Perheenlisäystä on 2012 alussa tulossa, ja nyt heräsin suureen ongelmaan: auto tarvitsee ilmeisesti vaihdon.
Nykyinen auto on Chrysler Neon 2004, muuten kaikin puolin hyvä ja vähän ajettu auto, mutta sen takakonttiin ei kyllä taideta kovin helposti lastenvaunuja taitella, varsinkaan kun mukaan autoon pitäisi mahtua mökkikamppeet tms. ja koira takapenkille omassa kantokopassaan.
Olen siis nyt miettinyt farmarin ostoa ja päätynyt muutamaan omasta mielestäni haluttavaan vaihtoehtoon. Budjetti kun ei häävi ole, noin 10 000-12 000 euroa, on listalla olevat ajoneuvot vuosimalleja 2001-2004. Yhtenä vaatimuksena olen myös pitänyt alle 150 000 km kokonaisajomäärää.
Nämä kaikki mallit olen katsonut Saksasta haettaviksi ja ne menisivät kaikkine kuluineen tuohon 10 000-12 000 euron hintahaarukkaan. Onko näistä mielestänne joku ylitse muiden, onko jotain mitä pitäisi erityisesti jonkun mallin kohdalla ottaa huomioon, onko selkeitä mallivikoja tms? Ja tietysti vinkkejä muista malleista otetaan vastaan myös. Suurta merkitystä ei ole sillä, onko auto diesel vai bensa. Automaattivaihteisto on välttämättömyys.
Itseä miellyttävät mallit:
Audi A6 Avant (melko kalliita, vanhempia, siksi ei ehkä varteenotettava vaihtoehto)
Audi A4 Avant (melko hintava, pieni?, kestävä?)
BMW 320d tai 318i touring (edullinen, hyvännäköinen, liian pieni?)
MB C220 T CDI W203-koppaa (ehkä ykkösvaihtoehto, tarpeeksi suuri, kestävä? ruostetta?)
Mitä mieltä olette vaihtoehdoista ja mikä niistä olisi mielestänne järkevä? Ajoa tulee todennäköisesti vuodessa noin 15 000-20 000.
Kyllähän Suomestakin saisi kohtis edullisesti uudempiakin isoja farmareita, mutta esimerkiksi Citroen C5 on vaan niin käsittämättömän ruma, etten voi sitä edes harkita :)
Kiitos avusta jo etukäteen!
Perheauto hakusessa
14
257
Vastaukset
- uijokla
Mainitsemillasi ajomääräodotuksilla (15-20 tkm) kallistuisin bensakoneisen valintaan. Odotan nimittäin dieselautoilun kallistuvan nykyisestä, en tosin muista miksi :-)
Esittämilläsi vaihtoehdoilla ei ole paljoa tekemistä järjen kanssa, koska ovat premiumeiksi luokiteltuja merkkejä. Ne eivät ole sen kestävämpiä kuin muutkaan, joten järkevä raha hakeutuisi volyymimerkkeihin. Niitä saat samalla rahalla uudempia, jolloin voit odottaa parempaa turvavarustelua, pienempää polttoaineen kulutusta ja varsinkin vähempiä ajettuja kilometrejä. Vakuuttaminen, huoltaminen ja varaosat ovat halvempia, sillä premiumkuskeilta nyhdetään aina ylimääräistä.
Jos mieli ei taivu Skoda-kuskiksi, miten olisi Passat Variant tai Mondeo Wagon? Ovat tunnettuja merkkejä ja tilavampiakin kuin esimerkkisi. Insignia on sen verran uusi, että ei taida vielä saada tuolla rahalla. - m,.nl-köänop'ä+i
Siis, voi juma, C5 ruma. Ei näitä oikein jaksa ymmärtää. Perheenlisäys jokin yllätys? Eikö sitä auto voi alunperin hankkia kaikki mahdolliset tarpeet täyttäväksi? Kaikki muut kuin farmarit on vain olemattoman kyrvän jatketta. Järki käteen autoa hankkiessa ja tunteet sivuun, vaikkei niitä miehillä muutenkaan ole.
Täältä ratkaisu ongelmaasi ei ainakaan löydy, mene autokauppaan.- olet neiti
Ja näin meille nyyhkii citroen-seppo herne nenässä. Sen lisäksi että C5 on älyttömän ruma, on se myös teknisesti täyspaska!
- m,.nl-köänop'ä+i
olet neiti kirjoitti:
Ja näin meille nyyhkii citroen-seppo herne nenässä. Sen lisäksi että C5 on älyttömän ruma, on se myös teknisesti täyspaska!
Ei ollut kysymys sitikasta, vaan näistä ikuisista, typeristä auton valintakyselyistä.
Täällä ei kukaan kenellekkään osaa autoa valita. Useimmat vain suosittelevat omaa merkkiään, oli se mikä paska tahansa.
Ja mitä C5:een tulee, yksi kauneimmista farmareista. Silti en sitikkaa omista, enkä tule koskaan omistamaan.
- saksan maalle?
Hei,
Noita Skodia, Volkkareita ja Fordejakin olen katsellut, mutta ne näyttää olevan samoissa hinnoissa kuin aloituksessani olleet merkit/mallit. Passat, Octavia tai Mondeo olisi kyllä aivan sopivia autoja minulle, mutta sitten kun samaan hintaan saa samanikäistä ja saman verran ajettua Mersua tai Bemaria, valinta on vaikea.
Ilmeisesti tosiaan dieselautoilu on menossa kalliimpaan suuntaan. Itselle ei tosiaan ole niinkään moottorilla merkitystä, pääasia ettei nyt mikään ihan nuhapumppu ole.
Kiitoksia ensimmäiselle vastaajalle asiallisesta vastauksesta.
Toiselle vastaajalle:
Anteeksi jos loukkasin vanhan kaupparatsun pikkuvikaista Sitikkaa. Korjaa yksi sähkövika, kyllä se siitä leppyy.
Valitettavasti vuonna 2006, kun nykyisen autoni ostin, en vielä tiennyt saavani lapsen vuonna 2012 enkä osannut ennakoida farmarinostoa. Ja kyllä, lapsi oli yllätys, niin kuin sinullekin taisi olla se, että lapsesi olikin puoliksi tummaihoinen.- Pikkupremmien tilat
Toisinkuin ilmeisesti kuvittelet C on pienin alkuviestissä mainitusista autosista (erot tosin hyvin marginaalisia)! Mondeo sitävastoin on tilojensa puolesta paljon lähempänä E:tä kuin C:tä. Eli jos tavotteesi ei ole hioa pakkaustaitoasi ja kärsivällisyyttäsi äärimlleen niin (esim) Mondeo on huomattavasti leppoisampi vaihtoehto kuin pikkupremmi.
- uijokla
"Passat, Octavia tai Mondeo olisi kyllä aivan sopivia autoja minulle, mutta sitten kun samaan hintaan saa samanikäistä ja saman verran ajettua Mersua tai Bemaria, valinta on vaikea."
Ymmärtääkseni 4-Audi, C-Mersu ja 3-Bemari ovat tiloiltaan lähempänä Golfia ja Focusta, mistä eräs toinen jo huomauttikin. (Saksasta voi ehkä löytyä myös Variant-versio VW Borasta. Kannattaa myös muistaa Astra/Vectra Wagonit.) Tämä pienten perhefarmeiden luokka olisikin kaikkein fiksuin valinta, kun lapsi/lapset ovat pieniä ja koira myös. Tavaratila kasvaisi reilusti nykyisestä, mutta matkustamo taitaisi pysyä Neonin mitoissa?
Eli premiumeihin nähden samalla rahalla enemmän tilaa matkustamoon (ed. viesti) tai uudempi samankokoinen. - jäitä hattuun.
"Valitettavasti vuonna 2006, kun nykyisen autoni ostin, en vielä tiennyt saavani lapsen vuonna 2012 enkä osannut ennakoida farmarinostoa."
ET nykkään osaa olla realistinen, vaan uneksia , vai onko sinulla talous todella hyvässä malllissa kun noin kalliita haaveilet.
Ja isot ovat vanhempia ja 2-3 kertaa enemmän ajettuja, ne ovat usein huonompia ajaakin kuin tavalliset perheautot.
Niissä on kaikki kallista vakuutusmaksuista, huoltomaksuihin ja hieman heikkoja myydä/vaihtaa.
Lisäksi aina paljon ajetuilla on polttoaineenkulutus 10-20 % suurempi kun silloin uutena ihanneolosuhteissa mitattuna-
Eikä nuo ole paljoa suurempia tiloissa verrattuna 1.6 l perheautoihin.
Minä ostin lapsilleni, Vw farkkukolffeja kun ajokortin saivat, nyt autot ovat 8,9 ja 9 vuotiaita, kahdella on kaksi lasta ja samalla autolla vielä ajavat,
mittareissa 120 000 - 170 000 km
- 456dtfyvub6f8fy7uibj
Mitenkäs olisi ns. tila-auto, Opel Zafira, VW Golf Plus tai Touran, Mazda 5, Toyota Corolla Verso tms?
- vvv123
BMW 3-sarja, Audi A4 ja C -mersu, et ilmeisesti aio laittaa turvaistuinta ollenkaan selkämenosuuntaan se ei meinaan noissa mahdu niin.
Samoin rattaat ei mene kontiin heittämällä, joudut irrottelemaan renkaita ja öljyiset akselit sotkee kassit ja tavaratilan - arvo jänis
Kuten jo todettu, nuo c-mersut, 3-sarjan bimmerit ja a4 audit on todella pieniä sisätiloiltaan, vaikka kuinka olisivat farmareita.
Mikäli mersua halajat, niin ota E-sarjalainen. 5-sarjan bemarit myös tilavia ja niin hemmetin mukavia matkakumppaneita.- m,.nl-köänop'ä+i
Haista kakki!
Citoren C5 on paras ja kaunein. Minä olen homoseksuaali ja hemmetin ylpeä siitä(kin), kuten sitikastani.
Minulla on kaunis miesystävä.
- saksan maalle?
Hyviä vinkkejä on tullut, kiitos niistä!
Tiedossa on, etteivät C-mersu, 3-bemari tai a4-audi ole kovinkaan suuria sisätiloiltaan, jokseenkin suurempia kuin nykyinen Neon, mutta noiden myötä saisi selkeästi helpommin lastattavamman takakontin. Ja vaikka lastenvaunuista joutuisi ottamaan renkaat irti, ne ainakin mahtuisivat konttiin, toisin kuin nykyisessä autossa, jossa kontin lastausaukko on niin käsittämättömän pieni ja huonosti muotoiltu, että hyvä jos sinne matkalaukun saa aseteltua.
E-sarjan mersu ei taida olla listalla, kun eikös niissä ollut tuossa w210-korisessa aika paljon ongelmia? Jos olen käsittänyt väärin, voisi sekin olla mahdollinen.
Bemareista olen myös katsonut 5-sarjalaisia, ja ne ovat myös nousseet korkealle listalla. Niissä olisi sitten ainakin tilaa ja mukavuutta :)
Tila-autoja on nyt myös katseltu, niistä on eritoten esiin noussut Ford Focus C-Max (onko mistään kotoisin?). Myös VW Touran on pistänyt silmään ja aiempi erittäin hyvä ajokokemus kahdestakin Golfista antaa kyllä luottoa tuon auton ajettavuudesta ja laadusta. Toyota Corolla Verso olisi vissiin autona ihan ok, mutta Suomessa noiden Toyotoiden hinnat ovat kohtalaisen naurettavia. Olen myös aiemmin yhden 1997-Corollan omistanut, eikä se kyllä loppujen lopulta kauhean häävi ajettava ollut.
On tää hankalaa, täytynee ensi viikolla lähteä oikein kunnolla koeajamaan noita mieluisia autoja! - a
Siis hirveän kalliita autoja suunnittelet, pikkuruisen tilalle,
tosin ei tuokaan halvimmasta päästä ole, kun on harvinainen, on merkkiliikkeen hintoja vaan, ja vakuutuksetkin kalliita.
isossa, vaikka on vanha ja halpa maksaa polttoaineen kulutus, vakuutusmaksut, renkaat kaikki paljon enemmän,
hyviä ovat jos on varaa varmasti.
on niitä Farkku volkkaria Opelia Tojotaa tarjolla,
niihin saa vaikka 3 lastakin.
Kun saksasta ostaa, pitää myös osata ostaa,
sieltä voi saada harvinaisia mallisarjoja joita ei ole edes suomeen tuotu, tai pienemmä lämmityskenoilal tms.
kaverikin osti mallin jossa bensapumppu oli erikoinen,
sellaista oli valmistettu 2-3 kk ja suomessa ei ollut yhtään ko. mallia, hinta 2400 €, eikä teesse-itsemies osannut korvata ko. pumppua millään muulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781