoinut/ esittänyt mulle kysymyksen. :)

      • v.47

        Joo huomasin jälkeen päin kun kelasin tekstejä, että ei kommentti ollut minulle tarkoitettu. Mutta tänään kävin poistattamassa tikit nännien ympäriltä. Pikkasen toisen rinnan alla on pieni erittävä kohta. Sitä saa nyt seurata, ettei vaan tulehdu. Kipuja ei ole, mutta buranaa olen syönyt kolmesti päivässä. Kohta on kaksi viikkoa leikkauksesta. Huomenna olisi tarkoitus ostaa tukiliivit, tähän asti olen käyttänyt entisiä vanhoja turvotuksen takia. Paranis nyt vaan arvet eivätkä tulehtuis. Nukkuminen alkuun oli vaikiaa selällään. Nyt siihenkin alkaa tottumaan :)


    • Jestas sentään...

      Minäkin olen leikkausjonossa Oys:aan.
      Tuossa aiemmin joku puhui seksielämänsä piloille menosta. Sitä minäkin olen varmaan eniten miettinyt, kun nuo rinnat on kuitenkin sellainen "herkkä paikka" niissä hommissa ;)

      Kärsiikö niihin koskea miten pian vai ovatko ne kuukausikaupalla älä koske niihin-osastoa? Entä nännien tunto?

      Kunpa tässä olisi tekemässä oikeaa päätöstä.

      • v.47

        En tuohon asiaan osaa vielä sanoa, että miten vaikuttaa seksielämään. Ei rintoja kannata kovasti kosketella ennen kuin arvet on kunnolla parantuneet. Kyllä sitä nyt halua ittensä parantaa eikä ottaa riskiä. Nännien tunto tuskin palautuu kovin äkkiä. Sen näkee ja tuntee ajan kanssa miten menee. Kait ne seksihalut sitten aikanaan tulee ja uudet rinnat tuo siihenkin elämään mukavasti uutta kutinaa. Niin uskon :)


    • 25V

      Haluan tiedä ennen paljonko tuo leikkaus hintaa

    • Anonyymi

      Esteettisesti ekalla kerralla tulos oli hyvä, mutta vasen rinta jäi huomattavasti isommaksi ja muutenkin rintoja pienennettiin liian vähän. Massaa jäi vielä paljon molempiin. Sain kuitenkin korjauksen puhuttua vuoden päähän.

      Päädyttiin tekemään pienennys vain vasempaan rintaan, toiveissa saada samankokoiset rinnat liivejenkin takia. Se oli virhe. Eri kirurgi oli leikkaamassa. .Julkisella ei voi valita kirurgia. Rinta pieneni sitten liikaa ja muuttui ihan eri malliseksi kuin oikea rinta. Julkisellahan ei esteettisyydestä välttämättä piitata, mutta samalla vaivallahan hän ois voinut leikata nätinkin rinnan. Nänni repsottaa rinnan alareunassa eri kohdalla kuin oikeassa rinnassa. Arpia näkyy nännipihassa, repeämää ja on tosi ruman mallinen. Paljon rumempi kuin eka kerralla.

      Rinnat ovat nyt epäsymmetriset ja ihan kauhean näköiset. Harmittaa leikkaustulos, vaikka minulla oli niska- hartia vaivoja ja nämä ovat nyt kuitenkin kevyemmät.

      Olen pettynyt js häpeän rintojani ja itseäni. Käyn vielä uimahallissakin. Jos olisin tiennyt, niin en olisi leikkauttanut vain toista rintaa. Leikkauksesta on kohta vuosi. 😔

    • Anonyymi

      Tiedän ihmisen joka sai sairaalabakteerin menetti tissit kokonaan kuopat kauheet arvet olkaa varovaisia siellä katsokaa et ihmiset pesee kädet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5841
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2017
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1775
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe