triptylistä hurjat vieroitusoireet
Hei! Täältä nostelen aihetta.. Mulle määrättiin n. vuosi sitten triptyliä jännitysniskaan/ krooniseen migreeniin. Syön myös thyroxinia.. Viime kevättalvella alkoi tulla rytmihäiriöitä ja niinpä päätin pudottaa tuon triptylin 20mg-10mg...Vaan enpä olisi arvannut mitkä olot siitä seuraa! Viikon pahoinvointi, ripulia, ahditusta, tärinää, lihaskipuja,huuh!
No kun rytmihäiriöt sitten jatkuivat, niin päätin pudottaa pikkuhiljaa(viikossa) pois triptylin kokonaan.
Ensimäinen viikko ilman oli vielä siedettävä, mutta sitten alkoivat taas hurjat vieroitusoireet jotka ovat kestäneet jo neljä viikkoa Lääkäri joka triptylin määräsi,sanoi silloin, ettei mitään vieroitusoireita tule.. Mutta nyt olen oppinut toisin. Asiantuntijoita olen konsultoinut, ja hyvin harvinaisia näin voimakkaat viekkarit ovat, mutta mitä hemmettiä nämä muutakaan voivat olla kun lääkkeen lopettamisesta alkoivat!? No nyt huomenna psyk polille sairaalaan ja siitä jos sitten saisi oikein kunnolla apuja tähän..sairaslomalla olen nyt, kesäloma menikin kärsiessä :(
triptylistä hurjat vieroitusoireet
29
20856
Vastaukset
- laulakansssain
Itsellä 50mg/vrk tätä käytössä ja välistä jää joskus ottamatta. Mitään
muuta se ei oikeastaan tee, ettei näe kovin helposti lähelle. Joutuu
silleesti tirkistelemään tarkemmin ja laseja en tarvitse. Yksi vanha
ihminen söi sitä 10v ja nyt silmien rappeuma..ettei vaan ole enemmän haitaksi koko triptyl? - hädissään1
No itsellekin tulee mieleen että pentele kun tuli aloitettua koko lääke, juuri söin ja sitten taas laukesi paniikki ja hiki nousi pintaan..Alan todella olla epätoivoinen kun on pahoinvointia ja paniikkia, pää todella hajoaa kohta :(
- hyvä, etten
Olipa hyvä, etten käyttänyt Triptyliä enempää kuin kolmen päivän satsin. Teillä kaikilla on niin hankalat sivuvaikutukset, kuvittelen vain omassa elämässäni.
- v.
Entäpäs jos oireilusi johtuukin kilpparista, milloin arvot viimeksi otettu ja millaiset ne olivat?
Itsellä Triptyl aina silloin tällöin käytössä, ei mitään vier.oireita- hädissään2
Kaikki kilppariarvot ok, sitä itsekin mietin, mutta pentele ei.. Että apua ja vertaistukea kovasti kyllä kaipaan :(
Muuna lääkityksenä siis thyroxin aamulla seka 2mg atacand aamuin illoin migreenin estoon sekä yöksi norgesic tai sirdalud 1tabletti. Tulee toki pohdittua että voiko nyt jokin muu lääke aiheuttaa näin voimakkaat oireet,mutta ne alkoivat triptylin lopettamisesta ja vaan jatkuvat ja jatkuvat.. työterveyslääkäri myös epäili että josko lääkkeen lopetus olisi laukaissut jonkun masennuksen tai paniikkihäiriön, mutta kun nämä niin kovin fyysisiltä tuntuvat,,? - kilpparit
hädissään2 kirjoitti:
Kaikki kilppariarvot ok, sitä itsekin mietin, mutta pentele ei.. Että apua ja vertaistukea kovasti kyllä kaipaan :(
Muuna lääkityksenä siis thyroxin aamulla seka 2mg atacand aamuin illoin migreenin estoon sekä yöksi norgesic tai sirdalud 1tabletti. Tulee toki pohdittua että voiko nyt jokin muu lääke aiheuttaa näin voimakkaat oireet,mutta ne alkoivat triptylin lopettamisesta ja vaan jatkuvat ja jatkuvat.. työterveyslääkäri myös epäili että josko lääkkeen lopetus olisi laukaissut jonkun masennuksen tai paniikkihäiriön, mutta kun nämä niin kovin fyysisiltä tuntuvat,,?"Kilppariarvot ok". Sanoiko sen endokrinologi vai joku muu lääkäri? Kilpirauhaskeskusteluissa on tullut selvästi esiin, että terveyskeskuslääkärit tuijottavat viitearvoja, endokrinologi kysyy asiakkaan vointia. Jos oireesi johtuvat kilpirauhasesta, niin oireet kertoisivat liikatoiminnasta.
Ainakaan minulle thyroxin ei ole aiheuttanut noita oireita. - jfdklö
hädissään2 kirjoitti:
Muuna lääkityksenä siis thyroxin aamulla seka 2mg atacand aamuin illoin migreenin estoon sekä yöksi norgesic tai sirdalud 1tabletti. Tulee toki pohdittua että voiko nyt jokin muu lääke aiheuttaa näin voimakkaat oireet,mutta ne alkoivat triptylin lopettamisesta ja vaan jatkuvat ja jatkuvat.. työterveyslääkäri myös epäili että josko lääkkeen lopetus olisi laukaissut jonkun masennuksen tai paniikkihäiriön, mutta kun nämä niin kovin fyysisiltä tuntuvat,,?Mulla aiheuttaaa sirdalud ihan kummallisia oireita välillä. Ei aina. Luulen, että se reagoi jonkun muun aineen kanssa ehkä. Eli huimaa, on huono olo, tärisen, nukuttaa jne.
- Anonyymi
kilpparit kirjoitti:
"Kilppariarvot ok". Sanoiko sen endokrinologi vai joku muu lääkäri? Kilpirauhaskeskusteluissa on tullut selvästi esiin, että terveyskeskuslääkärit tuijottavat viitearvoja, endokrinologi kysyy asiakkaan vointia. Jos oireesi johtuvat kilpirauhasesta, niin oireet kertoisivat liikatoiminnasta.
Ainakaan minulle thyroxin ei ole aiheuttanut noita oireita.Mulla oli vuosia sitten kamalat tärinät,sekainen olo,suu kuiva jatkuvasti enkä pystynyt nukkumaan kun vedin ihan ylikierroksilla. Kilppareita muka seurattiin eikä mitään poikkeavaa k,äskettiin vaan uskomaan että olen psyykkisesti sairas ja pakotettiin hoidattamaan ongelmia mielenterveystoimistossa tai Sossu lakkaa auttamassa... no eräs täyspäinen lääkäri sanoi ettei viitearvojen saa tuijottaa ja arvot liikkuu ylärajoilla. Hoksasin itse googlettamalla että kilpirauhastulehduksesta on kysymys. Löysin kaapistani vanhoja kortisoni pillereitä ja hoidin niillä itseni täysin kuntoon. Saamatta minkäänlaista apua arvaus keskuksesta! Kehtaavat olla vielä vihaisia kun tämän kerroin!
- laulakanssain
Kun noita "mahdollisia" sivuvaikutuksia lukee, niin ei tarvitse
ihmetellä jos alkaa pönttö sekoamaan. Sydämmen syke ainakin mulla selvästi enemmän koholla levossa n 80 ilman pilleriä 60/min.- hädissään3
Eli ths 0,3 ja t4v 21,2..nämä arvot ovat olleet minulla vuosia ja olo ollut ok.. sitten tuossa kuitenkin vähensin kun ajattelin liikatoimintaa..
meni ali, arvot 9,6 ja 17,8,mulle liian alhaiset. Eli ei kilpparia..
Yhdelle ilmaiselle USAlaiselle sivustolle"point of return"ille olen kirjoittanut ja saanut spostina asiantuntijan vastauksia,kuulemma viikko liian nopea pudotustahti joka laittaa hermojärjertelmän sekaisin..suosittelivat, että jos olo liian paha, niin ottaisin triptylin takaisin pienellä annoksella ja pudottaisin kuukausien sisällä pois..Puhun vielä lääkärin kanssa jos 5mg tai 2,5 kokeilisi, jos olo helpottaa niin viekkareita ovat,ja sitten tosi hiljaa alas.. - hädissään4
hädissään3 kirjoitti:
Eli ths 0,3 ja t4v 21,2..nämä arvot ovat olleet minulla vuosia ja olo ollut ok.. sitten tuossa kuitenkin vähensin kun ajattelin liikatoimintaa..
Yhdelle ilmaiselle USAlaiselle sivustolle"point of return"ille olen kirjoittanut ja saanut spostina asiantuntijan vastauksia,kuulemma viikko liian nopea pudotustahti joka laittaa hermojärjertelmän sekaisin..suosittelivat, että jos olo liian paha, niin ottaisin triptylin takaisin pienellä annoksella ja pudottaisin kuukausien sisällä pois..Puhun vielä lääkärin kanssa jos 5mg tai 2,5 kokeilisi, jos olo helpottaa niin viekkareita ovat,ja sitten tosi hiljaa alas..Oh yes, we have so many who struggle with Triptyl, just like you... and then they taper slowly and are able to get off the drug and stay off.
Be very careful taking Opamox as it is even more addictive than the Triptyl.
warmest,
Debbie
Point of return
Tässä viimeisin vastaus tuolta amerikan mailta.. myös päihdelinkin nettipalvelusta olen proviisorilta saanut apua! - TSH koholla
hädissään3 kirjoitti:
Yhdelle ilmaiselle USAlaiselle sivustolle"point of return"ille olen kirjoittanut ja saanut spostina asiantuntijan vastauksia,kuulemma viikko liian nopea pudotustahti joka laittaa hermojärjertelmän sekaisin..suosittelivat, että jos olo liian paha, niin ottaisin triptylin takaisin pienellä annoksella ja pudottaisin kuukausien sisällä pois..Puhun vielä lääkärin kanssa jos 5mg tai 2,5 kokeilisi, jos olo helpottaa niin viekkareita ovat,ja sitten tosi hiljaa alas..TSH-lukemasi on selvästi koholla, eli vajaatoiminta. Optimi TSH on 1-2 aivolisäkkeen kannalta, mikä mainitaan myös kilpirauhaskeskusteluissa Suomi24:llä. T4V:n pitääkin olla yli 15 lääkityksen aikana, joten se olisi normaalilukemissa. Lääkityksessäsi olisi siis parannettavaa TSH:n osalta.
Nopea pudotustahti näkyy monissa lääkkeissä haittana, mikä on tullut esiin tälläkin palstalla vuosien aikana.
- hädissään5
Tässä vaan olen suorastaan toivoton, kun lääkäri sanoo ettei enää mitään vieroitusoireita voi olla, vaan minulle on puhjennut ahdistus ja siihen voisin syödä sertalinia..
Sinänsä en ole mielialalääkkeitä vastaan, itse söin synnytyksen jälkeen sertalin hexalia vuoden.. nyt vaan kun ei ole ahdistussyitä, elämä hyvää paitsi tämä,paha olo ja ahdistus joka kylläkin iskee ruokailun jälkeen..?
Voiko siis olla mahdollista että tämä on vielä viekkareitä, vai onko sitten tullut oikea miel terv. ongelma.. Toivoisin niin että olisivat viekkareita,vaan kauan tälläiset voivat kestää näin pahoina:(?- hädissään6
Mullahan on lääkityksena siis thyroxin, relaxant illalla(sirdalus tai norgesic) ja sitten söin migreenin estoon ja välillä hiukka kohonneeseen verenpaineeseen atacandia 4mg.. Nyt olen senkin pudottanut pikkuhiljaa pois, söin muutaman kk, auttoi niskaa/päähän, mutta aiheutti isompana annoksena vatsanväänteitä. Pudottelin siis ainakin hetkeksi sen pois myös, koska harvinaisina oireina ovat pahoinvointi ja masennus ja haluan nyt nähdä, että mikä mitkin aiheuttaa..
- hädissään7
Hei!
Kävin tänään psyk.polin ylilääkäri psykiatrin luona. Ihan mukava mies, sanoi että selvästi olen hypomaaninen? Ettei nyt mitään mielialalääkkeitä mitään sekoittamaan, vaan ihan oikea kuuri opamoxia ja paniikkikohtauksiin jos tarvitsee niin propral. Triptyliä ei takaisin halunnut, kun olen 5 viikkoa ollut ilman ja aiheutti sydänoireita.
Kerroin riippuvuuspelosta, niin lohdutti, että jos esim yhden tai puolitoista 15mg opamoxia päivässä syön niin hurjaa riskiä ei pitäisi olla, ja se sitten joskus lopetellaan hyvin hissukseen pois.
Eli rohkeammin pitäisi opamoxia ottaa, nyt olen murusilla mennyt ja eihän se ahdistusta ole pois vienyt kokonaan..kun nyt kai pitäisi se kieputtelun ja ahdistuksen kierre pois katkaista, ettei ruoki itseään..?
Nyt olen hiukka enemmän ottanut, niin onhan se olo normaalimpi, vaikkei ihan normi. Kun on se luontainen taipumus vouhota.. Edelleen syöminen on vaikeaa,ei oikein ole nälkää ja syömisen jälkeen tuntuu laukeavan hepuli helpommin.
Atacand on nyt pois, samoin norgesic ollut, muttei se oloon ole vaikuttanut.. Sirdaludia otan 1/2 yöksi, mutta se saattaa vatsaa ärsyttää, että pitäisikö kuitenkin pientä määrää norgesiciä syödä?
Ensi viikolla aika uudelleen sinne psyk.polille, samoin juttelemaan työpaikkapsykologille.. mutta tietenkin vaan haluisi jo kaiken unohtaa ja olla terve :(
Silmät ovat tuntuneet nyt väsyneiltä, voikohan olla lääkkeet vai tietokoneella olo..?
Toki jo silmäoireista sitten jo kaikkea kauheata diagnosoin itselteni,ihan on neuroottinen meno :(- Anonyymi
Älä ota opamoxia, menet ojasta allikkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä ota opamoxia, menet ojasta allikkoon.
Minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia opamoxin kanssa. Tämä taitaa taas olla tätä bentso-pelottelua...
Kertokaa joku, miksi menisi ojasta allikkoon?
- hädissään8
Hei taas!
Eli tilanne nyt: Syön päivässä hiukka reilut 1 1/2 15mg opamoxista. En syö kerralla edes ihan puolikasta, vaan hiukka murustan.. yöksi puolikas, ja kun herään 4 tunnin jälkeen enkä nukahda uudelleen, niin sitten sellainen reilu 1/4 tablettia, niin saan sinne aamuun torkuttua.. Aamulla on on hermostunut ja tärisevä, tietty kun unta ei tule tarpeeksi. En siis ole mitään relaxantteja tarvinnut, koskapa opamox senverran rentouttaa.
Mutta en haluaisi sitä itseeni tuupata, mutta pakko on tai olen ihan ihmisraunio :(
Psyk polin lääkäri sanoi, että voisi tulevaisuudessa miettiä yöksi mahd. pienellä annoksella ketipinoria(25mg) vai miten lie.. mutta pelottaa taas uusi lääke, onko se ihan kamala myrkky? Auttaisiko tähän hölmöön yölliseen hermostukseen ja ehkä päivään..ja tekisikö taas riippuvaiseksi :(?
Olisiko sitten kuitenkin parempi vaikka kokeilla opamox norgesic yhdistelmää jos sillä saisi unta paremmin..?
Olisiko jokin muu parempi kuitenkin nukuttavista lääkkeistä, miten esim atarax tai melatoniini,olisivatko parempia(miedompia)? Olen yleensä ollut hyvä nukkumaan.
Silmät ovat jotekin huonontuntuiset kun tätä opamoxia olen syönyt.. ja näinä huonoina hetkinä herää pelko että onkin jokin kuolemantauti als tai ms vähintään kun kroppa oikkuaa ja pää sekaisin..vaikka kaikki alkoi siitä pirun triptylin lopetuksesta.
Meillä oisi etelänmatkakin tiedossa 17.9 ja poika niin sitä odottaa..ikävä kyllä näillä oloilla reissu pitää perua kun ei tunnu toivoa olevan paranemisesta.. :( - .
Jos olet kaksisuuntainen niin silloinhan ketiapiini on lääke paikallaan...
- Viranomaisten valhee
Itselle Triptylin kirjoitti diabeteslekuri, pakkausselosteessa kuta kuinkin kaikki komplikaatiot sivuoireina sekä liki kielto antaa diabetikolle ja jos huonoja kokemuksia mielialalääkkeistä ei lääkettä pitäisi edes kokeilla. Ei ilmeisesti lue lääkärit mitä potilaille tuuppaa, mielialalääkkeet järjettömine sivuoireineen kun pitkäaikaistutkimukset vasta käynnissä potilaille ketomatta, saati jo 80-luvulla vääräksi teoriaksi todistettu serotoniini pelleily potilaiden terveydestä välittämättä, muka ei riippuvuutta aiheuta, pahempaa vaan kuin vanhat tutkitut bentsot, joiden poissaaminen käytöstä johtuu ainoastaan rahasta, kun patentti vanha ja rinnakkaislääkkeitä pukkaa, lääkärikuntamme kummasti ajaa tuttuja hyviä lääkkeitä pois, selittämällä väärinkäytöistä ja muusta tyhmästä...
Unen saamiseen viimeisenä keinona vasta lääkkeet, sillä lääkitty uni ei vastaa lepohyödyltään puhdasta unta! Melatoniini auttaa monia, luontaistuotteena myydään paljon yrttiteetäkin joilla uneen auttavaa ja rauhoittavaa vaikutusta, vaikka ei uskoisi jonkun tavan luonnonkasvin voivan apua tuoman, pitää muistaa suurimman osan lääkkeistä tulleen luonnosta.
Medikalisaatio ajaa ainoastaan lääkejättien etua, eriarvoistaminen terveydenhuollossa tekee kansanterveydellemme mittavaa tuhoa!- tuttu juttu
Vaikka onkin vanha viesti niin ajattelin kirjoittaa. Toivottavasti kaikki on jo ok ketjun aloittajalla. Varmaankin tosiaan on vierotusoireita eikä yhtään mitään muuta. Itelleni tulee huono olo jo yhden annoksen unohtamisesta. Mun ymmärtääkseni ei olisi myöskään eka kerta, vaikka joku reagoisi maanisesti masennuslääkkeen vähentämiseen.
- yksi diabeetikko
Siis "liki kielto antaa diabeetikoille"..., minusta pakkausselosteessa todetaan, että pitää jutella (diabetes)lääkärin kanssa. Minusta tuo on kaukana kieltoa. Monissa lääkkeissähän todetaan, että diabeetikon kohdalla pitää asia käydä läpi oman (diabetes)lääkärin kanssa, koska annostusta saatetaan titrata diabeteksen kohdalla.
Sulla määrääjänä siis diabeteslekurisi... Mikä siis ongelmana määräämisessä?
Itse sain juuri tänään neurologilta Triptyl-reseptin päänsäryn ehkäisyyn. Ja pienimmällä toimivalla annoksella on tarkoitus mennä sekä yrittää sitten vähentämistä seuraten milloin mahdollisesti tulisi taas jatkuvat pään kivistykset takaisin. Ideana siis olisi nostaa kipukynnystä sen verran, että jomotus loppuisi. Ja kuurina on tarkoitus nauttia, 1-3kk.
- jalka korjattu
Sain Triptyliä polvileikkauksen jälkeen kipuihin, oli ostetomia ym.. joten toipumisaika oli pitkä 3 v . ennenkuin jalka oli kunnossa ja sen se veikin, polvi korjattiin ja jalka suoristettiin, lisättiin keinoluulla...ym.ym.
10 mg otin lääkettä silloin kun tarvitsin unta koko yöksi, ja nukuin aamuun.
Minulla taisi kestää purkki toista vuotta, vieläkin niitä on ja otan joskus pari krt/kk.
En tiedä mitä se tekisi jos joka pv. mutta huomaan kyllä että olen hieman pöhössä seuraavana aamuna, se menee ohi aamupäivän aikaan, mutta eipä koske jalkaan. Kyllä sitä kuntoutettiin pitkään ja en kyllä olisi lähtenyt koko rumbaan jos olisin tiennyt mitä tehdään, paitsi että nyt voin kävellä jopa 15 km. ei sitä vissiin keinopolvella olisi tehty. Lääkäri uusi reseptin ja sanoi että tarvittaessa voit ottaa, vaikka minulla on 2-dia? - maijuliini
moikka kaikille Triptyliä syöville ,
olen syönyt kanssa ko.lääkettä montavuotta, sain sitä epäilyyn levottomat jalat, kuitenkin minulla on giagostoitu Lymen Borrellioosi punkin puremasta tullut joka kuitenkin on kroonistunut koska lääkärit eivät tienneet höykäsen pöläystä Borresta,
no minäkin aloin ajatella lopettaa Triptylin käytön ja lopetinkin mutta tuli niin kamalat vierotusoireet , että aloin syödä uudestaan, uskon , että tämä lääke on pahaamyrkkyä eikä siitä taida päästä eroon millään, kipuihini käytän nykyään kipulaastaria yksi on 7 päivää käsivarressani ja se auttaa tosipaljon kipuihin mutta on tosikallista eikä ole vielä rinnakkaista myynnissä, nimi on Norspan ja paketissa on neljä laastaria,Apteekki ottaa reseptin pois ja loput saa nimellä, olen ajatellut taas kokeilla Trptylin lopetusta - kusipääkkönen
Norspan se vasta onkin hankalaa lopettaa.nistit tykkää.vaikuttava aine bubrenorphiini.samaa ku subutex
- Anonyymi
Lähdetään siitä, että lääkärit valehtelee kaiken mitä ne päästää suustaan.
SINÄ - opettelet nyt tuntemaan oman elimistösi signaaleja.
Se ilmoittaa kyllä, kuunteletko sitä?
Lääkäreillä on mielessä 1. raha, 2. raha, 3. raha.
Kaikki keinot sallittuja.
Naisille normi vastaus: sä vaan luulet, olet hysteerinen nainen.
Sä vaan luulet, sulla on haamukipuja.
Miehille ei käytetä samaa ”hysteria” sanastoa, ne muristaan hiljaisiksi.
Oli selkäydinvamma, joka ei parane koskaan.
Se siitä luulemisesta.
Mitä joku randomi lääkäri tietää, 10 min vastaanotolla?
Ei mitään. SE VALEHTELEE PÄÄSTÄKSEEN SINUSTA EROON JA
VOIDAKSEEN JATKAA LÄÄKEMYYNTIÄ.
Kaikki kokemasi haitat peiteään valheilla.
Kuvittele kusipäisin ihminen, JOTA ET HALUA YSTÄVÄKSI.
Sellainen on lääkärin käytös.
Luota itseesi, ihan ensin itseesi.
Yksityisellä? EI - ne samat puoskarit heiluu sielläkin. Ainoastaan lasku on muhkeampi, osaaminen sama nolla. - Anonyymi
Lääkkeet? Paras rimanalitus lääkäriltä oli vakuuttaa potilas homonivajauksesta
tutkimatta asiaa mitenkään,
hoitamattoman tapaturmavamman ... oireisiin.
Sormien jänteet rikki, paikallisen TKn lääkäri
uskotteli potilaalle, että naishomonien popsiminen auttaa kestämään.
Virtsatietulehdukseen masennuslääkkeitä.
Miehelle.
Tulehdus meni lopulta munaisiin.
Mitähän lääkiksen takaovella tapahtuu? - Anonyymi
Vaikka vanha ketju, haluan kommentoida jos joku siitä hyötyisi.
Eli siis täysin vierotusoireita nuo kaikki. Triptyl on tosi paha myrkky ja se vaikuttaa hermoston toimintaan pitkään syötynä. Siitä vieroittuminen ja kehon toipuminen normaaliksi kestää kauan! Joillakin oireita on jopa 2 vuotta lopettamisen jälkeen. Unettomuus on yksi pahimmista oireista, ahdistukset, tärinän ja erilaisten lihasoireiden kanssa. Vaikuttaa sykkeeseen sekä suoliston toimintaan. Suositeltavaa ois vieroittautua pieni muru kerrallaan 4-6 viikon välein. Saa nähdä selviääkö tästä ikinä….- Anonyymi
Luen näistä Triptylin lopetusoireista täältä vaikka vanha ketju. Mulla on niin karmea olo. Kylmähikikohtauksia ja ihan vetämätön olo. Kolmen kahvikupin tiskaus tuottaa vaikeuksia ja voimat ei meinaa riittää. Mielessä pyrii Triptylin aloitus taas jos tää olo parantuis.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1421850
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir280977- 35838
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.78797Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31729Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta10692Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44671Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse48656- 43630
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos55626