hormoonikierukan poisto

Olen käynyt lääkärin luona ottamassa pois kierukan, kaikki meni hyvin. Kesti 5 päivää ja sitten alkoi vuotoja ja ne ovat niin hankalia, olen siinä iässä että ei pitäisi olla mitään ongelmia enää, ei kuukautis vuotoja.....nyt on alkanut menkut vai mitä tämä on ......
282
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Minulta poistettiin 2 viikkoa sitten kierukka. Vuoto alkoi parin päivän päästä ja kesti 5 päivää. Liittyy ilmeisesti siihen poistoon, mutta jos sinulla on hankalia vuotoja, niin ota yhteyttä lääkäriin.

Äänestä

Uskokaa nyt hyvät ihmiset ettei niillä homoneilla pelleillä ilmaseksi. Elimistö reagoi aina muutokseen. Tää sun poiston jälkeinen vuoto ei välttämättä ole vaarallista, ilmoittaa vain muutoksesta, mut...up to you.

Kokeilin "aikuisten naisten pillereitä" ja vuodin noin vuoden putkeen, sain rytmihäiriöitä, iho ja hiukset rasvoittuivat, yöunet meni ja mielialan muutokset oli kuin häiriintyneellä 17 vuotiaalla. Ehkiksen yleislääkäri sanoi "ei mitään hätää" anna mennä vaan jatka syömistä", määräsi verenpainelääkkeet ja sydänlääkäriltä sain beetasalpaajaa (kunnon puoskarointia). Näkökenttä meni reunoilta, ihosta lähti tunto ja dymämeni reagoi ihan kaikkeen...jopa mielialan vaihteluihin. Mulla on aurallinen migreeni ja tarjosivat jopa yhdistelmäpillereitä.

Kunnes kyllästyin romahtaneeseen yleiskuntooni ja lopetin pillerit. Vuodin vielä kuukauden mutta oloni alkoi seljetä jo viikossa. Ihooni palasi tunto, turvotus kaulassa ja päässä hellitti, sydän rauhoittui normaaliksi jne. !!! Tosin vielä vuosi sen jälkeen meinaan saada rytmärin jos puolustukseni ns pelästyy jostain...se jäi jotenkin päälle. Olen muutenkin allerginen. Olen varma että jostain hajosi jotain pysyvästi hormonien takia.

EI KOSKAAN ENÄÄ HORMOONEJA JOS SE ON MINUSTA KIINNI. Haistakoon paska, jokainen lääkäri. Vähättelevät ja puoskaroivat minkä ehtivät.

Tee niinku parhaaksi näet, mutta pidä puoles, ne lääkärit ei todellisuudessa tiedä asiasta eikä sinun elimistöstä yhtään mitään. Kaikkea ei tarvitse sietää. Yksikään mies ei sietäisi moista sivuoireiden määrää.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


barbi54 kirjoitti:

Olen käynyt lääkärin luona ottamassa pois kierukan, kaikki meni hyvin. Kesti 5 päivää ja sitten alkoi vuotoja ja ne ovat niin hankalia, olen siinä iässä että ei pitäisi olla mitään ongelmia enää, ei kuukautis vuotoja.....nyt on alkanut menkut vai mitä tämä on ......

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu