Jeesus mainitsi ettei heteroseksuaalinen parisuhde sovi kaikille, ja se osa on ANNETTU joillekin (esim. homoille). ”On sellaisia, jotka äitinsä kohdusta saakka ovat (heteroseksuaaliseen) avioliittoon kelpaamattomia,” ”Joka voi valita tämän ratkaisun, valitkoon.” (Matt. 19:11,12)
Mitä Jeesus sanoi homoseksuaalisuudesta?
102
178
Vastaukset
- Ei kysyvä tieltä eks
Nyt täytyy vain kysyä homoilta itseltään, että voisivatko he solmia avioliiton naisen kanssa ? Tällä tämä ratkeaa.
- 1+1
Taas yksi lukutaidoton.. Ja KRISTITTY vielä ???
Avioerosta ja naimattomuudesta !! Huomaa NAIMATON !
1 Kun Jeesus oli puhunut kaiken tämän, hän lähti Galileasta ja tuli sitten Jordanin itäpuolta kulkien Juudeaan. 2 Häntä seurasi suuri joukko ihmisiä, ja hän paransi heitä.
3 Hänen luokseen tuli myös fariseuksia, jotka halusivat panna hänet koetukselle ja kysyivät: "Saako mies hylätä vaimonsa mistä syystä tahansa?"
4 Hän vastasi heille: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja alun perin teki ihmisen mieheksi ja naiseksi?" 5 Ja hän jatkoi: "Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. 6 He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
7 Fariseukset kysyivät häneltä: "Miksi sitten Mooses on säätänyt, että jos mies hylkää vaimonsa, hänen on annettava tälle erokirja?" 8 Hän vastasi: "Mooses antoi teille luvan hylätä vaimonne, koska te olette niin kovasydämisiä. Mutta alun perin ei ollut niin. 9 [i] Minä sanon teille: se, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden ja menee naimisiin toisen kanssa, tekee aviorikoksen. [Aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen."]*
10 Opetuslapset sanoivat: "Jos avioliitto merkitsee miehelle tätä, on parempi olla menemättä naimisiin."
11 Mutta hän sanoi heille: "Se ratkaisu ei sovellu kaikille, ainoastaan niille, joille se osa on annettu.
12 On sellaisia, jotka äitinsä kohdusta saakka ovat avioliittoon kelpaamattomia, on toisia, joista ihmiset ovat tehneet sellaisia, ja on niitä, jotka itse, taivasten
valtakunnan tähden, ovat ottaneet osakseen naimattomuuden.
Joka voi valita tämän ratkaisun, valitkoon."
Varsinainen fariseus taidat sinäkin olla.? Ja eikö tämä luu ole jo loppuun kaluttu ! - oksettaa jo se lemu
Kuka luupää tätä loppuun kaluttua luuta vielä raahaa tänne, haudatkaa jo se viimeinkin.
Jeesus mainitsi ettei heteroseksuaalinen parisuhde sovi kaikille, ja se osa on ANNETTU joillekin (esim. homoille). ”On sellaisia, jotka äitinsä kohdusta saakka ovat (heteroseksuaaliseen) avioliittoon kelpaamattomia,” ”Joka voi valita tämän ratkaisun, valitkoon.” (Matt. 19:11,12)
Matt. 19:12
Sillä on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon."
Biblia:
12 Sillä muutamat ovat kuohitut, jotka äitinsä kohdusta niin syntyneet ovat: ja ovat kuohitut, jotka ihmisiltä kuohitut ovat: ja ovat kuohitut, jotka taivaan valtakunnan tähden itse kuohinneet ovat. Joka sen taitaa käsittää, se käsittäkään.
Esim homo, tai joku pahasti vammainen on avioon kelpaamaton.
Esim Ihmiset kasvattaneet vääristyneeksi, vammauttaneet tavalla, joka tekee avioliiton mahdottomaksi
Esim joku on niin antautunut Sanan palvelukseen, että kieltäytyyt avioliitosta, suhteesta toiseen sukupuoleen. Katsoo Jumalan asian tärkeämmäksi. Tunnen erään sellaisen.
"Jeesus mainitsi ettei heteroseksuaalinen parisuhde sovi kaikille, ja se osa on ANNETTU joillekin (esim. homoille)"
- joka tapausessa homous , homosuhde ei ole Jumalan tahto, Raamattu sen todistaa, eikä Jeesuskaan tuolla sellaista viitannut, Hän tiesi Juimalan Pyhän Tahdon ja ei varmuudella homouteen tarkoittanut.- miss ei kirj.
"Niin se uskoo pirukin Jumalaan - ei halua vain noudattaa Hänen tahtoaan."
Aivan Helvetin huono vertaus. Tajusitkohan edes itse mitä möläytit. - pertsa2010
miss ei kirj. kirjoitti:
"Niin se uskoo pirukin Jumalaan - ei halua vain noudattaa Hänen tahtoaan."
Aivan Helvetin huono vertaus. Tajusitkohan edes itse mitä möläytit.miss ei kirj. sanoi :
Aivan Helvetin huono vertaus. Tajusitkohan edes itse mitä möläytit.
________
Vertaus oli aivan looginen. - miss ei kirj.
pertsa2010 kirjoitti:
miss ei kirj. sanoi :
Aivan Helvetin huono vertaus. Tajusitkohan edes itse mitä möläytit.
________
Vertaus oli aivan looginen.Vetaus oli täysin älyvapaa. Vertasit juuri ihmistä piruun (mitä se sitten mielestäsi onkin) tuskin ainakaan mitään kivaa. Sori mutta näin minä sen ajattelen.
- 1+1
missxcessive kirjoitti:
On olemassa jumalaasi uskovia homoja jotka ovat homosuhteessa. Revi siitä.
" On olemassa jumalaasi uskovia homoja jotka ovat homosuhteessa." EI OLE !
- Dinjami
1+1 kirjoitti:
kyllä on minäkin tunnen uskovia homoja
- miss ei kirj.
1+1 kirjoitti:
Kyllä on. Älä valehtele koska se on rumaa.
- pertsa2010
Dinjami kirjoitti:
Dinjami sanoi :
________
Etkä tunne vai noudattavatko he allaolevaa :
3.Mooseksen kirja:
18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
kas uskovat pyrkivät noudattamaan Jumalan tahtoa. - PSARI
pertsa2010 kirjoitti:
Dinjami sanoi :
________
3.Mooseksen kirja:
18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
kas uskovat pyrkivät noudattamaan Jumalan tahtoa.pertsa2010,
mistä ihmeestä sinä olet taas tuon tulkintasi tempaissut tai no tiedänhän minä sen mistä, sillä nuo suomennetut jakeet eivät anna oikeaa kuvaa siitä, mitä alun pitäen tuolla 3. Mooseksen 18:22 jakeella tarkoitettiin.
Kyseessä ei ole HOMOT, vaan kyseessä olevassa kohdassa kielletään temppelin saddukeuslaisia pappeja ottamasta temppeliin esikoispoikia, joita papit pitivät temppelihuorina. Esikoispoika tarkoittaa myös nuoria tyttöjä, jos nämä olivat syntyneet perheen esikoisiksi.
pertsa2010, käänny Suomessa olevien juutalaisten rabbien puoleen, niin saat oikean selityksen monille muillekkin väärin tulkitsemillesi Raamatun jakeille. - pertsa2010
PSARI kirjoitti:
pertsa2010,
mistä ihmeestä sinä olet taas tuon tulkintasi tempaissut tai no tiedänhän minä sen mistä, sillä nuo suomennetut jakeet eivät anna oikeaa kuvaa siitä, mitä alun pitäen tuolla 3. Mooseksen 18:22 jakeella tarkoitettiin.
Kyseessä ei ole HOMOT, vaan kyseessä olevassa kohdassa kielletään temppelin saddukeuslaisia pappeja ottamasta temppeliin esikoispoikia, joita papit pitivät temppelihuorina. Esikoispoika tarkoittaa myös nuoria tyttöjä, jos nämä olivat syntyneet perheen esikoisiksi.
pertsa2010, käänny Suomessa olevien juutalaisten rabbien puoleen, niin saat oikean selityksen monille muillekkin väärin tulkitsemillesi Raamatun jakeille.PSARI sanoi :
pertsa2010, käänny Suomessa olevien juutalaisten rabbien puoleen, niin saat oikean selityksen monille muillekkin väärin tulkitsemillesi Raamatun jakeille.
En kääntynyt rabbien puoleen vaan nuo tiedot sain ylipappi pertsalta :-)
Roomalaiskirje:
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia. pertsa2010 kirjoitti:
Dinjami sanoi :
________
3.Mooseksen kirja:
kas uskovat pyrkivät noudattamaan Jumalan tahtoa.PERSA2010. Tässä tultiin taas tähän, että mitkä Jumalan lait ovat voimassa.
Nykypäivänä ei kertakaikkiaan noudeta juuri mitään Jumalan käskyä, jonka sinäkin olet myöntänyt. Edes israelilaiset eivät noudata sen kummemmin, vaikka lait olivat juuri heitä varten. Kuka sitten on "uskossa", jos se riippuu siitä noudatetaanko Jumalan käskyjä? Ei kai kukaan sitten? Käskyjäjän on sadoittain! Suurin osa aivan naurettavia.
Ja sitä olen ihmetellyt, että jos sinun mukaasi jotkut miehet ovat määrittäneet, mitkä kirjoitukset VT:sta kuuluvat meille, niin miksi Jumala ei kyennyt vaikuttamaan Raamatun tekijöihin 390- luvulla niin, että he olisivat jo panneet Raamattuun vain niitä kirjoituksia, jotka Jumala Raamattuun halusi juuri meitä varten? Nyt asia on niin typerästi, että ihmiset määrittelevät ne, ei Jumala.
Siksi Pertsakaan ei noudata esim. sitä, ettei tekisi pyhäpäivänä yhtään askaretta, ei poista pojilta esinahkaa, ei surmaa kurittomia lapsia, ei pidä vain yhdestä langasta tehtyä neuletta, syö sianlihaa, ei pidä naista saastaisena 2 kk tytön synnyttyä, noin niinkuin esimerkkeinä. Ja ne ovat sitä "Jumalan tahtoa", osa ikuisia lakeja, joten miten ne nyt ovatkin jätetty pois! Uskovien pitäisi noudattaa Jumalan tahtoa ilman mukinoita! Ei vain homot!
Toisissa ketjuissa olen huomannut, ettet ole halukas noudattamaan edes Jeesuksen sanoja! Olet todella naurettava ja pöyristittyvä ukko! Ja taivaaseen menossa? Onneksi mun ei tarvitse tulla samaan paikkaan sinun kanssasi!- pertsa2010
pertsa2010 kirjoitti:
PSARI sanoi :
pertsa2010, käänny Suomessa olevien juutalaisten rabbien puoleen, niin saat oikean selityksen monille muillekkin väärin tulkitsemillesi Raamatun jakeille.
Roomalaiskirje:
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.lisäksi :
Matteuksen evankeliumi:
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut
Jeesuksen mukaan VT:n homopykälätkin ovat voimassa. - pertsa2010
helsinkijokkeri kirjoitti:
PERSA2010. Tässä tultiin taas tähän, että mitkä Jumalan lait ovat voimassa.
Nykypäivänä ei kertakaikkiaan noudeta juuri mitään Jumalan käskyä, jonka sinäkin olet myöntänyt. Edes israelilaiset eivät noudata sen kummemmin, vaikka lait olivat juuri heitä varten. Kuka sitten on "uskossa", jos se riippuu siitä noudatetaanko Jumalan käskyjä? Ei kai kukaan sitten? Käskyjäjän on sadoittain! Suurin osa aivan naurettavia.
Ja sitä olen ihmetellyt, että jos sinun mukaasi jotkut miehet ovat määrittäneet, mitkä kirjoitukset VT:sta kuuluvat meille, niin miksi Jumala ei kyennyt vaikuttamaan Raamatun tekijöihin 390- luvulla niin, että he olisivat jo panneet Raamattuun vain niitä kirjoituksia, jotka Jumala Raamattuun halusi juuri meitä varten? Nyt asia on niin typerästi, että ihmiset määrittelevät ne, ei Jumala.
Siksi Pertsakaan ei noudata esim. sitä, ettei tekisi pyhäpäivänä yhtään askaretta, ei poista pojilta esinahkaa, ei surmaa kurittomia lapsia, ei pidä vain yhdestä langasta tehtyä neuletta, syö sianlihaa, ei pidä naista saastaisena 2 kk tytön synnyttyä, noin niinkuin esimerkkeinä. Ja ne ovat sitä "Jumalan tahtoa", osa ikuisia lakeja, joten miten ne nyt ovatkin jätetty pois! Uskovien pitäisi noudattaa Jumalan tahtoa ilman mukinoita! Ei vain homot!
Toisissa ketjuissa olen huomannut, ettet ole halukas noudattamaan edes Jeesuksen sanoja! Olet todella naurettava ja pöyristittyvä ukko! Ja taivaaseen menossa? Onneksi mun ei tarvitse tulla samaan paikkaan sinun kanssasi!helsinkijokkeri sanoi :
Siksi Pertsakaan ei noudata esim. sitä, ettei tekisi pyhäpäivänä yhtään askaretta,
_________
En minä noin ole sanonut.
Lauantaina eli sapattina / lepopäivänä kastelen kasvihuoneeni ja lämmitän saunan mitään muuta en tee.Sapatti on ihmistä varten.
Juutalaisten monimutkaiset sapattimääreet eivät koske minua - minä
vietän lepopäivää. - PSARI
pertsa2010 kirjoitti:
PSARI sanoi :
Roomalaiskirje:
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.Pertsa2010,
etkö ole huomannut, että kyseisessä kohdassa Paavali nuhtelee Roomassa olleita alkukristittyjä, jotka harjoittivat uhrimenoissaan epäjumalan eli Serapiksen palvontaa ja palvontariiteissään söivät katakombeissa ihmisruumiita.
Filippuksen evankeliumitekstissäkin tästä ihmissyönnistä on maininta ja paljon muustakin.
http://looklex.com/textarchive/christian/apocrypha/gospel_philip.htm
Roomalaiskirjeen kirjoittamisen aikaan Roomassa oli suuri nälänhätä ja ainoastaan sinne kristittyjen lahkon perustanut Jeesus Kristuksen lahkolaiset eivät nähneet nälkää syödessään kuolleitten ruumiita, mutta miehet saivat syödä miesten ruumiita miespappien johdolla ja naiset naisten ruumiita naispapittarien johdolla.
Oheinen homovastaiseksi väitetty kohta Raamattu 1992:ssa pitäisi muuttaa sen oikeaan tarkoitusmuotoon. Raamattu 1992 käännöstyöryhmän kääntäjä on oman ymmärryksensä mukaisesti tehnyt käännöstyönsä väärin ja on laittanut tekstiin sanan sukupuoliyhteys. Kyseisessä Roomalaiskirjeessä ei ole kyse sukupuoliyhteydestä, vaan ainoastaan epäjumalanpalvonnasta ja ihmislihan syönnistä.
Teksteistä pitäisi poistaa sana sukupuoliyhteys, koska negrofiliaa katakombeissa ei harrastettu, jotta yhtä vähemmistöryhmää ei mitenkään tuomittaisi heteroiden itsensä tekemästä ruumiiden häpäisystä syömällä niitä ja kyseinen Raamatun kohta johtaisi nykyisen kaltaiseen tilanteeseen, jossa vähemmistöryhmää ei pidetä tasa-arvoisina muihin nähden ja heitä syytetään asiasta, jota eivät ole tehneet.
Miehen yhtyminen mieheen tarkoittaa katakombeissa tapahtunutta ruumiiden syöntiä uhrimenoissa, jolloin fossoreiksi nimetyt papit paloittelivat kuolleen miehen ruumiin ja uhrimenoissa mukana olleet kristittyjen lahkoon kuuluneet miehet söivät sen eli miehet yhtyivät mieheen. Samoin naisten yhtyminen naisiin tarkoitti ainoastaan sitä, että naispappi paloiteli ruumiin ja naiset jakoivat keskenään naisten ruumiita ja söivät heitä. Rituaali ilmensi ruumiin ylösnousemusta ja uutta elämää. Ruumiiden syöminen oli ymmärrettävää, sillä 40-luvulla vallitsi joka puolella Välimerta suuri nälänhätä.
Kristittyjen lahko rikkoi katakombien sinetit ja ottivat vastahaudatut ruumiit, josta syystä keisari Tiberius Claudius (v. 41-54 jaa.) karkoitti heidät Roomasta. Nasaretista on löydetty tuolta ajalta kivilaatta, jossa on keisari Tiberius Claudiuksen määräys, jossa kielletään hautojen häpäisy ja sinettien rikkominen. Oheisessa kirjassa lisää tietoa tästä.
Roomalaiskirje 1:1 Paavali, Kristuksen Jeesuksen palvelija, …
- Paavali oli oman kirjoituksensa mukaan Jeesus Kristuksen alainen ja levitti tässä ominaisuudessa kristinuskoa Roomasta muualle kuten Israeliin.
….
jatkuu seuraavassa kommentissa - PSARI
PSARI kirjoitti:
Pertsa2010,
etkö ole huomannut, että kyseisessä kohdassa Paavali nuhtelee Roomassa olleita alkukristittyjä, jotka harjoittivat uhrimenoissaan epäjumalan eli Serapiksen palvontaa ja palvontariiteissään söivät katakombeissa ihmisruumiita.
Filippuksen evankeliumitekstissäkin tästä ihmissyönnistä on maininta ja paljon muustakin.
Roomalaiskirjeen kirjoittamisen aikaan Roomassa oli suuri nälänhätä ja ainoastaan sinne kristittyjen lahkon perustanut Jeesus Kristuksen lahkolaiset eivät nähneet nälkää syödessään kuolleitten ruumiita, mutta miehet saivat syödä miesten ruumiita miespappien johdolla ja naiset naisten ruumiita naispapittarien johdolla.
Oheinen homovastaiseksi väitetty kohta Raamattu 1992:ssa pitäisi muuttaa sen oikeaan tarkoitusmuotoon. Raamattu 1992 käännöstyöryhmän kääntäjä on oman ymmärryksensä mukaisesti tehnyt käännöstyönsä väärin ja on laittanut tekstiin sanan sukupuoliyhteys. Kyseisessä Roomalaiskirjeessä ei ole kyse sukupuoliyhteydestä, vaan ainoastaan epäjumalanpalvonnasta ja ihmislihan syönnistä.
Teksteistä pitäisi poistaa sana sukupuoliyhteys, koska negrofiliaa katakombeissa ei harrastettu, jotta yhtä vähemmistöryhmää ei mitenkään tuomittaisi heteroiden itsensä tekemästä ruumiiden häpäisystä syömällä niitä ja kyseinen Raamatun kohta johtaisi nykyisen kaltaiseen tilanteeseen, jossa vähemmistöryhmää ei pidetä tasa-arvoisina muihin nähden ja heitä syytetään asiasta, jota eivät ole tehneet.
Miehen yhtyminen mieheen tarkoittaa katakombeissa tapahtunutta ruumiiden syöntiä uhrimenoissa, jolloin fossoreiksi nimetyt papit paloittelivat kuolleen miehen ruumiin ja uhrimenoissa mukana olleet kristittyjen lahkoon kuuluneet miehet söivät sen eli miehet yhtyivät mieheen. Samoin naisten yhtyminen naisiin tarkoitti ainoastaan sitä, että naispappi paloiteli ruumiin ja naiset jakoivat keskenään naisten ruumiita ja söivät heitä. Rituaali ilmensi ruumiin ylösnousemusta ja uutta elämää. Ruumiiden syöminen oli ymmärrettävää, sillä 40-luvulla vallitsi joka puolella Välimerta suuri nälänhätä.
Kristittyjen lahko rikkoi katakombien sinetit ja ottivat vastahaudatut ruumiit, josta syystä keisari Tiberius Claudius (v. 41-54 jaa.) karkoitti heidät Roomasta. Nasaretista on löydetty tuolta ajalta kivilaatta, jossa on keisari Tiberius Claudiuksen määräys, jossa kielletään hautojen häpäisy ja sinettien rikkominen. Oheisessa kirjassa lisää tietoa tästä.
- Paavali oli oman kirjoituksensa mukaan Jeesus Kristuksen alainen ja levitti tässä ominaisuudessa kristinuskoa Roomasta muualle kuten Israeliin.
….
jatkuu seuraavassa kommentissajatkoa edelliseen kommenttiini
21 Vaikka he ovat tunteneet Jumalan, he eivät ole kunnioittaneet ja kiittäneet häntä Jumalana, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
22 He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi,
23 ja he ovat vaihtaneet katoamattoman Jumalan kirkkauden (= hallitsijan, jolla on kruunu merkkinä määräysvallasta) katoavaisten ihmisten ja lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuviin.
24 Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa.
25 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen.
26 Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen,
27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan.
Biblia 1776 Roomalaiskirje 1
24 Sentähden on myös Jumala heidät laskenut sydämensä himoihin, saastauteen, häpäisemään keskenänsä omaa ruumistansa,
25 Jotka Jumalan totuuden ovat valheeksi muuttaneet ja ovat kunnioittaneet ja palvelleet enemmän luontokappaletta kuin Luojaa, joka on siunattu ijankaikkisesti, amen!
26 Sentähden on Jumala heidät antanut ylön häpiällisiin himoihin, että myös heidän vaimonsa ovat muuttaneet luonnollisen tavan luontoa vastaan,
27 Niin myös miehet ovat antaneet ylön vaimon luonnollisen pitämisen, toinen toisensa puoleen himoissansa palaneet, miehet miesten kanssa riettauden tehneet ja saaneet, niinkuin pitikin, eksymisensä palkan itsessänsä.
28 Ja niinkuin ei he tahtoneet Jumalaa tuta, niin Jumala laski heidät häijyyn mieleen tekemään niitä, mitä ei sovi tehdä,...jne. - PSARI
pertsa2010 kirjoitti:
lisäksi :
Matteuksen evankeliumi:
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut
Jeesuksen mukaan VT:n homopykälätkin ovat voimassa.Pertsa2010,
yksittäinen jae ei merkitse mitään, vaan kokonaisuus ja tilanne, milloin jokin lause on lausuttu. Monet jakeet ovat myös muunneltu tai tekstiin on lisätty omia keksittyjä uusia jakeita väliin mukamas selvennykseksi.
Matt. 5;18 jakeeseen liittyvät muut tapahtumat:
Mark. 8:22 Betsaidassa Jeshuan luo tuotiin sokeu-tunut mies. Tuuli oli puhaltanut hiekkaa hänen silmiinsä. Jeshua talutti miehen lähteiden luo ja huuhteli silmät kahdesti ja kehotti miestä pysymään poissa työstä.
Nähtyään väkijoukot, Jeshua nousi vuorelle sanoen istuutuneille opetuslapsille: "Te olette maailman valkeus."
= Hämärsi ja väki, joka kuunteli ei malttanut lähteä vielä kotiinsa ja he sytyttelivät soihtuja palamaan.
Jeshua totesi: "Te valaisette koko alueen! Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla enää kätkössä (= piilossa valaistuksen takia).” Väki lähti. Jeshua meni opetuslasten kera sisätiloihin sanoen: "Lamppua ei sytytetä ja panna vakan alle, jottei se näkyisi sotilaille, vaan lampunjalkaan ja niin se saa loistaa ulos ja kaikille huoneessa olijoille niin hyville kuin pahoillekin (= huonoille oppilaillekin) ja sotilaille. Loistakoon teidän valonne esteettä. Siitä tiedetään hyvät tekonne ja kiitetään jumalalle (= kehutaan kuninkaalle).
Olen tullut opettamaan annetut lait ja pro-fetiat, sillä totisesti minä sanon teille, kunnes taivas ja maa katoavat (= tulee yö), ei laista katoa (= ei tekstistänne puutu) pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto ennen kuin kaikki profetiat ovat toteutuneet eli tekstit kirjoitettu jokaista kirjainta myöten oikein. Se, joka opiskelee (ei opettaa) käskyjeni mukaan, häntä pitää suureksi taivaisten valtakunnassa kutsuttaman (= hallitsija kehuu häntä). Tämän tapauksen jälkeen Jeshua vei opetettavat Filippoksen Kesareaan. - Älä tulkitse - lue
PSARI kirjoitti:
Pertsa2010,
yksittäinen jae ei merkitse mitään, vaan kokonaisuus ja tilanne, milloin jokin lause on lausuttu. Monet jakeet ovat myös muunneltu tai tekstiin on lisätty omia keksittyjä uusia jakeita väliin mukamas selvennykseksi.
Mark. 8:22 Betsaidassa Jeshuan luo tuotiin sokeu-tunut mies. Tuuli oli puhaltanut hiekkaa hänen silmiinsä. Jeshua talutti miehen lähteiden luo ja huuhteli silmät kahdesti ja kehotti miestä pysymään poissa työstä.
Nähtyään väkijoukot, Jeshua nousi vuorelle sanoen istuutuneille opetuslapsille: "Te olette maailman valkeus."
= Hämärsi ja väki, joka kuunteli ei malttanut lähteä vielä kotiinsa ja he sytyttelivät soihtuja palamaan.
Jeshua totesi: "Te valaisette koko alueen! Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla enää kätkössä (= piilossa valaistuksen takia).” Väki lähti. Jeshua meni opetuslasten kera sisätiloihin sanoen: "Lamppua ei sytytetä ja panna vakan alle, jottei se näkyisi sotilaille, vaan lampunjalkaan ja niin se saa loistaa ulos ja kaikille huoneessa olijoille niin hyville kuin pahoillekin (= huonoille oppilaillekin) ja sotilaille. Loistakoon teidän valonne esteettä. Siitä tiedetään hyvät tekonne ja kiitetään jumalalle (= kehutaan kuninkaalle).
Olen tullut opettamaan annetut lait ja pro-fetiat, sillä totisesti minä sanon teille, kunnes taivas ja maa katoavat (= tulee yö), ei laista katoa (= ei tekstistänne puutu) pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto ennen kuin kaikki profetiat ovat toteutuneet eli tekstit kirjoitettu jokaista kirjainta myöten oikein. Se, joka opiskelee (ei opettaa) käskyjeni mukaan, häntä pitää suureksi taivaisten valtakunnassa kutsuttaman (= hallitsija kehuu häntä). Tämän tapauksen jälkeen Jeshua vei opetettavat Filippoksen Kesareaan."Pertsa2010,
yksittäinen jae ei merkitse mitään, vaan kokonaisuus ja tilanne, milloin jokin lause on lausuttu. Monet jakeet ovat myös muunneltu tai tekstiin on lisätty omia keksittyjä uusia jakeita väliin mukamas selvennykseksi. "
Myös yksittäiset jakeet on osa Jumalan sanaa ja sellaisenaan otettavaksi. Selityksen ja tulkinnat ovat ihan turhia.
Käytät samaa taktiikkaa kuin Jehovan todistajat jotka myös todistelevat outoja oppijaan "kokonaiskäsityksillä" ja kieltävät Raamatun jakeiden merkityksen.
Jos Raamatun tutkinnassa ei uskota Jumalan sanaan niin silloin myös keskustelu on turhaa. Koska ihmisselittelyjen kautta voidaan todistella mitä vaan - jopa itsemurhalahkot käyttää tätä menetelmää tuhoisin seurauksin. - Älä tulkitse - lue
PSARI kirjoitti:
Pertsa2010,
Olen tullut opettamaan annetut lait ja pro-fetiat, sillä totisesti minä sanon teille, kunnes taivas ja maa katoavat (= tulee yö), ei laista katoa (= ei tekstistänne puutu) pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto ennen kuin kaikki profetiat ovat toteutuneet eli tekstit kirjoitettu jokaista kirjainta myöten oikein. Se, joka opiskelee (ei opettaa) käskyjeni mukaan, häntä pitää suureksi taivaisten valtakunnassa kutsuttaman (= hallitsija kehuu häntä). Tämän tapauksen jälkeen Jeshua vei opetettavat Filippoksen Kesareaan."Olen tullut opettamaan annetut lait ja pro-fetiat, sillä totisesti minä sanon teille, kunnes taivas ja maa katoavat (= tulee yö), ei laista katoa (= ei tekstistänne puutu) pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto ennen kuin kaikki profetiat ovat toteutuneet eli tekstit kirjoitettu jokaista kirjainta myöten oikein."
Et varmaan älynnyt että tällä lauseella itsekin kumoat kaikki väitteesi, kun väität ettei yksittäiseen jakeeseen tule uskoa. Jeesus on myös eri mieltä kanssasi, kun toteaa sinua siteeraten "ei tekstistänne puutu pieninkään kirjain". Eli kaikki jakeet ja jopa pienet merkit tulee huomioida. Amen - Älä tulkitse - lue
PSARI kirjoitti:
Pertsa2010,
….
jatkuu seuraavassa kommentissa"Oheinen homovastaiseksi väitetty kohta Raamattu 1992:ssa pitäisi muuttaa sen oikeaan tarkoitusmuotoon. "
Ei vaan ko. jaetta ei tule muuttaa mihinkään muotoon - tällaiseksi sen Jumalan tarkoitti ja tällaisena se sitten luetaan.
Jos Raamattua aletaan muuttamaan ihmisten trendien mukaan niin kaikki on silloin mahdollista ja ihmisten tulkinnat määrää mihin uskoa.
"Miehen yhtyminen mieheen tarkoittaa katakombeissa tapahtunutta ruumiiden syöntiä uhrimenoissa, ..."
Mieheen yhtyminen tuossa tarkoittaa mieheen yhtymistä koska himo oli myös mukana kuvioissa. Uhrimenoja ei suoritetan himon vuoksi.
Sinänsä hyvä asia että myös sinä epäsuorasti myönnät ko. jakeet homovastaisiksi koska tunnet tarvetta vähän puolustella - omien keksintöjesi kautta mutta tiedostat että nämä jakeet tarvitsee "tulkintaa" jotta ne voitaisiin mitätöidä. - Älä tulkitse - lue
Toisissa ketjuissa olen huomannut, ettet ole halukas noudattamaan edes Jeesuksen sanoja! Olet todella naurettava ja pöyristittyvä ukko! Ja taivaaseen menossa? Onneksi mun ei tarvitse tulla samaan paikkaan sinun kanssasi!"Nykypäivänä ei kertakaikkiaan noudeta juuri mitään Jumalan käskyä, jonka sinäkin olet myöntänyt. "
Ja juuri tästä syystä Jumala tuomitsee koko ihmiskunnan tuhoamalla kaikki - paitsi pienen jäännöksen. Amen
Jumalan lait ovat voimassa vaikka kukaan ihminen ei niitä noudattaisikaan. Nooan aikaan löytyi ihmiskunnasta vain 8 ihmistä jotka noudattivat Jumalan tahtoa ja silti nämä Jumalan määräykset oli voimassa. - Älä tulkitse - lue
Toisissa ketjuissa olen huomannut, ettet ole halukas noudattamaan edes Jeesuksen sanoja! Olet todella naurettava ja pöyristittyvä ukko! Ja taivaaseen menossa? Onneksi mun ei tarvitse tulla samaan paikkaan sinun kanssasi!"Olet todella naurettava ja pöyristittyvä ukko! Ja taivaaseen menossa? Onneksi mun ei tarvitse tulla samaan paikkaan sinun kanssasi! "
HelsinkiJokkeri - haukunnalla vain myönnät katkeran tappiosi.
Tosiasiassa sinulle Jokkeri ei ole edes teoreettisia mahdollisuuksia väitellä kanssamme, koska meillä on takana suora Jumalan sana ja sinulla ei suhteessa Jumalan tahtoon ole yhtään mitään - koska et Jumalan tahtoa halua noudattaa. Amen - PSARI
Älä tulkitse - lue kirjoitti:
"Nykypäivänä ei kertakaikkiaan noudeta juuri mitään Jumalan käskyä, jonka sinäkin olet myöntänyt. "
Ja juuri tästä syystä Jumala tuomitsee koko ihmiskunnan tuhoamalla kaikki - paitsi pienen jäännöksen. Amen
Jumalan lait ovat voimassa vaikka kukaan ihminen ei niitä noudattaisikaan. Nooan aikaan löytyi ihmiskunnasta vain 8 ihmistä jotka noudattivat Jumalan tahtoa ja silti nämä Jumalan määräykset oli voimassa.Älä tulkitse - lue,
Ketä jumalaa tarkoitat Raamatusta?
Laitanko tähän koko litanian jumalista, joita Raamatussa on.
Kehotat kaikkia nimimerkilläsi lukemaan, joten sama koskee sinua itseäsikin eli lue mahdollisimman alkuperäisistä teksteistä ja juutalaisten omista kirjoituksista, kuka kunakin aikakautena oli voideltu hallitsijaksi ja saanut itselleen arvonimen jumala. Jumala arvonimen omaavaa hallitsijaa ei saanut kutsua nimeltä kuolemanrangaistuksen uhalla ja hänen kasvojaan ei saanut nähdä kuin hyvin harva henkilö, siksi jumalaa kannettiin pilviverhossa elikkä kankailla verhotussa kantotuolissa. Mooseksen kohdatessa kerran jumalan eli hallitsijan tämä seisoi palavan pensaan takana eli nuotion takana. Niin yksinkertaista se on ymmärtää Raamatun tekstiä lukiessaan.
Käytä järkeäsi lukiessasi ja mieti sitä, että Raamatussa on monessa kohtaa käytetty erittäin vanhaa suomea, jossa esimerkiksi sana yhtyminen tarkoittaa juuri ihmisten kokoontumista johonkin paikkaan, ja sana ei tarkoita sukupuoliyhdyntää kuten sinä sen käsität väärin. - pertsa2010
PSARI kirjoitti:
Pertsa2010,
Olen tullut opettamaan annetut lait ja pro-fetiat, sillä totisesti minä sanon teille, kunnes taivas ja maa katoavat (= tulee yö), ei laista katoa (= ei tekstistänne puutu) pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto ennen kuin kaikki profetiat ovat toteutuneet eli tekstit kirjoitettu jokaista kirjainta myöten oikein. Se, joka opiskelee (ei opettaa) käskyjeni mukaan, häntä pitää suureksi taivaisten valtakunnassa kutsuttaman (= hallitsija kehuu häntä). Tämän tapauksen jälkeen Jeshua vei opetettavat Filippoksen Kesareaan.PSARI :
Minun raamatustani 33/38 :
Markus :
8:22 Ja he tulivat Beetsaidaan. Ja hänen tykönsä tuotiin sokea, ja he pyysivät, että hän koskisi häneen
PSARIN raamatusta :
Miksikähän nuo tekstit eroavat toisistaan??
Sitten nuo muut tekstisi - muistan ettei niitä löydy Raamatusta tuossa
muodossa.
En viitsi ruveta hakemaan mistä olet ne noukkinut. - pertsa2010
PSARI kirjoitti:
jatkoa edelliseen kommenttiini
21 Vaikka he ovat tunteneet Jumalan, he eivät ole kunnioittaneet ja kiittäneet häntä Jumalana, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
22 He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi,
23 ja he ovat vaihtaneet katoamattoman Jumalan kirkkauden (= hallitsijan, jolla on kruunu merkkinä määräysvallasta) katoavaisten ihmisten ja lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuviin.
24 Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa.
25 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen.
26 Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen,
27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan.
24 Sentähden on myös Jumala heidät laskenut sydämensä himoihin, saastauteen, häpäisemään keskenänsä omaa ruumistansa,
25 Jotka Jumalan totuuden ovat valheeksi muuttaneet ja ovat kunnioittaneet ja palvelleet enemmän luontokappaletta kuin Luojaa, joka on siunattu ijankaikkisesti, amen!
26 Sentähden on Jumala heidät antanut ylön häpiällisiin himoihin, että myös heidän vaimonsa ovat muuttaneet luonnollisen tavan luontoa vastaan,
27 Niin myös miehet ovat antaneet ylön vaimon luonnollisen pitämisen, toinen toisensa puoleen himoissansa palaneet, miehet miesten kanssa riettauden tehneet ja saaneet, niinkuin pitikin, eksymisensä palkan itsessänsä.
28 Ja niinkuin ei he tahtoneet Jumalaa tuta, niin Jumala laski heidät häijyyn mieleen tekemään niitä, mitä ei sovi tehdä,...jne.PSARI
_________
Taas ovat Raamattumme aivan erilaiset - miksi ???
PSARIN Biblia 1776
28 Ja niinkuin ei he tahtoneet Jumalaa tuta, niin Jumala laski heidät häijyyn mieleen tekemään niitä, mitä ei sovi tehdä,...jne.
25 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen
26 Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen
27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan
28 Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajatusten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi - pertsa2010
Älä tulkitse - lue kirjoitti:
"Oheinen homovastaiseksi väitetty kohta Raamattu 1992:ssa pitäisi muuttaa sen oikeaan tarkoitusmuotoon. "
Ei vaan ko. jaetta ei tule muuttaa mihinkään muotoon - tällaiseksi sen Jumalan tarkoitti ja tällaisena se sitten luetaan.
Jos Raamattua aletaan muuttamaan ihmisten trendien mukaan niin kaikki on silloin mahdollista ja ihmisten tulkinnat määrää mihin uskoa.
"Miehen yhtyminen mieheen tarkoittaa katakombeissa tapahtunutta ruumiiden syöntiä uhrimenoissa, ..."
Mieheen yhtyminen tuossa tarkoittaa mieheen yhtymistä koska himo oli myös mukana kuvioissa. Uhrimenoja ei suoritetan himon vuoksi.
Sinänsä hyvä asia että myös sinä epäsuorasti myönnät ko. jakeet homovastaisiksi koska tunnet tarvetta vähän puolustella - omien keksintöjesi kautta mutta tiedostat että nämä jakeet tarvitsee "tulkintaa" jotta ne voitaisiin mitätöidä.Älä tulkitse - lue sanoi :
_________
PSARILLA näyttää olevan eri Raamattu kuin meillä muilla.
Biblia 1776 hänellä on erilainen kuin minulla ja myös PSARIN Markus 8:22 kertoo jeesuksen luo tuodun miehen sokeutuneen kun sai hiekkaa silmiinsä , vaikka minun Raamatussani lukee miehen olleen sokea.
Alkaa mennä vähän viihteen puolelle PSARI. - PSARI
pertsa2010 kirjoitti:
PSARI :
Minun raamatustani 33/38 :
Markus :
8:22 Ja he tulivat Beetsaidaan. Ja hänen tykönsä tuotiin sokea, ja he pyysivät, että hän koskisi häneen
PSARIN raamatusta :
Miksikähän nuo tekstit eroavat toisistaan??
Sitten nuo muut tekstisi - muistan ettei niitä löydy Raamatusta tuossa
muodossa.
En viitsi ruveta hakemaan mistä olet ne noukkinut.Pertsa2010,
ei sinun pidäkkään hakea niitä, sillä tuossa tuo Mark. 8:22 on vain viittaus kyseiseen Raamatun kohtaan ja sen jälkeen selostettu, mikä oli tilanne tuolla hetkellä. Jos Jeesus tai paremminkin Jeshua, joka Galileassa vaikutti ja oli syntynyt Beetlehemissä, mikä sijaitsee Galileassa, niin liikkui seudulla, missä ei ollut vettä saatavilla silmien roskien puhdistukseen, hän käytti omaa sylkeään.
Minulle tapahtui Raamattujeni kanssa ihme. Minulla oli kirjahyllyssä 3 eriaikakauden Raamattua sekä kirjoja erään edesmenneen papin jäämistöstä.
Raamatut ja kaikki uskonnolliset kirjat tulivat itsestään lattialle hyllystä ja pari tippui suoraan roskiin. Omat kirjoittamani kirjat ja muut kirjat jäivät siihen hyllyyn. Näytti aivan siltä kuin näkymätön käsi olisi työntänyt Raamatun yksitellen roskiin. Niitä on turha laitta parhaimmalle paikalle kirjahyllyyn, koska ne liukuvat sieltä roskakoriin yksi toisensa jälkeen. - pertsa2010
PSARI kirjoitti:
Pertsa2010,
ei sinun pidäkkään hakea niitä, sillä tuossa tuo Mark. 8:22 on vain viittaus kyseiseen Raamatun kohtaan ja sen jälkeen selostettu, mikä oli tilanne tuolla hetkellä. Jos Jeesus tai paremminkin Jeshua, joka Galileassa vaikutti ja oli syntynyt Beetlehemissä, mikä sijaitsee Galileassa, niin liikkui seudulla, missä ei ollut vettä saatavilla silmien roskien puhdistukseen, hän käytti omaa sylkeään.
Minulle tapahtui Raamattujeni kanssa ihme. Minulla oli kirjahyllyssä 3 eriaikakauden Raamattua sekä kirjoja erään edesmenneen papin jäämistöstä.
Raamatut ja kaikki uskonnolliset kirjat tulivat itsestään lattialle hyllystä ja pari tippui suoraan roskiin. Omat kirjoittamani kirjat ja muut kirjat jäivät siihen hyllyyn. Näytti aivan siltä kuin näkymätön käsi olisi työntänyt Raamatun yksitellen roskiin. Niitä on turha laitta parhaimmalle paikalle kirjahyllyyn, koska ne liukuvat sieltä roskakoriin yksi toisensa jälkeen.PSARI sanoi :
Raamatut ja kaikki uskonnolliset kirjat tulivat itsestään lattialle hyllystä ja pari tippui suoraan roskiin. Omat kirjoittamani kirjat ja muut kirjat jäivät siihen hyllyyn. Näytti aivan siltä kuin näkymätön käsi olisi työntänyt Raamatun yksitellen roskiin. Niitä on turha laitta parhaimmalle paikalle kirjahyllyyn, koska ne liukuvat sieltä roskakoriin yksi toisensa jälkeen.
______
Siirrä raamatut pois roskakorin kohdalta ja omat kirjasi tilalle.
Jos tuo henki ,joka sinussa on ei tosiaan pidä Sanasta niin Raamatut tippuvat edelleen roskakoriin.
Eräs tapa on myös korjata kirjahylly. Älä tulkitse - lue kirjoitti:
"Olet todella naurettava ja pöyristittyvä ukko! Ja taivaaseen menossa? Onneksi mun ei tarvitse tulla samaan paikkaan sinun kanssasi! "
HelsinkiJokkeri - haukunnalla vain myönnät katkeran tappiosi.
Tosiasiassa sinulle Jokkeri ei ole edes teoreettisia mahdollisuuksia väitellä kanssamme, koska meillä on takana suora Jumalan sana ja sinulla ei suhteessa Jumalan tahtoon ole yhtään mitään - koska et Jumalan tahtoa halua noudattaa. AmenSillä lailla "Älä tulkitse-lue"!
Olen sitä mieltä, että USKOSSA OLO on helppo selvitää ihan Raamatun avulla.
Kohta 1: Matteus 21: 21-22 Jeesus oli kuivettanut viikunapuun: "Jeesus sanoi: Jos teillä OLISI USKOA, ettekä epäilisi , te voisitte sanoa tälle vuorellekein: "nouse ja paiskaudu mereen", ja niin tapahtuisi. Mitä tahansa te USKOSSA RUKOILLEN pyydätte, sen te saatte."
Kohta 2: Markus 16: 17-18 Jeesus kertoo mistä tietää kuka on uskova:
"Ja niitä, JOTKA USKOVAT, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun niemessäni he ajavat pois pahoja henkiä, puhuvat vierailla kielillä, tarttuvat käärmeisiin, tappava myrkkyjuoma ei vahingoita heitä, he parantavat sairaita."
Todella helppo tapa selvittää oma uskonsa Jeesuksen sanojen perusteella. Kertokaa sitten, miten uskollenne kävi, tai muuten menkää piiloon häpeämään.- pertsa2010
Sillä lailla "Älä tulkitse-lue"!
Kohta 1: Matteus 21: 21-22 Jeesus oli kuivettanut viikunapuun: "Jeesus sanoi: Jos teillä OLISI USKOA, ettekä epäilisi , te voisitte sanoa tälle vuorellekein: "nouse ja paiskaudu mereen", ja niin tapahtuisi. Mitä tahansa te USKOSSA RUKOILLEN pyydätte, sen te saatte."
"Ja niitä, JOTKA USKOVAT, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun niemessäni he ajavat pois pahoja henkiä, puhuvat vierailla kielillä, tarttuvat käärmeisiin, tappava myrkkyjuoma ei vahingoita heitä, he parantavat sairaita."
Todella helppo tapa selvittää oma uskonsa Jeesuksen sanojen perusteella. Kertokaa sitten, miten uskollenne kävi, tai muuten menkää piiloon häpeämään.helsinkijokkeri
Vaatiiko eksegeetti jokkeri muutakin?? pertsa2010 kirjoitti:
helsinkijokkeri
Vaatiiko eksegeetti jokkeri muutakin??PERTSA2010. Enhän minä mitään "vaadi", mutta Jeesuksen mukaisesti sinä voisit osoittaa todellisen uskosi vielä neljällä eri tavalla. Ja Jeesuksen mukaan oli ihan selvää, että uskovat tekevät SUUREMPIAKIN TEKOJA kuin Jeesus itse. Sellaisen toiminnan pitäisi olla siis ihan arkipäivää, ei armolahjaa, kun Jeesus ei sellaista pyytänyt.
Kielitaito on mukava asia kyllä, mutta taikatemppujakin pitäsi tehdä kuten Jeesuskin. Muuten Jeesus pettyy pahasti, kun ei tee hänen sanansa mukaisesti.
Ja miten ne Jeesuksen sanat lähimmäisten auttamisesta Matt 25, jos taivaaseen mielii? Ja samat sanat Jumalalta Sodoman kohdalla Jes 1 ja Hes 16.- pertsa2010
PERTSA2010. Enhän minä mitään "vaadi", mutta Jeesuksen mukaisesti sinä voisit osoittaa todellisen uskosi vielä neljällä eri tavalla. Ja Jeesuksen mukaan oli ihan selvää, että uskovat tekevät SUUREMPIAKIN TEKOJA kuin Jeesus itse. Sellaisen toiminnan pitäisi olla siis ihan arkipäivää, ei armolahjaa, kun Jeesus ei sellaista pyytänyt.
Kielitaito on mukava asia kyllä, mutta taikatemppujakin pitäsi tehdä kuten Jeesuskin. Muuten Jeesus pettyy pahasti, kun ei tee hänen sanansa mukaisesti.
Ja miten ne Jeesuksen sanat lähimmäisten auttamisesta Matt 25, jos taivaaseen mielii? Ja samat sanat Jumalalta Sodoman kohdalla Jes 1 ja Hes 16.jokkeri
PERTSA2010. Enhän minä mitään "vaadi", mutta Jeesuksen mukaisesti sinä voisit osoittaa todellisen uskosi vielä neljällä eri tavalla.
_______
Usko joko on tai sitä ei ole , ei sitä voi eikä tarvitse osoittaa.
Armolahjoja ei ole kaikilla , mutta ovat kaikki tyynni uskovia.
Jeesus tarkoitti ,että tuollaisia tekoja jotkut tekisivätkin.
Sinä et ehkä ole sattunut olemaan paikalla ,kun jotakin on tapahtunut.
Lähimmäisen auttaminen sujuu uskovalta itsestään.
1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.
1:14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.
8:10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden
8:11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu
12:30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään? pertsa2010 kirjoitti:
jokkeri
PERTSA2010. Enhän minä mitään "vaadi", mutta Jeesuksen mukaisesti sinä voisit osoittaa todellisen uskosi vielä neljällä eri tavalla.
_______
Usko joko on tai sitä ei ole , ei sitä voi eikä tarvitse osoittaa.
Armolahjoja ei ole kaikilla , mutta ovat kaikki tyynni uskovia.
Jeesus tarkoitti ,että tuollaisia tekoja jotkut tekisivätkin.
Sinä et ehkä ole sattunut olemaan paikalla ,kun jotakin on tapahtunut.
Lähimmäisen auttaminen sujuu uskovalta itsestään.
1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti.
1:14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.
8:10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden
8:11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu
12:30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?En käsitä sua PERTSA. Miksi uskoa ei mielestäsi voi osoittaa. ja miksi vedät aina Paavalin ym kirjoituksia silloin, kun minä otan esille JEESUKSEN SANAT? Ei Paavali auta tässäkään, jos et usko Jeesuksen sanoja. Olet yhä naurettava.
Jeesus nimenomaan on sanonut nuo, en minä keksinyt mitään. Jeesuksen mukaan USKO NÄKYY MERKKEINÄ, kuten parantaminen. Ja USKO NÄKYY myös siinä, että saa sen mitä haluaa, kun rukoilee ja uskoo.
Mikä siinä on niin vaikeaa, PERTSA? Uskon voi osoittaa, jos oikeasti uskoo. Siitähän Jeesus puhui monet kerrat. Olet osoittanut, että sinä et ainakaan usko. Jeesuksen sanojen perusteella.- Jumala kuulee
Sillä lailla "Älä tulkitse-lue"!
Todella helppo tapa selvittää oma uskonsa Jeesuksen sanojen perusteella. Kertokaa sitten, miten uskollenne kävi, tai muuten menkää piiloon häpeämään."Kohta 1: Matteus 21: 21-22 Jeesus oli kuivettanut viikunapuun: "Jeesus sanoi: Jos teillä OLISI USKOA, ettekä epäilisi , te voisitte sanoa tälle vuorellekein: "nouse ja paiskaudu mereen", ja niin tapahtuisi. Mitä tahansa te USKOSSA RUKOILLEN pyydätte, sen te saatte."
"Ja niitä, JOTKA USKOVAT, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun niemessäni he ajavat pois pahoja henkiä, puhuvat vierailla kielillä, tarttuvat käärmeisiin, tappava myrkkyjuoma ei vahingoita heitä, he parantavat sairaita." "
Näinhän se on kuten Jeesus tuossa sanoo. Jos uskossa rukoilee niin Jumala AINA kuulee nämä rukoukset ja vastaa niihin. Aina ei vastaus tule sillai kuin me odotamme taikka toivomme, mutta vastaus tulee. Tottakai Jumala kuulee rukouksemme. Vuoria en uskalla siirtyvän rukouksessa koska siinä on omat vaaransa jos ko. vuorella joku sattuu asumaan taikka muuten vaan liikkumaan. Meidän ei tule rukoilla ikäänkuin sirkustemppujen takia, vaan pyhyydessä ja totuudessa lähimmäistemme parhaaksi. Amen - pertsa2010
En käsitä sua PERTSA. Miksi uskoa ei mielestäsi voi osoittaa. ja miksi vedät aina Paavalin ym kirjoituksia silloin, kun minä otan esille JEESUKSEN SANAT? Ei Paavali auta tässäkään, jos et usko Jeesuksen sanoja. Olet yhä naurettava.
Jeesus nimenomaan on sanonut nuo, en minä keksinyt mitään. Jeesuksen mukaan USKO NÄKYY MERKKEINÄ, kuten parantaminen. Ja USKO NÄKYY myös siinä, että saa sen mitä haluaa, kun rukoilee ja uskoo.
Mikä siinä on niin vaikeaa, PERTSA? Uskon voi osoittaa, jos oikeasti uskoo. Siitähän Jeesus puhui monet kerrat. Olet osoittanut, että sinä et ainakaan usko. Jeesuksen sanojen perusteella.helsinkijokkeri sanoi :
Ja USKO NÄKYY myös siinä, että saa sen mitä haluaa, kun rukoilee ja uskoo.
______
Ei ihme ettet ole saanut sitä mitä olet halunnut jos olet noin itsetietoisissa
merkeissä liikkeellä. Jumala kuulee kirjoitti:
"Kohta 1: Matteus 21: 21-22 Jeesus oli kuivettanut viikunapuun: "Jeesus sanoi: Jos teillä OLISI USKOA, ettekä epäilisi , te voisitte sanoa tälle vuorellekein: "nouse ja paiskaudu mereen", ja niin tapahtuisi. Mitä tahansa te USKOSSA RUKOILLEN pyydätte, sen te saatte."
"Ja niitä, JOTKA USKOVAT, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun niemessäni he ajavat pois pahoja henkiä, puhuvat vierailla kielillä, tarttuvat käärmeisiin, tappava myrkkyjuoma ei vahingoita heitä, he parantavat sairaita." "
Näinhän se on kuten Jeesus tuossa sanoo. Jos uskossa rukoilee niin Jumala AINA kuulee nämä rukoukset ja vastaa niihin. Aina ei vastaus tule sillai kuin me odotamme taikka toivomme, mutta vastaus tulee. Tottakai Jumala kuulee rukouksemme. Vuoria en uskalla siirtyvän rukouksessa koska siinä on omat vaaransa jos ko. vuorella joku sattuu asumaan taikka muuten vaan liikkumaan. Meidän ei tule rukoilla ikäänkuin sirkustemppujen takia, vaan pyhyydessä ja totuudessa lähimmäistemme parhaaksi. Amen"Jumala kuulee". En tiedä miksi Jeesuksen sanat ovat niin vaikeita ymmärtää ja vielä vaikeampi toteuttaa. Sama myös PERTSALLE.
Jeesuksen sanoista mä ainakin saan käsityksen, että rukoilun avulla saa haluamansa varmasti, JOS USKOO saavansa. "...ja niin tapahtuu". Eli jos ei usko, ei saakaan. Siitä uskon näkee helposti. Ja mitä PERTSA tarkoittaa, että en ole saanut haluamaani? Sitäkö, että Jumala ei ilmaantunut minulle? Ei ole "itsetietoisuutta", jos ei saa haluamaansa, vaan uskon puutetta.
Yhtä vaikea on ymmärtää, että Jeesus tarkoitti hänen aikaista sukupolvea, kun ne lopun ajat tapahtuvat. kuten Pertsakin jo oli huomannut. Sanat "tämä sukupolvi", "tässä seisovien joukossa", ei voi saada käsitystä, että Jeesus tarkoitti tuhansien vuosien päästä seisovia ihmisiä tai sukuopolvea. Olisi sanonut: "tulevaisuudessa seisovia" ja "joku kaukana tulevaisuudessa oleva sukuopolvi." Paavalikin oli sitä mieltä ,että lopun ajat on hänen sukupolvensa aikana: "ahdistuksen aika" ja "aikaa on vain vähän".- Valaiseva kysymys
PSARI kirjoitti:
pertsa2010,
pertsa2010, käänny Suomessa olevien juutalaisten rabbien puoleen, niin saat oikean selityksen monille muillekkin väärin tulkitsemillesi Raamatun jakeille.Etkös sinä olekaan juutalainen kabbalisti/talmudisti "illuminaatti".
- pertsa2010
"Jumala kuulee". En tiedä miksi Jeesuksen sanat ovat niin vaikeita ymmärtää ja vielä vaikeampi toteuttaa. Sama myös PERTSALLE.
Jeesuksen sanoista mä ainakin saan käsityksen, että rukoilun avulla saa haluamansa varmasti, JOS USKOO saavansa. "...ja niin tapahtuu". Eli jos ei usko, ei saakaan. Siitä uskon näkee helposti. Ja mitä PERTSA tarkoittaa, että en ole saanut haluamaani? Sitäkö, että Jumala ei ilmaantunut minulle? Ei ole "itsetietoisuutta", jos ei saa haluamaansa, vaan uskon puutetta.
Yhtä vaikea on ymmärtää, että Jeesus tarkoitti hänen aikaista sukupolvea, kun ne lopun ajat tapahtuvat. kuten Pertsakin jo oli huomannut. Sanat "tämä sukupolvi", "tässä seisovien joukossa", ei voi saada käsitystä, että Jeesus tarkoitti tuhansien vuosien päästä seisovia ihmisiä tai sukuopolvea. Olisi sanonut: "tulevaisuudessa seisovia" ja "joku kaukana tulevaisuudessa oleva sukuopolvi." Paavalikin oli sitä mieltä ,että lopun ajat on hänen sukupolvensa aikana: "ahdistuksen aika" ja "aikaa on vain vähän".helsinkijokkeri sanoi :
"tässä seisovien joukossa",
_______
Kirkastusvuoren tapahtumat toteuttavat tuon "tässä seisovien joukossa".
Siis Pietari ,Jaakob ja Johannes näkivät jotakin varsin ihmeellistä.
Matteuksen evankeliumi:
16:28 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan." >> Jakeen lisätiedot
Markuksen evankeliumi:
9:1 Ja hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa."
Luukkaan evankeliumi:
9:27 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan.
________
Matteuksen evankeliumi :
17:1 Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen.
17:2 Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo.
17:3 Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa.
17:4 Niin Pietari rupesi puhumaan ja sanoi Jeesukselle: "Herra, meidän on tässä hyvä olla; jos tahdot, niin minä teen tähän kolme majaa, sinulle yhden ja Moosekselle yhden ja Eliaalle yhden."
17:5 Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä." pertsa2010 kirjoitti:
helsinkijokkeri sanoi :
"tässä seisovien joukossa",
_______
Kirkastusvuoren tapahtumat toteuttavat tuon "tässä seisovien joukossa".
Siis Pietari ,Jaakob ja Johannes näkivät jotakin varsin ihmeellistä.
Matteuksen evankeliumi:
16:28 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan." >> Jakeen lisätiedot
Markuksen evankeliumi:
9:1 Ja hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa."
Luukkaan evankeliumi:
9:27 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan.
________
Matteuksen evankeliumi :
17:1 Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen.
17:2 Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo.
17:3 Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa.
17:4 Niin Pietari rupesi puhumaan ja sanoi Jeesukselle: "Herra, meidän on tässä hyvä olla; jos tahdot, niin minä teen tähän kolme majaa, sinulle yhden ja Moosekselle yhden ja Eliaalle yhden."
17:5 Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä."PERTSA2010! Eli jos ottaa TULKINNAN, että Markus kertoo oikein, niin ei odotettukaan Jeesuksen paluuta, vaan "Jumalan valtakunnan tulemista voimassaan." Ja Jumala oli pilvessä, ei tullut sen kummemmin. Ja Luukas kertoi, että "tässä seisomassa olevia näkevät "Jumalan valtakunnan". Näkivätkö tosiaan, kun kuulivat pilvestä äänen? Sitten kuitenkin näkivät vain Jeesuksen, Jumalan valtakuntaa ei näkynyt. Tulkintakysymys?
Matteus taas kertoo Ihmisen pojan tulemuksesta. Se ainakin on ihan pielessä, jos sinun tulkintasi tarkoituksesta on oikea. Jeesus ei tullut mistään, kun oli koko ajan mukana! Raamattu on sekava kylläkin, eihän opetuslasten nimistäkään oltu yhtä mieltä! Myönnän, että tuo tarina "tässä seisovat" ei koskekaan maailmanlopun aikoja, mutta tuo esille ottamasi tarina ei myöskään ollut siihen sopiva. Hmm.- pertsa2010
PERTSA2010! Eli jos ottaa TULKINNAN, että Markus kertoo oikein, niin ei odotettukaan Jeesuksen paluuta, vaan "Jumalan valtakunnan tulemista voimassaan." Ja Jumala oli pilvessä, ei tullut sen kummemmin. Ja Luukas kertoi, että "tässä seisomassa olevia näkevät "Jumalan valtakunnan". Näkivätkö tosiaan, kun kuulivat pilvestä äänen? Sitten kuitenkin näkivät vain Jeesuksen, Jumalan valtakuntaa ei näkynyt. Tulkintakysymys?
Matteus taas kertoo Ihmisen pojan tulemuksesta. Se ainakin on ihan pielessä, jos sinun tulkintasi tarkoituksesta on oikea. Jeesus ei tullut mistään, kun oli koko ajan mukana! Raamattu on sekava kylläkin, eihän opetuslasten nimistäkään oltu yhtä mieltä! Myönnän, että tuo tarina "tässä seisovat" ei koskekaan maailmanlopun aikoja, mutta tuo esille ottamasi tarina ei myöskään ollut siihen sopiva. Hmm.helsinkijokkeri sanoi :
Näkivätkö tosiaan, kun kuulivat pilvestä äänen? Sitten kuitenkin näkivät vain Jeesuksen, Jumalan valtakuntaa ei näkynyt. Tulkintakysymys?
_________
Lue tarkkaan jokkeri.
Jumalan valtakunta oli maan päällä kirkastusvuorella.Jeesuksen muoto muuttui sellaiseksi kuin se todellisuudessa on.
Olet saanut selityksen. - pertsa2010
pertsa2010 kirjoitti:
helsinkijokkeri sanoi :
Näkivätkö tosiaan, kun kuulivat pilvestä äänen? Sitten kuitenkin näkivät vain Jeesuksen, Jumalan valtakuntaa ei näkynyt. Tulkintakysymys?
_________
Lue tarkkaan jokkeri.
Jumalan valtakunta oli maan päällä kirkastusvuorella.Jeesuksen muoto muuttui sellaiseksi kuin se todellisuudessa on.
Olet saanut selityksen.Osa 2 :
HELSINKIJOKKERI :
Kun Jeesus puhuu lopun ajan merkeistä niin ei hän puhunut silloisesta
sukupolvesta vaan viikunapuusukupolvesta.Viikunapuu tarkoittaa Raamatussa ainakin Israelin kansaa.
24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
24:32 Mutta oppikaa VIIKUNAPUUSTA(ISRAEL) vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
24:33 Samoin te myös, kun näette TÄMÄN(TUON) kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
24:34 Totisesti minä sanon teille: TÄMÄ(TUO) sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat pertsa2010 kirjoitti:
Osa 2 :
HELSINKIJOKKERI :
Kun Jeesus puhuu lopun ajan merkeistä niin ei hän puhunut silloisesta
sukupolvesta vaan viikunapuusukupolvesta.Viikunapuu tarkoittaa Raamatussa ainakin Israelin kansaa.
24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
24:32 Mutta oppikaa VIIKUNAPUUSTA(ISRAEL) vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
24:33 Samoin te myös, kun näette TÄMÄN(TUON) kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
24:34 Totisesti minä sanon teille: TÄMÄ(TUO) sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvatpersta2010. Selittelysi on kaameaa. Jeesus puhui opetuslapsille erikseen viikunapuusta ja sen kasvusta kesään, ja erikseen, että sen esimerkin avulla opetuslapset ymmärtäisivät lopun aikojen olevan käsillä, kun Jeesuksen mainitsemat tapahtumat alkavat näkyä. Ei Jeesus esittänyt viikunapuun olevan Israel, vaan esimerkki opetuslapsille.
Ja tämä on tämä eikä "tuo". Jeesus ei ole noin epäselvä kuin annat ymmärtää .Pysy asiassa, äläkä aina vääristele Jeesuksen sanoja oman mielesi mukaan.- pertsa2010
persta2010. Selittelysi on kaameaa. Jeesus puhui opetuslapsille erikseen viikunapuusta ja sen kasvusta kesään, ja erikseen, että sen esimerkin avulla opetuslapset ymmärtäisivät lopun aikojen olevan käsillä, kun Jeesuksen mainitsemat tapahtumat alkavat näkyä. Ei Jeesus esittänyt viikunapuun olevan Israel, vaan esimerkki opetuslapsille.
Ja tämä on tämä eikä "tuo". Jeesus ei ole noin epäselvä kuin annat ymmärtää .Pysy asiassa, äläkä aina vääristele Jeesuksen sanoja oman mielesi mukaan.helsinkijokkeri sanoi :
persta2010. Selittelysi on kaameaa. Jeesus puhui opetuslapsille erikseen viikunapuusta ja sen kasvusta kesään, ja erikseen,
Yritä jokkeri tuoda vastaavan tasoista vasta-argumentointia eikä mitään
mutuja.
Tuossa linkissä on sitten muuten paljonkin synnintekijöitä koskevaa.
Muun muassa siinä kerrotaan antikristuksesta.
Ja te, oppikaa vertaus viikunapuusta. Niin pian kuin sen verso on tulee esiin ja viikunat ovat kasvaneet, tämän maailman loppu tulee." Ja minä, Pietari, vastasin ja sanoin hänelle: "Tulkitse minulle liittyen tuohon viikunapuuhun, minkä kautta me havaitsemme sen, sillä läpi kaikkien päiviensä viikunapuu lähettää versoja, ja joka vuosi se tuo hedelmäänsä herralleen. Mitä siis tarkoittaa vertaus viikunapuusta. Me emme tiedä."
Ja Herra vastasi ja sanoi minulle: "Ettekö ymmärrä, että tuo VIIKUNAPUU on ISRAELIN HUONE? Aivan kuten mies, joka istutti viikunapuun puutarhaansa, ja se ei tuottanut hedelmää. Ja hän etsi siitä hedelmiä monia vuosia ja kun hän ei löytänyt, hän sanoi puutarhansa hoitajalle: ‘Revi tämä viikunapuu juurineen pois, ettei se tee maatamme hedelmättömäksi.’ Ja puutarhuri sanoi Jumalalle: ‘Anna meidän repiä rikkaruohot ja kaivaa maata sen ympäriltä ja kastella sitä. Jos se ei sittenkään kanna hedelmää, me poistamme heti sen juuret puutarhasta ja istutamme toisen sen paikalle.’ Ettekö ole ymmärtäneet, että tuo viikunapuu on Israelin huone? Todella minä sanon teille, kun sen oksat ovat levittäytyneet viimeisinä päivinä, silloin tulee vääriä kristuksia ja he herättävät odotuksia sanoen ‘minä olen se kristus, joka olen nyt tullut maailmaan’. Ja kun Israel tajuaa heidän tekojensa pahuuden, he kääntyvät pois heidän peräänsä ja kieltävät hänet, jopa sen ensimmäisen Kristuksen, jonka he ristiinnaulitsivat ja tekivät siinä suuren synnin. Mutta tämä pettäjä ei ole Kristus. (Tähän väliin James on kirjoittanut: "Jotain on tässä väärin. Lauseen ajatus on, että Israel havaitsee antikristuksen pahuuden eikä seuraa häntä.") Ja kun he hylkäävät hänet, hän tappaa miekalla ja tulee monia marttyyreja. Silloin viikunapuun, se on Israelin huone, oksat versovat. Monet tulevat marttyyreiksi hänen kädessään. Eenok ja Elia lähetetään opettamaan heille, että tämä on se pettäjä, jonka täytyy tulla maailmaan ja tehdä merkkejä ja ihmeitä pettääkseen, Ja siksi ne, jotka tulevat kuolemaan hänen kätensä kautta, ovat marttyyreja, ja heidät luetaan niiden hyvien ja vanhurskaiden marttyyrien joukkoon, jotka ovat jo valmiiksi olleet Jumalalle otollisia ja ovat kärsineet Hänen nimensä puolesta."
Tämä teos oli alkuseurakunnilla samassa asemassa kuin Johanneksenkin ilmestys, ja useat kirjaluettelot mainitsevat tämän tuon Johanneksen ilmestyksen rinnalla. Esimerkiksi 400-luvun historioitsija Sozomen kertoo, että kirjaa luetaan vuosittain pitkänäperjantaina joissakin Palestiinan seurakunnissa. 1700-luvulla löydetty Muratorin (löytäjänsä mukaan nimetty) kaanon, jonka epäillään olevan 100-luvun loppupuolelta, mainitsee tämän kirjan jälkeen, että kaikki eivät halua, että tätä luetaan kirkoissa. Akhmimin katkelma on löydetty eräästä haudasta Egyptistä 1884 ja yksi sivu 400-luvulta löytyy huonokuntoisena Bodleian kirjastosta Englannista. Etiopialaisen tekstin on julkaissut ensimmäisenä Abbe Sylvain Grebaut (Revue de l'Orient Chretien, 1910) ja siitä oli tehnyt toisen käännöksen H.Duensing 1913 (Zeitschr.f.ntl.Wiss). Etiopialainen teksti oli hyvin huonossa kunnossa, täynnä pieniä turmeltuneita kohtia, joita on nyt tähän paikattu jonkun verran. (3.1.2002) missxcessive kirjoitti:
On olemassa jumalaasi uskovia homoja jotka ovat homosuhteessa. Revi siitä.
On olemassa uskovia, jotka teurastaa ihmisiä...Revi siitä. Mitä sillä on väliä, jos ihmisillä on omat Jumalansa...`?
pertsa2010 kirjoitti:
helsinkijokkeri sanoi :
persta2010. Selittelysi on kaameaa. Jeesus puhui opetuslapsille erikseen viikunapuusta ja sen kasvusta kesään, ja erikseen,
Yritä jokkeri tuoda vastaavan tasoista vasta-argumentointia eikä mitään
mutuja.
Tuossa linkissä on sitten muuten paljonkin synnintekijöitä koskevaa.
Muun muassa siinä kerrotaan antikristuksesta.
Ja te, oppikaa vertaus viikunapuusta. Niin pian kuin sen verso on tulee esiin ja viikunat ovat kasvaneet, tämän maailman loppu tulee." Ja minä, Pietari, vastasin ja sanoin hänelle: "Tulkitse minulle liittyen tuohon viikunapuuhun, minkä kautta me havaitsemme sen, sillä läpi kaikkien päiviensä viikunapuu lähettää versoja, ja joka vuosi se tuo hedelmäänsä herralleen. Mitä siis tarkoittaa vertaus viikunapuusta. Me emme tiedä."
Ja Herra vastasi ja sanoi minulle: "Ettekö ymmärrä, että tuo VIIKUNAPUU on ISRAELIN HUONE? Aivan kuten mies, joka istutti viikunapuun puutarhaansa, ja se ei tuottanut hedelmää. Ja hän etsi siitä hedelmiä monia vuosia ja kun hän ei löytänyt, hän sanoi puutarhansa hoitajalle: ‘Revi tämä viikunapuu juurineen pois, ettei se tee maatamme hedelmättömäksi.’ Ja puutarhuri sanoi Jumalalle: ‘Anna meidän repiä rikkaruohot ja kaivaa maata sen ympäriltä ja kastella sitä. Jos se ei sittenkään kanna hedelmää, me poistamme heti sen juuret puutarhasta ja istutamme toisen sen paikalle.’ Ettekö ole ymmärtäneet, että tuo viikunapuu on Israelin huone? Todella minä sanon teille, kun sen oksat ovat levittäytyneet viimeisinä päivinä, silloin tulee vääriä kristuksia ja he herättävät odotuksia sanoen ‘minä olen se kristus, joka olen nyt tullut maailmaan’. Ja kun Israel tajuaa heidän tekojensa pahuuden, he kääntyvät pois heidän peräänsä ja kieltävät hänet, jopa sen ensimmäisen Kristuksen, jonka he ristiinnaulitsivat ja tekivät siinä suuren synnin. Mutta tämä pettäjä ei ole Kristus. (Tähän väliin James on kirjoittanut: "Jotain on tässä väärin. Lauseen ajatus on, että Israel havaitsee antikristuksen pahuuden eikä seuraa häntä.") Ja kun he hylkäävät hänet, hän tappaa miekalla ja tulee monia marttyyreja. Silloin viikunapuun, se on Israelin huone, oksat versovat. Monet tulevat marttyyreiksi hänen kädessään. Eenok ja Elia lähetetään opettamaan heille, että tämä on se pettäjä, jonka täytyy tulla maailmaan ja tehdä merkkejä ja ihmeitä pettääkseen, Ja siksi ne, jotka tulevat kuolemaan hänen kätensä kautta, ovat marttyyreja, ja heidät luetaan niiden hyvien ja vanhurskaiden marttyyrien joukkoon, jotka ovat jo valmiiksi olleet Jumalalle otollisia ja ovat kärsineet Hänen nimensä puolesta."
Tämä teos oli alkuseurakunnilla samassa asemassa kuin Johanneksenkin ilmestys, ja useat kirjaluettelot mainitsevat tämän tuon Johanneksen ilmestyksen rinnalla. Esimerkiksi 400-luvun historioitsija Sozomen kertoo, että kirjaa luetaan vuosittain pitkänäperjantaina joissakin Palestiinan seurakunnissa. 1700-luvulla löydetty Muratorin (löytäjänsä mukaan nimetty) kaanon, jonka epäillään olevan 100-luvun loppupuolelta, mainitsee tämän kirjan jälkeen, että kaikki eivät halua, että tätä luetaan kirkoissa. Akhmimin katkelma on löydetty eräästä haudasta Egyptistä 1884 ja yksi sivu 400-luvulta löytyy huonokuntoisena Bodleian kirjastosta Englannista. Etiopialaisen tekstin on julkaissut ensimmäisenä Abbe Sylvain Grebaut (Revue de l'Orient Chretien, 1910) ja siitä oli tehnyt toisen käännöksen H.Duensing 1913 (Zeitschr.f.ntl.Wiss). Etiopialainen teksti oli hyvin huonossa kunnossa, täynnä pieniä turmeltuneita kohtia, joita on nyt tähän paikattu jonkun verran. (3.1.2002)PERTSA, ei mulla nyt mitään mutua oo. Pelkästään se, että Mark 13 Jeesus puhuu lopun ajoista. Hän kehoittaa opetuslapsia oppimaan viikunapuusta, josta näkee milloin kesä on tullut. En saa käsitystä, että Israelista näkee millon kesä on tullut. Jos niin ajattelisin, se olisi "musta tuntuu". Viikunapuun kasvusta näkee, ja samoin kun opetuslapset näkevät kaiken tapahtuvan, ja ymmärtävät lopun kohta koittavan. Se on sellainen vertaus lopun ajan ymmärtämisestä.
Olen aika kiireinen marjojen ym. takia. Saatan kommentoida vääriä kohtia.
Mutta se temppeli kuulemma tuhoutui jo aikoja sitten (v. 70?), mutta ne muut lopun ajat vain viipyvät. Odota odota odota vaan, mutta ota huomioon, että se Jeesuksen paluu ei ehkä koskaan toteudu .Ainakaan ne kaikki asiat eivät siis tapahdu minkään tietyn sukupolven aikana.- pertsa2010
PERTSA, ei mulla nyt mitään mutua oo. Pelkästään se, että Mark 13 Jeesus puhuu lopun ajoista. Hän kehoittaa opetuslapsia oppimaan viikunapuusta, josta näkee milloin kesä on tullut. En saa käsitystä, että Israelista näkee millon kesä on tullut. Jos niin ajattelisin, se olisi "musta tuntuu". Viikunapuun kasvusta näkee, ja samoin kun opetuslapset näkevät kaiken tapahtuvan, ja ymmärtävät lopun kohta koittavan. Se on sellainen vertaus lopun ajan ymmärtämisestä.
Mutta se temppeli kuulemma tuhoutui jo aikoja sitten (v. 70?), mutta ne muut lopun ajat vain viipyvät. Odota odota odota vaan, mutta ota huomioon, että se Jeesuksen paluu ei ehkä koskaan toteudu .Ainakaan ne kaikki asiat eivät siis tapahdu minkään tietyn sukupolven aikana.jokkeri sanoi :
Mutta se temppeli kuulemma tuhoutui jo aikoja sitten (v. 70?), mutta ne muut lopun ajat vain viipyvät. Odota odota odota vaan, mutta ota huomioon, että se Jeesuksen paluu ei ehkä koskaan toteudu .Ainakaan ne kaikki asiat eivät siis tapahdu minkään tietyn sukupolven aikana.
Miesten välinen rakkaus ei ole vielä homoutta, koska heteromieskin voi kyllä rakastaa veljeään, poikaansa, isäänsä jne. Homoudeksi tämä muuttuu vasta kun himo tulee mukaan kuvioihin ja panee kaksi miestä himoitsemaan toisiaan niin paljon että on ihan pakko jollain tavoin purkaa tämä himo.
Ja Jeesus suhtautuu kaikenlaisiin himoihin kovemmin kuin kukaan. Pelkkä himoava katse jo riittää että se on syntiä.- ....
Et näköjään tiedä mistä puhut, meneppäs uusimaan kilttinä poikana se resepti, tavitset vahvemmat pillerit
- pertsa2010
Älä himoitse sanoi :
Ja Jeesus suhtautuu kaikenlaisiin himoihin kovemmin kuin kukaan. Pelkkä himoava katse jo riittää että se on syntiä.
________
Tuo koskee myös niitä homoja jotka leikkivät vain pusi pusi leikkejä eli harjoittavat haureutta.
- ljej1
Mun käsittääkseni Jeesus puhui tuossa selibaatista, ei mistään vaihtoehtoisesta parisuhdemuodosta...
Eli jos olet kelpaamaton parisuhteeseen, elä selibaatissa, näin mun mielestä Jeesuksen sanat pitää tulkita. - 0569
Mun mielestä Jeesus ei puhunut mitään homoseksuaalisuudesta.
- Älä himoitse
Jeesus puhui nimenomaan himosta, mikä kielletään myös käskyissä.
Homouteen liittyy seksuaalinen himo, mihin Jeesus suoranaisesti tällä kertaa viittasi. Mutta kyllä Jeesus tuomitsi myös vallanhimon, ahneuden ja rahanhimon.
Tärkeää on nyt huomata että kaikkinainen himo on syntiä ja Jeesus suhtautuu tällaiseen erityisen vakavasti.
Ainoastaan miehen ja naisen välisessä avioliitossa voidaan seksuaalista himoa toteuttaa - kaikki muu aktiviteetti tällä alueella on syntiä.Olen kauan ihmetellyt, mistä tuo ajatus on tullut, että homous on sama kuin himo. Mutta sitten tajusin, että Paavalihan kirjoitti roomalaisille juuri sillä tavalla, että liitti himon ja kiiman siihen, kun heterot alkoivat olemaan oman sukupuolensa kanssa.
Eli Paavaliko se on antanut väärän käsityksen koko homojen elämästä? Kiimaa ja himoako vain? Ettekö ajattele lainkaan omilla aivoillanne ja sitä, mitä näette? No, en tiedä muiden elämästä paljon, mutta ovathan ne heterotkin himokkaita vaikka eivät aina juuri puolisoidensa kanssa. Itselleni seksi on kyllä mukavaa, vaikka en varmaan niin himokas olekaan.- Älä himoitse
Olen kauan ihmetellyt, mistä tuo ajatus on tullut, että homous on sama kuin himo. Mutta sitten tajusin, että Paavalihan kirjoitti roomalaisille juuri sillä tavalla, että liitti himon ja kiiman siihen, kun heterot alkoivat olemaan oman sukupuolensa kanssa.
Eli Paavaliko se on antanut väärän käsityksen koko homojen elämästä? Kiimaa ja himoako vain? Ettekö ajattele lainkaan omilla aivoillanne ja sitä, mitä näette? No, en tiedä muiden elämästä paljon, mutta ovathan ne heterotkin himokkaita vaikka eivät aina juuri puolisoidensa kanssa. Itselleni seksi on kyllä mukavaa, vaikka en varmaan niin himokas olekaan."Olen kauan ihmetellyt, mistä tuo ajatus on tullut, että homous on sama kuin himo."
Otetaas rautalankaa vähän ...
Kahden miehen välinen rakkaus on rakkautta - homoudeksi se muuttuu kun seksuaalisen himon vuoksi aletaan suorittamaan homouden tekoja. Rakkaus tekee ystävyyden ja rakkauden - himon kautta rakentuu homous.
Ja Jeesus tuomitse äärimmäisen voimakkaasti juuri himon ja sen toteutuksen käytännössä.
Heh. tässäkin ketjussa on ainakin 3 eri tulkintaa mitä joku mahdollinen Jeesus 2000 vuotta vanhassa tarinakokoelmassa on mahdollisesti tarkoittanut. Hyvät ihmiset. AJATELKAA omilla aivoilla. Älkää kopioiko raamatun lauseita. Älkää sokeasti uskoko tätä tulkinnanvaraista tarinakokoelmaa, jota näköjään voi tulkita juuri niin ahdasmielisesti tai avoimesti kun itse haluaa. :)
Homous on ok. Homot ovat ok. Homoseksi on ok. Kahden ihmisen välinen himo tai rakkaus on kahden ihmisen välinen juttu. Älkää miettikö kahden ihmisen välisiä intiimejä asioita. Tuskin te naapurin Matin ja Maijankaan himoja ja sekstaamisia mietitte. Kyllä teillä varmasti on omassakin elämässänne pohtimista. :)
Have a nice day!- pertsa2010
missxcessive sanoi :
Homous on ok. Homot ovat ok. Homoseksi on ok. Kahden ihmisen välinen himo tai rakkaus on kahden ihmisen välinen juttu.
______
Raamattun mukaan olet väärässä , joka kohdassa.
Uskovaisia lesboja tai homoja ei ole ei ainakaan lammaskatraassa. - ljej1
"Kahden ihmisen välinen himo tai rakkaus on kahden ihmisen välinen juttu."
ai on vai? mitä jos se toinen noista on mun Vaimo??? ja mua petetään?
Huorintekijät joutuu Helvettiin, se on varma... kymmenen pistettä ja papukaijan merkki päälle vielä siihen. amen. - miss ei kirj.
pertsa2010 kirjoitti:
missxcessive sanoi :
Homous on ok. Homot ovat ok. Homoseksi on ok. Kahden ihmisen välinen himo tai rakkaus on kahden ihmisen välinen juttu.
______
Raamattun mukaan olet väärässä , joka kohdassa.
Uskovaisia lesboja tai homoja ei ole ei ainakaan lammaskatraassa.Raamatun mukaan plaa plaa. Mitä mieltä olet itse? Ajattele! Juuri tuota sokeasti raamattuun vetoamista tarkoitin.
- miss ei kirj.
ljej1 kirjoitti:
"Kahden ihmisen välinen himo tai rakkaus on kahden ihmisen välinen juttu."
ai on vai? mitä jos se toinen noista on mun Vaimo??? ja mua petetään?
Huorintekijät joutuu Helvettiin, se on varma... kymmenen pistettä ja papukaijan merkki päälle vielä siihen. amen."ai on vai? mitä jos se toinen noista on mun Vaimo??? ja mua petetään?"
No enhän minä mitään pettämistä tarkoittanut. Sitähän tapahtuu heterosuhteissakin ja on ihan eri juttu. - pertsa2010
miss ei kirj. kirjoitti:
Raamatun mukaan plaa plaa. Mitä mieltä olet itse? Ajattele! Juuri tuota sokeasti raamattuun vetoamista tarkoitin.
miss ei kirj. sanoi :
Raamatun mukaan plaa plaa. Mitä mieltä olet itse? Ajattele! Juuri tuota sokeasti raamattuun vetoamista tarkoitin.
________
Minä en halua olla itsekään edistämässä tukevilla toimilla tai "aploodeilla"
tapainturmeluksen etenemistä yhteiskunnassa.
Kirkot nyt eivät ole koskaan olleet muuta kuin luopumuksen linnakkeita
,mutta miksi ihmeessä homot tunkevat itseään instituutioon , jonka normit
eivä heitä hyväksy.
Olen kyllä seilausaikoinani nähnyt hiukan sitä homokulttuuriakin ja täytyy
sanoa ,että puistattavaa. - miss ei kirj.
pertsa2010 kirjoitti:
miss ei kirj. sanoi :
________
Minä en halua olla itsekään edistämässä tukevilla toimilla tai "aploodeilla"
tapainturmeluksen etenemistä yhteiskunnassa.
Kirkot nyt eivät ole koskaan olleet muuta kuin luopumuksen linnakkeita
,mutta miksi ihmeessä homot tunkevat itseään instituutioon , jonka normit
eivä heitä hyväksy.
Olen kyllä seilausaikoinani nähnyt hiukan sitä homokulttuuriakin ja täytyy
sanoa ,että puistattavaa.Asia ymmärretty. Et sinä homoutta hyväksyisi vaikka et olisikaan uskovainen. Ikävää.
- ao
.
10. Hänen opetuslapsensa sanoivat hänelle: jos miehen asia niin on vaimon kanssa, ei sitte ole hyvä naida.
11. Niin hän sanoi heille: ei tätä sanaa kaikki käsitä, vaan ne, joille se annettu on.
12. Sillä muutamat ovat kuohitut, jotka äitinsä kohdusta niin syntyneet ovat: ja ovat kuohitut, jotka ihmisiltä kuohitut ovat: ja ovat kuohitut, jotka taivaan valtakunnan tähden itse kuohinneet ovat. Joka sen taitaa käsittää, se käsittäkään. >>>Mitä Jeesus sanoi homoseksuaalisuudesta?
- elakim
kristitty 45
Jep.
Aikaisemmin siinä viitattiin vain niihin, ketkä eivät muista syistä voi mennä naimisiin.
Siihen on tullut näköjään lisäys. 1 Kor 7:7,17.
Kiva kun jaksoitte odottaa vastausta :)
Eli sieltä löytyy kohta, millä voisi homopareja vihkiä.
En ota kantaa olisiko se hyvä juttu.
Itse en sitä tekisi, jos olisin pappi.- Jeesus on rakkaus
Ylläolevat kohdat on tarkoitettu kristityille jotka Jeesuksessa vaeltavat ja elävät. Homot ei elä Jeesuksessa - he elävät homoudessa - ainakin omien puheidensa mukaan ja sillä myös ylpeilevät.
Jeesus on rakkaus kirjoitti:
Ylläolevat kohdat on tarkoitettu kristityille jotka Jeesuksessa vaeltavat ja elävät. Homot ei elä Jeesuksessa - he elävät homoudessa - ainakin omien puheidensa mukaan ja sillä myös ylpeilevät.
Homo elää homoudessa koska on homo. Hetero elää heterouudessa koska on hetero. Uskovia homoja on olemassa jotka mielestänsä elävät jeesuksessa niin kuin sinäkin. Kukaan homo ei ylpeile homoudellaan. Se on kuule helvetinmoinen ja pelottava kynnys homolle tulla kaapista. Kiitos siitä sinunlaisille.
- Jumala on rakkaus
missxcessive kirjoitti:
Homo elää homoudessa koska on homo. Hetero elää heterouudessa koska on hetero. Uskovia homoja on olemassa jotka mielestänsä elävät jeesuksessa niin kuin sinäkin. Kukaan homo ei ylpeile homoudellaan. Se on kuule helvetinmoinen ja pelottava kynnys homolle tulla kaapista. Kiitos siitä sinunlaisille.
Joka tahallaan rikkoo Jumalan tahtoa ei ole Herramme palvelija !
- elakim
Jeesus on rakkaus kirjoitti:
Jeesus on rakkaus
Mä en oikeasti uskalla ottaa kantaa tohon homo asiaan, koska en ole saanut siihen vielä Jumalalta vastausta.
Sen takia en suosittelisi Homojen vihkimistä.
Koska siihen ei ole tullut selkeää vastausta pitääkö Jumala sitä hyvänä juttuna.
Siihen on jo tullut vastaus, ettei kirjoitukset sitä estäisi. - elakim
missxcessive kirjoitti:
missxcessive
Jos vain viitsit, niin elä puhu mitään pelottavuudesta kaapista ulos tulon kanssa.
Uskot tai et kirjoituksiin. Niin mä kun tulin mun kaapista ulos, niin jouduin matsaamaan P e r k e l e e n kanssa. Se ei ollut metafoora. Eikä viittaus, että olisin Homo. Vaan kylmä fakta.
Siinä vaiheessa kun joudut Hänen kanssaan napit vastakkain, niin tule sitten vasta puhumaan mulle jostain pelosta! Hän on aika pelottava tyyppi. Tai mun osalta vois sanoa, että oli. - miss ei kirj.
elakim kirjoitti:
missxcessive
Jos vain viitsit, niin elä puhu mitään pelottavuudesta kaapista ulos tulon kanssa.
Uskot tai et kirjoituksiin. Niin mä kun tulin mun kaapista ulos, niin jouduin matsaamaan P e r k e l e e n kanssa. Se ei ollut metafoora. Eikä viittaus, että olisin Homo. Vaan kylmä fakta.
Siinä vaiheessa kun joudut Hänen kanssaan napit vastakkain, niin tule sitten vasta puhumaan mulle jostain pelosta! Hän on aika pelottava tyyppi. Tai mun osalta vois sanoa, että oli.Puhut ihan sekavia.
- bbbbnnnnkmm
miss ei kirj. kirjoitti:
Puhut ihan sekavia.
nikki elakim "aukoo sinettejä" ja miettii, koska pistää maailmanlopun alulle.
Eli joko älykäs humoristi pelleilee uskisten kanssa, tai
Täys seko. - elakim
Jumala on rakkaus kirjoitti:
Joka tahallaan rikkoo Jumalan tahtoa ei ole Herramme palvelija !
Jumala on rakkaus
Jumalan tahtoa en riko.
En voi vastata tohon tarkemmin. Se riippuu kuka on Herrasi! - elakim
miss ei kirj. kirjoitti:
Puhut ihan sekavia.
Jep.
Mä olen ihan sekaisin. - elakim
bbbbnnnnkmm kirjoitti:
nikki elakim "aukoo sinettejä" ja miettii, koska pistää maailmanlopun alulle.
Eli joko älykäs humoristi pelleilee uskisten kanssa, tai
Täys seko.bbbbnnnnkmm
Mä olen noita kaikkia mainittujasi asioita :)
Humoristi.
Pelleilen Uskisten kanssa.
Ihan sekopää.
Älykkyydestä en uskalla sanoa mitään, kun en ymmärrä mitä se tarkoittaa.
Mutta oli mulla aika hyvä todistus amiksesta. Mulla oli keskiarvo 5, asteikolla 1-5.
Ja mulla oli valinnaisaineina Ammattikorkean Fysiikat, kemiat (myös orgaaninen), matikat jne...
Mutta ei se musta mitään älykästä mielestäni tee. Se on vaan tietoa. - elakim
miss ei kirj. kirjoitti:
Puhut ihan sekavia.
jep.
- PSARI
elakim kirjoitti:
Jeesus on rakkaus
Mä en oikeasti uskalla ottaa kantaa tohon homo asiaan, koska en ole saanut siihen vielä Jumalalta vastausta.
Sen takia en suosittelisi Homojen vihkimistä.
Koska siihen ei ole tullut selkeää vastausta pitääkö Jumala sitä hyvänä juttuna.
Siihen on jo tullut vastaus, ettei kirjoitukset sitä estäisi.elakim,
ota ajatusmallisi pohjaksi rakkaus, ja mieti, eikö homoilla ole oikeutta tuntea itseään rakastetuksi ja saada itselleen vastarakkautta. Näitä tunteita osoitetaan toiselle ihmiselle juuri yhdynnän kautta sekä hyväilemällä muutoin toista ihmistä ja olemalla läsnä rakkaan henkilön elämässä.
Avioyhdynnällä on tarkoitus saada aikaan uusi sukupolvi, mutta jokaisesta yhdynnästä ei synny lapsia, muutoinhan perheissä olisi 20-30 lasta ja äiti koko ajan raskaana.
Myös heterot aviomiehet yhtyvät vaimonsa peräaukkoon, eikä siitäkään yhdyntätavasta synny lapsia, joten miksi se yhdyntätapa on sen iljettävämpi ja tuomittavampi homomiehillä, jotka harrastavat samaista yhdyntätapaa silloin tällöin.
Menköön jokainen heteromies tai -nainen itseensä, joka tuomitsee toisen ihmisen asiasta, jota eivät tunnevammaisina ja tietämättöminä ymmärrä ja miettikööt sitä, miksi pyörittävät omassa mielessään koko ajan toisten ihmisten seksuaalisuutta, mikä näille tuomitsijoille ei kuulu.
Sukupuolisuus on yksi kolmasosa aikuisen tunne-elämältään kypsän ihmisen kokonaisuudesta, joten millä oikeudella ihminen menee ja tuomitsee toisen ihmisen hänen sukupuolisuudestaan?!
Mooseksen lakien mukaan Leeviksi kutsuttiin selibaatissa ollutta papiston pappia, joksi otettiin yleensä orpo poika. Toisen selibaatti-ryhmän papiston pappi oli Juuda, joka oli Daavidin tai Sadokin suvusta. He olivat selibaatissa siihen asti, kunnes oli aika jatkaa sukua. Jeesus ja hänen isänsä Joosef kuuluivat tähän ryhmään.
Daavidin ja Sadokin sukujen miehet viettivät pyhää elämää ja pitivät sukupuoliyhdyntää saastuttavana, paitsi silloin, kun he harjoittivat sitä jälkeläisten saamiseksi.
Nämä pidättäytymiset sukupuoliyhdynnöistä voitaisiin kyllä ottaa mukaan Raamattuun, jossa suositeltaisiin yhdyntää vain silloin, kun on aika tehdä perillisiä, eikä tehdä kuten nykyiset seurakuntien jäsenet eli harrastaa seksiä pitkin ja poikin kuka kenenkin kanssa.
Heteromiehet, älkää koskeko vehkeeseenne mennessänne vessaan, sillä se on syntiä kaikille niille, jotka homot tuomitsevat, vaan pissatkaa monta kertaa päivässä kuin naiset eli istualtaan. Kuivatkaa varovasti vehkeeseenne koskematta vessapaperilla ja varokaa vetoketjua ujuttaessanne jortikkanne takaisin pöksyihinne.
Ei Raamatun Jumala, vaan Kaikista Ylin ja Pyhin Olevainen tuomitsee teidät homovastaisuudesta! Hän on Pyhin, joka auttaa minua sairaiden parantamisessa sekä on ilmoittanut, ettei iänikuisilla teksteillä ole mitään merkitystä uskonnon kanssa, vaan uskonto asuu meissä jokaisessa ihmisessä ihmisen sisimmässä!!! - Rakkaus voittaa
PSARI kirjoitti:
elakim,
ota ajatusmallisi pohjaksi rakkaus, ja mieti, eikö homoilla ole oikeutta tuntea itseään rakastetuksi ja saada itselleen vastarakkautta. Näitä tunteita osoitetaan toiselle ihmiselle juuri yhdynnän kautta sekä hyväilemällä muutoin toista ihmistä ja olemalla läsnä rakkaan henkilön elämässä.
Avioyhdynnällä on tarkoitus saada aikaan uusi sukupolvi, mutta jokaisesta yhdynnästä ei synny lapsia, muutoinhan perheissä olisi 20-30 lasta ja äiti koko ajan raskaana.
Myös heterot aviomiehet yhtyvät vaimonsa peräaukkoon, eikä siitäkään yhdyntätavasta synny lapsia, joten miksi se yhdyntätapa on sen iljettävämpi ja tuomittavampi homomiehillä, jotka harrastavat samaista yhdyntätapaa silloin tällöin.
Menköön jokainen heteromies tai -nainen itseensä, joka tuomitsee toisen ihmisen asiasta, jota eivät tunnevammaisina ja tietämättöminä ymmärrä ja miettikööt sitä, miksi pyörittävät omassa mielessään koko ajan toisten ihmisten seksuaalisuutta, mikä näille tuomitsijoille ei kuulu.
Sukupuolisuus on yksi kolmasosa aikuisen tunne-elämältään kypsän ihmisen kokonaisuudesta, joten millä oikeudella ihminen menee ja tuomitsee toisen ihmisen hänen sukupuolisuudestaan?!
Mooseksen lakien mukaan Leeviksi kutsuttiin selibaatissa ollutta papiston pappia, joksi otettiin yleensä orpo poika. Toisen selibaatti-ryhmän papiston pappi oli Juuda, joka oli Daavidin tai Sadokin suvusta. He olivat selibaatissa siihen asti, kunnes oli aika jatkaa sukua. Jeesus ja hänen isänsä Joosef kuuluivat tähän ryhmään.
Daavidin ja Sadokin sukujen miehet viettivät pyhää elämää ja pitivät sukupuoliyhdyntää saastuttavana, paitsi silloin, kun he harjoittivat sitä jälkeläisten saamiseksi.
Nämä pidättäytymiset sukupuoliyhdynnöistä voitaisiin kyllä ottaa mukaan Raamattuun, jossa suositeltaisiin yhdyntää vain silloin, kun on aika tehdä perillisiä, eikä tehdä kuten nykyiset seurakuntien jäsenet eli harrastaa seksiä pitkin ja poikin kuka kenenkin kanssa.
Heteromiehet, älkää koskeko vehkeeseenne mennessänne vessaan, sillä se on syntiä kaikille niille, jotka homot tuomitsevat, vaan pissatkaa monta kertaa päivässä kuin naiset eli istualtaan. Kuivatkaa varovasti vehkeeseenne koskematta vessapaperilla ja varokaa vetoketjua ujuttaessanne jortikkanne takaisin pöksyihinne.
Ei Raamatun Jumala, vaan Kaikista Ylin ja Pyhin Olevainen tuomitsee teidät homovastaisuudesta! Hän on Pyhin, joka auttaa minua sairaiden parantamisessa sekä on ilmoittanut, ettei iänikuisilla teksteillä ole mitään merkitystä uskonnon kanssa, vaan uskonto asuu meissä jokaisessa ihmisessä ihmisen sisimmässä!!!"ota ajatusmallisi pohjaksi rakkaus, ja mieti, eikö homoilla ole oikeutta tuntea itseään rakastetuksi ja saada itselleen vastarakkautta. Näitä tunteita osoitetaan toiselle ihmiselle juuri yhdynnän kautta sekä hyväilemällä muutoin toista ihmistä ja olemalla läsnä rakkaan henkilön elämässä. "
Tässä asiassa tosiaan tulee ottaa rakkaus lähtökohdaksi.
Rakkaudella en nyt tarkoita liberaalia enkä suvaitsevaista "rakkautta", jotka ohjaavat homot kadotukseen. Tarkoitan nimenomaan kristillistä rakkautta, jossa myös homoille julistetaan parannuksen evankeliumia samaan tyyliin kuin heteroillekin. Ei homoja saa kenenkään uskovan suvaita kadotukseen antamalla heille erivapaus tehdä syntiä. Vaan kaikille tulee julistaa synti synniksi ja sitä kautta armo Jeesuksessa pääsee kohtaamaan myös parannuksen tehneen homon ja hän pelastuu iankaikkiseen taivaaseen. Tämän suurempaa rakkautta maailmassa ei ole kuin Jeesuksen rakkaus. Amen - elakim
PSARI
Ja se oli varoitus! Toista sinä, etkä hinuri Olevaisuuden pojat enään saa!
Seuraavaksi ei ole kyse, kuka uskaltaa tulla mun oven taakse uhoamaan.
AAMEN: - elakim
Rakkaus voittaa kirjoitti:
"ota ajatusmallisi pohjaksi rakkaus, ja mieti, eikö homoilla ole oikeutta tuntea itseään rakastetuksi ja saada itselleen vastarakkautta. Näitä tunteita osoitetaan toiselle ihmiselle juuri yhdynnän kautta sekä hyväilemällä muutoin toista ihmistä ja olemalla läsnä rakkaan henkilön elämässä. "
Rakkaudella en nyt tarkoita liberaalia enkä suvaitsevaista "rakkautta", jotka ohjaavat homot kadotukseen. Tarkoitan nimenomaan kristillistä rakkautta, jossa myös homoille julistetaan parannuksen evankeliumia samaan tyyliin kuin heteroillekin. Ei homoja saa kenenkään uskovan suvaita kadotukseen antamalla heille erivapaus tehdä syntiä. Vaan kaikille tulee julistaa synti synniksi ja sitä kautta armo Jeesuksessa pääsee kohtaamaan myös parannuksen tehneen homon ja hän pelastuu iankaikkiseen taivaaseen. Tämän suurempaa rakkautta maailmassa ei ole kuin Jeesuksen rakkaus. AmenPSARI
Jumalan, Korkeimman, ja Jeesuksen nimissä pyydän, että kerrot missä asut. - elakim
"ota ajatusmallisi pohjaksi rakkaus, ja mieti, eikö homoilla ole oikeutta tuntea itseään rakastetuksi ja saada itselleen vastarakkautta. Näitä tunteita osoitetaan toiselle ihmiselle juuri yhdynnän kautta sekä hyväilemällä muutoin toista ihmistä ja olemalla läsnä rakkaan henkilön elämässä. "
Rakkaudella en nyt tarkoita liberaalia enkä suvaitsevaista "rakkautta", jotka ohjaavat homot kadotukseen. Tarkoitan nimenomaan kristillistä rakkautta, jossa myös homoille julistetaan parannuksen evankeliumia samaan tyyliin kuin heteroillekin. Ei homoja saa kenenkään uskovan suvaita kadotukseen antamalla heille erivapaus tehdä syntiä. Vaan kaikille tulee julistaa synti synniksi ja sitä kautta armo Jeesuksessa pääsee kohtaamaan myös parannuksen tehneen homon ja hän pelastuu iankaikkiseen taivaaseen. Tämän suurempaa rakkautta maailmassa ei ole kuin Jeesuksen rakkaus. AmenRakkaus voittaa
Olet oikeassa. Rakkaus voittaa.
Tosi kova sääli, että siinä lähtee aika moni Enkeli samassa perosessissa johonkin, mihin ei valo paista.
Kohta on sellainen tervaa ja höyheniä kampanja menossa, että siinä on moni entinen siivellinen ihmeissään.
`Se tulee kuin varas yöllä`. - PSARI
Rakkaudella en nyt tarkoita liberaalia enkä suvaitsevaista "rakkautta", jotka ohjaavat homot kadotukseen. Tarkoitan nimenomaan kristillistä rakkautta, jossa myös homoille julistetaan parannuksen evankeliumia samaan tyyliin kuin heteroillekin. Ei homoja saa kenenkään uskovan suvaita kadotukseen antamalla heille erivapaus tehdä syntiä. Vaan kaikille tulee julistaa synti synniksi ja sitä kautta armo Jeesuksessa pääsee kohtaamaan myös parannuksen tehneen homon ja hän pelastuu iankaikkiseen taivaaseen. Tämän suurempaa rakkautta maailmassa ei ole kuin Jeesuksen rakkaus. Amenelakim,
en tarkoita Jumalasi rakkautta tai Jeesuksesi rakkautta, vaan sitä rakkauden tunnetta, mitä toiseen ihmiseen rakastunut ihminen kokee eli ensin ihastuminen, toisen ihmisen ikävöinti ja tunteen syveneminen rakkaudeksi. Olet itsekkin kokenut suhteen, jolloin olit syvästi rakastunut naiseen ja tätä rakkauden tunnetta myös homoparit kokevat toisiaan kohtaan. Homous ei ole pelkästään naimista koko ajan kuten ihmiset ajattelevat, vaan kuten toisiinsa rakastunut heteropari niin homotkin yhtyvät vain sen yhden kumppaninsa kanssa ja viettävät parielämää toistaan kunnioittaen.
Jos minä kykenen parantamaan paljon niitä syöpäsairaita ja monia muita sairaita terveeksi, jotka ovat saaneet koululääketieteen puolelta jo kuolemantuomion, niin eikö minun kauttani parantava Pyhä Olevainen ole paljon korkeampi ja vahvempi Näkymätön Olento tuottamaan ihmeitä kuin sinun edesmenneet jumalasu Raamatussa, jotka ovat kuolleet aika päiviä sitten.
Korostan sitä, etten usko Raamatun jumaliin, en yhteenkään. Uskon vakaasti, että minun kauttani ihmisiä auttava Olevainen on juuri oikea "jumala", joka auttaa niitäkin, jotka rukoilevat Raamatun jumalia. Kukaan toinen ei tähän parannustyöhön ja toisten auttamiseen täällä maapallolla pysty kuin minä Olevaiset apunani. Teen kaikkialla ihmeitä, mutta olen nöyrä ja vaatimaton omien kykyjeni edessä, enkä pidä niistä mitään mölyä.
elakim, sinun ympärilläsi on edelleen vahva lääkkeiden haju ja voin peilata koko ajatusmaailmasi sieluasi myöten.
Olevaisilla ei ole mitään tekemistä Taivaan kanssa. Ihminen näkee vain kolmiulotteisesti ja tämä Näkymätön ulottuvuus on tässä meidän ympärillämme, muttemme pysty näkemään sitä. Ainoastaan herkät ihmiset voivat aistia Olevaisuuden puhuen Hengistä tai kummituksista. Se on se paikka, mihin ihmiset joutuvat kuoltuaan. - Jumala on rakkaus
PSARI kirjoitti:
elakim,
en tarkoita Jumalasi rakkautta tai Jeesuksesi rakkautta, vaan sitä rakkauden tunnetta, mitä toiseen ihmiseen rakastunut ihminen kokee eli ensin ihastuminen, toisen ihmisen ikävöinti ja tunteen syveneminen rakkaudeksi. Olet itsekkin kokenut suhteen, jolloin olit syvästi rakastunut naiseen ja tätä rakkauden tunnetta myös homoparit kokevat toisiaan kohtaan. Homous ei ole pelkästään naimista koko ajan kuten ihmiset ajattelevat, vaan kuten toisiinsa rakastunut heteropari niin homotkin yhtyvät vain sen yhden kumppaninsa kanssa ja viettävät parielämää toistaan kunnioittaen.
Jos minä kykenen parantamaan paljon niitä syöpäsairaita ja monia muita sairaita terveeksi, jotka ovat saaneet koululääketieteen puolelta jo kuolemantuomion, niin eikö minun kauttani parantava Pyhä Olevainen ole paljon korkeampi ja vahvempi Näkymätön Olento tuottamaan ihmeitä kuin sinun edesmenneet jumalasu Raamatussa, jotka ovat kuolleet aika päiviä sitten.
Korostan sitä, etten usko Raamatun jumaliin, en yhteenkään. Uskon vakaasti, että minun kauttani ihmisiä auttava Olevainen on juuri oikea "jumala", joka auttaa niitäkin, jotka rukoilevat Raamatun jumalia. Kukaan toinen ei tähän parannustyöhön ja toisten auttamiseen täällä maapallolla pysty kuin minä Olevaiset apunani. Teen kaikkialla ihmeitä, mutta olen nöyrä ja vaatimaton omien kykyjeni edessä, enkä pidä niistä mitään mölyä.
elakim, sinun ympärilläsi on edelleen vahva lääkkeiden haju ja voin peilata koko ajatusmaailmasi sieluasi myöten.
Olevaisilla ei ole mitään tekemistä Taivaan kanssa. Ihminen näkee vain kolmiulotteisesti ja tämä Näkymätön ulottuvuus on tässä meidän ympärillämme, muttemme pysty näkemään sitä. Ainoastaan herkät ihmiset voivat aistia Olevaisuuden puhuen Hengistä tai kummituksista. Se on se paikka, mihin ihmiset joutuvat kuoltuaan."en tarkoita Jumalasi rakkautta tai Jeesuksesi rakkautta, vaan sitä rakkauden tunnetta, mitä toiseen ihmiseen rakastunut ihminen kokee eli ensin ihastuminen, toisen ihmisen ikävöinti ja tunteen syveneminen rakkaudeksi."
Kun tuo homojen välinen rakkaus menee homouden harjoittamisen puolelle, niin se ei enää kumpua rakkaudesta vaan himosta tehdä toiselle asioita joista saa tyydytystä. Ja Jeesus tuomitsi KAIKEN himon ja varsinkin sen harjoittamisen. Ainut paikka missä voi seksuaalista himoa harjoittaa miehen ja naisen välinen avioliitto.
Tässä ne faktat - kelpaa taikka ei ! - elakim
PSARI kirjoitti:
elakim,
Olevaisilla ei ole mitään tekemistä Taivaan kanssa. Ihminen näkee vain kolmiulotteisesti ja tämä Näkymätön ulottuvuus on tässä meidän ympärillämme, muttemme pysty näkemään sitä. Ainoastaan herkät ihmiset voivat aistia Olevaisuuden puhuen Hengistä tai kummituksista. Se on se paikka, mihin ihmiset joutuvat kuoltuaan.PSARI
Kulta pieni.
Tiedän tasan tarkkaan kenen nimissä teet niitä Ìhmeitäsi`. Mäkin tulen tekemään yhden, kun saan luvan siihen. En voi tehdä sitä ennen sitä.
Mutta se kenen kautta teet ihmeitäsi saa niin kovin Patalappua silmille, Kun saan luvan, että ei takuulla tiedä mikä päivä, ja mikä valuutta.
Mä en edes vaivaudu hakemaan kostoksi mitään impulssinaulainta millä naulaan sen seinään.
Mä katkon sen niskat ihan paljain käsin! Ja sitten naputtelen sen siihen lautaan ihan omilla pikku kätösilläni!
Ihan vasaralla ja nauloilla.
Ja nauloja mulla löytyy! Mä vedän sitä käärmettä niin kovin siihen hirteen, että ei ikinä pääse irti siitä.
`Ja tulee yksi, joka sulkee, eikä kukaan avaa. Ja avaa, eikä kukaan sulje`: - elakim
Jumala on rakkaus kirjoitti:
"en tarkoita Jumalasi rakkautta tai Jeesuksesi rakkautta, vaan sitä rakkauden tunnetta, mitä toiseen ihmiseen rakastunut ihminen kokee eli ensin ihastuminen, toisen ihmisen ikävöinti ja tunteen syveneminen rakkaudeksi."
Kun tuo homojen välinen rakkaus menee homouden harjoittamisen puolelle, niin se ei enää kumpua rakkaudesta vaan himosta tehdä toiselle asioita joista saa tyydytystä. Ja Jeesus tuomitsi KAIKEN himon ja varsinkin sen harjoittamisen. Ainut paikka missä voi seksuaalista himoa harjoittaa miehen ja naisen välinen avioliitto.
Tässä ne faktat - kelpaa taikka ei !Jumala on rakkaus
Saatat olla tuossa ihan oikeassa. Myönnän, etten tiedä...
Mutta se oli paavali kun sanoi niin.
Ja Jeesus sanoi `eikai sentään paavali kuollut takianne.`.
Mutta oikeasti. En ole saanut vastausta tohon kysymykseen, niin en voi ottaa siihen kantaa.
Heti kun saan siihen vastauksen, niin kerron kyllä mielipiteeni. - pertsa2010
elakim kirjoitti:
Jumala on rakkaus
Saatat olla tuossa ihan oikeassa. Myönnän, etten tiedä...
Mutta se oli paavali kun sanoi niin.
Mutta oikeasti. En ole saanut vastausta tohon kysymykseen, niin en voi ottaa siihen kantaa.
Heti kun saan siihen vastauksen, niin kerron kyllä mielipiteeni.elakim sanoi :
Pertsa
No nyt sanoo! `Ei kai sentään Jeesus kuollut takianne`. (Jos sä turisti viittaat siihen termiin, että puolestanne. Niin se on väärin kirjoitettu sinne kirjaan).Vai oliko se paavali?
Ei noista nyt aina jaksa kaikkea muistaa...
Vai oliko se Mooses? Ei mulla ole hajuakaan..
Ehkä se oli pikkumyy, kun kuoli takianne. Tai Muumi Pappa.
V.ittuako noista ottaa mitään selvää.
Joku se oli jokatapauksessa.
Ja se liittyi Rakkauteen! - pertsa2010
elakim kirjoitti:
Vai oliko se paavali?
Ja se liittyi Rakkauteen!elakim sanoi :
Vai oliko se paavali?
Ja se liittyi Rakkauteen!
elakim sanoi :
Vai oliko se paavali?
Ja se liittyi Rakkauteen!
Olen oikeastaan aika yksinkertainen :)
Myönnän että se viesti oli vain provokaatio, että koettelisit mua.
Sä olet ihan kiva jannu :)
Jos kun löydän joskus viisautta, niin jaan sitä kyllä mielelläni.
Mutta oikeasti.
Sen provokaation ainoa tarkoitus oli saada sut tarkastelemaan asioita vähän laajemmin.
Ethän sä voi tietää, vaikka olisin itse P e r k e l e!
`Koetelkaa kaikki henget`.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Kristitty45
Jeesus puhui nimenomaan heteroseksuaalisesta parisuhteesta opetuslapsilleen. Ketkä ovat nämä äitinsä kohdusta saakka tähän avioliittoon kelpaamattomia. Nykutietämyksen mukaan homot ovat juuri näitä. Jeesus suhtautui hyvin suvaitsevasti erilaisiin parisuhteiden muotoihin poiketen aikansa käsityksistä.
- Älä tulkitse - lue
"3.Mooseksen kirja:
18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus. "
Joku PSARI väittää ihan tosissaan :)) että tuossa ei luekaan että "Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus. " " vaan tämä PSARI väittää että tuossa jotain muuta :))
Oudoksi menee kun ei enää uskota edes lukutaitoon .. hmmm- Kivitettäväksi
Kun minä olen esittänyt Mooseksen laista kammottavia esimerkkejä, niin kristityt ovat aina selittäneet minulle, että eivät ne vanhan testamentin ja Mooseksen lain vanhat käskyt enää merkitse mitään, kun on uusi testamentti ja uudet lait. Ja nyt ne vanhat sitten kuitenkin merkitsevätkin ihan kaikkea? Yrittäisitte nyt päättää - ovatko Mooseksen lait voimassa, vai eivätkö ole?
Pitääkö tosiaan tyttö, jossa avioon mentäessä ei ole tavattu neitsyyden merkkiä, viedä isänsä ovelle ja kivittää siinä kuoliaaksi? Pitääkö vai ei?
Pitääkö velhonainen eli noita tosiaan polttaa roviolla? PItääkö vai ei?
Pitääkö jumalanpilkasta tai toisen (väärän) jumalan palvonnasta tuomita kuolemaan? Pitääkö vain ei?
Pitääkö kiroilusta, vanhempiaan vastaan rikkomisesta, väärästä valasta, koronkiskonnasta, väärästä todistuksesta tai aviorikoksesta tuomita kuolemaan? Pitääkö vai ei?
Jos Mooseksen lakeja ei täydykään noudattaa, vaan onkin uusi liitto, niin kertoisitteko perustelut sille, miksi kuitenkin täytyy noudattaa yhdessä ainoassa kohdassa, mutta ei missään muissa? - Yksinkertaista :))
Kivitettäväksi kirjoitti:
Kun minä olen esittänyt Mooseksen laista kammottavia esimerkkejä, niin kristityt ovat aina selittäneet minulle, että eivät ne vanhan testamentin ja Mooseksen lain vanhat käskyt enää merkitse mitään, kun on uusi testamentti ja uudet lait. Ja nyt ne vanhat sitten kuitenkin merkitsevätkin ihan kaikkea? Yrittäisitte nyt päättää - ovatko Mooseksen lait voimassa, vai eivätkö ole?
Pitääkö tosiaan tyttö, jossa avioon mentäessä ei ole tavattu neitsyyden merkkiä, viedä isänsä ovelle ja kivittää siinä kuoliaaksi? Pitääkö vai ei?
Pitääkö velhonainen eli noita tosiaan polttaa roviolla? PItääkö vai ei?
Pitääkö jumalanpilkasta tai toisen (väärän) jumalan palvonnasta tuomita kuolemaan? Pitääkö vain ei?
Pitääkö kiroilusta, vanhempiaan vastaan rikkomisesta, väärästä valasta, koronkiskonnasta, väärästä todistuksesta tai aviorikoksesta tuomita kuolemaan? Pitääkö vai ei?
Jos Mooseksen lakeja ei täydykään noudattaa, vaan onkin uusi liitto, niin kertoisitteko perustelut sille, miksi kuitenkin täytyy noudattaa yhdessä ainoassa kohdassa, mutta ei missään muissa?"Jos Mooseksen lakeja ei täydykään noudattaa, vaan onkin uusi liitto, niin kertoisitteko perustelut sille, miksi kuitenkin täytyy noudattaa yhdessä ainoassa kohdassa, mutta ei missään muissa? "
Jumalan lakia tulee noudattaa KAIKISSA kohdissa ja KAIKKIA lakeja. Ei Jumala tahtoaan ole muuttanut mihinkään.
Kyse on aina synnistä jota teemme joka päivä, mutta Jeesukseen uskova saa nämä jokahetkiset synnit anteeksi, koska tunnustamme syntimme. Amen
Homot ei saa syntejään anteeksi koska he eivät ymmärrä tehneensä homouden harjoittamisen syntiä.
- Jep, jep, Jesset ...
Sikei osa kirkon seurakuntalaisista, maksaakin avustusta itselleen, eli kerää kolehdilla rahaa SETALLE.
- monenlaisia ihmisiä
Tämä on sinun tulkintasi, kuitenkin oli Jeesuksen aikana esim. eunukkeja niinkuin engl.klielisessä käännöksessä Etiopian hoviherra. Sitten esim. sellaiset jotka ovat syntyneet niin sairaina että niinsanottu normaali avioelämä ei tule kysymykseen.
- Totuus vapauttaa
Juutalaisten joukossa ei ollut eunukkeja eivätkä eunukit syntymästään saakka olleet "homoja". Homot itse väittää että ovat jo syntymästä homoja.
- Dinjami
En usko että sen enempää kuin heteroistakaan.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.839392Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli662855Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä202206- 1582049
Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️221995Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1381911Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?311763- 481654
- 1031512
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411266