Matt. 5:28
" Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan."
Fundamentalistit opettavat tähän raamatunpaikkaan vedoten että seksuaalinen halu on syntiä jos se kohdistuu johonkin muuhun kuin omaan aviopuolisoon. Kyseessä lienee kuitenkin ajatuksen tasolla oleva toisen miehen omaisuuden tavoittelu johon nainen muun omaisuuden kanssa kuului.
Tällainen seksuaalisen halun synnillistäminen onkin tehnyt miehistä kyseisissä piireissä neuroottisia kun he ovat joutuneet torjumaan aivan luonnollisia tarpeitaan. Neuroottisia, alistettuja ja syyllisyydentuntoisia miehiä kasvatetaan väärällä raamatuntulkinnalla.
Neurotisoivaa Raamatun tulkintaa
58
75
Vastaukset
- mee mäkeen
Kato ev.lutikkahan se siinä.
Lempiaiheessaan kuinka muut on niin perseestä ja hän itse niin fiksu ja filmaattinen. - ljej1
Tottakai se on SYNTIÄ! Varsinkin jos se toinen nainen on jonkuin TOISEN MIEHEN oma.... meneekö jakeluun??? vai pitääkö sun tulla mua vastaan hanskat pystyssä???
t:gorilla - pertsa2010
Diak. vapaaehtoinen sanoi :
Neurotisoivaa Raamatun tulkintaa
" Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan."
________
Se on noin kuin siinä lukee.Himoitseminen turmelee Jumalayhteyttämme
ja siksi sen Jeesus synnillisti.
Niin ,että alkaa himoita - kyllä nättiä tyttöä voi katsella kuten kauniita asioita
yleensäkin , mutta se himoitseminen on tuossa kielletty.PERTSA tuntuu pitävän erityisen tärkeänä himon poissa pitämistä elämästä. Pertsa siis ajattelee himoja usein ja omassa mielessään kuvittelee joidenkin olevan himokkaita. En vain tiedä, miten Pertsa voi tietää kenenkään himokkuutta, kun hän niin "tietäväisesti" muita asiasta syyttää.
Hän on kuitenkin osoittanut pitävänsä itseään parempana ja tietävämpänä kuin muut ovat. Hän siis omasta mielestään "tietää" ketkä syyllistyvät himouden syntiin. Minusta se ei ole taitoa, vaan omahyväisyyttä.- Upside-dowm
helsinkijokkeri kirjoitti:
PERTSA tuntuu pitävän erityisen tärkeänä himon poissa pitämistä elämästä. Pertsa siis ajattelee himoja usein ja omassa mielessään kuvittelee joidenkin olevan himokkaita. En vain tiedä, miten Pertsa voi tietää kenenkään himokkuutta, kun hän niin "tietäväisesti" muita asiasta syyttää.
Hän on kuitenkin osoittanut pitävänsä itseään parempana ja tietävämpänä kuin muut ovat. Hän siis omasta mielestään "tietää" ketkä syyllistyvät himouden syntiin. Minusta se ei ole taitoa, vaan omahyväisyyttä.Eikö ne olleetkaan Jeesuksen sanona - joihin viitattin?
- Hengenmies
Jos sänkykamarissa ei mene hyvin, silloin jumalayhteyskään ei ole kunnossa.
- pertsa2010
PERTSA tuntuu pitävän erityisen tärkeänä himon poissa pitämistä elämästä. Pertsa siis ajattelee himoja usein ja omassa mielessään kuvittelee joidenkin olevan himokkaita. En vain tiedä, miten Pertsa voi tietää kenenkään himokkuutta, kun hän niin "tietäväisesti" muita asiasta syyttää.
Hän on kuitenkin osoittanut pitävänsä itseään parempana ja tietävämpänä kuin muut ovat. Hän siis omasta mielestään "tietää" ketkä syyllistyvät himouden syntiin. Minusta se ei ole taitoa, vaan omahyväisyyttä.helsinkijokkeri sanoi :
PERTSA tuntuu pitävän erityisen tärkeänä himon poissa pitämistä elämästä.
Matteus 5:28 - se oli Jeesus joka piti tärkeänä tuon himon poissapitämistä
elämästä.
Minä en ole mikään tietämään noita asioita , mutta Herramme tietää.
Sinua tuntuu ottavan kaaliin se ,kun Raamatussa rajoitetaan ihmisten
"piehtaroimista" ja sitten tuot esiin että "pertsa on puhunut" juuri tuossa
sävyssä vaikka Raamatussa Jumala puhuu.
Kyllä minäkin pystyisin keskustelemaan sinun tyyliisi , mutta kun ei oikein
miellytä. "Niin ,että alkaa himoita - kyllä nättiä tyttöä voi katsella kuten kauniita asioita
yleensäkin , mutta se himoitseminen on tuossa kielletty."
Mitäs jos sinulla tulee stondis? Miten estät sen? Ilmeisesti sinäkin katselet nättejä tyttöjä. Pysyykö katseesi vain kasvoissa? Minusta se että miesten ajatukset kauniin tytön nähdessään saattavat alata harhaileemaan ei ole mitään outoa tai väärää, vaan ihan lajillemme normaalia ja tervettä käytöstä.
psst. tämä ei ole mitään vittuilua, puhun asioista suoraan ja niiden oikeilla sanoilla.pertsa2010 kirjoitti:
helsinkijokkeri sanoi :
elämästä.
miellytä.PERTSA, et vastannut varsinaiseen ihmettelyyni. Olet nimittäin kertonut useaan otteeseen tietäväsi, että esimerkiksi minä ja kaltaiseni syyllityvät himon syntiin. Nyt sanotkin, että Jeesushan ne asiat tietää. Vedänkö nyt sitten sellaisen johtopäätöksen tällä kertaa, että sinä tiedät ketä Jeesus pitää syyllisenä himon syntiin, ja kerrot sen asianomaisille?
Minua ottaa päähän moni muukin asia Raamatussa, ei vain mainitsemasi. Kuten tiedät, minua ottaa kaaliin erityisesti naisten huono asema Raamatussa sekä Jumalan mielipuolinen julmuus. Missä hyväntahtoisuus???
Myös Paavalin pitäminen Jumalan veroisena ei mua miellytä. Paavalia kun lukee, tajuaa hänen olevan kaikkea muuta kuin varteenotettava tekijä. Turha luulla, että sinun esittämäsi "homouskielto" on minulle se paha. Et vain tajua mitä kaikki kirjoitukset käsittelevät. "Älä makaa" ei ole homouskielto, vaan makaamiskielto. Missä järjenjuoksusi piilottelee?missxcessive kirjoitti:
"Niin ,että alkaa himoita - kyllä nättiä tyttöä voi katsella kuten kauniita asioita
yleensäkin , mutta se himoitseminen on tuossa kielletty."
Mitäs jos sinulla tulee stondis? Miten estät sen? Ilmeisesti sinäkin katselet nättejä tyttöjä. Pysyykö katseesi vain kasvoissa? Minusta se että miesten ajatukset kauniin tytön nähdessään saattavat alata harhaileemaan ei ole mitään outoa tai väärää, vaan ihan lajillemme normaalia ja tervettä käytöstä.
psst. tämä ei ole mitään vittuilua, puhun asioista suoraan ja niiden oikeilla sanoilla.Nyt olet asian ytimessä... Mua riipii juuri tuo, että homojen perseennuolijat (lista löytyy yhteys tai meidänkirkkoonsopi- sivustolta) antaa tukensa homojen oikeuksille sekstailla vallattomista ja tukevat heidän elämäntyyliänsä, mutta tälläinen viaton hetero-mies, kuten minä olen, niin jää ihan yksin Helvetin tulimyrskyn keskelle.... Missä minun tukeni, missä annetaan helpotuksia minun ahdistukseen, missä on minun yhteys ja meidänkirkkoonsopii- liikkeet... MISSÄ?
Minä vain haluan toteuttaa kahden vapaa-ehtoisen aikuisen välistä seksiä, missä ei tartte miettiä arjen raskauksia ja maailman menoa...Hetken huumaa ja kuivaus ikkunaverhoihin.... ja minä saan osakseni tuomitsemista, kun samaan aikaan homostelijat saavat osakseen arvostusta ja kehutaan heidän arvojaan :(
Olen niin katkera tälläisestä sortopolitiikasta, millä kirkon liberaalit nostavat toisen eriarvoiseen asemaan tasa-arvoisessa maassa.- pertsa2010
PERTSA, et vastannut varsinaiseen ihmettelyyni. Olet nimittäin kertonut useaan otteeseen tietäväsi, että esimerkiksi minä ja kaltaiseni syyllityvät himon syntiin. Nyt sanotkin, että Jeesushan ne asiat tietää. Vedänkö nyt sitten sellaisen johtopäätöksen tällä kertaa, että sinä tiedät ketä Jeesus pitää syyllisenä himon syntiin, ja kerrot sen asianomaisille?
Minua ottaa päähän moni muukin asia Raamatussa, ei vain mainitsemasi. Kuten tiedät, minua ottaa kaaliin erityisesti naisten huono asema Raamatussa sekä Jumalan mielipuolinen julmuus. Missä hyväntahtoisuus???
Myös Paavalin pitäminen Jumalan veroisena ei mua miellytä. Paavalia kun lukee, tajuaa hänen olevan kaikkea muuta kuin varteenotettava tekijä. Turha luulla, että sinun esittämäsi "homouskielto" on minulle se paha. Et vain tajua mitä kaikki kirjoitukset käsittelevät. "Älä makaa" ei ole homouskielto, vaan makaamiskielto. Missä järjenjuoksusi piilottelee?helsinkijokkeri sanoi :
PERTSA, et vastannut varsinaiseen ihmettelyyni. Olet nimittäin kertonut useaan otteeseen tietäväsi, että esimerkiksi minä ja kaltaiseni syyllityvät himon syntiin.
________
Kyseessä on vain himon tyydyttäminen jos kerta lapsia ei tuon toimintanne
tuloksena ilmesty.
No mitä aiot tehdä , intätkö Jumalalle vastaan viimeisellä tuomiolla
yleensäkin ?
Turha luulla, että sinun esittämäsi "homouskielto" on minulle se paha. Et vain tajua mitä kaikki kirjoitukset käsittelevät. "Älä makaa" ei ole homouskielto, vaan makaamiskielto. Missä järjenjuoksusi piilottelee?
18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
Jos siis tarkoitat tuossa ettei miehen kanssa saa maata eli lojua niin
on se metka juttu.
Jos mies alkaisi vain makoilla naisen vierellä ilman mitään sen synnillisempiä toimintoja ,niin se romanssi päättyisi siihen yhteen
"makaamiseen". mave kirjoitti:
Nyt olet asian ytimessä... Mua riipii juuri tuo, että homojen perseennuolijat (lista löytyy yhteys tai meidänkirkkoonsopi- sivustolta) antaa tukensa homojen oikeuksille sekstailla vallattomista ja tukevat heidän elämäntyyliänsä, mutta tälläinen viaton hetero-mies, kuten minä olen, niin jää ihan yksin Helvetin tulimyrskyn keskelle.... Missä minun tukeni, missä annetaan helpotuksia minun ahdistukseen, missä on minun yhteys ja meidänkirkkoonsopii- liikkeet... MISSÄ?
Minä vain haluan toteuttaa kahden vapaa-ehtoisen aikuisen välistä seksiä, missä ei tartte miettiä arjen raskauksia ja maailman menoa...Hetken huumaa ja kuivaus ikkunaverhoihin.... ja minä saan osakseni tuomitsemista, kun samaan aikaan homostelijat saavat osakseen arvostusta ja kehutaan heidän arvojaan :(
Olen niin katkera tälläisestä sortopolitiikasta, millä kirkon liberaalit nostavat toisen eriarvoiseen asemaan tasa-arvoisessa maassa.Mave :D
Olihan kirjoituksesi sarkasmia, olihan? En aina oikein pääse jyvälle kirjoituksistasi. Itse en ole kuitenkaan tuon hetken huuman kannattaja, mutta niin kauan kun molemmat osapuolet sitä haluavat eikä ketään loukata eikä satuteta, asia ok. "Olit hyvä pano, hymyillään kun tavataan"- edesauttamus
missxcessive kirjoitti:
Mave :D
Olihan kirjoituksesi sarkasmia, olihan? En aina oikein pääse jyvälle kirjoituksistasi. Itse en ole kuitenkaan tuon hetken huuman kannattaja, mutta niin kauan kun molemmat osapuolet sitä haluavat eikä ketään loukata eikä satuteta, asia ok. "Olit hyvä pano, hymyillään kun tavataan"Minkä ilmeen kera tuo loppulausahdus pitäisi tarjoilla?
missxcessive kirjoitti:
Mave :D
Olihan kirjoituksesi sarkasmia, olihan? En aina oikein pääse jyvälle kirjoituksistasi. Itse en ole kuitenkaan tuon hetken huuman kannattaja, mutta niin kauan kun molemmat osapuolet sitä haluavat eikä ketään loukata eikä satuteta, asia ok. "Olit hyvä pano, hymyillään kun tavataan".... kai tuo oli enemmänkin ironiaa...mutta maustettuna sarkasmin piilovittuilulla.....Eikä niin piilollakaan :D
- Tarkkana
pertsa2010 kirjoitti:
helsinkijokkeri sanoi :
PERTSA, et vastannut varsinaiseen ihmettelyyni. Olet nimittäin kertonut useaan otteeseen tietäväsi, että esimerkiksi minä ja kaltaiseni syyllityvät himon syntiin.
________
tuloksena ilmesty.
yleensäkin ?
Turha luulla, että sinun esittämäsi "homouskielto" on minulle se paha. Et vain tajua mitä kaikki kirjoitukset käsittelevät. "Älä makaa" ei ole homouskielto, vaan makaamiskielto. Missä järjenjuoksusi piilottelee?
18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
on se metka juttu.
Jos mies alkaisi vain makoilla naisen vierellä ilman mitään sen synnillisempiä toimintoja ,niin se romanssi päättyisi siihen yhteen
"makaamiseen".3.Mooseksen kirja:
Ota huomioon Pertsa että tässä on kysymyksessä "miehenpuoli" eikä siis miehestä. - edesauttamus
missxcessive kirjoitti:
Vaikka :)
Mitä jos se aiheuttaa :'(
mave kirjoitti:
Nyt olet asian ytimessä... Mua riipii juuri tuo, että homojen perseennuolijat (lista löytyy yhteys tai meidänkirkkoonsopi- sivustolta) antaa tukensa homojen oikeuksille sekstailla vallattomista ja tukevat heidän elämäntyyliänsä, mutta tälläinen viaton hetero-mies, kuten minä olen, niin jää ihan yksin Helvetin tulimyrskyn keskelle.... Missä minun tukeni, missä annetaan helpotuksia minun ahdistukseen, missä on minun yhteys ja meidänkirkkoonsopii- liikkeet... MISSÄ?
Olen niin katkera tälläisestä sortopolitiikasta, millä kirkon liberaalit nostavat toisen eriarvoiseen asemaan tasa-arvoisessa maassa.Tuota, olenkohan nyt käsittänyt väärin kun olen puolustanut homojen oikeutta juuri tuollaiseen uskolliseen parisuhteeseen noiden irtosuhteiden asemasta? Että ei enää tarvitsisi hakea niitä ”panoja” vaan saisi asettua elämään sen yhden ihmisen kanssa ihan rauhassa ja muiden vainoamatta.
Jos sinä kaipaat noita hetken panoja, niin siitähän vain sen teet. Se että jotain rajaa voisi kuitenkin pitää. Se nyt vain on vähän monimutkaisempaa tämä ihmisten seksuaalielämä. Tiedän että on miehiä joille seksi on lähinnä sitä, että saa masturboida jonkun elävän ihmisen kanssa. Ihmisen jolla ei ole mitään merkitystä kuin se palvelua hän antaa.
Tiedän että jotkut miehet ovat vieraantuneet omasta fyysisestä seksuaalisuudestaan niin, ettei seksi merkitse heille sen kummempaa kuin hapaiden pesu tai paskalla käynti. Naisille edelleen tämä asia on vähän toinen. Naiset kokevat itsensä kokonaisvaltaisemmiksi ja alapää on osa heitä itseään. Vain joku trauma voi erottaa alapään muusta naisesta.
eikä muuten olen merkillistä se, että naiset sietävät sen kun mies pettää fyysisesti mutta sietämätöntä on kun mies pettää rakastumalla johonkin toiseen, ja miehet taas päinvastoin. Miehiä ei kiusaa se että nainen ihastuu tai rakastuu mutta pelkkää ”tekninen” yhdyntä saa miehet raivoihinsa?
En hyväksy oikein näitä panoja, koska se rikkoo jotain syvää ja autenttista ihmisessä, olipa hän sitten mies tai nainen.pertsa2010 kirjoitti:
helsinkijokkeri sanoi :
________
tuloksena ilmesty.
yleensäkin ?
on se metka juttu.
"makaamiseen".PERTSA2010. Mahdoton keskustella himoaiheesta, kun mielestäsi kaikki on himoa, jos ei lopputuloksena ole vauva. Käsittämätöntä mielestäni. Kun syytät mua himoudesta, se on epäoikeudenmukaista. Suurimmat himot kun jäivät nuoruuteen, vanhempana osaa nauttia seksistä muutenkin.
Kritiikkini Israelin Jumalaa kohtaan esim. naisten kohtelusta ei liity hänen viimeiseen tuomioonsa. Minun elämänarvot ovat vaan erilaiset kuin Jumalalla; armollisuus, rakkaus, oikeudenmukaisuus, tasa-arvo, joten Jumalan ja minun yhteisyys ei voi toteutua. En voi hyväksyä Israelin Jumalan tapaista epähumaania henkeä, vaikka sellainen tuomitsikin minut. Vastustan kaikkea epäoikeudenmukaisuutta, vaikka sitten Jumalaa. Mutta Jumala ei ole halunnutkaan elämääni. Olen varmaan liian humaani Jumalalle. Armottomat ihmiset ovat Jumalalle sopivampia.
"Älä makaa".. Mies ja nainen kun "makaavat", se käsitetään tavallisesti yhdynnäksi. Siitä ainakin itse käsitän, että sellainen olisi kielletty miesten kesken, jos pannaan pyll... Ihan vain yleisen makaamiskäsityksen perusteella. Loikoilu ei tietenkään ole sitä, mitä tarkoitetaan. Mutta sinä vedät asiat pitemmälle kuin Jumala sanoo. Jumala ei sano, että kaikki seksi on kielletty. Seksiä on muutakin kuin "vain" makaaminen. Siksi pidän sinua ymmärtämättömänä ja annat mielestäni itsestäsi höntin kuvan.- pertsa2010
PERTSA2010. Mahdoton keskustella himoaiheesta, kun mielestäsi kaikki on himoa, jos ei lopputuloksena ole vauva. Käsittämätöntä mielestäni. Kun syytät mua himoudesta, se on epäoikeudenmukaista. Suurimmat himot kun jäivät nuoruuteen, vanhempana osaa nauttia seksistä muutenkin.
Kritiikkini Israelin Jumalaa kohtaan esim. naisten kohtelusta ei liity hänen viimeiseen tuomioonsa. Minun elämänarvot ovat vaan erilaiset kuin Jumalalla; armollisuus, rakkaus, oikeudenmukaisuus, tasa-arvo, joten Jumalan ja minun yhteisyys ei voi toteutua. En voi hyväksyä Israelin Jumalan tapaista epähumaania henkeä, vaikka sellainen tuomitsikin minut. Vastustan kaikkea epäoikeudenmukaisuutta, vaikka sitten Jumalaa. Mutta Jumala ei ole halunnutkaan elämääni. Olen varmaan liian humaani Jumalalle. Armottomat ihmiset ovat Jumalalle sopivampia.
"Älä makaa".. Mies ja nainen kun "makaavat", se käsitetään tavallisesti yhdynnäksi. Siitä ainakin itse käsitän, että sellainen olisi kielletty miesten kesken, jos pannaan pyll... Ihan vain yleisen makaamiskäsityksen perusteella. Loikoilu ei tietenkään ole sitä, mitä tarkoitetaan. Mutta sinä vedät asiat pitemmälle kuin Jumala sanoo. Jumala ei sano, että kaikki seksi on kielletty. Seksiä on muutakin kuin "vain" makaaminen. Siksi pidän sinua ymmärtämättömänä ja annat mielestäni itsestäsi höntin kuvan.helsinkijokkeri sanoi :
Jumala ei sano, että kaikki seksi on kielletty. Seksiä on muutakin kuin "vain" makaaminen. Siksi pidän sinua ymmärtämättömänä ja annat mielestäni itsestäsi höntin kuvan.
Kuten varmasti olet huomannut niin papeilta saat vain pelkkiä valheita,mitä
tulee sanomistensa Raamatullisuuteen.
He taas pyrkivät antamaan itsestään ja kirkostaan sellaisen kuvan ,että
jokkerikin maksaisi aneensa suosiolla hyvillä mielin mitään epäilemättä. - munaton mies
pertsa2010 kirjoitti:
helsinkijokkeri sanoi :
elämästä.
miellytä.Pertsa2010, helsinkijokkeri on oikeassa siinä, että tunnut pitävän tärkeänä himon poissa pitämistä varsinkin miesten elämästä - naisistahan et tiedä mitään.
Jos oma munasi seisoo nättiä tyttöä katsellessasi, niin se ei ole siis synti mielestäsi omalla kohdallasi, mutta muiden kohdalla on vai?
Vaimoasi et himoitse muutoin kuin Viagran avulla ja piehtaroidessasi hänen kanssaan sängyssä ajattelet tuota näkemääsi nättiä tyttöä...hyi
Näinhän se menee Pertsa2010 sinun kohdallasi, että älä tee kuin minä, vaan tee miten minä sanon. Aina kun on tukala paikka, niin syytät heti Jumalaa ja väität hänen sanoneen niin.
Kehotat uskossa eläviä luopumaan kirkosta kuten sinä olet tehnyt ja näin näytät vahvaa esimerkkiä muillekkin tämän palstan HENGELLISEN JOHTAJAN KEHOTUKSENA:
https://www.eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/erolomake mummomuori kirjoitti:
Tuota, olenkohan nyt käsittänyt väärin kun olen puolustanut homojen oikeutta juuri tuollaiseen uskolliseen parisuhteeseen noiden irtosuhteiden asemasta? Että ei enää tarvitsisi hakea niitä ”panoja” vaan saisi asettua elämään sen yhden ihmisen kanssa ihan rauhassa ja muiden vainoamatta.
Jos sinä kaipaat noita hetken panoja, niin siitähän vain sen teet. Se että jotain rajaa voisi kuitenkin pitää. Se nyt vain on vähän monimutkaisempaa tämä ihmisten seksuaalielämä. Tiedän että on miehiä joille seksi on lähinnä sitä, että saa masturboida jonkun elävän ihmisen kanssa. Ihmisen jolla ei ole mitään merkitystä kuin se palvelua hän antaa.
Tiedän että jotkut miehet ovat vieraantuneet omasta fyysisestä seksuaalisuudestaan niin, ettei seksi merkitse heille sen kummempaa kuin hapaiden pesu tai paskalla käynti. Naisille edelleen tämä asia on vähän toinen. Naiset kokevat itsensä kokonaisvaltaisemmiksi ja alapää on osa heitä itseään. Vain joku trauma voi erottaa alapään muusta naisesta.
eikä muuten olen merkillistä se, että naiset sietävät sen kun mies pettää fyysisesti mutta sietämätöntä on kun mies pettää rakastumalla johonkin toiseen, ja miehet taas päinvastoin. Miehiä ei kiusaa se että nainen ihastuu tai rakastuu mutta pelkkää ”tekninen” yhdyntä saa miehet raivoihinsa?
En hyväksy oikein näitä panoja, koska se rikkoo jotain syvää ja autenttista ihmisessä, olipa hän sitten mies tai nainen.Sä ootkin ahdasmielinen...Puritaani. Tuo on henkistä pahoinpitelyä...vihapuhetta....jne ... plaaplaat ...just ne samat argumentit, joita wannabe-homokristityt käyttää, niin käytetään tähänkin tilaan. Sun käsityksillä ei ole merkitystä, jos se ahdistaa mun yksilön oikeuksia ....Näinhän se asia mene :)...
Vielä yksi...jos asia tuntuu sinusta vastenmieliseltä, niin se ei ole siltikään automaattisesti väärää...Muutenhan homouden vastustaminen olisi oikein....- Seksikästä syksyä
Hengenmies kirjoitti:
Jos sänkykamarissa ei mene hyvin, silloin jumalayhteyskään ei ole kunnossa.
Antakaa palaa! Jumala on tarkoittanut elämän elettäväksi.
- pertsa2010
munaton mies kirjoitti:
Pertsa2010, helsinkijokkeri on oikeassa siinä, että tunnut pitävän tärkeänä himon poissa pitämistä varsinkin miesten elämästä - naisistahan et tiedä mitään.
Jos oma munasi seisoo nättiä tyttöä katsellessasi, niin se ei ole siis synti mielestäsi omalla kohdallasi, mutta muiden kohdalla on vai?
Vaimoasi et himoitse muutoin kuin Viagran avulla ja piehtaroidessasi hänen kanssaan sängyssä ajattelet tuota näkemääsi nättiä tyttöä...hyi
Näinhän se menee Pertsa2010 sinun kohdallasi, että älä tee kuin minä, vaan tee miten minä sanon. Aina kun on tukala paikka, niin syytät heti Jumalaa ja väität hänen sanoneen niin.
Kehotat uskossa eläviä luopumaan kirkosta kuten sinä olet tehnyt ja näin näytät vahvaa esimerkkiä muillekkin tämän palstan HENGELLISEN JOHTAJAN KEHOTUKSENA:
https://www.eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/erolomakemunaton mies sanoi :
Sä ootkin ahdasmielinen...Puritaani. Tuo on henkistä pahoinpitelyä...vihapuhetta....jne ... plaaplaat ...just ne samat argumentit, joita wannabe-homokristityt käyttää, niin käytetään tähänkin tilaan. Sun käsityksillä ei ole merkitystä, jos se ahdistaa mun yksilön oikeuksia ....Näinhän se asia mene :)...
Vielä yksi...jos asia tuntuu sinusta vastenmieliseltä, niin se ei ole siltikään automaattisesti väärää...Muutenhan homouden vastustaminen olisi oikein....No, minulla on kyllä vähän toinen kuva siitä, mikä on puritaani…
”…ahdistaa mun yksilön oikeuksia…”
Mitähän ne ovat? Kyllä tietysti sinulla on ”oikeus” fantasioida ihan mitä tahansa. Miksei sinulla olisi ”oikeus” tehdä itsellesi kaikenlaista pahaa, jos siltä tuntuu. Meitä on monia kovapäiviä joille ei aina muuten mene perille, että pään hakkaaminen seinään saattaa tehdä kipeää. Mutta aina kun noihin ”oikeuksiin” liittyy toinen ihminen, on hänenkin ”oikeutensa” otettava huomioon.
Kyse ei ole vastemielisyydestä vaan siitä, että en hyväksy sellaista toimintaa, joka saattaa muut pahaan. Kun minulle näytetään toteen että promiskuiteetti tuottaa hyvää, tekee ihmisestä tasapainoisen ja tukee kaikin tavoin sitä hyvää, mitä meissä jokaisessa on, niin ehkä silloin voisin tuota näkemystäsi puolustaa. Tähän saakka vain tosiasiat puhut sitä vastaan.
- Hevari Balttis
Ei ne "fundikset" kuitenkaan oo stikkaa ketään roviolle ja eldikseen, niinku "lut.kat." on tehny, ku ne brennas populaa jumalleen elävältä "autodafe", jumalanpalveluksissaan, - ku urut soitti sitä oikeeta kirkkohevii ja liha kärtsäs ja dölläs.
- Hengenmies
Sana "himoita" onkin Raamatun nykysuomennoksessa usein käännettykin verbillä "tavoitella". Se kuvaa paremmin mistä asiassa on kyse, eli toisen miehen omaisuuden tavoittelemisesta.
- Balttis
Ei muuten ole vaan: "jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään tehnyt huorin hänen kanssaan. "Matt.5:28.
Sana josta on kyse on "epithymeo" = himoita, haluta. ja siinä on kantanana: "blepo" = nähdä, havaita, katsoa.
Konteksti osoittaa että jokainen joka katsoo naista himoiten, on sanatarkasti: "teki jo aviorikoksen hänen kanssa sydeämessä hänen" eli siis sydämesssään.
Sanan "tavoitella" vedit hatustasi, sillä jo "katosominen himoiten" oli tuon sydämessä tehdyn aviorikoksen tiukka määritelmä - ulkokultaisuuden synnin torjumiseksi - sillä se rehotti fariseusten ja kirjanoppineiden toiminnan tuloksenan opetettaessa lain sijasta, ihmiskäskyjä ja oppeja eli "vanhinten perinnäissääntöjä" - joissa oli Baabeli tuliaisina jopa erilaisia perversiota suvaittuina.- Hengenmies
Kirjoitit: "Konteksti osoittaa että jokainen joka katsoo naista himoiten, on sanatarkasti: "teki jo aviorikoksen hänen kanssa sydeämessä hänen" eli siis sydämesssään."
Jaahas. Miten voi tehdä aviorikoksen jos ei ole edes avioliitossa???:):):) Mikä on älykkyysosamääräsi?
Oletko myös impotentti? - dikduk
"sillä se rehotti fariseusten ja kirjanoppineiden toiminnan tuloksenan opetettaessa lain sijasta, ihmiskäskyjä ja oppeja eli "vanhinten perinnäissääntöjä" - joissa oli Baabeli tuliaisina jopa erilaisia perversiota suvaittuina"
Babelin tuliaisia on suureksi osaksi sekin ajattelu jolle kristinusko aikanaan rakennettiin, toinen rakennusaines saatiin Kreikasta hellenismin muodossa.
Voihan vanhaa juutalaisuutta syyttää vaikka "perversioista", mutta aikana jona se syntyi, ei ollut lasten tai naisten suojelua, sodassa vihollisiaan siviileineen voi kohdella miten halusi, tapetuksi ja tuhotuksi tulemista pidettiin normaalina häviäjän osana.Suuri osa VT:stä kertoo miten Israelin ja Juudan voittaneet kohtelivat niitä. Raja kulkee siinä pitääkö noita raakuuksia YHÄ oikeana tapana toimia.
Tähän odottelen vastausta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10048825#comment-50763952 - Diak. vapaaehtoinen
Opettele lukemaan!
2. Moos 20:17
Raamatunkäännös 1933/38:
Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
Raamatunkäännös 1992:
"Älä tavoittele toisen taloa. Älä tavoittele hänen vaimoaan, älä orjaa tai orjatarta, älä hänen härkäänsä, älä hänen aasiaan äläkä mitään, mikä on hänen." - pertsa2010
Hengenmies kirjoitti:
Kirjoitit: "Konteksti osoittaa että jokainen joka katsoo naista himoiten, on sanatarkasti: "teki jo aviorikoksen hänen kanssa sydeämessä hänen" eli siis sydämesssään."
Jaahas. Miten voi tehdä aviorikoksen jos ei ole edes avioliitossa???:):):) Mikä on älykkyysosamääräsi?
Oletko myös impotentti?Hengen mies sanoi :
aahas. Miten voi tehdä aviorikoksen jos ei ole edes avioliitossa???:):):) Mikä on älykkyysosamääräsi?
_________
Kaikki esiaviolliset seksisuhteet ovat Raamatun mukaan haureutta arvoisa
hengen mies.Älä kuule kysele toisten ä-osamääriä - voit joutua viettämään
yöunettoman loppuelämän :-)
Tuossa artikkelini esiaviollisista suhteista kotifoorumillani :
http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopeamaljassa/viewtopic.php?t=715 - Hengenmies
pertsa2010 kirjoitti:
Hengen mies sanoi :
aahas. Miten voi tehdä aviorikoksen jos ei ole edes avioliitossa???:):):) Mikä on älykkyysosamääräsi?
_________
http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopeamaljassa/viewtopic.php?t=715Osuinko sinunkin kohdallasi arkaan asiaan, kun kyselin ÄO:ta? Nukun erittäin hyvin.
- dikduk
pertsa2010 kirjoitti:
Hengen mies sanoi :
_________
http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopeamaljassa/viewtopic.php?t=715pertsa :" Kaikki esiaviolliset seksisuhteet ovat Raamatun mukaan haureutta"
Eivät ole Raamatun mukaan, Uuden testamentin kylläkin .VT:ssä tietyt avioliiton ulkopuoliset teot ovat omaisuusrikoksia, osa ei sitäkään. - pertsa2010
Hengenmies kirjoitti:
Osuinko sinunkin kohdallasi arkaan asiaan, kun kyselin ÄO:ta? Nukun erittäin hyvin.
Et osunut ÄO:ni olisi arka asia vain sinulle.
- pertsa2010
dikduk kirjoitti:
pertsa :" Kaikki esiaviolliset seksisuhteet ovat Raamatun mukaan haureutta"
Eivät ole Raamatun mukaan, Uuden testamentin kylläkin .VT:ssä tietyt avioliiton ulkopuoliset teot ovat omaisuusrikoksia, osa ei sitäkään.dikduk sanoi :
pertsa :" Kaikki esiaviolliset seksisuhteet ovat Raamatun mukaan haureutta"
Eivät ole Raamatun mukaan, Uuden testamentin kylläkin .VT:ssä tietyt avioliiton ulkopuoliset teot ovat omaisuusrikoksia, osa ei sitäkään.
_______
Minä puhun uuden liiton uskovana.Mitä löydän UT:sta on minulle Raamatusta
löydettyä eikös sekin kuulu Raamattuun. - Hengenmies
pertsa2010 kirjoitti:
Et osunut ÄO:ni olisi arka asia vain sinulle.
Tiedätkö mitä tarkoittaa ÄO?
dikduk kirjoitti:
"sillä se rehotti fariseusten ja kirjanoppineiden toiminnan tuloksenan opetettaessa lain sijasta, ihmiskäskyjä ja oppeja eli "vanhinten perinnäissääntöjä" - joissa oli Baabeli tuliaisina jopa erilaisia perversiota suvaittuina"
Babelin tuliaisia on suureksi osaksi sekin ajattelu jolle kristinusko aikanaan rakennettiin, toinen rakennusaines saatiin Kreikasta hellenismin muodossa.
Voihan vanhaa juutalaisuutta syyttää vaikka "perversioista", mutta aikana jona se syntyi, ei ollut lasten tai naisten suojelua, sodassa vihollisiaan siviileineen voi kohdella miten halusi, tapetuksi ja tuhotuksi tulemista pidettiin normaalina häviäjän osana.Suuri osa VT:stä kertoo miten Israelin ja Juudan voittaneet kohtelivat niitä. Raja kulkee siinä pitääkö noita raakuuksia YHÄ oikeana tapana toimia.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10048825#comment-50763952Kyllä kaikki salaisuudet avautuvat ajallaan, ole huoleti ja monia "metaforiakin" sisältävät tekstit tullaan ymmärtämään entistä paremmin. Kanattaa toki keskittyä niihin jo nyt, varsinkin siltä osin kun ne avataan "Iheellisen Neuvonantaja" toimesta. Hän sanoi ei, niille jotka opettivat ihmiskäskyjä istuen Mooseksen sijaisina halliten ihmisiä, oppeineen jotka sisälsivät ja sisältävät pahaa idän menoa, kuten talmud ja kabbala opetus.
Baltasar kirjoitti:
Kyllä kaikki salaisuudet avautuvat ajallaan, ole huoleti ja monia "metaforiakin" sisältävät tekstit tullaan ymmärtämään entistä paremmin. Kanattaa toki keskittyä niihin jo nyt, varsinkin siltä osin kun ne avataan "Iheellisen Neuvonantaja" toimesta. Hän sanoi ei, niille jotka opettivat ihmiskäskyjä istuen Mooseksen sijaisina halliten ihmisiä, oppeineen jotka sisälsivät ja sisältävät pahaa idän menoa, kuten talmud ja kabbala opetus.
Alahon sinäkin rv. taas kirjoittelemaan juutalaisena oikein omalla nikilläsi, - eli sillä minä jo ajat sitten yhdessä sinulle hommasimme.
dikduk kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10048825#comment-50763952Epäilen kovasti ettet oikein ymmärä että ihmisä myös "oksastettuna pakanakansain keskuudesta, kuuluu "juutalaisina", siihen jaloon öljypuuhuun, eli Jumalan Israeliin josta heidät on Aabrahamin hengellisinä perillinä tehty osalllisisksi - sekä jopa ymärileikeattu Kristus/Messiaan ympärileikkauksella, joka ei ole mikään lihaan käsin tehty ymtärilaikkaus, vaan sydän ympärileikkaus Hengessä: Kolossalaiskirje: 2:9-13; Fil.3:3; ja juuri näitähän JHWH vaati myös niiltä joiden lihaan oli kiviveitsellä piirretty merkki siitä, - muistus siitä että: Jumala on se joka vanhurskauttaa ja pyhitää jumalattomat - riippumatta siitä mistä kansasta he ovat lähtöisin, ja siksi Aabaham sai myös El Saddailta: nimekseen ikuisen liiton kantaisänä: "Kansojen Paljouden Isä":
- dikduk
Baltasar kirjoitti:
Kyllä kaikki salaisuudet avautuvat ajallaan, ole huoleti ja monia "metaforiakin" sisältävät tekstit tullaan ymmärtämään entistä paremmin. Kanattaa toki keskittyä niihin jo nyt, varsinkin siltä osin kun ne avataan "Iheellisen Neuvonantaja" toimesta. Hän sanoi ei, niille jotka opettivat ihmiskäskyjä istuen Mooseksen sijaisina halliten ihmisiä, oppeineen jotka sisälsivät ja sisältävät pahaa idän menoa, kuten talmud ja kabbala opetus.
Eli et osannut vastata, mahdotonta se esittämäsi perusteella onkin.Temppeli ei ollut metafora, jos se oli, koko Hesekiel on metaforaa, josta voi kukin kuvitella mitä haluaa.
Hesekiel kuitenkin uskoo paluuseen, uskoi temppelin jälleenrakentamisen sekä hallintoon jonka hän esitti .Vain paluu toteutui , temppelikin rakennettiin, mutta ei niin kuin Hesekiel oli nähnyt .
Yksikään profeetta ei puhu mitään kolmannesta temppelistä, roomalaisista tai kapinasta seurauksineen . Sekään mitä profeetat ennustivat Babelista itsestään ei toteutunut .Kukaan profeetta ei myöskään ennustanut että palaajien rakentama temppeli tuhoutuisi,sitä vastoin he kyllä lupasivat että maanpaosta palanneiden asutus ja rakentama jää pysyväksi .Sopivasti valikoimalla pääsee mihin haluaa, mutta tuolla tavoin saatuun "tietoon" ei kannata uskoa.
Talmudit eivät sisällä "pahaa menoa" ellei ajatella että heprealaisen Raamatun tulkinta ja siihen pohjautuvat tarinat ovat pahaa. Hengenmies kirjoitti:
Tiedätkö mitä tarkoittaa ÄO?
Pikkasen samaa kuin IQ :O
http://tieku.fi/aeotesti
Läpsi tuosta ensin ja tuu sitten rossaamaan kuis älykäs olet...dikduk kirjoitti:
Eli et osannut vastata, mahdotonta se esittämäsi perusteella onkin.Temppeli ei ollut metafora, jos se oli, koko Hesekiel on metaforaa, josta voi kukin kuvitella mitä haluaa.
Hesekiel kuitenkin uskoo paluuseen, uskoi temppelin jälleenrakentamisen sekä hallintoon jonka hän esitti .Vain paluu toteutui , temppelikin rakennettiin, mutta ei niin kuin Hesekiel oli nähnyt .
Yksikään profeetta ei puhu mitään kolmannesta temppelistä, roomalaisista tai kapinasta seurauksineen . Sekään mitä profeetat ennustivat Babelista itsestään ei toteutunut .Kukaan profeetta ei myöskään ennustanut että palaajien rakentama temppeli tuhoutuisi,sitä vastoin he kyllä lupasivat että maanpaosta palanneiden asutus ja rakentama jää pysyväksi .Sopivasti valikoimalla pääsee mihin haluaa, mutta tuolla tavoin saatuun "tietoon" ei kannata uskoa.
Talmudit eivät sisällä "pahaa menoa" ellei ajatella että heprealaisen Raamatun tulkinta ja siihen pohjautuvat tarinat ovat pahaa.En todellakaan ainakaan nyt lähde väittelemään Hesekielin kirjan niistä osista, jotka ovat mielestäni selkeästi "metafooria", j a pidätän itselläni oikeuden myös epäillä sanottavaasi talmud ja kabbala opetuksen osalta - sen syvemmin sitä nyt ruotimatta täällä.
- dikduk
Baltasar kirjoitti:
En todellakaan ainakaan nyt lähde väittelemään Hesekielin kirjan niistä osista, jotka ovat mielestäni selkeästi "metafooria", j a pidätän itselläni oikeuden myös epäillä sanottavaasi talmud ja kabbala opetuksen osalta - sen syvemmin sitä nyt ruotimatta täällä.
Mainostat täällä näkemyksiäsi lopunajoista jotka sinusta liittyvät Israelin nykyisen kansallisvaltion syntyyn, kuitenkaan sinusta ei ole näkemyksiesi asiapohjaiseksi puolustajaksi.Se on varsin kummallista. Eikä kyse ole vain Hesekielistä jota kyllä usein lainaat yhteydestään irrotettuna, vaan muistakin profeettojen ennustuksista.
- Balttis kuittaa...
Sanat tulee ymmärtää nimenomaan sille kohderyhmälle suunnattuina, joille tämä "aviorikos" oli mahdollinen - eli jo aviotuneilla, ja kyseessa oli nimenoamaan avioliittolakia koskevien asioden käsittely ja ymmärtäminen, - ei nuorten poikameisten paimsntamisesta, joilla muistaakseni "seisoo lähes aina", ja jos ei muu niin järki - näämmä.
- dikduk
Aviorikoksesta:ei pidä paikkaansa, kyllä Raamatussa toisten naisten kanssa naimisissa olleet miehet voivat saada lapsiakin sellaisten naisten kanssa joiden kanssa eivät olleet naimisissa, myös naisten jotka olivat puolustuskyvyttömässä asemassa. Eli se että toisaalla naimisissa ollut mies makasi jonkun muun naisen kanssa ei ollut huorintekoa eikä "aviorikos" eihän naisella ollut avioiduttuaankaan määräysvaltaa edes seksuaalisella alueella. Rikos tapahtui jos kohteen omisti jo joku muu .
Orjanaista voi käyttää myös seksuaalisesti hyväkseen, ei hänestä enää tarvinnut uudestaan maksaa otettuaan hänet sotasaaliiksi tai ostettua orjaksi markkinoilta. Rangaistusseuraamuksia oli vain jos orjattaren olikin jo varannut joku muu: "Jos mies makaa orjattaren kanssa, joka on luvattu toiselle miehelle vaimoksi mutta jota ei vielä ole lunastettu vapaaksi tai vapautettu, teko vaatii hyvityksen. Älköön heitä silti surmattako, koska nainen ei ollut vielä vapaa" Jos naiseen kyllästyi "vaimona" tai vaimona hänet voi lähettää pois Sellaisiakin tapauksia kerrotaankin Raamatussa ja tapahtuu yhä mm islamissa jonka käytännöt ovat peräisin samasta muinaisen lähi-idän tapakulttuurista.
Erillisiä avioliittolakeja ei Mooseksen laissa edes ole, ne ovat osa omaisuuslakeja , suullinen oppi vasta alkoi parantaa naisten oloja ja oikeuksia, siis ne oppineet joiden opetuksia haukut perversioiksi. Mikään ryhmä ei tullut enää toimeen ilman lain tulkintaa eikä varmaan ollut tullut koskaan.
Jos Jeesus tutki Mooseksen lakia hän oli nähnyt ettei siellä säädetä avioliiton solmimistavasta mitään, mutta sanotaan että naisen saa lähettää pois erokirjalla, johon Jeesus viittasikin koventaessaan omilla tulkinnoillaan lakia. Sekä kirjoitettua että suullista.
- ards
Ihminen on paha ei Jumala. Tämä käy ilmi Raamatun alkulehdiltäkin. Jumala on kieltänyt pahan tekemisen. Joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu. Toteutuu niin nykyaikana kuin VT:ssäkin. Mieletöntä on syyttää Jumalaa ihmisten pahuudesta, josta jokainen joutuu kerran vastuuseen ellei turvaudu Jumalan rakkauteen, joka on Jeesus.
- dikduk
kuka Raamatun mukaan on KAIKEN luonut? Jumala on monesti käskenytkin tehdä pahaa, esimerkiksi juuri tarttua miekkaan ja surmata lapset ja imeväisekin .
- keveakuorma
Mielestäni kohdan konteksti nimen omaan osoittaa aviomiehiin, eikä tässä puhuta mitään sinkkumiehistä.
Lisäksi jos katsotaan kulturaalista kontekstia, niin siihen aikaan oli hyvinkin oikeutettua ottaa vaimo, erota, ottaa uus ja taas erota jne. Miehet harjoittivat haureutta ns. lain sallimien rajojen sisällä.
Samassa kontekstissa Jeesus antaa eroamiskiellon ja se sopii hyvin tähän kulturaalisen kontekstin vahvistamiseksi.
Pääasiallisesti Jeesus haluaa sanoa että aviomies ei saa vilkuilla muita naisia sillä silmällä, ajatuksenaan että "totahan ois kiva puikkasta", sillä sydämestä lähtee aikomukset aviorikoksen tekoon.
Tähän sopii vahvistukseksi raamatun kohta jonka mukaan kaikki pahat teot lähtevät sydämestä ja himo, tultuaan raskaaksi, synnyttää synnin.
Kohdalle ei mielestäni tehdä oikeutusta jos siitä vedetään analogia, jonka mukaan seksuaalisia väristyksiä kokeva nuori, tekee aviorikoksen/huorin. - Hengenmies
Jos mies on terve, kyllä hänellä on useinmiten mielessä että "totahan ois kiva puikkasta", on hän sitten aviossa, muussa parisuhteessa tai sinkku. Poikkeuksen tekee tietysti tämän palstan Pertsa ja kumppanit, mutta eivätkö he olekin impotentteja ja heikolla ÄO:lla varustettuja.
Heh. Asian voisi myös kääntää päälaelleen. Ehkäpä juuri nuo pertsat ja kumppanit olisivat niitä kaikkein irstaimpia sekstailijoita elleivät kuuluisi JPS (Jeesuksella Päänsä Sekoittaneiden) lahkoon. Riutuvat varmasti pakahduttavassa vallattoman sekstailun puutteessa ja rukoilevat päivittäin anteeksi himojansa ja halujansa. Tähän johtopäätökseen olen tullut. Katsoppas avauksia jotka koskevat seksiä tai homoja. Ketkä ovat kärppänä aina kommentoimassa? :)
- Hengenmies
missxcessive kirjoitti:
Heh. Asian voisi myös kääntää päälaelleen. Ehkäpä juuri nuo pertsat ja kumppanit olisivat niitä kaikkein irstaimpia sekstailijoita elleivät kuuluisi JPS (Jeesuksella Päänsä Sekoittaneiden) lahkoon. Riutuvat varmasti pakahduttavassa vallattoman sekstailun puutteessa ja rukoilevat päivittäin anteeksi himojansa ja halujansa. Tähän johtopäätökseen olen tullut. Katsoppas avauksia jotka koskevat seksiä tai homoja. Ketkä ovat kärppänä aina kommentoimassa? :)
Pertsasta näkee naamasta kun lakkaa saamasta.
missxcessive kirjoitti:
Mä ilmeisesti sitten vahvistan tuota teoriaa, kun oon poikkeus. Ei mua ahdista mitenkään sekstailu, vaan ainoa rajoitus sillä osa-alueella on ruma naamani... Jos ulkonäkö olisi kuin Jorma Uotisella, niin varmasti suosioni naisten keskuudessa olisi parempi...Ikävä kyllä ulkonäköni ei vastaa Jormaa....Tietenkin sinä viittasitkin tälläiseen mahdollisuuteen, jossa loistavan persoonan suosion esteenä voisi olla petolinnun perse, joka olisi sijoitettuna normaalin ihmisen kasvojen paikalle. Tällöinhän voisi ajatella tälläisen ihmisen tuntevan katkeruutta naisia kohtaan, kun ei saa...ja voisi tuntea katkeruutta homoja kohtaan kun he saa, enkä minä saa...Jeesuksella päätänikään en ole sekoittanut, ainakaan perinteisellä mielellä, kun en usko häneen....ja taas...eipä se toisaalta pään sekoittaminen Jeesuksella edellytä uskoamista, jos siitä repii itselleen pakkomielteen.....No minä en sentään rukoile...tuo kohta ei päde minuun..
Fundamentalistit opettavat tähän raamatunpaikkaan vedoten että seksuaalinen halu on syntiä jos se kohdistuu johonkin muuhun kuin omaan aviopuolisoon. Kyseessä lienee kuitenkin ajatuksen tasolla oleva toisen miehen omaisuuden tavoittelu johon nainen muun omaisuuden kanssa kuului.
Tällainen seksuaalisen halun synnillistäminen onkin tehnyt miehistä kyseisissä piireissä neuroottisia kun he ovat joutuneet torjumaan aivan luonnollisia tarpeitaan. Neuroottisia, alistettuja ja syyllisyydentuntoisia miehiä kasvatetaan väärällä raamatuntulkinnalla.
Niin, seksuaalisuus on uskovaisille se vaikein paikka näemmä. Kun se pitäisi itsessään kieltää, jopa ne tahattomat reaktiot mitkä spontaanista kiihottumisesta tulee, he ovat melkoisessa liemessä. Siinä riittää alituiseen synnintuntoon ja anteeksipyytelyyn motiivia. Kun oma fysiikkaansa pitäisi omalla tahdolla hallita, se vaatii melkoisesti siihen keskittymistä ja ”meditointia” eli uskoa, eivätkä nekään aina riitä.
Itse asiassa Raamatun käskyissä puhutaan yhdessä kohtaa seksistä, se on aviorikoksen tekeminen.
Matteuksen evankeliumi:
5:27 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin.'
5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
5:32 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.
19:9 Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."
Himoitseminen taas liitetään omaisuuteen, ettei kadehtisi toisen omaisuutta tai yrittäisi saada sitä itselleen kepulikonstein.
2Moos. 20:17
Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
Huorin tekeminen on suunnattu etenkin avioliitossa oleville miehille. Raamattukin sen jo tietää, ettei mies kykene tulemaan toimeen oman kiimansa kanssa, kun näin erikseen varoittelee. Minkä mies parat sille voivat, että ”heppi” heilahtaa ja ottaa vallan heistä, kun he vain näkevätkin naisen – saati että ajattelisivat heitä. Santaanhan että mitä huonompaa tyydytystä mies saa avioelämässään sitä alttiimpi hän on huoraamaan.
Jos seksuaalinen halu olisi vain oman tahdon asia, tämä juttuhan ei olisi juuri kenellekään ongelma. Kukaan ei koskettelisi itseään sieltä – eivät edes lapset, koska se voitaisiin kasvattaa pois pahan tapana vähän kuin nenän kaivelu. Tosin tyttölapset pääsisivät vähemmällä, kun heillä ei se ole niin näkyvää kuin esim. pojan erektio.
Murrosikäisille ei olisi mitään syytä kiinnostua seksistä eikä ”itsensä saastutuksesta” koska se olisi vain opettelun paikka sanoa itselleen, hyi ei saa! Ei olisi mitään tunnetta haluta edes kokeilla seksiä. Vähän sama kuin ei alkoholia. Harmittaisi ehkä samalla tavalla.
Seurustellessaan aikuisena ei mikään värähtäisi siellä alapäässä – sehän on huoruutta kuten joidenkin mielestä ”sana” kertoo. Mutta sitten tapahtuu ihme – kun pappi sanoo aamenen niin kuin napista painaen näistä kahdessa syntyy avoin, iloitseva ja vapaa seksuaalisuus toisiaan kohtaan. Kaikki se tieto ja osaaminen tulevat kuin maagisesti heihin jostain.
Tunnetusti, joidenkin uskovien kun ei tarvitse oppia eikä opetella mitään, pelkkä usko riittää. Seksuaalisista Halua he eivät vahingossakaan tunne ketään muuta kohtaa, saati ajattele että olikohan tuon kanssa erilaista.
Tämä on se mikä on ihanne. Se on ihanne joka ei koskaan ole millään tavoin toteutunut. Se on elämänkielteinen asenne, joka joutuu kurittamaan itseään tämän tästä, jotta edes jotenkin se toteutuisi. Sen seuraukset ovat kavalat, kaikki tukahdutut ja kielletyt suuntautuvat johonkin toisaalle. Tämä on yksi perversioiden perus, se on myös erittäin hyvä kasvualusta neurooseille sekä äärimmäisille persoonallisuuden piirteille. Sadismi ja masokismi niiden kaikissa muodoissa kukkivat. Toisten seksuaalielämä kiinnostaa loputtomasti sen negatiivisessa mielessä. Mielikuvitus loihtii mitä ihmeellisimpiä siveettömyyksiä ja näkee niitä muissa.
Tässä asiassa moni uskova ei todellakaan halua edes tietää totuutta. Mieluummin suljetaan silmätä j akoetetaan kuvitella että mitään seksiä ei ole olemassakaan!Anteeksi huolimattomuuteni!
Kun kopsaan tekstinkäsittelyalustalle niin en aina huomaa, kun otankin vähän liikaa tänne vastaukseen. Ehdottomasti ei ollut tarkoitus kopioida ap;tä. Oma vastaukseni alkaa vasta;
”Niin, seksuaalisuus on uskovaisille se vaikein paikka näemmä.”Ei seksuaalinen himo ole kiellettyä...Kyllä temppelihuorissa sai raamatun mukaan käydä ja siellä on siitä tarinaakin.
- miss ei kirj.
Asiaa mummomuori. :)
- elakim
Diak. vapaaehtoinen
Jep.
Juuri noin.
Eli siinä on kyse vain siitä, ettei himoitse sitä, mikä on veljen omaa.
Sekään ei haittaa että himoitsee, jos toinen on himoittava.
Mutta jos alkaa tavoittelemaan sitä himon kohdetta. On asia ihan eri.
Jos toi ei olisi totta mitä sanoin.
Niin P e r k e l e vetäis ykköset niskaan välittömästi. Kun olis mennyt eka naimisiin jonkun kanssa.
Silloin teitä vois kaikkia syyttää siitä synnistä, että olisitte katsoneet himoiten.
Se pimu nimittäin osaa laittautua nätiksi!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä322891- 1732285
- 622264
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?331978Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411336Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?221333- 131318
- 101214
- 111184
- 221181