Lidl SilverCrest diaskanneri

en en en osta

Lidl myy ainakin täällä Oulussa 15.8. alkaen jonkinlaista diaskanneria, hinta 44,99 €. Kuva viimeisimmässä Lidlin esitteessä toiseksi viim. sivulla.

CMOS-sensori 5 megapikseliä, filminegatiiveille tai dioille, sanoo mainos.

Liekö lelu vai kelpo kalu, tiedä häntä.

38

12352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en en en osta

      laskennallisesti skannaa max. vähän yli 1900 dpi.

      • en en en osta

        jossain sanotiin että kinofilmikameran filmillä erotuskyky voi olla 3000 dpi, niin tuo ei ilmeisesti saa aivan kaikkea irti filmistä mitä voisi saada, kuitenkaan.


      • en en en osta
        en en en osta kirjoitti:

        jossain sanotiin että kinofilmikameran filmillä erotuskyky voi olla 3000 dpi, niin tuo ei ilmeisesti saa aivan kaikkea irti filmistä mitä voisi saada, kuitenkaan.

        jaa, tuo manuaali sanookin että skannaa 1600 tai 3600 DPI, mutta kenno on 5 megapiks. 3600 dpi:llä tekee jotain interpolointia siis, kyllä maunuaalissa sanotaan tämäkin.


      • Anonyymi
        en en en osta kirjoitti:

        jossain sanotiin että kinofilmikameran filmillä erotuskyky voi olla 3000 dpi, niin tuo ei ilmeisesti saa aivan kaikkea irti filmistä mitä voisi saada, kuitenkaan.

        Kyseinen skanneri on aivan kelpo tuote. Mitään ihmeitä siltä ei kannata odottaa, mutta pienellä jälkikäsittelyllä (mm. väritasapainon korjauksella) tulokset ovat aivan käyttökelpoisia.

        Kuten muuan tunnettu nettikirjoittaja on jo aikaa sitten todennut, eivät nuo käytetyt vehkeet vaikuta paljoakaan siihen, onko jokin valokuva hyvä vai huono. Niin moni valokuvaaja möhlii itse ottamansa kuvat esimerkiksivälttelemällä kunnon kolmijalan käyttöä, tai ennenaikaan käyttämällä väärän tyyppistä värifilmiä vaikkapa kuvaamalla päivänvalossa keinovalofilmiä.


    • Canonisti minäkin

      Lidln oma merkki, joten skanneri voi olla ihan mitä vain. Eli joko ihan roskaa, tai jonkun laatuskannerin vanhempi versio. Jos olisi kuva käytettävissä, joku saattaisi tunnistaa tekijän.

      • en en en osta

      • Anonyymi

        Ihan käyttökelpoinen tuote.


    • toimiiko laite

      kamera periaatteella jossa ei mikään liiku ?

    • Litelistä
    • Canonisti minäkin

      Minulle ainakin tuntematon rakenne. Käytän itse vanhaa Minoltan scanneria.

      Jos on dioja, eikä aikaisemmin ole omistanut diaskanneria, niin ei tuossa paljoa köyhdy. Laitteistovaatimuksista ei ollut esitteessä mitään, Tuskin toimii OSX:ssä.

    • Litelistäkö
      • kokeillut

        Ostin tänään. Tulee ihan hyviä kuvia ja helppo käyttää. Ongelmat jotka eivät
        liity itse skanneriin on negojen mukana pyörivät pienet roskat, jotka näkyvät kuvissa.Skannerin mukana tuli väline, jolla saa skannerin sisällä olevaa lasia putsattua. Pölyhiukkaset näkyvät vaaleina täplinä. Kuvia voi muokata ja säätää
        pc:n ruudulla.


    • Roskien poistoon on kuvankäsittelyohjelmissa toimintoja. Näkyykö pöly tosiaan vaaleana eikä mustana?n

      • kokeillut

        Joo karvatkin näkyy valkoisina. Varmaan kun negasta muuttuu mustat kohdat
        valkoisiksi ja päinvastoin. Täytyy tutkia sitä kuvankäsittelyä. Toinen juttu mi-
        kä vähän kiusaa, kun kääntää kuvan ilmoittaa, että informaatiota häviää. Cano-
        nin Zoombrowser ilmoittaa samoin. Eikö niitä kuvia voi kääntää informaatiota
        hävittämättä?


      • kokeillut kirjoitti:

        Joo karvatkin näkyy valkoisina. Varmaan kun negasta muuttuu mustat kohdat
        valkoisiksi ja päinvastoin. Täytyy tutkia sitä kuvankäsittelyä. Toinen juttu mi-
        kä vähän kiusaa, kun kääntää kuvan ilmoittaa, että informaatiota häviää. Cano-
        nin Zoombrowser ilmoittaa samoin. Eikö niitä kuvia voi kääntää informaatiota
        hävittämättä?

        Joo, oletin että skannasit dioja. Negoissa toki väri vaihtuu. Diossa tuppaavat juovat taivasta vasten näkyvät tosi ikävästi. JPG:n voi kääntää häviöttömästi jos sen mitat ovat 16:lla jaolliset. Muussa tapauksessa kuva pitää purkaa ja pakata, jolloin laatu kärsii hieman. Ei tästä kauheasti kannata stressata, kun se kuitenkin on vain kerran tehtävä operaatio. Yksi tapa on vain merkitä kuva exifiin pystykuvaksi, jolloin mini kuvankatseluohjelma (kuten Irfanview) kääntää sen katsottaessa.

        Jos kuvia muokkailee, kannattaa välitallennukset tehdä vaikka BMP:nä ja vasta lopullinen kuva tallettaa JPG:ksi.


    • MS

      Itse ostin myös kyseisin laitteen. En tiedä onko vika koneessa vai käyttäjässä, mutta kun yritän negoja skannata niin kuvat on tosi vaaleita ja epäselviä, ihan sama miten yrittää. Negat itsessään on todella tarkkoja, koska ne on otettu järkkärillä. Pitää vielä koittaa uudestaan, mutta voi olla, että menee palautukseen.

      • Anonyymi

        Se, että alkuperäiset kuvat on otettu järkkärillä, ei juurikaan ratkaise lopputuloksen laatua.


    • diasuttupytty

      Mikä mahtaa olla vikana kun skannerin diasta "kopioma" kuva näkyy monitorilla ihan ok, mutta kovalevylle tallennettaessa kuvasta tulee "valkopuna suttuinen" josta erottaa vain henkilöiden ääriviivat.

      Käyttöjärjestelmänä on Vista...
      Saankohan imuroitua ajareita miniläppärille?

    • LidlSkanneri

      Joo, sama vika, kuvin esikatselu onnistuu -tallennus ei, kuvista näkyy vain ääriviivat ja nekin hyvin heikosti.... mikä mättää???

      • tampereen pappa

        koittakaapa kalibroida se skanneri itse ole skannannut monta sataa dia ja kokeeksi myös vanhoja negoja skannerissa ei saa olla mitää kun se kalibroidaan käyttiksenäni on win7 vistassa pitästoimia myös vistassa


    • ssjk

      Ostin ko. laitteen Lidlistä. Kuvien laatu melko hyvä, mutta skannausaika yli 30 min/kuva. Kauanko muilla kestää?

      • scanon

        Olen tehnyt kokeiluja dioilla,värinegoilla ja mustavalkonegoilla. Lopputuotteen laadussa ei ongelmia. Softa kaatuilee joskus kalibroinnin jälkeen (XP). Koskaan ei ole skannaus kestänyt 30 minuuttia, korkeintaan minuutin tai pari. Toistaiseksi olen vehkeen hinta/laatusuhteeseen tyytyväinen.


    • okouujh

      5 Megapikseliä on liian vähän käyttökelpoisiin kuviin.
      Macro-objektiivilla ja kunnollisella kameralla "skannaa" filmit nopeammin ja paremmin.

    • diat talteen

      Onko joku skannannut ao. laitteella diapositiiviliuskoja?

      Onnistuuko?

      Vai voiko skannata vain kehystettyjä dioja?

      Kiitos!

    • haluaisin skannata

      En ole saanut ostamani skanneria toimimaan vaikka kaikki on autorunia eikä tarvitse paljon itse keksiä. Kun pitää skannata niin ohjelma ei anna minun valita devicea. Käyttöjärjestelmä on vista. Onko kenelläkään ollut vastaavia ongelmia jos on ollut niin miten niitä voi ratkaista.

      • Rauno

        Nythän on niin että kaikki Lidlin myymä elektroniikka on heikkoa. Skanneri toimi hetken ja sitten lopetti. Takuusta lähetettiin uusi, ilman softaa, saksankielisellä ohjekirjalla ja risoilla negapidikkeillä. Eikä toimi edelleenkään. SilverCrest on kiinalaisen krääsän heikointa sarjaa, ja AcrSoft (Mediaimpression, Photoimpression). on todellinen huijarifirma - älkää vaan maksako mitään niiden softista.


    • onkotoivoa

      Onko joku saanu toimimaan kympillä? Mulla se latas ohjelmansa koneelle ja katos!

      • on_ok

        Toimii kympillä OK


    • Bonifacius

      Hankin juuri SiverCrest SND 3600 D2 scannerin. Ensimmäisten pikaisten kokeilujen jälkeen vaikuttaa kelpo laitteelta. Toimii Win 10 käyttöjärjestelmässä ja scannaus on nopea. Parasta, että kuvaa voi säätää tietokoneen ruudulla. Useimmissa markkinoilla olevissa, mm. Rollei, säätö tapahtuu laitteen omalla pienellä kuvaruudulla, mikä on konstikasta ja käytännössä lähes mahdotonta mm. heijastusten vuoksi. Lidl myy ainakin tänään erikoistarjouksena hintaan 32,99 €

      • kokeilija23

        ostin myös äsken samanlaisen ja olen kyllä tyytyväinen.


    • OlaviMN

      Ostin sellaisen Lidlistä, mutta yhden kuvan kuvan tallennus Win Vistalla vie mielettömän kauan. Missähän vika?

      • OlaviMN

        Sain toimimaan vanhalla Win7:lla tallenuksen, mutta laatu ei ole kehuttava. Värit on poskellaan, vähänkin vaaleat alueet palavat puhkivalkoisiksi säätäminenkin aika hankalaa. Saapahan jotain kuvia muistoksi, mutta ei näitä skannauksia voi juurikaan mihinkään käyttää.


    • Kone65

      Myynnissä taas syksyllä 2018.
      Toimii hyvin Windows 7 kanssa.
      Olen skannannut muutamassa illassa 300 diaa. Väritasapainon säätö on hyvä.
      Skannerin tarkkuus voisi olla parempikin, mutta ihan mainiota jälkeä se tekee. Laatu on ihan kiva jopa telkkarin ruudulla.

    • Anonyymi

      tämä on oikeasti vain televiosiosta katselua varten dioille kopiolaite. Tulostuksia varten kuvat täytyy skannata kohtuulliseen laatuun pyrkivälle.

      • En tosiaan voi suositella edes tuohon. Ongelma ei ollut resoluutio vaan sävyt.


    • Anonyymi

      Itse ostin ja petyin, tosi surkea laite! EI kannata ostaa!

    • Anonyymi

      Hieman heikko esitys.
      Riippuu, mihim käytät. Postkortti ja sähköpostikuviin riittää, jos vain värit ja kontrasti on kohdillaan.
      Mutta jos aiot arkistoida filmisi on 10 MP vähän.
      Minulla on vanha Nikonin skanneri n. 11 MP ja se on siinä ja tässä, mutta kyllä se A4 kokoon riittää.

      Filmin skannattavuus riippuu filmin herkkyydestä ja rakeisuudesta.
      Negan skannaaminen onnistuu yleensä huonosti negassa olevan maskin vuoksi.
      Dian filmipohja on täysin läpinäkyvä, mutta negassa on samea maski.

      Nykyään saa 7200 dpi:n skannereita, typ Plustek mm. muutamalla satasella.
      Kuitenkin, jos on omistaa digi järjetelmän ja siinä hyvän objektiivin voi helposti tehdä pika skannerin, jonka erotuskyky voi olla sama kuin kameran.
      Ohjeita löytyy netistä.

    • Anonyymi

      Moi
      ostin Lidlistä SDN 3600 scannerin n. 6-7 vuotta sitten - Siistin näköinen kone. Paketista puuttui CD- joka, joka piti olla mukana.
      Maahantuojalta sain linkin latausohjelmistoon, mutta ei tunnu millään onnistuvan. Uudessa läppärissani Win 10/11 - siinäkö syy?
      jos joku on saanut onnistumaan näihin uudempiin Win -versioihin, niin onko siinä joku jippo, miten saisin homman toimimaan??

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4435
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      242
      2196
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1620
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1423
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      277
      1256
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1117
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1074
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      969
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      953
    Aihe