Omron kehoanalyysivaaka - lihas ja rasvaprosentti

vertailua-

Millaisia lukemia te saatte tuolla Omronin kehoanalyysivaa'alla, laittakaa mukaan pituus ja paino.

9

6751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuloksia

Omron bf-511 vaaka
      Pituus 171, paino 67,7kg. Rasvaprosentti 18,5, Lihasprosentti 40,6
      Aika lähellä totuutta lienee minun kohdalla, vatsassa vähän ylimäärästä, muualla ei juurikaan.

Hyvä tuolla on ollut seurata kehitystä, vaikka paino välillä pysyy samassa, rasvaprosentti pienenee kokoajan.

• BFMään

BH-511
      Rasva 8-10%
      Lihas 44-45%
      Paino ~80
      Pituus 181

Melko oikeat arvot pitäisi olla.

• Bulkman

Kannattaiskos syödä vähän enemmän, ettet kuihdu niin, että tuuli vie mennessään jos ulos uskaltaudut.

Bulkki on kunkku ja ainoa tie kasvuun!

• vertailua-

On sulla pieni rasvaprosentti. Mitä olen kavereiden kanssa katsonut, niin pienin rasvaprosentti on ollut 19% ja tämä kaveri on urheilua harrastava luutseppi. Tosin lihasprosentti oli jonkin verran yli 30, mutta johtuu rasvan vähyydestä. Kaveri on noin 80 kg ja hieman yli 180-senttinen. Seuraavaksi tulee kamppailulajeja harrastava kaveri, jolla treenattu kroppa ja rasvaa silti 27%. Suurimmalla osalla rasvat noin 30%:ssa, lihasmassan huidellessa jossain 30:n tuntumassa. On vielä jokin verran matkaa sun lukemiin:(

• 67-v
        vertailua- kirjoitti:

On sulla pieni rasvaprosentti. Mitä olen kavereiden kanssa katsonut, niin pienin rasvaprosentti on ollut 19% ja tämä kaveri on urheilua harrastava luutseppi. Tosin lihasprosentti oli jonkin verran yli 30, mutta johtuu rasvan vähyydestä. Kaveri on noin 80 kg ja hieman yli 180-senttinen. Seuraavaksi tulee kamppailulajeja harrastava kaveri, jolla treenattu kroppa ja rasvaa silti 27%. Suurimmalla osalla rasvat noin 30%:ssa, lihasmassan huidellessa jossain 30:n tuntumassa. On vielä jokin verran matkaa sun lukemiin:(

Jotain mätää mittausmenetelmissäsi!
        Rasvaprosenttisi vaikuttavat ihmeen korkeilta!

Tanhuvaaran urheiluopiston tyypit analysoivat minut ja tulosteen yläosassa on InBody 720 Kehon koostumusanalyysi.
        Päiväys 08.21.2010 (jenkkipäiväys) = 21.08.2010.
        Klo 14.24.58.

Kaksi tuttavaani alan yrittäjää väittää vekotinta hienoksi ja tulosta luotettavaksi.

Painoindeksini oli 30,2. ( 176cm / 93,5kg )
        Lihasta 43,9kg, Jos % lasketaan kokonaispainosta niin se on 46,95%.
        Rasva 18% = 3,5kg yli ihannepainoni sisältäen "ikähyvityksen".

Tulosteessa on eri solutyyppien jakauma kehonosittain.
        Tulosteessa on runsaasti muutakin tietoa.

Tuon jälkeen, ennen kevään häiriötä, oli painoni laskenut 90:n ntietämiin lihasmassaa menettämättä.
        Eukon eläkeläislehti väittää miehen menettävän lihasmassastaan ikävuosien 40 - 60 välillä 40%?!
        Tarkoittanee treenaamattomia?
        Itse kävin salilla 6krt/viikko. Yhteensä noin 10h.

Lihasmassani jakautuu epätasaisesti.
        Käsivarret oikea / vasen 1,61 / 1,62 x ikä- ja kokoluokkani ka.
        Keskivartalo 1,45 x ka.
        Jalat saman tasoiset, ainoastaan 1,15 x ka.

• BFmään
        vertailua- kirjoitti:

Ensimmäisenä korjaus, eli laitteena tietenkin BF-511, eikä BH-511 kuten virheellisesti laitoin. =)

Ensimmäinen mittaus suoritettiin n. 2 vuotta sitten työpaikalla samaisella laitteella. Silloin arvot olivat:
        -Paino 109
        -Rasva% 32,4
        -Lihas% 32

Tuo viimeisin mittaus on suoritettu kotona n. kuukausi sitten omalla laitteella, jonka sain lahjaksi n. vuosi sitten.

Lihasmassaakin on palanut tuosta ensimmäisestä mittauksesta, mutta kehon koostumus on muuttunut. Eli lihas% nousee mitä vähemmän rasvaa on.

67-v:

InBody ja Omron ei annan vertailukelpoisia lukuja keskenään. En muista mikä ero niissä oli, mutta ne ei ole vertailulinjassa.

Bulkman:

Olen elämässäni syönyt ja bulkannut ihan tarpeeksi. Tuohon ensimmäiseen työpaikanmittaukseenkin oli painoa pudotettu jo lähes 10 kiloa. Parhaimmillaan paino on ollut yli 120.

Nuorena se oli ihan kivaa olla iso ja vahva mörssäri, mutta näin venhemmiten vaakassa alkaa painamaan toiset arvot; mm. oma terveys ja hyvinvointi.

Jokainen tietysti tekee niin kuin tykkää. Jos haluaa olla bulkkipossu, niin mikäpä siinä. Itse en enää ikinä meinaa bulkata. Kivempaa ostella siistejä vaatteita, jotka kerrankin mahtuu päälle, aamulla peilistä paistaa oikea kroppa, eikä mikään turvotettua hiivataikinaa muistuttava epämääräinen köntti. Voimaa tietenkään ei ole enää niin paljon kuin ennen, kyllä se 150-160 sarjapaino penkissä on enää märkä uni lähinnä. Mutta enpä mä koskaan sitä voimaa mihinkään järkevään tarvinnutkaan.

Mutta, jokainen tyylillään. Pääasia on, että tekee itsestään sellaisen kuin tykkää. =)

• 67-v
        BFmään kirjoitti:

Ensimmäisenä korjaus, eli laitteena tietenkin BF-511, eikä BH-511 kuten virheellisesti laitoin. =)

Ensimmäinen mittaus suoritettiin n. 2 vuotta sitten työpaikalla samaisella laitteella. Silloin arvot olivat:
        -Paino 109
        -Rasva% 32,4
        -Lihas% 32

Tuo viimeisin mittaus on suoritettu kotona n. kuukausi sitten omalla laitteella, jonka sain lahjaksi n. vuosi sitten.

Lihasmassaakin on palanut tuosta ensimmäisestä mittauksesta, mutta kehon koostumus on muuttunut. Eli lihas% nousee mitä vähemmän rasvaa on.

67-v:

InBody ja Omron ei annan vertailukelpoisia lukuja keskenään. En muista mikä ero niissä oli, mutta ne ei ole vertailulinjassa.

Bulkman:

Olen elämässäni syönyt ja bulkannut ihan tarpeeksi. Tuohon ensimmäiseen työpaikanmittaukseenkin oli painoa pudotettu jo lähes 10 kiloa. Parhaimmillaan paino on ollut yli 120.

Nuorena se oli ihan kivaa olla iso ja vahva mörssäri, mutta näin venhemmiten vaakassa alkaa painamaan toiset arvot; mm. oma terveys ja hyvinvointi.

Jokainen tietysti tekee niin kuin tykkää. Jos haluaa olla bulkkipossu, niin mikäpä siinä. Itse en enää ikinä meinaa bulkata. Kivempaa ostella siistejä vaatteita, jotka kerrankin mahtuu päälle, aamulla peilistä paistaa oikea kroppa, eikä mikään turvotettua hiivataikinaa muistuttava epämääräinen köntti. Voimaa tietenkään ei ole enää niin paljon kuin ennen, kyllä se 150-160 sarjapaino penkissä on enää märkä uni lähinnä. Mutta enpä mä koskaan sitä voimaa mihinkään järkevään tarvinnutkaan.

Mutta, jokainen tyylillään. Pääasia on, että tekee itsestään sellaisen kuin tykkää. =)

Laitteiden epäsynkrooni ei ole yllätys mutta korkeita rasva%:ja kyllä epäilen.

Itse en ole koskaan varsinaisesti bodannut enkä bulkannut. Aikanaan vältimme sarjan nousua.

Täyttäessäni 6-kymmentä aloitin varovaisesti 38:n vuoden tauon jälkeen kuntouttamaan leikattua polveani reisipenkiissä ja kohentelemaan mätipuolen ja selän lihaksia.
        Myös verenpaineeni oli, lääkityksestä huolimatta (ramipril 10mg), pilvissä.
        Kolestroline 8:ssa.
        Aloituksen jälkeen puolessa vuodessa sain sluopua täysin painelääkityksestä ja paineeni ovat ilman tabuja olleet tasossa 120 - 125 / 67 - 74.
        Leposyke laski 80:stä 60:een.
        Kolestroli 8 -> 4,7:ään. HDL 2:n tietämissä.

Maha monipuolisesti lisäpainoin, mave kohtutasoon ja etukyykky pohjaan ovat perusjuttujani.
        Muita olen tehnyt "maun mukaan".

Ilmeisesti nuoruudessa harrastetut punttivuodet palkitsevat vaikka tulokseni eivät silloiseen tasoon nähden hurmanneetkaan.
        100 100 125. 1:n luokan raja oli 300kg.
        Siis, pystypunnerrus, tempaus, työntö.
        Ps. Vyötärö oli silloin 78cm, nykyään 85cm vaikka paino on vain 5kg korkeampi.

• vertailua-

Katsottu omalla ja kaverin Omron bf-511 kehoanalyysivaa'alla ja molemmilla samat tulokset.

• tykki

Kuka voi varmuudella sanoa että rasva- & lihas- jne prosenttini on juuri tämä ja tämä. Ehkä oleellisinta on kuitenkin miten ne muuttuvat jos yrittää laihduttaa, eli meneekö rasva-% alas ja mahdollisesti lihas-% ylös tai pysyy samana kun paino laskee. Kaikessa mittaamisessa on myös tietyt virhemarginaalit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5404
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      26
      4657
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2661
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2314
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1571
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1360
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      15
      1306
    Aihe